Wstęp.
Celem niniejszego wydawnictwa było zebranie wszystkich obowiązujących w Związku Harcerstwa polskiego przepisów, dotyczących obozów i kolonij letnich drużyn męskich.
Nie uwzględniono tutaj wcale wycieczek ani obozów wędrownych, które staną się przedmiotem następnych opracowań.
Urzędowe przepisy, ujęte w tekście w gwiazdki *.....*, uzupełniono praktycznemi wskazówkami, opartemi na doświadczeniu wielu instruktorów-obozowników i tradycji drużyn obozujących. Prawie wszystkie ujęto przedewszystkiem z technicznego punktu widzenia i dlatego pominięto szczegóły programu, jak i zagadnienia wychowawcze... więcej w książce
Rozkaz Naczelnika Głównej Kwatery M. Z. H. P.
l. 9, z dn. 12 kwietnia 1930 r.
„Letnie obozy i kolonje harcerskie“, instrukcja obowiązująca w opracowaniu Harcmistrza Rzeczypospolitej Tadeusza Maresza, Warszawa 1930, jest oficjalnem wydawnictwem Głównej Kwatery M. wchodzi w życie z dniem wyjścia z druku.
(—) St. Sedlaczek, Hm Rp.
Naczelnik Głównej Kwatery M.
Dzięki tej książce w sercu Waszego dziecka może wytrysnąć źródło pokoju i miłości, które popłynie na całą Waszą rodzinę, a nawet znacznie dalej. Wasza rola jest tutaj bardzo ważna, gdyż dziecko przeżyje tę przygodę albo głębiej, albo bardziej powierzchownie - w zależności od tego, w jaki sposób przyjdziecie mu z pomocą.
Książka jest wołaniem do dzieci, które pragną zwycięstwa Matki Bożej.
Od Autorki
W monografii zostały podjęte ważne i aktualne problemy, które zajmują również ukraińskich naukowców, w tym socjologów, politologów, pedagogów oraz wszystkich tych, którym nie jest obojętny los współczesnego młodego pokolenia, szczególnie w realiach obecnie dla Ukrainy tak trudnych. Dlatego niewątpliwie prezentowana monografia ma ważne znaczenie tak teoretyczne, jak i praktyczne.
z recenzji dr hab. Liudmyły Krywaczuk, prof. Uniwersytetu Lwowskiego
W moim przekonaniu opiniowana książka ma podwójny walor. Pierwszy to kontynuacja badań nad nierównościami oświatowymi mającymi w polskiej socjologii i pedagogice społecznej długą tradycję, sięgającą okresu międzywojennego, gdy stanowiły one rzeczywisty problem społeczny, ponieważ system edukacyjny miał wyraźnie klasowy charakter i były w niego wmontowane skuteczne bariery selekcyjne. Równie bogaty materiał przyniosły badania realizowane już po wojnie, szczególnie od początku lat sześćdziesiątych, nasilone w latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych. Ich wyniki […] pokazywały, że nierówności o społecznym charakterze nadal się utrzymują, a szczególnie, że młodzież wiejska, w tym głównie chłopska, ma znacznie gorsze warunki do realizacji swoich edukacyjnych aspiracji. Drugi walor tej pracy to próba wypełnienia luki, jaka pojawiła się w badaniach nad nierównościami edukacyjnymi, których źródeł trzeba szukać nie w historii i przeszłości, ale w teraźniejszości. Zmiany wywołane transformacją systemową nie są jeszcze do końca rozpoznane i udokumentowane. Odnosi się to także do problematyki nierówności edukacyjnych – czy pojawiły się jakieś nowe mechanizmy, które je generują? Badania na pograniczu polsko-ukraińskim i powstała na ich bazie książka wpisują się w nurt poszukiwania odpowiedzi na takie pytania.
z recenzji dr. hab. Mariana Niezgody, prof. Uniwersytetu Jagiellońskiego
Publikacja wypełnia poważną lukę w wiedzy o najnowszej literaturze dla (naj)młodszych czytelników. Jest to zadanie dziś tyleż ważne, co i skomplikowane. Badacz tej problematyki musi się bowiem zmierzyć nie tylko z bardzo rozległym obszarem publikacji, ale również z jego złożonością tematyczno-formalną. Krystyna Zabawa zadanie to wypełnia bez zarzutu.
