W tym dziale znajdziecie Państwo szeroki wybór fachowych książek, poradników, atlasów o różnego rodzaju chorobach i schorzeniach - wszystkie rodzaje chorób i schorzeń, profilaktyka, wykrywanie, leczenie, zapobieganie. Zapraszamy do naszego sklepu internetowego, tylko tutaj znajdziecie najlepszy i największy wybór książek z dziedziny zdrowia - DobreKsiazki.pl
Trudności w uczeniu się mowy są najczęściej spowodowane kłopotami w uruchomieniu strategii lewopółkulowych. Proponowane ćwiczenia przeznaczone są dla dzieci z trudnościami w nauce języka przede wszystkim dla zagrożonych dysleksją, ale także dla niesłyszących, z zespołem Aspergera, z dyslalią i innymi dysfunkcjami rozwojowymi.
Jak odkrywać w dzieciach ich własną ukrytą wiedzę i umiejętności pozwalające nadrabiać i wyrównywać niedostatki psychiczne? Jak wspomagać strategie autoterapeutyczne dzieci z dysfunkcjami więzi osobistych? Książka przedstawia oryginalną interdyscyplinarną koncepcję terapii z dziećmi, odwołując się do rozmaitych dziedzin wiedzy: antropologii, ekologii, psychoanalizy, psycholingwistyki oraz neuropsychologii. Nowe wydanie zawiera zaktualizowaną bibliografię i literaturę polecaną przez autorkę. Pozycja przeznaczona dla terapeutów, wychowawców, rodziców i opiekunów dzieci z głębokimi zaburzeniami rozwoju emocjonalnego, społecznego i umysłowego.
Atlas anatomiczny ?Tajemnice ciała? z elementami fizjologii, cytologii, histologii i genetyki jest przeznaczony przede wszystkim dla uczniów gimnazjum i liceum.
Zawiera niezwykłe ilustracje oraz oryginalne fotografie, które pozwalają przyjrzeć się elementom ludzkiego organizmu. Unikalne kalki umożliwiają równoczesne przyglądanie się budowie zewnętrznej i wewnętrznej wybranych narządów człowieka.
Atlas zawiera treści, które ułatwią zrozumienie zagadnień omawianych na lekcjach biologii oraz skuteczne przygotowanie się do egzaminów.
Praca podejmuje zagadnienia związane z zaburzeniami organizacji funkcji w korze mózgowej zwanymi afazją, problematykę zjawisk afatycznych, struktury procesu terapeutycznego oraz metody rehabilitacyjne, w tym także nowatorskie, autorskie programy rehabilitacyjne.
Książka omawia:
podstawy fizjologii wysiłku fizycznego;
bioenergetykę ruchu;
skurcz mięśni szkieletowych i jego kontrolę;
adaptacje układów oddechowego i sercowo-naczyniowego do wysiłku fizycznego;
nerwową i hormonalną kontrolę wysiłku fizycznego;
żywienie i środki wspomagające a wydolność wysiłkową;
trening zwiększający wydolność;
wysiłek a stres środowiskowy;
bilans energii, skład ciała i zdrowie;
choroby, ćwiczenia fizyczne i zdrowie;
wpływ wysiłku fizycznego na zdrowie człowieka.
Publikacja ilustruje fizjologię i patologię okresu noworodkowego.
Zawiera bogaty zbiór fotografii przedstawiających m.in.:
- noworodki zdrowe,
- wcześniaki,
- noworodki z wybranymi wrodzonymi wadami rozwojowymi i zespołami wad.
Atlas jest przeznaczony dla pediatrów, neonatologów i lekarzy rodzinnych. Będzie stanowił nieocenioną pomoc dla studentów i lekarzy w trakcie specjalizacji z tych dziedzin.
Nowe, zmienione wydanie cenionego podręcznika, wprowadzającego w niezwykle dynamicznie rozwijającą się dziedzinę wiedzy - biopsychologię!
Co w zachowaniu człowieka jest specyficznie ludzkie? Co zostało odziedziczone po zwierzęcych przodkach i w jaki sposób uległo modyfikacji w wyniku oddziaływań społecznych?
Autor w usystematyzowany sposób przekazuje aktualną wiedzę o mechanizmach fizjologicznych leżących u podstaw zachowania się ludzi i zwierząt. W 22 bogato ilustrowanych rozdziałach umiejętnie łączy wiedzę z zakresu etologii, neurofizjologii, psychologii porównawczej, socjobiologii, genetyki, neuroanatomii, endokrynologii, histologii, ekologii, biochemii, neurochemii oraz neurobiologii. Prezentuje dorobek wielu pokoleń badaczy, jak również najnowsze osiągnięcia naukowe, nowe koncepcje teoretyczne z dziedziny wyjaśniającej mechanizmy zachowania się ludzi i zwierząt. Logiczny i starannie przemyślany wykład ułatwia przyswojenie nawet najbardziej skomplikowanych treści.
