KATEGORIE [rozwiń]

Relacje międzyludzkie

O tym jak ważne są relacje między ludźmi chyba wszyscy doskonale wiedzą, uczucia i emocje panujące między nami są bardzo ważne w codziennych relacjach. Stosunki międzyludzkie, relacje, partnerstwo, małżeństwo, relacje w rodzeństwie i rodzinie, asertywność to bardzo ważne aspekty naszego życia. Jak zjednać sobie ludzi, zdobyć przyjaciół, jak zintegrować życie, jak poukładać trudne relacje z toksyczną matką, ojcem, siostrą, bratem, córką, synem? na te i wiele innych pytań znajdziesz odpowiedź w naszych poradnikach, które proponujemy w tym dziale. Najciekawsze bestsellery autorów takich jak: Kevin Hogan, Mateusz Grzesiak, John C. Maxwell i wiele innych - zapraszamy. 

Okładka książki Rodzeństwo

44,90 zł 24,72 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Im więcej dzieci w rodzinie, tym więcej radości, ale i hałasu, skomplikowanych sytuacji oraz wyzwań. Jak poukładać relacje, aby każdy czuł się ważny i potrzebny? Co wspiera więzi między dziećmi, a co je narusza? Po co dzieciom konflikty i jak im w nich towarzyszyć? Małgorzata Stańczyk, psycholog i dziennikarka, propagatorka Rodzicielstwa Bliskości, mama trójki dzieci, w swojej książce pomaga przeprowadzić całą rodzinę przez niełatwą czasem sytuację pojawienia się w rodzinie kolejnego dziecka. Napisana z szacunkiem dla odmienności każdego członka rodziny książka pokazuje, jak wzmacniać każde z dzieci tak, aby miało przestrzeń na własny rozwój. Autorka nie zapomina również o rodzicach, pokazując im, jak mogą zadbać o siebie, aby mogli być oparciem dla swoich dzieci i czerpać satysfakcję z rodzicielstwa. Uspokaja w obliczu niepokojów i pomaga nabrać zaufania do swoich rodzicielskich kompetencji.
Okładka książki Być parą i nie zwariować

39,90 zł 23,63 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

JAK BYĆ PARĄ I NIE ZWARIOWAĆ?Większość ludzi postrzega udany związek jako jeden z filarów szczęśliwego życia. Jednak życie we dwoje, mimo że wymarzone, niesie ze sobą dziesiątki problemów i dylematów.Jak pogodzić pragnienia, nawyki i życiowe cele dwóch osób? W jaki sposób pielęgnować swoją indywidualność, tworząc jednocześnie szczęśliwą parę? Czy namiętność może trwać wiele lat? Jak radzić sobie we dwoje z codziennymi problemami? Czy zdrada zawsze oznacza koniec związku?Dwoje cenionych terapeutów psycholożka Katarzyna Miller i seksuolog Andrzej Gryżewski w książce Jak być parą i nie zwariować? zmierzy się nie tylko z tymi, ale również z wieloma innymi najczęściej występującymi w związkach problemami i spróbuje znaleźć najlepszy sposób, by je rozwiązać.KATARZYNA MILLER najsłynniejsza polska psycholożka. Charyzmatyczna, dowcipna i pogodna, ale też szczera do bólu. Psychoterapeutka z kilkudziesięcioletnią praktyką w zakresie terapii indywidualnej, małżeńskiej i grupowej. Wykładowczyni na licznych warsztatach rozwojowych dla kobiet. Autorka i współautorka wielu bestsellerowych poradników, m.in. Chcę być kochana tak jak chcę, Bajki rozebrane.ANDRZEJ GRYŻEWSKI seksuolog, psycholog, psychoterapeuta. Wieloletni współpracownik prof. dr. hab. Z. Lwa-Starowicza w Instytucie Seksuologii. Członek Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego i Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Ekspert w wielu audycjach i programach poświęconych seksualności. Regularnie gości na łamach czasopism, m.in. Wysokich Obcasów, Logo oraz Zwierciadła. Autor i współautor książek, m.in. bestsellerowej Sztuki obsługi penisa. O seksualności ludzkiej wie (prawie) wszystko
Okładka książki Nakarmić swoje demony

