Coraz szersze grono naszych odbiorców zamiast czytać woli słuchać książki, dlatego u nas znajdziecie to czego szukacje: audiobooki - lektury, powieści, opowiadania, zapraszamy do sklepu DobreKsiazki.pl
Mamy szeroki wybór aubiobooków, zapewne każdy znajdzie coś dla siebie.
Literacka, imaginacyjna oda do pogranicza, nie tylko geograficznego, fizycznego, ale w najszerszym rozumieniu tego pojęciaJedna z najgłośniejszych i najszerzej komentowanych powieści Olgi TokarczukW tej mieszance pięknych, uderzających obrazów odnajdziemy portret wyjątkowego miejsca, w którym skupiają się rozmaite kultury, jednostkowe losy i osobne punkty widzenia. . Z UZASADNIENIA WERDYKTU NOBLOWSKIEGO KRÓLEWSKIEJ SZWEDZKIEJ AKADEMIII NAUKOlga Tokarczuk udowadnia, że granice są po to, by je przesuwać. Nienaturalne przeszkody, takie jak ograniczenia literackiego gatunku czy społeczne konwenanse, wymazuje bez zawahania, by móc naszkicować swoim piórem świat ze wszech miar zachwycający, nietuzinkowy, inny od wszystkich. LE MONDETokarczuk czaruje, stwarza z pustki, dopisuje dalsze ciągi do tego, co jej wiadomo. Trudniej mi nazwać tę przedziwną umiejętność przykuwania do lektury. Jej powieść czyta się chciwie i pospiesznie. PIOTR ŚLIWIŃSKIAUDIOBOOK CZYTA AUTORKA
„W cieniu zakwitających dziewcząt” to drugi tom powieści „W poszukiwaniu straconego czasu” w której autor ukazuje nam poetycki obraz życia bogatego francuskiego mieszczaństwa w okresie belle époque.
Klasyczne dzieło w historii filozofii i najbardziej znany traktat Nietzschego. W tej symbolicznej, stylizowanej na biblijną opowieści, tytułowy mędrzec, perski mnich Zaratustra, po doświadczeniu przemiany, a także długiej kontemplacji w samotności, idzie do ludzi, by głosić swoje przemyślenia o ludzkiej naturze i potrzebie jej przezwyciężenia, o afirmacji bytu i o wiecznym powrocie.Ustami Zaratustry autor głosi śmierć Boga, wolę mocy, podważa tradycyjne pojęcie moralności i przedstawia swoją koncepcję nadczłowieka.
Ujmujące osobiste wspomnienie o Stephenie Hawkingu jako człowieku, przyjacielu i fizykuStephen Hawking pozostawił trwały ślad w naszej kulturze, oddziałując na życie milionów ludzi.W obejmujących prawie dwie dekady wspomnieniach amerykański fizyk Leonard Mlodinow, przyjaciel i współpracownik Stephena Hawkinga, skupia uwagę nie tylko na sferze naukowej, ale też na bogatej osobowości słynnego badacza. Poznajemy Hawkinga jako człowieka, nawiązującego tak doskonały kontakt z bliskimi mu ludźmi, że potrafił efektywnie komunikować się z nimi poprzez uniesienie brwi. Jesteśmy też świadkami rozwoju naukowego Hawkinga, który na przekór wszystkiemu znacznie przyspiesza po zdiagnozowaniu u niego stwardnienia zanikowego bocznego, angażując swój genialny umysł w odsłanianie tajemnic Wszechświata. Książka Leonarda Mlodinowa, który jak nikt inny dotąd w przystępny sposób przedstawił nawet najbardziej skomplikowane koncepcje Hawkinga, to intymne, unikalne i inspirujące spojrzenie na życie i aktywność naukową jednego z największych umysłów naszych czasów, przepełnione wnikliwością, humorem i nigdy wcześniej nieopowiadanymi historiami.
Nowa powieść autorki Nimfomanki i Hotelu 69.Wciągająca erotyczna historia o przystojnym chirurgu i jego pacjentkach.Urodzony w Moskwie, ale wychowany na warszawskim Żoliborzu, doktor Igor Orłow wraz ze swoją wspólniczką, Leną Majewską, prowadzi ekskluzywną klinikę medycyny estetycznej. Jego codzienność jest niekończącym się pasmem sukcesów.Egzotyczne podróże, gorące romanse i snobistyczne imprezy Igor Orłow wie, gdzie bywać i jak czerpać z życia garściami. Nazywany pierwszym playboyem medycyny, żyje szybko, luksusowo i wygodnie. Ma wszystko, oprócz miłości. Czy Zoja, piękna młodziutka Rosjanka, zdobędzie jego serce? A może taki narcyz jak Igor nie potrafi kochać?Zapraszamy do Kliniki Miłości, pełnej seksu i erotycznych uniesień.
Elżbieta żyje skromnie w niewielkiej Sosnówce, ale ma jedno bogactwo dom z najpiękniejszym widokiem na góry i dolinę. Choć boryka się z kłopotami finansowymi, nie oddałaby go za żadne skarby świata. Dlatego gdy pojawia się firma, która zamierza na jej działce wybudować nowoczesny kompleks hotelowy, kobieta rozpoczyna walkę o swój majątek.Podobnie jak w podhalańskich legendach nic nie jest jednak takie, jakim się wydaje na pierwszy rzut oka. Czy bezwzględny biznesmen okaże się kimś zupełnie innym? W jaki zaskakujący sposób do Elżbiety powróci przeszłość, o której przez większość życia starała się zapomnieć? Czy jej wyboista droga doprowadzi ją do szczęśliwego zakończenia?
Gdy prywatny detektyw Cormoran Strike odwiedza w Kornwalii ciężko chorąciotkę, kontaktuje się z nim kobieta, której matka w 1974 roku zaginęła wniewyjaśnionych okolicznościach. Strike jest zaintrygowany nigdy nie pracowałnad sprawą sprzed kilkudziesięciu lat. Mimo nikłych szans na powodzenie dopisujezlecenie do długiej listy dochodzeń, które prowadzi ze swoją wspólniczką RobinEllacott.Tymczasem Robin boryka się z trudnościami w życiu prywatnym. Nadodatek zarówno ona, jak i Strike zmagają się z uczuciami, których doświadczająw łączącej ich relacji.Badając okoliczności zaginięcia kobiety, paradetektywów staje w obliczu piekielnie skomplikowanych tropów, wśród których sąpsychopatyczny morderca, nie zawsze godni zaufania świadkowie, a także kartytarota. Okazuje się, że nawet sprawy sprzed dekad mogą stanowić śmiertelnezagrożenie.
