lfred Wierusz-Kowalski był czołowym przedstawicielem środowiska polskich artystów związanych z Monachium. Jego żywiołem były realistyczne, ale i idylliczne sceny z życia wiejskiego, z jego kulturą nie pracy, lecz czasu wolnego. Na obrazach piaszczystymi drogami pędzą bryczki z roześmianymi wieśniakami lub suną przez śniegi wielokonne powozy. Czasem w zakolu rzeki pojawi się wilk lub wychyli zza wzgórza wataha. Nikt nie umiał tak dobrze jak on oddać grozy walki pomiędzy człowiekiem i zwierzęciem, trwogi atakowanych koni i przerażenia ludzi. Dzieła tego artysty cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem i sprzedawane są w najlepszych galeriach sztuki w Europie. Album zawiera wybór ponad 50 prac Alfreda Wierusza-Kowalskiego, całość uzupełnia wstęp historyka sztuki Elizy Ptaszyńskiej, od lat zajmującej się twórczością malarzy związanych ze środowiskiem monachijskim.
Henri Rousseau (1844-1910) to francuski malarz, który zdobył uznanie jako przedstawiciel sztuki naif lub prymitywistycznej. Jego dzieła charakteryzują się naiwną stylizacją, płaskimi formami i jaskrawymi kolorami. Rousseau często malował pejzaże i sceny z dżungli, chociaż sam nigdy nie podróżował do takich miejsc. Pomimo braku formalnego szkolenia artystycznego, jego prace zdobyły uznanie w środowisku artystycznym, a dzisiaj są uważane za ważny element historii sztuki modernistycznej.
Eugeniusz Zak (1884-1926) to jeden z najbardziej znanych polskich artystów we Francji. Był wykładowcą w Akademii de La Palette, przyczynił się do powstania ugrupowania artystycznego Rytm, współpracował z czasopismem "Kunst und Deutsche Dekoration", założył własną galerię sztuki "Gallerie Zak", otrzymał nawet propozycję objęcia rektoratu w Akademii Sztuk Pięknych w Kolonii. Inspiracje czerpał z wyobraźni, a dominujący wątek w twórczości artysty stanowią portrety.
Jan Cybis był nie tylko malarzem, ale również rysownikiem, pedagogiem i publicystą. To czołowy reprezentant polskiego nurtu koloryzmu w malarstwie, nazywanego także kapizmem. Cybis, pod wpływem twórczości Czanne'a i równie często jak francuski mistrz, malował niebywałej urody pejzaże oraz wielobarwne martwe natury. Cenił także portrety, a jego niepowtarzalny styl malarski jest rozpoznawalny na pierwszy rzut oka. Artysta prace wystawiał m.in. w Brukseli, Chicago, Nowym Jorku, Paryżu czy Wenecji. Dziś jego twórczość zalicza się najważniejszych osiągnieć polskiego malarstwa XX wieku.
Nowy minialbum w serii "Malarstwo" prezentuje dorobek artystyczny Witolda Wojtkiewicza, wybitnego malarza, rysownika i grafika okresu Młodej Polski, przedstawiciela symbolizmu i wczesnego ekspresjonizmu, uznawanego tez za prekursora surrealizmu. Jako malarz Wojtkiewicz wykształcił niezwykle oryginalny liryczny, symboliczny, fantastyczny, przesycony melancholią, ale też ironią styl, najlepiej widoczny w cyklach malarskich takich jak: Z dziecięcych póz, Szkice tragikomiczne czy Ceremonie. Jego twórczością zachwycił się m.in. Andr Gide, który w 1907 r. zorganizował wystawę prac Wojtkiewicza w Paryżu. Za najoryginalniejszego polskiego malarza XX w. uważał go Tadeusz Kantor.Książka zawiera blisko sześćdziesiąt najsłynniejszych prac artysty, a także wstęp o twórczości artysty autorstwa Stefani Krzysztofowicz-Kozakowskiej.
Stanisław Ignacy Witkiewicz, zwany Witkacym (18851939), był nie tylko malarzem, także filozofem, pisarzem, dramaturgiem, teoretykiem sztuki, fotografem. W każdej z tych dziedzin osiągnął mistrzostwo i w każdej z nich nieustannie zaskakiwał. Jako malarz był twórcą zarówno tradycyjnych pejzaży i portretów, jak i ekspresyjnych kompozycji z pogranicza abstrakcji. Najbardziej jednak znane są jego pastelowe portrety wykonywane w ramach jednoosobowej Firmy Portretowej S.I. Witkiewicz. Album zawiera wybór najważniejszych reprodukcji dzieł pochodzących z poszczególnych okresów twórczości wybitnego artysty. Całość opatrzona wstępem znanego witkacologa dr Anny Żakiewicz.
Album prezentujący najpiękniejsze ikony w polskich kolekcjach. Arcydzieła sztuki Kościoła Wschodniego pochodzące z okresu od XV do XVIII wieku, niezwykłe przedstawienia Chrystusa Pantokratora, Matki Boskiej, wizerunki świętych. Usystematyzowany tematycznie zbiór opatrzony został wstępem przez prof. Barbarę Dąb-Kalinowską, wybitnego znawcę bizantologa. Album wydany został na najwyższym poziomie edytorskim, odpowiadającym wielkości sztuki, którą przedstawia.
W 2003 roku ukazał się pierwszy album AKT. Kolejny zbiór artystycznych fotografii Wacława Wantucha właśnie trafia do rąk miłośników piękna. Jest on efektem chęci uzupełnienia, dopowiedzenia tego, co już udało uchwycić się na zdjęciach. Wprowadzenie do albumu stanowi tekst Jerzego Pilcha.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?