Państwo, szkoła, klasy
-
Autor: Przemysław Sadura (red.)
- ISBN: 978-83-65853-22-6
- EAN: 9788365853226
- Oprawa: miękka ze skrzydełkami
- Wydawca: Wydawnictwo Krytyki Politycznej
- Format: 205x145x25mm
- Język: polski
- Seria: IDEE
- Liczba stron: 308
- Rok wydania: 2018
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
24,32złCena detaliczna: 39,90 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 24,32 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Szkoła przekazuje następnym pokoleniom kulturę i tym samym wzmacnia lub osłabia nierówności społeczne.
Polityka edukacyjna staje się więc polem ścierania się interesów klasowych.
Jednocześnie relacje klasowe nierzadko przesądzają o sukcesie bądź porażce reform oświatowych.
System edukacyjny odgrywa kluczową rolę w procesie odtwarzania struktur władzy i społeczeństwa.
Za sprawą symboliki, którą nasycony jest program nauczania, państwo przestaje być zbiorem instytucji i staje się wyobrażoną całością.
Szkoły, przedszkola i świetlice stanowią naczynia włosowate państwa i mogą (re)definiować wspólnotę.
Odwołując się do koncepcji zarządzania publicznego, etnografii państwa i socjologii Pierre'a Bourdieu,
Przemysław Sadura śledzi związki między państwem, szkołą i strukturą klasową.
Na podstawie analiz teoretycznych i wyników własnych badań, opisuje kolejne próby reformowania oświaty,
traktowanej jako mechanizm reprodukcji społecznej.
Polityka edukacyjna staje się więc polem ścierania się interesów klasowych.
Jednocześnie relacje klasowe nierzadko przesądzają o sukcesie bądź porażce reform oświatowych.
System edukacyjny odgrywa kluczową rolę w procesie odtwarzania struktur władzy i społeczeństwa.
Za sprawą symboliki, którą nasycony jest program nauczania, państwo przestaje być zbiorem instytucji i staje się wyobrażoną całością.
Szkoły, przedszkola i świetlice stanowią naczynia włosowate państwa i mogą (re)definiować wspólnotę.
Odwołując się do koncepcji zarządzania publicznego, etnografii państwa i socjologii Pierre'a Bourdieu,
Przemysław Sadura śledzi związki między państwem, szkołą i strukturą klasową.
Na podstawie analiz teoretycznych i wyników własnych badań, opisuje kolejne próby reformowania oświaty,
traktowanej jako mechanizm reprodukcji społecznej.