Książki o aktywności fizycznej i hobby - sport, podróże i turystyka, gry i łamigłówki. W tym dziale znajdziecie Państwo książki związane z szeroko pojetą aktywnością fizyczną, bieganiem,pływaniem, nurkowaniem , graniem. Ciekawa lektura zarówno dla starszych jak i młodszych. Chcąc rozwijać swoje hobby, nabyć ciekawą grę dla siebie i swojej rodziny zapraszamy po najciekawsze i najbardziej popularne książki z zakresu aktywności fizycznej do naszego sklepu internetowego dobreksiazki.pl
Meteorologia niejednego żeglarza przyprawia o zawrót głowy. Niże, wyże, fronty, izobaty, rodzaje chmur cała ta wiedza często wydaje się niepotrzebna w dobie internetu i gribów. Kapitan Adam Kantorysiński w przystępny sposób wyjaśnia, od czego zależy siła i kierunek wiatru, skąd się biorą niże i wyże, jak powstają fronty atmosferyczne, jak powinniśmy ""czytać"" pogodę, tak by nie dać się jej zaskoczyć i prawidłowo planować rejs. W książce znajdziesz również blisko 80 zdjęć i ilustracji, przedstawiających różne rodzaje chmur oraz diagramy i przykładowe mapy synoptyczne. Od dziś będą one źródłem wiedzy, a nie frustracji i niepokoju.
150 bogato ilustrowanych pytań z rozbudowanymi odpowiedziami zaspokoi chęć rywalizacji i ciekawość najbardziej wymagającego wielbiciela rozrywek umysłowych. I to niezależnie od tego, czy jest on początkującym ""żeglarzem szuwarowym"" czy wytrawnym wilkiem morskim. Przekonaj się, czy wiesz: kto właściwie odkrył Australię, które regaty są najstarsze na świecie, czym jest virga, kto skonstruował popularną Omegę, co to jest szplajs?
Zabawy wspomagające naukę czytania Gra edukacyjna „Litera do litery” (4-8 lat) to klasyczna układanka obrazkowo-literowa, dzięki której dzieci uczą się czytania, przechodząc od etapu poznania liter do układania z nich wyrazów i czytania. Zabawa z kolorowymi żetonami angażuje zmysły wzroku, słuchu oraz dotyku, dzięki czemu dziecko efektywniej radzi sobie z nowym wyzwaniem, jakim jest nauka czytania. Rozwój słownictwa oraz wyobraźni językowej Nauka czytania przez zabawę świetnie wspiera rozwój dziecka. Dodatkową pomocą w osiągnięciu tej umiejętności jest stopniowanie trudności wyrazów – od łatwiejszych do tych składających się z większej liczby liter – oraz podział na kolory, który sygnalizuje dziecku, że właśnie przeszło do kolejnego, trudniejszego poziomu. Małe, ale samodzielne kroki najlepiej zachęcą do nauki czytania. Anna Jankowska, pedagog, autorka blogów Tylko dla mam oraz Aktywne czytanie Gra „Litera do litery” zawiera bogaty materiał wyrazowy, który podzielono od łatwiejszych 3-literowych wyrazów do dłuższych 5-literowych, uwzględniających również trudniejsze głoski języka polskiego. W najprostszym wariancie zabawy dziecko nazywa ilustracje, przyporządkowuje usłyszanym głoskom litery, a następnie tworzy z nich wyraz. W trudniejszej wersji komponuje wyrazy bez ilustracji, ale może skorzystać z podpowiedzi, jaką jest kolor tła. Zaawansowani gracze mogą bawić się wszystkimi żetonami i układać wyrazy, które podpowiada im wyobraźnia. W zestawie znajduje się 36 niebieskich żetonów do układania wyrazów 3-literowych, 48 żółtych żetonów do układania wyrazów 4-literowych, 60 zielonych żetonów do układania wyrazów 5-literowych oraz instrukcja. Barwne, kontrastowe ilustracje Magdaleny Popovics ułatwiają zapamiętywanie liter oraz naukę czytania, a zabawa układanką pozwala utrwalić kierunek czytania od lewej strony do prawej. Żetony zostały wykonane z grubej tektury, co gwarantuje bezpieczną zabawę oraz wytrzymałość nawet podczas najbardziej emocjonujących rozgrywek. Rozwój nauka czytania, rozwój mowy, koncentracja, motoryka mała Ilustratorka: Magdalena Popovics – graficzka, ilustratorka, projektanka książek, gier i ubranek dla dzieci. W serii również Gra edukacyjna. Sylaba do sylaby Czytam i układam słowa Czytam i układam sylaby
