Szkoła w integralnym rozwoju ucznia i nauczyciela
Stan faktyczny i postulowany
-
Autor: Opracowanie zbiorowe
- ISBN: 9788373065963
- EAN: 9788373065963
- Oprawa: miękka
- Wydawca: Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego
- Format: 240x170x30mm
- Język: polski
- Liczba stron: 432
- Rok wydania: 2019
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
31,65złCena detaliczna: 52,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,65 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Autorzy artykułów, umiejętnie posługując się różnorodnymi metodami badań pedagogicznych, przedstawiają diagnozę współczesnego szkolnictwa, przywołują propozycje zmian alternatywnych, sugerują nowe rozwiązania edukacyjne. Podejmują także analizę stale aktualnych problemów edukacyjnych, takich, jak: podmiotowość ucznia, indywidualizacja nauczania, jakość życia ucznia, rola klasy szkolnej w procesie socjalizacji, edukacja zdrowotna i ekologiczna, marginalizacja uczniów, wyrównywanie szans edukacyjnych w szkole wiejskiej, a także tożsamość, kształcenie i praktyka pedagogiczna współczesnych nauczycieli m.in. w perspektywie priorytetów i dyrektyw Unii Europejskiej. Publikacja odpowiada na aktualną i pilną potrzebę pogłębionej, wielowątkowej, naukowej refleksji nad stanem i przyszłością polskiego systemu edukacji oraz jej praktycznej aplikacji. Wspólny mianownik wszystkich opracowań stanowi przekonanie, że najważniejszą funkcją szkolnictwa jest promocja człowieka, jego wartości oraz integralnego rozwoju i wychowania, w tym religijnego.