Azjatycki soft power a prawo własności intelektualnej
-
Autor: Grzybczyk Katarzyna
- ISBN: 978-83-8358-319-8
- EAN: 9788383583198
- Oprawa: miękka
- Wydawca: Wolters Kluwer Polska
- Format: B5
- Język: polski
- Liczba stron: 336
- Rok wydania: 2024
- Wysyłamy w ciągu: 72h
-
Brak ocen
-
56,84złCena detaliczna: 79,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 56,84 zł
Soft power jest jednym z narzędzi wykorzystywanych do osiągnięcia wiodącej pozycji przez państwa azjatyckie. Jest to międzynarodowa wymiana kulturalna, współpraca i dyplomacja kulturalna, pomoc gospodarcza i technologiczna, wszystko to co buduje pozytywny wizerunek kraju i zainteresowanie obcokrajowców. Soft power polega na zdolności przyciągania i przekonywania do swoich racji, podczas gdy twarda siła opiera się na zdolności do wywierania nacisku. Wyrasta ona zatem z potęgi militarnej lub gospodarczej kraju, podczas gdy miękka siła wynika z atrakcyjności kultury, ideałów politycznych i polityki danego kraju. Bogato ilustrowana książka skupia się co do zasady na własności intelektualnej, która stała się narzędziem soft power i którą państwa azjatyckie wykorzystują w sposób mistrzowski, podbijając świat. W publikacji w niezwykle interesujący sposób przedstawiono przykłady soft power: kpop i kdrama hongkońskie filmy akcji japońską mangę, anime i cosplay tajwańskie półprzewodniki. Książka jest przeznaczona nie tylko dla osób zainteresowanych własnością intelektualną, lecz także dla tych zafascynowanych Azją. Zaciekawi również czytelników zajmujących się stosunkami międzynarodowymi w aspekcie kulturowym, a także studentów prawa, stosunków międzynarodowych, kulturoznawstwa i dziennikarstwa.