42,00 zł 28,96 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Stworzona przez Tsultrim Allione pięciostopniowa metoda ""karmienia demonów"" wywodzi się z tradycyjnej buddyjskiej praktyki czie, ale nie jest praktyką religijną i nie wymaga znajomości buddyzmu. Stosowana jest przez profesjonalnych psychoterapeutów, psychologów, lekarzy i doradców. Dzięki niej każdy może stać się swoim własnym najskuteczniejszym terapeutą.Demony są w nas. To nasze lęki, zazdrość, uzależnienia. Prowadzimy z nimi ciągłą walkę, a one nie znikają. W miejsce odciętej głowy smoka wyrasta nowa. A gdyby tak karmić demony, zamiast z nimi walczyć?Autorka przekonująco pokazuje, że współczucie i rozumienie to lepsza droga rozwiązywania konfliktów. Tych wewnętrznych i tych zewnętrznych. Gdyby przyjąć tę nową strategię w stosunkach społecznych, świat miałby szansę na pokój. Nie musimy na to biernie czekać. Możemy zacząć od siebie. Hanna Samson - pisarka, psycholożka
Okładka książki Miłość a życie społeczne

57,50 zł 42,24 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

„Miłość a życie społeczne" - czy ma coś wspólnego z realiami współczesnego świata? W powszechnym przekonaniu związek pomiędzy miłością a życiem społecznym nie jest oczywisty. Aczkolwiek miłość w swojej wielkości jest zdolna, mimo ograniczeń realiów życia, przebudować wszelką ludzką rzeczy­wistość w wymiarze osobowym, rodzinnym, w re­lacjach międzyludzkich, pomiędzy grupami społecz­nymi czy narodami. Intuicyjnie wyczuwamy bogac­two możliwości tkwiących w miłości. Podejmując problem związków pomiędzy miłością a życiem społecznym, chciałem zwrócić uwagę na ich zna­czenie. Szczególnie w dobie powszechnej inflacji słowa „miłość", przy jednoczesnej skali narastania problemów społecznych, chociażby generowanych w cyberprzestrzeni. Współczesny człowiek zauro­czony dążeniem do użyteczności, zysku, władzy, które - jak się wydaje - ustalają standardy życia społecznego, nigdy nie porzucił duchowych marzeń o miłości poszukiwanej w transcendencji, a ukazy­wanej w religii i kulturze. Generowana z transcen­dencji miłość i wynikające z niej wsparcie duchowe ma wpływ na praktycznie doświadczany świat i to, co jest prezentowane w tej pracy, na życie społeczne. (fragment książki)
Okładka książki Emocjonalne pułapki w związkach

59,90 zł 46,69 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Kształtują nas nasze doświadczenia – zarówno dobre, jak i złe. Bez względu na to, jakie przeżycia mamy za sobą, to właśnie one znacząco wpływają na nasze relacje z ludźmi. Szczególnie na nasze związki miłosne. Co zrobić, aby negatywne doświadczenia sprzed lat nie determinowały naszych związków? Jak ustrzec się przed powtarzaniem destrukcyjnych zachowań, które psują relacje? Dzięki tej książce uporasz się ze swoją przeszłością, z doświadczeniami sprzed lat lub brakami z dzieciństwa, które dziś odbijają się na twoim związku. Przepracowanie pułapek przeszłości pomoże ci uniknąć powielania negatywnych wzorców zachowań. Opracowany przez autorów kompleksowy plan ułatwi ci radzenie sobie z dysfunkcyjnymi trybami. Dowiesz się, w jaki sposób, często nieświadomie, przenosisz poznane wcześniej modele zachowań do obecnego związku, co może być przyczyną wielu problemów. Autorzy proponują ponad 90 wyjątkowych ćwiczeń opartych na terapii schematów, które krok po kroku pomogą ci naprawić relację z bliską osobą. Fundamentem zdrowego i szczęśliwego związku jest emocjonalna stabilność i zrównoważenie każdego z partnerów. Ten poradnik pomoże ci zbudować i utrwalić taki fundament. Stań się Zdrowym Dorosłym, który stworzy udany i trwały związek! Nie jest trudno się zakochać. Dużo trudniej jest stworzyć związek. A jeszcze trudniej – sprawić, żeby był to związek, który przetrwa życiowe burze. Wchodząc z kimś w bliską relację, wnosimy do niej bagaż doświadczeń z całego wcześniejszego życia. Czasem mamy w tym bagażu zdrowe narzędzia do budowania i naprawy relacji. Czasem jest to historia ran i braków z dzieciństwa, które przekładają się na tworzone przez nas związki. Autorzy książki, bazując na najnowszej wiedzy i swym ogromnym doświadczeniu, pokazują, jak uzdrowić relację. Opisują też bogaty zestaw narzędzi pomocnych w tym procesie. Na taką książkę czekałem.
Okładka książki Presja rówieśników

14,90 zł 9,83 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Nie być gorszym, nie być innym, nie wyróżniać się oto wyzwania, którym próbuje sprostać dziecko, by zasłużyć na akceptację rówieśników, by zyskać ich uznanie.Tylko co zrobić, gdy te wyzwania kłócą się ze zdrowym rozsądkiem, gdy są sprzeczne z pragnieniami młodego człowieka, niezgodne z tym, czego uczą rodzice, co zwyczajnie dziecko uznaje za dobre? Pomocne elfy ruszają z odsieczą! Podpowiadają, jak nie ulegać presji rówieśników, jak obstawać przy swoim i jak mówić: Nie.
Okładka książki Postures: Body Language in Art

132,00 zł 106,84 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Examining the body language displayed in works of art is a whole new way of looking at art. The gestures portrayed can reflect the mores of a particular period in history, the customs of a certain culture or a fashion in artistic styles. Exploring these with masterful subtlety, celebrated artist and anthropologist Desmond Morris uncovers fascinating insights about changing social attitudes and conventions through history and around the world, finding surprising similarities as well as now rarely used gestures. Morris selects a number of key gestures, such as the handshake, the pointed foot, or the glove-slap, and groups them by the message they are intended to convey, such as Greetings, Status and Threats. He discusses the previously unconsidered symbolism behind these. What is understood as a gang sign today may have borne a more enigmatic meaning for Botticelli. And what did Napoleon’s hidden hand really mean? Postures: Body Language in Art uniquely combines the author’s expertise in both art and social science, so that even the most familiar paintings are suddenly seen in a new light.
Okładka książki Potęga dobrej komunikacji w zespole

39,00 zł 29,62 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

"Dlaczego uważam umiejętność zadawania pytań za tak istotną w budowaniu relacji? Ponieważ w dzisiejszym świecie, który cechuje się coraz większą złożonością, zróżnicowaniem kulturowym, jak również ogromną liczbą wzajemnych powiązań, jest to kluczowa umiejętność. Nie da się pracować z ludźmi wywodzącymi się z odmiennych kultur – czy to zawodowych, czy narodowych – bez umiejętności zadawania pytań i budowania relacji opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji faktu, że posiadają oni pewną różną od naszej wiedzę przydatną do wykonania danego zadania. (…) Pokorne pytanie jest szczególnie istotne dla przywódców, ponieważ do realizacji złożonych zadań niezbędne są dobre, ufne relacje z podwładnymi, które zachęcają do komunikacji w górę hierarchii. A bez takiej komunikacji organizacje nie będą ani skuteczne, ani bezpieczne." Ze wstępu "W świecie, który transformuje się pod wpływem technologii, coraz mocniej zarysowują się dwie siły wpływające na dzisiejszy biznes. Pierwszą z nich jest komunikacja. Zdolność do budowania relacji zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz organizacji, staje się kluczową umiejętnością menedżerów. Drugą siłą jest zdolność do rozumienia natury problemu. Nasilający się szum informacyjny i powszechna dostępność informacji sprawiają, że coraz częściej przywódcy podejmują decyzje nie mając pełnego zrozumienia warunków, w jakich są prowadzone działania i charakteru problemów, z którymi muszą sobie radzić. Bardzo powszechnym zjawiskiem jest też niedostateczna wiedza o kliencie i jego oczekiwaniach. Taki błąd popełniają nie tylko startupy – często zaślepione swoją ideą – ale również dojrzałe firmy, którym często brakuje zdolności do komunikowania się z klientem. Czy jest na to jakaś rada? Edgar H. Schein, psycholog zajmujący się problemem kultur organizacyjnych i autor wielu koncepcji, które trafiły do kanonu nauczania w zarządzaniu, proponuje zwrócenie się w stronę jednej z najstarszych technik znanych człowiekowi: pokornemu zadawaniu pytań. Zdaniem Scheina to właśnie postępowanie jest nam niezbędne również dziś, w warunkach informacyjnego chaosu i niepewności. Należy zadawać pytania, być dociekliwym, ale i uprzejmym. I nigdy niczego nie zakładać z góry, ale chcieć się dowiedzieć więcej. " dr Piotr Kaczmarek-Kurczak, Akademia Leona Koźmińskiego
Okładka książki The Five Dysfunctions of a Team

91,00 zł 78,21 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

In The Five Dysfunctions of a Team Patrick Lencioni once again offers a leadership fable that is as enthralling and instructive as his first two best-selling books, The Five Temptations of a CEO and The Four Obsessions of an Extraordinary Executive. This time, he turns his keen intellect and storytelling power to the fascinating, complex world of teams. Kathryn Petersen, Decision Tech's CEO, faces the ultimate leadership crisis: Uniting a team in such disarray that it threatens to bring down the entire company. Will she succeed? Will she be fired? Will the company fail? Lencioni's utterly gripping tale serves as a timeless reminder that leadership requires as much courage as it does insight. Throughout the story, Lencioni reveals the five dysfunctions which go to the very heart of why teams even the best ones-often struggle. He outlines a powerful model and actionable steps that can be used to overcome these common hurdles and build a cohesive, effective team. Just as with his other books, Lencioni has written a compelling fable with a powerful yet deceptively simple message for all those who strive to be exceptional team leaders.
Opakowanie Free To Be Me

40,29 zł 32,62 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Every rainbow-coloured page is packed with LGBTQ+ activities, advice and attitude. With spreads to colour, scribble, design and glitter, you'll meet dancing drag queens, rainbow donuts and the world's sassiest LGBTQ+ dinosaur: Brett the Sassysaurus! Read quotes from real-life rainbow icons, find out how to throw your own Pride Party, and learn about the history of gay rights. Most importantly: celebrate being yourself and what makes YOU amazing! Warm, hilarious, caring and insightful, Free To Be Me will fill every reader with self-esteem, confidence, colour and pride.
Opakowanie Słodki owoc gorzkiego drzewa

59,00 zł 40,68 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Pomysł na tę książkę przyszedł w momencie, gdy opowiadałem mojej rodzinie pewną właśnie przeczytaną historię, dla mnie niesamowitą i inspirującą. W tej opowieści kobieta relacjonuje, jak obudziła się w środku nocy, słysząc, że ktoś włamuje się do jej domu. Obcy mężczyzna kopniakiem wyważył drzwi do jej pokoju. Zbliżając się do łóżka, rzucał obelgami. Miała pod poduszką broń, ale wiedziała, że napastnik nie będzie cierpliwie czekać, aż ona ją wydobędzie. W tym momencie pojawiła się myśl, która – jak wierzy – uratowała jej życie, zmierzające wtedy do gwałtownego końca. Opowieść tę znajdziesz na kartach tej książki, nie powiem więc już nic więcej. Dodam tylko, że żyłem wtedy właśnie takimi przykładami osób, które wykorzystują pełen zakres dostępnych ludzkim istotom możliwości komunikowania się i nawiązywania kontaktu, zamiast wpadać w pułapkę ograniczonego wyboru kto-kogo, czyli walki lub ucieczki. (...) (...) Większość historii opowiedziano mi podczas wywiadów i głębokich rozmów, które nagrywałem, przepisywałem, edytowałem, a potem uzyskiwałem akceptację moich rozmówców. Pozostałe albo były już spisane osobiście przez autorów, albo też przedrukowywałem je z wcześniejszych źródeł.W przypadku niektórych opowieści nazwiska i miejsca zostały pominięte lub zmienione w celu zachowania prywatności. (...) (...) Wierzę, że te opowiadania zainspirują cię, wywołają niejedną łzę, spowodują, że zechcesz krzyczeć lub śmiać się w głos, otworzą twoje serce, wywołają dreszcz na myśl o rzeczach, o których nie myślałeś, że są możliwe. To właśnie uczyniły i dalej czyną dla mnie.” Mark Andreas
Okładka książki Bored, Lonely, Angry, Stupid

125,00 zł 101,19 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

This wide-ranging account of our emotional responses to technologies, from the telegram to Instagram, shows that technology changes not only how we feel, but what our feelings mean. Facebook makes us lonely. Selfies breed narcissism. On Twitter and comment boards, hostility reigns. Pundits and psychologists warn us that digital technologies substantially alter our emotional states. But in this lively and surprising account, we learn that technology doesn’t just affect how we feel from moment to moment—it changes profoundly the underlying emotions themselves. Bored, Lonely, Angry, Stupid examines nineteenth- and twentieth-century letters, diaries, and memoirs and draws on contemporary research and interviews with Americans of different ages and backgrounds to document how our emotions have been transformed by technological change. Where we now strive to escape boredom, earlier generations saw unstructured time as an opportunity for productivity and creativity. Where loneliness is now pathologized, we once thought of solitude as virtuous. Even as we ask whether technology is making us lonelier, it is altering the meaning of loneliness. In this timely book, Luke Fernandez and Susan Matt contend that current technology has removed many of the limits on our emotional landscape. Thus we seek to be constantly stimulated, engaged, and validated, while our anger and antisocial impulses are not only unconstrained but affirmed by the digital company we keep.
Okładka książki Kompetencje personalne i społeczne ćw. w.2019

16,80 zł 14,44 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Ćwiczenia są ułożone w taki sposób, by przede wszystkim utrwalać wiedzę oraz znaleźć jej praktyczne zastosowanie. Wiele z nich zaprojektowanych jest w wersji interaktywnej.Rozwiązanie ćwiczeń pozwoli uczniom udoskonalić następujące kompetencje kluczowe: kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji, kompetencje cyfrowe, kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się oraz kompetencje w zakresie przedsiębiorczości.Książka może być wykorzystywana w szkołach jako materiał ćwiczeniowy. Materiały ćwiczeniowe są to materiały przeznaczone dla uczniów, służące utrwaleniu przez nich wiadomości i umiejętności. Materiały ćwiczeniowe nie podlegają procedurze dopuszczania przez Ministra Edukacji Narodowej ani nie są umieszczane w żadnych urzędowych wykazach. Decyzja o tym, czy i jakie materiały stosować, należy wyłącznie do nauczyciela. Wybrane materiały ćwiczeniowe powinny być corocznie podawane przez dyrektora szkoły do publicznej wiadomości wraz z obowiązującym w danym roku szkolnym zestawem podręczników lub materiałów edukacyjnych.Zbiór ćwiczeń nie zawiera rozwiązań.
Okładka książki PERSWAZYJNY POKER TALIA NAJSKUTECZNIEJSZYCH TECHNIK SPRZEDAŻY PREZENTACJI I KOMUNIKACJI

49,90 zł 38,40 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

To nie jest książka do czytania. To talia technik wpływu! Perswazyjny poker to książka oparta na pomyśle krótkich i praktycznych rozdziałów. Jej struktura to 54 karty, tak jak w klasycznej talii kart do gry. Znajdziesz w niej przekrojową wiedzę z zakresu perswazji konwersacyjnej, komunikacji, prezentacji i etycznych technik wywierania wpływu, a nowatorska forma książki da ci możliwość praktycznego treningu. Trzy minuty! Tyle czasu potrzeba, aby zapoznać się z jedną z kart. Techniki są proste i gotowe do natychmiastowego zastosowania. Mimo że ich źródłem jest wiele naukowych prac i badań, autorzy przetłumaczyli ich treść na przystępny i łatwy język. W każdym rozdziale jest szereg przykładów z różnych obszarów życia i biznesu, aby zainspirować cię do użycia omawianych technik w codziennej praktyce. Skuteczność każdej techniki została wielokrotnie przetestowana, aby dać ci gotowe narzędzia, których użycie wywołuje konkretny rezultat po stronie rozmówcy. Opanowanie wszystkich technik może być oczywiście wyzwaniem, ale na szczęście można wprowadzać je w życie sukcesywnie i ciągle doskonalić biegłość w ich stosowaniu. Ucz się na świadomym i nieświadomym poziomie. Talia została stworzona w taki sposób, że techniki pojawiają nie tylko w przykładach, ale przede wszystkim zostały ukryte w opisach. W kartach są „zaszyte” również techniki z innych kart i wszystko to łączy się i przenika. Taki nowoczesny sposób uczenia się jest niezwykle skuteczny. Niektóre z kart znalazły swoją ilustrację w trwającym 60 sekund filmie, gdzie autorzy prezentują, jak używać danej techniki w dialogu handlowym i w przypadku konkretnych obiekcji rozmówcy. Wówczas link do tego filmu na YouTube znajdziesz u dołu karty. Obojętnie czy jesteś menedżerem, sprzedawcą, negocjatorem, nauczycielem czy rodzicem – te techniki są dla ciebie. Książka pokazuje, jak w praktyczny sposób można zachęcić innych do naszych rozwiązań i zmieniać przekonania rozmówcy tak, aby dostrzegł nowe możliwości. *** Grzegorz Załuski - doświadczony negocjator, konsultant i trener biznesu. Od wielu lat wspiera działania negocjacyjne osób prywatnych, menedżerów i właścicieli firm oraz całych organizacji. Wieloletni praktyk zarządzania sprzedażą oraz całymi strukturami przedsiębiorstwa. Czynne Mediator, wpisany do wykazu instytucji osób godnych zaufania w sądzie Okręgowym w Warszawie. Certyfikowany coach, współpracujący z menadżerami najwyższych szczebli oraz właściciela mi firm. Certyfikowany hipnoterapeuta, specjalizujący się w hipnozie konwersacyjnej, wykorzystywanej w procesach perswazyjnych. Ekspert mowy ciała a także certyfikowany instruktor programu „YOU CAN’T LIE TO ME” Body Language Institute w Waszyngtonie. Od wielu lat prowadzi szkolenia grupowe oraz wspomaga doskonalenie klientów w relacjach „face to face”. Autor książki „Negocjacyjne ZOO”. Adam Czajkowski – doświadczony trener biznesu. Praktyk i pasjonat sprzedaży oraz negocjacji. Ekspert w dziedzinie perswazji konwersacyjnej i technik wywierania wpływu. Od wielu lat uczy praktycznego wykorzystania technik perswazyjnych w procesach sprzedażowych, negocjacyjnych i zarządczych, a także w codziennej konwersacji. Autor programów szkoleniowych dla sprzedawców i managerów sprzedaży. Konsultuje personalne i negocjacyjne decyzje firm. Wspiera firmy w strategicznych działaniach rynkowych i tworzy dla nich praktyczne modele oparte na nowoczesnych technikach perswazji. Posiada zaawansowane uprawnienia do badań osobowości, skutecznie wspiera klientów w rozwiązywaniu problemów, wyjściu z kryzysu i konfliktu. Certyfikowany trener Body Language Institute Polska, aktywnie szkoli grupy i prowadzi indywidualne treningi wspierające rozwój personalny klientów.
Okładka książki CZASEM CZUŁY CZASEM BARBARZYŃCA

