Książki o religiach pierwotnych i świata starożytnego: mitologia, wierzenia pierwotne i pogańskie z całego świata, wiedza i wierzenia Słowian, tajemnicza wiedza i rytuały słowiańskich przodków o kapłanach, światyniach, kultach, obrzędach, magii, wróżbach, czarach w życiu naszych pogańskich przodków. Wierzenia, kalendarze, zwyczaje. Tutaj przeczytasz o czasach swobodnego pogaństwa, ogarniającego całe społeczeństwo.
Mircea Eliade
(1907–86) - Jeden z najwybitniejszych religioznawców ostatnich dekad, rumuński indolog, religioznawca, filozof kultury, eseista i pisarz; 1925–28 studiował na uniw. w Bukareszcie pod kierunkiem rum. filozofa N. Ionescu, 1928–32 — w Indiach (uniw. w Kalkucie i półroczny pobyt w aśramie), od 1933 prof. uniw. w Bukareszcie oraz wykładowca na wielu uniw. eur. (m.in. w Berlinie, Londynie, Bernie); 1938–42 wydawał czasopismo religiozn. „Zalmoxis”; 1940–44 był rum. attaché kulturalnym w Londynie, później w Lizbonie; 1945–55 na emigracji we Francji, od 1946 wykładowca w École Pratique des Hautes Études; od 1956 na stałe w Stanach Zjedn., gdzie od 1957 pełnił funkcję prof. religii na uniw. w Chicago. Jeden z czołowych religioznawców XX w., inicjator nurtu zajmującego się badaniem porównawczym fundamentalnych struktur i archetypów rel. manifestujących się w dziejach przez mity, symbole, rytuały i hierofanie. Zainspirowany przez teorię archetypów C.G. Junga, w poglądach na religię najbardziej zbliżony do R. Otto, N. Söderbloma oraz G. van der Leeuwa. W jego ujęciu religioznawstwo winno stosować 2 wzajemnie dopełniające się metody: fenomenologiczny opis struktur rel. (tzw. morfologia świętości) oraz metodę hist.-porównawczą (dialektyka sacrum i profanum); Eliade opowiadał się za antyredukcjonistycznym, antyewolucjonistycznym i holistycznym podejściem do religii; taki punkt widzenia na religię był związany z jego ogólną koncepcją człowieka, wg której człowiek jest istotą rel. (homo religiosus), czego korelatem obiektywnym jest istnienie sacrum jako nieredukowalnego jądra wszystkich fenomenów religijnych. Ważnym wkładem...
Skąd Dogoni wiedzieli o istnieniu Syriusza B na długo przed odkryciem tej gwiazdy dzięki nowoczesnym teleskopom?
Skąd pochodzi rozległa wiedza astronomiczna prymitywnego plemienia?
Czemu przypisać uderzające analogie symboli Dogonów i egipskich hieroglifów?
Plemię Dogonów z Mali w zachodniej Afryce to najbardziej enigmatyczny lud świata. Od kilkudziesięciu lat budzi emocje i przyciąga uwagę swoją imponującą wiedzą.
Dogońskie rysunki i malowidła odzwierciedlają koncepcje współczesnych naukowców, takich jak Stephen Hawking. Wiele słów, symboli i rytuałów Dogonów przypomina słowa i symbole starożytnego Egiptu oraz obrzędy judaizmu. Niektóre motywy sztuki dogońskiej, na przykład podobizny węża, można odnaleźć także u innych starożytnych cywilizacji.
Ta książka przedstawia nową interpretację pochodzenia wiedzy Dogonów i zaskakujących podobieństw ich mitów z teoriami współczesnej nauki. I wysuwa śmiałą hipotezę: legendy Dogonów opisują to, co wydarzyło się naprawdę przed tysiącami lat, gdy tajemniczy Nauczyciele przekazali ludzkości swoją mądrość.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?