Czego potrzebujesz, aby ten czas był przyjemny?Jakie substancje odżywcze są teraz szczególnie ważne dla ciebie i twojego dziecka?Jakich produktów spożywczych lepiej unikać i dlaczego?Gdy się tego wszystkiego dowiesz, możesz samodzielnie decydować, jak powinno wyglądać twoje odżywianie w tym jakże istotnym czasie.WAŻNE SUBSTANCJE ODŻYWCZEDowiesz się, jak zaspokoić podwyższone zapotrzebowanie na mikrosubstancje odżywcze, nie jedząc za dwoje.TAK ALBO NIEWyczerpujące, podzielone na grupy produktów spożywczych listy uświadomią ci, czy twoje ulubione potrawy nadal mogą być elementem twojego menu.PYSZNE I PROS TE PRZEPISYPoznaj 50 łatwych do wykorzystania na co dzień, zdrowych i urozmaiconych pomysłów na śniadania, dania główne i przekąski.JELITA TEŻ SĄ WAŻNEDobre trawienie jest w ciąży szczególnie ważne. Dowiesz się, jak (i dlaczego) należycie karmić mieszkańców swoich jelit.ZDROWO PRZEZ CAŁĄ CIĄŻĘPrzeczytaj, jak wygląda całościowy pakiet złożony ze zdrowego odżywiania, odpowiedniej porcji ruchu i lepszego radzenia sobie ze stresem.
Przewodnik po pierwszych 18 miesiącach życia maluszka
Must have dla rodziców czujnych i wrażliwych dzieci
Odkładasz śpiącego malucha, a on nagle otwiera oczy? Zastanawiasz się, jak przekonać go do podróżowania w foteliku samochodowym? A może chcesz, aby twoje dni z nieprzewidywalnym brzdącem były bardziej przewidywalne? Rozwiązania znajdziesz w tym poradniku!
Poznaj prostą, popartą badaniami naukowymi metodę 5 kroków łagodnej zachęty opracowaną przez dr Mary Sheedy Kurcinkę, uznaną na całym świecie wykładowczynię i edukatorkę znaną z podejścia ukierunkowanego na temperament dziecka. Dzięki metodzie 5 kroków łagodnej zachęty: ¦ staniesz się empatycznym i kojącym opiekunem, który zachowuje spokój w trudnych momentach, a także rozumie potrzeby dziecka i na nie odpowiada, ¦ szybko uspokoisz maluszka, gdy marudzi przed spaniem, reaguje płaczem na widok nowej osoby czy pokarmu lub denerwuje się w nieznanym miejscu, dowiesz się, jak wspierać dziecko w zdobywaniu kolejnych umiejętności bez przeciążania układu nerwowego, w twoim domu będzie więcej spokoju i równowagi, bo maluszek będzie czuł się bezpieczny i bez stresu przystosuje się do rytmu życia całej rodziny.
O autorce: dr Mary Sheedy Kurcinka – dyrektorka ParentChildHelp, wykładowczyni i edukatorka, wielokrotnie nagradzana za swoją pracę. Na całym świecie prowadzi warsztaty dla rodziców i specjalistów zajmujących się pomocą temperamentnym dzieciom. Autorka bestsellerowych książek Temperamentne dziecko, Raising YourSpirited Child Workbook, Sleepless in America oraz Kids, Parents and Power Struggles.
O książce:
Książka Mary Sheedy Kurcinki daje to, co najważniejsze: zdejmuje z rodziców poczucie winy! O tym, jak bardzo dojmujące to uczucie, wie każda mama i niejeden tata. Autorka zapewnia: nie robisz nic źle! Wszystko z Wami w porządku! Twój niespokojny maluch, twoje spirited baby jest po prostu wyjątkowe. Wybrane dzieci potrzebują ukierunkowanego wsparcia. Autorka wskazuje, w jakich obszarach i w jaki sposób to wsparcie zapewniać, żeby maluch mógł wzrastać.
Marta Szperlich-Kosmala – filozofka, edukatorka, badaczka i praktyczka zmiany społecznej. Od 2016 r. prowadzi i rozwija Boską Nioskę, promującą świadome rodzicielstwo i inspirującą kobiety do zmian. Jedna z liderek ruchu miejskiego w Starachowicach.