39,99 zł 25,13 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Przewodnik po męskości - pisany przez mężczyzn dla mężczyzn Kim jest współczesny mężczyzna, a kim chciałby być? Jak postrzegają samych siebie, a jak widzą ich kobiety? Jaki wpływ na bycie mężczyzną mają ojcowie, a jaki matki? Co znaczy być „wyraźnym” mężczyzną? Czym jest „długa, ciemna noc penisa”? Co kryje się za ucieczką w pracę, a co za podniesieniem ręki na partnerkę? Tomasz Kwaśniewski - reporter "Dużego Formatu", autor "Dziennika ciężarowca" i "Dziennika taty" i Jacek Masłowski - psychoterapeuta, coach, jeden z założycieli Fundacji Masculinum rozmawiają o tym jak być mężczyzną w naszych czasach: o ojcu, o miłości, o dojrzewaniu, o seksie, rodzicielstwie, pracy, zdrowiu. Ta szczera - chwilami boleśnie – męska rozmowa zaskakuje, bulwersuje i obala stereotypy - zdziwi mężczyzn, oburzy kobiety, a wszystkich razem z całą pewnością poruszy. To książka- wiwisekcja podwójna… osobista i intymna, a jednak wciąż męska. Obnażająca korzenie patriarchalnego myślenia o męskości, wyłaniająca obraz współczesnych „czułych barbarzyńców”. Jest jak podsłuchiwanie kolegów w prywatnej rozmowie. Nie musimy się ze wszystkim zgadzać, wystarczy nie oceniać, nie kwestionować – tylko posłuchać, co ich obchodzi. A potem się zadumać i postawić sobie parę ważnych pytań. Alicja Długołęcka Szczera, dosadna, nie unikająca kontrowersji rozmowa dwóch wrażliwych i dociekliwych facetów po przejściach o najważniejszych sprawach w życiu chłopców i mężczyzn. Obowiązująca lektura dla współczesnych facetów w dowolnym wieku a także dla ich matek, ojców i partnerek. Wojciech Eichelberger Tomasz Kwaśniewski, rocznik 1973, reporter Dużego Formatu, autor "Dziennika ciężarowca", "Dziennika taty", oraz książki dla dzieci: "Jedno oko na Maroko". Tata Franka i Tosi, mąż Agnieszki. Jacek Masłowski jest psychologiem, filozofem, trenerem grupowym, coachem oraz psychoterapeutą Gestalt. Wybrał ten nurt, ponieważ głęboko wierzy, że umiejętność życia w świadomym kontakcie ze sobą, swoimi potrzebami i ograniczeniami daje możliwość budowania satysfakcjonującego kontaktu z innymi ludźmi. Współtwórca i Prezes Fundacji Masculinum. Specjalizuje się w problemach współczesnych mężczyzn. W terapii dąży do rozpoznania głębokich przyczyn problemów oraz odkrywania, w jaki sposób można na nie wpływać, dając sobie dzięki temu szansę na znaczną poprawę jakości życia. Współautor książki „Czasem święta, czasem ladacznica”.
Okładka książki POROZMAWIAJMY O ŚMIERCI PRZY KOLACJI

39,99 zł 23,58 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Michael Hebb to współtwórca popularnego na Zachodzie ruchu, w ramach którego ludzie, znajomi lub nieznajomi, spotykają się przy stole, by porozmawiać o śmierci. Tak jak o życiu, normalnie. Gdybyś mógł przedłużyć swoje życie, to o jak długo? Jak wygląda dobra śmierć? Jak chciałbyś być wspominany? Takich kolacji odbyło się na całym świecie już ponad 100 tysięcy. W książce Hebb opowiada, co się podczas nich dzieje, dostarcza tematów do rozmowy oraz pokazuje dziesiątki sposobów na oswojenie śmierci naszej i naszych bliskich. A we wstępie dziennikarka Krystyna Romanowska opisuje, jak wyglądają prowadzone przez nią polskie kolacje ze śmiercią w roli głównej. Jakoś tak świątecznie zrobiło się przy stole. Zaczęliśmy mówić. I okazało się, że śmierć (w połączeniu z miłością) jest sprawą, wokół której można się skupić i odczuć bliskość z nieznajomymi. Tadeusz Sobolewski Nasza rozmowa o śmierci przy kolacji rozwinęła się w rozmowę o tym, jak ważna jest więź z ludźmi i pamięć. I podziałała na nas kojąco. Takie rozmowy mogą uwolnić emocje, rozpuścić strach, żal, poczucie winy, a w efekcie - pomóc sensowniej żyć. Anna Maruszeczko Nie bójcie się! Odwagi! Żyjcie w kontekście wieczności, bo przecież za chwilę staniemy po tamtej stronie. Ks. Jan Kaczkowski
Okładka książki Złość. Jak nie zamienić jej we wściekłość?

37,00 zł 20,35 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Najnowsza publikacja Wydawnictwa Charaktery gromadzi teksty wybitnych znawców problematyki złości i agresji. Nie tylko wyjaśniają, skąd bierze się nasza złość i nasza agresja, nie tylko pomagają zrozumieć, co się z nami dzieje pod ich wpływem, ale też prezentują metody, które pozwolą nam przynajmniej złagodzić złość. Złość nie jest zła. To swego rodzaju zawór bezpieczeństwa dla naszych emocji i uczuć. Trzeba jednak umieć sobie z nią radzić. Trzeba wiedzieć, jak ją wyrażać, aby nie krzywdzić innych ludzi, aby przyniosła coś dobrego. Jeśli tego nie potrafimy, jeśli nie rozumiemy źródeł naszej złości, wówczas zaczyna jej towarzyszyć agresja. A gdy ona się pojawi, zaczyna być źle. Pod wpływem agresji zaczynamy bowiem widzieć w innych ludziach wrogów, których trzeba nie tylko pokonać, ale zniszczyć słowem, uczynkiem albo jednym i drugim. Wśród autorów są znakomici specjaliści polscy i światowi: Joachim Bauer, Michał Bilewicz, Adam Frączek, James Gilligan, Julie Holland, Hanna Liberska, Anna Oleszkowicz, Mike Parent, Michał Rusinek, Krystyna Skarżyńska.
Okładka książki DOGADAĆ SIĘ Z INNYMI CZYLI POROZUMIENIE BEZ PRZEMOCY NIE TYLKO W ŻYCIU ORGANIZACJI

39,90 zł 25,51 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

By poczuć radość w poniedziałkowy poranek... Wyobraź sobie firmę wolną od krzyku, konfliktów, wzajemnego punktowania i obgadywania za plecami. Wyobraź sobie środowisko pracy bez kompleksów, bez zagrożenia, przyjazne miejsce, gdzie Ty i ludzie wokół macie poczucie sensu i własnej wartości. Wyobraź sobie, że z zawodowej rzeczywistości usuwasz przemoc, agresję, szantaż, pretensje, fochy i oceny, w zamian tworzysz nowy świat, oparty na szacunku, współpracy, dialogu oraz - co najważniejsze - na kontakcie z innymi ludźmi i wzajemnym zrozumieniu. Wyobraź sobie świat, w którym można być efektywnym i zadowolonym ze swojej pracy. Wyobraź go sobie, a potem wprowadź jego reguły do swojej codzienności. Twórcą idei zwanej Porozumieniem bez Przemocy (Nonviolent Communication - NVC) jest amerykański psycholog Marshall B. Rosenberg. Zaproponował on sposób komunikacji, w którym odchodzi się od paradygmatu szukania winnego, ustalania za wszelką cenę, kto ma rację, na rzecz budowania relacji i wypracowywania na jej podstawie rozwiązań wygrany - wygrany. Nie ma tu miejsca na przemoc, strach, ocenianie, co dobre, a co złe, w zamian jest uważność na fakty i obserwacje, refleksja, jakie uczucia, a zatem i potrzeby, wywołują w nas dane sceny, sytuacje czy zachowanie drugiego człowieka. Nie ma spychania na kogoś odpowiedzialności za własne samopoczucie. Jest koncentracja na słuchaniu, dbanie o siebie i innych. W efekcie, w atmosferze porozumienia, wszystkim pracuje się przyjemniej i spokojniej. Wzrasta entuzjazm, pojawiają się nowe pomysły, poprawiają się wyniki finansowe. Firma ma świetną reputację jako pracodawca, więc do wolnych stanowisk ustawia się kolejka chętnych. Piękne, prawda? W dodatku realne. Poznaj reguły Porozumienia bez Przemocy i już dziś zacznij je wprowadzać w swoim życiu i we własnej organizacji! O autorach Joanna Berendt — ma ponad 10-letnie doświadczenie menadżerskie w działających w branży finansowej międzynarodowych korporacjach, w których zajmowała się zarządzaniem projektami i budowaniem zespołów opartych na współpracy; między innymi uczestniczyła w procesie tworzenia od podstaw banku detalicznego. Od 2008 roku współpracuje z Youth Business Poland jako mentor i coach, wspiera przedsiębiorców w rozwoju i skutecznym prowadzeniu własnych biznesów. Od 2013 roku jako członek zarządu współtworzy Equante — Fundację Nowych Możliwości. Jest akredytowanym coachem ICF PCC. Zainicjowała pierwsze w Polsce studia podyplomowe z zakresu Porozumienia bez Przemocy — na Collegium Civitas, gdzie od 2015 roku prowadzi zajęcia. Obszary jej specjalizacji to: rozwiązywanie konfliktów, mediacje, konstruktywna komunikacja w życiu, rodzinie i organizacji, coaching menadżerski, coaching zespołów, coaching systemowy. Agnieszka Kozak — od ponad 16 lat pracuje jako trener i konsultant w korporacjach z branż: farmaceutycznej, bankowej, budowlanej oraz związanej z produkcją. Z wykształcenia jest psychologiem, przez wiele lat była adiunktem w Katedrze Psychologii Organizacji i Zarządzania. Te kompetencje wykorzystuje w pracy trenera, konsultanta, coacha i terapeuty, co zdecydowanie zwiększa efektywność prowadzonych przez nią procesów. Kocha to, co robi, i robi to, co kocha. Od wielu lat prowadzi warsztaty empatycznego przywództwa oparte na idei Porozumienia bez Przemocy, wdraża ten rodzaj komunikacji w organizacjach. Prowadzi również warsztaty dla małżeństw, wspierając je w odnajdywaniu ich języka miłości. Twórczyni programu studiów podyplomowych, których bazę merytoryczną stanowi Porozumienie bez Przemocy. Obszary jej specjalizacji to: doradztwo i wsparcie w procesie zmian w organizacji, warsztaty oparte na procesie grupowym, coaching menadżerski, coaching zespołów, komunikacja w małżeństwie i w organizacji.
Okładka książki Słyszę cię: zaskakująco prosty sposób...

