SOCIAL NET ART Paradygmat sztuki nowych mediów w dobie web 2.0.
Paradygmat sztuki nowych mediów w dobie web 2.0.
-
Autor: Miaskowska Marta
- ISBN: 9788367222082
- EAN: 9788367222082
- Oprawa: oprawa: broszurowa
- Wydawca: Silva Rerum
- Format: 16.0x20.0cm
- Język: polski
- Liczba stron: 200
- Rok wydania: 2022
- Wysyłamy w ciągu: 48h
-
Brak ocen
-
53,52złCena detaliczna: 79,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 53,52 zł
Pomnażające się obrazy stały się nieodłączną częścią wartkiego strumienia społecznej dyskusji, a tym samym trzonem masowej kultury wizualnej w nowym systemie komunikacji. Z jednej strony, pokochaliśmy media społecznościowe, które pozwalają nam być zawsze w kontakcie i na bieżąco. Z drugiej zaś krytykujemy je za nadzór naszego życia i wytwarzanie fałszywych kanonów. Niezależnie jednak od naszego stosunku do social mediów masowe zapotrzebowanie na obraz, rozmaite sposoby jego produkcji oraz obrotu wywarły znaczący wpływ na kulturę wizualną w ogóle, aktywizując działania artystów i teoretyków sztuki. Książka ta podejmuje próbę zbadania tej przestrzeni i analizy nowych zjawisk, w oparciu o doświadczania sztuki „starych” nowych mediów, tych sprzed rewolucji 2.0 i sprzed powstania Internetu. Choć „w sieci nic nie ginie”, to zmieniają się narzędzia i struktury komunikacji, a wraz ze strumieniem danych przesuwa się tablica obrazów, narażając wizualne wytwory na otchłań rozproszenia sieciowego. Próba usystematyzowania tych zjawisk w social net art ma nadzieję uchwycić twórcze działania w mediach społecznościowych na daną chwilę.