Pola to bohaterka norweskiej serii książek dla młodszych dzieci autorstwa Irene Marienborg.
Pola dowiaduje się, że w brzuchu mamy mieszka dzidziuś. Dziewczynka zastanawia się, więc jak wygląda. Ma bowiem nadzieję, że to będzie chłopiec podobny do Filipa. Ale byłoby fajnie! Tylko czy rodzice potrzebują więcej dzieci? Przecież mają Polę.
Najpierw kontakt a potem wychowanie i nauczanie Jakie wartości są ważne w waszej rodzinie? Na czym budujecie swój rodzicielski autorytet? Jak cenna jest dla was integralność waszych dzieci? Czy uczycie je przejmować odpowiedzialność za siebie? Ta książka to podsumowanie wieloletniej pracy z dorosłymi i dziećmi efekt praktycznego zgłębiania zasad Porozumienia bez Przemocy (NVC) Marshalla B. Rosenberga.
Oddzielenie poglądów od faktów nie zawsze jest oczywiste. Ale nie możemy mylić medycznie ustalonych faktów o naturze człowieka z subiektywnymi poglądami na temat dojrzewania i kształtowania się tożsamości płci, którą wszyscy bez wyjątku posiadamy. Od kilku lat z pierwszych stron gazet nie znika temat mniejszości seksualnych. Słowo "gender" oraz skrót "LGBT" pojawiają się w mediach w kontekście argumentów politycznych, bez umocowania w autentycznej wiedzy medycznej. Zamiast naukowego zainteresowania powstawaniem płci, dojrzewaniem seksualnym, są emocje. Redakcja Wydawnictwa Medyk dąży do zapełnienia tej luki informacyjnej, publikując dane uzyskane z medycyny opartej na faktach (EBM; ang. evidence-based medicine). Przykładem jest niedawno wydana książka Gender w świetle faktów medycznych (Wydawnictwo Medyk 2019). Jej autorzy - Krzysztof L. Krzystyniak i Hanna M. Kalota - poczynili kolejny krok, tworząc niniejszą publikację, w której zostały przedstawione sprawdzone fakty medyczne, psychologiczne i socjologiczne, dostępne w publikacjach naukowych z renomowanych międzynarodowych czasopism i monografii. Liczne cytowane wypowiedzi na tak skomplikowany i subiektywnie postrzegany temat, jakim jest natura seksualna człowieka, zostały przez autorów skonfrontowane z faktami naukowymi, a ewolucję historycznych poglądów i obyczajów naszych europejskich przodków autorzy wzbogacili własnymi przemyśleniami. Bardzo ważna i pomocna dla rodziców, wychowawców i pedagogów może okazać się przeprowadzona w książce merytoryczna analiza poglądów i przekonań o istnieniu rzekomej "ideologii gender", która w naszych czasach nawet doczekała się quasi-naukowych opracowań. Przekaz tej publikacji jest jasny: rzetelna wiedza medyczna pozwala wytrącić z ręki wszelkie argumenty osób, które atakują mniejszości seksualne. Pytanie, gdzie istnieje granica pomiędzy wiedzą a naszymi wyobrażeniami o gatunku Homo sapiens, jest wciąż aktualne. Najważniejsze jest zawsze to, by wszystkie nasze dzieci były akceptowane, miały szczęśliwe dzieciństwo, a w dorosłym życiu prawo do miłości. Bez względu na kolor skóry, światopogląd, czy orientację psychoseksualną.
Pierwsze polskie wydanie klasycznego i kultowego przewodnika, który zyskał status międzynarodowego bestsellera i od lat wspomaga rodziców i nauczycieli na drodze do rozkochania dzieci w czytaniu. Działalność Jima Trelease'a zainspirowała także twórców kampanii "Cała Polska czyta dzieciom".W jaki sposób czytanie dzieciom na głos pomaga im stać się zapalonymi czytelnikami? Badania dowodzą, że głośne czytanie poprawia ich umiejętności czytania, pisania, mówienia i słuchania - a przede wszystkim ich nastawienie do czytania.Książka oferuje:o sprawdzone techniki i strategie,o sposoby na odkrywanie przyjemności z czytania,o pomysły na aktywności w domu, szkole i bibliotece.Przewodnik zawiera również nieocenioną pomoc przy doborze lektur dla dzieci - wykaz wartościowych i lubianych przez nie książek, po które można sięgać w zależności od ich potrzeb i wieku.Jeśli chcecie więc, aby wasze dzieci z radością i ciekawością słuchały głośnego czytania, a przyszłości chętnie czytały same, sięgnijcie po ten niezwykły przewodnik po świecie słowa pisanego.
