Między myśleniem a działaniem
O ewolucji anglosaskiej filozofii edukacji
-
Autor: Godoń Rafał
- ISBN: 9788323509967
- EAN: 9788323509967
- Oprawa: oprawa: twarda
- Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
- Format: 210x148x25 mm
- Język: polski
- Liczba stron: 240
- Rok wydania: 2012
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
23,48złCena detaliczna: 29,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 23,48 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Rozprawa poświęcona współczesnej filozofii edukacji - zwłaszcza w jej odmianie anglosaskiej - w której centralne miejsce zajmuje znaczenie relacji między namysłem filozoficznym a praktyką pedagogiczną. Prezentowane w niej rozważania dotyczą zarówno analitycznej koncepcji filozoficznej refleksji nad wychowaniem i kształceniem, jak również ram, w których refleksja ta nabrała charakteru interpretacyjnego. Autor próbuje odpowiedzieć na pytania: Czym jest dziś filozoficzny namysł nad wychowaniem i kształceniem? Czy współczesna refleksja nad edukacją wydobywa rzeczywiste dylematy praktyki pedagogicznej? Czy odzwierciedla złożoność doświadczeń pedagogicznych współczesnego człowieka? Wśród przywoływanych myślicieli znaleźli się klasycy anglosaskiej filozofii edukacji: Louis A. Reid, Richard S. Peters, Israel Scheffler, a także autorzy współczesnych anglojęzycznych prac filozoficznych dotyczących wychowania i kształcenia między innymi: Gert Biesta, Paul Fairfield, Pádraig Hogan, Max van Manen, Nel Noddings oraz Paul Standish.