
Medialna wojna polsko-polska
nowość
-
Autor: Łukasz Żygadło
- ISBN: 9788368123401
- EAN: 9788368123401
- Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
- Wydawca: Zona Zero
- Format: 14.5x20.5cm
- Język: polski
- Liczba stron: 280
- Rok wydania: 2025
- Wysyłamy w ciągu: 48h
-
Brak ocen
-
27,73złCena detaliczna: 49,90 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,73 zł
x
Niezwykła książka podsumowująca polską rzeczywistość medialną autorstwa znanego komentatora z kanału YT Analiza Polityczna, którego codzienne wejścia śledzi 180 tys. subskrybentów.
Rozpoczyna się od schyłku PRL-u i opowieści o propagandowym sukcesie Jaruzelskiego w stanie wojennym. Zagląda za kulisy transformacji mediów po roku 1989, opisując monopol medialny strony liberalno-lewicowej i wejście kapitału zagranicznego. Tłumaczy zasadę i przyczyny tworzenia kasty medialnych celebrytów i informacyjnego parasola ochronnego nad wybraną klasą polityczną –na przykładzie prezydenckiej pary Kwaśniewskich, którzy do tej pory królują w rankingach zaufania społecznego.
Autor sięga również do doświadczeń mediów światowych:
- Pucz za weneckim lustrem czyli jak big techy rzadzą nami bez żadnej kontroli
społecznej
- Programowanie neurolingwistyczne. Język jako narzędzie wpływu
- Teoria deindywidualizacji i inżynieria społeczna
- Algorytmy, bańki Informacyjne i fale hejtu w sieci społecznościowej
- Boty i trolle: armie cyfrowej wojny. Deepfake trzęsie światem
- Co mogą celebryci, czyli efekt Taylor Swift
- Ciemna strona ekranu. Zagrożenia płynące ze współczesnych mediów
Łukasz Żygadło przypomina, jak wyglądała od kulis „nocna zmiana” i obalenie rządu Olszewskiego. Naświetla, jaką cezurą w mediach okazała się katastrofa smoleńska i towarzyszący jej przemysł pogardy. Przygląda się medialnemu tworzeniu partii politycznych w kolejnych akcjach „Zróbmy sobie koalicjanta”- opisuje rolę Palikota, Petru i Hołowni. Przypomina medialne ustawki jak wymyśloną aferę z nazistami świętującymi w lesie urodziny Hitlera. W książce znalazły się liczne fragmenty wywiadów udzielonych autorowi, wypowiedzi naukowców, polityków i ludzi mediów.
- Game changer polskiego ekosystemu medialnego – media społecznościowe
- Młode wilki i tiktokowi politycy wymiatają stare złogi medialne
- Próby wymuszania bojkotu reklamowego nowych mediów
- Fenomen Kanału Zero
- Zagraniczne środki w polskich mediach. US AID i kampanie wyborcze