Zabawy wspomagające naukę czytania Gra edukacyjna „Sylaba do sylaby” (4-8 lat) to klasyczna układanka obrazkowo-sylabowa, dzięki której dzieci uczą się czytania, przechodząc od etapu rozpoznania sylab do łączenia ich w wyrazy. Zabawa z kolorowymi żetonami angażuje zmysły wzroku, słuchu oraz dotyku, dzięki czemu dziecko efektywniej radzi sobie z nowym wyzwaniem, jakim jest nauka czytania. Rozwój słownictwa oraz wyobraźni językowej Metoda sylabowa ułatwia naukę czytania, ponieważ dziecko najpierw rozpoznaje cząstki wyrazu (sylaby), a dopiero potem łączy je z pozostałymi elementami, ostatecznie składając je w wyraz. To trochę jak z budowaniem domu z kilku większych elementów zamiast kilkudziesięciu drobnych – jest łatwiej. Do zabaw sylabami można zachęcać dzieci już w wieku przedszkolnym. Z taką grą nauka czytania przychodzi o wiele łatwiej. Anna Jankowska, pedagog, autorka blogów Tylko dla mam oraz Aktywne czytanie Gra „Sylaba do sylaby” zawiera bogaty materiał wyrazowy, który podzielono od łatwiejszych 3-sylabowych wyrazów do trudniejszych 5-sylabowych, które zawierają również trudniejsze głoski języka polskiego. To zestaw idealny dla dzieci, które znają już litery i chcą przejść do kolejnego etapu nauki czytania. W najprostszym wariancie zabawy dziecko nazywa ilustracje, dzieli wyraz na sylaby, a następnie układa z nich wyraz. Warto rozpocząć zabawę, wybierając wyrazy rozpoczynające się sylabą otwartą, typu: ry-ba, lo-dy. W trudniejszej wersji dziecko komponuje wyrazy bez ilustracji, ale może skorzystać z podpowiedzi, jaką jest kolor tła. Zaawansowani gracze mogą bawić się wszystkimi żetonami i układać wyrazy, które podpowiada im wyobraźnia. W zestawie znajdują się 32 niebieskie żetony do układania wyrazów 2-sylabowych, 48 pomarańczowych żetonów do układania wyrazów 3-sylabowych, 64 czerwone żetony do układania wyrazów 4-sylabowych oraz instrukcja z 4 wariantami gry. Barwne, kontrastowe ilustracje Magdaleny Popovics ułatwiają naukę czytania, a zabawa układanką pozwala utrwalić kierunek czytania od lewej strony do prawej. Żetony zostały wykonane z grubej tektury, co gwarantuje bezpieczną zabawę oraz wytrzymałość nawet podczas najbardziej emocjonujących rozgrywek. Rozwój: nauki czytania, mowy, koncentracji, motoryki małej Ilustratorka: Magdalena Popovics – graficzka, ilustratorka, projektanka książek, gier i ubranek dla dzieci. W serii również Litera do litery Czytam i układam słowa Czytam i układam sylaby
Brendan Hall stanął na czele 44-osobowej załogi w regatach ""The Clipper Round the World"". Udział w nich wymagał niezwykle efektywnej pracy zespołowej, zdolności przywódczych, odwagi, umiejętności skupienia na zadaniu. Miał 28 lat, był najmłodszym i najmniej doświadczonych skiperem spośród wybranej ostatecznie finałowej dziesiątki. Ta książka to fascynująca relacja z wyprawy dookoła świata, ale także strategia budowania dobrej załogi - potrzebna na jachcie tak samo, jak w każdej firmie. Autor szybko dochodzi do wniosku, że o sukcesie w zawodach przesądzić może odpowiednia praca z ludźmi. Seria TEAM SPIRIT to nowa seria Wydawnictwa Nautica, opisująca związki żeglarstwa z zarządzaniem i przywództwem. Załogi żeglarskie, jeśli mają osiągać wyznaczone cele, muszą stawać się zgranymi ekipami, i podczas regat, gdzie koordynacja i współpraca przesądzają o zwycięstwie, i podczas żeglugi w ekstremalnych warunkach, kiedy dobre dopasowanie i praca członków zespołu mają wpływ na bezpieczeństwo, a w skrajnych przypadkach życie załogi. Okazuje się, że doświadczenia przywódcze na morzu mają wiele wspólnego z przewodzeniem zespołom na lądzie. Sukcesy odnoszą Ci, którzy umieją zbudować TEAM SPIRIT - ducha załogi.
