Współczesne Indie to fascynujące, pełne kontrastów państwo. Z jednej strony nazywane ,,największą demokracją świata”, z drugiej rozdzierane przez liczne wewnętrzne konflikty i spory. Mając drugą co do wielkości liczbę obywateli na świecie, posiadając duże zasoby naturalne i silny rynek wewnętrzny mogą pochwalić się znacznym potencjałem gospodarczym. Koncerny indyjskie są w stanie wykupywać firmy brytyjskie, ale równocześnie setki milionów Indusów żyje w biedzie, a ponad jedna czwarta wciąż nie potrafi czytać i pisać.
Autorzy przedstawiają dzieje polityczne Półwyspu Indyjskiego od czasów brytyjskiej kolonizacji i wielkiego powstania w 1857 r. do najbardziej aktualnych wydarzeń w 2013 r. Poruszają także rozmaite kwestie gospodarcze, administracyjne i społeczne. Omawiają m.in.: kształtowanie się indyjskiego ruchu narodowego, działalność Gandhiego, starcia muzułmańsko-hinduskie, problemy w integracji nowo powstałego państwa, walkę z terroryzmem, a także przełomowe reformy gospodarcze z lat 90. Prezentują najważniejsze kwestie regionalne oraz stosunki Indii z sąsiadami, a także relacje polsko-indyjskie.
Chemia organiczna. T. 1W nowym uaktualnionym wydaniu podręcznik powiązano z bogatym materiałem rozszerzającym i uzupełniającym, dostępnym na specjalnie dedykowanych stronach internetowych. Uwzględniono również najnowsze informacje z zakresu chemii organicznej, zaakcentowano powiązania chemii organicznej z naukami biologicznymi, udoskonalono wizualizację wielu zagadnień oraz dodano nowe problemy do rozwiązania.
Znakomity podręcznik chemii organicznej, przystępny, systematyczny wykład chemii organicznej, nowatorski sposób wyjaśniania mechanizmów reakcji, doskonały pod względem dydaktycznym i metodycznym układ materiału, bogaty materiał ilustracyjny. W niniejszym wydaniu: - podręcznik powiązano z bogatym materiałem rozszerzającym i uzupełniającym, dostępnym na specjalnie dedykowanych stronach internetowych- uwzględniono najnowsze informacje z zakresu chemii organicznej- zaakcentowano powiązana chemii organicznej z naukami biologicznymi- udoskonalono wizualizację wielu zagadnień- dodano nowe problemy do rozwiązania.
Praca w sposób kompleksowy i rzetelny naukowo prezentuje aktualny stan wiedzy na temat dysleksji rozwojowej. Główną (i kontrowersyjną!) tezą autorki książki jest to, że dysleksja jest nie tylko zaburzeniem uczenia się, ale przede wszystkim zaburzeniem komunikacji. Dotyczy ona znacznej części populacji dzieci i staje się problemem społecznym. Profesor Kupis dokonuje przeglądu najnowszych dokonań naukowych zwłaszcza w dziedzinie wiedzy o patomechanizmach odpowiedzialnych za występowanie tego problemu. Autorka analizuje zagadnienie dysleksji z perspektywy psychologicznej i społecznej. Książkę ilustrują także studia przypadków zaczerpnięte z praktyki zawodowej autorki.
Fascynująca lektura o znaczeniu czasu w życiu każdego z nas. Czym jest teraźniejszość, kiedy to w mgnieniu oka dzieje się wszystko, co rzeczywiste? Czym staje się przyszłość widziana przez okulary teraźniejszości? W końcu - czym jest przyszłość, gdy uwzględnimy czas, jaki nadejdzie po naszej śmierci? Autorzy zadają te pytania, przyglądając się upływowi życia ludzkiego i strukturze zmiany. Ukazują emocjonalne aspekty subiektywnego strumienia czasu - miłość i szczęście, które urzeczywistniają się w niepokojącym otoczeniu biznesu i polityki. Pokazują, jak dzięki świadomemu doświadczaniu przemijania zadbać o lepsze zdrowie, bardziej dochodowe inwestycje, błyskotliwą karierę i większą radość w relacjach osobistych. Książka ta jest przewodnikiem po tym, jak inwestować w swoją przyszłość. Czas ma znaczenie, nieważne kim jesteś, gdzie mieszkasz, ile masz lat i czym się zajmujesz. Niezależnie od tego, czy pijesz w samotności, czy też jesteś przywódcą narodów, czas ma znaczenie. Czy jesteś samotną matką, dyrektorem, nauczycielem, studentem, czy więźniem, czas ma znaczenie. Możesz być wyluzowanym hedonistą, czy też żwawo pnącym się do góry, pracoholikiem typu A, czas ma znaczenie. Twój czas jest cenny. Odbywasz tę podróż tylko raz, jest więc niezwykle istotne byś wykorzystał ją możliwie jak najlepiej. (fragment tekstu)
Ateizm Juliana Bagginiego został wydany w prestiżowej oksfordzkiej serii Bardzo Krótkich Wprowadzeń, którą tworzą książki pod wieloma względami modelowe. Niewielkich rozmiarów publikacje adresowane do szerokiego grona odbiorców odznaczają się dbałością o jasność wywodu, która jednocześnie nie oznacza rezygnacji z autorskiego podejścia lub z akademickiej dociekliwości. Baggini, współzałożyciel i redaktor naczelny czasopisma „The Philosophers' Magazine”, świadom, iż prowadzi czytelnika przez zagadnienie, wobec którego „niewielu będzie miało neutralny pogląd”, dystansuje się od agresywnego ateizmu wojującego i wybiera drogę racjonalnej argumentacji. W dobie przybierających na sile fundamentalizmów religijnych, sześć krótkich rozdziałów, w których autor stara się m.in. zdefiniować ateizm, odpowiedzieć na pytanie o ateistyczną etykę i miejsce ateizmu w historii, ukazuje ateizm przede wszystko jako wypracowane stanowisko filozoficzne, a nie emocjonalną reakcję na doraźne spory.
W dzisiejszych czasach, gdy konkurencja na rynku dóbr i usług jest ogromna, a bogacące się społeczeństwo jest bombardowane niezliczoną ilością ofert i promocji, pojawia się pytanie, jak wyróżnić produkt na tle konkurencji. Właściwej odpowiedzi może dostarczyć koncepcja marketingu doświadczeń. Współczesny konsument oczekuje nie tylko tego, że produkt będzie użyteczny i wysokiej jakości, lecz także że zapewni mu odpowiednie doznania. Mogą być one związane z wycieczką zagraniczną, koncertem ulubionego zespołu, kolacją w ekskluzywnej restauracji czy skokiem ze spadochronem, ale również z tak zwyczajnymi produktami jak trampki lub jogurt. Zadaniem marketingu doświadczeń jest wywołanie pozytywnych skojarzeń z marką wśród określonej grupy odbiorców. Pozytywne nastawienie wpływa na to, jak mocno klienci pożądają produktu lub usługi konkretnej marki, co z kolei przekłada się na możliwość osiągania wyższej marży. W prezentowanej publikacji Autorki przybliżają Czytelnikowi koncepcje marketingu doświadczeń. Korzystając z przykładów takich marek jak np. Apple, wyjaśniają jego mechanizm, zastosowanie oraz korzyści, które firma może osiągnąć. Książka może się stać źródłem inspiracji dla pracowników działów marketingu, promocji, agencji kreatywnych, product managerów, brand managerów oraz kadry kierowniczej. Dr Katarzyna Dziewanowska i dr Agnieszka Kacprzak wykładają na Uniwersytecie Warszawskim na Wydziale Zarządzania i są związane z Katedrą Marketingu oraz z Katedrą Psychologii i Socjologii Zarządzania.
Przetrwać w dobie fejsbuka i nie oszaleć!
A co jeśli...
...nie chcesz słuchać pytań o to, kiedy wreszcie porzucisz stan panieński, bo latka lecą?
...zamierzasz spędzić święta z dala od pełnej dobrych intencji rodziny,
ale nie wiesz, jak im to powiedzieć?
...zechcesz opuścić przyjęcie po angielsku, ale towarzystwo skutecznie to utrudnia?
...potrzebujesz swoich pieniędzy, ale kolega dłużnik już drugi rok obiecuje,
że jutro nastąpi ?ten? dzień?
...chcesz ?upłynnić? nietrafiony prezent?