Kompozycja książki odpowiada jej zadaniom. Nauczyciele i rodzice otrzymują rozbudowane informacje o ofercie wydawniczej literatury pięknej, którą Autorka wpisuje do wyróżnionych przez siebie kręgów tematycznych: przyrodniczego, regionalnego, historycznego, obywatelskiego, religijnego oraz edukacji emocjonalnej.
Nie ulega wątpliwości, że Literatura dla dzieci w kontekstach edukacyjnych to książka bardzo potrzebna wszystkim jej adresatom: rodzicom i pedagogom kilku szczebli edukacji (przedszkolnej, wczesno- i średnioszkolnej).
Z recenzji prof. dr hab. Zofii Budrewicz
Pysznie, zdrowo, kolorowo!
Kłopoty z karmieniem dzieci to dziedzina, w której niemal każdy rodzic ma do opowiedzenia swoje własne historie. Każdy z nas doświadczył jakichś trudności na tym polu: z ustaleniem odpowiedniej diety; ze zbilansowaniem kalorii; z namówieniem niejadka, by wreszcie otworzył buzię; z dopilnowaniem łasucha, by przestał opychać się słodyczami... Wygląda na to, że nie umiemy dyskutować z dziećmi na temat zdrowego jedzenia i wykształcać w nich właściwych nawyków żywieniowych. Nader często próba zmiany utrwalonych zachowań kończy się awanturą, zakazem, wręcz wojną. Tymczasem jedzenie powinno być przyjemnością, a nie źródłem stresu. Czas więc zmienić podejście.
W książce Natalii Wiszniewskiej znajdziesz rzetelne, sprawdzone informacje o żywieniu dzieci. We współpracy z neurologopedą, psycholog dziecięcą i dietetyczką autorka stworzyła prawdziwe kompendium praktycznej wiedzy o tym, jak i czym karmić dzieci, by jadły zdrowo, chętnie i tylko tyle, ile powinny. Dowiesz się stąd, jak powinna wyglądać dieta Twojego dziecka i jak rozwiązywać typowe problemy z jedzeniem, rozpoznasz objawy, które mogą przytrafić się dziecku odmawiającemu przyjmowania pokarmów lub pochłaniającemu ich zbyt wiele. Znajdziesz tu także sporo przepisów na zdrowe i pyszne dania!
Moc zdrowych śniadań, kolacji, obiadków — dla niejadków i podjadków!
Najbardziej aktualne, wnikliwe i przystępne radywspółczesnej Mary Poppins, najsławniejszej z amerykańskich niańTracy Hogg znana jest w Stanach Zjednoczonych z popularnych programów na temat skutecznego i pełnego miłości wychowania dzieci. Pomogła tysiącom rodzin w rozwiązaniu trudnych kwestii dotyczących ich brzdąców. Poznaj pomysły najznakomitszej Mamy, Babci i Niani -- i zacznij mówić w tym samym języku, co Twoja pociecha.Nie martw się. Płacz to nic innego, jak język niemowląt, pierwszy sposób, w jaki Twoje dziecko komunikuje się ze światem. Tak właśnie wyraża swoje potrzeby, uczucia i opinie. Kiedy to zrozumiesz i dostrzeżesz je takim, jakie naprawdę jest, ułatwi to jego wychowanie nawet długo po zakończeniu okresu niemowlęcego.Zasięgnij opinii Tracy w kwestii ustalenia stałego planu dla Twojej rodziny. Poznaj wyjątkową osobowość swojego maluszka i dostosuj do niej wszystkie działania wychowawcze.Zadaj sobie Dwanaście Istotnych Pytań, aby rozpoznać potencjalne problemy, i zastosuj Dwanaście Zasad Rozwiązywania Problemów -- prostych technik pozwalających poradzić sobie w codziennych sytuacjach.Spróbuj uniknąć skutków przypadkowego rodzicielstwa lub napraw je -- to konsekwencje nieprzemyślanych zachowań rodziców, które często prowadzą do takich problemów, jak kłopoty ze snem, złe nawyki żywieniowe, lęk separacyjny i ataki wściekłości.Bądź rodzicem PC -- przytomnym i cierpliwym -- który wie, jak rozpoznać najlepszy czas na nauczenie samodzielnego zasypiania, wprowadzanie butelki dzieciom karmionym piersią, uczenie samodzielnego załatwiania potrzeb fizjologicznych i radzenia sobie z innymi kwestiami rozwojowymi.Powstrzymuj rozszalałe emocje i dbaj o zdrowie emocjonalne dziecka -- warto posiąść umiejętność rozumienia emocji i radzenia sobie z nimi.
W poradniku znajdą Państwo przydatne narzędzia, które ułatwią konstruowanie diety dla dzieci w wieku przedszkolnym. Wskazujemy, jakie produkty należy częściej uwzględniać, planując jadłospis. W książce znajdą Państwo także omówione najczęstsze błędy w żywieniu przedszkolaków oraz wskazówki praktyczne, jak ich unikać.
75 prostych rad, jak wychować szczęśliwe dziecko
Tak to robią wspaniali rodzice. 75 rad, jak wychować szczęśliwe dziecko. To 75 skondensowanych rad, przystępnych i łatwych do zastosowania na co dzień. To mapa, po którą będziesz sięgać zawsze, gdy poczujesz się zagubiony.
Psycholog Erica Reischer, bazując na latach badań i własnym rodzicielskim doświadczeniu, zebrała cenne wskazówki dotyczące wychowania dzieci z przykładami zaczerpniętymi z życia, pomocnymi technikami i narzędziami, które można zastosować natychmiast.
Publikacja ukazuje zależności pomiędzy jakością życia dzieci a statusem społeczno-ekonomicznym rodziców. Przedstawia zastosowanie koncepcji jakości życia do badań zróżnicowania sytuacji życiowej dzieci (na przykładzie łódzkich szóstoklasistów) z perspektywy analiz strukturalnych. Przybliża kwestie teoretyczne związane z jakością życia oraz jakością życia dzieci, ze szczególnym uwzględnieniem child indicators movement. W pogłębiony sposób porusza metodologiczne i etyczne kwestie badań ankietowych z dziećmi.
Dwutorowa analiza - bazująca na wypracowanym modelu jakości życia, uwzględniającym takie sfery, jak: relacje rówieśnicze i rodzinne, sytuacja materialna, zdrowie, funkcjonowanie w szkole, subiektywny dobrostan dzieci, a także wykorzystująca koncepcję having, loving, being Erika Allardta - daje pogłębiony obraz sytuacji życiowej najmłodszych. Zarówno poszczególne obszary życia, jak i jego jakość ujmowana całościowo wiążą się ze statusem społeczno-ekonomicznym rodziny, co pozwala wnioskować o nierównościach społecznych występujących w okresie dzieciństwa. Badania ujawniają wielowymiarowość i zróżnicowanie sytuacji życiowych respondentów, pozwalają też wskazać grupę dzieci doświadczającą skumulowanej deprywacji. Zaproponowany pomiar daje możliwość sporządzenia rzetelnej diagnozy, uwzględniającej różne aspekty sytuacji życiowej, w których należy podjąć interwencję.
Liczba przypadków zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD) rośnie w zastraszającym tempie, którego nie można tłumaczyć większą wykrywalnością czy dokładniejszymi kryteriami diagnostycznymi. Co roku rodzi się więcej dzieci z autyzmem. Zdaniem autora niniejszej publikacji – doktora Roberta Melillo – ASD jest efektem zespołu czynnościowego rozłączenia (ang. functional disconnection syndrome – FDS), czyli braku równowagi mózgu. FDS to według doktora Melillo stan nie tylko odwracalny, ale także taki, któremu można zapobiec.
Niniejsza publikacja to program prekoncepcji, czyli środków zaradczych, które należy przedsięwziąć, by zminimalizować bądź też nawet całkowicie wykluczyć ryzyko wystąpienia ASD u niepoczętego lub nienarodzonego dziecka. Jeszcze nigdy stan zdrowia przyszłych rodziców nie był tak ważny jak teraz – w czasach epidemii autyzmu.
Doktor Robert Melillo prowadzi praktykę lekarską od ponad 25 lat i jest jednym z najbardziej uznanych światowych autorytetów w dziedzinie dziecięcych zaburzeń neurologicznych. Specjalizuje się w zaburzeniach ze spektrum autyzmu, zaburzeniu koncentracji uwagi (ADD) i ADHD, dysleksji, zespole Aspergera, zespole Tourette’a, zaburzeniu afektywnym dwubiegunowym oraz innych trudnościach związanych z uwagą, zachowaniem lub uczeniem się.
Jak przetrwać, a nawet polubić, najważniejszy dzień w życiuW końcu! Konkretna książka o tym, co najważniejsze dla przyszłej panny młodej!Walczący z tobą teściowie, próba wesela zakończona totalnym rozklejeniem się, wynajęta planistka wesela narzucająca ci swoje zdanie… Co ma robić biedna dziewczyna, gdy boi się, że ten Wielki Dzień skończy się większą demolką, niż gdyby na wesele przyjechał cały autobus nieproszonych gości? Nie bój się, dziewczyno! Nasza książeczka „Panna Młoda. Instrukcja Obsługi” pomoże ci sprowadzić wszystko do prostych czynności. Wyjaśnimy ci, co masz robić, żeby myśleć bez obawy o tym dniu, kiedy podejdziecie do ołtarza – od ustalenia daty, przez wybór sukni po stworzenie listy gości. W książce znajdziesz też pełno form-ściągawek ułatwiających śledzenie wydatków.„Panna Młoda. Instrukcja Obsługi” to idealny prezent dla rumieniącej się ze wstydu – i ekscytacji! – przyszłej żony. Prezent jest od Carrie Denny, amerykańskiej dziennikarski od lat specjalizującej się w poradach dla nowożeńców.
W końcu! Wyczerpujący poradnik dla pana młodego!Minęły już dni, kiedy mogłeś wygodnie rozsiąść się w fotelu, a twoja narzeczona planowała za ciebie cały ślub i wesele. W dzisiejszych czasach przyszli małżonkowie są obarczani licznymi obowiązkami: wynajęcia zespołu muzycznego, zorganizowania próby, kupna obrączek i leczenia histerii członków rodziny.Na szczęście „Pan Młody. Instrukcja obsługi” odpowie na najtrudniejsze kwestie. Jak spacyfikować skłóconych ze sobą kuzynów? Jak wybrać naprawdę dobrego fotografa? Dlaczego narzeczona chodzi cały czas wpieniona?Jakiekolwiek masz pytania, odpowiedzi znajdziesz w tej książce, napisanej przez ciężko doświadczonego pana młodego, Shandona Fowlera.
Nie jest to książka o "sztuce karmienia piersią, o heroicznym macierzyństwie ani o tym, co jest trendy, ale o tym, co naturalne i normalne. Rozluźniliśmy na tyle więzy z przyrodą, że nawet takie naturalne czynności jak karmienie piersią wymagają pewnych umiejętności i wiedzy, także o nas samych, naszym ciele i naszej psychice. Książka ma pomóc młodym mamom i ich rodzinom w zdobyciu tej wiedzy i umiejętności oraz odnalezieniu się w nowej życiowej roli.
Ta książka różni się od innych publikacji na temat karmienia:
- wychodzi poza relacje matka-dziecko i przypomina o tym, że obok są inni: mąż i ojciec, rodzeństwo, matka i babcia,
- uwypukla psychologiczny aspekt dobrego karmienia piersią - niemniej ważny niż aspekt medyczny,
- aby lepiej się czytało, język jest zbliżony do tego, którym młodzi ludzie posługują się na co dzień,
- współautorem jest mężczyzna (!) - mąż autorki - dziennikarski zawód i jego spojrzenie na karmienie piersią dodały książce niepowtarzalnego smaku.
Kompetentna wiedza, przystępny język dobarwiony humorystycznymi rysunkami - autorzy kusząco zachęcają do tego szczególnego i niepowtarzalnego kontaktu z dzieckiem, jakim jest karmienie piersią. "Żadna, nawet najmądrzejsza książka nie zastąpi osobistego doświadczenia w karmieniu, wspomnienia dotyku, zakochanego wzroku niemowlaka, pomruków i westchnień sytego oseska. I właśnie dlatego namawiam do karmienia piersią." - pisze autorka.
Diagnoza interdyscyplinarna rozumiana jako proces stanowi szereg profesjonalnych i wielospecjalistycznych zamierzonych i ustrukturyzowanych czynności, których podstawowym celem powinna być identyfikacja zdolności poznawczych oraz określenie możliwości rozwojowych, a także wskazanie przyczyn zachowań odbiegających od normy i utrudniających jednostce funkcjonowanie w przestrzeni edukacyjnej i społecznej. Natomiast diagnoza interdyscyplinarna, która jest efektem końcowym (wynikiem) tego procesu, powinna mieć na uwadze szerokie poznanie jednostki, osadzone wielokontekstowo i ujmowane z różnych perspektyw, oraz uwzględniać analizę zebranych danych, będąc warunkiem koniecznym najlepszego i optymalnego wykorzystania potencjału oraz ilorazu rozwojowego jednostki.
W tym ujęciu diagnoza interdyscyplinarna jest punktem odniesienia dla działań modyfikacyjnych, edukacyjnych, terapeutycznych i rehabilitacyjnych.
