Analiza tematyczna Praktyczny przewodnik
nowość
-
Autor: Braun Virginia Clarke Victoria
- ISBN: 9788301238353
- EAN: 9788301238353
- Oprawa: Miękka
- Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
- Format: 21.0x29.7cm
- Język: polski
- Liczba stron: 350
- Rok wydania: 2024
- Wysyłamy w ciągu: 48h
-
Brak ocen
-
113,02złCena detaliczna: 149,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 108,70 zł
x
Analiza tematyczna (AT) jest metodą opracowywania, analizowania i interpretowania wzorców w zbiorze danych jakościowych. Obejmuje ona systematyczne procesy kodowania danych w celu opracowania tematów, które są ostatecznym celem analitycznym. Analiza tematyczna oferuje zestaw narzędzi – pojęć, technik, praktyk i wytycznych – do organizowania, analizowania i interpretowania zbioru danych. Ich dobre wykorzystanie wymaga myślenia i dokonywania wyborów dotyczących innych aspektów projektu i procesu badawczego. Autorki nazwały swoje podejście do analizy tematycznej refleksyjnym, ponieważ jego podstawową charakterystyką oraz czynnikiem różnicującym poszczególne odmiany AT jest postać subiektywnego, usytuowanego, świadomego i kwestionującego badacza, badacza refleksyjnego.
Refleksyjność oznacza krytyczny namysł nad rolą badacza oraz praktyką i procesem badawczym. Czy trzeba mieć wiedzę i doświadczenie z zakresu metod jakościowych, aby czytać tę książkę? Niekoniecznie. Wyjaśniamy konkretne sposoby, w jakie mapujemy i konceptualizujemy teren badań jakościowych. Zapewniamy także wiedzę i narzędzia potrzebne do poprawnego przeprowadzenia refleksyjnej AT. Zakładamy jednak, że osoby czytające posiadają pewną wiedzę na temat badań jakościowych.
Niniejsza książka to podręcznik specjalistyczny, poświęcony w całości jednemu podejściu analitycznemu. Naszym głównym celem było napisanie przystępnego i praktycznego przewodnika dla osób uczących się i wykonujących refleksyjną AT. Chciałyśmy także wesprzeć osoby nauczające i superwizujące refleksyjną AT. Napisałyśmy więc książkę dla dwóch grup czytelników: • uczących się refleksyjnej analizy tematycznej • nauczających analizy tematycznej lub superwizujących badaczy. Z tekstu