Czym różni się podręcznik NOWOŚĆ z 2025 r. od podręczników z ubiegłych lat? Po pierwsze, ten podręcznik zawiera wyłącznie te treści, które aktualnie obowiązują został dostosowany do najnowszych wymogów MEN. Po drugie, ten podręcznik to kontynuacja NOWEJ edycji podręczników z klasy 1. Nastolatki, które rozpoczęły w ubiegłym roku szkołę średnią, nie są takie same jak młodzież sprzed kilku lat. Dlatego przygotowaliśmy nowe, ulepszone podręczniki, napisane tak, by odpowiadały na potrzeby obecnych uczniów. W podręczniku NOWE Oblicza geografii szczególny nacisk położono na przystępność oraz wizualizację treści geograficznych. Małe porcje tekstu oraz liczne wypunktowania, ilustracje, tabele i schematy aby uczyć się efektywniej i bez wysiłku. Przejrzyste wizualizacje, czyli infografiki aby łatwiej zrozumieć omawiane zagadnienia. Samouczki Krok po kroku z dodatkowymi zadaniami do samodzielnego wykonania aby skutecznie opanować najważniejsze umiejętności geograficzne.
Czym różni się podręcznik NOWOŚĆ z 2025 r. od podręczników z ubiegłych lat? Po pierwsze, ten podręcznik zawiera wyłącznie te treści, które aktualnie obowiązują został dostosowany do najnowszych wymogów MEN. Po drugie, ten podręcznik to kontynuacja NOWEJ edycji podręczników z klasy 1. Nastolatki, które rozpoczęły w ubiegłym roku szkołę średnią, nie są takie same jak młodzież sprzed kilku lat. Dlatego przygotowaliśmy nowe, ulepszone podręczniki, napisane tak, by odpowiadały na potrzeby obecnych uczniów. W podręczniku NOWE Odkryć fizykę szczególny nacisk położono na przystępność, wizualizację i funkcjonalną organizację treści. Podręcznik zawiera zbiór zadań. Małe porcje tekstu,wypunktowania, schematy, infografiki aby szybciej znaleźć i zapamiętać potrzebne treści. Przykłady i oznaczone zadania analogiczne aby ułatwić naukę rozwiązywania zadań. Dobrze opracowane i zilustrowane eksperymenty łatwiejsza nauka przeprowadzania i analizowania doświadczeń. Przypomnij sobie skrót wcześniejszych treści, potrzebnych do zrozumienia bieżących zagadnień. Dodatki matematyczne w jednym miejscu zapewniają łatwe korzystanie z podręcznika.
Doświadczenie w pracy dydaktycznej z cudzoziemcami uczącymi się języka polskiego, wśród których znaczącą liczbę stanowią biznesmeni, pokazało, że potrzebny jest podręcznik o tematyce biznesowej na średnim poziomie. Autorka wyszła z założenia, że już na poziomie średnio zaawansowanym możliwe jest, a zarazem pożądane posługiwanie się językiem specjalistycznym, jakim jest język biznesu. Podręcznik został adresowany do tych wszystkich, którzy ukończyli naukę języka polskiego na poziomie podstawowym A1 i A2. Jest to więc podręcznik dla poziomów średnich B1 i B2, napisany z myślą o tych, którzy chcą poznać realia prowadzenia biznesu w Polsce, podstawowe słownictwo oraz struktury syntaktyczne używane w tej dziedzinie. Powstawaniu O biznesie po polsku przyświecała taka koncepcja metodyczna, aby jako podręcznik specjalistyczny prezentował on słownictwo oraz struktury używane w biznesie, jednocześnie przywoływał struktury gramatyczne i słownictwo poznane przez uczących się języka polskiego na poziomie podstawowym - A1 i A2 I tak na przykład w lekcji pierwszej "Dane osobowe" pojawia się nowe słownictwo z kwestionariusza osobowego (stanowisko, zameldowanie), ale także powtarzane są podstawowe konstrukcje z narzędnikiem (jestem Polakiem, jestem inżynierem, czy - mam 25 lat, pracuję w firmie x). Takie podejście metodyczne pozwala na łagodne przejście z języka ogólnego do specjalistycznego. Uczący się nie są przytłoczeni nadmiarem nowego słownictwa i konstrukcji, nie są nieprzyjemnie zaskoczeni i zablokowani. Podręcznik może być wykorzystywany zarówno do pracy z nauczycielem, jak i samodzielnej pracy uczącego się. Stosunkowo prosty układ poszczególnych części oraz klucz do ćwiczeń pozwalają na samodzielną naukę. Układ lekcji w podręczniku jest następujący: tekst lub dialog słownictwo ogólne słownictwo tematyczne 15 minut na gramatykę (w tym m in. konstrukcje zdań) ćwiczenia wiadomości gospodarcze Na końcu podręcznika znajdują się: słowniczek do tematów: "Czas wolny" oraz "Giełda" tablice gramatyczne klucz do ćwiczeń słownik Tekst i dialogi (w zależności od tematu i kontekstu sytuacyjnego jest to albo dialog, albo tekst ciągły) prezentują ogólne realia prowadzenia biznesu w Polsce, konstrukcje syntaktyczne oraz słownictwo dotyczące danego tematu. Jako teksty modelowe mogą stanowić punkt wyjścia lekcji. Ta część może służyć ćwiczeniom w czytaniu oraz pracy nad wymową. Dialogi i teksty nie tworzą jakiejś historii, a to dlatego, iż zamiarem autorki było, aby z lekcji korzystano na zasadzie poradnika - uczący się może czytać dowolną lekcję, której znajomość jest mu potrzebna, np. "O gospodarce" czy "Rozmowa przez telefon". Słownictwo podzielone zostało na dwie grupy - ogólne oraz tematyczne. Słownictwo tematyczne zawiera zarówno słownictwo specjalistyczne związane z tematem lekcji, jak i słownictwo ogólne czy potoczne, które rozszerza zasób słów dotyczących tematów lekcji.
Książki aktywizujące z naklejkami to kreatywna zabawa rozwijająca umiejętności dziecka. Znajdziemy w nich łamigłówki, malowanki oraz zadania, a naklejki dodadzą element interaktywny umożliwiający personalizację każdej strony. To doskonały sposób na rozwijanie zdolności manualnych, logicznego myślenia i wyobraźnię.
Format netto: 205x285mm
Liczba stron: 48+wkładka z 42 naklejkami
Publikacja Matematyka od podstaw to ponad 100 kart pracy dedykowanych uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Powstała, aby wspierać nauczycieli oraz pedagogów w realizacji edukacji matematycznej w zrozumiały i przystępny sposób. Sprawdzi się również na zajęciach rewalidacyjnych i korekcyjno-kompensacyjnych. Ten wyjątkowy materiał wyróżniają: zadania na liczbach w zakresie 020, które rzadko pojawiają się w publikacjach dla dzieci z niepełnosprawnością, zwykle kończących się na 10 proste ćwiczenia ułatwiające zauważenie i zrozumienie reguł matematycznych wielokrotne powtórzenia zadań będące zgodnie z zasadami dydaktyki specjalnej kluczem do utrwalenia zdobytej wiedzy wskazówki dla nauczyciela, które stanowią inspirację oraz pomoc w nauczaniu matematyki w praktyczny i jasny sposób. Ten bogaty zestaw zawiera zadania z zakresu kaligrafii i przeliczania elementów w zbiorach, a także ćwiczenia polegające na przykład na przesuwaniu koralików na liczydle, związywaniu patyczków i doliczaniu do nich kolejnych lub wsypywaniu fasolek do woreczka. Przemyślany układ stron oraz przyjazna szata graficzna z pewnością pomogą dzieciom lepiej poznać i zrozumieć królową nauk. Olga Kłodnicka - absolwentka pedagogiki specjalnej, logopedii oraz rewalidacji dzieci i dorosłych z autyzmem. Nauczyciel wspomagający od 2015 roku. Terapeuta w prywatnym gabinecie Tola Małe Centrum Rozwoju. Szkoleniowiec i twórca w mediach społecznościowych.
Rysowanie, rozwiązywanie zagadek i liczenie to coś, co dzieci uwielbiają. W książce towarzyszy im Franek – ulubiony jeż w jeansowych ogrodniczkach. Dzieci, rozwiązując zadania będą ćwiczyły małą motorykę, umiejętność logicznego myślenia, przeliczania, dopasowywania i wiele innych. Ciekawe zadania dostosowane do możliwości dzieci to fantastyczny sposób na nudę, a do tego nauka przez zabawę. Suchościeralny flamaster sprawia, że zadania można rozwiązywać wielokrotnie.
Rysowanie, rozwiązywanie zagadek i liczenie to coś, co dzieci uwielbiają. W książce towarzyszy im Franek – ulubiony jeż w jeansowych ogrodniczkach. Dzieci, rozwiązując zadania będą ćwiczyły małą motorykę, umiejętność logicznego myślenia, przeliczania, dopasowywania i wiele innych. Ciekawe zadania dostosowane do możliwości dzieci to fantastyczny sposób na nudę, a do tego nauka przez zabawę. Suchościeralny flamaster sprawia, że zadania można rozwiązywać wielokrotnie.
Tolles Deutsch to seria podręczników językowych przeznaczona zarówno dla uczniów rozpoczynających naukę języka niemieckiego w liceum i technikum, jak i dla tych, którzy kontynuują ją po szkole podstawowej. Kurs języka niemieckiego doskonale odpowiada potrzebom uczniów i nauczycieli oraz realizuje wymogi nowej podstawy programowej (podstawa III.2.0 i III.2 ? części 1?4 serii, postawa III.1.P ? części 2?5 serii). Treści zawarte w podręcznikach i zeszytach ćwiczeń doskonale korespondują z potrzebami komunikacyjnymi młodzieży w codziennych sytuacjach. Podręczniki do niemieckiego zapewniają rozwój językowy na każdej płaszczyźnie. Innowacyjne wykorzystanie podobieństw między językiem niemieckim a angielskim do nauczania gramatyki. Kształtowanie kluczowych kompetencji XXI wieku ? krytycznego myślenia, kreatywności i kooperacji. DLA KOGO PRZEZNACZONY JEST PODRĘCZNIK? Tolles Deutschto nowy rozdział w dziedzinie nauki języka niemieckiego. Nowoczesny kurs języka niemieckiego został skonstruowany w przejrzysty sposób. Podręcznik niemieckiego umożliwia sprawną organizację nauki i przygotowuje ucznia do komunikacji z niemieckojęzycznymi rówieśnikami. Kurs niemieckiego Tolles Deutsch jest przewidziany na cztery lata nauki w liceum lub pięć lat nauki w technikum. Każdy poziom przeznaczony jest do realizacji w czasie 2?3 godzin nauki języka niemieckiego w tygodniu. Co wyróżnia podręcznik? Teksty prezentujące autentyczne sytuacje życiowe, napisane przystępnym językiem z założeniem łagodnej progresji materiału. Zeszyt ćwiczeń do nauki języka niemieckiego z bogatym zestawem materiałów powtórzeniowych. Wyraźny nacisk na pozajęzykowe aspekty kształcenia: świadomy proces uczenia się, budowanie autonomii ucznia, rozwijanie kompetencji społecznych i kulturowych krajów niemieckojęzycznych.
Tolles Deutsch to seria podręczników językowych przeznaczona zarówno dla uczniów rozpoczynających naukę języka niemieckiego w liceum i technikum, jak i dla tych, którzy kontynuują ją po szkole podstawowej. Kurs języka niemieckiego doskonale odpowiada potrzebom uczniów i nauczycieli oraz realizuje wymogi nowej podstawy programowej (podstawa III.2.0 i III.2 ? części 1?4 serii, postawa III.1.P ? części 2?5 serii). Treści zawarte w podręcznikach i zeszytach ćwiczeń doskonale korespondują z potrzebami komunikacyjnymi młodzieży w codziennych sytuacjach. Podręczniki do niemieckiego zapewniają rozwój językowy na każdej płaszczyźnie. Innowacyjne wykorzystanie podobieństw między językiem niemieckim a angielskim do nauczania gramatyki. Kształtowanie kluczowych kompetencji XXI wieku ? krytycznego myślenia, kreatywności i kooperacji. DLA KOGO PRZEZNACZONY JEST PODRĘCZNIK? Tolles Deutschto nowy rozdział w dziedzinie nauki języka niemieckiego. Nowoczesny kurs języka niemieckiego został skonstruowany w przejrzysty sposób. Podręcznik niemieckiego umożliwia sprawną organizację nauki i przygotowuje ucznia do komunikacji z niemieckojęzycznymi rówieśnikami. Kurs niemieckiego Tolles Deutsch jest przewidziany na cztery lata nauki w liceum lub pięć lat nauki w technikum. Każdy poziom przeznaczony jest do realizacji w czasie 2?3 godzin nauki języka niemieckiego w tygodniu. Co wyróżnia podręcznik? Teksty prezentujące autentyczne sytuacje życiowe, napisane przystępnym językiem z założeniem łagodnej progresji materiału. Zeszyt ćwiczeń do nauki języka niemieckiego z bogatym zestawem materiałów powtórzeniowych. Wyraźny nacisk na pozajęzykowe aspekty kształcenia: świadomy proces uczenia się, budowanie autonomii ucznia, rozwijanie kompetencji społecznych i kulturowych krajów niemieckojęzycznych.
Druga książka z serii To NIE jest praca domowa pt. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 bez przekroczenia progu. Ćwiczenia utrwalające to zbiór zadań służących doskonaleniu umiejętności liczenia w tym zakresie. Publikacja ta w łączności z czynnościowym nauczaniem matematyki i rozwijaniem zainteresowań matematycznych w konkretnym działaniu może stać się przydatnym narzędziem pracy z dziećmi w młodszym wieku szkolnym (klasy 1-3), jak również formą wsparcia dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, stanowiąc inspirację dla wszystkich osób, których zadaniem jest edukacja i wspomaganie rozwoju dzieci: nauczycieli, opiekunów, pedagogów i psychologów z poradni psychologiczno-pedagogicznych, jak również rodziców.
Ćwiczenia w tej teczce zostały podzielone na sześć działów dotyczących umiejętności, z którymi uczniowie klas 4-6 najczęściej mają problemy. Są to:
sprawność manualna
grafomotoryka
percepcja wzrokowa
percepcja słuchowa
pisanie
czytanie
Czym zajmuje się matematyka?
Większości uczniów matematyka kojarzy się z poleceniem Oblicz (oblicz pole, wysokość, prędkość, prawdopodobieństwo . . . ) lub z pytaniem Ile? stojącym za poprzednim poleceniem (ile lat, ile trójkątów, ile liczb itp). I nic dziwnego. Tak sformułowane są niemal wszystkie zadania szkolne. Jednak zwykle nie tak wyglądają problemy, przed którymi staje zawodowy matematyk. Te bowiem są zwykle bardziej ogólne i abstrakcyjne. Zazwyczaj przypominają dobrze znane z różnych zawodów matematycznych zadania typu Udowodnij, że. . . . Stoi więc za nimi pytanie Dlaczego?.
Skąd jednak wiedzieć, co udowodnić? Owszem, istnieją w każdej dziedzinie pewne przypuszczenia, których do tej pory nie udało się ani udowodnić, ani obalić. Są to tak zwane hipotezy. Te najbardziej znane noszą nazwiska swoich autorów. Bywa ją takie, które pozostają otwarte przez setki lat.
Znacznie częściej jednak dowód poprzedza znalezienie nowej zależności. Często przyjmuje ona postać numeryczną (jak chociażby w twierdzeniu Pitagorasa), ale nie zawsze. Ciekawszym przypadkiem jest zauważenie, że dwa z pozoru różne obiekty są — przynajmniej pod pewnymi względami — podobne bądź wręcz takie same. Czasami zamiast szukać zależności między znanymi obiektami, szuka się nowych obiektów o pewnych właściwościach.
Wszystko to można zobaczyć w trzech prezentowanych miniaturach. Pierwsze dwie dotyczą kombinatoryki, czyli działu matematyki zajmującego się skończonymi strukturami. Najprostszą taką strukturą jest zbiór. W przypadku braku dalszych informacji jedynym sensownym pytaniem, jakie możemy zadać, jest pytanie o liczbę elementów. Znacznie ciekawiej wygląda sytuacja, gdy do zbioru dodamy dodatkowe informacje. Dodając do zbioru informację o pewnego rodzaju powiązaniach między jego elementami, otrzymujemy graf.
W drugiej miniaturze autorki zajmują się zadaniami dotyczącymi znajomości w pewnych grupach ludzi. Jest to właśnie taki sposób powiązania osób tworzących zbiór, który czyni z niego graf. Choć więc słowo graf w miniaturze nie pada, to w istocie jest ona poświęcona przykładom pytań, jakie możemy rozważać dla grafów.
Teoria grafów jest przykładem dziedziny w której łatwo można sformułować pytania, na które matematyka w dalszym ciągu nie zna odpowiedzi. Wnioskiem z jednego z pierwszych zadań jest, że w każdej grupie złożonej z przynajmniej 6 osób znajdą się trzy, które się wzajemnie znają lub trzy osoby, wśród których nie ma znajomych. W miarę łatwo można udowodnić coś ogólniejszego. Dla każdej liczby dodatniej n w dostatecznie dużej grupie osób znajdzie się n osób, które się wzajemnie znają lub n osób, wśród których nie ma żadnych znajomych. Pytanie, jak duża musi być ta grupa. Można pokazać, że dla n = 4 potrzeba i wystarczy 18 osób. Ale już dla n = 5 dokładna liczba potrzebnych osób nie jest znana. Wiadomo, że 42 osoby to zbyt mało, a 46 z pewnością wystarcza. Czy wystarcza ją 43 osoby, a może 44? Nie wiadomo.
Na pierwszy rzut oka może wydawać się zaskakujące, że nawet przy pomocy komputera nie można rozstrzygnąć, która z tych bądź co bądź niezbyt dużych liczb jest właściwa. Problemem jest liczba wszystkich możliwych układów znajomości w takich grupach, co powoduje, że przejrzenie wszystkich możliwości jest fizycznie niemożliwe.
W pierwszej miniaturze pojawia ją się jeszcze bardziej skomplikowane struktury kombinatoryczne związane z pewnymi grami. Pierwszymi grami, którymi zainteresowali się matematycy, były gry hazardowe, w których rolę odgrywa losowość. Tu jednak autor zajmuje się grami w swej naturze „kombinatorycznymi”, jak szachy czy kółko i krzyżyk, a więc grami, w których gracze kolejno wykonują pewne ruchy, wybierając jedną z być może wielu, ale skończenie wielu możliwości.
Mottem miniatury jest zdanie Henriego Poincare, słynnego francuskiego ...
Komitet organizacyjny konkursu Kangur Matematyczny od 30 lat przygotowuje corocznie zestaw książeczek pod wspólną nazwą Miniatury Matematyczne. Od długiego już czasu ustalił się zwyczaj, aby każda edycja składała się z czterech tomików — każdy przeznaczony dla uczniów w przedziałach wiekowych orientacyjnie odpowiadających kolejnym kategoriom konkursu. Części serii przygotowane z myślą o młodszych klasach na ogół stanowią pewną całość spiętą wspólnym tematem lub wspólną myślą przewodnią. Te zaś, które dedykowane są starszej młodzieży, z reguły składają się z trzech lub czterech opracowań różniących się tematyką — nieraz dość znacznie. Takim właśnie tomikiem jest niniejszy, skierowany głównie do uczniów najstarszych klas szkół podstawowych. Znajdują się w nim trzy artykuły różniące się tematyką, stylem a także stopniem trudności.
Pierwsza miniatura „Zastosowania kongruencji liczbowych” dotyczy, zgodnie z tytułem, pojęcia kongruencji i ich niektórych zastosowań. Początkowe rozdziały bazują na znanych ze szkoły informacjach dotyczących teorii podzielności liczb naturalnych, rozszerzając je na cały zbiór liczb całkowitych. Następnie autor wprowadza tytułowe pojęcie, a tym samym nową symbolikę wraz z zestawem reguł posługiwania się nią. Używanie nieznanego wcześniej języka opisu pojęć matematycznych jest zawsze trudne, dlatego treści teoretyczne opatrzone są wieloma przykładami liczbowymi. Kongruencje bardzo przydają się do zgrabnego zapisu rozwiązań problemów dotyczących podzielności i dzielenia z resztą liczb całkowitych, co autor pokazał w kolejnych rozdziałach swojego artykułu.
Kolejna miniatura o intrygującym tytule „Podchodzenie nieskończoności” przenosi Czytelnika w zupełnie inną część matematycznego uniwersum. Z dobrze znanego świata liczb całkowitych, w którym zarówno pojęcie wartości liczb jak i ich równości jest zrozumiałe, przechodzimy w rzeczywistość, w której pojęcia te przestają mieć swoje tradycyjne znaczenie. Na początku artykułu dowiadujemy się o tym, jak w przeszłych wiekach matematycy dochodzili do uznania konieczności wprowadzenia do rozważań naukowych obiektu abstrakcyjnego symbolizującego „wielkość” przewyższającą wartość każdej liczby. W czasach starożytnych przeczucie istnienia „jakiejś nieskończoności” było domeną takich dziedzin życia jak filozofia i religia, podczas gdy do wyrażenia ogromnej i trudno wyobrażalnej mnogości obiektów realnych używano nazw wielkich liczb nie zawsze zgodnych ze stanem faktycznym. W procesie rozwoju matematyki taki sposób opisu okazał się dla pewnych modeli niewystarczający, co doprowadziło do wprowadzenia pojęcia nieskończoności. Jednak pojęcie to nie jest łatwe do wyobrażenia, nie podlega tradycyjnym regułom porównywania wartości liczb i wykonywania obliczeń, dlatego dopóki nie zostało ono dookreślone w czasach nowożytnych, wielokrotnie „sprowadzało na manowce nawet tęgie głowy”, jak żartobliwie stwierdza autor. W dalszej części przedstawiono podstawy teoretyczne teorii zbiorów nieskończonych, podano przykłady takich zbiorów, a także wskazówki jak nieskończoną liczbę ich elementów uzasadniać. Miniatura ta jest najbardziej zaawansowana merytorycznie w całym tomiku i z powodzeniem może być również polecana licealistom.
Z wyobraźnią rozgrzaną rozważaniami o nieskończoności i gotową na dalszą gimnastykę Czytelnik przejdzie do lektury kolejnego artykułu o tytule „Wyobraźnia przestrzenna”. Tym razem jednak będziemy mogli skupić wzrok i myśl na rysunkach brył przestrzennych, a w razie potrzeby na modelach, które zawsze można wykonać, dotknąć i obejrzeć. Zamierzeniem autorki jest wypełnienie pewnej luki, jaką zauważa w programie szkolnym dotyczącym tej tematyki i pokazanie, że nawet przy pomocy najprostszych brył, takich jak prostopadłościany, można ilustrować wiele ciekawych zagadnień. Zadania prezentowane są wraz z rozwiązaniami i opatrzone rysunkami. Zostały one podzielone na kilka kategorii, z których każda kształtuje wyobraźnię przestrzenną w innym obszarze.
Na pytanie "ile jest liczb dwucyfrowych" każdy uczeń klasy czwartej powinien udzielić, po pewnym czasie, prawidłowej odpowiedzi. Znacznie trudniejszym jest problem, gdy to samo pytanie dotyczy liczb trzycyfrowych, z których każda jest zbudowana z różnych cyfr. Na tego typu pytanie i wiele innych dajemy odpowiedź w tej miniaturze i formułujemy ćwiczenia do samodzielnego rozwiązania. Wcześniejsze zapoznanie z tą problematyką daje dobre podstawy do lepszego rozumienia w szkole średniej tematyki z zakresu kombinatoryki. Mimo że zadania są czasami formułowane na przykładach z życia codziennego, to niemal wszystkie dadzą się sprowadzić do liczenia obiektów liczbowych o określonych własnościach. Przy okazji dajemy możliwość wykorzystania pewnych faktów, które zwyczajowo są tematem lekcji matematyki. Całe opracowanie podzielone jest na części. 1) Poznanie pewnych standardowych metod pozwalających określić liczebność nawet bardzo dużych zbiorów. 2) Wybór zadań zbliżonych tematycznie do zadań występujących w konkursie "Kangur Matematyczny". W tej części występują też zadania o treści geometrycznej. Opracowanie to może również służyć pomocą tym nauczycielom, którzy prowadzą koła matematyczne dla uczniów szkoły podstawowej.
O czym jest ta książeczka. Tematem miniatury jest labirynt. To zagadnienie jest zaprezentowane w formie rozmów dzieci, Franka i Helenki, z ich przyjacielem Kangurem. Na wstępie jest mowa o mitycznych i historycznych wiadomościach o labiryncie. Poprzez pogadanki o popularnych w dobie obecnej labiryntach w terenie Czytelnicy poznają sposoby rozwiązywania zadań związanych z wędrówkami po labiryncie (rozwiązywanie labiryntów). Będą też nawiązania do matematyki i ćwiczenia tematyczne. Czytelnicy miniatury są miłośnikami matematyki, biorą udział w Kangurze i innych konkursach matematycznych. Dlatego ostatnie rozdziały niech im posłużą jako dobry trening przed kolejnymi zmaganiami z matematyką. Będą tam testy ułożone na wzór najpopularniejszego na świecie konkursu matematycznego dla uczniów, jakim jest Kangur Matematyczny. Oprócz wielu zadań autorskich, zestawy te zawierają też ciekawe zadania, które były propozycjami z różnych krajów do konkursu. W testach umieszczonych zostało także kilka zadań, które są w oficjalnym zestawie tegorocznego Kangura, a z pewnych względów do konkursu w polskiej wersji nie trafiły. Na końcu Czytelnik znajdzie wszystkie odpowiedzi i niektóre rozwiązania. Wielu wspaniałych zabaw w labiryntach i z labiryntami oraz przyjemnej lektury życzy autorka.
Zeszyt ucznia Szczęśliwi, którzy zdobywają świętość dla klasy VIII szkoły podstawowej na 1 godzinę lekcji religii tygodniowo do podręcznika nr AZ-24-01/20-KI-14/23 Pomaga w realizacji treści i wymagań podstawy programowej z 2018 r.Zawiera 40 tematów.Odzwierciedla tok katechezy zawarty w przewodniku metodycznymZawiera różnorodne zadania skorelowane z podręcznikiem ucznia.Pomaga uczniowi utrwalić materiał poznany podczas zajęć.Każdy temat zawiera wolne miejsce do pracy według pomysłu katechety.Daje uczniowi możliwość samodzielnego sprawdzenia swojej wiedzy w krótkim quizie.Może być pomocą w nauczaniu indywidualnym.Na końcu zeszytu ucznia znajdują się strony przeznaczone na notatki.
Zeszyt ucznia Szczęśliwi, którzy szukają prawdy dla klasy VII szkoły podstawowej na 1 godzinę lekcji religii tygodniowo do podręcznika nr AZ-23-01/20-KI-10/22 Pomaga w realizacji treści i wymagań podstawy programowej z 2018 r.Zawiera 40 tematów.Odzwierciedla tok katechezy zawarty w przewodniku metodycznymZawiera różnorodne zadania skorelowane z podręcznikiem ucznia.Pomaga uczniowi utrwalić materiał poznany podczas zajęć.Każdy temat zawiera wolne miejsce do pracy według pomysłu katechety.Daje uczniowi możliwość samodzielnego sprawdzenia swojej wiedzy w krótkim quizie.Może być pomocą w nauczaniu indywidualnym.Na końcu zeszytu ucznia znajdują się strony przeznaczone na notatki.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?