Czytelnik znajdzie tu wiele informacji na temat:
dziedziczenia cech,
funkcjonowania neuronów,
właściwości układów sensorycznych,
problemów uczenia się i pamięci,
mechanizmów mowy.
Podręcznik przeznaczony jest dla studentów psychologii oraz kierunków przyrodniczych - biologii, medycyny, weterynarii i zootechniki.
Zmarły w 1972 roku krakowski lekarz - psychiatra, pozostawiając niezwykle bogatą spuściznę serca i myśli zachowuje swoją aktualność wyrażoną słowami ?non omnis moriam?. Jego życie, które wybiegało poza tradycyjne ramy medycyny i psychiatrii dedykował człowiekowi choremu. Zaś dorobek intelektualny, który doczekały się wielu wznowień, pozostawał i pozostaje przedmiotem refleksji naukowej różnych dziedzin wiedzy. Jako filozofujący psychiatra zastanawiał się nad etiologią zaburzeń psychicznych i strukturą człowieka w jego sferze biologicznej, psychicznej i etycznej. ?Myśl etyczna? jest ukazaniem aksjologii i etyki życia ludzkiego poprzez doświadczenie sytuacji granicznych oraz zaburzeń psychicznych. Związek etyki z psychologią a nawet z psychiatrią ukazany przez prof. Kępińskiego pozwala na poznanie psychicznych uwarunkowań decyzji człowieka, funkcjonowania jego sumienia oraz odpowiedzialności moralnej. Jest to całościowe opracowanie koncepcji etycznej ?krakowskiego Judyma?, dzięki której możemy bardziej poznać mechanizmy postaw i decyzji człowieka w bogactwie jego sfery przeżyć duchowych i psychicznych.
Książka zaznajamia studentów nauk przyrodniczych i medycznych z najważniejszymi zagadnieniami z dziedziny immunologii.
W nowym wydaniu:
wprowadzono gruntowne zmiany, uaktualnienia i uzupełnienia,
dodano nowe sekcje dotyczące funkcjonowania układu odpornościowego w zależności od wieku i płci,
zamieszczono zestawy pytań z prawidłowymi odpowiedziami.
Treść książki została podzielona na 6 głównych zagadnień:
komórkowe i molekularne składniki układu odpornościowego,
mechanizmy odpowiedzialne za rozwój odporności,
funkcje efektorowe układu odpornościowego - odporność na infekcje i szczepionki,
choroby i niedobory układu odpornościowego - alergia, autoimmunizacja, wrodzone i nabyte niedobory odporności,
odpowiedź immunologiczna na nowotwory i przeszczepy,
wpływ płci i wieku na odpowiedź obronną.
Publikacja skierowana do studentów pielęgniarstwa, medycyny, ratowników medycznych, techników EKG, pielęgniarek i pracowników służby zdrowia, którzy chcieliby opanować umiejętność podstawowego rozpoznawania zapisu EKG. Informacje zawarte w tym podręczniku koncentrują się na podstawach niezbędnych do interpretacji EKG i zrozumienia jego znaczenia. każdy rytm serca w zapisie EKG jest opisany i opatrzony przykładowym elektrokardiogramem. Omówione są również symboliczne symptomy i oznaki występujące u pacjenta, a związane z danym rytmem serca, a także zalecane leczenie. Na końcu każdego rozdziału dołączono dodatkowe przykłady elektrokardiogramów do samodzielnej nauki. W książce znalazły się również rozdziały dotyczące niezbędnych podstaw elektrofizjologii i stymulacji serca.
Uczniowie nie są głupi, nauczyciele nie są leniwi, a nasze szkoły nie są do niczego. Ale coś jest nie tak...
Manfred Spitzer w swojej świetnej książce mówi o wpływie naszych cech osobowości (emocje, motywacja, uwaga) na pracę mózgu. Udowadnia, że nasz umysł uczy się od samego początku (już w okresie prenatalnym) spontanicznie, bez przerwy, nawet we śnie. Że można go stymulować naturalnie – wcale nie przez używki. Znając zasady działania mózgu, poznajemy możliwości zwiększenia jego efektywności i czerpania przyjemności z uczenia się. Mózg „formułuje” sam ogólne zasady i „wyciąga wnioski”, ale potrzebuje konkretów, dlatego autor nauczycielom i rodzicom radzi opowiadać dzieciom rzeczywiste historie, a tłumacząc abstrakcyjne teorie odwoływać się do życie codziennego.