...masz ambitny plan na wakacje, a znajomi znienacka podrzucą ci kota?
Monika Piątkowska i Leszek Talko uważają, że współczesny savoir-vivre ma więcej wspólnego ze sztuką survivalu niż z tradycyjnie pojmowaną kindersztubą. Słowo ?etykieta? pochodzi od etykietek, niewielkich karteczek rozdawanych na dworze francuskim, a później Katarzyny Wielkiej. Nie miały one wiele wspólnego z wielkim światem. Przypominały arystokratom o panujących zasadach: nie można spić się do nieprzytomności już na początku uczty ? należy poczekać do końca, nie wolno bić żony w towarzystwie...
Dziś etykieta to znowu bardziej umiejętność poruszania się w życiu, poradzenia sobie z zawistnym szefem, pasażerem w samolocie, który wbija kolana w nasze oparcie, sąsiadem, który kłuje w oczy zamożnością.
Autorzy z dużą dawką wiedzy i humoru, nierzadko kontestując dawne poradniki, dziś już niestety bezużyteczne, pokazują, jak funkcjonować w szalonym świecie, który zaskakuje nas na każdym kroku.
Jak purytańska Ameryka uchwalając prawo o prohibicji, wypuściła mafijnego dżina z butelki i co z tego wynikło
Nic w najnowszej historii Stanów Zjednoczonych nie dziwi bardziej niż łatwość, z jaką w drugim dziesięcioleciu XX wieku politycy przegłosowali prohibicję, a społeczeństwo ją przyjęło. W myśl XVIII poprawki do Konstytucji nie wolno było produkować, sprzedawać ani pić alkoholu, co miało przynieść powszechną odnowę moralną.
Prohibicja w dramatyczny sposób podzieliła społeczeństwo na „suchych”, czyli zwolenników prohibicji, oraz „mokrych”, czyli jej przeciwników, a wojna Ameryki liberalnej z konserwatywną nigdzie nie była lepiej widoczna niż w Nowym Jorku. Ta wieloetniczna metropolia najpierw wyrosła na stolicę świata, a potem na centrum obywatelskiego oporu wobec prohibicji. Brały w nim udział wszystkie klasy społeczne: umęczeni imigranci z czynszówek w dzielnicy Lower East Side, establishment z Piątej Alei i artyści z Greenwich Village. Spotykali się w nielegalnych pijalniach whisky – w mieście było ponad 30 tysięcy należących do mafii lokali, gdzie obok siebie spotykali się groźni gangsterzy, przekupni politycy i skorumpowani policjanci, a na parkiecie królował jazz.
To barwna podróż w przeszłość Nowego Jorku, jakiego nie znamy, gdy miasto przyciągało swoją otwartością i możliwościami – każdy mógł tu rozpocząć nowe życie, zostawiając za sobą głód Irlandii, biedę miasteczek Europy Środkowej czy rasowe uprzedzenia rodem z Południa.
Autorka opowiada o wpływowych postaciach tamtych czasów, ale i rekonstruuje zwykły dzień państwa Smith. Prowadzi czytelników śladami mafii włoskiej, żydowskiej i irlandzkiej, pozwalając zajrzeć za kulisy jej krwawych potyczek, rywalizacji o pieniądze i władzę. Sięga przy tym do prasy, pamiętników i literatury, przygląda się zdjęciom i reklamom, kreśląc fascynujące tło epoki.
Era jazzu i nielegalnego alkoholu, nocnych klubów i samochodu Forda dla każdego, nigdy nie była bliżej czytelnika!
Fascynująca opowieść o codziennym życiu polskiej arystokracji w XIX i XX wieku aż do końca lat międzywojennych.
Arystokracja, niegdyś szczególnie uprzywilejowana warstwa polskiego społeczeństwa, zawsze budziła powszechne zainteresowanie. Szczyciła się kultywowaniem dobrych obyczajów i wielowiekowych rodowych tradycji.
Arystokratyczne pochodzenie dla jednych było zaszczytne i nobilitujące ? bajeczne fortuny, międzynarodowe koligacje, wystawne życie, przynależność do elity; dla drugich stanowiło brzemię ? obowiązki wobec własnego rodu i kraju, konwenanse, ograniczenia?