26,00 zł 14,30 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Poznaj przepis na ,,sekretny sos"" udanych relacji w życiu i miłości. Prosta i praktyczna książka, dzięki której nauczysz się jednej (potężnie skutecznej i zaskakująco mało znanej) umiejętności psychologicznej - walidacji. Walidacja sprawdza się w każdej sytuacji: od krótkich, niezobowiązujących wymian zdań z nieznajomymi, po trudne rozmowy biznesowe oraz długie, emocjonalne rozmowy w bilskiej relacji. Ta prosta umiejętność pomoże ci: Pielęgnować i rozwijać uczucie miłości i szacunku w relacji romantycznej Rozwiązywać konflikty w domu i pracy Sprawić, że druga osoba stanie się bardziej otwarta na twój punkt widzenia Oferować rady, które są przyjmowane Zdobyć szacunek współpracowników. W I części Michael Sorensen z lekkością i humorem dzieli się osobistymi doświadczeniami z walidacją. Przytacza badania naukowe, które zdradzają sekret szczęśliwych par. W II części prezentuje autorską Metodę Walidacji w 4 Krokach - metoda ta niemal w każdych okolicznościach pozwoli ci nawiązać lepszy kontakt z rozmówcą. W III części (na przykładzie rozmaitych sytuacji) autor analizuje walidację w codziennych sytuacjach oraz proponuje konkretne rozwiązania.             
Okładka książki CD MP3 JAK MÓWIĆ ŻEBY MALUCHY NAS SŁUCHAŁY PORADNIK PRZETRWANIA DLA RODZICÓW DZIECI W WIEKU 2-7 LAT
audiobook

35,00 zł 21,78 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Podręcznik niezbędny dla każdego, kto w domu czy w pracy ma do czynienia z małymi dziećmi, poprzedzony przedmową Adele Faber, jedną z autorek bestsellerowego Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły, nazwanego przez „The Boston Globe” „biblią wychowania”. Jak poradzić sobie z maluchem, który nie chce myć zębów, odmawia jedzenia warzyw lub rozrzuca książki po całym pokoju? Jak mówić, żeby maluchy nas słuchały to kompendium wiedzy dotyczącej wychowania dzieci w wieku 2-7 lat. Autorki, Joanna Faber (córka Adele) i Julie King dzielą się swoim wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi, a także wyciągają wnioski z wielu rozmów z rodzicami i specjalistami i za pomocą autentycznych historii oraz komiksów znanych z poprzednich tytułów w serii dostarczają szeregu praktycznych narzędzi i wskazówek, jak się komunikować, rozmawiać i rozwiązywać trudne sytuacje, nie ignorując przy tym potrzeb dziecka ani swoich.

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj