Ta kategoria dedykowana jest współczesnym czytelniczkom literatury kobiecej. Bardzo szeroki wybór romansów, kryminałów, powieści obyczajowe, poruszająca literatura kobieca, erotyki, harlequiny polskich i zagranicznych autorów. Każda lubiąca czytać kobieta znajdzie coś szczególnego dla siebie.
Polecamy literaturę Sergiusza Piaseckiego, Stanisława Srokowskiego, Diany Palmer czy w końcu Blanki Lipińskiej.
Historia ludzi, którzy z popiołem w sercu powracają z pól bitewnych Europy do Polski - ich legenda podtrzyma narodowe dzieje.Kochliwy szlachcic Rafał Olbromski popada w tarapaty. Wypędzony przez ojca z domu trafia pod opiekę księcia Gintułta i wchodzi w kręgi masonerii. Spotyka przyjaciela z lat szkolnych, Krzysztofa Cedrę, i dzięki niemu zostaje wprowadzony na warszawskie salony. Wieści przynoszone z Europy przez byłych legionistów polskich sprawiają, że przyjaciele podejmują eskapadę do armii napoleońskiej, wierząc, iż walka przyniesie upragnioną wolność.""Czytając Popioły, jesteśmy siłą rzeczy jakby uczestnikami aktu pewnego misterium dostępnego tylko dla wtajemniczonych, wskutek niedomówień, uników i aluzji obliczonych na oszukanie cenzorów. () Popioły to misterium patriotyzmu celebrowane przez autora"".Aleksander Achmatowicz
A feel-good romance by the author of Star-crossed, perfect for anyone who loves David Nicholls, Marian Keyes and Jojo Moyes.
Arie and Diana were destined to be together.
Arie falls for Diana in a heartbeat. Their love creates a life for them, a marriage and a home. Pianist Diana wants to capture this in a song for Arie.
But that’s not where the story ends…
After Diana debuts their song to a room full of strangers, tragedy strikes and Arie never gets to hear it.
There’s still a verse to come.
Diana’s melody lives beyond her and the lost love song begins to find its way back home. Can it help Arie to find new hope, and a new love?
Readers love Minnie Darke
'Witty, mischievous and intelligent... if you enjoy Marian Keyes or Mhairi McFarlane, you'll enjoy this.
'A clever and witty comedy'
'Warm, funny, addictive, I couldn’t put it down.'
'A smart and funny novel'
'Beautifully written with warmth and wit... a truly delightful read.'
'Uplifting, romantic and fabulous... I loved this charming book.'
Książka XX-lecia rankingu ""Polityki"".Długo oczekiwana powieść najlepszego polskiego pisarza S-F.Akcja najnowszej powieści Jacka Dukaja toczy się w alternatywnej rzeczywistości, gdzie I wojna światowa nigdy nie wybuchła, jest rok 1924, a Królestwo Polskie wciąż zamrożone jest pod władzą cara i w Belle Epoque. Warszawę skuwa lód w środku lata burze śnieżne zasypują drogi. Lute, nieziemskie anioły Mrozu, spacerują ulicami miast, zamrażając prawdę i fałsz Benedykt Gierosławski, zdolny matematyk, ale i niepoprawny hazardzista, na zlecenie carskiego Ministerstwa Zimy zostaje wysłany Ekspresem Transsyberyjskim do skutego lodem Irkucka, skąd ma wyruszyć na poszukiwanie swojego ojca, podobno potrafiącego porozumiewać się z aniołami mrozu lutymi. Tysiąc rubli gotówką wydobyłby Benedykta z długów, ale czy misja nie jest przypadkiem zbyt niebezpieczna? Szybko okazuje się, że dla Benedykta będzie to podróż, która odmieni jego życieFabuła Lodu wprost skrzy się od zapierających dech w piersiach zwrotów akcji, intryg politycznych, miłosnych, kryminalnych i gospodarczych, naukowych i metafizycznych; wypełniona fascynującymi postaciami, z akcją rozpiętą między brudnymi oficynami carskiej Warszawy, luksusami Ekspresu Transsyberyjskiego na tle lodowej Azji, irkuckimi salonami bogatego mieszczaństwa polskiego, a także podniebnym pałacem generała-gubernatora jest powieścią, na jaką czekali wszyscy miłośnicy prawdziwej przygody, inteligentnej, pobudzającej intelekt i wyobraźnię, zmieniającej nasz pogląd na rzeczywistość.To opowieść o Historji, czyli o tym, co nie istnieje. To kolejny literacki majstersztyk Jacka Dukaja, dzięki któremu czytelnicy będą mogli poznać nie tylko fascynującą, mrożącą krew w żyłach ""inną możliwą"" historię świata, ale również będą mieli okazję wraz z bohaterem powieści odbyć niezwykłą podróż ekspresem transsyberyjskim i stanąć oko w oko z Innym.Jacek Dukaj znowu udowadnia, że w fantastyce wciąż nie powiedziano ostatniego słowa.Jacek Dukaj (ur. 1974) - jeden z najciekawszych współczesnych prozaików polskich. Premiery jego książek to każdorazowo wydarzenia literackie. Autor Xavrasa Wyżryna, Czarnych oceanów, Extensy, Córki łupieżcy, Innych pieśni, Perfekcyjnej niedoskonałości, Lodu oraz licznych opowiadań w tym zekranizowanej przez Tomasza Bagińskiego Katedry - zgromadzonych . w tomie W kraju niewiernych. Pomysłodawca antologii pt. PL+50. Historie przyszłości. Wielokrotny laureat nagród im. Janusza A. Zajdla (również za Lód), trzykrotnie nominowany do Paszportu Polityki, a w tym roku także do nagrody literackiej Nike, Nagrody Mediów Publicznych Cogito i Angelusa; laureat nagrody Kościelskich, laureat Europejskiej Nagrody Literackiej 2009.Powieść wyróżniona Nagrodą Kościelskich 2008 i nominowana do Literackiej Nagrody Europy Środkowej ANGELUS.
Taki debiut nie zdarza się co dzień. Linda Szańska zabiera czytelniczki w świat, który zna od podszewki. W młodości jako kelnerka obsługiwała cynków, przywódców poznańskiej mafii, i dzięki doświadczeniom z lat 90. napisała książkę trzymającą w napięciu od pierwszego akapitu. Siła honoru to historia o prawdziwej miłości w bezwzględnym świecie wielkiej polityki i gangsterskich porachunków. Kalina Boraczyńska mieszka we Wrocławiu i jest córką posła prawicowej partii, który na równi z władzą ceni sobie brudne interesy i nieletnie dziewczyny. Po samobójstwie Marii, siostry Kaliny, ojciec próbuje zrobić z młodszej córki zabawkę dla swoich kolegów, dzięki którym wspiął się na szczyt politycznej hierarchii. Gabriel Kreis od dziecka był przygotowany przez swojego ojca i wuja do roli bossa przestępczego syndykatu kontrolującego poznańskie podziemie. Dla jego rodziny obrót narkotykami czy żywym towarem to codzienność – od lat 90., kiedy władzę trzymał Gwidon Kreis, wiele się zmieniło. Gabriel musi być bezwzględny i wyrachowany, by liczyć się w tym świecie, ale wbrew pozorom tkwią w nim jeszcze resztki człowieczeństwa. Kalina i Gabriel poznają się przypadkowo. Nie zdają sobie jednak sprawy, że łączy ich tajemnica z przeszłości. Dziewczyna chce zacząć nowe życie z dala od toksycznego ojca. Przeprowadza się do innego miasta, studiuje taniec i pracuje w klubach. Nie wie, że wiążąc się z Gabrielem, stanie się częścią świata, od którego tak bardzo chciała uciec, a romans z przestępcą sprowadzi na nią śmiertelne niebezpieczeństwo. Gangster i córka polityka – czy można wyobrazić sobie bardziej ryzykowne połączenie?
Ci dojrzalsi sami pamiętają te peerelowskie bloki. Ci młodsi są przerażeni ich szarością i brzydotą, gdy oglądają je na zdjęciach. I były brzydkie, nie da się zaprzeczyć, jednak ich szarość to tylko pozory, bo dla dzieci to był świat kolorowy, pełen przygód, wyzwań, przyjaźni, wartości… Świat, do którego nawet dziś, dorośli już, tęsknią. Kto nie wie dlaczego, niech przeczyta "Mieszkaliśmy w bloku". Kto wie, znajdzie tam i swoje dzieciństwo.
Pełna humoru i wzruszająca jednocześnie lektura.
Can trauma be inherited? It is this question that sets Alex Halberstadt off on a quest to name and acknowledge a legacy of family trauma, and to end a cycle of estrangement that had endured for nearly a century.
His search takes him across the troubled, enigmatic land of his birth. In Ukraine he tracks down his paternal grandfather - most likely the last living bodyguard of Joseph Stalin - to reckon with the ways in which decades of Soviet totalitarianism shaped and fractured three generations of his family. He returns to Lithuania, his Jewish mother’s home, to revisit the legacy of the Holocaust and the pernicious anti-Semitism that remains largely unaccounted for, learning that the boundary between history and biography is often fragile and indistinct. And he visits his birthplace, Moscow, where his glamorous grandmother designed homespun couture for Soviet ministers’ wives, his mother dosed dissidents at a psychiatric hospital, and his father made a living by selling black-market jazz and rock records.
Finally, Halberstadt explores his own story: that of a fatherless immigrant who arrived in America, to a housing project in Queens, New York, as a ten-year-old boy struggling with identity, feelings of rootlessness and a yearning for home. He comes to learn that he was merely the latest in a lineage of sons who grew up alone, separated from their fathers by the tides of politics and history.
As Halberstadt revisits the sites of his family’s formative traumas, he uncovers a multigenerational transmission of fear, suspicion, melancholy, and rage. And he comes to realize something more: nations, like people, possess formative traumas that penetrate into the most private recesses of their citizens’ lives.
'One of Europe's great writers' Karl Ove Knausgaard
One evening Marianne, a suburban housewife living in an identikit bungalow, is struck by the realization that her husband will leave her. Whether at that moment, or in years to come, she will be deserted. So she sends him away, knowing she must fend for herself and her young son. As she adjusts to her disorienting new life alone, what she thought was fear slowly starts to feel like freedom.
'Knifelike clarity of evocation ... Handke is a kind of nature poet, a romantic whose exacerbated nerves cling like pained ivy to the landscape' John Updike
The Miltons are a powerful old New York family - the kind of family that used to run the world. And in 1935, they still do. Kitty and Ogden Milton seem to have it all: an elegant apartment on the Upper East Side, two beautiful little boys, a love everyone envies. When a tragedy befalls them, Ogden comforts Kitty the only way he knows how - they go sailing, picnic on a small island off the coast of Maine, and buy it.
For generations the Miltons of Crockett Island revel in a place that is entirely their own. But it's 1959, and the world is changing: Ogden's firm hire a Jewish man, Len Levy, who earns the admiration of not only his boss, but his boss's beautiful young daughter. When Len and his friend visit the island, the Milton's principles and prejudices are challenged like never before.
At the dawn of the 21st century, the family money has run dry, and the island is up for sale. Returning for one last visit, Kitty's granddaughter uncovers disturbing evidence about her family's wealth - and realizes she is on the verge of finally understanding the silences that seemed to hover just below the surface of her family all her life.
'Portrays the breakdown of a murderer in ways that recall Camus' The Stranger' The New York Times
Joseph Bloch, a once-famous goalkeeper turned construction worker, commits a random murder without thought or regret. As he wanders the streets, from hotel to bar, cinema to tram stop, experiencing strange and violent encounters on the way, he finds himself, and everything around him, disintegrating. Told in spare and icy prose, Peter Handke's masterpiece of alienation takes apart our ideas of humanity and reality itself.