Gdy mama Poli i Bułeczki trafia na kilka miesięcy do szpitala, życie dziewczynek bardzo się zmienia. Zapracowany, często wyjeżdżający służbowo tata nie może im poświęcić zbyt wiele czasu, muszą więc stać się bardziej samodzielne, szczególnie rozsądna i odpowiedzialna Pola, która opiekuje się roztargnioną i beztroską młodszą siostrą. Pola i Bułeczka natrafiają na trop dziwnej dziewczynki, zamkniętej w domu przez surową matkę. Ukrywa ona pewną tajemnicę, należy bowiem nie do gatunku ludzi, ale tajemniczych, smoczych istot Wił. Kochająca, ale apodyktyczna matka-smoczyca pragnie, by córka zrealizowała jej plany i ambicje, nie licząc się z uczuciami dziewczynki. Poli, Bułeczce i tajemniczej Wiłce udaje się jednak rozwiązać problemy, z którymi dorośli w obydwu rodzinach nie umieli sobie dać rady.Czyta Dominika Kluźniak
Obrazy mówią, choć nie zawsze wprost. Podobnie jak poezja, do każdego mogą przemówić inaczej. Uważne patrzenie, a w konsekwencji widzenie, to najprostszy sposób, aby przełamać onieśmielenie wobec sztuki i pokonać dystans dzielący widza i "milczący" obraz. A zatem obrazy mówią do zaciekawionych nimi widzów, ale czy mogą ze sobą rozmawiać? W książce jest wiele przykładów, w których malarze nowocześni i współcześni nawiązują do dzieł dawnych mistrzów, np. duard Manet w Śniadaniu na trawie bawi się motywem z Koncertu pasterskiego Tycjana. Są również zestawienia mniej oczywiste, ze względu na podobieństwo tematów, wyrazu albo funkcji. W rozdziale Dyptyki. Dewocja i adoracja jest mowa o piętnastowiecznym dyptyku służącym prywatnej dewocji i dziele Warhola, w którym powszechnie adorowana celebrytka Marilyn Monroe zastąpiła Madonnę. Książka jest zachętą do słuchania obrazów i przysłuchiwania się ich rozmowom. Mosty pomiędzy dziełami z odległych epok albo dyskretne dialogi malowideł, które powstały w podobnych czasach, to inspiracje do tego, aby patrzeć i czerpać przyjemność ze skojarzeń i własnych interpretacji. Czyta Grażyna Bastek
Jest kwiecień 1996 roku. Nad sopockim morzem kłębią się chmury, przez które tylko czasem przedziera się czerwone słońce. Spowite krwistym kolorem morze wyrzuca na brzeg ciało kobiety. Monika była córką lokalnej sędzi – Heleny Boguckiej. Miała w sobie coś takiego, że nie dało się oderwać od niej wzroku.
Od tamtej zbrodni mija 17 lat. Miastem wstrząsa kolejne morderstwo. Okaleczenia na twarzy ofiary wskazują na tego samego sprawcę. Widać, że przez lata jego ruchy stały się bardziej precyzyjne, jego koncepcja dopracowana. A może doczekał się swojego naśladowcy?
Czyta Sebastian Konrad
Pasjonujący cykl powieściowy, który przyniósł Johnowi Galsworthy’emu literacką Nagrodę Nobla!Trzytomowa powieść obejmuje losy kilku pokoleń bogatej mieszczańskiej rodziny. Historia zaczyna się w 1886 r., kiedy młody Jolyon wdaje się w romans z guwernantką swojej córki, a kończy w 1920 r., gdy umiera Tymoteusz – „ostatni ze starych Forsyte'ów”.Bazując na własnych doświadczeniach, autor z humorem i ironią opisuje charakterystyczne postawy członków angielskiej socjety epoki wiktoriańskiej. Pokazuje skomplikowane relacje rodzinne, dramaty i namiętności, burzliwe romanse, głęboko skrywane tajemnice. Barwnie kreśli sylwetki poszczególnych członków rodziny, a jednocześnie po mistrzowsku oddaje klimat obyczajowy i polityczny przełomu wieków.
