KATEGORIE [rozwiń]
Okładka książki Demontaż polityki w społeczeństwie informacyjnym

31,40 zł 25,42 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Niniejsza książka jest dogłębną, wieloaspektową i historyczną analizą zawartości niemieckich mediów (głównie prasy), przeprowadzoną pod kątem wykrycia związków między treścią mediów a pozycją polityki w społeczeństwie. Głównym przedmiotem dociekań autora jest zjawisko tzw. Politikverdrossenheit (ang. Video-Malaise-Effect ? Robinson, Lipset, Lichters i inni), czyli niechęci do czynnego bądź biernego uczestnictwa politycznego ze strony obywateli. [?] Kepplinger wraz ze swoimi współpracownikami przebadał treść mediów, głównie prasy z lat 1951?1995, dokonując doboru próby reprezentatywnej na podstawie dzienników i czasopism o różnych opcjach politycznych. [?] Powstała pewna wartość historyczno-dokumentacyjna, opis zawartości czołowych pism europejskich o charakterze opiniotwórczym. [?] Ale ta wartość nie jest jedyną zaletą książki. Być może ważniejsza jest w niej warstwa teoretyczno-opisująca i teoretyczno-wyjaśniająca. Na podstawie zgromadzonego materiału empirycznego autor stworzył wiele definicji, schematów i propozycji rozumienia procesów wynikających ze współistnienia systemów politycznego i medialnego. Kepplinger ani na chwilę nie odchodzi od najważniejszego pytania, czyli co z tego ma i rozumie społeczeństwo. I tutaj wyłania się trzecia (obok empirycznej i diagnostycznej) wartość książki ? prognostyczna: jaka może być perspektywicznie rola polityki w warunkach społeczeństwa informacyjnego (medialnego). Z recenzji dr. hab. Stanisława Michalczyka
Okładka książki Newsy w sieci

31,49 zł 25,48 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Newsy w sieci Stuarta Allana to nowe i odkrywcze spojrzenie na różne kierunki rozwoju dziennikarstwa internetowego. W przeciwieństwie do wielu innych autorów, Allan ukazuje dziennikarstwo internetowe w perspektywie międzynarodowej. Na szczególną uwagę zasługują jego wyraziste opisy rozwoju dziennikarstwa uczestniczącego i obywatelskiego w erze cyfrowej. To niewątpliwie książka, którą trzeba przeczytać! John V. Pavlik, Rutgers, The State University of New Jersey, USA Stuart Allan przeprowadza dogłębną analizę dziennikarstwa internetowego. Jest to ważny głos w debacie nad rozwojem dziennikarstwa w Internecie, a zwłaszcza warunkującymi go czynnikami. Autor śledzi rozwój dziennikarstwa internetowego na podstawie relacji z najważniejszych wydarzeń ostatnich lat, takich jak zamach bombowy w Oklahoma City, afera obyczajowa związana z prezydentem Billem Clintonem i Moniką Levinsky, tragedia 11 września, amerykańskie kampanie wyborcze i wojna w Iraku. Opisując powstanie blogów, autor skupia się na ich wpływie na zawód dziennikarza. Omawia też rozwój dziennikarstwa uczestniczącego, którego przykładem są takie strony internetowe, jak Indymedia, OhmyNews i Wikinews, oraz dziennikarstwa obywatelskiego, w którym główną rolę odegrały amatorskie relacje z południowej Azji po przejściu tsunami, z Londynu po zamachach bombowych i ze Stanów Zjednoczonych po uderzeniu huraganu Katrina. We wszystkich tych przypadkach na uwagę zasługuje wykorzystanie nowych technologii ? od kamer cyfrowych po telefony komórkowe i inne urządzenia ? czego rezultatem bywały zaskakujące modyfikacje dziennikarskich metod relacjonowania. Książka jest obowiązkową lekturą dla studentów i pracowników naukowych z dziedziny dziennikarstwa oraz dla publicystów i dziennikarzy. Stuart Allan jest wykładowcą medioznawstwa i dziennikarstwa na Uniwersytecie Zachodniej Anglii w Bristolu. Napisał między innymi: Kultura newsów (Wydawnictwo Uniwrsytetu Jagiellońskiego, 2006), Media, Risk and Science (Open University Press, 2002), oraz Journalism: Critical Issues (Open University Press, 2005).
Okładka książki Mass media polityka i demokracja

36,75 zł 29,75 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Polityka wydaje się dziś tyleż kwestią ideologii, co estetyki. Politycy i partie polityczne wynajmują agencje reklamowe i specjalistów od badań rynku, aby stworzyć odpowiedni wizerunek i opracować właściwe slogany. Wkładają niemało wysiłku w aranżowanie zdjęć z wykonawcami muzyki pop czy aktorami z Hollywood. Tradycyjne masowe spotkania polityczne i dokumenty programowe zostały zastąpione przez wystąpienia w programach typu talk show. Media, relacjonując politykę, wolą sprawy trywialne od poważnych, przedkładają skandale seksualne nad kryzysy społeczne. Jednocześnie Internet stwarza nowe możliwości głoszenia idei politycznych, umożliwiając spotkania przeciwników globalizacji czy żywności modyfikowanej genetycznie, pozornie spontaniczne i bez ?prowodyrów?. Mass media, polityka i demokracja poddaje krytycznej analizie powyższe tematy i związaną z nimi dyskusję. Autor przedstawia systematyczną ocenę wszystkich aspektów obrazu polityki w mediach oraz wpływu mediów na politykę. Wraz z globalizacją i nowymi technologiami zarówno polityka jak i mass media ulegają przemianom o zasadniczym znaczeniu dla dystrybucji władzy i funkcjonowania demokracji. Książa Johna Streeta stanowi swego rodzaju przewodnik po politycznych aspektach mediów u progu dwudziestego pierwszego wieku.
Okładka książki Ontologia i estetyka filmowych obrazów Wernera Herzoga

42,00 zł 27,70 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Autorka proponuje estetyczno-ontologiczną wykładnię filmów Wernera Herzoga, postulując, aby z rejestracyjnej specyfiki medium uczynić drogę kontaktu z niewyrażalną, ukrytą bytowością. W tym ujęciu estetyka obrazów reżysera realizuje widzenie fenomenologiczne, nastawione na odkrywanie istoty Rzeczywistości. Epifaniczna moc filmowego obrazu, płynąca z trybu kontemplacji, pozwala przekroczyć zarówno tradycyjną, logocentryczną metafizykę, jak i poststrukturalną ontologię symulakrów, przybliżając intuicyjny ogląd mistyczny.
Okładka książki Obrazowanie a komunikacja

42,00 zł 31,06 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Monografia dotyczy językoznawstwa kognitywnego i dyskursu. Dyskurs z definicji ma wymiar społeczny, natomiast gramatyka kognitywna opiera się na podejściu mentalistycznym. Problemem jest powiązanie kontekstu społecznego z rzeczywistością psychologiczną i te kwestie są poddane refleksji badawczej. Pierwszy rozdział zawiera zarys historii gramatyki kognitywnej za granicą i w Polsce. Drugi rozdział to próba zdefiniowania pojęcia analizy dyskursu. W trzecim, zasadniczym rozdziale książki opisany jest proces powstawania kognitywnej analizy dyskursu oraz dojrzała już wersja zaproponowana przez Langackera. Końcowym akordem monografii jest krytyka propozycji Langackera oraz szereg postulatów określających przyszłość kognitywnie ukierunkowanych badań nad problemami dyskursu.
Okładka książki Echolalie. O zapominaniu języka

44,00 zł 26,82 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Język można nabyć, ale można również stracić. Ludzie zapominają słowa, wyrażenia, nawet całe języki, z biegiem czasu wspólnoty językowe porzucają mowę, którą kiedyś się posługiwały, języki zaś zanikają i ustępują miejsca nowym. Echolalie opowiadają o wielu formach językowego zapominania. Poruszając się pomiędzy starożytną, średniowieczną i współczesną kulturą, odkrywają związki pomiędzy mową, pismem, pamięcią i zapomnieniem. Niezależnie, czy tematem rozważań jest średniowieczna literatura czy współczesna beletrystyka, klasyczna poezja arabska czy narodziny języka francuskiego, strukturalistyczna lingwistyka czy uwagi Freuda na temat afazji, Daniel Heller-Roazen rozważa z precyzją i wnikliwością formy, efekty i konsekwencje trwania i zanikania języka. Jego zdaniem w mowie konstrukcja i destrukcja zawsze idą w parze. Śmierć jednego języka może być narodzinami drugiego, a doświadczenie odchodzenia mowy może leżeć u podstaw literackiej, filozoficznej i artystycznej kreacji. Od dziecięcego gaworzenia do dziedzictwa wieży Babel, od świętych języków judaizmu i islamu do koncepcji martwego języka i politycznego znaczenia współczesnych języków zagrożonych i na wygnaniu - Echolalie w oryginalny, elegancki i erudycyjny sposób zapraszają nas do refleksji nad naturą zwierzęcia, które mówi i zapomina.
Okładka książki Olbrzym w cieniu

39,90 zł 30,50 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Przedstawiona do recenzji książka stanowi pierwsze w literaturze oryginalnie polskiej tak szerokie ujęcie zagadnień związanych z grami komputerowymi. Zakres tematów podjętych przez autorów zbioru obejmuje teksty o charakterze ogólnym, definicyjnym, związanym z poszukiwaniem przez badaczy gier własnego języka; artykuły analizujące relacje pomiędzy grami a innymi sferami sztuki i życia; wreszcie sięgające do różnych metodologii teksty analityczne i interpretacyjne poświęcone konkretnym tytułom i gatunkom. Tom składa się z tekstów na bardzo wysokim poziomie, napisanych kompetentnie, a przy tym obejmujących imponująco rozległy obszar zainteresowań badawczych. Książka Olbrzym w cieniu będzie istotną pozycją dla wszystkich zainteresowanych szeroko pojętą problematyką gier komputerowych, a także badaczy i studentów tych dyscyplin, które pod wpływem gier komputerowych na naszych oczach ulegają przemianom. Z recenzji dr hab., prof. UŁ Piotra Sitarskiego
Okładka książki Media i społeczeństwo

41,90 zł 32,21 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Niniejsza książka stanowi imponujący, kompleksowy opis rozwoju mediów masowych od końca XIX wieku do dziś. Łącząc ujęcia historyczne i porównawcze, autorzy analizują konteksty społeczno-ekonomiczne, w których powstały media masowe, formy instytucjonalne rozwijających się mediów, relacje między instytucjami medialnymi a państwem oraz współzależności między różnymi środkami przekazu. Przedstawiony historyczny opis rozwoju gazet, filmu, radia, telewizji i internetu stanowi krytyczne wprowadzenie do współczesnego medioznawstwa przeznaczone zarówno dla studentów, jak i badaczy zajmujących się tymi zagadnieniami.
Okładka książki Media i przestępczość

37,80 zł 28,14 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka Media i przestępczość to pierwsza na polskim rynku wydawniczym praca w nowoczesny i systematyczny sposób prezentująca medialny kontekst przestępstwa jako zjawiska kulturowego i społecznego. Yvonne Jewkes docieka, w jaki sposób przestępczość, przestępstwo i sami przestępcy są ukazywani w różnych mediach. Z recenzji prof. dr hab. Stanisława Jędrzejewskiego
Okładka książki Media globalne

41,99 zł 32,09 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Media globalne stanowią całościowy i aktualny przegląd zagadnień związanych z produkcją i odbiorem mediów na całym świecie. Poruszane w książce zagadnienia obejmują: * historyczny rozwój nowych mediów oraz zmiany, jakie nastąpiły w sektorze mediów za sprawą globalizacji; * różnice pomiędzy funkcjonowaniem usług medialnych na poszczególnych rynkach regionalnych i narodowych; * sposoby adaptacji na świecie takich programów, jak Big Brother czy Milionerzy, oraz czynniki lingwistyczne i kulturowe wpływające na odbiór formatów tych programów; * zakres i funkcjonowanie regulacji dotyczących globalnych organizacji medialnych. Terry Flew prezentuje teorie na temat globalizacji na tle nowych, interdyscyplinarnych perspektyw naukowych. John Sinclair, Uniwersytet w Melbourne Media globalne to wszechstronna analiza procesów produkcji i cyrkulacji informacji oraz kultury podejmowana z różnych perspektyw: polityki i ekonomii politycznej, kulturoznawstwa, antropologii, przemysłów kultury. [...] Autorka przedstawia media globalne jako narzędzia komunikacji i źródła informacji, a także jako narzędzia do budowania ponadnarodowych społeczności w cyberprzestrzeni, zwraca uwagę na media jako nową przestrzeń, w której użytkownicy lokują zasoby informacji, wiedzy, kultury, a zarazem korzystają z zasobów kreowanych przez innych użytkowników. Z recenzji Kazimierza Krzysztofka, SWPS w Warszawie
Okładka książki Nowe media

57,75 zł 44,14 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Nowe media to wyczerpujące wprowadzenie do kultury, historii, technologii i teorii nowych mediów. Książka ta powstała z myślą o studentach, a jej celem jest znalezienie odpowiedzi na pytanie, na czym polega nowatorstwo ?nowych mediów?, poddanie krytycznej ocenie tezy, zgodnie z którą jesteśmy świadkami rewolucji medialnej i technicznej, oraz wytyczenie nowych kierunków w badaniach nad mediami. Autorzy poruszają szeroki wachlarz zagadnień, takich jak: charakterystyka nowych mediów; społeczne i polityczne zastosowania nowych mediów i nowych technik komunikowania się; nowe technologie medialne i ich związek z polityką i globalizacją; nowe media i życie codzienne; teorie interaktywności; symulacja; ekonomia nowych mediów; cybernetyka i cyberkultura oraz historia robotów i sztucznego życia. Jon Dovey, Seth Giddings, Kieran Kelly i Martin Lister są pracownikami Instytutu Kultury, Mediów i Dramatu na Wydziale Sztuk Kreatywnych Uniwersytetu Zachodniej Anglii w Bristolu. Iain Grant jest kierownikiem Instytutu Filozofii na Wydziale Nauk Społecznych i Humanistycznych tego samego uniwersytetu
Okładka książki Dziennikarstwo publicystyczne

52,49 zł 42,49 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

W tym praktycznym podręczniku Brendan Hennessy podpowiada: - jak zaplanować pracę nad tekstem, - jak zebrać potrzebne materiały, - jak napisać artykuł odpowiedni dla różnego typu czasopism – od popularnych po specjalistyczne. Wykonując proponowane przez autora zadania oraz analizując zamieszczone fragmenty artykułów, czytelnik szybko utrwali i poszerzy zdobyte umiejętności. Książka zawiera także uaktualnione informacje na temat publikowania tekstów w Internecie oraz wykorzystania komputera do zbierania materiałów. Cenne, fachowe porady i bezpośredni, przejrzysty styl sprawiają, że Dziennikarstwo publicystyczne to niezbędna pozycja na półce każdego dziennikarza czy publicysty, zarówno początkującego, jak i doświadczonego. Autor udziela cennych rad, w jaki sposób dotrzeć do rozmaitych odbiorców i odnieść sukces w pracy dziennikarskiej. To książka napisana przez prawdziwego eksperta. Barbara Rowlands, Deputy Head/Programme Director, Postgraduated Diploma in Magazine Journalism, City University, Londyn Brendan Hennessy jest doświadczonym dziennikarzem współpracującym między innymi z takimi czasopismami, jak “The Times”, “The Guardian”, “The Daily Telegraph”.
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj