Autor, urodzony na mazowieckiej wsi, mówiący z sentymentem o latach dzieciństwa i młodości, absolwent Wydziału Historycznego UW, dr nauk humanistycznych, wieloletni nauczyciel i dyrektor kilku warszawskich szkół stworzył kalendarium prześladowań polskich chłopów w Polsce Ludowej. Zestawia w jedną całość wydarzenia przełomowe, takie jak rok 1956 czy stan wojenny, z drobnymi zarządzeniami czy nawet oficjalnymi artykułami z partyjnej prasy. Dzięki temu tworzy atmosferę tamtych lat i pokazuje, że przez kilkadziesiąt lat rządów komunistów chłop polski był poniżany i prześladowany, ale zachował swoją godność, wiarę przodków i patriotyzm. Jest więc w tej książce historia, psychologia i socjologia, ale jest przede wszystkim pedagogika jako wzór do naśladowania dla młodych pokoleń.
(...) Publikacja jest przykładem zwycięstwa interdyscyplinarnego podejścia do stosowanych nauk społecznych nad asekuracyjnym formalizmem. Już to uważam za wartość samą w sobie, ponieważ przy złożoności materii z jaką zmaga się pedagogika resocjalizacyjna, podejście wielodyscyplinarne czy wręcz holistyczne jest warunkiem koniecznym do rozwoju tej dziedziny (...)
prof. dr hab. Irena Pospiszyl
Myślą główną tego zbioru artykułów jest przeświadczenie, że jedną z podstawowych funkcji pedagogiki resocjalizacyjnej jest terapia. Znane osobowości pedagogiki resocjalizacyjnej (m.in. Lesław Pytka, Marek Konopczyński, Andrzej Bałandynowicz, Teodor Bulenda, Tomasz Rudowski, Paweł Szczepaniak i in.) prezentują interdyscyplinarne podejście do tej praktycznej nauki. Odwołują się do metod twórczych takich, jak: arteterapia, biblioterapia, muzykoterapia jako szczególnie przydatnych w pracy z młodzieżą nieprzystosowaną społecznie. Koncentrują się również na możliwościach istniejących metod naprawienia relacji osoby nieprzystosowanej społecznie ze środowiskiem społecznym np. przez wykorzystanie mediacji, kształtowanie kierunków pracy pomocowej. Dla kogo przeznaczona jest ta książka? Adresatów jest wielu. Przede wszystkim wychowawcy w zakładach poprawczych i karnych, pracownicy opieki w urzędach, wychowawcy i nauczyciele, a także rodzice. Bez nieustannego poszerzania wiedzy z tej dziedziny nie jest możliwy rozwój tej dyscypliny resocjalizacyjnej i kształtowanie nowych standardów w życiu społecznym.
Ta interesująca i z pasją napisana książka jest dziełem dwojga socjologów z Uniwersytetu Warszawskiego. Rozpoczyna się omówieniem spraw teoretycznych, związanych z dzieckiem i dzieciństwem poprzez przedstawienie praw dziecka i historii ich wprowadzenia w życie, by pokazać problem ich ochrony na gruncie życia rodzinnego.
Autorzy pracy przeprowadzili szerokie badania wśród dorastającej młodzieży i jej rodziców, rysując współczesny portret polskiej rodziny oraz widzenie praw dziecka przez obie zainteresowane strony.
Problemy, które omawiają wiążą z prawem dziecka do: prywatności, niezależności, własnego zdania i możliwości podejmowania decyzji.
Dziecko z naruszoną potrzebą przywiązania
Dziecko krzywdzone w rodzinie przemocą seksualną
Dziecko z nadpobudliwością psychoruchową
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
Dziecko z małą odpornością somatopsychiczną
Dziecko z autyzmem
Dziecko z padaczką
Zestaw edukacyjny dla gimnazjum do nauczania przedmiotu wychowanie do życia w rodzinie obejmuje:
Od dziecka do dorosłości. Budowa dobrych relacji w rodzinie
Dojrzewanie do dorosłości
Zagrożenia okresu dojrzewania. Małżeństwo i rodzicielstwo
W klasie II gimnazjum, uczestnicząc w zajęciach "Wychowanie do życia w rodzinie" poznałeś problemy okresu życia, w którym obecnie jesteś - okresu dojrzewania. Staraliśmy się przedstawić Ci naukową wiedzę o płciowości człowieka, poddać refleksji trudne problemy uczuć - przyjaźni i pierwszej miłości, wskazać na wielką rolę więzi duchowych rodzących się między młodymi ludźmi odmiennej płci.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?