Autorzy zapraszają do najwspanialszych arystokratycznych siedzib ? Łańcuta, Rogalina, Nieborowa czy Nieświeża. Snują opowieść o prywatnym życiu, upodobaniach i zajęciach ich mieszkańców. Ta podróż do przeszłości pozwala towarzyszyć przy narodzinach potomków znamienitych rodów, zajrzeć do pałacowych jadalni, gościć na ślubach i hucznych weselach. Szczególnie ciekawe były rozrywki arystokracji: najokazalsze bale, polowania i jeździeckie eskapady... To w arystokratycznych siedzibach powstawały pierwsze w Polsce korty tenisowe, a w garażach ? jak w rezydencji w Jabłonnie ? można było zobaczyć wyścigowe automobile.
Bijącym sercem rodu była siedziba, gdzie gromadziła się bliższa i dalsza rodzina. Celebrowano tam spotkania przy okazji uroczystości rodzinnych, świąt kościelnych czy zimowych i letnich wakacji. Jej charakter podkreślały bogate zbiory malarstwa, czy kolekcje książek, które ? jak w przypadku Ossolińskich czy Raczyńskich ? przeszły później w ręce państwa.
Autorzy z nostalgią pochylają się nad światem, który w tym kształcie już nie istnieje, wykorzystując w swojej książce bogactwo materiałów źródłowych ? wspomnień, dzienników, listów. Na uwagę zasługuje również wyjątkowa oprawa ilustracyjna, oparta na fotografiach pochodzących głownie z Narodowego Archiwum Cyfrowego.
Maja i Jan Łozińscy
Autorzy Historii polskiego smaku, W przedwojennej Polsce, W ziemiańskim dworze oraz innych uznanych publikacji, od lat z wielką pasją zajmują się badaniem tradycji i historii polskiej obyczajowości na przestrzeni wieków.
Bohema artystyczna, awangardowe kluby, szykowne kobiety i tętniące życiem kawiarnie ? świat lat sześćdziesiątych, za którym tęsknimy
Czy premier Cyrankiewicz był miłośnikiem pięknych kobiet, dobrych alkoholi i wykwintnych dań? Czemu małżeństwo Elżbiety Czyżewskiej z Amerykaninem wzbudziło sensację towarzyską? Kto złączył łańcuchem dłonie świeżo poślubionych państwa Cybulskich? Czy również dzieci prowadziły życie towarzyskie na transatlantyku ?Batory?, podczas gdy rodzice oddawali się przyjemnościom leżakowania na pokładzie?
Andrzej Klim zabiera nas w podróż do barwnych lat sześćdziesiątych, kiedy w warszawskim SPATiF-ie dyskutowano Heideggera i szanse odzyskania niepodległości, Czesław Niemen koncertował w Stodole, a w sylwestrową noc Szampanskoje Igristoje lało się strumieniami. Pokazuje szerokie spektrum życia kulturalnego ponurym PRL-u, zaprasza do kultowych miejsc, kabaretów, klubów studenckich, odsłania kulisty życia towarzyskiego w ośrodkach wypoczynkowych i sanatoriach, a także osobliwości rozrywek kultywowanych w kręgach dyplomatycznych.
W książce przeczytamy wspomnienia takich osób, jak: Maryla Rodowicz, Daniel Olbrychski, Jerzy Gruza, Zofia Czerwińska, Janusz Głowacki, Marek Hłasko, Andrzej Łapicki, Agnieszka Osiecka, Urszula Sipińska.
Andrzej Klim ? dziennikarz i redaktor (pracował m.in. dla ?Gazety Wyborczej?, PAP-u, ?Profitu?, ?Claudii?, ?Press? i ?Newsweeka?). Historyk sztuki i archiwista. Absolwent Wydziału Nauk Historycznych oraz Wydziału Sztuk Pięknych UMK w Toruniu oraz studiów doktoranckich na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW. Współautor przewodników po kościołach Torunia. Konsultant ds. historii General de Producciones y Diseno S.A. (GPD), projektu konkursowego koncepcji Muzeum Historii Polski w Warszawie.
Fragment publikacji
Jeremi Przybora, współtwórca legendarnego ?Kabaretu Starszych Panów?, uważał, że jego pierwsza wizyta w SPATiF-ie była czymś w rodzaju dopuszczenia do środowiska, które nazwał Parnasem, a nastąpiła ona dopiero po sukcesie ?Kabaretu?. ?Późno, bo późno pan wystartował, ale za to tak, że muszę panu pogratulować? ? powiedział Przyborze na przywitanie Janusz Minkiewicz i zaproponował wypicie bruderszaftu, co też panowie niezwłocznie uczynili. ?Wypadki potoczyły się jak lawina. Przechodziłem z rąk do rąk, podawano mnie sobie od stolika do stolika. Wprawdzie byli to na ogól ludzie nietrzeźwi, a reakcje ludzi nietrzeźwych redukować należy do, powiedzmy, 30 procent, żeby poznać, jak by się zachowali, gdyby byli trzeźwi. Ale i ten procent wystarczyłby człowiekowi, żeby od tego osłupiał, wpadł potem w stan zażenowania, który to stan stopniowo, ale szybko, przechodził w euforię. Bo jak się zachować, gdy wybitny plastyk przyklęka przede mną, twierdząc, że pocałuje mnie w rękę. Wiem, że słowa nie dotrzyma, a jednak odruchowo chowam prawą dłoń za siebie, a tu już ktoś inny ? nie mniej sławny reżyser ? ciągnie mnie za tę dłoń do swego stolika, przedstawiając pięknej kobiecie, która na moje nazwisko reaguje słowami: ?Przecież wiem!?. I wpija mi się w usta znienacka, a kiedy zaczynam się od tego pocałunku uwalniać, patrząc z niepokojem na jej partnera, dodaje: ?Nim się nie przejmuj, on mnie zna.
,,Lata dwudzieste..., lata trzydzieste..."" - szarm i szyk, kino, kabaret, strusie pióra i rewiowy blask!Napisana z imponującą erudycją opowieść o ulubionych rozrywkach Polaków w międzywojniu, kiedy ludzie naprawdę potrafili szaleć - od ulicy po salon.Autor przywołuje to, co o kulturze, tej wyższej i tej spod znaku podkasanej muzy - pisali ówcześni. Inkrustuje swoją opowieść barwnymi anegdotami, fragmentami - często złośliwych - recenzji czy wspomnieniami postaci z artystycznego świecznika. Bohaterami tej książki są twórcy wielcy i niszowi, najjaśniejsze gwiazdy i aktorzy grywający ,,ogony"", właściciele kin i artystki podrzędnych teatrzyków rewiowych, kompozytorzy najświetniejszych przebojów i bankruci, którzy wszystko postawili na jedną kartę, a publiczność nie dopisała... Ordonka i jej zabójcze dla producentów gaże, niezapomniane szlagiery Warsa i Petersburskiego, Arnold Szyfman rządzący twardą ręką warszawskimi teatrami czy ulubiony bohater wielu kabaretowych skeczy Wieniawa-Długoszowski - ich życie napisało historie tak ciekawe, jak fascynująca jest opowieść, którą snuje Wojciech Kałużyński. Finezji dodają świetne zdjęcia, niektóre już znane, a inne publikowane po raz pierwszy. Mimo że są czarno-białe, sportretowany na nich świat jest niezwykle barwny. Kino stało się w dwudziestoleciu międzywojennym jednym z ulubionych sposobów spędzania wolnego czasu. Mało to, było swego rodzaju ulubionym fetyszem tamtych czasów, działając zarówno na wyobraźnię kucharek, jak i pań z wyższych sfer, węglarzy z Powiśla i dżentelmenów w melonikach, podlotków i szacownych matron.Wojtek Kałużyński Rocznik 1971. Nałogowy oglądacz filmów i miłośnik gier, domorosły nihilista, wieczne dziecko, nieuleczalny kibic Polonii Warszawa. Absolwent wydziału polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Dziennikarz, krytyk filmowy i felietonista. Publikował w kilkunastu czasopismach m. in. w ,,Kinie"", ,,Filmie"", ,,Świecie Filmu"", ,,Nowej Fantastyce"", ,,Machinie"", ,,Przekroju"", ,,Dzienniku"", ,,Bluszczu"" i ,,K-Magu"", współpracownik TVP Kultura, ekspert Empiku. Współautor kilku książek zbiorowych o tematyce filmowej w tym ,,Kino Krzysztofa Kieślowskiego"" pod red. Tadeusza Lubelskiego. W ubiegłym roku opublikował książkę o Zygmuncie Kałużyńskim ""Pół życia w ciemności"".