Książka niekiedy zaskakuje wyjaśnieniami, dlaczego niektóre dzieci przejawiają trudności w nauce, dlaczego są agresywne, skąd bierze się przemoc – gdzie szukać wyjaśnienia i rozwiązania tych problemów. Nie są to gołosłowne zapewnienia – autor przywołuje liczne eksperymenty psychologiczne, które potwierdzają jego słowa.
Uczenie zachodzi w głowie (...) Chciałbym, aby dzięki tej książce badania prowadzone nad mózgiem stały się bardziej zrozumiałe, co – mam nadzieję – przełoży się na lepsze zrozumienie uczenia się. Owo zrozumienie nie powinno pozostać hermetyczną wiedzą ekspertów, ponieważ dotyczy nas wszystkich niezależnie bowiem od tego, czy tego chcemy czy nie, wszyscy się uczymy!
Książka Jak uczy się mózg? poświęcona jest problematyce uczenia się widzianej z perspektywy neurobiologii, psychologii i pedagogiki. Zaskakuje przystępnością przekazu. Autor w bardzo ciekawy sposób ukazuje, jak można przenieść wiedzę z badań nad mózgiem na nasze codzienne życie.
Wywiad motywujący ma tak silne podstawy teoretyczne i empiryczne, że powinien stanowić część standardowego wykształcenia z zakresu ochrony zdrowia somatycznego bądź psychicznego. Niniejsza książka jest znakomitym wprowadzeniem do wywiadu motywującego i atrakcyjnym opracowaniem przeglądowym jego zastosowań w pracy z nastolatkami, czyli w rozwijającej się dziedzinie zasługującej na dalsze badania. Publikacja zawiera także wskazówki dotyczące etyki oraz ustawicznego samokształcenia, dlatego powinna być lekturą obowiązkową dla osób zainteresowanych wykorzystaniem wywiadu motywującego w interakcjach z młodzieżą i młodymi dorosłymi.
Dr Bradley H. Smith, Wydział Psychologii, Uniwersytet Karoliny Południowej
Książka oparta na licznych pracach badawczych jest przeznaczona dla psychologów klinicznych, specjalistów zajmujących się leczeniem uzależnień, pracowników socjalnych, terapeutów oraz psychiatrów zajmujących się młodzieżą. Może również zainteresować pediatrów, pielęgniarki oraz innych pracowników służby zdrowia, którzy chcą skutecznie wspierać swoich pacjentów.
Książka prezentuje skondensowany przegląd wiedzy na temat patogenezy (mechanizmów powstawania) chorób, ich zasadniczych objawów i charakteryzujących je makro- oraz mikroskopowych zmian morfologicznych. Czytelnik znajdzie tu wyjaśnienie najważniejszych pojęć dotyczących patologii, a wnikliwa lektura pozwala zrozumieć podstawowe zagadnienia patologii komórki, patologii schorzeń zapalnych, autoagresyjnych, chorób układu krążenia, nowotworowych, wybranych schorzeń metabolicznych i genetycznych oraz środowiskowych. Publikację wzbogacają osobne rozdziały poświęcone zasadniczym metodom badawczo-diagnostycznym stosowanym w patomorfologii. Jest to więc w istocie zwięzły podręcznik patologii chorób człowieka nie ograniczony tylko do (pato)morfologii, ale umożliwiający zrozumienie w podstawowym, a także w szerszym zakresie patologii człowieka w znaczeniu ogólnym, zawiera bowiem również elementarną wiedzę dotyczącą patofizjologii i symptomatologii. Książka adresowana jest głównie do studentów wszelkich dyscyplin medycznych i biomedycznych, zwłaszcza nielekarskich, jak również do studentów medycyny i stomatologii. Może ona także ułatwić przygotowanie do części ćwiczeń i seminariów z patomorfologii. Dr hab. med. Dariusz Adamek
W podręczniku w kompleksowy sposób zostały przedstawione informacje z zakresu fizjoterapii pediatrycznej. Jest to pierwsza tego typu publikacja napisana przez polskich autorów.
Poza postępowaniem fizjoterapeutycznym uwzględniono również aspekt kliniczny pozwalający zrozumieć istotę omawianych schorzeń i symptomatyczną dla każdego schorzenia fizjoterapię. Najważniejsze schorzenia wieku dziecięcego i młodzieńczego omówiono w działach obejmujących: neonatologię, neurologię, ortopedię, reumatologię, pulmonologię, kardiologię, onkologię oraz fizykoterapię i balneologię. Autorzy poświęcili również dużo uwagi problemom niepełnosprawności dzieci i młodzieży. Podręcznik spełnia wymogi programowe wydziałów fizjoterapii studiów licencjackich. Biorąc jednak pod uwagę zakres omawianych tematów, będzie również przydatny dla studentów fizjoterapii wyższych poziomów nauczania, ponadto może stanowić cenną pomoc w pracy zawodowej każdego fizjoterapeuty i lekarza rehabilitacji medycznej.
