KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo CeDeWu

Okładka książki Buchalter ułomny, czyli psychologiczne zasady...

45,00 zł 31,76 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,76 zł

Psychorachunkowość, pojęcie wprowadzone przez autora publikacji, to system czynności poznawczych, dzięki którym człowiek radzi sobie z finansami: księguje i przelicza pieniądze. Książka przedstawia zasady psychorachunkowości w sposób kompleksowy. Jej treść może zainteresować każdego, kto chce wydawać pieniądze w sposób racjonalny, jest jednak przede wszystkim skierowana do psychologów zajmujących się psychologią ekonomiczną, jak również do finansistów świadomych tego, że psychologia ułatwia zrozumienie fenomenów ekonomicznych. Przyda się też zwykłym ludziom, borykającym się z codziennymi kłopotami budżetowymi. Autor przedstawia tu podstawowe twierdzenia teorii perspektywy i wyprowadza z nich szereg konsekwencji, które nazywa postulatami psychorachunkowości. Dotyczą one księgowania myślowego ? przypisania kwot do odpowiednich rubryk, takich jak: bilans otwarcia, rubryki zysków, rubryki strat ? oraz sposobów liczenia pieniędzy. Zwykły człowiek jest buchalterem ułomnym i przekształca wielkości kwot zgodnie z przebiegiem specyficznej funkcji psychorachunkowej. Wywód opiera się na bogatym materiale empirycznym. Jest ilustrowany scenami z życia sympatycznej pary ? państwa G. Dzięki temu książkę, która opowiada o sprawach trudnych, czyta się lekko, jak zbiór anegdot, nie odczuwając trudu włożonego w przeprowadzenie badań. Książka Piotra Gasparskiego stanowi znakomite źródło inspiracji badawczych dla psychologów, kompendium wiedzy o subiektywnych regułach myślenia ekonomicznego dla finansistów i zestaw praktycznych porad dotyczących domowego budżetu.
Okładka książki Funkcjonow. współcz. gospodarki rynk.Wzrost gosp.

40,00 zł 28,68 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,68 zł

Funkcjonowanie współczesnej gospodarki rynkowej. Wzrost gospodarczy - demografiaPu­bli­ka­cja pre­zen­tu­je in­te­re­su­ją­ce roz­wa­ża­nia z za­kre­su pro­ble­ma­ty­ki ro­li pań­stwa i miej­sca pra­cow­ni­ka w go­spo­dar­ce ryn­ko­wej oraz ro­li ban­ku cen­tral­ne­go w przy­wra­ca­niu sta­bil­no­ści fi­nan­so­wej. Po­nad­to pod­ję­to w niej też kwe­stie tren­dów in­we­sty­cyj­nych na świe­cie oraz po­mo­cy roz­wo­jo­wej dla wy­rów­ny­wa­nia szans nie­któ­rych kra­jów. Cie­ka­wym wąt­kiem są też za­gad­nie­nia de­mo­gra­ficz­no­-so­cjo­lo­gicz­ne, do­ty­czą­ce po­ten­cja­łu ży­cio­we­go Eu­ro­py, po­staw mło­dzie­ży wo­bec ży­cia ro­dzin­ne­go, czy miej­sca se­nio­rów na ryn­ku pra­cy.Po­zy­cja prze­zna­czo­na jest dla sze­ro­kie­go gro­na Czy­tel­ni­ków za­in­te­re­so­wa­nych pro­ble­ma­ty­ką eko­no­micz­ną - a tak­że stu­den­tów kie­run­ków eko­no­micz­nych i so­cjo­lo­gicz­nych.
Okładka książki Kultura bezpieczeństwa w przedsiębiorstwie

44,00 zł 31,54 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,54 zł

Pro­blem sto­sun­ku pra­cow­ni­ków do spraw zwią­za­nych z bez­pie­czeń­stwem i hi­gie­ną pra­cy, któ­ry w śro­do­wi­sku przed­się­bior­stwa prze­kształ­ca się z cza­sem w okre­ślo­ny zbiór po­wszech­nie ak­cep­to­wa­nych wzo­rów kul­tu­ro­wych, jest waż­ną czę­ścią kul­tu­ry or­ga­ni­za­cyj­nej przed­się­bior­stwa. Te­mat pod­ję­ty przez Au­tor­ki jest nie­wąt­pli­wie waż­ny dla prak­ty­ki za­rzą­dza­nia, tym bar­dziej, że wciąż nie­wie­le jest pu­bli­ka­cji na ten te­mat, zwłasz­cza ta­kich, w któ­rych za­war­te są wy­ni­ki ba­dań em­pi­rycz­nych. Re­cen­zo­wa­na pra­ca nie­wąt­pli­wie wy­peł­nia tę lu­kę (...)Książ­ka zo­sta­ła wy­raź­nie po­dzie­lo­na na dwie czę­ści: teo­re­tycz­ną i ba­daw­czą. W tej pierw­szej za­war­te są roz­wa­ża­nia do­ty­czą­ce związ­ku mię­dzy kul­tu­rą or­ga­ni­za­cyj­ną a kul­tu­rą bez­pie­czeń­stwa, kształ­to­wa­nia i ro­dza­jów kul­tu­ry bez­pie­czeń­stwa, ewo­lu­cji po­dej­ścia do za­rzą­dza­nia bez­pie­czeń­stwem, czy wresz­cie związ­ków mię­dzy kul­tu­rą bez­pie­czeń­stwa a spo­łecz­ną od­po­wie­dzial­no­ścią or­ga­ni­za­cji (...)W czę­ści ba­daw­czej opi­sa­no wy­ni­ki ba­dań, któ­rych ce­lem by­ła dia­gno­za kul­tu­ry bez­pie­czeń­stwa w przed­się­bior­stwach bran­ży wę­glo­wej. Do prze­pro­wa­dze­nia tych ba­dań wy­ko­rzy­sta­no wcze­śniej­sze roz­wa­ża­nia, co za­pew­ni­ło spój­ność obu czę­ści. War­to zwró­cić uwa­gę, że uzy­ska­ne wy­ni­ki mo­gą być pod­sta­wą dal­szych ba­dań i do­cie­kań po­świę­co­nych pro­ble­ma­ty­ce kul­tu­ry bez­pie­czeń­stwa, a tak­że być in­spi­ra­cją do do­sko­na­le­nia me­tod za­rzą­dza­nia (...).Prof. dr hab. Cze­sław Si­kor­ski
Opakowanie Nowe koncepcje w zarządzaniu organizacją wobec wyzwań otoczenia

58,00 zł 41,59 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 41,59 zł

W odpowiedzi na zapotrzebowania współczesnych organizacji powstają nowe koncepcje zarządzania oraz rodzą się innowacyjne i przedsiębiorcze strategie. Zagadnieniom tym jest poświęcona ta publikacja. Zebrane i ujęte w trzech częściach niniejszego opracowania artykuły dowodzą bogatych zainteresowań badawczych środowiska naukowego i gospodarczego w Polsce. Wskazują także na istotne zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji, wymagające nowych rozwiązań, skutecznych strategii popartych umiejętnością analizy otoczenia oraz przedsiębiorczych postaw menedżerów i pracowników prowadzących do innowacji.
Okładka książki Trendy i wyzwania współczesnego marketingu. Tom 21

58,00 zł 41,59 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 41,59 zł

Aby prze­trwać w wa­run­kach dy­na­micz­ne­go oto­cze­nia za­rzą­dza­ją­cy or­ga­ni­za­cja­mi mu­szą na­dą­żać za zmie­nia­ją­cym się ryn­kiem i ocze­ki­wa­nia­mi na­byw­ców. Przed­się­bior­stwa, któ­re pra­gną się roz­wi­jać i za­jąć moc­ną po­zy­cję na ryn­ku mu­szą an­ty­cy­po­wać nad­cho­dzą­ce zmia­ny i re­ago­wać na nie szyb­ciej niż kon­ku­ren­cja. Nie­wąt­pli­wie sprzy­ja te­mu wie­dza o me­cha­ni­zmach dzia­ła­nia ryn­ku, zna­jo­mość tren­dów i wdra­ża­nie no­wych kon­cep­cji mar­ke­tin­go­wych.Ni­niej­sza pu­bli­ka­cja jest odzwier­cie­dle­niem pro­ble­mów nur­tu­ją­cych tak prak­ty­ków, jak i ba­da­czy mar­ke­tin­gu. Znaj­du­ją się tu roz­wa­ża­nia do­ty­czą­ce za­rów­no sa­mej isto­ty, jak i no­wych kon­cep­cji mar­ke­tin­gu, je­go apli­ka­cji w po­szcze­gól­nych bran­żach oraz kształ­to­wa­nia mar­ki i per­spek­tyw ja­kie wno­szą no­we me­dia.
Okładka książki Wielokulturowość, ukierunkowanie na wartości...

48,00 zł 33,86 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,86 zł

Współ­cze­sne or­ga­ni­za­cje sta­ją przed sze­re­giem wy­zwań wy­ni­ka­ją­cych z prze­mian, ja­kie za­cho­dzą w go­spo­dar­ce pol­skiej, a bę­dą­cych pod wpły­wem od­dzia­ły­wa­nia sy­tu­acji na świe­cie. Do ta­kich wy­zwań bez wąt­pie­nia za­li­cza­ją się tzw. mięk­kie aspek­ty za­rzą­dza­nia, czy­li m.in. war­to­ści, odzwier­cie­dlo­ne w róż­ni­cach kul­tu­ro­wych in­te­re­sa­riu­szy a prze­ja­wia­ne w kul­tu­rze or­ga­ni­za­cyj­nej i za­cho­wa­niach ludz­kich. Ukie­run­ko­wa­nie na war­to­ści i ety­kę jest tak­że wi­docz­ne w ta­kich kon­cep­cjach za­rzą­dza­nia jak spo­łecz­na od­po­wie­dzial­ność bi­zne­su. War­to­ściom za­tem jest po­świę­co­ne to opra­co­wa­nie a je­go ce­lem jest zwró­ce­nie uwa­gi Czy­tel­ni­ka na róż­ne prze­ja­wy ukie­run­ko­wa­nia na war­to­ści dzi­siej­szych or­ga­ni­za­cji.
Okładka książki Marketing wobec ponowoczesności

35,00 zł 25,10 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,10 zł

Ponowoczesność (postmodernizm) jest obecnym okresem rozwoju społeczeństw. Charakteryzuje się brakiem uniwersalnych punktów odniesienia, wielością oraz współistnieniem stylów i gustów, zmieniających się błyskawicznie. Jest kondycją pluralizmu, relatywizmu, globalizacji, wielokulturowości, łączenia wartości przeciwstawnych. Takie złożone i dynamiczne otoczenie społeczno ­ gospodarcze jest wyzwaniem dla teo­rii i praktyki zarządzania, w tym dla subdyscypliny marketingu. Książka jest adresowana do studentów kierunków zarządzanie, marketing, socjologia oraz pokrewnych, do środowiska naukowego marketingowców, a także do praktyków – osób opracowujących strategie i dzia­ła­nia marketingowe w organizacjach. Autor ma nadzie­ę zainteresować nią szersze grono odbiorców – osób dostrzegających, śledzących oraz starających się zrozumieć związki zachodzące między zja­wi­ska­mi społecznymi i gospodarczymi w warunkach ponowoczesności.
Okładka książki Luka behawioralna

39,00 zł 27,96 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,96 zł

?Nie chodzi to, że jesteśmy tępi. Jesteśmy po prostu tak skonstruowani, żeby unikać bólu, a jednocześnie, żeby szukać przyjemności i bezpieczeństwa. Wydaje nam się, że trzeba sprzedawać, kiedy wszyscy dookoła są mocno wystraszeni, a kupować, kiedy wszystkim dopisuje świetne samopoczucie.? ? fragment ?Luka behawioralna?. Dlaczego tracimy pieniądze? Bardzo łatwo jest zrzucać winę na gospodarkę albo rynki finansowe ? a jednak rozwiązanie problemu ukrywa się w decyzjach, jakie sami podejmujemy. Jako doradca finansowy, Carl Richards bardzo bolał nad tym, że osoby, na których mu zależało popełniały raz za razem te same błędy. Richards obserwował, jak wielki wpływ na ich decyzje finansowe miały emocje. Nazwał to zjawisko ? zwracając uwagę na różnicę pomiędzy tym, co powinniśmy robić, a tym, co naprawdę robimy ? behavior gap. Używając prostych rysunków do pokazania tej różnicy odkrył, że jak tylko ludziom uda się zrozumieć swój błąd, to natychmiast zaczynają zachowywać się wiele rozsądniej. Sposób, w jaki Richards posługuje się słowem i obrazem zaowocował licznym gronem miłośników jego bloga na ?The New York Times?, jego rozmów w National Public Radio, a także jego felietonów i publikacji. Niniejsza książka pokazuje, jak należy ponownie przeanalizować wszelkiego rodzaju sytuacje, kiedy twoje absolutnie naturalne instynkty (dotyczące bezpieczeństwa czy sukcesów) mogą przynieść ci wielkie straty ? zarówno jeśli chodzi pieniądze, jak i spokój ducha. Richards pomoże ci: - uniknąć skłonności do kupowania drogo i sprzedawania tanio, - uniknąć pułapek ogólnych porad finansowych, - mądrzej inwestować wszystkie twoje zasoby ? nie tylko pieniądze, ale także czas i energię, - przestać poświęcać pieniądze i czas na rzeczy, które nie mają znaczenia, - identyfikować twoje prawdziwe cele finansowe, - zacząć rozsądnie rozmawiać kwestiach finansowych, - uprościć twoje ?finansowe życie?, - przestać tracić pieniądze!
Okładka książki Systemy wczesnego ostrzegania w ocenie działalności instytucji finansowych

51,00 zł 35,98 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,98 zł

Systemy wczesnego ostrzegania to instrumenty zarządzania instytucjami finansowymi nie tylko w warunkach kryzysu finansowego, ale również w warunkach stabilności finansowej. Ich skuteczność zależy przede wszystkim od odpowiedzi na takie pytania, jak: Jaka jest specyfika poszczególnych systemów wczesnego ostrzegania? Czy będą one wykorzystywane przez same instytucje finansowe, czy ich instytucje nadzorcze? Czy chodzi o systemy wczesnego ostrzegania wykorzystywane w odniesieniu do samych instytucji finansowych, czy w odniesieniu do ich klientów? Odpowiedzi na te i inne pytania związane z systemami wczesnego ostrzegania znajdzie Czytelnik w prezentowanej książce. Autorami książki są pracownicy naukowo-dydaktyczni Katedry Bankowości i Rynków Finansowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
Okładka książki Podstawy gospodarowania nieruchomościami

46,00 zł 32,98 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,98 zł

Książka zawiera charakterystykę najważniejszych zagadnień związanych z gospodarką nieruchomościami. W szczególności dotyczy ona: - zasad zarządzania nieruchomościami - wyceny nieruchomości - prawnych, ekonomicznych i podatkowych uwarunkowań związanych ze sprzedażą nieruchomości - systemu finansowania nieruchomości - zasad związanych z gospodarowaniem nieruchomościami przez gminę. Czytelnik będzie mógł się dowiedzieć: - jakie są główne prawne uwarunkowania związane z gospodarką nieruchomościami - jak funkcjonuje rynek nieruchomości - jakie jest znaczenie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego - jaka jest rola notariusza na rynku nieruchomości - kiedy korzystać z hipoteki, ksiąg wieczystych i innych zabezpieczeń związanych z nieruchomościami.
Okładka książki Nowoczesne modele współpracy przedsiębiorstw

29,00 zł 21,92 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 21,92 zł

Wraz z następującą globalizacją rynków gospodarki światowej obserwuje się wzrost konkurencji w ostatnich latach, co w obliczu zachodzących zmian w otoczeniu w zakresie technologii, regulacji i popytu powoduje jeszcze wyższy poziom rywalizacji między przedsiębiorstwami. Starają się one sprostać wymaganiom rynku nawiązując współpracę z innymi podmiotami rynkowymi w formie aliansów strategicznych, organizacji wirtualnych, klastrów czy też powiązań franczyzowych. W niniejszym opracowaniu przedstawiono wybrane modele współpracy przedsiębiorstw, które - zdaniem autorek - charakteryzują się nowoczesnymi atrybutami i mogą być uznane jako zgodne z tendencjami rozwojowymi współczesnych gospodarek światowych.
Okładka książki Kapitał ludzki a innowacyjność przedsiębiorstw

29,00 zł 20,79 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 20,79 zł

Kapitał ludzki to temat szeroko dziś omawiany. Wspomina się o nim w kontekście rozważań na temat zasobów przedsiębiorstwa, zarządzania, rozwoju, budowania wartości i inwestycji. Opracowanie ma za zadanie przybliżyć przedsiębiorcom oraz zainteresowanym tematykę i znaczenie kapitału ludzkiego w zarządznaiu innowacyjnością w sposób kompleksowy oraz pokazać, że dzięki wykorzystaniu modeli i dostępnych narzędzi można wpływać na innowacyjność zarządzanych organizacji.
Okładka książki System realizacji strategii rozwoju województwa

45,00 zł 32,26 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,26 zł

Książka jest odpowiedzią na zawarte w Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego oczekiwania związane z nowym paradygmatem polityki regionalnej. Paradygmat ten zmierza w kierunku wzmocnienia systemu rządzenia wielopoziomowego (multilevel governance). Kluczowe znaczenie mają w nim zasady efektywności, warunkowości, oparcia polityki na dowodach (evidence-based policy). Zdecydowanie większą wagę przywiązuje się również do spójności terytorialnej, jako kryterium planowanych i wdrażanych działań rozwojowych. Nowy paradygmat polityki regionalnej zakłada dalsze zwiększenie autonomii samorządu województwa zarówno w zakresie tworzenia wizji rozwoju (strategii), jak i systemu realizacji tej wizji. System realizacji strategii - jej uczestnicy, instrumenty wdrażania, mechanizmy koordynacji oraz monitoring i ewaluacja - przygotowywany i przyjmowany na poziomie samorządowych województw jest przedmiotem niniejszego opracowania.
Okładka książki Badania jakościowe metody i zastosowania

49,00 zł 36,27 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,27 zł

Od kilkunastu lat zaobserwować można rosnące znaczenie badań marketingowych w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Świadczą o tym postawy menedżerów, którzy coraz częściej podejmowane decyzje uzależniają od informacji uzyskanej z badań. Niezbędna staje się w szczególności aktualna, wiarygodna i szybko dostępna wiedza o zachowaniach konsumentów, a także o działaniach konkurentów. Systematycznie rośnie zatem rola "dobrej" informacji pochodzącej z badań marketingowych - zarówno ilościowych, jak i jakościowych. Co więcej, wartość takiej informacji doceniana jest nie tylko przez duże korporacje międzynarodowe i agendy rządowe, ale również przez małe i średnie przedsiębiorstwa, o lokalnym zasięgu działania. Równocześnie dostrzegany jest coraz większy dysonans pomiędzy tym, co klienci oficjalnie deklarują a tym, jakie podejmują działania. Zastosowanie metodologii badań jakościowych, której celem jest dotarcie do "wnętrza" konsumenta, rozpoznanie jego emocji, ukrytych motywów i potrzeb, staje się więc niezbędne w identyfikacji rzeczywistych zachowań rynkowych. Metody jakościowe umożliwiają "wyjście" poza deklaracje konsumenta, rozpoznanie jego nieświadomych schematów postępowania oraz zrozumienie przyczyn irracjonalnych decyzji.
Okładka książki Spójność modeli biznesu

59,00 zł 42,30 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,30 zł

Problematyka modeli biznesu to obszar w polskiej literaturze mało eksploatowany. O jej współczesnym wymiarze świadczy chociażby to, że w praktyce biznesu nikt już nie pyta o plany, a pyta głównie o model biznesu. Z recenzji dr. hab. Jerzego Niemczyka, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu Sukces w biznesie zależy od wielu czynników, jednym z najważniejszych jest doskonały model biznesu. Taki model biznesu powstaje, gdy jego spójność osiąga optimum. W książce autor przedstawia: - istotę modelu biznesu, - koncepcję spójności modelu biznesu, - metodę pomiaru spójności modelu biznesu, - studia przypadków pomiaru spójności modeli biznesu. Zalety publikacji, to kompleksowo omówiona teoria budowy modelu biznesu oraz dostępnie sformułowana analityczno-graficzna metodyka pomiaru pozwalająca na ocenę spójności modelu biznesu. Książka jest przeznaczona dla: - pracowników naukowych zajmujących się zarządzaniem, - menedżerów i przedsiębiorców zainteresowanych doskonaleniem ich modelu biznesu, - studentów zarządzania, dla których wiedza o modelach biznesu będzie w przyszłości podstawą działania.
Okładka książki Odrzuć szablon - napisz sam