'A Kafkaesque crime novel' Los Angeles Times
'Repetition made a great and, as I have since learned, lasting impression on me' W. G. Sebald
Filip Kobal, an Austrian teenager, is on the trail of his missing older brother Gregor, who he never knew. All he has is two of Gregor's books: a school copy book, and a dictionary in which certain words have been marked. As he enters Slovenia on his journey, Filip discovers something else entirely: the transformative power of language to describe the world, and the unnerving joy of being an outsider in a strange land.
'One of the most moving evocations I have ever read of what it means to be alive, to walk upon this earth' Gabriel Josipovici
The first ever graphic novel version of Animal Farm - a Times Book of the Year
Animal Farm is the story of what happens when the downtrodden animals of Manor Farm overthrow their master, and how their revolution goes horribly wrong. Now George Orwell's dark, timeless fable has been turned into a graphic novel for the very first time, illustrated in full colour by the renowned Brazilian artist Odyr to bring us a whole new work of art.
'This brightly coloured homage to Orwell's timely allegory is heartbreaking and elegant. Odyr's images of animals casting off their bonds and then living with the results of their revolution are painterly and evocative, both loose and illuminating' The New York Times
'A phenomenal book. It is so ingenious and so novel. Think The Handmaid's Tale meets Noughts and Crosses with a bit of Jonathan Swift and Lewis Carroll thrown in. This should be thought of as a feminist classic.' Women's Prize for Fiction Podcast
Welcome to a world turned upside down. One minute, Doris, from England, is playing hide-and-seek with her sisters in the fields behind their cottage. The next, someone puts a bag over her head and she ends up in the hold of a slave-ship sailing to the New World . . .
In this fantastically imaginative inversion of the transatlantic slave trade - in which 'whytes' are enslaved by black people - Bernardine Evaristo has created a thought-provoking satire that is as accessible and readable as it is intelligent and insightful. Blonde Roots brings the shackles and cries of long-ago barbarity uncomfortably close and raises timely questions about the society of today.
WYDANIE SPECJALNE Z DODATKOWYM ROZDZIAŁEM I LISTEM AUTORKI DO CZYTELNIKÓW.
Największy FENOMEN książkowy ostatnich lat!
Powieść, która doczekała się MILIARDA odsłon w serwisie Wattpad.
FILM „AFTER 2” W KINACH WE WRZEŚNIU.
Życie Tessy można podzielić na to, co zdarzyło się PRZED POZNANIEM HARDINA, i na to, co zdarzyło się PÓŹNIEJ.
Kiedy wydawało się już, że ich związek wkracza na nowy etap, Tessa dowiaduje się, co naprawdę kierowało Hardinem na początku ich znajomości. Takiego okrucieństwa Tessa nie może wybaczyć nawet jemu. Aby o nim zapomnieć, rzuca się w wir pracy.
Ale Hardin nie ma zamiaru się poddać…
Czy Tessa jest w stanie mu wybaczyć?
I – co ważniejsze – czy Hardin jest w stanie się zmienić?
Wstrząsająca historia kobiety, która wbrew swojej woli została surogatką szejka. Ola, młoda i oddana pracy pielęgniarka, dostaje pracę jako opiekunka niepełnosprawnej córki saudyjskich arystokratów. Na miejscu okazuje się jednak, że pani domu ma dla niej zupełnie inne zadanie niż to, na które wskazywał kontrakt. Dziewczyna wpada w misterną pułapkę intryg trzęsącej arabską rodziną matrony i znajduje się w sytuacji bez wyjścia. W tym oszustwie cel jest jeden – macierzyństwo za wszelką cenę. Ola wbrew swojej woli zachodzi w ciążę z synem szejka. Rozpoczyna się koszmar, który zmieni jej życie, bo w Arabii Saudyjskiej za nieślubną ciążę grozi nawet kara śmierci. Marcin Margielewski wysłuchał zwierzeń, na które bohaterka była gotowa dopiero po dekadzie od tamtych wydarzeń. Do czego są w stanie posunąć się bogate arabskie rodziny, by ukryć wstydliwą bezpłodność? Jaką cenę są gotowe zapłacić za rodzicielstwo? I dlaczego jedne kobiety wyrządzają krzywdę innym, w kraju, w którym wszystkie mają tak niewiele praw? Marcin Margielewski - pracował jako dziennikarz radiowy, prasowy i telewizyjny. Przez dziesięć lat podróżował, mieszkając między innymi w Wielkiej Brytanii, Dubaju, Kuwejcie i Arabii Saudyjskiej. Był dyrektorem kreatywnym kilku światowych marek. Autor bestselerowych książek: "Jak podrywają szejkowie" (2019), "Była arabską stewardesą" (2019), "Zaginione arabskie księżniczki" (2020) i "Tajemnice hoteli Dubaju" (2020).
Książka, która pobudza szare komórki, sumienie i mięśnie śmiechoweChociaż świat staje na głowie, a życie zmienia się z dnia na dzień, Nosowska zawsze znajdzie słowo, które doda otuchy. Gdy błądzimy przytłoczeni wątpliwościami, rozpala światełko nadziei. A gdy wydaje nam się, że pozjadaliśmy wszystkie rozumy, zasieje ziarno niepewności. Kilkoma lekcjami, jakie dostała od życia, teraz dzieli się z nami i wytrwale tropi absurdy, którymi karmią nas autorytety.Życie, i w czasach dziwnej pandemii, i w czasach zwyczajnej codzienności, jest łatwiejsze, gdy ma się świadomość, że tacy ludzie jak Nosowska roztrząsają te same dylematy. A gdy ktoś robi nas w bambuko, sięgamy po to samo koło ratunkowe dystans i jeszcze raz dystans!Książka wzbogacona ilustracjami Izabeli Kaczmarek-Szurek.Polecam wam cudowną formułkę na lęk przed tym, co ludzie powiedzą, a brzmi ona: I co z tego? Nic z tego. Za każdym razem okazuje się, że nic z tego. Oni będą gadać to pewne. Będą gadać tyle, ile trzeba, by się nasycić nie dłużej. Chodzi o to, by własnym zaangażowaniem nie spowodować, że monolog zamieni się w dialog. Nie wahajcie się użyć własnego życia, by żyć, jak wam się podoba.Kaśka Nosowska
Günther Grass (1927-2015) - niemiecki pisarz, laureat Nagrody Nobla 1999, honorowy obywatel miasta Gdańska. Pewnie dlatego, że jego najsłynniejsze dzieło to Trylogia gdańska a zwłaszcza jej pierwsza część - czyli słynny Blaszany bębenek (kolejne tomy to Kot i mysz oraz Psie lata). Powieść z jednej strony groteskowa, z drugiej czasem skrajnie naturalistyczna, napisana w niezwykłym, niepodrabialnym stylu. Jej głównym bohaterem jest Oskar Matzerath wychowany w trzech kulturach. Kaszubów reprezentuje matka Agnes, a czy jego ojcem był faktycznie Niemiec Alfred Matzerath, czy też wielka miłość jego matki Polak Jan Broński tego do końca nie wiadomo. A losy Niemców i Polaków, a także Kaszubów przeplatają się tu ze sobą, bo to przecież historia nierozerwalnie związana z Wolnym Miastem Gdańskiem i z rodzącym się, dojrzewającym i wybuchającym faszyzmem, aż po jego nieuchronny upadek. Po beztroskim dzieciństwie Oskara przeżywamy więc wraz z nim Kryształową Noc, Obronę Poczty Gdańskiej ale i koniec hitleryzmu, wkroczenie wojsk sowieckich do Gdańska, ucieczkę Niemców i początki nowych Niemiec - Republiki Federalnej Niemiec. A wszystko to oczami Oskara, który postanowił nie rosnąć w wieku 3 lat (w dalszej części książki postanawia urosnąć jeszcze o 30 cm do 121), ale oczywiście był niezwykle sprawnym umysłowo obserwatorem tego co dzieje się wokół. I do tego postacią niezwykłą, rozerotyzowaną, rubaszną. Aż w końcu stał się ikoną niemieckiej literatury, a w Gdańsku ma nawet pomnik. Książkę rozsławił dodatkowo film Volkera Schlöndorffa (Oscar za najlepszy film nieanglojęzyczny) z Danielem Olbrychskim jako Janem Brońskim
"Prawdziwa odwaga wcale nie powinna kojarzyć się z porywaniem się z gołymi rękoma na uzbrojonego po zęby wroga. Prawdziwa odwaga to umiejętność radzenia sobie z przeciwnościami losu, z determinacją trwania przy życiu i nie tracenia nadziei, że jeśli nie jutro, to kiedyś w przyszłości będzie ono lepsze.
Główni bohaterowie tego tomu, kapitan Schwarzwald i Elian Wiernik mają w sobie taką właśnie prawdziwą odwagę i ową postawę wpajają swojemu najbliższemu otoczeniu: Miriam Halewi, Martinowi Kochowi, Soni Wiernik i Ottonowi Wilderowi. Również Michał i Teofila Łynowie, Ludomir Rajewski i Jan Begier dążą do tego, aby mieć taką odwagę, wielce pomocną w borykaniu się z losem.
Czasami prawdziwa odwaga jest aktem rozpaczy w samoobronie przed groźbą utraty życia, gdyż instynkt życia posiada każde istnienie. Jego najbardziej rozwinięte stadium widzimy w społeczności chłopskiej zarówno Setna, jak i Wilamowa. Tam prawdziwa odwaga jest niezwykle pomocna w borykaniu się z meandrami losu.
Jednak zdarzają się wyjątki.
W czasie wojny, po stracie wszystkich, których się kochało, łatwo zatracić też instynkt życia. Wtedy na pozór pozostaje tylko jedno …"
( Z Posłowia autora do t.7 "Meandrów losu")
Prędkość.
Niebezpieczeństwo.
Nienawiść.
Tajemniczość.
Brantley Chavez to człowiek, którego wszyscy dookoła traktują jak boga. Nikt nie ma wystarczająco dużo odwagi, żeby mu się przeciwstawić. Nikt, z wyjątkiem dziewiętnastoletniej Charlotte Nichols, w której mężczyzna budzi odrazę.
Jest jeden problem: – choć go nienawidzi, nie jest w stanie zaprzeczyć, że ten wytatuowany chłopak pociąga ją fizycznie.
Czy te dwa, tak bardzo odmienne uczucia, mogą iść ze sobą w parze?
Jak długo jedno z nich będzie ustępować temu drugiemu?
Które z nich będzie górą?
„Patrzę w jego oczy. Czuję jak bije od niego wrogość i pewność siebie. Rzucam mu wyzwanie. Może przestanie mnie traktować jak popychadło, którym nie jestem.
– Cholera, pieprzyć to – mruczy pod nosem, a w następnej chwili jego usta stykają się z moimi.”.
Odważysz się wejść do świata, w którym rządzi ON?
Ten debiut zwali Was z nóg! Szkolny klimat w połączeniu z wątkiem mafii, okazał się strzałem w dziesiątkę. Dzieje się tu naprawdę dużo, nie ma szans na nudę. Akcja nie zwalnia ani na chwilę, zapewniając czytelnikowi całą gamę emocji. Nienawiść i namiętność to mieszanka wybuchowa, która wciągnie Was w ten świat i sprawi, że nie będziecie chcieli z niego wychodzić. Gorąco polecam! - Kinga Litkowiec, autorka
Namiętna nienawiść to powieść, w której niechęć miesza się z pożądaniem.
Mężczyzna w typie bad boya oraz harda kobieta stanowią mieszankę wybuchową i udowadniają, że nienawiść od miłości dzieli bardzo cienka linia, którą łatwo przekroczyć, gdy do gry wkraczają uczucia.
Dynamicznie prowadzona akcja, charakterni bohaterowie, duża dawka ironii oraz wiele emocji to idealny przepis na udaną książkę.
Gorąco polecam! - Agnieszka Nikczyńska-Wojciechowska, książki takie jak my
Z pazurem i niebanalna, erotyczna i wulgarna taka jest Namiętna nienawiść! Autorka z każdą stroną zaskakuje zwrotami akcji, których czytelnik się nie spodziewa! Czasy studenckie, nielegalne wyścigi, walki, mafia... a w tym wszystkim zadziorna Lottie i gburowaty Brantley! Namiętność czy nienawiść... co zwycięży? - Agnieszka Rybska, blonderka.pl
Szybkie samochody, nielegalne wyścigi i beztroskie życie w college’u. To ogniste połączenie zapewni Wam i Agaty Sobczak. Do tego trudna relacja między głównymi bohaterami, tym od samego początku kupiła mnie autorka. Jednym słowem, polecam! - Ana Rose, autorka
Kiedy miłość przynosi ból...
Lena zdaje sobie sprawę z tego, że temperatura jej uczuć do Adama dawno wykroczyła poza skalę przewidzianą dla zawodowych relacji między podwładną a szefem. On także to wie, jak również to, że sam czuje do dziewczyny o wiele więcej, niżby sobie życzył. Dwoje ludzi - młodych, pięknych, zakochanych w sobie nawzajem. Mogłoby się wydawać, że to miłość jak ze snu... Ale rzeczywistość to nie sen. W życiu Leny jest przecież Paweł, którego też darzy uczuciem - sama do końca nie wie jakim, jednak z pewnością zbyt silnym, by można było łatwo o nim zapomnieć - i który, tak jak Adam, jest przystojny, opiekuńczy, czuły i w niej zakochany. A do tego zazdrosny. Bardzo zazdrosny. Sytuacja staje się coraz bardziej napięta i zmierza ku nieuniknionemu. Co zrobi Lena? I czy przypadkiem jej decyzja nie przyniesie wszystkim więcej bólu niż ulgi? Jedno jest pewne - nikt z tej uczuciowej kraksy nie wyjdzie bez szwanku.
Nie zaznam upragnionego spokoju, dopóki nie podejmę właściwej decyzji.
Nie podejmę właściwej decyzji, dopóki nie zaakceptuję własnych uczuć.
Nie zaakceptuję własnych uczyć, dopóki nie zdołam ich zrozumieć, a nie dokonam tego, jeśli dalej będę żyć w kłamstwie.
O autorze
Kamila Mikołajczyk znana jest pod pseudonimem Sinkingindreams, pod którym publikuje w portalu wattpad.com. Tysiące fanów, jakich zyskała wśród jego bywalców, cenią ją zwłaszcza za obrazowe opisy uczuć i emocji bohaterów. Kocha książki, koty i seriale. Z wykształcenia pedagog, z natury niepoprawna optymistka. Inspiracji (z powodzeniem!) szuka po prostu w życiu.
Owoce wiśni tworzy szesnaście opowiadań, wybranych spośród najpoczytniejszych w twórczości Osamu Dazaia. Pisarz nie wychwala w nich takich skarbów „japońskości”, jak ceremonia parzenia herbaty czy teatr no. Nie mówi współczesnym mu rodakom, jak żyć w strasznych czasach wojny i jak odnaleźć się w powojennej rzeczywistości przegranego państwa. Autor, z humorem i ironią, czerpiąc z osobistych przeżyć oraz doświadczeń, opisuje zwyczajne życie. Drobne zdarzenia, przyjemne i bolesne przeżycia służą pytaniu o kształt i sens ludzkiej egzystencji. Uniwersalizm prozy Osamu Dazaia, jej nadal świeży styl do dziś ujmują rzesze czytelników na całym świecie.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?