Tom ten obejmuje dwie najsłynniejsze historie przypadków: znaną potocznie jako historia "małego Hansa", pracę "Analiza fobii pięciolatka" (1909) oraz powszechnie nazwane analizą "Człowieka wilka" studium pt. "Z historii nerwicy dziecęcej" (1914).
Obie przedstawione tu historie łączy fakt, że są to analizy nerwic dziecięcych i z tego względu nawzajem się uzupełniają i wspierają.Teskty zawierają dyskusję na temat kilku kluczowych pomysłów psychoanalitycznych Freuda, a zatem omawiają problem seksualności dziecęcej
Sigmund Freud, właściwie Sigismund Szlomo Freud (ur. 6 maja 1856 we Freibergu na Morawach, obecnie Příbor w Republice Czeskiej; zm. 23 września 1939 w Londynie), austriacki neurolog i psychiatra. Uważa się go za "ojca" jednego z najważniejszych kierunków we współczesnej psychologii – psychoanalizy.
Mimo że Freud nie był filozofem w ścisłym tego słowa znaczeniu, jego koncepcje funkcjonowania umysłu ludzkiego, odrzucające racjonalność ludzkich wyborów i zachowań na rzecz czynników irracjonalnych i emocjonalnych, wywarły ogromny wpływ na filozofów, uczonych i artystów końca XIX i XX wieku. Ma też ogromny, wciąż żywy wpływ na nauki o kulturze, religioznawstwo i inne nauki społeczne (Totem i tabu, Kultura jako źródło cierpień). O wiele mniej znane są prace Freuda z neurologii. We wczesnym okresie pracy naukowej opublikował artykuł na temat porażenia mózgowego dziecięcego i afazji.
Ciąża mnoga to szczególny przypadek w ginekologii. Każda jest uznawana przez lekarzy za ciążę wysokiego ryzyka. Dlatego po jej stwierdzeniu kobietę otacza się bardzo staranną opieką medyczną. Taka ciąża to podwójne obciążenie dla organizmu kobiety, bowiem musi on dostarczyć substancji odżywczych dwojgu intensywnie rozwijającym się dzieciom. Kobieta spodziewająca się bliźniąt powinna być wyczulona na wszystkie sygnały ostrzegawcze płynące z jej organizmu.
Autorami książki są doświadczeni ginekolodzy, którzy prowadzili wiele ciąż mnogich. Poradnik ma być przewodnikiem dla kobiet, wyjaśniającym przebieg ciąży, ewentualne zagrożenia, ale też wskazującym, w jaki sposób dbać o siebie by tych zagrożeń uniknąć.
Książka skierowana jest przede wszystkim do osób cierpiących na coraz częstsze ostatnio zakażenia grzybami drożdżakowymi Candida albicans (kandydozę). Zakażenia te charakteryzuje mnogość, ale i mała specyficzność objawów, a nieleczone mogą przejść w formę przewlekłą i stać się przyczyną wielu stanów chorobowych.
Autorka opisuje najczęstsze kliniczne formy zakażenia: kandydozę błon śluzowych gardła, skóry, okolic płciowych. Wymienia grupy osób ze zwiększonym ryzykiem zakażeń.
Przedstawia też wiele wypróbowanych ( zwłaszcza niefarmakologicznych) metod leczenia kandydozy, m.in. stosowanie odpowiednich diet, przyjmowanie witamin i minerałów.
Praktyczny podręcznik adresowany do psychiatrów i psychologów dziecięcych, a w nim:
?ocena diagnostyczna i zasady efektywnej terapii
?opis objawów psychopatologicznych
?przypadki kliniczne
?metody postępowania podczas badania psychiatrycznego szczególnych populacji młodych pacjentów
?zasady komunikacji z rodziną
Rodzić po ludzku. Profesjonalny informator i poradnik porodowy dla rodziców i położnych, który zwraca uwagę na indywidualność cudownego procesu narodzin. Książka czytelnie przedstawia wartość porodu naturalnego, w szczególności zaś takiego, który może przebiegać w domu kobiety rodzącej. Autorka nie tylko opisuje warunki konieczne do takiego porodu, ale ukazuje również niezwykłą wartość pracy położnej i jej wiary w naturalną siłę, mądrość i miłość rodzącej kobiety. Książka uzupełniona jest niezwykłymi świadectwami i autentycznymi zdjęciami wspólnie rodzących rodziców, a nawet momentów narodzin dziecka. Dzięki poradnikowi przyszli rodzice mogą poznać wartość porodu naturalnego, kiedy to kobieta otoczona jest najbliższymi, rodzi w najdogodniejszej dla niej pozycji, a dziecko przychodzi na świat w najlepszym dla niego miejscu bo we własnym domu. Autorką książki jest doświadczona położna.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?