Nieskuteczne rady
„Uwierz w siebie”, „poznaj siebie”, „bądź pewny siebie, a…” – zdobędziesz w życiu wszystko, czego chcesz, ludzie będą robić to, czego od nich oczekujesz, będziesz bogaty i spełniony. Kto wie, może nawet sięgniesz po władzę polityczną albo duchową i powiedziesz za sobą tłumy? Ludzie lubią wiedzieć, że podążają za kimś, kto wie, co robi, wie, jak to zrobić, i nie miewa niepotrzebnych wątpliwości. Ale to się nie wydarzy. Nie tak działa pewność siebie.
Prawdziwa pewność siebie
Osoba pewna siebie taką się stworzyła. Akceptuje się i zna swoją wartość. Ma zdolność autorefleksji i potrafi w oparciu o fakty ocenić swoje mocne i słabe strony. Traktuje pewność siebie jako drogę do osobistego szczęścia i zawodowego sukcesu. Zarządza swoimi emocjami i zachowaniami, jest empatyczna i potrafi wpływać na siebie i innych. Jest wrażliwa bez użalania się i asertywna bez arogancji. Wychodzi poza własną przeszłość i ponad modele rodzinne i kulturowe.
Jak ją w sobie wypracować?
W swojej najnowszej książce doktor Mateusz Grzesiak zabierze Cię w podróż do prawdziwej pewności siebie. Takiej, której można się nauczyć i o którą warto się postarać, ponieważ da Ci możliwości pozwalające na samorealizację i wielowymiarowy rozwój.
O autorze
Dr Mateusz Grzesiak — psycholog, wykładowca akademicki. Ukończył studia magisterskie z prawa oraz psychologii, jest doktorem nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu. Szkoli międzynarodowo od ponad 16 lat w 7 językach, głównie na rynkach europejskich i amerykańskich. Pomaga ludziom i organizacjom osiągnąć zaplanowane cele poprzez dostarczanie narzędzi komunikacyjnych w czterech obszarach biznesu i życia osobistego: sprzedaży i marketingu, samorealizacji i relacji, kultury i wartości, przywództwa i zarządzania. Jego zainteresowania naukowe dotyczą szeroko rozumianego brandingu w mediach społecznościowych.
Napisał 17 książek, jest autorem licznych artykułów publikowanych międzynarodowo. Stale odwiedza programy telewizyjne i radiowe w Polsce i za granicą. Pracuje m.in. z zarządami firm, średnią i wyższą kadrą menedżerską, przedsiębiorcami, gwiazdami estrady, sportowcami oraz dziesiątkami tysięcy osób z całego świata. Na profilach społecznościowych obserwuje go ponad 600 tysięcy fanów . Wdraża projekty, konsultuje, prowadzi warsztaty i szkolenia, wydaje produkty cyfrowe na wielu rynkach, wykłada na uczelniach wyższych, jest prezesem spółki. Był wielokrotnie nagradzany, m.in. za wybitne osiągnięcia w zarządzaniu, napisanie najpopularniejszej książki psychologicznej roku, promowanie idei optymizmu.
Prowadzenie biznesu bez umiejętności negocjowania jest prawie niemożliwe. Negocjować muszą właściciele firm, menedżerowie i kierownicy oraz pracownicy każdego działu, który ma kontakt z klientami lub dostawcami. Zdolność do uważnego wysłuchania potrzeb drugiej strony, a następnie do wypracowania rozwiązania korzystnego i dla nas, i dla partnera biznesowego stanowi warunek budowania owocnych, długotrwałych relacji, pozwalających w efekcie zwiększać wpływy i zyski przedsiębiorstwa.
Ta książka wyczerpująco wyjaśnia, na czym polegają profesjonalnie prowadzone negocjacje, oraz podpowiada, z których technik negocjacyjnych warto korzystać i o jakich zasadach negocjatorskich należy zawsze pamiętać. Wskazuje, które tematy warto poruszać w rozmowie biznesowej, a które lepiej pominąć. Pozwala zrozumieć wagę planowania procesu negocjacyjnego i dobrze przygotować się do dyskusji. Nie zabrakło omówienia najważniejszych metod wywierania wpływu oraz skutecznych sposobów na nawiązywanie szczerych i długotrwałych relacji, a także wskazówek, jak radzić sobie z własnymi emocjami i niwelować pojawiające się przy okazji negocjacji konflikty.
Dr Michał Chmielecki jest ekspertem w obszarze negocjacji strategicznych i międzynarodowych - praktykiem negocjowania i trenerem z kilkunastoletnim stażem. Szkoli klientów z Polski i zagranicy, sztuki negocjacji uczy zarówno klientów biznesowych, jak i przedstawicieli służb i sił specjalnych oraz oficerów wojska polskiego i amerykańskiego. Jest profesorem Społecznej Akademii Nauk, wykładowcą Clark University. Współpracował między innymi z Akademią Dyplomatyczną MSZ, Polskim Instytutem Spraw Międzynarodowych, Polskim Instytutem Dyplomacji, Europejską Akademią Dyplomacji oraz Krakowską Szkołą Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
Nauka pływania w oceanie nieskończonych możliwości
Handlowiec i rekin mają ze sobą wiele wspólnego. Rekin to bardzo stary gatunek, który pływa w ziemskich oceanach od setek milionów lat. Z kolei handlowiec to jeden z najstarszych zawodów świata - najprawdopodobniej zaistniał w momencie, w którym pierwszy wytwórca postanowił wymienić swój towar na coś innego. Łup myśliwego, poradę szamana, pole sąsiada. Rekin to z pozoru zwierzę potężne: szybkie, sprawne, z klawiaturą ostrych zębów w pysku. A jednak jego życie jest niepewne, zależy bowiem od tego, jak skutecznie w danym dniu skorzysta z wyposażenia, które dała mu natura. I od tego, czy nie spotka większego od siebie drapieżcy. Ze sprzedawcą bywa całkiem tak samo - dopóki dowozi target, chodzi w chwale (i pieniądzach), ale jeśli raz i drugi powinie mu się płetwa...
Cóż, kariera top sellera nie jest prosta. Bo choć wmówią Ci, że "jesteś najlepszym handlowcem, dziś osiągniesz sukces!", choć każą Ci powtórzyć to zdanie sto razy, choć będą pracować nad rozbudowaniem Twojego ego, choć spróbują zmienić Cię w aroganckiego, pewnego siebie gościa, to i tak któregoś dnia się potkniesz. Po serii sukcesów przyjdzie porażka. Twój z taką pieczołowitością budowany wizerunek rekina sprzedaży rozpadnie się, a z jego okruchami pozostaniesz sam. "Jak to, przecież jestem najlepszy... a może jednak nie jestem?" Niestety, w sprzedaży nie ma prostych dróg do sukcesu, nie ma trików, które szybko awansują Cię na top sellera i zabezpieczą przed upadkiem. Bez dobrze zbudowanych podstaw, bez zdrowego podejścia możesz tylko fluktuować pomiędzy poziomem sprzedałem - miałem szczęście a nie sprzedałem - nie jestem najlepszy.
Potraktuj tę książkę jak naukę pływania w oceanie sprzedaży. W zdrowiu i skuteczności. Przez długie lata.
Rekiny Sprzedaży są największą w Polsce społecznością zrzeszającą handlowców wszystkich branż w mediach społecznościowych. Działamy nieustannie od 2016 roku, dostarczając przedstawicielom handlowym, sprzedawcom, managerom i trenerom sprzedaży codziennej dawki nowinek ze świata sprzedaży i humoru oraz umożliwiając interakcję z innymi handlowcami.
O autorze
Maciej Dziekanowski - jest pomysłodawcą i współzałożycielem Rekinów Sprzedaży. Ukończył ekonomię na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, od początku swojej kariery jest związany ze sprzedażą i z marketingiem. Były top seller, wielokrotny handlowiec miesiąca jednego z telekomów, jeden z najlepszych sprzedawców usług telekomunikacyjnych w Polsce. Były pracownik jednego z banków. Jako bankier, trener sprzedaży i lider miniregionu wygrał wiele konkursów i rankingów. Obecnie marketer. Odpowiadał między innymi za takie marki jak Black Energy Drink czy Frugo. Jego największą pasją jest handel i poszukiwanie rozwiązań pozwalających sprzedawać skutecznie przy jednoczesnej maksymalnej satysfakcji klienta.
Vilfredo Pareto nie sformułował zasady 80/20, choć był świadom zjawiska "kluczowych nielicznych". Od dawna wiemy, że do większości skutków, efektów i nagród prowadzi mała liczba przyczyn, działań i wysiłków. Gdyby regułę 80/20 ująć dosłownie, oznaczałaby, że 80% osiągnięć w pracy zapewniamy, poświęcając jej zaledwie 20% czasu, a mniej więcej cztery piąte naszych wysiłków okazuje się zasadniczo nieistotnych. Tak rażący brak równowagi między przyczynami i skutkami czy wysiłkiem i nagrodą wydaje się sprzeczny ze wszystkim, czego zwykle można by oczekiwać! Tymczasem zasada ta, wykorzystywana przez wszystkich inteligentnych ludzi i wszystkie możliwe rodzaje ludzkich zbiorowości, pomaga osiągać znacznie więcej znacznie mniejszym kosztem.
To jubileuszowa edycja bestsellerowego poradnika, docenionego przez miliony efektywnych ludzi z całego świata. Z okazji dwudziestej rocznicy pierwszego wydania książka została poprawiona i uzupełniona o cztery nowe rozdziały omawiające czerpanie korzyści z rosnącej popularności sieci, sterowanie własnym życiem dzięki łączności ze swoją podświadomością oraz pięć fundamentalnych zasad sukcesu. Dzięki temu przewodnikowi dowiesz się, jak wykorzystać zasadę 80/20 we wszystkich aspektach życia. Nauczysz się koncentracji na najważniejszych 20% przyczyn i zaczniesz osiągać dużo więcej: szybciej przy mniejszym wysiłku. W efekcie będziesz żyć szczęśliwiej, radośniej, poczujesz się wolny i spełniony. Tak właśnie działa słynna zasada 80/20!
W tej książce znajdziesz :
kluczowe koncepcje powiązane z zasadą 80/20
wprowadzenie do myślenia w kategoriach 80/20
zastosowanie zasady 80/20 w biznesie
wdrażanie zasady 80/20 w życiu osobistym i w relacjach z innymi
strategie osiągania szczęścia i praca z podświadomością
wizje przyszłości w proporcji 80/20
Zasada Pareta: odmień swoje życie minimalnym wysiłkiem!
O autorze
Richard Koch jest brytyjskim konsultantem do spraw zarządzania, inwestorem i autorem rozchwytywanych książek o zarządzaniu, marketingu i stylu życia. Ukończył studia na Uniwersytecie Oksfordzkim. Zaczął od pracy dla Boston Consulting Group, później odnosił duże sukcesy biznesowe. Wśród jego przedsięwzięć można wymienić takie inicjatywy jak Filofax, Plymouth Gin, Belgo i Betfair. Do 1983 roku był partnerem w Bain & Company, natomiast później — jednym z założycieli LEK Consulting.
Osiągaj cele bez zadyszki, w zgodzie ze sobą
Gdyby sporządzić ranking najpopularniejszych słów XXI wieku, motywacja bez wątpienia znalazłaby się w ścisłej czołówce.
Słowo to widać na okładkach poradników (również tego - sic!), czasopism, w tytułach kursów, szkoleń i tysięcy internetowych wykładów. Stało się synonimem dociskania siebie do granic możliwości i nieustannego podnoszenia sobie poprzeczki. Czujemy się źle, kiedy wydaje nam się, że jesteśmy niedostatecznie zmotywowani. Mamy poczucie winy, gdy uważamy, że robimy niewystarczająco dużo lub szybko. Za wszelką cenę więc chcemy siebie zmienić i zmotywować, a przy tym często działamy po omacku. Nic dziwnego, że kiedy na drodze do celu napotykamy trudności lub doświadczamy porażki, to okazuje się, że jesteśmy bezbronni.
Autorka tego poradnika pokazuje, że motywacja to nie afirmacyjne mantry ani proste "chce mi się". Jak przekonuje, to książka dla tych, którzy chcą:
osiągać cele w zgodzie ze sobą i swoimi wartościami
pokonywać trudności, kryzysy i radzić sobie z porażkami
nauczyć się odpuszczać z korzyścią dla swojego dobrostanu
odpieprzyć się od siebie, choć żyją w świecie tak bardzo nastawionym na sukces
O autorze
Jadwiga Korzeniewska - socjolożka, trenerka, coachka. Autorka projektu Laboratorium Zmieniacza, poprzez który zachęca do tego, by w procesie zmiany osobistej być jednocześnie badaczem i przedmiotem swoich badań. Autorka kursów on-line oraz książek poświęconych tematyce motywacji i zmiany nawyków na dobre (między innymi Ograć nawyki, Zmiana nawyków w praktyce, Poukładaj sobie w głowie).
Przedsiębiorczość to nie tylko nastawienie, ale też konkretny zestaw umiejętności. Program 24 kroków to praktyczny opis procesu, który pozwala odpowiednio ukierunkować energię kreatywną, by w ten sposób zmaksymalizować szanse na sukces i ostateczną siłę oddziaływania przedsięwzięcia.
Mitch Kapor,
założyciel Lotus Development Corporation
Zrób sobie startup
Dobry pomysł na biznes to dopiero początek długiej drogi do sukcesu. Aby przekuć ideę w praktykę, potrzebujesz pasji i umiejętności. Pasję na pewno już masz, teraz pora na zdobycie kwalifikacji, które każdy zdyscyplinowany przedsiębiorca musi posiadać, by odnieść sukces.
Ten praktyczny przewodnik pozwoli Ci spojrzeć kompleksowo na proces wprowadzania produktu lub usługi na rynek. Lista kolejnych kroków, które należy podjąć, nie tylko znacznie zwiększy Twoje szanse na udany debiut, ale też pomoże wskazać umiejętności potrzebne całemu Twojemu zespołowi — zwłaszcza w kluczowym, wczesnym okresie życia firmy. Prezentowany tutaj model pozwoli nieustraszonym przedsiębiorcom (takim jak Ty!) szybko i skutecznie wypracować najlepsze rozwiązania. Czy jest to Twoje pierwsze czy kolejne przedsięwzięcie, w tej książce znajdziesz narzędzia, które pomogą Ci stworzyć coś, co ludzie zechcą kupić i czego będą potrzebować — a to zaprowadzi Cię prosto do finansowego sukcesu. Społeczeństwo czeka, więc do roboty!
Bill Aulet jest dyrektorem zarządzającym Martin Trust Center przy MIT Entrepreneurship, a także starszym wykładowcą w Sloan School of Management przy MIT. Zanim podjął pracę na MIT, przez 25 lat gromadził doświadczenia biznesowe. Najpierw pracował w IBM-ie, a potem powoływał do życia kolejne przedsiębiorstwa. Stworzył i prowadził takie firmy, jak Cambridge Decision Dynamics oraz SensAble Technologies. Pracuje na całym świecie z przedsiębiorcami, małymi i dużymi firmami oraz rządami i promuje wśród swoich klientów ideę przedsiębiorczości opartej na innowacjach.
Recepta na życie: koncentracja
Od tego, czy jesteś uważnym człowiekiem, zależy wszystko: Twoje osiągnięcia w pracy, efekty nauki, jakość relacji z innymi ludźmi, a nawet życie seksualne. Umiejętność koncentracji decyduje o tym, czy przeżyjesz i jak wygląda Twoje życie. Dosłownie. Tymczasem większość ludzi zwyczajnie przegrywa walkę o swoją uwagę i pozwala rozpraszać się natłokowi bodźców. Telefon. Kolejny e-mail. Bezsensowne spotkanie. Reklama. Facebook, Instagram, magazyny plotkarskie. Czy zastanawiasz się czasami, do jakich imponujących wyników może dojść człowiek, który konsekwentnie dąży do celu i nie pozwala się rozproszyć?
Ta książka mówi o jednym z najpoważniejszych problemów naszych czasów: dekoncentracji. Wyjaśniono w niej mechanizmy, które sprawiają, że przy braku kontroli nad uwagą człowiek nie podejmuje w pełni świadomych decyzji, a rozproszony umysł reaguje na pokusy, które marnują czas. Opisano ukryte mechanizmy psychologiczne, które doprowadzają nas do obłędu. Niestety, rozwiązaniem nie jest mentalna abstynencja od elektronicznych zabawek. Zamiast tego autor proponuje technikę konsekwentnego realizowania składanych sobie obietnic. Przedstawia też poparty badaniami czteroetapowy model takiego postępowania. Ponadto nie szczędzi praktycznych wskazówek ułatwiających wdrożenie go w codziennym życiu. W efekcie odzyskasz władzę nad swoim czasem i swoją przyszłością!
Dzięki tej książce:
dowiesz się, skąd bierze się dekoncentracja w pracy i jakie są jej przyczyny
zrozumiesz mechanizmy ludzkich zachowań
zyskasz nowe spojrzenie na zasady zarządzania czasem
nauczysz się panowania nad własną uwagą i staniesz się człowiekiem nierozpraszalnym
poprawisz swoje relacje z innymi i osiągniesz zupełnie nowy poziom kontroli nad swoim życiem
Uzupełnieniem książki jest zeszyt innowacyjnych ćwiczeń do samodzielnego wykonania!
Nie pozwól się zdekoncentrować i odzyskaj swoje życie!
"Musisz przeczytać"
Mark Manson, autor książki Subtelnie mówię f*ck
O autorze
Nir Eyal - jest amerykańskim ekspertem w dziedzinie inżynierii behawioralnej. Interesuje się zjawiskami na styku psychologii, technologii i biznesu. Wykładał na Uniwersytecie Stanforda. Regularnie publikuje w takich periodykach jak Harvard Business Review, The Atlantic i Psychology Today oraz na portalu TechCrunch. Jego poprzednia książka, Skuszeni, była na liście bestsellerów Wall Street Journal i zyskała opinię przełomowej.
Wolnoć, Tomku, w swoim domku?
Ta książka powstała w marcu 2020 roku, gdy w związku z epidemią koronawirusa nastąpił lockdown i po raz pierwszy w nowoczesnej historii zostaliśmy masowo zamknięci w domach. Pracowaliśmy i pracujemy dzięki umożliwiającym to narzędziom - telefonom i laptopom z dostępem do sieci. Spodziewaliśmy się większej swobody. Oczekiwaliśmy, że wreszcie będziemy mogli samodzielnie zarządzać czasem i zadaniami, które mamy do wykonania. Prognozowaliśmy, że większy luz, jaki daje możliwość operowania z domu, przełoży się na wyższą efektywność. W przypadku niektórych z nas te przekonania okazały się prawdziwe. Inni - i to przede wszystkim do nich skierowany jest ten poradnik - dowiedzieli się o sobie ciekawej rzeczy. Że choć cenimy swobodę home office, nie do końca potrafimy z niej skorzystać. Bo rodzina za plecami, bo rozpraszacze dookoła, bo lista zadań zawodowych miesza się z listą zadań prywatnych, bo własna psychika nie godzi się na pracę w domu...
