
Terapia schematów dzieci i młodzieży
- ISBN: 9788382581690
- EAN: 9788382581690
- Oprawa: Miękka
- Wydawca: GWP
- Format: 16.5x23.5cm
- Język: polski
- Liczba stron: 392
- Rok wydania: 2024
- Wysyłamy w ciągu: 48h
-
Brak ocen
-
88,85złCena detaliczna: 109,90 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 83,17 zł
x

Terapia schematów stworzona przez doktora Jeffreya E. Younga to nowatorskie podejście terapeutyczne wywodzące się z tradycyjnego nurtu poznawczo-behawioralnego. Łączy aspekty terapii poznawczo-behawioralnej z innymi modelami terapeutycznymi, między innymi z teorią przywiązania, z koncepcją psychodynamiczną oraz z modelami terapeutycznymi skoncentrowanymi na emocjach. Celem terapii schematów jest pomoc pacjentom w rozpoznaniu ich podstawowych potrzeb emocjonalnych i wskazanie, jak mogą je zaspokoić. Terapia ta znajduje zastosowanie szczególnie w przypadku pacjentów z długotrwałymi, utrwalonymi problemami emocjonalnymi, także z zaburzeniami osobowości. Doktor Christof Loose idzie o krok dalej i prezentuje zastosowanie terapii schematów w pracy z dziećmi i młodzieżą oraz z ich rodzicami. Podręcznik pod jego redakcją został napisany przez klinicystów dla klinicystów. W sposób niezwykle przystępny prezentuje teoretyczne i praktyczne zasady pracy psychoterapeutycznej z dziećmi na różnych etapach rozwoju (od narodzin do wczesnego okresu dorosłości) oraz z ich opiekunami. Czytelnik, dzięki przedstawionym przykładom klinicznym, dowie się, jak: • zaangażować dziecko i rodziców w obserwację i zrozumienie problemu, który pojawił się w rodzinie; • opisać i zilustrować problem dziecka i systemu w ujęciu terapii schematów i frustracji potrzeb; • zbudować relację terapeutyczną, w której terapeuta wciela się w rolę troskliwego rodzica, przy jednoczesnym zastosowaniu innych technik terapeutycznych, w tym także silnie oddziałujących na przeżycia i emocje oraz je aktywizujących.