29,00 zł 20,79 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 20,79 zł

Dlaczego warto ćwiczyć kreatywne myślenie? Jak pisać o sobie, swoich potrzebach oraz zainteresowaniach? Dlaczego należy zwrócić uwagę na dostosowanie informacji pod odbiorcę? Czy można nauczyć się oddziaływać na czytelnika za pomocą nawet najprostszych tekstów? Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź w tej książce. Odrzuć szablon - napisz sam to poradnik skierowany do osób zainteresowanych tworzeniem skutecznych tekstów. Sięgający po tę pozycję znajdą w niej porady dotyczące sztuki przekonywania za pomocą słowa pisanego, ćwiczenia pomagające w tworzeniu i rozbudzające wyobraźnię, a także szczegółowe omówienie budowy najpopularniejszych rodzajów tekstów, które piszemy każdego dnia.
Okładka książki Zmiany w zarządzaniu działalnością detaliczną banków w Polsce

69,00 zł 52,16 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 52,16 zł

Od roku 2007 jesteśmy świadkami istotnych zjawisk kryzysowych o charakterze globalnym, które nie ominęły Polski. Pomimo upływu kilku lat wciąż nie można powiedzieć, że kryzys minął i że gospodarki wróciły do stabilnego wzrostu. Głównymi przyczynami kryzysu były słabości w funkcjonowaniu banków za granicą. Pomimo że polskie instytucje finansowe nie miały wpływu na powstanie kryzysu, to nasze banki krajowe mocno odczuły jego skutki. Objawiło się to nie tylko w przejściowo słabszych wynikach sektora, ale przede wszystkim w wielopłaszczyznowych zmianach w funkcjonowaniu banków. Książka "Zmiany w zarządzaniu działalnością detaliczną banków w Polsce w warunkach kryzysu finansowego" jest próbą retrospektywnego spojrzenia na tematykę zarządzania polskimi bankami i zmiany zachodzące w ostatnich latach. W publikacji przedstawiono także tło zmian, którym są zjawiska kryzysu gospodarczego i finansowego. Lektura publikacji przynosi odpowiedzi na pytania: - Czym jest zjawisko kryzysu, na czym polegał kryzys, który można było obserwować w ostatnich latach i jak oddziaływał on na polski sektor bankowy? - W jakich obszarach bankowości występowały słabości, które zostały obnażone przez ostatni kryzys? - Jakiego rodzaju zmiany już zaszły i nadal zachodzą w zarządzaniu polskimi bankami na skutek kryzysowych bodźców? W publikacji połączono teoretyczne spojrzenie na zjawiska spowolnienia ogólnogospodarczego, jak i kryzysu w firmach z praktycznymi aspektami zarządzania takimi jednostkami gospodarczymi jak banki. Omówiono te wybrane obszary zarządzania w polskiej bankowości, które istotnie ewoluowały pod wpływem kryzysowego impulsu ostatnich lat. Publikacja jest przeznaczona zarówno dla praktyków gospodarczych działających w polskim sektorze bankowym, jak i dla studentów uczelni ekonomicznych zainteresowanych tematyką bankowości oraz ogólnego zarządzania, a także dla każdej osoby, która chce poszerzyć swoją wiedzę w zakresie tematyki dotyczącej zjawisk kryzysowych i zarządzania bankami.
Opakowanie Innowacje i jakość w zarządzaniu organizacjami

48,00 zł 33,86 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,86 zł

W aktualnych realiach gospodarczych o efektach i przyszłych możliwościach rozwojowych każdej organizacji decydują w znacznej mierze charakter i intensywność różnorodnych przedsięwzięć innowacyjnych dostosowujących zachowanie organizacji do wymogów globalnego rynku oraz stanu, struktury, złożoności i dynamiki ich otoczenia. Niezmiernie ważnym aspektem funkcjonowania organizacji jest zarządzanie przez jakość, w której powinni brać udział wszyscy członkowie organizacji, ponieważ tylko wtedy można kształtować jakość i kierować określone działania na osiągnięcie długofalowego sukcesu. Należy stwierdzić, że dla podmiotu gospodarującego strategiczne znaczenie mają procesy zarządzania jakością oraz zarządzania innowacjami, które są składowymi ogólnej (globalnej) strategii, obejmującej inne dziedziny jego działania. Istotnym elementem zarządzania przedsiębiorstwem są działania modyfikacyjne, których celem jest ciągłe usprawnianie jakości i wprowadzanie innowacji. Bardzo ważne staje się zrozumienie określonych współzależności i różnic występujących w procesie tych zmian, co wymaga podejścia integralnego. Zapotrzebowaniu temu wychodzi naprzeciw recenzowane opracowanie, napisane przez pracowników Uniwersytetu Szczecińskiego, pod redakcją naukową dr hab. prof. US Joanny Wiśniewskiej i dr. hab. prof. US Krzysztofa Janasza. Stanowi ono wartościowe studium teoretyczno-metodyczno-poznawcze przedstawiające zagadnienia innowacyjności i jakości polskich organizacji w sektorach przemysłowym oraz usługowym w przekrojach lokalnym (regionalnym) i ogólnopolskim.
Okładka książki Marketing doświadczeń