162 pytania pół żartem, pół serio! Graj i zaginaj znajomych!Wiedza ogólna. Quiz imprezowy to podchwytliwe pytania związane z wiedzą powszechną. Zapoznają Cię z ciekawostkami z takich dziedzin jak: historia i polityka, geografia, muzyka, sztuka i architektura, film i literatura, chemia, fizyka i astronomia, biologia i medycyna oraz technika.Wiedza ogólna. Quiz imprezowy idealnie sprawdzi jako atrakcyjne urozmaicenie każdej towarzyskiej imprezy. Dzięki quizowi zabłyśniesz w towarzystwie i zagniesz znajomych!Serię ""quizy imprezowe"" przygotowali utalentowani polscy twórcy. Wiedzę ogólną zilustrował Maciej Bohdanowicz, a pytania opracowali Magdalena Witkowska, Marta Stowe oraz Józef K. Serwatka
Trzeci tom cyklu poświęconego historii zdobywania Tatr Jana Kiełkowskiego.Zdobycie Tatr Jana Kiełkowskiego to niezwykle skrupulatna i wciągająca historia taternictwa, rozpisana w serii zaplanowanej na siedem tomów. Tom pierwszy obejmował okres prehistorii aż do początków taternictwa w 1903 roku. W tomie drugim opisano dynamiczny rozwój taternictwa do 1925 roku. Głównym motywem działań taterników w latach opisanych w niniejszym tomie są poszukiwania szóstego stopnia, a więc trudności skrajnych, w Tatrach - jak napisał autor w swoim wstępie do książki. Prekursorami tych poszukiwań byli przede wszystkim Wiesław Stanisławski oraz Wincenty Birkenmajer, którzy próbowali również sformułować definicję tego, wówczas nieznanego w Tatrach, skrajnie trudnego stopnia. Rozdziały tomu trzeciego zawierają opis wszystkich wybitniejszych dokonań taternickich w latach 1926-1945 z wyróżnieniem przełomowych przejść na Galerii Gankowej czy Mnichu. Przechodząc hakowo wschodnią ścianę Mnicha w 1942 roku, Czesław Łapiński i Kazimierz Paszucha chyba ostatecznie rozwiązali problem szóstego stopnia w Tatrach, tym razem w wersji włoskiej - sesto grado. Przejście to, wraz z przejściami nowych, ekstremalnych dróg na Galerii Gankowej, niewątpliwie należy zaliczyć do przełomowych dokonań w całej historii taternictwa - pisze Jan Kiełkowski.Wielką wartością książki jest obszerna bibliografia, cytaty oryginalnych sprawozdań i opisów historycznych przejść oraz liczne ilustracje.
Odkryj nowe przygody Minecraftowego(R) Frigiela i jego wiernego kompana Fluffy'ego!Ernald żyje! Ale co takiego się wydarzyło? Uwięziony w podwodnej kolonii karnej Suratanu Frigiel musi dowiedzieć się, jak uciec. Dzięki pomocy Alice, Abla i własnym magicznym zdolnościom chłopcu udaje się uwolnić Ernalda, dwóch innych mieszkańców Lanniel, goblina o imieniu Stekx, a także kilka sarmackich wojowniczek, które wywodzą się z ludu zamieszkującego Deltę Kałamarnic i noszą przydomek pogromczyń endermenów.Wraz z nowo poznanymi towarzyszami Frigiel oraz jego przyjaciele wyruszają na poszukiwania drugiej skrzyni Kresu. Ta zaś znajduje się w Varogg złowróżbnym lesie skąpanym w wiecznych ciemnościach.
Książka jest obszernym przewodnikiem po świecie naturalnych aromatów i szczegółowo przedstawia 50 najpopularniejszych zapachów leczniczych, wyjaśniając ich pochodzenie i sposób działania.Prócz informacji o dobroczynnym wpływie olejków eterycznych na zdrowie, czytelnik znajdzie tutaj wiele fachowych porad na temat ich zastosowania w pielęgnacji urody i aromaterapii, w leczeniu takich powszechnych schorzeń jak bóle głowy, przeziębienie, bóle mięśniowe i wiele, wiele innych.
Druga część trzyczęściowego podręcznika do nauki gry w szachy przeznaczona dla tych adeptów, którzy już opanowali zasady gry i umieją rozegrać partię szachową. Autorzy, wykorzystując swoje wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą, stopniowo wprowadzają czytelnika w tajniki strategii i taktyki oraz w sposób rozgrywania debiutów i końcówek szachowych. Książka ma układ 36 lekcji kończących się zadaniami do samodzielnego rozwiązania. Dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w przyswojeniu materiału będą potrzebować pomocy nauczyciela lub rodzica.
Bójka na mnożenie to gra dla dzieci rozpoczynających naukę tabliczki mnożenia, która dzięki połączeniu nauki z zabawą daje najlepsze rezultaty w edukacji. Im więcej rozgrywek, tym lepiej! Gra doskonali umiejętność mnożenia i pozwala nabrać swobody w liczeniu. To także ćwiczenie koncentracji i spostrzegawczości, w efekcie czego dziecko poprawia swój refleks, uczy się skupienia i logicznego myślenia. Na kartach znajdują się działania mnożenia oraz iloczyny przedstawione za pomocą kolorowych ilustracji, które przyciągną uwagę najmłodszych. Karty z działaniami są podzielone według trzech poziomów trudności: mnożenie przez 1-5 i 10 mnożenie przez 6-9 mnożenie w zakresie 1-10 Dodatkowymi elementami są karty z tabliczką mnożenia, które pozwolą dziecku szybko przypomnieć i utrwalić wiedzę. W Bójkę na mnożenie można grać wszędzie – w domu podczas rodzinnych rozgrywek, z rodzeństwem czy w szkole z rówieśnikami podczas lekcji matematyki lub na przerwach. Bójka na mnożenie to: gra dla dzieci rozpoczynających naukę tabliczki mnożenia ćwiczy spostrzegawczość i koncentrację 3 warianty rozgrywek 3 poziomy trudności połączenie nauki i edukacji 105 kart z kolorowymi ilustracjami karty z tabliczką mnożenia barwnie zilustrowane działania czas gry: 10-20 minut liczba graczy: 2-6 wiek: 8+
W 1968 r. dziewięciu żeglarzy wyruszyło w najbardziej w szalony wyścig mieli okrążyć kulę ziemską w pojedynkę, bez przerwy w czasach, w których nie istniały jeszcze telefony komórkowe i łączność satelitarna. To był pierwszy taki wyczyn w historii żeglarstwa. Zawodom Golden Globe Race patronował brytyjski dziennik Sunday Times, który na bieżąco opisywał zmagania zawodników. Po dziesięciu miesiącach tylko jeden z nich przekroczył linię mety, zdobywając sławę i bogactwo. Dla innych nagrodą było szaleństwo, porażka, a nawet śmierć. Ta książka opowiada o ludziach kierowanych własnymi marzeniami i ich demonach, o przerażających burzach na Oceanie Południowym oraz o tych porywających momentach, w których podejmowana w ułamku sekundy decyzja oznaczała życie lub śmierć.
Ten poradnik użytkownika roweru przeznaczony jest dla bardziej zaawansowanych cyklistów. Autor poradnika Marcin Korzonek, znany w środowisku rowerowym twórca renomowanej strony internetowej w Rower.pl koncentruje się na praktycznych poradach, dotyczących sprzętu, akcesoriów, technik jazdy, prostych napraw i obsługi jednośladu. Uzupełnieniem poradnika są liczne zdjęcia i grafiki.
Niniejsza publikacja to źródło wiedzy przydatne każdemu młodemu człowiekowi zainteresowanemu zawodem mechanika samochodowego, a także początkującemu kierowcy. W książce znalazły się informacje dotyczące wyposażenia samochodu, użytkowania czy technik jazdy w różnych warunkach.
Stwórz dom przyjazny dla autyzmu Dwie kobiety, matka dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz terapeutka mowy i języka, dzielą się swoimi doświadczeniami oraz praktycznymi radami pomagającymi wspierać rozwój dzieci autystycznych w środowisku domowym. Tara Leniston, oprowadzając czytelników po kuchni, sypialni czy salonie, pokazuje, w jaki sposób można zaadaptować kolejne pomieszczenia, bez zbędnych kosztów i rezygnowania z własnych upodobań. Autorka radzi, jak wykorzystać wspólną przestrzeń do wzmacniania więzi z dzieckiem i pomóc mu prawidłowo się rozwijać. Opisane przez Tarę rozwiązania zostały uzupełnione komentarzami Rhian Grounds, terapeutki mowy i języka specjalizującej się w pracy z dziećmi autystycznymi. Wyczerpujące wskazówki terapeutyczne pokazują praktyczne zastosowanie technik komunikacyjnych odpowiednich dla dziecka, uczą budowania i umacniania z nim więzi oraz zachowania przestrzeni dla siebie i innych członków rodziny. W książce znajdziesz porady, jak: • przygotować sypialnię, by stała się miejscem wyciszenia; • wprowadzić wieczorne rytuały, które mogą pomóc Twojemu dziecku uspokoić się i zrelaksować przed snem; • nauczyć dziecko korzystania z toalety i utrzymywania codziennej higieny; • przekształcić dowolny kąt swojego domu w miejsce sensorycznej zabawy i nauki; • zagospodarować przestrzeń do odpoczynku i regeneracji dla rodziców, niezbędną do ich funkcjonowania. Tara Leniston jest aktorką i matką trójki dzieci. U jej syna Dylana zdiagnozowano zaburzenia ze spektrum autyzmu. Mieszka w Brighton w Wielkiej Brytanii. Rhian Grounds jest terapeutką mowy i języka. Pracuje z dziećmi i młodzieżą z autyzmem w Londynie i Walii.
Trzyczęściowy poradnik przeznaczony dla seniorów. Niezbędna pomoc dla tych, którzy po przejściu na emeryturę chcą zachować dobrą kondycję psychofizyczną. Książki poświęcone są trzem zagadnieniem: kondycji fizycznej, zdrowemu odżywianiu oraz sprawności intelektualnej z uwzględnieniem typowych dla tej grupy wiekowej schorzeń. Zawierają teoretyczne omówienie wymienionych tematów oraz przede wszystkim obszerną część praktyczną (przepisy kulinarne w różnych dietach, ćwiczenia rehabilitacyjne oraz trening umysłowy).
Gra edukacyjna „Świat” (6-99 lat) to nie lada gratka dla miłośników podróży, w czasie której ścigają się oni o zwycięstwo i odwiedzają najciekawsze miejsca na Ziemi, odkrywają skarby natury oraz architektoniczne perełki, a przy tym ćwiczą spostrzegawczość oraz refleks. Kto wymyślił nazwę Grenlandia? Symbolem którego państwa jest ptak kiwi? Kiedy na sawannie pada deszcz? – na te i wiele innych pytań można poznać odpowiedzi w czasie rozgrywki. Fascynująca podróż dookoła świata Gra „Świat” to klasyczny wyścig, w którym wygrywa ten, kto pierwszy dotrze do mety. Ruch graczy przyspieszają trzy rzeczy: udzielenie odpowiedzi na jedno z 90 pytań związanych z różnymi miejscami na Ziemi i ich mieszkańcami, wykonanie działania opisanego na karcie ruchu oraz wypatrzenie na planszy zwierzęcia, rośliny lub innego obiektu przedstawionego na karcie. Niezwykła wyprawa dookoła świata stwarza okazję, by rozwiązać wciągające zagadki oraz sprawdzić swój refleks i spostrzegawczość. Atrakcyjne ilustracje ułatwiają dziecku przyswajanie wiedzy oraz są znakomitym sposobem na poznanie charakterystycznych dla danego kraju miejsc, budowli, pomników czy cudów natury. Plansza została wykonana z grubej tektury, co gwarantuje bezpieczną zabawę oraz wytrzymałość nawet podczas najbardziej emocjonujących rozgrywek. Rozwój spostrzegawczość, poznawanie świata, przyroda, geografia Autor: dr Hubert Wierciński – antropolog, etnolog, pasjonat archeologii, podróży i wspinaczek górskich. Ilustratorka: Anastasiia Moshina – ilustratorka książek dla dzieci i czasopism. Urodzona w Petersburgu, mieszka i tworzy na Cyprze. W serii również Gra edukacyjna Polska Gra edukacyjna Zwierzaki świata
Ogród jest integralną częścią naszego domu i jego najbardziej reprezentacyjnym elementem. Zaprojektowanie tej przestrzeni wymaga odrobiny wiedzy i cierpliwości, jednak przy niewielkim wysiłku każdy, nawet najmniejszy skrawek ziemi może się stać wyjątkowym.
Jest taka gra, którą zna każdy człowiek związany z piłką nożną. Wydawana co roku od wielu lat, zgromadziła już przed komputerami kilka pokoleń fanów futbolu i wciągnęła ich do wirtualnego świata na długie godziny. Niektórzy wygrywali dzięki niej pieniądze, inni zawalali szkołę lub pracę, a jeszcze inni słyszeli na rozprawie rozwodowej, że jest jednym z powodów rozpadu małżeństwa. Tak, to właśnie Football Manager.Dzięki książce Football Manager to moje życie dowiesz się, w jaki sposób powstawała gra i dlaczego Electronic Arts odesłało jej twórców z kwitkiem. Odkryjesz też sporo polskich wątków oraz poznasz piłkarzy, którzy w wirtualnym świecie byli legendami, choć w rzeczywistości nie zdołali przebić się na szczyt.To pierwsza książka w Polsce poświęcona w całości tematyce Football Managera. Momentami zaskakująca, pełna humoru i niecodziennych opowieści, które w każdym miłośniku tej gry obudzą wiele wspomnień. Interesujesz się piłką nożną i symulatorami sportowymi? Spędziłeś przed monitorem wiele godziny, rozgryzając taktykę rywali i zestawiając najlepszą jedenastkę ukochanej drużyny? To książka w sam raz dla Ciebie!
Profesor biologii Rob Dunn i jego współpracownicy wykorzystali pojęcia i techniki synekologii, aby rozwikłać zagadki funkcjonowania powszechnie ignorowanego ekosystemu ludzkiego domostwa. Ich badania wzbogacają nasze zrozumienie jego funkcji, a także pozwalają pojąć to, jak nasze interakcje z istotami żywymi zamieszkującymi środowisko domowe wpływają na nasze zdrowie i dobre samopoczucie. Jeśli kiedykolwiek chciałeś wiedzieć, z czym dzielisz swoją przestrzeń życiową, ta książka dostarczy ci obszernego źródła informacji. Niektóre cię zachwycą, niektóre przerażą. Cudowna, dobrze napisana książka dla tych, którzy są zainteresowani tym, co żyje wokół nich ( - i - dosłownie na nich). Nie czytać przed snem!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?