Monografia jest skierowana do szerokiego grona Czytelników związanych ze środowiskiem naukowo-badawczym oraz praktyką pedagogiczną: nauczycieli i specjalistów zajmujących się szeroko pojętą terapią, a także rodziców i studentów pedagogiki zainteresowanych problematyką diagnozy interdyscyplinarnej. Należy podkreślić, że opracowanie może być podstawą do dalszych analiz i naukowo-praktycznych poszukiwań skierowanych na wskazanie rozwiązań odnoszących się do profesjonalno-systemowego wsparcia dziecka z problemami rozwojowo-funkcjonalnymi.
Moje dziecko część 1. Jak mądrze kochać i dobrze wychowywać dziecko
Książka, w której Dorota Zawadzka, najbardziej znana i ceniona specjalistka od wychowania najmłodszych, odpowiada na pytania zadawane najczęściej przez rodziców. Każdy rozdział zawiera analizę tego, co można, powinno się, trzeba zrobić, aby ułatwić prawidłowy rozwój intelektualny swojemu dziecku. Zawadzka mówi też, jak czerpać radość z macierzyństwa, jak przez pierwsze lata życia dziecka pielęgnować i rozwijać nasze z nim relacje.
Moje dziecko część 2. Jak mądrze kochać i wychowywać dzieci w wieku szkolnym
Dorota Zawadzka znana z programów ,,Superniania” i "Świat według dziecka" podpowiada, jak radzić sobie z problemami dzieci w wieku 6–12 lat. Porusza tematy, z którymi najczęściej borykają się rodzice – zarówno te, związane ze sferą emocjonalną jak i fizyczną. Mówi o dojrzewaniu, okazywaniu uczuć, podejmowaniu samodzielnych decyzji, uzależnieniu od Internetu, o tym jak rozwijać w dziecku pasje, jakie stosować wobec niego kary i nagrody i jak być dla niego autorytetem. Sporo miejsca poświęcono szkole, której początek jest dla dziecka najczęściej szokiem. Pierwsza książka na rynku, która tak dogłębnie zajmuje się problemami wychowania dzieci w wieku wczesnoszkolnym.
Seria wydawnicza „Przywrócić Pamięć” ma przybliżyć współczesnemu społeczeństwu publikacje założycieli ruchu skautowego, twórców rozwoju idei i metodyki harcerskiej z lat 1911–1939.
Reprint wydania I z 1937. Wydanie II ukazało się 1946 r. "Jak dobrze nam...".
Jan Paweł II przekazał Kościołowi tajemnice Światła. Rozważane są w nich wydarzenia z publicznego życia Jezusa, który jest światłością oświecającą każdego człowieka.
Papież nieustannie zachęca rodziny do wspólnej modlitwy, do odmawiania Różańca świętego z dziećmi i za dzieci. Odpowiedzmy na to pragnienie, przywracając i umacniając tę modlitwę w naszych domach. Podejmijmy zobowiązanie do przekazywania jej naszym dzieciom jako najcenniejszego daru.
Poradnik pokazuje niezwykłą technikę dialogu z dziećmi (radzi, co mówić i kiedy to mówić) w domu i w szkole.Buduje most nad przepaścią miedzy rodzicami i nauczycielami a dziećmi, które dzięki dobremu wzajemnemu porozumieniu się mają szansę stać się kochającymi i twórczymi osobami w dorosłym życiu.
To poczucie własnej wartości stanowi podstawę, na której rozwijają się wszystkie inne cechy. Dzieci ze zdrowym poczuciem własnej wartości akceptują się i lubią niezależnie od okoliczności zewnętrznych, biorą odpowiedzialność za swoje czyny i z odwagą wkraczają w świat.Jak słuchać uważnie swojego dziecka, jak z nim rozmawiać, aby stworzyć szansę na prawdziwe porozumienie?Petra Krantz Lindgren to szwedzka autorka, która od wielu już lat doradza rodzicom, jak zadbać o ten ważny aspekt rozwoju. W swojej pracy z nimi łączy ze sobą wiele nurtów współczesnej psychologii rozwojowej, które za wspólny mianownik mają głęboki szacunek dla drugiego człowieka.Książka wychodzi naprzeciw potrzebom współczesnego rodzica, oferując praktyczne porady na rozwiązywanie konfliktów, opisy prawdziwych sytuacji i ćwiczenia, które pomagają określić, jakimi rodzicami chcielibyśmy być i jak możemy to osiągnąć.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?