Trywializacja feminizmu
Pop-feminizm, latte-feminizm i girl power w kobiecej prasie ilustrowanej segmentu luksusowego
-
Autor: Kłusek Olivia
- ISBN: 9788378655619
- EAN: 9788378655619
- Oprawa: Miękka
- Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
- Format: 13.8x20.6
- Język: polski
- Liczba stron: 162
- Rok wydania: 2017
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
20,40złCena detaliczna: 25,20 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 20,40 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Przedmiotem pracy jest problematyka trywializacji pojęcia feminizmu w mediach, a konkretnie w segmencie kobiecej prasy luksusowej. Punktem wyjścia poczynionych rozważań jest zjawisko negocjowania znaczenia feminizmu w mediach. Opisano przejawy postfeministycznego dyskursu w postaciach latte-feminizmu, pop-feminizmu i girl power oraz związki pomiędzy nimi a konkretnym tytułem prasowym („Twój Styl”, „Wysokie Obcasy”, „Wysokie Obcasy Extra” i „Cosmopolitan”). Ponadto opracowano oryginalne, autorskie definicje form postfeminizmu, dotychczas niespotykane w pracach naukowych.