58,00 zł 43,84 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 43,84 zł

Przeciętność, bylejakość i banał stały się w marketingu normą. Jego skuteczność jest niewielka, jego przejawy wywołują znudzenie i irytację. Wątpliwa jakość przynosi wątpliwą skuteczność. Marketing w praktyce stał się fasadowy, nieudolnie stosowany i nastawiony na szybkie zyski. Ma on niewiele do zaoferowania rosnącej rzeszy konsumentów: - o szybko zmieniających się wymaganiach, - pragnących przeżyć swoje życie w sposób pełny, elastyczny i zróżnicowany, - dla których konsumpcja dóbr staje się drugorzędna, ważne natomiast jest osiągnięcie pożądanego stylu życia i osobistego rozwoju. W rezultacie, pomimo ogromnego dorobku naukowego marketingu i zorientowanej na zaspokajanie potrzeb klienta retoryki dominującej w przedsiębiorstwach, w opinii konsumentów na rynku dominują przeciętne produkty materialne i usługi. O takiej ofercie klienci, nawet jeżeli nie mają do niej zastrzeżeń, szybko zapominają i nie wpływa ona na wzrost ich lojalności. To olbrzymie wyzwanie na miarę powstania nowego paradygmatu marketingu - doświadczenia. Nigdy bowiem jeszcze wiedza psychologii, socjologii i antropologii kultury nie była tak bliska i potrzebna ludziom marketingu. W marketingu doświadczeń: - oddziałuje się na zmysły, emocje i intelekt konsumentów, - traktuje się klienta jako aktywnego współtwórcę wartości, - stosuje nowatorskie metody zarządcze. Pokazane w tej - pionierskiej na polskim rynku - książce przykłady marketingu doświadczeń wyznaczają nowy jakościowo standard oferowanej wartości dla klienta. Szpitale Plantree, nowatorstwo parków tematycznych Disney'a, na których menedżerowie w Stanach Zjednoczonych uczą się nowych rozwiązań, sieć wypożyczalni samochodów Avis i wiele innych ilustrują wielką marketingową zmianę.
Okładka książki Prognozowanie kierunków internacjonalizacji

80,00 zł 56,46 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 56,46 zł

Niniejsza monografia poświęcona jest internacjonalizacji przedsiębiorstw w kontekście sektorowym na przykładzie branży maszyn i urządzeń górniczych. Treść i układ opracowania podporządkowano głównemu celowi, którym jest analiza rynku krajowego oraz potencjału eksportowego na rynki zagraniczne, w tym w szczególności zidentyfikowanie rynków o wysokim potencjale eksportowym w branży maszyn i urządzeń górniczych. Czytelnicy w kolejnych częściach monografii mogą odnaleźć następujące zagadnienia: - teoretyczne podstawy internacjonalizacji przedsiębiorstw, - wyzwania i zagrożenia internacjonalizacji przedsiębiorstw, - analizę krajowego i międzynarodowego rynku maszyn i urządzeń górniczych, - identyfikację kierunków internacjonalizacji polskiej branży maszyn i urządzeń górniczych, - wieloaspektowe charakterystyki rynków o wysokim potencjale eksportowym dla branży maszyn i urządzeń górniczych (Argentyna, Chile, Chiny, Indie, Kazachstan, Rosja i Wietnam), - wyniki badań ankietowych identyfikujących wewnętrzne i zewnętrzne bariery internacjonalizacji polskiej branży maszyn i urządzeń górniczych. Praca stanowi obszerny zbiór wiedzy oraz wyników badań, które mogą być przydatne zarówno praktykom, jak i teoretykom zajmującym się zagadnieniami internacjonalizacji przedsiębiorstw.
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 22,14 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Okładka książki Kuracja Breussa

6. Kuracja Breussa

Rudolf Breuss

33,90 zł
49,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 46,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,95 zł
Okładka książki Siła czy moc w.4

32,69 zł
54,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,69 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,92 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,45 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 48,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 55,90 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj