Patrzenie i widzenie w kontekstach kulturoznawczych
- ISBN: 9788394420260
- EAN: 9788394420260
- Oprawa: oprawa: broszurowa
- Wydawca: Grupakulturalna.pl
- Format: 151x219 mm
- Język: polski
- Liczba stron: 391
- Rok wydania: 2016
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
27,21złCena detaliczna: 38,90 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,21 zł
Spośród wszystkich zwrotów i przełomów humanistyki to właśnie ten "obrazowy" (ikoniczny/wizualny/piktorialny) opisuje się najczęściej we współczesnych badaniach nad kulturą. Na przecięciu podejścia kulturoznawczego i antropologicznego prężnie rozwijają się antropologie: obrazu, wizualności, wizualna, mediów, kultury wizualnej. Proponowana w tomie refleksja w centrum ustawia jednak nie obraz, ale człowieka - to on patrzy i widzi w pewien sposób, uwarunkowany kontekstem kulturowym, historycznym, społecznym i medialnym. Analizie poddane są zarówno praktyki oraz teksty kultury, jak i dyskurs na ich temat - takie ujęcie pozwoliło na uporządkowanie zagadnienia w trzech częściach: "Antropologia / historia kultury", "Teksty kultury" i "Media w kulturze".