Praktyczne wskazówki, jak nawiązać dobry kontakt z uczniami i stworzyć dobry klimat do pracy.
Paul Dix, doświadczony nauczyciel, wielokrotnie nagradzany za szkolenia z metod pracy z uczniami, objaśnia, jak zachować własny styl nauczania, stosując umiejętności i strategie chroniące godność zarówno nauczyciela, jak i ucznia. Bez względu na to, czy jesteś nauczycielem szkoły podstawowej, średniej czy pomaturalnej, znajdziesz tu wskazówki, które pomogą ci poprawić zachowanie uczniów i nawiązać z nimi pozytywne relacje.
Z książki ?Jak modelować zachowania uczniów i zarządzać klasą? dowiesz się:
? jak kształtować pożądane zachowania uczniów,
? jak się zachowywać, by stworzyć w klasie klimat współpracy i zaufania,
? jak motywować uczniów,
? jak być konsekwentnym wobec uczniów,
? jak radzić sobie w sytuacjach ekstremalnych,
? jak współpracować z rodzicami i innymi osobami zaangażowanymi w proces nauczania.
Praktyczny podręcznik poświęcony grzeczności językowej w komunikacji interpersonalnej, publicznej i masowej.Książka:- ujmuje grzeczność w aspekcie opisowym oraz normatywnym,- charakteryzuje zmiany, jakie zaszły w polskiej etykiecie językowej po 1989 roku,- odwołuje się do przykładów autentycznych wypowiedzi, - uczy, jak nie popełnić faux pas.
W swojej przełomowej książce Paradoks czasu, światowej sławy psycholog Philip Zimbardo pokazał, że możemy zmienić sposób, w jaki myślimy o naszej przeszłości, teraźniejszości i przyszłości, by osiągać sukcesy w pracy i życiu osobistym. Książka Siła czasu jest natomiast efektem współpracy Zimbardo z klinicystami: Rosemary i Richardem Swordami i pokazuje przełomowe podejście, które pozwala ludziom cierpiącym na zaburzenie po stresie traumatycznym zmienić ich perspektywę czasową i przejść od traumatycznej przeszłości do bardziej pozytywnej przyszłości. Terapia, którą proponują Autorzy, przenosi punkt ciężkości z przeszłości na teraźniejszość, z aspektów negatywnych na pozytywne, torując drogę ku lepszej przyszłości. Pomaga cierpiącym na zaburzenie po stresie traumatycznym wyjść poza dawne zranienia i stanąć na pewnym gruncie teraźniejszości, a także zrobić krok ku jaśniejszej przyszłości. Autorzy nie patrzą na PTSD jak na psychiczne zaburzenie, ale raczej jak na psychiczne zranienie ? naturalną reakcję na traumatyczne zdarzenia ? i oferują cierpiącym na nie ludziom kojący balsam nadziei. W książce Siła czasu znajdą Państwo omówiony krok po kroku proces terapii, z której z powodzeniem skorzystało wiele osób: od weteranów wojennych do ofiar napastowania, wypadków, napaści i zaniedbań. Ksiązka nie tylko sięga do badań psychologicznych. Zawiera także bogactwo prawdziwych, inspirujących historii z życia osób cierpiących na zaburzenie po stresie traumatycznym. Jest to wspaniała lektura dla osób szukających pomocy, a także terapeutów i osób zajmujących się poradnictwem psychologicznym, oraz dla każdego, kto chce zrobić krok ku lepszej przyszłości.
Nowe, zmienione wydanie książki, w którym wprowadzono najnowsze dane i informacje, zgodne z obecnym stanem wiedzy i badaniami z zakresu turystyki zrównoważonej.
Książka porusza niezwykle ważny problem ekoturystyki jako formy turystyki zrównoważonej, która przyczynia się do ochrony środowiska oraz przynosi korzyści ekonomiczne i poprawę jakości życia społeczności lokalnych w najbardziej atrakcyjnych przyrodniczo i kulturowo zakątkach świata. Publikacja wyjaśnia jeden z największych współczesnych paradoksów turystyki usiłującej godzić sprzeczne interesy, turysty, który pragnie przebywać w jak najmniej zdegradowanym środowisku przyrodniczym, a jednocześnie sam to środowisko niszczy, zarówno bezpośrednio, jak i wymagając coraz liczniejszych udogodnień cywilizacyjnych.
Autorka, pisząc o relacjach pomiędzy turystyką a środowiskiem oraz o rozwoju ekoturystyki na świecie, odpowiada m.in. na pytania:
* Co jest przyczyną ogólnoświatowego zainteresowania problematyką turystyki i ekologii?
* Jakie miejsce zajmuje ekoturystyka w dyskusji nad potrzebą ochrony środowiska przyrodniczego?
* Czy polityka państw i samorządów, działalność organizacji społecznych oraz przedstawicieli biznesu turystycznego, w tym szczególnie działalność marketingowa, przyczyniają się do rozwoju turystyki zrównoważonej?
* Jakie korzyści daje rozwój ekoturystki społecznościom lokalnym?
* Czy stwarza ona możliwości uratowania ostatnich na świecie ostoi pierwotnej przyrody i rdzennej kultury?
Ponadto Autorka podaje liczne przykłady rozwiązań proekologicznych w turystyce światowej i krajowej.
Ekoturystyka jest zjawiskiem interdyscyplinarnym, stąd publikacja przydatna będzie szerokiemu gronu czytelników ? zarówno osobom zajmującym się naukowo zagadnieniami turystyki, studentom, praktykom z branży turystycznej, mieszkańcom atrakcyjnych terenów, którzy pragną rozwijać ekoturystykę, jak i samym turystom.
Śmieci – brudne pieniądze, czysty zysk
Reportaż śledczy o „śmieciowym” biznesie, opanowanym przez mafię
Myślisz, że świat przestępczości zorganizowanej cię nie dotyczy? Sądzisz, że medialne relacje z aresztowań, zamachów, porwań i procesów to coś odległego? A czy wiesz, że prawdopodobnie każdego dnia, kiedy idziesz wyrzucić do śmietnika starannie posegregowane odpady, dajesz zarobić mafii?
Gangsterzy, politycy, służby specjalne. Ogromne pieniądze zarabiane na nielegalnym składowaniu i pozbywaniu się nawet silnie toksycznych odpadów. Najpiękniejsze regiony Polski zasypywane beczkami ze znakiem trupiej czaszki.
Bezsilność ludzi skazanych na sąsiedztwo dzikich wysypisk.
Skażona natura i jej bezkarni niszczyciele.
Dziennikarz śledczy odsłania przerażający obraz tego, jak z powodu całkowitej bierności państwa, złego prawa i korupcji czy zastraszania zwykłych ludzi mafia przejmuje rynek recyklingu.
Choć cierpliwie segregujemy szkło, papier i plastik, nasze śmieci i tak ktoś pewnie wyrzuci na jedną śmierdzącą hałdę. Legalnie działające firmy, wyposażone w nowoczesne sortownie, nie mają czego sortować, bo odkąd biznes przejęli przestępcy, zbieranie odpadów przestało być opłacalne. Interesy z nimi robią nawet wielkie, globalne koncerny!
Dlaczego w Polsce utylizacją odpadów zajmują się bandyci? Jak działa system, na który podatnicy wykładają miliony?
To nie jest zgrabnie wymyślony thriller. To się dzieje naprawdę!
Bertold Kittel – dziennikarz śledczy przez wiele lat piszący dla „Rzeczpospolitej”. Obecnie pracuje w telewizji TVN. Wielokrotnie nagradzany, otrzymał prestiżowe wyróżnienia, takie jak: Grand Press, Główna Nagroda Wolności Słowa, nagroda w Konkursie im. Stefana Batorego „Tylko ryba nie bierze?”, nagroda Watergate. Autor bestsellerowej „Mafii po polsku” (PWN, 2013) – reportażu śledczego o polskiej przestępczości.
Dyskretne, sprytne, bezwzględne i precyzyjne – niczym szpieg ze słynnej powieści Kena Folletta.
Agentki, które pracowały dla polskiego – ale też brytyjskiego lub hitlerowskiego – wywiadu; rodowite Polki i kobiety, dla których Polska stała się nową ojczyzną. Arystokratki, żony dyplomatów, córki przedsiębiorców, troskliwe panie domu i przedwojenne feministki, dojrzałe opiekuńcze matki i nastolatki, którym ledwo starczało siły, by przeładować pistolet.
W czasie drugiej wojny światowej miały zdobywać i dostarczać w odpowiednie ręce informacje, od których zależał los setek tysięcy ludzi. Zostały szpiegami z pobudek patriotycznych i wewnętrznej potrzeby, a czasem przez przypadek, wrodzoną naiwność lub ślepą miłość.
Nie oczekiwały za swoje dokonania nagród, i wyróżnienia rzeczywiście je omijały. Podejmując się misji decydujących o losach świata, ginęły lub – w najlepszym razie – skazywano je na zapomnienie. Te, które ocalały, czekała po wojnie cela w więzieniu UB lub ciężki los na emigracji.
Halina Szymańska przekazywała aliantom informacje wprost ze sztabu generalnego Wehrmachtu. Władysława Macieszyna przyczyniła się do tego, że Niemcom nie powiódł się projekt zniszczenia Londynu za pomocą rakiet V2. Maria Sapieżyna próbowała uświadomić Piusowi XII, że milczenie w sprawie Zagłady to wielka nieprawość. Krystyna Skarbek – „ulubiona agentka” Churchilla – została zamordowana kilka lat po wojnie, a okoliczności jej śmierci do dziś pozostają tajemnicą.
Marek Łuszczyna (ur. 1980 r. w Warszawie) – reporter, dziennikarz, pracował m.in. dla „Dużego Formatu”, „Życia Warszawy”, „Bluszcza”, „Chimery”, „Pressu”, radiowej Trójki i Fundacji im. Zofii Rydet.
Potrzeby i wyzwania społeczne stają się coraz bardziej "naglące" i nie mogą być już zaspokajane tylko przez innowacje techniczne, które często generują i pogłębiają te potrzeby. Globalny kryzys pokazał, że coraz więcej wyzwań stojących przed społeczeństwem ma wymiar społeczny. Dotyczy to także przedsiębiorstw. W niektórych z nich pogłębiają się zjawiska związane z dehumanizacją pracy, co stanowi swoisty paradoks naszych czasów, w których dalszy postęp ma się opierać na kapitale ludzkim, jednocześnie zaś zasobem tym gospodarujemy nieefektywnie.
Lata 2011–2012 były okresem wielu gorących wystąpień i niepokojów społecznych na całym świecie. Od rewolucji, jaka przetoczyła się przez północną Afrykę, przez hiszpański ruch indignadas, po okupowanie przestrzeni w Stanach Zjednoczonych przez ruch Occupy Wall Street – wszystkie te formy mobilizacji obywatelskiej miały jeden wspólny mianownik: ich celem była zmiana reguł gry.
Najnowsza książka Manuela Castellsa jest poświęcona właśnie tym rewolucjom i ruchom społecznym. Castells, wykorzystując wypracowane siebie w pracy Władza komunikacji narzędzia analityczne, krytycznie przygląda się nowym wystąpieniom, odbywającym się z jednej strony w autonomicznej przestrzni internetu, z drugiej zaś na placach i głównych ulicach miast. Ich cechą charakterystyczną jest wykorzystanie nowych środków komunikacji, takich jak portale społecznościowe. Nieprzypadkowo o rewolucjach na północy Afryki mówi się „twitterowe rewolucje”, a oburzeni są wszędzie – nie tylko na Wall Street. Sieci oburzenia i nadziei nie znają bowiem granic politycznych, tak jak nie znają ich marzenia o lepszym jutrze.
„Ruchy społeczne zawsze były – i nadal są – motorem zmiany społecznej. Zwykle pojawiają się w wyniku kryzysu, który sprawia, że życie codzienne większości ludzi staje się nie do zniesienia. Napędza je głęboka nieufność do instytucji politycznych na czele społeczeństwa. Kiedy pogorszeniu warunków materialnych towarzyszy kryzys legitymizacji władzy, zarządzającej sprawami publicznymi, ludzie przejmują inicjatywę i angażują się w działania zbiorowe [...], żeby bronić swoich żądań, a ostatecznie zmienić rządzących, a nawet reguły kształtujące ich życie”.
[z tekstu]
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?