Szczery, soczysty i błyskotliwy autoportret jednego z największych artystów naszych czasów!Z wyjątkową gawędziarską pasją Allen prowadzi nas od dzieciństwa i młodości na Brooklynie, przez pracę scenarzysty w programie Sida Ceasara i komika stand-upowego, aż po pierwsze próby aktorsko-reżyserskie i rozkwit trwającej sześćdziesiąt lat kariery w przemyśle filmowym.Na kartach tej niecodziennej autobiografii wielkie nazwiska mieszają się z błahostkami, naiwne zachwyty z bagażem życiowych doświadczeń, a kino ma godnego rywala w postaci muzyki jazzowej.Ta intymna i często humorystyczna historia znajduje się na listach bestsellerów takich czasopism, jak New York Times, USA Today, Los Angeles Times i Publishers Weekly.Żywa opowieść o dorastaniu na Brooklynie, w rodzinie z klasy średniej; plotkarska relacja o wdrapywaniu się po szczeblach drabiny komedii, od pisania gagów dla tabloidów po zdobycie Oscarów. () Większa część tych wspomnień jest przyjemną i zajmującą lekturą. () Trzeba być prawdziwym ponurakiem, żeby nie roześmiać się pod gradem żartów.- Peter Biskind, Loch Angeles TimesPrawdziwie wyluzowany głos na papierze.- New York TimesAbsolutnie zachwycająca, zabawna, ujmująca i skrząca się gwiezdnym pyłem. - National ReviewOd młodości mistrz w humorystycznym umniejszaniu samego siebie, urodzony z nowojorskimi cojones, Allen mówi to, o czym inni tylko myślą, i do diabła z kontrowersjami. - New York Journal of Books - The FederalistRzutka, żywa, nadzwyczaj zabawna relacja.- Commentary MagazineJeśli kochacie Woody'ego Allena, pokochacie tę książkę. - Sam Wasson, Air Mail
Podobnie jak w „Sklepach cynamonowych”, głównym bohaterem i jednocześnie narratorem „Sanatorium pod klepsydrą” jest Józef, noszący wyraźne podobieństwo do samego autora. Centrum świata Józefa, dojrzewającego nastoletniego chłopca, stanowi małe prowincjonalne miasteczko, w którym można dostrzec współczesny Schulzowi, galicyjski Drohobycz.Rzeczywistość opowiadań swobodnie miesza się z fantastyką. Przedmioty nabierają właściwości istot żywych, zwierzęta uzyskują cechy ludzkie, banalne czynności podnoszone są do rangi mitu. Mit ten ma na celu zachowanie, utrwalenie odchodzącego świata dającego bohaterowi oparcie i bezpieczeństwo. Opoką trwałości jest z jednej strony dom rodzinny i prowadzony przez schorowanego ojca sklep, z drugiej chyląca się ku upadkowi C.K. monarchia. Młodego Józefa szczególnie fascynuje Ojciec, postać wieloznaczna, funkcjonująca na pograniczu świata żywych i umarłych.
W styczniu 1945 roku podczas srogiej zimy hitlerowcy chcąc zatrzeć ślady swojej zbrodniczej działalności zarządzają ewakuację Auschwitz-Birkenau. W ciągnącej się
kilometrami kolumnie wycieńczonych głodem i chorobami ludzi znajduje się Anna. Pragnie żyć. Marzy o powrocie do dawnego świata. Mobilizuje w sobie nadludzkie siły i wraz z koleżankami podejmuje ryzykowną ucieczkę walcząc o swoje życie i wolność. Książka pokazując grozę tego co je spotkało napawa jednak nadzieją, że bohaterki będą potrafiły żyć w wytęsknionym przez siebie wolnym świecie.
To dziwne. Nikt nie zachęcał mnie do pisania o wojnie. Zdecydował sam temat i przeświadczenie, że ten rachunek nie jest jeszcze zamknięty. A dziś tyle głosów odwodzi nas od owego „niewspółczesnego tematu”. Tymczasem o co chodzi? O mobilizowanie ludzkiej świadomości w kierunku międzynarodowego protestu przeciwko nadal istniejącemu i potężniejącemu faszyzmowi. Czy robimy to źle? Myślę, że źle, że za słaby był nasz głos, skoro na tle dzisiejszych układów politycznych możliwe jest w naszym własnym kraju podobne pomylenie kryteriów.
„Nowa Kultura” nr 51/1961
Działo się to wczoraj. Ale, żeby nie wróciło dziś ani jutro, potrzebna jest biała broń cywilizowanego człowieka: świadomość. Umiejętność pojmowania, po co, dlaczego, za co ludzie padali wówczas na śnieg przy śląskiej drodze, naznaczeni czerwonym śladem krwi.
Seweryna Szmaglewska „Panorama” nr 2/1961
Pasjonujący cykl powieściowy, który przyniósł Johnowi Galsworthy’emu literacką Nagrodę Nobla!Trzytomowa powieść obejmuje losy kilku pokoleń bogatej mieszczańskiej rodziny. Historia zaczyna się w 1886 r., kiedy młody Jolyon wdaje się w romans z guwernantką swojej córki, a kończy w 1920 r., gdy umiera Tymoteusz – „ostatni ze starych Forsyte'ów”.Bazując na własnych doświadczeniach, autor z humorem i ironią opisuje charakterystyczne postawy członków angielskiej socjety epoki wiktoriańskiej. Pokazuje skomplikowane relacje rodzinne, dramaty i namiętności, burzliwe romanse, głęboko skrywane tajemnice. Barwnie kreśli sylwetki poszczególnych członków rodziny, a jednocześnie po mistrzowsku oddaje klimat obyczajowy i polityczny przełomu wieków.
To historia wielkiego wynalazcy, najważniejszej postaci epoki elektryczności.Ta historia jest w dużej mierze autobiografią, ponieważ dzięki współpracy autora z panem Edisonem często możliwe było uzyskanie jego własnych relacji o jego życiu. Autor od prawie trzydziestu jeden lat ma przywilej kontaktu z Panem Edisonem i jego firmami, a obecnie jest jego asystentem. Każda strona książki została przeczytana przez samego pana Edisona i została opublikowana za jego zgodą jako rzetelna historia jego życia do chwili obecnej.Prawdopodobnie jako cudotwórca, tłumacz tajemnic Natury, prawdziwy czarodziej nauki, Edison fascynuje wyobraźnię prawie każdego chłopca. W tym zbiorze faktów z życia wynalazcy czytelnik odkryje, że chociaż Edison jest tak wielki, jak sobie wyobrażano, to jednak wielkość ta nie została osiągnięta przez przypadek, ale szczerze zasłużona najtrudniejszym rodzajem ciężkiej pracy. Cudowne rzeczy, których dokonał, to rzeczy, które celowo postanowił zrobić i nie są wynikiem jakiejś szczęśliwej myśli, ślepego szczęścia ani przypadku.William H. Meadowcroft, fragment Wstępu
Trzeci tom cyklu Klasa Pani Czajki!Byli uczniowie Pani Czajki wkraczają w dorosłość. Maciek próbuje odnaleźć Małgosię, która zniknęła przed zakończeniem roku szkolnego. Jednak czeka go trudne zadanie, bo Małgosia wcale nie chce być znaleziona. Aleks dostał się na wymarzony kierunek, ale… w Łodzi. Kinga próbuje pogodzić studia z wymarzoną pracą, co zaczyna odbijać się na jej związku z Michałem.Czy szkolne przyjaźnie przetrwają w zetknięciu z problemami dorosłego życia?
Książka wyróżniona w IV Konkursie im. Astrid Lindgren na współczesną książkę dla dzieci i młodzieży.Greta przyjeżdża do małego miasteczka, gdzie ma zamieszkać z dawno niewidzianym ojcem i jego nową rodziną. I choć macocha jest chłodna jak zimne ognie, a ojciec rozkojarzony i zagubiony, to już mała Lilka, siostra przyrodnia dziewczyny, okazuje się prawdziwą wymiataczką smutków. No i jest jeszcze Igor. Chłopak inny niż wszyscy…
Gelassenheit (dystans, luz) to podejście do życia, które możemy wypracować na każdym jego etapie, a szczególnie gdy wkraczamy w smugę cienia. Wilhelm Schmid, berliński filozof sztuki życia, nie tylko głosi pochwałę wewnętrznego spokoju, ale sam wprowadza własne rady w życie, aby pokazać, jak można osiągnąć upragnioną Gelassenheit. Ciepła i mądra lektura dla wszystkich, którzy pragną żyć pięknie, dobrze i uważnie.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?