Auschwitz po Auschwitz
Polityczne i międzynarodowe aspekty funkcjonowania Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau 1980–2010
-
Autor: Cebulski Tomasz
- ISBN: 9788365148780
- EAN: 9788365148780
- Oprawa: Miękka
- Wydawca: Libron
- Format: 16.0x23.0
- Język: polski
- Liczba stron: 320
- Rok wydania: 2016
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
26,78złCena detaliczna: 40,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,78 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Dr Tomasz Cebulski – absolwent stosunków międzynarodowych oraz studiów blisko- i dalekowschodnich na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politycznych UJ. Doktor nauk
humanistycznych w dziedzinie politologii. Założyciel ośrodka badawczego POLIN TRAVEL, zajmującego się poszukiwaniami genealogicznymi, dokumentacją historii Żydów polskich,
edukacją o Holokauście i dialogiem polsko-żydowskim (www.jewish-guide.pl). Przewodnik w muzeach martyrologicznych na terenie Polski i Europy. Autor artykułów naukowych
oraz popularnonaukowych traktujących o zagadnieniach polityki pamięci, tożsamości oraz studiów nad ludobójstwem.
Niezachwiany optymista wierzący w dobro natury ludzkiej.
Powoli i mozolnie w ciągu ostatnich siedemdziesięciu lat dowiadujemy się, czym był Auschwitz-Birkenau. Zapominamy o nim i odkrywamy go na nowo. Mimo intensyfikacji globalnych badań i interpretacji w ostatnich dwóch latach przegrywamy walkę z czasem, ponieważ na naszych oczach odchodzą ostatni świadkowie faktycznego Auschwitz – ci, którzy przeżyli, aby nieść świadectwo, a jednak po wyzwoleniu napotykali często na mur niezrozumienia, obojętności i globalnej ciszy.
Tamten Auschwitz powoli odchodzi, ale co pozostaje?
Czym jest Auschwitz dla współczesnych i jak wielotorowo skonstruowana jest pamięć o nim? Czym jest Auschwitz dla Ciebie? Historycznym kuriozum wzbudzającym naturalną fascynację cierpieniem i mordem, globalną mekką tanato-turystyki, czy może czymś bardzo realnym, powodującym strach przed powtórką Auschwitz w niedalekiej przyszłości? Czy pamięć o skrajnym doświadczeniu cierpienia wraz ze strachem dają gwarancję naszej większej odpowiedzialności i aktywności przeciwko zbrodniom ludobójstwa, czy świadczą jedynie o fascynacji radykalizmami?
Fascynacji mającej jedynie zamknąć kolejny cykl błędnego koła cywilizacyjnego rozwoju i zniszczenia.