KATEGORIE

Kategorie

Okładka książki Bajki rymowane w biblioterapii

Bajki rymowane w biblioterapii

  • ISBN: 9788375879629
  • EAN: 9788375879629
  • Oprawa: Miękka
  • Wydawca: Impuls
  • Format: 16.0x23.5cm
  • Język: polski
  • Liczba stron: 118
  • Rok wydania: 2018
  • Wysyłamy w ciągu: niedostępny
  • Średnia ocena: 5,00 (1)
  • 15,14
     zł
    Cena detaliczna:  20,00 zł
    Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 15,14
Artykuł chwilowo niedostępny
Wpisz e-mail, jeśli chcesz otrzymać powiadomienie o dostępności produktu
x
W prezentowanych w tomiku bajkach ? będących podstawą mojej pracy z dziećmi - wykorzystałam rym, stąd ich nazwa ? bajki rymowane. Rym miał pełnić funkcję głównie instrumentacyjną, która polegała na wprowadzeniu bogatszej postaci dźwiękowej. Bohaterowie prezentowanych opowiadań borykają się z problemami, rozwiązują je i zachęcają do myślenia. Pozwalają dziecku uwierzyć w sukces. Odbiorcy moich bajek to uczniowie specjalnej szkoły podstawowej w wieku 8?14 lat z zaburzeniami emocjonalnymi ? dzieci mające kłopoty z nauką, tj. mniej zdolne, zaniedbane wychowawczo, odrzucone (w domu rodzinnym, w szkole, w grupie rówieśniczej). W publikacji przedstawiam gotowe scenariusze, dzięki którym osiągnęłam zamierzone cele. Każdy z nich był wielokrotnie sprawdzony w praktyce. Pomocne w pracy były rysunki przygotowane według własnego pomysłu. Bajki te napisałam z myślą o nauczycielach-wychowawcach, nauczycielach szkół specjalnych, bibliotekarzach, pedagogach szkolnych oraz tych wszystkich, którzy mają do czynienia z dziećmi i młodzieżą. ?[?] opiniowaną książkę uważam za bardzo wartościową merytorycznie, potrzebną i pożyteczną społecznie, a przy tym pilnie oczekiwaną przez wychowawców różnego rodzaju świetlic terapeutycznych i środowiskowych, pedagogów specjalnych, pedagogów szkolnych, logopedów i innych terapeutów. Jej Autorce ? Pani Agnieszce Łabie ? chciałabym tą drogą pogratulować udanego przedsięwzięcia i podziękować za trud włożony w jej przygotowanie. Chciałabym pogratulować Pani zarówno koncepcji metodologicznej, jak i udanej próby rozbudzenia zainteresowania poruszaną problematyką nie tylko u nauczycieli, wychowawców i terapeutów, ale może i rodziców, którzy często nie wiedzą, jak radzić sobie z problemami dzieci tak wyjątkowych, jak dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, które często wymagają wsparcie i pomocy z zewnątrz?.
✖ Opinia niepotwierdzona zakupem
Oficyna Wydawnicza Impuls, ocena: 5/5
2018-03-29
Bajka towarzyszy człowiekowi od wieków, czy to pod postacią mitu, legendy, czy też wierszowanej opowiastki. Od wieków oddziałuje na czytelnika terapeutycznie, umożliwiając realizację celów rewalidacyjnych czy ogólnorozwojowych. Kreowana w baśniach nierealna rzeczywistość jest zgodna z magicznym myśleniem dziecka, dzięki czemu może ono lepiej zrozumieć świat i rządzące nim mechanizmy, granice i wartości, jakimi ludzie kierują się w swoich działaniach. Odpowiednio dobrane bajki pomagają nie tylko poradzić sobie z trudnościami w przedszkolu, z trudnymi sytuacjami w rodzinie czy na podwórku, z lękami czy bólem. Historie mogą wyciszyć emocje, pokazać sposoby radzenia sobie z problemem czy wpłynąć na zaniżone poczucie własnej wartości. W szkole biblioterapia nie jest jeszcze osobnym przedmiotem, co nie oznacza, że nauczyciele nie mogą jej stosować. Co więcej, z jej dobrodziejstw mogą korzystać również socjoterapeuci, bibliotekarze czy rodzice. Cechą charakterystyczną bajek terapeutycznych jest to, że główny bohater znajduje się w trudnej sytuacji, przeżywa lęki i zmaga się z różnymi przeszkodami, a wprowadzone postaci czy sposoby postępowania umożliwiają redukcję tego lęku. Bajki można tworzyć samodzielnie, pamiętając o ich roli oraz o pewnych warunkach, które muszą być spełnione, by bajka mogła zmieniać postawy, pomagać. Można również skorzystać z bajek gotowych, które można odtwarzać bądź czytać, na ich podstawie budując również scenariusze zajęć. Jedną z pozycji, po jakie warto sięgnąć czy to w szkolnych murach, czy w zaciszu domowym, jest książka opublikowana przez Oficynę Wydawniczą IMPULS. „Bajki rymowane w biblioterapii” autorstwa Agnieszki Łaby zawierają rymowane wierszyki, których skuteczność została już dowiedziona podczas pracy autorki z dziećmi. Odbiorcami bajek byli uczniowie specjalnej szkoły podstawowej w wieku od ośmiu do czternastu lat z zaburzeniami emocjonalnymi, ale wszechstronne zastosowanie bajek otwiera przed pedagogami i rodzicami szerokie możliwości. W bajkach Łaby wykorzystany został rym, pełniący głównie funkcję instrumentalną, rozszerzającą bogactwo dźwięków, zaś rytmika tekstu czyni go łatwiejszym w odbiorze i bogatszym. Bohaterowie osiemnastu prezentowanych historii muszą zmierzyć się z wieloma problemami, rozwiązać je, a tym samym wytworzyć w pamięci dziecka pewien model zachowania wobec przeszkód, pokazując, że nie ma sytuacji bez wyjścia. W rymowanych bajkach autorstwa Łaby poruszone zostały takie problemy, jak akceptacja, postrzeganie odmienności, tolerancja (m.in. bajka „Grzyb Borowik”), praca w grupie, konflikty, komunikacja i manipulacja (m.in. „Dwie dżdżownice”, „Zebry dwie”), kompleks niższości, zastraszanie („Ośmiornica Andżelina”), różne odcienie kłamstwa (m.in. „Papuga Pelagia”) czy wiara w siebie oraz samodoskonalenie (m.in. „Piłki”, „Pszczółka Mela”). Bajki te można łączyć ze sobą, mając na uwadze poruszaną tematykę, a także uzupełniać o własne teksty. Pod każdym tekstem autorka umieściła też pytania, które mogą stanowić podstawę do dyskusji wśród uczniów czy do rozmowy rodzica z dzieckiem. W książce zostały umieszczone również scenariusze zajęć, co jest szczególnie dobrą wiadomością dla nauczycieli. Istotne jest to, że każdy z tych scenariuszy został już zastosowany w praktyce, co nie oznacza, że nie można ich dowolnie modyfikować czy wybierać z nich tylko określonych ćwiczeń. Prawdziwą niespodzianką są załączone rysunki, które mogą być powielane, powiększane i stanowić element zajęć - niezależnie od tego, czy będą potraktowane jako ilustracja opowiadania, inspiracja do tworzenia przez dziecko własnych historii czy wyłącznie jako obrazek do kolorowania. Zarówno same bajki, jak i pomysły na ich wykorzystanie oraz urozmaicenie zajęć czynią „Bajki rymowane w biblioterapii” pozycją niezwykle cenną dla rodziców, nauczycieli, logopedów czy bibliotekarzy i z pewnością nie może jej zabraknąć w biblioteczce. Agnieszka Łaba, wychodząc naprzeciw wymaganiom stawianym przez edukację, ale i potrzebom dzieci, prezentuje gotowe rozwiązania, które wystarczy tylko zaszczepić w szkolnej rzeczywistości bądź też – jeśli zauważymy taką potrzebę – dowolnie modyfikować, uwzględniając problemy występujące w danej grupie rówieśniczej. Traktować można „Bajki rymowane…” również jako bazę, którą uzupełniać trzeba o kolejne teksty czy ćwiczenia, co daje nieskończone wprost możliwości ujęcia danego tematu, a przy tym gwarantuje, że dzieci z zainteresowaniem śledzić będą historie i aktywnie uczestniczyć w zajęciach.
 
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj