Zastanawiasz się, jak zwiększyć porządek i przyspieszyć pracę w twojej firmie?
Metoda 5s zastosowana w firmie pozwala to osiągnąć. Kolejne kroki tej metody to:
1. Selekcja
2. Systematyka
3. Sprzątanie
4. Standaryzacja
5. Samodyscyplina
Chcesz wiedzieć, jak wdrożyć 5s w firmie, ograniczając do minimum ryzyko niepowodzenia? Sięgnij po niniejszą książkę i zrób pierwszy krok w świat praktyków 5s.
Ta publikacja poprowadzi cię przez cały proces wdrożenia. Autorzy w sposób przystępny dzielą się w niej swoim wieloletnim doświadczeniem, jakie zdobyli na stanowiskach osób odpowiedzialnych za wdrażanie i utrzymanie 5s oraz jako trenerzy i konsultanci. Koncentrują się na praktycznym podejściu do tematu.
Wskazują korzyści, koszty, trudności, ryzyka oraz błędy popełniane podczas prac wdrożeniowych. Zebrana w tej książce praktyczna wiedza pozwoli ci na zredukowanie ryzyka pomyłek i błędów, na jakie będziesz narażony podczas wdrażania 5s. Omówione w niej studia przypadków pomogą ci lepiej przygotować się na zagrożenia i dzięki temu ich uniknąć lub zminimalizować ich skutki.
Spróbuj – naprawdę WARTO.
***
W praktyce często menedżerowie nie zdają sobie do końca sprawy, czym jest metoda 5s, jakie korzyści przynosi, jak trudna jest do wdrożenia a jeszcze trudniejsza do utrzymania mimo – ponownie podkreślamy – prostoty i intuicyjności samego narzędzia. Podejmując decyzję o wdrożeniu, ulegają modzie, oczekują spektakularnych, szybkich efektów – nierzadko efektów finansowych odnoszących się do podstawowej działalności firmy i wskaźników związanych z wielkością produkcji, wydajnością, wielkością sprzedaży. Wzrost wszystkich tych wskaźników nastąpi, jednak w dłuższej perspektywie czasowej.
[fragment]
***
Marcin Kamieński
Certyfikowany Lean Six Sigma Black Belt, trener Akademii Białego Kruka. W codziennej pracy odpowiada za wspieranie i realizację działań optymalizacyjnych oraz budowanie kultury lean w Łańcuchu Dostaw Kompanii Piwowarskiej. Posiada kilkuletnie doświadczenie na stanowisku Kierownik Projektu Lean Six Sigma. Jest autorem programów szkoleniowych oraz warsztatów wdrożeniowych z zakresu usprawniania procesów oraz właściwej organizacji stanowisk pracy, czyli metody 5s. Entuzjasta pracy z czynnym udziałem uczestników procesu oraz bezpośrednio w miejscu jego realizacji – GEMBA.
W swojej pracy skupia się na słuchaniu głosu procesu i wykorzystywaniu sugestii pracowników. Jego ulubiona zasada kaizen brzmi: „Wybieraj proste rozwiązania, nie czekaj na te idealne”.
Ludwik Sieczkowski
Certyfikowany Lean Six Sigma Black Belt, trener. Prowadzi warsztaty i szkolenia z zakresu Lean Management. Na stanowisku Kierownika Projektów w Poczcie Polskiej S.A. realizuje oraz koordynuje realizację projektów optymalizacyjnych. Jest autorem i współautorem programów szkoleniowych z zakresu Lean Management. Posiada wieloletnie doświadczenie na stanowisku Kierownika Projektu Lean Six Sigma.
Zwolennik pracy zespołowej, budowania relacji i integracji zespołów oraz pobudzania aktywności pracowników w procesie inicjowania zmian. Zagorzały wróg marnotrawstwa we wszelkiej postaci. W swoich działaniach do znudzenia pytający: „Jaką to ma wartość?”
Danka Gierczak
Od kilkunastu lat nauczyciel języka angielskiego, a od niedawna entuzjastka myślenia wizualnego w edukacji. Czego nie da się wyjaśnić – narysuje. Gryzmoli i bazgroli właściwie od zawsze, od niedawna z sukcesem łączy swoje dwie pasje na profilu TEACH&sketch.
Co robić, aby kształtować odważniejszych, śmielszych liderów i jak zaszczepić odwagę w kulturze organizacji? Jak budować środowiska pracy, które sprzyjają poczuciu przynależności i twórczej swobody wśród pracowników?
Brené Brown, autorka pięciu bestsellerów „New York Timesa”, od ponad dwudziestu lat bada emocje i doświadczenia nadające sens naszemu życiu, a przez ostatnich siedem lat poświęciła wiele czasu na pracę z wpływowymi liderami i zespołami z całego świata. W niniejszej książce, w typowy dla siebie i uwielbiany przez czytelników sposób, udziela odpowiedzi na powyższe pytania, powołując się na wyniki swoich badań, a przy okazji przywołując liczne anegdoty i przykłady.
Na odważne przywództwo składają się cztery kompetencje, których można się nauczyć, które mają konkretne przejawy w praktyce i które można mierzyć. Aby jednak się pewnych rzeczy nauczyć, a innych oduczyć, potrzeba śmielszej pracy, trudnych rozmów i wielkoduszności. Czy to jest proste? Nie! Ponieważ nie zawsze odruchowo przedkładamy odwagę nad wygodę. Czy jednak warto się wysilać? Zdecydowanie tak! Chcemy się przecież wykazywać odwagą w życiu i w pracy. W jaki więc sposób możemy realizować koncepcję odważnego przywództwa?
Odważny lider to ktoś, kto bierze na siebie odpowiedzialność za poszukiwanie potencjału w pomysłach i innych ludziach, a potem z odwagą ten potencjał rozwija.
Odważny lider nie udaje, że zna odpowiedź na każde pytanie, tylko niezmiennie wykazuje się ciekawością i stara się zadawać właściwe pytania.
Odważny lider wie, że władza nie jest skończonym zasobem, który należy w jak największym stopniu zachowywać dla siebie. Wie, że władzy można mieć więcej, jeśli się nią dzieli z innymi.
Odważny lider nie unika trudnych rozmów ani trudnych sytuacji, a kiedy trzeba, potrafi się wykazać wrażliwością.
Liderzy najróżniejszych organizacji – począwszy od małych start-upów, przez firmy rodzinne, organizacje non profit i organizacje społeczne, a na firmach z listy Fortune 50 skończywszy – mogą stać się lepszymi przywódcami, o ile nauczą się właściwie korzystać ze swoich zasobów empatii, zdolności do budowania więzi czy odwagi. Ta książka daje liderom praktyczne narzędzia, które pozwolą im uniknąć marnowania czasu na próby nieefektywnego i nieproduktywnego zarządzania zachowaniem własnym i innych.
***
Brené Brown – prowadzi badania na University of Houston, gdzie kieruje katedrą ufundowaną specjalnie dla niej przez Huffington Foundation w ramach Graduate College of Social Work. Od dwudziestu lat zajmuje się zagadnieniami odwagi, wrażliwości, wstydu i empatii. Jest autorką pięciu bestsellerów „New York Timesa” zatytułowanych: Odwaga lidera, Z odwagą w nieznane, Rosnąc w siłę, Z wielką odwagą oraz Dary niedoskonałości. Jej wystąpienie z konferencji TED, zatytułowane The Power of Vulnerability, znajduje się w pierwszej piątce najpopularniejszych nagrań z TED na świecie i ma ponad 35 milionów wyświetleń. Stworzyła także dla platformy Netflix film pt. Brené Brown: Odwagi, w którym z humorem i empatią wyjaśnia, jak znaleźć odwagę w kulturze zdominowanej przez niedostatek, strach i niepewność.
# 1 Wall Street Journal Bestseller
Czas przestać kłamać, spamować i mieć poczucie winy z powodu tego, co robimy.
Czas przestać mylić liczbę obserwatorów w mediach społecznościowych z prawdziwymi relacjami.
Czas przestać tracić pieniądze na kradzież uwagi, bo w dłuższej perspektywie to się nie opłaca.
Czas zostać zauważonym, ale najpierw nauczyć się widzieć.
Przez ostatnie dwadzieścia pięć lat Seth Godin nauczał i inspirował miliony przedsiębiorców, marketingowców, liderów i fanów ze wszystkich środowisk, poprzez swój blog, kursy online, wykłady i bestsellery. Jest autorem niezliczonych pomysłów, które znalazły się w głównym nurcie języka marketingowego. Teraz, po raz pierwszy, Godin oferuje clue swojej mądrości i doświadczenia w jednym, kompaktowym, dostępnym, ponadczasowym pakiecie, zebranym w książce To jest marketing!.
Istotą jego podejścia jest wielka idea: Wybitni marketingowcy nie wykorzystują konsumentów do rozwiązywania problemów swojej firmy, lecz wykorzystują marketing do rozwiązywania problemów innych ludzi. Ich taktyka polega na empatii, budowaniu więzi i pracy emocjonalnej, a nie na kradzieży uwagi i na spamowych ścieżkach e-mailowych.
Seth wykorzystuje swoją autorską mieszankę wglądu, obserwacji i zapadających w pamięć przykładów, aby nauczyć cię:
- identyfikować najmniejszą opłacalną grupę odbiorców,
- zdobywać zaufanie i przyzwolenie swojego rynku,
- przyjmować narrację już stosowaną przez twoich fanów,
- jak znaleźć w sobie odwagę, by wytwarzać i rozładowywać napięcie,
- a przede wszystkim – jak dać ludziom narzędzia i przedstawić narracje, które będą mogli wykorzystać dla osiągnięcia swoich celów.
Niezależnie od tego, czy jesteś twórcą technologii, właścicielem małej firmy, czy częścią dużej korporacji, ani od tego, jaki produkt lub usługę sprzedajesz, ta książka pomoże ci zmienić sposób, w jaki są one prezentowane światu, aby w znaczący sposób nawiązać kontakt z osobami, które tego chcą.
To, co robisz, ma znaczenie. Zrób wokół tego szum.
***
Seth Godin jest autorem 18 międzynarodowych bestsellerów, które zmieniły sposób, w jaki ludzie myślą o marketingu, m.in. Marketing za przyzwoleniem, Fioletowa krowa, Najmocniejsze ogniwo i Potrząśnij pudełkiem. Książki te zostały przetłumaczone na 38 języków.
Jego codzienne wpisy na seths.blog są czytane przez miliony, a jego warsztaty pomagają ludziom z całego świata. Jest założycielem altMBA, założycielem i byłym dyrektorem generalnym Squidoo.com, byłym wiceprezesem Yahoo!, a także założycielem pionierskiego startupu internetowego Yoyodyne. Znalazł się też w Marketingowej Galerii Sław (Marketing Hall of Fame).
Więcej informacji na sethgodin.com.
Masz pomysł na firmę i zastanawiasz się, w jaki sposób przejść przez kolejne etapy jej rozwoju, omijając po drodze liczne przeszkody? Jak myśleć strategicznie i jednocześnie działać operacyjnie? Jak pozyskiwać klientów i zwiększać sprzedaż? Jak skutecznie reklamować swoje produkty lub usługi? Jak delegować zadania, rozliczać i motywować pracowników? Jak kontrolować finanse i budżet? Pomoże ci w tym książka Grzegorza Krzemienia, przedsiębiorcy, który od lat z sukcesami działa w branżach internetowej i reklamowej.
Cenne lekcje z prowadzenia własnego biznesu w Polsce
Autor jest menedżerem z dwudziestoletnim doświadczeniem, które zdobył, rozwijając jedną z najlepszych na rynku agencji interaktywnych – od pomysłu do stabilnej i zyskownej organizacji z uporządkowaną strukturą. W książce dzieli się doświadczeniami, przywołując liczne przykłady i proponując konkretne rozwiązania. Adresuje je nie tylko do tych, którzy zaczynają w biznesie, lecz także do działających w nim od lat i nieustannie mierzących się z rynkowymi wyzwaniami i dylematami.
O wyjątkowości tej książki stanowią liczne praktyczne wskazówki, a także mocne osadzenie jej w polskich realiach rynkowych. Poza wszystkim zaś Grzegorz Krzemień nie mówi o rozwoju biznesu w kategoriach rychłego sukcesu. Wręcz przeciwnie, zwraca uwagę na mnóstwo problemów oraz na fakt, że nie wszystkim się udaje, a w każdym razie – że sukces niekoniecznie nadchodzi szybko bądź za pierwszym razem.
Wszystko, co z perspektywy osoby zarządzającej jest istotne w rozwoju ?rmy
Linearna struktura książki oraz podział na poszczególne etapy rozwoju biznesu ułatwiają nawigację i odnalezienie się we właściwym momencie. Autor szczegółowo omawia najważniejsze obszary rozwoju firmy w podziale na takie płaszczyzny jak Biznes i organizacja, Ludzie, Klienci, Ty (jako właściciel i zarządzający), Marketing oraz Branża. Można książkę czytać od wybranego fragmentu, który czytelnika interesuje np. ze względu na etap rozwoju firmy czy też konkretny problem zarządczy lub sprzedażowy.
Dowiesz się z niej, które i w jakim stopniu czynniki wpływające na firmę decydują o jej sukcesie. Jak rozwijać ofertę, uwzględniając trendy oraz zmienne potrzeby klientów, i jak budować z nimi trwałe relacje. Autor podpowiada, jak budować sprawną strukturę, zarządzać ludźmi i motywować ich, a także jak rozwijać kompetencje marketingowe firmy. Co najważniejsze zaś, wyjaśnia, w jaki sposób w miarę rozwoju własnego biznesu mierzyć się z problemami oraz odnajdywać w coraz bardziej złożonych warunkach działania na drodze do budowy stabilnej i zyskownej firmy.
***
Grzegorz Krzemień - Od 1996 roku związany jest z branżą digitalową, jeden z jej pionierów w Polsce. Twórca i szef agencji GoldenSubmarine, jednej z największych spośród niezależnych agencji na rynku. Absolwent AGH Krakowie i SGH w Warszawie (studia doktoranckie).
Firma, którą stworzył i którą kieruje, trzykrotnie uzyskała tytuł Agencji Interaktywnej Roku – w tym, jako jedyna w Polsce, dwa razy z rzędu (2017 i 2018) – przyznawany na podstawie wyników finansowych oraz badań satysfakcji klientów. GoldenSubmarine ma na koncie także wyróżnienia „Zaufanie Roku” („Press”, 2016), „Wynik roku” („Press”, 2017), i „Partner na Lata” („M&MP”, 2016). W 2018 roku Grzegorz Krzemień otrzymał tytuł Człowieka roku za całokształt dotychczasowych dokonań, przyznany przez IAB Polska. Wcześniej, w roku 2017, otrzymał wyróżnienie AdMan redakcji magazynu „Press”.
Jest przewodniczącym Branżowej Rady ds. Kompetencji certyfikatu Dimaq. Współautor podręcznika „E-marketing” (2018) oraz autor poradnika menedżera „Serwis firmowy” (Warszawa 2009). Jest wykładowcą Akademii im. Leona Koźmińskiego, a także jurorem konkursów reklamowych w Polsce. Twórca firmowego bloga: blog.goldensubmarine.com, który rozwija od lat.
Doświadczyłeś zmiany na własnej skórze? Szukałeś metody poradzenia sobie ze zmianami? Jesteśmy skłonni się założyć, że zetknąłeś się z takimi podejściami:
Wiemy, jak zaplanować cały proces zmiany! Najważniejsza jest twarda metoda, konkretne kroki. Każda zmiana rodzi opór! Ludzie przeżywają zmianę jak traumatyczne przeżycie i trzeba im pomagać przejść przez ten proces. Każde z tych podejść jest znane od wielu, wielu lat. A jaka jest ich skuteczność? Na podstawie badań możemy powiedzieć, że posługując się nimi, masz 30% szans na sukces.
Jarosław Rubin, Wiesław Grabowski i Marek Naumiuk opisują nowe, zwinne podejście do zmian. Zamiast trzymać się kurczowo planu, ciągle szukaj nowej wiedzy i informacji zwrotnych płynących od wszystkich, na których zmiana ma wpływ, i odpowiednio modyfikuj swoje działania. Gdy doświadczysz tak zwanego oporu, potraktuj go jako źródło dodatkowej informacji od pracowników.
Autorzy twierdzą, że sukces zmiany zależy od zwinnego podejścia do zarządzania, i opisują je, łącząc oba podejścia w nową całość, a Edyta Madej ilustruje książkę rysunkami ułatwiającymi zrozumienie i zapamiętanie przedstawionej koncepcji. Zwinne podejście oznacza, że droga do celu jest ciągłym powtarzaniem cyklu uczenia się poprzez działanie: Wgląd (diagnoza) – Wybór opcji działań – Eksperyment.
Chcesz teorii? Znajdziesz ją w pierwszej części książki.
Szukasz praktyki? Na końcu znajdziesz opis ponad 50 zwinnych narzędzi do wykorzystania oraz propozycję wdrożenia nowego podejścia do zarządzania zmianą w twojej organizacji.
Sięgnij po tę książkę i znajdź w niej inspirację do własnych działań. Eksperymentuj, wyciągaj wnioski z rezultatów swoich prób i doświadczeń i osiągaj sukces.
Jak wykorzystać szczerość w bezpośredniej konfrontacji, by pomóc zespołowi w osiągnięciu wspaniałych rezultatów.
Odkąd nauczyliśmy się mówić, powtarza się nam, że jeśli nie mamy nic miłego do powiedzenia, to lepiej wcale nie otwierać ust. Gdy jednak zostajesz się menedżerem, mówienie staje się twoją pracą — i obowiązkiem.
Autorka niniejszej książki, Kim Scott, zajmowała stanowiska kierownicze w Google i w Apple, gdzie pracowała nad kursem szkoleniowym poświęconym sztuce bycia dobrym szefem. W ostatnich latach zyskała sławę dzięki swojemu nowatorskiemu podejściu do skutecznego zarządzania, które znane jest jako Radykalna Szczerość.
Radykalna Szczerość to złoty środek między byciem szefem obrzydliwie agresywnym z jednej strony i rujnująco empatycznym z drugiej. W tym podejściu chodzi o takie kierowanie ludźmi, które łączy w odpowiedni sposób pochwały z krytyką, by pomóc ludziom uzyskiwać lepsze wyniki.
Świetni szefowie nawiązują silne relacje ze swoimi pracownikami, a Scott udało się zidentyfikować trzy proste zasady ich budowy:
- OSOBISTE ZAANGAŻOWANIE
- SKUTECZNOŚĆ
- ZROZUMIENIE ZNACZENIA
Szef wymagający i wyrozumiały to przewodnik dla wszystkich zagubionych lub wyczerpanych pracowników, napisany zarówno dla szefów, jak i dla każdego, kto ma nad sobą szefa.
***
Kim Scott cieszy się zasłużoną reputacją doskonałej szefowej, z której opinią liczy się każdy dyrektor generalny. W tej niezwykłej publikacji czerpie ze swojego bogatego doświadczenia, oferując szczere i precyzyjne wskazówki na temat przywództwa: wyjaśnia między innymi, w jaki sposób przekazywać (i odbierać) feedback, jak podejmować dobre decyzje, jak nie zatrzymywać się w miejscu i dążyć przed siebie. Jeśli zarządzasz ludźmi — bez względu na to, czy kierujesz jedną osobą, czy tysiącem ludzi — potrzebujesz tej książki. Natychmiast.
Daniel Pink, autor bestsellera „New York Timesa” Drive. Kompletnie nowe spojrzenie na motywację
Lektura książki Szef wymagający i wyrozumiały pomoże ci zainspirować członków swoich zespołów do wykonania wyśmienitej pracy – pracy ich życia. Spostrzeżenia Kim Scott — oparte na jej doświadczeniach, wnikliwych obserwacjach i inteligentnej analizie — pomogą ci stać się lepszym liderem i zbudować bardziej efektywną organizację.
Sheryl Sandberg, dyrektor operacyjna Facebooka, autorka książki Włącz się do gry
Książkę przeczytałam jednym tchem — wspaniale jest móc poznać model,
który pozwala jednocześnie stać się lepszym szefem i lepszym kolegą. Pełna jest otwierających oczy faktów, doskonałych rad i praktycznych wskazówek, a wszystko to zilustrowane ciekawymi (i często zabawnymi) historiami z życia Kim Scott i jej doświadczeń zdobytych w takich firmach jak Apple i Google oraz w różnego rodzaju startupach. Książka, którą koniecznie należy przeczytać.
Gretchen Rubin, autorka bestsellera „New York Timesa” Projekt szczęście
***
KIM SCOTT jest współzałożycielką i dyrektorem generalnym firmy Candor. Pracowała jako doradca w takich firmach jak Dropbox, Kurbo, Qualtrics, Shyp, Twitter oraz w kilku innych firmach wysokich technologii. Była członkiem kadry w Apple University, a przedtem stała na czele zespołów AdSense, YouTube i Doubleclick Online Sales and Operations w Google. Jeszcze wcześniej była współzałożycielką i dyrektorem generalnym startupu Juice Software oraz szefem rozwoju biznesowego w Delta Three i Capital Thinking. Na początkach swojej kariery pracowała jako doradca w FCC, zarządzała kliniką pediatryczną w Kosowie, była odpowiedzialna za uruchomienie zakładu szlifowania brylantów w Moskwie oraz była analitykiem w Soviet Companies Fund.
Ponad dwa miliony sprzedanych egzemplarzy pierwszego wydania!
Dwadzieścia pięć lat temu John C. Maxwell opublikował książkę Bądź liderem! (tytuł oryginału Developing the Leader Within You), która zmieniła sposób myślenia o przywództwie i pomogła milionom czytelników rozwijać u siebie cechy skutecznego lidera.
Teraz Maxwell odświeżył tę rewolucyjną książkę i zawarł w niej spostrzeżenia i praktyki, których nauczył się od czasu, jaki upłynął od pierwszego wydania. W nowym wydaniu 2.0 pokazuje, jak rozwijać wizję, wartości, wpływ i motywację – cechy liderów odnoszących sukcesy. To wydanie, z aktualizacją ponad osiemdziesięciu procent treści, przedstawia podstawowe zasady przez ponad czterdzieści lat wykorzystywane przez Maxwella w przywództwie i zawiera dwa zupełnie nowe rozdziały.
Bez względu na to, jaka jest dziedzina twojego przywództwa – biznes, organizacja charytatywna, oświata czy rodzina – zasady Maxwella są pomyślane tak, by wywrzeć pozytywny wpływ na życie twoje i twojego otoczenia. Ta książka nie powinna ujść uwadze ani nowych czytelników, ani długoletnich fanów Maxwella i jej pierwszego wydania.
***
W znacznym stopniu napisałem całą tę książkę od nowa. To dlatego dodałem w tytule 2.0. W niej również znajdują się podstawowe lekcje, jak stać się dobrym przywódcą. I również jest to pierwsza książka, którą polecam jako lekturę ludziom chcącym rozpocząć swoją podróż w rozwijaniu w sobie przywództwa. I jest to też książka, którą polecam do wykorzystania przywódcom chcącym być mentorami dla uczących się przywództwa. Podjąłem się jednak wielkiego trudu bardziej wnikliwego wgłębienia się w temat i szczególnie skupiłem się na potrzebach liderów.
John C. Maxwell
***
John C. Maxwell jest numerem jeden na liście bestsellerowych autorów New York Timesa. Coach i mówca, który sprzedał ponad 26 milionów egzemplarzy książek w pięćdziesięciu językach. W roku 2014 został określony przez American Management Association mianem lidera numer jeden w biznesie, a przez czasopisma „Business Insider” oraz „Inc.” nazwany najbardziej wpływowym na świecie ekspertem w dziedzinie przywództwa.
Jest założycielem John Maxwell Company, John Maxwell Team, EQUIP i Fundacji Przywództwa Johna Maxwella – organizacji, które wyszkoliły miliony liderów. W roku 2015 osiągnęły one pewien szczególny punkt – mogły pochwalić się tym, że wyszkoliły przywódców z każdego kraju na świecie. Doktor Maxwell, laureat nagrody „The Mother Teresa Prize for Global Peace and Leadership” (nagroda im. Matki Teresy za promocję pokoju na świecie oraz ideę naturalnego przywództwa), przyznawanej przez Luminary Leadership Network, co roku przemawia do ludzi z firm z listy Fortune 500, do prezydentów krajów i do wielu czołowych liderów biznesu na całym świecie.
Współcześni przywódcy wiedzą, że nie są w stanie wiele zdziałać bez skutecznych podwładnych. Servant leadership pozwala na wydobycie drzemiącej w pracownikach wiedzy, doświadczenia i motywacji oraz na ukierunkowanie tej siły na osiąganie wyników.
W wielu sektorach biznesu i organizacjach non-profit odchodzi się od tradycyjnych autokratycznych i hierarchicznych modeli przywództwa na rzecz servant leadership (przywództwa służebnego) jako optymalnego sposobu budowania relacji z ludźmi. To nowy model przywództwa, w którym lider jest przede wszystkim wsparciem dla swego otoczenia, zajmuje się usuwaniem barier, mobilizuje swoich ludzi i pomaga im osiągać cele. Wiele spośród firm nominowanych przez magazyn „Fortune” do rankingu „100 Najlepszych Pracodawców” uczyniło go integralną częścią własnej kultury korporacyjnej.
Koncepcja ta polega na odwróceniu tradycyjnej piramidy przywództwa do góry nogami, co umiejscawia liderów na samym dole, tak aby mogli służyć swoim pracownikom, znajdującym się na szczycie piramidy. Takie podejście wykracza poza hierarchiczną relację – zarówno lider, jak i członkowie zespołu są na tym samym poziomie. Lider poprzez wspieranie zespołu dąży do promocji wydajności i wzrostu poziomu satysfakcji członków swojego zespołu. To wspólna praca ramię w ramię, a nie wydawanie rozkazów i egzekwowanie posłuszeństwa. Siła przywódców służebnych nie wynika z ich pozycji. Ludzie podążają za nimi nie dlatego, że się ich boją, lecz dlatego, że ich podziwiają. Zapracowali sobie na prawo bycia przywódcami.
Niniejszy zbiór esejów powstał dzięki zaangażowaniu czterdziestu pięciu ekspertów i praktyków modelu servant leadership — wybitnych ludzi biznesu, autorów bestsellerów i szanowanych liderów takich jak m.in. John C. Maxwell, Patrick Lencioni, Stephen M. R. Covey, Marshall Goldsmith czy Brené Brown — którzy służą radą i oferują narzędzia niezbędne do wdrożenia tego sprawdzonego, choć przez wielu wciąż uznawanego za radykalny, modelu przywództwa.
Zbiór został opracowany przez legendarnego autora literatury biznesowej i pioniera tego modelu zarządzania, Kena Blancharda, oraz od lat współpracującą z nim redaktorkę, Renee Broadwell. Nigdy wcześniej nie wydano tak wszechstronnego i wyczerpującego poradnika o tym, jak stać się lepszym przywódcą, w każdym tego słowa znaczeniu.
***
Jedyna droga do znakomitych relacji i wyników wiedzie przez servant leadership (przywództwo służebne). Chodzi o to, aby zawsze stawiać innych ludzi na pierwszym miejscu.
John Maxwell
Najlepsi podwładni wiedzą, jak być swoimi własnymi przywódcami.
Robert E. Kelley
Ile razy zgodziłeś się spełnić czyjąś prośbę, nawet się nad tym nie zastanawiając? Ile razy żałowałeś, że zgłosiłeś się do realizacji jakiegoś zadania, i zastanawiałeś się, co cię do tego podkusiło? Jak często mówisz „tak” tylko po to, żeby sprawić komuś przyjemność? Albo uniknąć kłopotów? Albo dlatego, że „tak” stało się twoją automatyczną odpowiedzią na wszystko?
Droga esencjalizmu nie polega na powzięciu postanowienia noworocznego, by częściej mówić „nie”, zmniejszyć ilość napływającej korespondencji albo opanować nową strategię zarządzania czasem. Chodzi w niej o to, żeby jak najczęściej zatrzymywać się i odpowiadać sobie na pytanie, czy inwestujemy swoje siły i zasoby w odpowiednie przedsięwzięcia.
Esencjalista nie robi więcej w krótszym czasie.
Esencjalista robi tylko właściwe rzeczy.
Czy kiedykolwiek miałeś wrażenie, że rozmieniasz się na drobne? Czy czujesz się przepracowany i jednocześnie mało użyteczny? Czy często jesteś zajęty, ale nie produktywny? Czy czujesz się tak, jakby inni ludzie nieustannie kradli twój czas? Jeżeli odpowiedziałeś twierdząco na którekolwiek z powyższych pytań – wejdź na drogę esencjalizmu.
Jeżeli sam nie ustalisz priorytetów w swoim życiu, ktoś inny zrobi to za ciebie.
Esencjalizm to coś więcej niż strategia zarządzania czasem czy zwiększanie produktywności. To systematyczne i metodyczne rozpoznawanie najważniejszych rzeczy, eliminowanie zbędnych i skupianie się na najistotniejszych kwestiach.
Chodzi o to, żeby robić mniej, ale lepiej, i to w każdej dziedzinie życia. Esencjalizm to filozofia życia, której czas właśnie nadszedł.
***
Przedsiębiorcy odnoszą sukcesy, gdy wybierają odpowiednie projekty we właściwym momencie i realizują je w należyty sposób. Aby to osiągnąć, muszą być dobrzy w odrzucaniu wszystkich innych pomysłów. Autor Esencjalisty w sposób zwięzły i czytelny radzi, jak określić, co jest dla ciebie najważniejsze, i jak gospodarować energią, żeby przyniosło ci to najwięcej korzyści.
Reid Hoffman, współzałożyciel i prezes LinkedIn oraz autor bestsellera z pierwszego miejsca listy „New York Timesa” zatytułowanego Jesteś start-upem
Esencjalista zawiera klucz do rozwiązania jednej z największych życiowych zagadek: „Jak robić mniej, ale osiągać więcej?”. To bardzo aktualna i ważna lektura dla każdego, kto czuje się przytłoczony zobowiązaniami, przeciążony i przepracowany. Słowem, dla każdego. Zmieniła mój sposób myślenia o priorytetach. Gdyby więcej liderów przyjęło opisaną w tej książce filozofię, nasza praca i życie byłyby mniej stresujące, za to bardziej produktywne. Dlatego rzuć to, czym się aktualnie zajmujesz, i zabierz się za czytanie.
Adam Grant, wykładowca Wharton School i autor książki Buntownicy. Kreatywni liderzy zmieniają świat
Większość z tego, co istnieje we wszechświecie – naszych działań oraz wszystkich innych sił, zasobów i idei – ma bardzo małą wartość i nie przynosi prawie żadnych rezultatów. Z drugiej strony nieliczne rzeczy działają fantastycznie i mają ogromne znaczenie.
Richard Koch, autor bestsellera Menedżer 80/20. Pracuj mniej, osiągaj więcej
***
GREG McKEOWN przekazuje ludziom na całym świecie wiedzę na temat znaczenia esencjalizmu w życiu i w biznesie. Do współpracy zapraszają go Apple, Google, Facebook, LinkedIn, Salesforce.com, Symantec i Twitter. Należy do najpopularniejszych blogerów w serwisie „Harvard Business Review” oraz znajduje się na liście wpływowych ludzi (Influencers) serwisu LinkedIn. Jest Młodym Globalnym Liderem Światowego Forum Ekonomicznego. Posiada dyplom MBA Uniwersytetu Stanforda.
Rewolucja w zarządzaniu motywacją!
Susan Fowler, badaczka problemu przywództwa, konsultantka i coach, współautorka jednego z tytułów z serii książek Jednominutowy Menedżer, przekonuje nas, abyśmy w końcu przestali próbować motywować ludzi! Nie dość, że jest to frustrujące dla obu stron, to jeszcze po prostu nie działa. Standardowe techniki motywowania innych działają powierzchownie i na krótką metę.
W tej książce Fowler wykorzystuje wnioski płynące z najnowszych badań naukowych i przedstawia sprawdzony model i plan działania, które pomogą liderom poprowadzić swoich ludzi w stronę takiej motywacji, która nie tylko pozwoli im zwiększyć wydajność pracy i zaangażowanie, ale w dodatku zapewni im głębokie poczucie celu i spełnienia.
Jej program Optymalna Motywacja pokazuje liderom, co mogą zrobić, aby odejść od zewnętrznych nagród i pomóc swoim pracownikom odkryć, w jaki sposób ich praca może zaspokoić ich głębsze potrzeby psychologiczne – autonomii, relacyjności i kompetencji. Badania dowodzą, że tylko dzięki takiemu podejściu można osiągnąć głęboką i trwałą motywację. Program ten sprawdził się w organizacjach na całym świecie – klientami Fowler były takie firmy, jak Microsoft, CVS, NASA, H&R Block, Mattel i wiele, wiele innych.
Autorka ilustruje poszczególne kroki procesu przykładami zaczerpniętymi z życia i prezentuje w praktyce to przełomowe rozwiązanie dla liderów, którzy pragną, by ich pracownicy byli właściwie zmotywowani.
***
Nie mam cienia wątpliwości, że idee przedstawione w tej książce zmienią sposób, w jaki przewodzisz innym. Zastanów się, czego się nauczyłeś z jej lektury, i postaraj się działać inaczej. (…) Rozumiejąc, jaką perspektywę motywacyjną mają twoi ludzie, będziesz mógł pokazać im właściwy kierunek i wspierać ich w dążeniu do osiągnięcia wysokiej jakości kompetencji i zaangażowania.
- Ken Blanchard, autor licznych bestsellerów „New York Timesa”, w tym Nowego Jednominutowego Menedżera, jeden z dwudziestu pięciu najlepiej sprzedających się autorów wszech czasów z listy Amazona
W tej fascynującej książce Susan Fowler dowodzi, dlaczego powinieneś przestać karmić swoich pracowników emocjonalnym śmieciowym jedzeniem w postaci nieskutecznych, krótkoterminowych nagród i w jaki sposób zmienić swój styl przywódczy tak, aby uzyskać optymalną perspektywę motywacyjną.
- Steve Davis, wiceprezes CenturyLink
Fowler pokazuje, w jaki sposób pokierować pracownikami, aby na nowo spojrzeli na swoją pracę i dostrzegli w niej potencjalne źródło osobistego spełnienia. Gdy to się stanie, sami przejmą odpowiedzialność za realizację celów firmy, gdyż staną się one także ich celami.
- Marshall Goldsmith, dziennikarz „New York Timesa” i autor światowego bestsellera What Got You Here Won’t Get You There
***
Susan Fowler od ponad trzydziestu lat zajmuje się badaniami nad samoprzywództwem; pracowała jako konsultant i coach w ponad trzydziestu krajach. Jest główną autorką programu Optymalna Motywacja w firmie Ken Blanchard Companies, a także programu Sytuacyjne Samoprzywództwo (Situational Self Leadership), najlepszego w swojej klasie programu przywództwa i osobistego empowermentu.
Wspólnie z Kenem Blanchardem napisała trzy bestsellery: Jednominutowy Menedżer oraz zarządzanie samym sobą, Przywództwo wyższego stopnia oraz Empowerment. Jest także współautorką kilku innych książek z zakresu motywacji, osiągania wolności osobistej i przywództwa.
Jednominutowy Menedżer i przywództwo w jasny i prosty sposób uczy menedżerów sztuki Przywództwa Sytuacyjnego® – prostego systemu, w którym nie uznaje się tradycyjnej postawy, polegającej na traktowaniu wszystkich podwładnych w ten sam sposób. Dowiesz się z niej, dlaczego indywidualne dostosowywanie stylów kierowania do poszczególnych pracowników jest tak ważne, dlaczego warto wiedzieć, kiedy należy udzielać wskazówek, wspierać, a kiedy krytykować, oraz jak wybrać styl przywództwa najlepszy dla danej osoby. Dowiesz się także, jak konsekwentne stosowanie jednominutowych technik poprawi jakość zarządzania i przyczyni się do wzrostu motywacji wśród pracowników twojej firmy.
Ta godna uwagi, a zarazem łatwa w odbiorze książka zawiera podstawowe wiadomości i wskazówki na temat kreatywnego, spersonalizowanego przywództwa, dzięki którym twoi ludzie zaczną uzyskiwać najlepsze wyniki, a firma osiągnie najwyższe jak dotąd obroty finansowe. Książka ta stanie się dla ciebie przewodnikiem, do którego będziesz wielokrotnie powracał, dopóki posługiwanie się zróżnicowanymi stylami przywództwa w kierowaniu pracą innych i wspieraniu jej nie stanie się twoją drugą naturą, zarówno w roli menedżera, jak i rodzica.
Kiedy najlepszy przywódca kończy pracę, ludzie mówią: „Zrobiliśmy to sami!”.
Książka Jednominutowy Menedżer i przywództwo jest poświęcona przemyśleniom na temat przywództwa sytuacyjnego, a jej współautorami są Pat i Drea Zigarmi. Państwo Zigarmi od ponad dwudziestu lat uczą koncepcji przywództwa sytuacyjnego, opracowują ją i wdrażają.
Ci z was, którzy znają już przywództwo sytuacyjne, przekonają się, że w modelu wprowadzono kilka zmian – zmian, które odzwierciedlają rozmowy ze współpracownikami z Blanchard Training and Development Inc., a także stanowią odbicie doświadczeń autorów i pomysłów, którymi dzielili się z nimi menedżerowie. Ta książka zapoczątkowuje nowe myślenie o przywództwie sytuacyjnym – dlatego przemianowano je na Przywództwo Sytuacyjne II.
Po raz pierwszy autorzy, wraz z Paulem Herseyem, przedstawili przywództwo sytuacyjne jako teorię cyklu życia przywództwa, później obszernie opisali je w podręczniku Management of Organizational Behavior: Utilizing Human Resources, wydanym przez wydawnictwo Prentice Hall (obecnie dostępne jest już jego siódme wydanie). Od tego czasu przywództwa sytuacyjnego uczono zarówno menedżerów wszystkich stopni w większości firm z listy Fortune 500, jak i kierowników w wielu szybko rozwijających się organizacjach nastawionych na przedsiębiorczość.
***
Najbardziej efektywni menedżerowie wiedzą, że stosowanie zasad przywództwa sytuacyjnego to niełatwe wyzwanie. Dlatego książka, która w prosty i przejrzysty sposób przedstawia zasady i zalety takiego stylu przywództwa, jest warta polecenia. Jednominutowy Menedżer i przywództwo to książka, która skłania do refleksji nad doborem stylu przywództwa i sposobu jego realizacji, a także nad celami, jakie chcemy poprzez jego stosowanie osiągnąć.
- Anna Buczyńska, dyrektor serwisu qpracy.pl
Nowe wydanie, oparte na ponadczasowym biznesowym klasyku – zaktualizowane tak, aby współczesny czytelnik mógł szybciej odnieść sukces w szybko zmieniającym się świecie.
Jednominutowy Menedżer to książka, która pomogła milion ludziom osiągnąć sukces w życiu zawodowym i osobistym. Choć ogólne zasady w niej przedstawione mają charakter ponadczasowy, nasz świat bardzo się zmienił, odkąd została ona wydana po raz pierwszy. W związku z dynamicznym rozwojem technologii, globalizacją rynków, usprawnieniem komunikacji, a także rosnącą presją na pracowników korporacji, od których oczekuje się coraz lepszych wyników przy coraz niższym nakładzie środków – zasobów, pieniędzy czy czasu pracy – w naszym świecie dokonała się prawdziwa rewolucja.
Ken Blanchard i Spencer Johnson przedstawiają zatem Nowego Jednominutowego Menedżera, czyli te same cenne i ważne wnioski w ujęciu bliższym nowemu pokoleniu.
Podstawowym założeniem książki jest przekonanie, że jedna minuta naprawdę może wiele zmienić. Stosując Trzy Sekrety w praktyce, ludzie często odkrywają, że 20 procent ich wysiłków pozwala im osiągnąć 80 procent oczekiwanych przez nich rezultatów.
Pierwszy sekret: Jednominutowe cele. Cele muszą być jednoznaczne. Pokaż, na czym polega właściwe zachowanie. Umieść każdy cel na oddzielnej stronie. Często do nich wracaj i sprawdzaj ich realizację. Zachęcaj ludzi do analizowania swoich działań i kontrolowania, czy są one zgodne z ich celami. Jeśli nie, nakłaniaj ich do zmiany postępowania.
Drugi sekret: Jednominutowe pochwały. Przyłapuj ludzi na tym, co robią dobrze! Chwal ich zachowanie. Rób to bezzwłocznie. Bądź konkretny. Powiedz, co czujesz w związku z tym. Zrób krótką przerwę, by ludzie także poczuli się dobrze. Zachęcaj ich do dalszej pracy.
Trzeci sekret: Jednominutowe przekierowania. Raz jeszcze wyjaśnij cele i upewnij się, że pracownicy dobrze je rozumieją. Podsumuj to, co się wydarzyło. Jak najszybciej omów błąd, który się przydarzył. Powiedz o swoich troskach i obawach. Zrób krótką przerwę, by pracownicy też zaczęli odczuwać ten sam niepokój. Przypomnij, że masz do nich zaufanie, wierzysz w ich możliwości i wspierasz ich w dążeniu do sukcesu. Co się stało, to się nie odstanie i nie ma sensu do tego wracać.
Autorzy książki pokazują, w jaki sposób działa Nowy Jednominutowy Menedżer i dlaczego jest on bardziej skuteczny we współczesnym świecie niż jego poprzednik:
• Uznaje, że współpraca z ludźmi – praca z nimi – przynosi lepsze rezultaty niż stary, hierarchiczny styl zarządzania.
• Stosuje zmodyfikowane Trzy Sekrety – każde działanie zajmuje tylko minutę, a wszystkie razem mają naprawdę znaczący wpływ.
• Zmienił sposób komunikowania się z ludźmi, a także sposób, w jaki stosuje swój nowy Trzeci Jednominutowy Sekret.
• Pokazuje ludziom, jak powinni zarządzać samymi sobą, tak aby praca sprawiała im więcej przyjemności i aby byli w niej bardziej wydajni.
• Wie, że pomimo wszystkich postępów technologicznych najważniejszą i najcenniejszą minutą w ciągu dnia wciąż jest ta, którą inwestuje w swoich ludzi.
Osiągnięcie sukcesu w zarządzaniu swoją pracą i życiem nigdy nie było tak istotne jak teraz. Nie zmarnuj okazji – poznaj sekrety Nowego Jednominutowego Menedżera i wykorzystaj je w praktyce!
Nigdy dotychczas koncepcja pracy zespołowej nie miała tak istotnego znaczenia dla funkcjonowania i sukcesu organizacji.
Ken Blanchard, współautor bestsellerów Raving Fans, Jednominutowy Menedżer oraz Gung Ho!, wraz z Donaldem Carewem i Eunice Parisi-Carew opisuje cztery etapy rozwoju, jakie przechodzą wszystkie zespoły w drodze do osiągnięcia wysokiej wydajności – rozpoznanie, niezadowolenie, integrację i produkcję. Autorzy wyjaśniają, w jaki sposób powinien działać menedżer, by każda grupa stała się w pełni efektywna szybko i praktycznie bezstresowo.
Ten cenny dodatek do biblioteki Jednominutowego Menedżera® jest lekturą obowiązkową dla każdego, kto pracuje z grupami i chce zbudować wysokowydajny zespół.
Każdy nowy zespół na drodze do skuteczności pokonuje cztery fazy rozwoju:
fazę orientacji fazę niezadowolenia fazę integracji fazę rezultatów Ty jako dobry menedżer zespołu musisz wiedzieć, na czym polega każda z faz. Musisz rozumieć dynamikę grupy i prowadzić swoich ludzi, nie działając wbrew ich naturalnym ludzkim tendencjom. Dobrze prowadzony zespół rozwiązuje trudniejsze problemy, podejmuje lepsze decyzje i, co najważniejsze, wykazuje większe zaangażowanie przekładające się na wyniki pracy. Zatem do dzieła!
***
Dr Ken Blanchard - współautor Jednominutowego Menedżera® oraz czterdziestu innych książek, .. Gung Ho! Oraz Raving Fans, bestsellerów dziennika „New York Times” w dziedzinie biznesu. Jego książki sprzedały się w łącznej liczbie ponad 18 mln egzemplarzy, przetłumaczono je na ponad 25 języków. Dr Blanchard jest przywódcą duchowym The Ken Blanchard Companies, międzynarodowej firmy oferującej usługi w zakresie szkoleń menedżerskich i rozwoju organizacji, założonej wraz z żoną, dr Marjorie Blanchard, w 1979 roku.
Donald Carew oraz Eunice Parisi-Carew - autorytety w dziedzinie budowania zespołów oraz dynamiki grup. Oboje są współzałożycielami The Ken Blanchard Companies.
***
Niezbędny podręcznik dla każdego i dla wszystkich, którzy są liderami lub członkami grupy. Pełen bezcennych rad.
- Harvey Mackey, autor Pływaj z rekinami i nie daj się pożreć oraz Dig Your Well Before You're Thirsty
Odkryłem, że te koncepcje pozwoliły moim przełożonym osiągnąć postęp, którego nie zapewniało podejście tradycyjne. Doskonałe narzędzie dla każdego, kto jest zainteresowany szkoleniem menedżerskim lub budowaniem zespołów.
- Michael Stacey, menedżer Działu Zasobów Ludzkich, Simplex Time Recorder Corporation
Ta książka sprawia, że koncepcje rozwoju grup i przywództwa stają się żywe. Lektura obowiązkowa dla każdego, kto interesuje się budowaniem zespołów.
- dr Diane Flaherty, kierownik Działu Szkolenia i Rozwoju Kadr, Uniwersytet Massachusetts, Amherst
Jednominutowy Menedżer odniósł tak wielki sukces w życiu zawodowym, że zapomniał o czymś niezwykle ważnym – o zdrowiu. Wciąż rozchwytywany, jadł w biegu i nie miał czasu na ćwiczenia fizyczne. Bardzo szybko przybrał na wadze, a jego oddech stał się krótki i urywany. Wkrótce odkrył, że sukces w biznesie drogo go kosztuje. W jego życiu brak było równowagi między karierą a zdrowiem.
Ta łatwa w odbiorze książka zawiera cenne wskazówki na temat radzenia sobie ze stresem i dbania o dobrą kondycję fizyczną. Autorzy napisali ją z myślą o wiecznie zabieganych ludziach biznesu, których harmonogramy są zawsze przepełnione „ważnymi i niecierpiącymi zwłoki zadaniami”. Opisane są w niej cztery ważne zasady, dzięki którym każdy może szybko wrócić do formy i ponownie spojrzeć na życie z odpowiedniej perspektywy. Prowadząc zdrowszy tryb życia zwiększysz swoją produktywność, obniżysz poziom stresu i osiągniesz większą satysfakcję we wszystkim, co robisz.
***
Kenneth Blanchard, współautor książek Jednominutowy Menedżer, Raving Fans i Gung Ho! Jest również pomysłodawcą i autorem Biblioteki Jednominutowego Menedżera. Dr Blanchard uzyskał licencjat w dziedzinie rządzenia i filozofii na Uniwersytecie Cornell oraz tytuł magistra socjologii i doradztwa na Uniwersytecie Colgate. Tytuł doktora administracji i zarządzania obronił na uniwersytecie Cornell. Jest autorem wielu opracowań z dziedziny przywództwa, motywacji oraz zarządzania zmianami, w tym również często wykorzystywanej i cenionej pracy Management of Organizational Behavior: Utilizing Human Resources, którą napisał wspólnie z Paulem Hersey’em.
Majorie Blanchard jest współzałożycielką firmy Blanchard Training and Development, Inc, współautorką książki Working Well (napisanej wspólnie z Markiem Tagerem), a także szeroko znaną konsultantką, wykładowcą i trenerką. Przez ponad dziesięć lat współpracowała z organizacją YPO (Young Presidents Organizations), zrzeszającą młodych prezesów z całego świata. W roku 1983 czasopisma „New Woman” i „American Express” przyznały jej tytuł Mówcy Roku. Dr Blanchard jest specjalistką w dziedzinach komunikacji, przywództwa, promocji zdrowia, planowania życia i budowania zespołów.
D.W. Edington jest profesorem kinezjologii i kierownikiem Centrum Badań nad Zarządzaniem na uniwersytecie w Michigan. jest autorem i współautorem wielu artykułów i książek, w tym The Biology of Physical Activity oraz Frontiers of Exercise Biology. Jego prace związane z szacowaniem poziomu zdrowia wyznaczyły standard dla korporacji wdrażających programy ochrony zdrowia dla swoich pracowników.
Nie zajmuj się rozwiązywaniem cudzych problemów! – ta zasada cię wyzwoli.
Dzięki tej książce dowiesz się jak w prosty sposób zyskać czas na rzeczy, które chcesz lub musisz zrobić. Menedżer rozwiązujący problemy za swoich pracowników bardzo szybko staje się najmniej efektywnym członkiem zespołu. Z właściwym dla siebie poczuciem humoru autorzy przedstawiają go jako nieszczęśnika otoczonego przez stado małp. Następnie uczą czytelnika jak wybrnąć z takiej sytuacji i przekazać odpowiedzialność za poszczególne zadania właściwym osobom.
Dzięki czterem zasadom Onckena każdy menedżer nauczy się efektywnie wykorzystywać potencjał wszystkich pracowników organizacji, a w szczególności własny.
Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się dlaczego w weekendy tkwisz w biurze, podczas gdy twoi podwładni odpoczywają w domowym zaciszu – ta książka jest dla ciebie!
***
Kenneth Blanchard jest międzynarodowej sławy autorem i współtwórcą serii książek o Jednominutowym Menedżerze. Wraz z żoną prowadzi zlokalizowaną w Kalifornii firmę Blanchard Training and Developement, Inc., która zajmuje się rozwojem zasobów ludzkich.
William Oncken Jr., pomysłodawca niniejszej książki, założył firmę doradczą w Dallas. Specjalizował się w zarządzaniu czasem dla menedżerów i zorganizował liczne seminaria związane z tą tematyką. Był również autorem książki Managing Management Time.
Hal Burrows jest światowej sławy specjalistą w dziedzinie negocjacji i zarządzania czasem. Kieruje własnym przedsiębiorstwem i pracuje jako konsultant w wielu firmach z listy Fortune 500. Osiągnął również sukces w handlu kalifornijskimi nieruchomościami. W ramach prowadzonej działalności dr Blanchard wyszkolił ponad sto tysięcy menedżerów. Pełnił również rolę doradcy w licznych korporacjach i agencjach. Opracowane przez niego rozwiązania zastosowano w wielu przedsiębiorstwach znajdujących się na liście Fortune 500 oraz dużej liczbie innych, dynamicznie rozwijających się firm.
***
Historia opisana w książce krótka i wymowna, wnioski bardzo praktyczne – do natychmiastowego zastosowania. Słowem o nas dla nas.
- Daniel Spica, dyrektor Management Consulting Services, Infovide-Matrix S.A.
Niewiarygodne! Trzech największych specjalistów w dziedzinie literatury biznesowej połączyło siły, by napisać bestseller wszechczasów dla menedżerów na całym świecie.
- Charles "Red" Scott, prezes i dyrektor generalny w firmach Intermark Inc oraz The Trident Group Ltd.
Napisany przez Billa Onckena artykuł Managing Management Time – Who's Got The Monkey? Był odkrywczy, wciągający i niezwykle przydatny w codziennym życiu. Niniejsza publikacja rozwija przedstawione w nim idee i nadaje im nowy wymiar.
- Jack Linkleter, Prezes Linkleter Enterprises w Costa Mesa, Kalifornia
Upadku można uniknąć. Upadek można przewidzieć. Upadkowi można zapobiec.
Obserwując ponury krajobraz usiany zgliszczami niegdyś wielkich, a dziś upadłych przedsiębiorstw Jim Collins zaczyna się zastanawiać: Jak to się dzieje, że giganci upadają? Czy upadek można przewidzieć i czy można go uniknąć? Jak nisko musi upaść firma, żeby znaleźć się na drodze prowadzącej nieuchronnie do katastrofy? W jaki sposób może zmienić kurs, na którym się znajduje?
W książce „Jak upadają giganci” Collins szuka odpowiedzi na te pytania, dając przywódcom firm opartą na solidnych podstawach nadzieję, że mogą się nauczyć zapobiegać upadkom i odwracać niekorzystny bieg zdarzeń. W czasie projektu badawczego realizowanego przez cztery lata Collins odkrył pięć etapów zbliżania się do upadku:
Etap pierwszy: Pycha będąca wynikiem sukcesu.
Etap drugi: Chaotyczne sięganie po więcej.
Etap trzeci: Negowanie ryzyka i zagrożenia.
Etap czwarty: Rozpaczliwe szukanie ratunku.
Etap piąty: Odejście w niebyt lub nieistotność.
Dzięki zrozumieniu poszczególnych etapów liderzy firm mogą znacznie ograniczyć ryzyko upadku na samo dno.
Wybitne firmy potrafią się podnieść nawet po najdotkliwszym upadku.
Każda instytucja bez względu na jej wielkość jest narażona na upadek. W przyrodzie nie ma żadnego prawa mówiącego o tym, że najsilniejsi będą tkwili na szczycie w nieskończoność. Każdy może upaść i nieuchronnie do tego dojdzie. Z badań prowadzonych przez Collinsa wynika jednak, że niektóre firmy nawet po osiągnięciu etapu czwartego potrafią się odrodzić, a w pewnych przypadkach stać się nawet silniejsze niż przedtem.
Okazuje się, że upadek jest w dużej mierze krzywdą, którą firmy same sobie wyrządzają, a klucz do odrodzenia znajduje się w naszych rękach. Nie jesteśmy zakładnikami okoliczności, historii ani nawet dotkliwych porażek poniesionych w drodze na szczyt. Nadzieja nie gaśnie, dopóki ostatecznie nie wypadniemy z gry. Giganci upadają, ale też często udaje im się powstać z kolan.
***
Jim Collins jest badaczem przedsiębiorstw – wielkich, dobrych, słabych i upadłych – zarówno tych dopiero rozpoczynających działalność, jak i tych chlubiących się stupięćdziesięcioletnią tradycją. Jest autorem bestsellera „Od dobrego do wielkiego” oraz współautorem „Wizjonerskich organizacji”. Naucza przywódców z sektora korporacyjnego i społecznego. O jego dokonaniach pisano w „Fortune”, „BusinessWeek”, „The Economist”, „USA Today” i „Harvard Business Review”.
Inspirujący Kurs został przygotowany w taki sposób, aby angażował wzrok, wyobraźnię oraz zachęcał do działania. Dlatego znalazły się tutaj inspirujące cytaty ze znanych ludzi, zdjęcia przedstawiające osoby, które warto poznać, a przede wszystkim bogaty zestaw ćwiczeń ułatwiających zapamiętanie treści oraz inspirujących do przemyśleń.
Dodatkowo dołączoną jest płyta z nagraniem całego kursu zawartego w książce w wykonaniu znanych aktorów: Krystyny Czubówny, Adama Ferency i Jerzego Stuhra, którzy szukają odpowiedzi m.in. na takie zagadnienia:
Jak być szczęśliwym? Czy można być długotrwale szczęśliwym? W jaki sposób osiągnąć stan pełnego zadowolenia z życia? Czy możesz sam coś zrobić w tym kierunku, czy liczą się przede wszystkim warunki zewnętrzne? Czy wszystko, co masz lub o czym marzysz, rzeczywiście jest ci do szczęścia potrzebne? Jak odróżnić stan chwilowej przyjemności od satysfakcji, która będzie rosła z każdym rokiem twojego życia?
Jak zbadać swoje możliwości? Czy w ogóle je mamy? Jeśli tak, to czy istnieją metody, które pozwolą nam rozpoznać ogrom naszego potencjału? Czy ludzie, którzy wyszli poza granice wytyczone dokonaniami swoich czasów, byli wyjątkowi? Co sprawiło, że realizowali własne niewiarygodne zamierzenia? Co zrobić, byśmy i my potrafili wykorzystać zasoby naszego umysłu?
Jak poznawać siebie? W jakim stopniu jest to możliwe i czy w ogóle warto to robić? Jakie korzyści przyniesie ci ta wiedza? Jakich problemów pomoże uniknąć? O czym świadczy IQ? W jaki sposób rozwijać zalety i osłabiać wady? Czy lepiej zadbać o rozwój mocnych stron, czy starać się wzmacniać słabe strony? Czy można pozbyć się złych nawyków i jak wykształcić te dobre?
Jak rozwinąć poczucie własnej wartości? Co powinieneś zrobić, by poczuć się dobrze we własnej skórze? Gdzie leżą przyczyny zbyt niskiej lub zbyt wysokiej samooceny? Jak ją ustabilizować na optymalnym poziomie? Czy można uniknąć jej osłabienia pod wpływem negatywnych sytuacji? W jaki sposób zneutralizować wpływ toksycznych doradców?
Jak odnaleźć wartości nadrzędne? Gdzie leżą ich źródła? W jaki sposób istnieją wartości? Czy masz wpływ na to, które z nich znajdą się w twoim systemie wartości? Czy potrafisz je uszeregować według ważności? Jak możesz rozpoznać nadwartość, która nadaje sens twojemu życiu?
*** Dr Zofia Migus-Bębnowicz
Od 14 lat doradca biznesowy w zakresie systemów zarządzania, m.in.: jakości, ochrony środowiska, bezpieczeństwa i higieny pracy, bezpieczeństwa informacji. Audytor wiodący systemów zarządzania jakością ISO 9001, ekspert Warmińsko-Mazurskiej Nagrody Jakości, akredytowany przy PARP ekspert CSR, Trener Lloyd’s Register Quality Assurance Ltd.
Doktor nauk humanistycznych w zakresie filozofii łączący myślenie filozoficzne z praktyką zarządzania. Nauczyciel akademicki przedmiotów: zarządzanie jakością, komunikacja, negocjacje, przedsiębiorczość, etyka biznesu, prakseologia, ekofilozofia, zarządzanie organizacją, zarządzanie zespołem.
To nie jest książka o tym, jak opowiedzieć historię swojej firmy. Na taką książkę szkoda czasu. Klientów ten temat zwykle nie ciekawi; mają do opowiedzenia własną historię.
Każdego dnia większość przedsiębiorców popełnia błąd, który kosztuje ich tysiące, o ile nie miliony złotych. Polega on na tym, że nie mówią jasno o tym, co mają do zaoferowania.
Klienci kupują, ponieważ zachęcają ich do tego właściwie dobrane słowa, a dzięki tej książce nauczysz się, jak opowiadać o swojej marce prosto i skutecznie, dzięki czemu potencjalni odbiorcy dostrzegą korzyści, jakie przyniesie im korzystanie z twoich produktów, pomysłów czy usług.
Czytając Model StoryBrand, poznasz:
• siedem uniwersalnych elementów opowieści, które działają na odbiorców,
• prawdziwe motywacje klientów,
• metody upraszczania przekazu, który stanie się dla klientów jasny i zachęci ich do działania,
• sposoby tworzenia skutecznych treści do zamieszczania na stronach internetowych, w folderach reklamowych i w mediach społecznościowych.
Co roku Donald Miller podpowiada ponad trzem tysiącom klientów, jak przestać marnować pieniądze na działania marketingowe i rozwijać biznes dzięki formułowaniu jasnego przekazu. Ten schemat przyda się także tobie. Niezależnie od tego, czy jesteś właścicielem ogromnego przedsiębiorstwa, niewielkiej firmy, czy też politykiem ubiegającym się o głosy wyborców, książka Model StoryBrand – zbuduj skuteczny przekaz dla swojej marki już na zawsze odmieni to, jak mówisz o sobie, o swojej działalności, a także o wyjątkowej wartości, którą twoja marka wnosi w życie klientów.
***
To najważniejszy poradnik marketingowy roku. Wszystkie osoby profesjonalnie zajmujące się komunikacją znają znaczenie opowieści. Donald Miller opracował metody, które sprawią, że twój przekaz zdoła przebić się przez szum informacyjny i dotrze do najbardziej znużonego reklamą pokolenia odbiorców. Musisz przeczytać tę książkę!
Dave Ramsey, autor bestsellerów z listy „New York Timesa”
Donald Miller nauczy cię o wiele więcej, niż tylko jak sprzedawać; pokaże ci, jak zmieniać życie klientów. Musisz odegrać w ich życiu pewną rolę, a dzięki tej książce dowiesz się, jak to zrobić. Jeśli chcesz, aby twój biznes się rozwijał, przeczytaj ją.
John C. Maxwell, autor bestsellerów z listy „New York Timesa”
Jeśli lubisz zarabiać, przeczytaj tę książkę. Model StoryBrand w niej zawarty pomoże ci tworzyć hasła reklamowe, których odbiorcy słuchają i na które reagują. My z niego korzystamy i wszystko działa jak należy!
Ryan Deiss, założyciel i prezes firmy DigitalMarketer
Po zaangażowaniu Donalda Millera do współpracy i zapoznaniu się z jego modelem zmieniliśmy naszą stronę internetową, a efekty okazały się fantastyczne. Od razu zauważyliśmy różnicę. Model StoryBrand działa i wdrażamy go w całej organizacji. Przeczytaj tę książkę!
Ken Blanchard, główny mentor w The Ken Blanchard Companies oraz współautor książki Nowy jednominutowy menedżer
***
DONALD MILLER pomógł już tysiącom klientów sprecyzować przekaz marketingowy, dzięki czemu ich działalność nabrała rozpędu. Jest prezesem firmy StoryBrand, współprowadzącym podcast Building a StoryBrand, a także autorem kilku książek, w tym bestsellerów Blue Like Jazz oraz A Million Miles in a Thousand Years. Mieszka w Nashville, w stanie Tennessee wraz z żoną Betsy oraz psami Lucy i June Carter.
Wszyscy potrzebujemy mentorów. Oto ponad stu spośród najlepszych na świecie.
Do kogo zwracasz się z prośbą o radę, kiedy musisz znaleźć odpowiedź na życiowe pytania? Potrzebujemy mentorów, zwłaszcza kiedy wszystko wydaje się sprzysięgać przeciwko nam. Chcąc znaleźć najlepszych mentorów dla siebie, autor czterech bestsellerów, Tim Ferriss, przepytał ponad stu ekspertów z różnych dziedzin, którzy mogliby pomóc jemu oraz tobie w poszukiwaniu właściwego kursu w życiu. Zapisując doświadczenia tych osób w postaci krótkich, ale treściwych profili, Tim dzieli się z czytelnikami ich przepisami na sukces, szczęście, sens życia i inne ważne rzeczy. Bez względu na to, przed jakim wyzwaniem albo szansą stoisz, w tej książce znajdziesz coś, co ci pomoże, na przykład:
Tytuły trzech książek, które legendarny inwestor Ray Dalio najczęściej poleca innym.
• Wskazówki i porady elitarnych sportowców, takich jak Maria Szarapowa, Kelly Slater, Dara Torres, Tony Hawk, Dan Gable i inni.
• Odpowiedź na pytanie o to, jak i dlaczego współzałożyciel Facebooka Dustin Moskowitz odrzuca większość adresowanych do niego próśb.
• Modele myślowe fenomenalnych pokerzystów: Daniela Negreanu, Annie Duke, Fedora Holza i Liv Boeree.
• Wskazówki dotyczące medytacji i praktykowania uważności pochodzące od Davida Lyncha, Jimmy’ego Fallona, Sharon Salzberg, Ricka Rubina, Richy Chadhy, Sary Elizabeth Lewis i innych osób.
• Historię porażki doznanej w szkole średniej, która zmotywowała aktora Terry’ego Crewsa na całe życie. Dowiesz się też, jak samemu wykorzystać tę lekcję.
• Odpowiedź na pytanie dlaczego organizator konferencji TED Chris Anderson uważa, że „podążaj za swoją pasją” to bardzo zła rada.
• Historię o tym, jak książka Yuvala Noaha Harariego Sapiens stała się światowym hitem po wielu odmowach wydawców.
• Nowe przekonania, zachowania i zwyczaje, które w ciągu ostatnich pięciu lat zmieniły na lepsze życie ikon rynku kryptowalut (twórców Ethereum, Zcash itp.).
• Odpowiedź na pytanie, dlaczego Arianna Huffington zaleca regularne mieszanie aplikacji na ekranie telefonu.
• Zestaw ćwiczeń ze sztangą, dzięki któremu muzyk country Tim McGraw zachowuje młodość.
• Rozważania komika Pattona Oswalta o tym, dlaczego życzy każdemu, kto zajmuje się pracą twórczą przynajmniej jednej katastrofalnej porażki w życiu.
• Wyjątkowe podejście astrofizyczki Janny Levin do przeszkód, dzięki któremu widzi w nich możliwości.
• Odpowiedź na pytanie o to, dlaczego Ben Stiller lubi zanurzać głowę w lodowatej wodzie o poranku.
• Wyjaśnienie, dlaczego współzałożyciel Dropboksa Drew Houston w życiowej ściągawce dla siebie sprzed lat umieściłby piłkę tenisową, okrąg i liczbę 30 000.
Wśród mentorów Tima znaleźli się także: Neil Gaiman, Ashton Kutcher, Dita Von Teese, Marc Benioff, Darren Aronofsky, Steve Aoki, Joseph Gordon-Levitt, Craig Newmark, Mr. Money Mustache (Pete Adeney), Linda Rottenberg, Jesse Williams i wiele innych osób.
Najbardziej spełnieni i skuteczni ludzie — twórcy o światowej sławie, miliarderzy, intelektualiści i inni — swoją życiową podróż uważają w 25 procentach za poszukiwanie siebie, a w 75 procentach za stwarzanie siebie. Ta książka nie służy do biernej lektury. Ma być wezwaniem do działania! Uśmiechnij się i chwyć długopis. Będzie się działo…
***
Tim Ferriss to według dziennika „New York Times” „skrzyżowanie Jacka Welcha z buddyjskim mnichem”. Magazyn „Fast Company” uznał go za jednego z „najbardziej innowacyjnych biznesmenów”. Był wczesnym inwestorem i doradcą w znanych firmach (takich jak Uber, Facebook, Twitter, Alibaba i innych). Ze względu na ogromną popularność jego podcastu Tim Ferriss Show (ponad 200 milionów pobrań) magazyn „Observer” i inne redakcje uznały go za odpowiednik Oprah Winfrey w segmencie audio.
Napisał książki: 4-godzinny tydzień pracy, 4-godzinne ciało, 4 godziny, by zostać mistrzem i Narzędzia tytanów.
Dobry negocjator to ktoś, kto potrafi rozwiązywać złożone problemy i osiągać twarde rezultaty, nie wytaczając ciężkiej artylerii. Robert Mayer sprawnie i z gracją wprowadzi cię na drogę dobrych negocjacji. Odkryje przed tobą potężne narzędzia negocjatora, korzystając z:
- najnowszej wiedzy w dziedzinach: psychologii, lingwistyki, adwokatury sądowej, sprzedaży i komunikacji,
- własnego doświadczenia w potyczkach z ponad dwustoma mistrzami negocjacji na całym świecie,
- historii spraw klientów, których reprezentował tysiące w trakcie swojej wieloletniej kariery prawniczej.
Robert Mayer podpowie ci, jakie taktyki się sprawdzają, a jakie nie. Z tej książki dowiesz się, co robić, gdy czujesz, że uderzasz głową w mur, gdy twoje propozycje są odrzucane raz za razem i gdy spotykasz się z wrogością i gniewem. Znajdziesz tu wskazówki i opisane kolejne kroki w 35 powszechnych sytuacjach negocjacyjnych, od kupowania samochodu do wynajmowania apartamentu, ściągania należności, zawierania umowy franczyzy i wychodzenia z długów. Poznasz wymówki dłużników i zagrywki sprzedawców. Dowiesz się, jak uzyskać duże zniżki tam, gdzie ceny oficjalnie nie są do negocjacji.
Znajdziesz tu omówienie takich zagadnień, jak:
- zakotwiczanie: podawanie informacji, które oponent wykorzysta jak swoje własne,
- gra pozorów: sterowanie pierwszym wrażeniem i zaspokajanie ego oponenta,
- psychologia obniżek, niskich rat i promocji,
- perswazyjne słuchanie: pytania nakierowujące i kontrolowanie rozmowy,
- taktyczne zalety i wady kanałów komunikacji: telefon, pismo, spotkanie,
- dobijanie targu: jak wygrać z kupiecką mentalnością,
- rozstrzyganie sporów przez mediację i negocjowanie ugody w sądzie.
Spójrz na rzeczywistość oczami oponenta: sprzedawcy, dłużnika, wierzyciela, pracodawcy, kontrahenta czy agenta ubezpieczeniowego. Przekonuj go, mówiąc jego wewnętrznym głosem. Graj twardo, budując więź sympatii. Nie ulegaj, nawet gdy czujesz się bezsilny i spotykasz się z wrogością. Oto filozofia Roberta Mayera, prawnika prawników, który reprezentował Mohammeda Ali, rząd Wenezueli i tysiące innych dużych i małych, sławnych i niesławnych klientów.
Larry King nazywa Roberta Mayera „prawnikiem prawników”. Mayer udzielił w radiu i telewizji ponad 130 wywiadów. To weteran prawa i doskonały negocjator. Mayer i jego ?rma reprezentują klientów zarówno dużych (takich jak rządy państw, w tym Wenezueli, na rzecz której Mayer negocjował warunki pierwszego w Ameryce Łacińskiej meczu bokserskiego wagi ciężkiej), jak i małych, sławnych (w tym najbardziej znanych aktorów i sportowców Ameryki) i nieznanych.
Mayer zmierzył się także z ponad dwustoma mistrzami negocjacji na całym świecie, włączając w to kupców na legendarnych ulicach i bazarach Bombaju, Stambułu, Kairu i Szanghaju. Poznanymi dzięki tym doświadczeniom trikami i taktykami dzieli się z podróżnikami, którzy chcą spróbować swoich sił, negocjując zakupy na rynkach w najdalszych zakątkach świata.
Prowadzi również warsztaty i seminaria z negocjacji na Uniwersytecie Kalifornijskim w Los Angeles, Uniwersytecie Południowej Kalifornii oraz na Uniwersytetach Tulane i Pepperdine. Oprócz studentów uczestnikami jego warsztatów są przedstawiciele najwyższych władz, korporacji i stowarzyszeń zawodowych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?