Ta książka nigdy nie powinna powstać.Nikt nigdy nie powinien musieć o tym rozmawiać.To nie powinno się dziać.Ale się dzieje.I musimy o tym rozmawiać.Dlatego ta książka musiała powstać.Według statystyk Światowej Organizacji Zdrowia samobójstwo jest drugą najczęstszą przyczyną śmierci wśród nastolatków na świecie. Być może nawet pierwszą. Tak bardzo dzieci nie chcą żyć. Także polskie dzieci.Marta Guzowska, pisarka i matka, otwiera nam oczy na wiele rzeczy. Pokazuje, jak wielki ból potrafią odczuwać nastolatkowie. Pokazuje ich codzienną walkę o kolejny dzień życia. Pokazuje naszą bezradność. Nasze błędy i nasz strach. Rozmawia z ekspertami, którzy próbują nam wyjaśnić, jak bardzo może boleć życie. I co możemy zrobić, by ten ból złagodzić.Wreszcie o ból spyta nastolatków. I ten ból poczujemy także my.Wszystko po to, by uratować życie dzieci. Być może także naszych.Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Nowe, uaktualnione wydanie książki o integracji sensorycznej skierowanej do rodziców najmłodszych dzieci
Pierwsze miesiące życia dziecka to szczególny czas dla rodziców. Poznają niemowlę, uczą się jego zachowań i reakcji. Często czują się bezradni: bo maluch płacze, nie chce spać lub jeść i trudno rozpoznać, o co mu chodzi. Często chodzi o nieodpowiednią ilość bodźców i problemy z samoregulacją.
Autorki wyjaśniają, czym jest regulacja/samoregulacja i integracja sensoryczna. Opowiadają o tym, jak rozwija się i kształtuje u najmłodszych dzieci: od urodzenia do wieku 18 miesięcy. Przybliżają też sposoby wspierania rozwoju sensoryki. Wyjaśniają jak pracują poszczególne zmysły i co można zrobić, by zapewnić dziecku poprzez codzienną zabawę potrzebne mu doznania sensoryczne.
To książka dla rodziców, którzy:
chcą zadbać o harmonijny rozwój swojego dziecka
próbują poradzić sobie z trudnościami w zachowaniu niemowlęcia
pragną zapobiec przyszłym problemom rozwojowym dziecka i pomóc mu w pełni rozwinąć jego potencjał sensoryczny.
To rzetelna porcja wiedzy i propozycje wspierających zabaw, które pomagają odnaleźć się w świecie pełnym bodźców.
Aleksandra Charęzińska: pedagożka specjalna, terapeutka integracji sensorycznej, specjalistka diagnozy i terapii pedagogicznej, instruktorka masażu Shantala i nauczycielka akademicka. Prowadzi szkolenia i warsztaty dla rodziców oraz profesjonalistów pracujących z dziećmi; jej licencjonowany, autorski program dla profesjonalistów pracujących z dziećmi cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem.
Joanna Szulc: dziennikarka i redaktorka. Przez wiele lat pracowała w redakcji miesięcznika Dziecko, do 2016 r. była jego redaktorką naczelną. Autorka i współautorka tekstów i książek o pielęgnowaniu i wspieraniu niemowląt i dzieci. Studia psychologiczne, certyfikat promotorki karmienia piersią i ukończone kursy wspierania rodziców w różnych obszarach dają jej podstawy merytoryczne do zajmowania się tymi tematami.
W publikacji została opisana wiedza na temat emocji podstawowych posiadanych przez dzieci z niepełnosprawnością intelektualną (NI). Zaprezentowano w niej badania: porównawcze dotyczące wiedzy o zdziwieniu dzieci z lekką NI i dzieci w normie intelektualnej, badania jakościowe językowego obrazu wiedzy o emocjach podstawowych dzieci z lekką NI, a także badania wiedzy o emocjach młodzieży z umiarkowaną NI. Podstawowym założeniem było ujawnienie, jak kształtuje się wiedza o emocjach podstawowych w obrębie poszczególnych kodów: obrazowego, werbalnego i abstrakcyjnego ze względu na poziom funkcjonowania intelektualnego. Do pomiaru dziecięcej wiedzy o emocjach podstawowych stworzono autorskie narzędzie WE06. Uzyskane wyniki dostarczały informacji na temat wiedzy o emocjach podstawowych dzieci z NI, charakteryzując tę wiedzę i wskazując prawidłowości w jej kształtowaniu w obrębie poszczególnych kodów w zależności od poziomu funkcjonowania intelektualnego. Wiedza ta natomiast stanowi przesłankę do podjęcia efektywnych działań terapeutycznych. Przedstawione opracowanie zostało napisane czytelnym językiem.
Praktyczna i sprawdzona pomoc w pracy duszpasterskiej i wychowawczej! Sebastian Kosecki - dziś kleryk, a niegdyś ministrant i animator Liturgicznej Służby Ołtarza, dzieli się swoimi bogatymi doświadczeniami ministranckiego życia, patrząc na nie z dwóch perspektyw - z jednej jako ministrant, świetnie zorientowany w realiach współczesnej młodzieży, i z drugiej jako duszpasterz, zdobywający solidne podstawy teologiczne i pedagogiczne podczas nauki w seminarium. Jego książka może być więc znakomitym przewodnikiem po ministranckim świecie - zarówno dla księży prowadzących parafialne grupy ministrantów, jak i dla ceremoniarzy i animatorów wspólnot ministranckich. To także świetna propozycja dla rodziców chcących zaproponować swoim synom dobry i rozwijający sposób na życie.
Na początku jest wiele pytań i wątpliwości. Młodzi rodzice z reguły czują się niepewnie. Dlaczego dziecko płacze? Jak je uspokoić? Czemu nie je buraczków? Jak je kochać, by nie skrzywdzić? Doktor Aleksandra Piotrowska i Irena Stanisławska przekonują, że bycia rodzicem można się nauczyć. Aby dziecko miało szczęśliwe dzieciństwo, rodzice muszą być spokojni i kochający, ale także pewni swoich umiejętności. Warto przebyć tę drogę. Autorki rozmawiają m.in. o tym: ·jak nie przekarmiać dzieci i unikać awantur przy jedzeniu ·jak rozsądnie korzystać ze smoczka i kiedy z niego zrezygnować ·kiedy zrezygnować z pieluch i nauczyć malucha czystości ·jak zachować się, gdy dziecko „tam” się dotyka ·jakie są skutki nadopiekuńczości ·czy i jak nagradzać i czy karać ·jak kontakt z dziadkami wpływa na rozwój dziecka To nie jest typowy poradnik, ale szczere rozmowy o tym, jak tworzyć rzeczywistość wychowawczą dziecka, bez przesadnej potrzeby bycia idealnym rodzicem, ale z przeświadczeniem, że warto uczyć się na błędach innych i doskonalić swoje umiejętności. Aleksandra Piotrowska Doktor psychologii. Emerytowany pracownik naukowy Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego. Oprócz pracy naukowej i doradztwa dla rodziców i nauczycieli współpracuje z Komitetem Ochrony Praw Dziecka, a w latach 2008–2018 była społecznym doradcą Rzecznika Praw Dziecka. Zajmuje się także propagowaniem wiedzy psychologicznej pełniąc rolę eksperta w kontaktach z prasą, stacjami radiowymi i telewizyjnymi. Autorka kilkudziesięciu publikacji naukowych i popularyzatorskich. Prywatnie nałogowa czytelniczka literatury wszelakiej, miłośniczka wyjazdów narciarskich i podróży. Matka dwojga dzieci i babcia trojga wnucząt. Irena A. Stanisławska Dziennikarka. Zaprasza do rozmowy cenionych psychologów, by dzielili się swoją wiedzą. Współautorka m.in. takich książek jak: Moje dziecko cz. 1 i cz. 2 (z Dorotą Zawadzką),Być lekarzem. być pacjentem (z Wojciechem Eichelbergerem) Jak wychować dziecko, psa, kota…i faceta (z Dorotą Sumińską i Dorotą Krzywicką), Oswoić narkomana, Pułapki przyjemności, Toksyczna matka (z Robertem Rutkowskim), Między nami samicami (z Aleksandrą Piotrowską i Dorotą Sumińską), Jak tu nie zwariować (z psychiatrą Edwardem Krzemińskim).
Podręcznik niezbędny dla każdego, kto w domu czy w pracy ma do czynienia z małymi dziećmi, poprzedzony przedmową Adele Faber, jedną z autorek bestsellerowego Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły, nazwanego przez ""The Boston Globe"" ""biblią wychowania"".Jak poradzić sobie z maluchem, który nie chce myć zębów, odmawia jedzenia warzyw lub rozrzuca książki po całym pokoju? Jak mówić, żeby maluchy nas słuchały to kompendium wiedzy dotyczącej wychowania dzieci w wieku 2-7 lat. Autorki, Joanna Faber (córka Adele) i Julie King dzielą się swoim wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi, a także wyciągają wnioski z wielu rozmów z rodzicami i specjalistami i za pomocą autentycznych historii oraz komiksów znanych z poprzednich tytułów w serii dostarczają szeregu praktycznych narzędzi i wskazówek, jak się komunikować, rozmawiać i rozwiązywać trudne sytuacje, nie ignorując przy tym potrzeb dziecka ani swoich.
Zawarte w tej książce ćwiczenia uważności pomogą Twojemu dziecku skupić się na chwili obecnej, zachować spokój w sytuacjach stresowych i pielęgnować radość w codziennym życiu. Znajdziesz tu zadania, które pomogą mu być bardziej uważnym i lepiej definiować swoje uczucia. Dziecko dowie się, jak interpretować swoje emocje i co mogą one oznaczać, a także jak zachować spokój mimo niesprzyjających okoliczności. Ćwiczenia mindfulness - pisanie, rysowanie i ćwiczenie medytacji za pomocą narzędzi skoncentrowanych na tym, by pomagać w ugruntowaniu się, odnalezieniu spokoju i poczuciu więzi z otaczającym światem. Uważna codzienność - ćwiczenia pomocne w zatrzymaniu się i zwróceniu uwagi na swoje otoczenie i samopoczucie. Celebrowanie wdzięczności - zabawa w nagrywanie tego, co pomogło dziecku poczuć się silniejszym, bezpieczniejszym i bardziej zrelaksowanym danego dnia. Książka pomoże Twojemu dziecku osadzić się w teraźniejszości, nauczy je pewności siebie i wdzięczności. Dostarczy mu narzędzia, dzięki którym będzie bardziej uważne, skoncentrowane, spokojne - po prostu szczęśliwe. Otwórz się na to, co tu i teraz
Epoka buntu zaczyna się właśnie teraz Czy wiesz, że słowa "dom" i "dominacja" mają ten sam rdzeń, a łacińska familia (rodzina) pochodzi od słowa famulus oznaczającego niewolnika? Czy wiesz, że praktyki wychowawcze wykorzystywane dziś w szkołach i przedszkolach mają swój początek w badaniach nad zachowaniami i tresurą zwierząt? Czy wiesz, że na każdym etapie życia jesteśmy uczeni bezmyślnego patologicznego posłuszeństwa? System, w którym tkwimy od narodzin, wmawia nam, że dla naszego dobra musimy się mu podporządkować. Ograniczyć pewnymi ramami swoją wyobraźnię, nie wychylać się, nie odzywać bez pytania. Im dłużej w nim tkwimy, tym bardziej przyzwyczajamy się do tego, że tak musi być. Zaczynamy wierzyć, że takie posłuszeństwo jest normalne i naturalne. A co, jeśli wcale tak nie jest? Co jeśli rządząca naszym światem ekonomia oparta jest na XIX-wiecznych spostrzeżeniach, które już dawno zostały podważone? Co jeśli szkoła ma za zadanie nauczyć nas między innymi akceptowania różnych form przemocy systemowej, jakie spotkamy w dorosłym życiu? Co jeśli katastrofy klimatyczne, kryzys gospodarczy, ogólnoświatowa pandemia i konflikty zbrojne to efekty bezrefleksyjnego powielania wzorców wymyślonych przeszło 200 lat temu i mających na celu stworzenie społeczeństwa całkowicie podległego sprawującym władzę? Mikołaj Marcela pokazuje, że nie jesteśmy skazani na trwanie w tym systemie. Już dziś są dostępne alternatywne opcje. Musimy tylko znaleźć w sobie odwagę, by się na nie zdecydować. Kiedyś zostaliśmy nauczeni, że świat musi wyglądać tak, jak wygląda. Teraz przyszedł czas, by się tego oduczyć.
W dobie kryzysów szczególnie ważne wydaje się pytanie, jak poradzić sobie z negatywnymi doświadczeniami i traumami? Jak nie zatonąć w zalewie emocji: złości, smutku, współczuciu i frustracji. I jak w ogóle rozpoznać, że toniemy? Kiedy czujemy się zestresowani, zagrożeni albo przytłoczeni emocjami - nasz mózg przełącza się w jeden z trzech trybów alarmowych: walka, ucieczka, zamrożenie. Autorka to trzy typy reagowania nazywa powodzią emocjonalną. Powódź potrafi dosięgnąć każdego, a szczególnie bezbronni bywają najmłodsi. Jeśli mamy za sobą traumatyczne doświadczenia życiowe i mniej korzystne genetyczne wyposażenie, będziemy jeszcze bardziej podatni na tonięcie i zranienia. Ale jest dobra wiadomość: bez zbędnych słów czy interwencji, możemy wyratować dziecko z powodzi i szybko opatrzyć małe rany. Wystarczy, że zaczniemy korzystać z pięciu zmysłów. "Trafiony, zatopiony!" jest książką opartą na neuronauce i czułej akceptacji. To niezbędny dodatek do bajek psychoedukacyjnych: "Marcysia czuje za dużo" i "Diego za mocno". W książce znajdziesz: krótkie przykłady, jak rozmawiać z dzieckiem i z miłością wyznaczać granice, ćwiczenia, inspiracje i pytania, które pomogą ci zaaplikować teorię. Przyjrzysz się również swojemu zdrowiu psychicznemu i dzieciństwu. Autorka dedykuje książkę nauczycielom, rodzicom, psychologom i pedagogom.
Zależy ci na tym, aby być dobrym ojcem, ale co to obecnie znaczy? Czym tata z XXI wieku różni się od swoich poprzedników? „Nowe ojcostwo” pomoże współczesnym mężczyznom stać się ojcami, jakich potrzebują ich synowie i córki. Nie bez powodu istnieją setki książek na temat rodzicielstwa – to zadanie trudne i wymagające. Ale większość z nich opowiada o tym, jak to jest być matką. A co z ojcami? Opierając się na badaniach z zakresu socjologii, ekonomii, filozofii, gender studies i własnych doświadczeniach, Jordan Shapiro postanowił wypełnić tę lukę. Eksploruje psychologię ojcostwa i podważa znane założenia dotyczące pochodzenia tak zwanych tradycyjnych ról rodzicielskich. Jakie paradoksy i sprzeczności tkwią w powszechnym rozumieniu ojcostwa? Czy nadszedł czas, aby przemyśleć niektóre aspekty bycia tatą? Zmieniają się normy dotyczące płci, a stare modele gospodarcze odchodzą w przeszłość. W rezultacie rodzicielstwo i życie rodzinne też ulegają przemianom. Najwyższy czas na aktualizację naszego zbiorowego rozumienia ojcostwa – i ogólnie męskości. O autorze: Dr Jordan Shapiro jest uznanym na świecie amerykańskim autorem i badaczem. Wykłada w Temple University's Intellectual Heritage Program, w latach 2012–2017 pisał dla „Forbes” na temat globalnej edukacji, cyfrowej zabawy i życia rodzinnego. Mieszka w Filadelfii z dwoma synami. Jest autorem „Nowego cyfrowego dzieciństwa”, książki o wpływie technologii na rozwój i wychowanie dzieci.
Gdyby tylko chcieli się wzajemnie poznać, być może nastolatkowie przestaliby uważać swoich rodziców za starych zgredów, a oni swoje pociechy za pozbawionych jakichkolwiek ideałów małolatów. Wystarczyłoby, żeby matka zapytała córkę, dlaczego zamiast modnych bucików na obcasie woli ciężkie glany, a syn zainteresował się, dlaczego na półce z płytami ojca, noszącego na co dzień wyprasowane w kancik spodnie, stoją krążki Deep Purple, Sex Pistols albo Nirvany.Młodzi z reguły nie wyobrażają sobie, że kiedyś ich rodzice mogli nosić długie włosy albo irokeza, ci zaś nie pojmują, jak można zasłuchiwać się w hip-hopie lub muzyce hardcoreowej. Każdemu się wydaje, że bunt w jego wykonaniu jest jedynym i niepowtarzalnym.Ta książka ma stanowić pomost między pokoleniami, ułatwić wzajemne poznanie i zrozumienie. Służy temu zarówno opis poszczególnych subkultur, ich symboli i haseł, jak i kilka opowieści o tym, jak to się wszystko rozwijało.
Pierwsza książka o medytacji (świeckiej) dla dzieci. Ta prosta, przyjazna i skuteczna metoda zyskała entuzjastyczne opinie setek tysięcy rodziców, dzieci i pedagogów na całym świecie. W Holandii niemal w każdej szkole podstawowej jest przeszkolony nauczyciel, który codziennie prowadzi z uczniami kilkunastominutowe ćwiczenie uważności. W wielu szkołach odbywa się ono jednocześnie dla wszystkich uczniów i w tych właśnie placówkach efekty, w postaci poprawy dobrostanu dzieci, ich zdolności koncentracji i poziomu wzajemnej życzliwości są najbardziej uderzające. Same dzieci przepadają za tymi chwilami wyciszenia i spokoju. Nauczywszy się je wykonywać, same chętnie sięgają po to narzędzie, kiedy ogarniają je trudne emocje. Opanowanie tej sztuki to ogromny kapitał, który procentuje im przez całe życie.
Stoi przed nami jedno z największych wyzwań XXI wieku – komunikacja między rodzicami, a dorastającymi dziećmi, która nie jest dzisiaj zwykłym konfliktem pokoleń. Psychologowie biją na alarm z powodu słabej kondycji psychicznej tzw. Zetek, socjologowie mówią o ich wycofywaniu się ze społeczeństwa, pracodawcy nie mogą się z nimi porozumieć.
Co możemy w tej sytuacji zrobić? Na pewno możemy wysłuchać młodych ludzi bez oceniania. Na pewno możemy rozmawiać i starać się zrozumieć, zamiast od razu krytykować.
Właśnie dlatego powstała ta książka, żeby pokazać, że jest to możliwe. Przedstawicielki Fundacji Zmiana Dla Jutra, przez kilka miesięcy spotykały się i rozmawiały z młodymi osobami, uczniami i studentami z Poznania. Nagranego i spisanego materiału zebrały tak dużo, że w końcu zadecydowały o konieczności podzielenia się swoją pracą z innymi. Całość opracowała Joanna Malinowska – dziennikarka, pisarka, autorka filmów popularnonaukowych oraz prezeska Fundacji Zmiana Dla Jutra.
Nika nie chce spać. Ale dlaczego? Chciałaby się jeszcze pobawić? A może czegoś się boi? Czy uda się jej znaleźć sposób, żeby w końcu zasnąć? Czy ty też masz podobne trudności? Nika podpowie ci kilka trików, dzięki którym nauczysz się szybciej zasypiać. Autorka jest doświadczonym psychologiem dziecięcym.Książka przeznaczona jest dla dziewczynek i chłopców w wieku od 2 do 6 lat. Zawiera gry, wskazówki dla dorosłych i wiele niespodzianek.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?