Dlatego autorzy tej książki główny nacisk kładą na wyzwania zewnętrzne i wewnętrzne wiążące się z trybem home office oraz psychologiczne aspekty zmiany sposobu wykonywania obowiązków zawodowych. Zaczynają od rzeczy najprostszych, jak organizacja wolnej od rozpraszaczy przestrzeni pracy. Podpowiadają, jak ustalić nowe zasady rodzinne i oddzielić to, co biurowe, od tego, co domowe. Omawiają czynniki, które mogą negatywnie wpłynąć na efektywność pracy zdalnej. Pokazują, jak dbać o higienę psychiczną i dobrostan fizyczny w tej nowej dla wielu z nas sytuacji. Rozbierają na czynniki pierwsze tematy związane ze skutecznością pracy, podają sposoby na wyznaczanie priorytetów i metody pozwalające utrzymać ich hierarchię w trakcie realizacji zadań. Uczą planowania bez zbędnego komplikowania tematu.
Wszystko po to, by termin "praca zdalna" przestał być dla nas synonimem chaosu, a stał się przyczynkiem do zawodowego sukcesu. W cięższych i lżejszych czasach.
O autorach
Aleksandra Pogorzelska - psycholog, trener i coach pracujący w sporcie i biznesie. Specjalizuje się w budowaniu i wdrażaniu strategii dla firm, mowach motywacyjnych, doradztwie mającym na celu zwiększenie efektywności procesów wewnętrznych w firmach. Od 25 lat startuje w zawodach triathlonowych, ukończyła blisko 100 triathlonów, w tym dwa w kategorii Ironman.
Patryk Wójcik — psycholog i szczęśliwy mąż. Twórca bloga Architektura Sukcesu (architekturasukcesu.pl), na którym porusza tematy związane z psychologią, budowaniem szczęśliwych związków i poprawą jakości życia. Wspólnie z żoną prowadzi bloga dla kobiet Szpilki przy kasie (szpilkiprzykasie.pl). Wierzy w budowanie szczęśliwego życia opartego na solidnych fundamentach, takich jak miłość, przyjaźń, uczciwość i ciekawość świata. Uważa, że każdy człowiek może się zmienić, jeśli wie, jak to zrobić, i nie brakuje mu motywacji do ciężkiej i systematycznej pracy.
Barbara Wójcik - z wykształcenia psycholog. Od wielu lat pracuje z grupami i klientami indywidualnymi, ucząc w nieszablonowy sposób języka angielskiego. Kiedy prowadzi lekcje online, czuje się jak ryba w wodzie. W edukacji wykorzystuje swoją szeroką wiedzę psychologiczną, co ułatwia jej dostosowanie metody nauczania do indywidualnych potrzeb każdego ucznia.
Sisu to unikalne, nieprzetłumaczalne fińskie słowo, oznaczające siłę w obliczu wyzwań oraz wewnętrzny ogień. Sisu to także odporność, siła woli, hart ducha, odwaga i determinacja w dążeniu do określonego celu pomimo przeciwności losu lub barier fizycznych.
W zwariowanym, niepewnym otoczeniu biznesowym sisu wyrasta na kluczową kompetencję XXI wieku. Dlaczego? Każdego dnia stawiasz czoła wielu trudnościom i zawirowaniom. Czasami są to nagłe, nieprzewidziane turbulencje, jak zagrożenie zdrowotne, kryzys gospodarczy lub utrata pracy. Jednak częściej konfrontujesz się z prozą życia: chorobami bliskich i odchodzeniem rodziców, konfliktami w zespole lub przytłaczającymi projektami realizowanymi pod presją czasu.
Jeżeli aktualnie zmagasz się z istotnym wyzwaniem w życiu prywatnym lub zawodowym, ta książka jest dla Ciebie. Skuteczniej pokonasz przeciwności (zarówno codzienne, jak i ekstremalne), odnajdziesz dobrą energię i nadzieję na lepsze jutro. Dzięki setkom poruszających przykładów i dobrych praktyk sisu pomoże Ci spojrzeć na rzeczywistość w optymistyczny i konstruktywny sposób.
Zacznij czytać i dowiedz się:
Dlaczego kryzysy niektórych nakręcają do pozytywnego działania, a innych paraliżują
Jak to jest, że w momentach próby jedni z nas pogrążają się w lęku, a drudzy po prostu robią swoje
Co możesz zrobić, by przestawić swój wewnętrzny system operacyjny na bycie sisu
Skąd czerpać siłę w obliczu nieprzewidzianych trudności
O autorze
Szymon Kudła - Ekspert w zakresie funkcjonowania w zmianie, przywództwa oraz budowania unikalnych doświadczeń pracowników i klientów. Mówca biznesowy od 1997 roku, wygłosił ponad 700 inspiracyjnych power speechów w Polsce, Europie Zachodniej i USA dla grup liczących nawet 3000 uczestników. Zwycięzca niezależnych rankingów najlepszych mówców konferencyjnych. Absolwent dwóch kierunków studiów dziennych w Szkole Głównej Handlowej (ukończonych z nagrodą rektora). Wieloletni członek międzynarodowych stowarzyszeń ATD, SHRM oraz ISPI. Podczas power speechów zręcznie przeplata zagadnienia biznesowe z wątkami ze świata sportu, muzyki i relacji rodzinnych. Autor trzech bestsellerowych książek: Biznesowy rollercoaster, Podróż lidera oraz OK, kupuję to!
Więcej na: http://www.szymonkudla.pl/
Dlaczego nie może być jak wcześniej? Kto tym razem nawalił? Kiedy wreszcie oni poważnie nas potraktują? Kiedy w końcu ktoś mnie przeszkoli? Może zadajesz takie lub podobne pytania, a już na pewno wciąż słyszysz je u innych. Wszystkie one wywodzą się z braku poczucia odpowiedzialności za własne życie i prowadzą do takich nawyków jak szukanie winnych, robienie z siebie ofiary, narzekanie czy prokrastynacja. W ten sposób dochodzi do usprawiedliwiania we własnych oczach bierności i braku jakiejkolwiek inicjatywy, by zmienić w swoim życiu cokolwiek na lepsze.
Ta książka powstała piętnaście lat po opublikowaniu pierwszej pozycji traktującej o QBQ. Sukces tej metodologii potwierdził ogromną potrzebę kształtowania poczucia sprawczości i odpowiedzialności za własne życie. QBQ została oparta na pewnych prawidłach psychologii i spostrzeżeniu, że zadawanie właściwych pytań jest ścieżką do odzyskania kontroli nad własnym postępowaniem. Znajdziesz tu proste wskazówki, dzięki którym rozwiniesz w sobie odpowiedzialność osobistą. Będziesz pytać mądrze, a w efekcie zaczniesz dostrzegać, że od Ciebie naprawdę dużo zależy i możesz wiele zmienić na lepsze: w swoim życiu, w otoczeniu, w miejscu pracy. Przekonasz się, że odpowiedzialność osobista oznacza naturalne przywództwo, mądre wybory i satysfakcjonujące, szczęśliwe życie!
W tej książce:
dlaczego niewłaściwe pytania mają moc rujnowania
jak skończyć z pozą ofiary zagubionej w zbyt dynamicznym świecie
w czym tkwi siła właściwych pytań QBQ
jak odpowiedzialność osobista kształtuje przywództwo na każdym poziomie
jak wykorzystać siłę napędową i inspirację QBQ
Zadawaj tylko właściwe pytania i ciesz się odzyskaną kontrolą!
O autorze
John G. Miller jest twórcą metody QBQ, autorem książek o rozwoju osobistym oraz zaangażowanym mężem i ojcem. Obecnie wraz z rodziną mieszka w Denver w stanie Kolorado. Po dekadzie szkoleń kadry zarządzającej doszedł do wniosku, że brak odpowiedzialności osobistej jest kluczowym problemem współczesnego świata, i w 1995 roku zaprezentował koncepcję QBQ. Przez kolejne lata rozwijał tę metodologię, zajmował się również innymi aspektami samodoskonalenia .
Naturalną cechą ludzi jest chęć zwyciężania. Każdy chce wygrywać. Nic nie motywuje bardziej niż bycie częścią zespołu, który zna swój cel, dąży do niego i jest zdeterminowany, aby go osiągnąć. Dlaczego więc tak wiele wspaniałych i ambitnych planów nigdy nie doczekało się realizacji? Każdy menedżer zapewne pamięta inicjatywy, które mogły przynieść firmie fantastyczny sukces, ale rozmyły się w natłoku codziennej pracy i zniknęły w szalejącym wirze bieżących spraw. Aby osiągać wyjątkowe wyniki, trzeba doprowadzić zespół do zmiany zachowania i nauczyć się walczyć z nawałem codziennych zadań, który w wielu organizacjach jest przeciwnikiem nie do pokonania.
Opisana w tej książce metodologia 4DX, czyli czterech dyscyplin realizacji, jest zestawem zasad, dzięki którym w samym środku wiru bieżących spraw zapewnisz realizację kluczowych celów strategicznych w swojej organizacji. Cztery dyscypliny wydają się banalne i łatwe do zrozumienia. Ich wdrożenie jednak może stanowić poważne wyzwanie. W książce dokładnie i przystępnie przedstawiono techniki wdrażania zasad czterech dyscyplin: od wyczerpującego opisu ich specyfiki po praktyczne wskazówki. Znalazły się tu również informacje o możliwych błędach, ich konsekwencjach oraz sposobach minimalizowania ryzyka porażki we wdrożeniu.
Poznaj cztery dyscypliny osiągania celów:
koncentracja na kluczowych celach
działanie według wskaźników kierunkowych
ciągłe monitorowanie uzyskiwanych wyników
utrzymywanie rytmu współodpowiedzialności
Już znasz swój cel. Teraz dowiedz się, jak go osiągnąć!
O autorach
Chris McChesney — lider wdrożeniowy programu 4DX, osobiście nadzorował wiele spośród najbardziej spektakularnych wdrożeń tej metody. Jest rozchwytywanym prelegentem i konsultantem. Prywatnie ojciec siedmiorga dzieci i pasjonat sportów wodnych.
Sean Covey — praktyk i propagator metodyki 4DX. Autor kilku książek, które stały się bestsellerami „New York Timesa”. Obecnie mieszka z rodziną w Rocky Mountains. Uwielbia bejsbol i jazdę na motocyklu.
Jim Huling — konsultant zarządzający do spraw wdrażania 4DX, jako jeden z pierwszych liderów wdrażał i skutecznie stosował tę metodę. Ma troje wnucząt, jest posiadaczem czwartego dana w taekwon-do i zapalonym biegaczem.
W Dolinie Krzemowej Bill Campbell był powszechnie znaną postacią. Nazywano go "Trenerem", gdyż niegdyś odnosił sukcesy w sporcie. Był coachem takich tuzów jak Steve Jobs, Sergey Brin, Larry Page czy Jack Dorsey. Więcej - był także ich przyjacielem. Uważa się, że swoim postępowaniem wyprzedzał epokę. Umiał skłaniać do samodzielnego znajdowania rozwiązań. Budował relacje międzyludzkie oparte na zaufaniu, dbał o rozwój osobisty swoich podopiecznych, dodawał im odwagi i niestrudzenie uświadamiał konieczność doskonalenia się. Perfekcyjnie rozpoznawał i neutralizował szkodliwe napięcia w zespołach. I - jak prawdziwy trener - pozostawał w cieniu.
To rzecz napisana przez trzech podopiecznych Billa Campbella - hołd dla wielkiego coacha, o którego wysokiej klasie przekonali się osobiście. W poświęconej mu książce spisali zasady, którymi się kierował. Zawarli w niej wyjaśnienia stosowanych przez niego reguł, technik i strategii, opis ich działania oraz dziesiątki przykładów z życia słynnych firm i ludzi. Poznaj je i przekonaj się, jak skutecznie budować zespoły, które będą działać sprawnie, dynamicznie się rozwijać i przyczyniać się do sukcesu firmy. Dowiedz się, w jaki sposób ambicja, troskliwość, odpowiedzialność, szczerość i ludzkie podejście do grupy mogą budować kulturę korporacyjną, by w rezultacie Twoja drużyna stała się prawdziwym zwycięzcą w biznesie!
Tajniki zarządzania Billa Campbella, które znajdziesz w tej książce:
być menedżerem a być liderem
budowanie zaufania w zespole
podstawowe cechy przywódcy
kształtowanie siebie jako lidera
dziesięć najlepszych technik przywództwa
Zostań najlepszym coachem swojego zespołu!
O autorach
Jonathan Rosenberg - był wicedyrektorem w firmie Google. Obecnie jest doradcą zespołu zarządzającego Alphabetem.
Alan Eagle - jest dyrektorem w firmie Google od 2007 roku. Wcześniej pisał przemówienia, a obecnie kieruje kilkoma programami sprzedażowymi w Google.
Raz na zawsze pożegnaj tremę przed występami publicznymi!
Czy zdarza Ci się odczuwać dyskomfort, kiedy masz przemówić do większej grupy ludzi? Do tego stopnia, że czasem wolisz zrezygnować, niż stanąć przed audytorium - nawet złożonym z Twoich znajomych? A kiedy już wystąpisz i jest po wszystkim, czujesz, że można było zrobić to lepiej?
Jeśli tak - koniecznie sięgnij po książkę Jana Grzesiaka!
Jeżeli natomiast jesteś sprawnym mówcą, ale chcesz, by Twoje wystąpienia były jeszcze skuteczniejsze, a ludzie słuchali ich z prawdziwą fascynacją - to także książka dla Ciebie. Autor jest nie tylko trenerem z wieloletnim doświadczeniem, ale też aktorem wykorzystującym sceniczne doświadczenie podczas swoich pełnych pasji i humoru szkoleń. Nauczy Cię między innymi, jak:
Pokonać niechęć do publicznych wystąpień
Panować nad oddechem
Modulować głos i odpowiednio go emitować
Wykorzystywać w wystąpieniach mowę ciała
Nadawać swoim słowom odpowiedni rytm
Uwolnić charyzmę, która sprawi, że ludzie będą kochali Cię słuchać
Zarażać audytorium swoją energią
Przemień swoje występy sceniczne w prawdziwe, niezapomniane spektakle. Dasz radę, o ile będziesz sumiennie i systematycznie wykonywać wszystkie zawarte w książce ćwiczenia. Wówczas autor da Ci stuprocentową gwarancję, że wystąpienia publiczne staną się Twoją prawdziwą pasją!
Przemawiać każdy może
Trochę lepiej lub jeszcze gorzej
Ale nie o to chodzi,
Co z mych ust na scenie wychodzi
Człowiek przemawiać musi
Inaczej słyszą go tylko głusi...
Przetrwają najlepiej skomunikowani
Jak budować kompetencje szefa przyszłości w świecie przymusowego zdalnego zarządzania?
Jak zachować pracę i nie musieć rywalizować o nią z robotami?
Jak dogadać się z pokoleniami, które wchodzą na rynek pracy?
Uwaga! Sztuczna inteligencja u bram! Już puka do naszych drzwi, urzędów, domów. Już zaczyna wyręczać nas w prostych zadaniach. Już szuka dla nas drogi na wirtualnych mapach, sprawdza, czego brakuje w lodówce, liczy, analizuje, pisze wiersze i komponuje muzykę wcale nie gorszą od tej, którą tworzą natchnieni artyści. Liczba robotów w fabrykach i magazynach rośnie w tym samym tempie, w jakim spada w nich liczba ludzkich pracowników. Maszyny są wydajne, precyzyjne, nie potrzebują urlopów i nie narzekają na atmosferę w pracy. Może w ciągu najbliższych 10 lat wszystkich nas poślą na zieloną trawkę?
Może tak. A może nie.
Przypuszczalnie współpraca ludzko-maszynowa przyjdzie w pakiecie z listą nowych zawodów, o jakich dziś nawet nam się jeszcze nie śni. A co z obecnymi zawodami? Które przetrwają? Co będzie na przykład z osobami zarządzającymi pracą ludzi?
Spokojnie, akurat menadżerowie najprawdopodobniej będą potrzebni. Jednak nie wszyscy. Z podniesioną głową w najbliższą przyszłość spoglądać będą mogli tylko ci szefowie, którzy już dziś nauczą się porywać za sobą innych. Także pokolenie ludzi młodych, tych, których podobno nic nie interesuje. By to skutecznie zrobić, po pierwsze trzeba porzucić wielkie HR-owe hasła. Po drugie ? sięgnąć po sposób komunikacji rodem z... rozbawionej piaskownicy.
Brzmi intrygująco? To dobrze, bo właśnie rozpoczynamy zabawę w pracę!
O autorze
Magdalena Kieferling - ceniony trener zarządzania komunikacją, zasobami ludzkimi i zmian kultury organizacyjnej. Ekspert prestiżowego ICAN Institute. Pracuje z szefami, którzy nie boją się upraszczać rzeczy skomplikowanych i oduczać tego, co dotychczas brali za pewne, bo w relacjach zawodowych z dwudziestolatkami uderzyli głową w mur.
Od ponad 15 lat na wysokich stanowiskach menadżerskich (dyrektor komunikacji, dyrektor HR, dyrektor ds. klientów korporacyjnych), łączy interesy zarządów i pracowników tak, żeby każda ze stron czuła się wspierana. Szkoli menadżerów, jak zarządzać i komunikować, by ich zespoły pracowały z zaangażowaniem. Świeżo awansowanym szefom (projektów, zespołów, firm) pomaga szybko i efektywnie odnaleźć się w nowej roli. Wspiera CEO i zarządy w redefiniowaniu kultury organizacyjnej oraz w zmianach, których przeprowadzenie jest nieuchronne.
Doradzała wysokiej i średniej kadrze zarządzającej ponad 40 polskich i zagranicznych koncernów, organizacji non profit i start-upów. Koordynowała strategie w przeszło 100 kampaniach i projektach na poziomie światowym. Z jej usług korzystali klienci między innymi z branż: bankowej, paliwowej, IT, FMCG, lotniczej, chemicznej, energetycznej, konsultingowej oraz mediowej.
Jest laureatką prestiżowych nagród w dziedzinie komunikacji, między innymi Silver Drum Award 2014 i brązowej statuetki KTR 2015, a także cenionym mówcą motywacyjnym oraz autorką ponad 400 publikacji radiowych, internetowych i prasowych. Na co dzień inspiruje na LinkedIn tysiące menadżerów oraz właścicieli małych i średnich firm.
Świat jest bardzo interesujący, ale też wymaga dostosowania się do szalonego tempa i ogarnięcia mnóstwa najrozmaitszych spraw. Współczesny młody człowiek najczęściej uczy się, utrzymuje kontakty z rodziną i przyjaciółmi, uprawia sport, być może angażuje się w działalność społeczną, pierwszy raz się zakochuje i przeżywa miłosne rozterki. Równocześnie cały czas jest on-line, co wiąże się z konsekwencjami. W jednej chwili pojedynczy sygnał w formie komentarza, zdjęcia lub filmiku, odebrany za pomocą telefonu, może całkowicie odmienić jego nastrój i wywrócić priorytety do góry nogami. Młody człowiek musi sobie z tym radzić, a przy tym nie zaniedbać żadnej z tysięcy ważnych spraw, które akurat ma na głowie.
Ta książka jest znakomitym poradnikiem prezentującym nowe spojrzenie na GTD, kultową metodę Davisa Allena. Została opracowana z myślą o młodych ludziach, którzy muszą sobie radzić z niespotykanym przez nich nigdy wcześniej zalewem informacji i spraw wymagających częstego podejmowania decyzji. Zaprezentowano tu bogaty zestaw narzędzi, dzięki którym ograniczanie stresu i koncentracja stają się dużo łatwiejsze. Poszczególne techniki zostały przedstawione w prosty, a przy tym niebanalny i interesujący sposób. Liczne wskazówki i dodatkowe wyjaśnienia sprawiają, że korzystanie z tych technik w praktyce przychodzi niemal niezauważalnie, w bardzo naturalny i oczywisty sposób. W rezultacie zwiększa się kreatywność, odporność na stres, pewność siebie i... radość z każdego nadchodzącego dnia.
Dzięki tej książce nauczysz się:
stosować proste reguły analizowania swoich działań
planować i realizować projekty (zarówno szkolne, jak i pozaszkolne)
przygotowywać się do różnych ważnych chwil, wydarzeń i czynności
spokojnie i metodycznie podchodzić do zmian
nabierać przekonania o słuszności swoich poczynań
Panuj nad swoim umysłem - albo on zapanuje nad Tobą!
Partnerem merytorycznym jest wyłączny dostawca rozwiązań Getting Things Done® na rynku polskim, firma ProOutcome Sp. z o.o., prowadząca warsztaty i działania wspierające wdrożenie metody na bazie licencji i know-how David Allen Company.
Więcej informacji o warsztatach i innych formach wsparcia wdrożenia GTD® na stronie partnera:
www.gettingthingsdone.com.pl
O autorach
David Allen jest światowej rangi autorytetem w dziedzinie efektywności. Jest twórcą przełomowej metody GTD (Getting Things Done), dzięki której każdy może odzyskać kontrolę nad własnym życiem, przeładowanym informacjami, gwałtownymi zmianami i nieskończoną liczbą możliwości. Allen twierdzi, że do ukończenia 35. roku życia imał się 35 zawodów. Obecnie szkoli kadry zarządzające i pisze książki, artykuły i eseje dotyczące produktywności i zarządzania czasem. Wraz z żoną Kathryn mieszka w Kalifornii.
Mike Williams był w latach 2011 – 2016 dyrektorem naczelnym David Allen Company. Obecnie jest członkiem rady dyrektorów działającej w ramach Towarzystwa Rozwoju Talentów (td.org) i głównym wdrożeniowcem metody GTD w firmie Zappos.com.
Mark Wallace od ponad dwudziestu lat jest nauczycielem w publicznych szkołach w Minnesocie. Laureat nagrody TIES Distinguished Educator.
Od EGO do ECO
Historia cywilizacji to zapis następujących po sobie przemian technologicznych, cywilizacyjnych i społecznych. Od momentu, w którym ugruntowała się hierarchiczna struktura społeczeństwa, minęły wieki. Inaczej żyjemy, inaczej się komunikujemy, korzystamy z o wiele bardziej zaawansowanych udogodnień cywilizacyjnych. A jednak w większości firm i organizacji wciąż powielamy schemat nieomylnego, decyzyjnego władcy z wielkim EGO i niemych poddanych, których rolą jest jedynie słuchać i realizować, co nakazano.
Koniec z tym!
Ta książka posłuży Ci do przeprowadzenia skutecznej zmiany w swojej organizacji, w swoim zespole, a może nawet w społeczności, w której żyjesz. Dowiesz się, jak do tej pory się organizowaliśmy, jak ewoluowały metody zarządzania wraz z jednym z ciekawszych jego rodzajów - zarządzaniem turkusowym. Poznasz konkretne organizacje i firmy, które już teraz wykorzystują zmiany zachodzące w świecie, żeby lepiej współpracować, szybciej kreować nowe usługi i produkty, skuteczniej się komunikować oraz tworzyć efektywniejsze i szczęśliwsze miejsca pracy. Nowe metody zarządzania możesz też łatwo wprowadzić w Twojej firmie, by obniżyć poziom swojego stresu, doświadczyć dobrostanu oraz pozytywnych efektów wprowadzenia zmian.
Gdy dwadzieścia lat temu zaczynałem mówić o ideach, które dziś nazywamy turkusowymi, ludzie pukali się w czoło, a niektórzy po prostu wychodzili z sali wykładowej. Dziesięć lat później mówili, że słucha się przyjemnie, ale że to utopia. Mniej więcej od roku 2015, tj. od ukazania się na polskim rynku wydawniczym książki Frederica Laloux, prawie po każdym moim wykładzie ktoś podchodzi, by powiedzieć, że on już tak swoją firmę prowadzi lub w takiej pracuje. Inni proszą o radę, jak mogliby skierować swoją firmę lub organizację na turkusową drogę. Zgłaszają się też osoby, które chcą pisać na ten temat prace magisterskie, doktorskie, a nawet habilitacyjne. Książka Marka Wzorka ukazuje się więc w dobrym momencie, by uzupełnić to, co w języku polskim już o turkusie powiedziano. Jest napisana przez praktyka i pokazuje wiele konkretnych przykładów turkusowych firm, nie zabrakło w niej jednak filozoficznych aspektów turkusu, a także bardzo przekonywających ilustracji wyjaśniających kolejne paradygmaty organizacyjne - od purpury do zieleni - o których pisze Laloux. Dla ludzi interesujących się przyszłościowymi metodami organizowania pracy zespołowej to lektura obowiązkowa.
prof. dr hab. Andrzej Jacek Blikle, profesor matematyki w zakresie matematycznych podstaw informatyki, pracownik PAN i członek Academia Europaea (Europejskiej Akademii Nauk), autor książki Doktryna jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu
Zarządzanie turkusowe jest coraz popularniejsze, a jednak niewiele osób z kadry zarządzającej faktycznie rozumie, na czym ono tak naprawdę polega i w jaki sposób je rozumnie wprowadzać, nie robiąc tego powierzchownie i nie pozostając na poziomie sloganów. Książka M. Wzorka świetnie się nadaje jako wprowadzenie do tego tematu, a jej przystępny styl powoduje, że czyta się ją naprawdę łatwo i przyjemnie.
prof. dr hab. Dariusz Jemielniak, katedra Management in Networked and Digital Societies (MINDS), Akademia Leona Koźmińskiego
Dziś przetrwanie przedsiębiorstwa zależy od tego, jak dobrze radzi sobie ono z odkrywaniem nowych możliwości biznesowych i dostarczaniem klientom wartości. Presja konkurencyjna narasta, a napędzają ją zmiany technologiczne i społeczne. Okazuje się, że ważny jest nie tyle kapitał, ile zdolność do wykorzystania czynników technicznych, technologicznych i kulturowych w celu przyśpieszenia cykli innowacji. Obecnie w ciągu paru dni lub tygodni bez wielkich nakładów, korzystając z bezpłatnych lub tanich usług i infrastruktury, można prototypować nowe produkty oparte na oprogramowaniu, a następnie szybko rozwijać trafione produkty. Aby jednak osiągnąć taki model w dużym zespole, konieczne jest przeformułowanie praktycznie całego systemu zarządzania w przedsiębiorstwie.
Ta książka to praktyczny przewodnik wdrażania koncepcji lean i agile w funkcjonującej organizacji. Przedstawiono tu zestaw wzorców i zasad, przy tym skoncentrowano się na heurystycznym podejściu do implementacji. Sporo miejsca poświęcono eksperymentowaniu, dzięki któremu można wybrać najlepszą technikę implementacji, co przyniesie poprawę stylu działania organizacji. Ważną częścią książki są studia przypadków, w których opisano, jak odnoszące sukcesy przedsiębiorstwa przeformułowały wszystkie aspekty swojej działalności, by radykalnie polepszyć wydajność. Przyjęcie koncepcji lean wymaga czasu i poświęcenia, ale jest nieodzowne do przyspieszenia tempa innowacji. Ta publikacja jest solidną pomocą w przeprowadzaniu takich zmian we własnej firmie.
Wybrane zagadnienia:
cykl życia innowacji a kultura i strategia przedsiębiorstwa
techniki poszukiwania nowych pomysłów
prowadzenie dużych programów wdrożeń
rola kultury organizacji, jej strategii i struktury zarządczej w procesie wdrażania innowacji
ciągłe doskonalenie a zarządzanie przedsiębiorstwem
Metoda lean - godna odpowiedź na wyzwania współczesnego otoczenia biznesu!
By zwiększyć prawdopodobieństwo dojścia do celu…
Współcześnie umiejętność uczenia się, jak również uczenia innych jest ważna w każdym aspekcie ludzkiej aktywności.
Tym bardziej że żyjemy w czasach, w których nauczyć się — od uczyć się i nauczyć się na nowo, już w zaktualizowanej wersji — to warunek sprawnego poruszania się na rynku pracy zarówno w świecie realnym, jak i wirtualnym. Menedżerów
i liderów interesować będzie przede wszystkim umiejętność nauczania standardów pracy, a także zarządzania przez potencjał. W obszarach sprzedaży natomiast przyda się umiejętność skutecznego oferowania rozwiązań poprzez oferowane usługi i produkty. To właśnie było dla autora inspiracją do napisania tej książki, której nadał oryginalną formułę.
TO 12 PRZYSTANKÓW W PODRÓŻY, PODCZAS KTÓREJ POZNASZ ŚWIAT METOD MENTORINGOWYCH I COACHINGOWYCH STOSOWANYCH NIE TYLKO W SPRZEDAŻY.
Znajdziesz tu wiele nawiązań do świata marketingu, nauki, sportu czy sztuki — choć z pozoru to różne dziedziny, okazują się podobne w obszarze edukacji do sukcesu.
Kwestię zastosowania metod mentoringowych i coachingowych autor przeplata z refleksją nad codziennymi wyzwaniami, w ramach których też jesteśmy „coachowani”
i „mentorowani” — zarówno w pracy, jak i w sytuacjach nieformalnych. Ta intelektualna podróż zawiera również dynamiczne studia przypadków globalnych firm, których nazwy znamy z mediów i z tego, że jesteśmy po prostu konsumentami. Ćwiczenia, które możesz wykonać w trakcie lektury, pozwalają bardziej wniknąć w rozumienie i wyczucie świata biznesu — nauczyć się go jeszcze lepiej rozumieć. Mentoring i coaching jest tutaj nie tylko metodą, ale przede wszystkim współczesnym stylem nauki sprzedawania innym idei, pomysłów, jak również usług i produktów — w bardziej ludzki, upodmiotowiający sposób. Autor pokazuje, jak wykorzystać tę zmienioną perspektywę i nowoczesne metody nauczania do kształcenia profesjonalnych sprzedawców, menedżerów oraz trenerów sprzedaży. W przystępnej formie przybliża także problemy, które mogą wystąpić podczas prowadzenia edukacji menedżerskiej, trenerskiej oraz szkolenia szeregowych pracowników sprzedaży. Spojrzysz na nie inaczej — z perspektywy nauki własnej efektywności.
POZNAJ ŚWIAT, W KTÓRYM SKUTECZNOŚĆ JEST MATKĄ I OJCEM SUKCESU. BY STAĆ SIĘ JEGO BENEFICJENTEM, NAJPIERW SIĘ GO NAUCZ, A POTEM SWOJĄ WIEDZĘ… PRZEKAŻ INNYM!
Grzegorz Radłowski — doradca strategiczny w zakresie sprzedaży i operacji, trener, mentor, coach biznesu (certyfikacja ICC Individual i Team Coaching ICC). Autor książek biznesowych, badacz jakościowy, uczy na kierunkach związanych ze strategicznym zarządzaniem sprzedażą na Akademii Leona Koźmińskiego oraz w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. W ciągu ostatnich 18 lat pracował dla ponad 140 klientów instytucjonalnych i firmowych w Polsce i za granicą, zrealizował ponad 1400 dni szkoleniowych i doradczych. Jako ekspert ICAN Institute (wydawca „Harvard Business Review Polska”) prowadzi sesje szkoleniowe dla kadry zarządzającej najlepszych firm w Polsce. Jest właścicielem i zarządzającym Radwells Institute, gdzie wraz z gronem ekspertów pomaga firmom rozwijać sprzedaż i obsługę klienta.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?