Kolejna (po PLUTO i MONSTERze) seria Naokiego Urasawy debiutuje w Polsce. To opowieść o przyjaźni, marzeniach, dzieciństwie, dorastaniu, ale przede wszystkim pop-kulturowa uczta, gdzie nawiązania do wydarzeń z XX wieku wypełniają kolejne kartki. Akcja skacze między dekadami drugiej połowy ostatniego stulecia poprzedniego millenium, ukazując kolejne zmiany społeczne. 20th Century Boys - Chłopaki z XX wieku to zdobywca całego wachlarza nagród japońskich i najważniejszych światowych - Festiwalu w Angouleme oraz Eisnera (aż dwukrotnie!).
Współtwórca: Takashi Nagasaki; Koordynacja: Macoto Tezka; Współpraca: Tezuka Productions. Pluto to opowieść bazująca na jednym z najbardziej znanych dzieł Osamu Tezuki - Atom Żelaznoręki, współczesnej historii Pinokia, w której rolę drewnianego chłopca odgrywa robot. Tytułowy Atom stał się popkulturową ikoną. Na całym świecie można kupić różne gadżety z nim związane, a w Hollywood wyprodukowano film bazujący na jego przygodach. Jednak to nie on jest głównym bohaterem Pluto. Historia skupia się na postaciach drugoplanowych, głównie robotach zastanawiających się nad swoim człowieczeństwem, efektem czego jest opowieść duchem bliższa Łowcy Androidów niż bajce pt. Pinokio. * * *
Atom Żelaznoręki to jedno z nieśmiertelnych dzieł japońskiej sztuki komiksowej, stworzone przez nieodżałowanego mistrza Osamu Tezukę, którego zawsze podziwiałem. Dzieło porywa pokolenia czytelników od momentu powstania w 1950 roku do dziś. Praca nad Pluto była dla mnie okazją, aby tchnąć nowego ducha w komiks Atom Żelaznoręki: Największy robot na Ziemi, utwór, który wzruszał mnie, gdy byłem dzieckiem. Naoki Urasawa Po śmierci Osamu Tezuki nie ma japońskiej mangi. Był Leonardem Da Vincim, Goethem i Dostojewskim świata komiksu. Naoki Urasawa i ja nie chcieliśmy, aby osiągnięcia Tezuki odeszły w niepamięć, dlatego w 2003 roku, w okrągłą rocznicę urodzin głównego bohatera, z jego sztandarowego dzieła - Atoma Żelaznorękiego, stworzyliśmy remake epizodu pod tytułem: Największy robot na Ziemi. Jakim człowiekiem był Osamu Tezuka? Co takiego chciał przekazać? Tym, których zainteresował Pluto, polecam też pozostałe komiksy Osamu Tezuki. Takashi Nagasaki Osamu Tezuka (1928-1989) uważany jest za ojca japońskiego komiksu (czasami zwany jest nawet Bogiem Mangi). Człowiek wszechstronny, z wykształcenia lekarz. Trudno wymienić twórcę z Kraju Kwitnącej Wiśni, który nie inspirowałby się jego dziełami. Nie sposób też wyliczyć wszystkich znanych tytułów, jakie stworzył, ale do najbardziej rozpoznawalnych należą Atom Żelaznoręki, Black Jack, Król Dżungli oraz Budda. Jego imię nosi jedna z najbardziej prestiżowych nagród japońskiego przemysłu komiksowego. W Takarazuce mieści się Muzeum Osamu Tezuki. Naoki Urasawa urodził się w 1960 w Tokio. Sławę przyniosła mu seria Yawara! - opowieść o dziewczynie uprawiającej judo. Obecnie jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych japońskich twórców komiksowych. Na Zachodzie znany głównie z ostatnich dzieł - Monster, 20th Century Boys i Pluto. Otrzymał wiele nagród i nominacji, w tym jako jedyny twórca zdobył dwukrotnie Tezuka Osamu Sho. Wśród swoich inspiracji wymienia prace Katsushiro Otomo (autora Akiry).
Kustas wraz z tajemniczą Ininią zakuwają Koko i Tartara w magiczne kajdany. Chcą, by dwójka młodych czarodziejów pomogła im zbliżyć się do władcy półwyspu Zoza. Ale to nie ostatnie nieoczekiwane spotkanie, jakie czeka naszych bohaterów. Podczas obchodów Święta Srebrnej Nocy Koko i Tartar spotykają Dagdę, na którego piersi umieszczono magiczny krąg. Czy zakazana magia naprawdę niesie ze sobą wyłącznie cierpienie?
Wypadek z dzieciństwa na długie lata popsuł relacje między Shu Nanase a Yosuke Sakuraiem, mimo że każdy z nich miał wiele okazji, by je naprawić. Dopiero przymusowa przeprowadzka Shu do mieszkającej niedaleko Yosuke babci zmusza obu chłopaków do rozmowy. Czy będzie to dla nich nowy początek? Yosuke bardzo na to liczy, choć opryskliwość i małomówność Nanase nie wróży niczego dobrego.
Seijiro Kikuoka, pracownik Biura ds. Wirtualnych przy Ministerstwie Spraw Wewnętrznych, zaprasza Kirito, Asunę i Alice do Podziemia, gdzie od czasów Wielkiej Wojny minęło dwieście lat. Na miejscu czekają na nich potomkinie Ronye i Tieze: Lauranney oraz Stika, a także ktoś jeszcze… „A więc to jest siła woli człowieka, który podaje się za Króla Gwiazd”, mówi człowiek przedstawiający się jako dowódca Zakonu Inżynierów Integralności, który ma takie same oczy jak dawno utracony przez Kirito przyjaciel.
Akcja Edenu osadzona jest w niedalekiej przyszłości (przełom XXI i XXII wieku), w świecie spustoszonym przez tajemniczy wirus (Closure Virus). Epidemia, która zmniejszyła populację Ziemi o co najmniej 15%, zmieniła polityczną i ekonomiczną mapę świata. Historia opowiadana przez Hirokiego Endo rozciąga się na wiele lat i obraca się wokół postaci dorastającego chłopca Eliaha Ballarda. W tle rozgrywa się walka o światową dominację, podkreślona ciągłą groźbą następnego ataku śmiertelnego wirusa. Większość wydarzeń rozgrywa się w Ameryce Południowej.
Na wieść o tym, że inny wampir ukrywa się w jego wnętrzu, Mary zamyka się w sobie i ucieka w nieświadomość. Zamiast niego do głosu dochodzi drugi Mary, który w pojedynkę przystępuje do walki z trójką potężnych przeciwników. Skąpany we krwi zaczyna powoli zatracać się w szaleństwie.
Każda historia ma swój początek. Jak Samotny Wilk ze Szczenięciem stał się zabójcą do wynajęcia? Ten tom odpowie na pytanie - dlaczego Ogami Itt, pełniący ważną funkcję na dworze shguna, wkroczył na taką a nie inną drogę!Najbardziej znana seria samurajska powraca do Polski w nowym, powiększonym wydaniu. Samotny Wilk i Szczenię to komiks, który wywarł niesamowity wpływ na popkulturę. Na jego podstawie powstały liczne adaptacje filmowe oraz seriale telewizyjne. Do inspiracji tym cyklem przyznają się tacy giganci jak Frank Miller (Sin City) czy Max Allan Collins (Droga do zatracenia). Autorzy serii zwani byli "Złotym Duetem" i są twórcami licznych hitów, w tym cyklu Poranek ściętych głów.
Ibuki nadal widuje się z Yumą. Cieszy go fakt, że Maika przywiązała się do jego przyjaciela, lecz z każdym kolejnym spotkaniem coraz trudniej przychodzi mu wmawianie sobie, że jest dobrze tak, jak jest. Z całych sił próbuje uciszyć serce, by nie zniszczyć delikatnej równowagi, jaka wytworzyła się między nim a Yumą.
Tymczasem Maika ma własne plany, jak zbudować szczęśliwą rodzinę. Postanawia wziąć sprawy w swoje ręce i po raz kolejny znika z domu.
Konflikt na Bałtyku trwa, a Thorfin w samo jego centrum. O dowództwo nad Jomswikingami walczą dwie frakcje, którymi kierują Floki i Thorkel, chociaż to nie oni mają w przyszłości stanąć na czele walecznych wojów. Natomiast w oblężonym Jomsborgu została Gudridur. Czy uda jej się wydostać? Kolejne krwawe walki wydają się nieuniknione!"Saga Winlandzka" to epopeja, w której nie brak intryg, pokazanych z rozmachem scen walk, berserków czy Jomswikingów, elitarnych wojowników (niektórzy badacze twierdzą, że stacjonowali oni na Wolinie!). To też barwne, nierzadko historyczne, postacie - Thorfinn, Askeladd, Floki czy Leif. Zapraszamy na niesamowitą sagę, która zdobyła szereg nagród i jest uznawana za jedną z najlepszych serii o wikingach, jaka kiedykolwiek powstała! W roku 2019 komiks został przeniesiony na ekrany jako serial animowany.
Tego dnia wszystko się zmieniło, a jednocześnie nie zmieniło się nic.
Udany test Hujina sprawia, że po latach zastoju japoński przemysł zbrojeniowy przeżywa rozkwit. Tymczasem ludność cywilna coraz głośniej wyraża swoje niezadowolenie z powodu zniszczeń towarzyszących walce z obcymi. W mieście aż wrze, a protesty na ulicach przybierają na sile. Wśród tego całego zamieszania Kadode i jej przyjaciółki próbują skupić się na przygotowaniach do egzaminów na studia.
Ojciec Haruhi nie chce słyszeć o jej związku z mężczyzną tylko cztery lata młodszym od niego. Dziewczyna postanawia więc zabrać męża do rodzinnego domu, by przedstawić go Ryuujiemu. Niestety wizyta w żaden sposób nie poprawia i tak już napiętych relacji. Dopiero pewna z pozoru mało znacząca rozmowa spowoduje, że motywy ojca Haruhi staną się zrozumiałe. Czy ten drobny przełom zawiąże między Ryuujim a Nagato nić porozumienia?
Przejęcie transportu broni staje się dla Asamiego priorytetem. Tym razem postanawia zabrać na akcję Takabę, choć podejrzewa, że cynk o miejscu przetrzymywania ładunku to intryga grubymi nićmi szyta przez Sudou. Intuicja go nie zawodzi, a liczebność wrogiej grupy, z którą przyszło mu się zmierzyć, znacznie przekracza nawet jego możliwości. Czy pojawienie się nieoczekiwanych sojuszników pomoże Asamiemu wyjść cało również z tej opresji?
Kudou odnosi sukcesy na polu zawodowym, lecz w życiu prywatnym nie układa mu się najlepiej, Jego dotychczasowe relacje z kobietami są płytkie i krótkotrwałe. Nigdy nie poznał prawdziwej miłości, a związki uważa za stratę czasu. Zależy mu jednak na dobrej opinii wśród znajomych z pracy, dlatego przyjmuje zaproszenie na grupową randkę.
Okazuje się, że tego wieczora największe wrażenie robi na nim nie któraś z dziewczyn, a pewien mężczyzna – intrygujący i pewny siebie Satou. Wdając się z nim w romans, Kudou podejrzewa, że to kolejna przelotna relacja. Tymczasem Satou nie ukrywa, że liczy na coś więcej. Tylko czy Kudou będzie potrafił się przed nim otworzyć?
Ichirou dowiaduje się, że aby wybudzić Isaaca z letargu, musi użyczyć mu swojej krwi. Dlatego w towarzystwie wuja wyrusza w drogę powrotną do Japonii. Jego priorytetem jest teraz odzyskanie mocy oczyszczenia, zwłaszcza gdy na jaw wychodzi udział czerwonowłosych wampirów przy zgonach w rodzie di Maria. Między innymi z tej przyczyny Mary pozostaje w Londynie pod opieką Lily. Czuje się wewnętrznie rozbity przez falę wspomnień, które odkrywają przed nim dramatyczną przeszłość sprzed setek lat.
Do Japonii wybiera się również Hydra, by zrealizować własny plan.
Akcja Edenu osadzona jest w niedalekiej przyszłości (przełom XXI i XXII wieku), w świecie spustoszonym przez tajemniczy wirus (Closure Virus). Epidemia, która zmniejszyła populację Ziemi o co najmniej 15%, zmieniła polityczną i ekonomiczną mapę świata. Historia opowiadana przez Hirokiego Endo rozciąga się na wiele lat i obraca się wokół postaci dorastającego chłopca Eliaha Ballarda. W tle rozgrywa się walka o światową dominację, podkreślona ciągłą groźbą następnego ataku śmiertelnego wirusa. Większość wydarzeń rozgrywa się w Ameryce Południowej.
Alternatywna rzeczywistość osiemnastowiecznej Japonii, epoka Edo za panowania rodu Tokugawa.
W wyniku zdradzieckiej napaści szesnastoletnia Rin Asano traci rodziców i od tamtej pory jej życiu przyświeca tylko jeden cel: zemścić się na ludziach, którzy są za to odpowiedzialni. Niestety dziewczyna nie posiada wystarczającej siły ani umiejętności, by tego dokonać. Wtedy los stawia na jej drodze bezpańskiego samuraja Manjiego. Wieść głosi, że mężczyzna własnoręcznie pozbawił życia sto osób, nie wszyscy wiedzą jednak, że ciąży na nim klątwa nieśmiertelności. Samuraj przełamie ją tylko wtedy, gdy odpokutuje swe winy, uśmiercając tysiąc złoczyńców.
Manji zgadza się zostać ochroniarzem Rin i wspólnie ruszają na poszukiwania zabójców jej rodziny.
Stara kamienica w śródmieściu Pragi z szyldem z trzema żabami... Dziesięć lat temu żyła tam kobieta z bliźniakami. Tenma usłyszał o tym od sąsiadów. Opowiadają też mu o siedzibie tajnej czechosłowackiej policji oraz o tajemniczym pożarze. Czy tymi bliźniakami mogą być Johan i Anna? W tym samym czasie Suk, młody detektyw praskiej policji, przyciąga uwagę pięknej dziewczyny z baru. Ona ma na imię Anna! Kiedy Tenma i Suk się spotkają, będą musieli zmierzyć się z jeszcze większym terrorem!!!
Detektyw BKA, Lunge, jest już przekonany o udziale Johana w seryjnych morderstwach. Przybywa do Pragi, aby odkryć, czym naprawdę jest Johan i dowiedzieć się, że „Bezimienny potwór”, niesamowity picture book, który miał duży wpływ w dzieciństwie na Johana, został napisany przez agenta czechosłowackiej tajnej policji Lunge odnajduje „Dom czerwonej róży”, gdzie autor tworzył. Za cienką ścianą odkrywa stare drzwi. A za nimi czai się prawdziwy horror!
Twórcy Poranka ściętych głów, Kazuo Koike i Goseki Kojima, to giganci komiksu samurajskiego, autorzy m.in. serii Samotny wilk i szczenię, którzy inspirują swoimi pracami cały świat. Nie inaczej jest w przypadku tego tytułu. Opowieść o Yamadzie Asaemonie bazuje na autentycznych wydarzeniach, niosąc ze sobą sporą dawkę wiedzy historycznej. Asaemon obejmuje pieczę nad stanowiskiem, które dziedziczy po ojcu. Jest odpowiedzialny za testowanie mieczy. Sprawdza je podczas egzekucji zlecanych przez władzę. Kolejny tom znów przenosi czytelnika do Edo (obecnego Tokio), ale kto tak naprawdę trzęsie stolicą? I czy jest tam jeszcze miejsce na uczucia?
Fukamachi jest japońskim fotografem, który towarzyszy swoim rodakom podczas wypraw wysokogórskich. Ostatnia ekspedycja na Mount Everest kończy się tragedią, a bohater, aby poradzić sobie z traumą, postanawia pozostać dłużej w stolicy Nepalu, Katmandu. Włócząc się bez celu po mieście trafia przypadkowo do sklepu, w którym kupuje stary aparat, który może być kluczem do nierozwiązanej od lat zagadki. "Szczyt bogów" to doceniona na całym świecie seria komiksowa, która zwyciężyła w kategorii manga Japan Media Arts Festival oraz Prix du dessin (najlepsze rysunki) podczas Międzynarodowego Festiwalu Komiksu w Angouleme. Była nominowana również do nagród Eisnera i Ignatza. Cykl dwukrotnie przenoszono na wielki ekran. W 2016 roku jako japoński film aktorski (reżyseria Hideyuki Hirayama). W 2021 w Cannes miała premierę francuska wersja animowana (reżyseria Patrick Imbert), która później zyskała międzynarodowe uznanie dzięki dystrybucji VOD.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?