Ta kategoria dedykowana jest współczesnym czytelniczkom literatury kobiecej. Bardzo szeroki wybór romansów, kryminałów, powieści obyczajowe, poruszająca literatura kobieca, erotyki, harlequiny polskich i zagranicznych autorów. Każda lubiąca czytać kobieta znajdzie coś szczególnego dla siebie.
Polecamy literaturę Sergiusza Piaseckiego, Stanisława Srokowskiego, Diany Palmer czy w końcu Blanki Lipińskiej.
Joseph Conrad, a właściwie Teodor Józef Konrad Nałęcz Korzeniowski (1857-1924) to bodaj najsłynniejszy w świecie polski pisarz. Tyle że to przecież pisarz angielski. W wieku 16 lat wyjechał z Polski. Najpierw trafił do Marsylii, został marynarzem, pływał do Indii, na Malaje, odwiedził zarówno afrykańskie Kongo jak i Australię. W roku 1894 porzucił morze i ostatecznie zajął się pisarstwem. Napisał kilkanaście powieści i ... zrewolucjonizował literaturę. ŁĄczył awanturnicze wątki z głęboką analizą psychologiczną, odkrywając w ludzkiej naturze głębokie pokłady mroku. Szaleństwo Almayera to jego debiutancka powieść i w gruncie rzeczy tworzy jakby pierwszą część jego "malajskiej trylogii", w skład której wchodzą także "Wykolejeniec" i "Ocalenie" Conrad zaczął pisać tę książkę w 1889 roku w Londynie, skończył po ponad 5 latach (a w międzyczasie rękopis cudem nie zaginął w Kongo, wraz z autorem zresztą), bo w 1894 roku dopisał ostatnie rozdziały i złożył je w wydawnictwie. Akcja powieści rozgrywa się na Borneo, a jego gruntowna wiedza na temat historii i geografii tych wysp (malajskich) to oprócz samego wątku fabularnego dodatkowe atuty książki, a niemal wszystkie postacie z powieści mają swoje odpowiedniki w rzeczywistości. Szaleństwo Almayera to powieść/romans, to powieść przygodowa, ale wynikająca z zachwytu nad kulturą, naturą, ludźmi dalekiego wschodu, przy czym jednak nie jest to sielankowy obraz, bo jak pisze Zdzisław Najder (Z. Najder - Nad Conradem) ogólny sens powieści jest jednak posępny i beznadziejny - bo niezdrowe i głęboko niemoralne są ukazane w niej stosunki międzyludzkie. Ale właśnie dlatego Conrad to tak wybitny pisarz, nie zostawił nam sielskich obrazków.
It is 1997, and Amber Young has received a life-changing call. It’s a chance thousands of girls would die for: the opportunity to join a girl group and escape her small town. She quickly finds herself in the orbits of fellow rising stars Gwen Morris, a driven singer-dancer, and Wes Kingston, a member of the biggest boy band in the world.
As Amber embarks on her solo career and her fame intensifies, she increasingly finds herself reduced to a body, a voice, an object. Surrounded by the wrong kind of people and driven by a desire for recognition and success, for love and sex, for agency and connection, Amber comes of age at a time when the kaleidoscope of public opinion can distort everything, and one mistake can shatter a career.
Todd Anderson and his friends at Welton Academy can hardly believe how different life is since their new English professor, the flamboyant John Keating, has challenged them to "make your lives extraordinary! Inspired by Keating, the boys resurrect the Dead Poets Society--a secret club where, free from the constraints and expectations of school and parents, they let their passions run wild. As Keating turns the boys on to the great words of Byron, Shelley, and Keats, they discover not only the beauty of language, but the importance of making each moment count.
Zamknięta w pałacowych lochach Yelena wie, że już nigdy nie odzyska wolności. Zabiła swojego oprawcę, a przecież prawa w Iksji są surowe - bez znaczenia, czy była to samoobrona, karą za śmierć zawsze jest śmierć. Kiedy pogodzona z losem czeka na egzekucję, otrzymuje zaskakującą propozycję.Co wybierasz: szybką śmierć czy wolno działającą truciznę?Jako testerka jedzenia opuści lochy, zamieszka w pałacu i będzie spożywała najlepsze posiłki - będzie jednak narażona na śmierć ze strony każdego, kto podejmie próbę otrucia komendanta Iksji. Na domiar złego jest celowo karmiona trucizną zwaną Motylim Pyłem, przed skutkami której chroni tylko podawane codzienne antidotum. Zatem mimo braku krat to wciąż więzienie.Balansując na granicy życia i śmierci, Yelena desperacko walczy o przetrwanie i szuka sposobu ucieczki. Tymczasem sytuacja w Iksji dynamicznie się zmienia, dążący do przejęcia władzy rebelianci planują przewrót. A Yelena ku własnemu przerażeniu odkrywa magiczne moce, nad którymi nie potrafi zapanować. Jej życie znowu jest zagrożone i aby przetrwać, musi zmierzyć się z tajemnicami z przeszłości, przed którymi dotąd zawsze uciekała.[cytaty]Urzędnik otworzył teczkę, pobieżnie przejrzał dokumenty, po czym oświadczył:- Yeleno, może ten dzień będzie dla ciebie szczęśliwy.Ugryzłam się w język, by nie zakpić. W lochu nauczyłam się, że pyskowanie nie popłaca. To była ważna lekcja, więc tylko zwiesiłam głowę, aby uniknąć kontaktu wzrokowego z doradcą. Przez dłuższy czas milczał.- Dobre wychowanie i respekt - zauważył w końcu. - Wygląda na to, że masz zadatki na odpowiedniego kandydata.*- Czy cały personel zamkowy otrzymuje pensje?- Tak.- Tester żywności również?- Nie.- Niby dlaczego? - Dotąd nawet nie pomyślałam o zapłacie, skoro jednak Valek o tym wspomniał...- Testerowi płaci się z góry. Ile jest warte twoje życie?Fot. Kristian BeverlyMARIA V. SNYDER jest autorką bestsellerów "New York Timesa". Urodziła się i wychowała w Filadelfii. Studiowała meteorologię na Penn State, a następnie literaturę na Seton Hill University, gdzie obecnie jako wykładowczyni i mentorka programu MFA (Master of Fine Arts) uczy pisania powieści.
Scarlett wiedzie spokojne życie u boku swojego męża. Oboje starają się stworzyć swoje małe niebo na ziemi. Praca pod wodzą Danielsa jest dla kobiety prawdziwą przyjemnością, a specjalizacja z kardiochirurgii daje jej niezwykłą satysfakcję. Poukładany schemat, naruszony zostaje, kiedy Nick prosi o pomoc na pediatrii. Właśnie wtedy Scarlett poznaje pięcioletnią Amarii, dziewczynkę, która po nieudanej adopcji ma zostać deportowana do Afryki. Scarlett wie, że ich spotkanie nie mogło być przypadkowe. Z pomocą brata decyduje się zawalczyć o prawa adopcyjne. Jednak pewnego dnia dziewczynka znika, a wraz z nią wszystkie jej dokumenty. Zupełnie tak, jakby nigdy wcześniej nie istniała. Scarlett wbrew zdrowemu rozsądkowi oraz sprzeciwom Nicka wyrusza w podróż, która będzie największym sprawdzianem jej wytrwałości i siły. Postawi również na jej drodze starego przyjaciela, który kilka lat wcześniej całkowicie zniknął z jej życia...
Nowa książka autora Jak nie zabiłem swojego ojca i jak bardzo tego żałuję. W swojej drugiej powieści Mateusz Pakuła ponownie sięga do rodzinnej historii. Przenosimy się z nim do epicentrum stalinizmu, początku lat 50., gdy jego dziadek za szczeniacki wybryk zostaje osadzony w kieleckiej katowni. Ten, który go uratuje, rzuci światło zarówno na mroczną przeszłość miasta, splecioną z wojną, pogromem kieleckim i Holocaustem, jak i na przyszłość nowego pokolenia. Jak na nas leżą, dziurawe niczym pamięć, skóry po dziadkach? Czy historia, którą pamiętamy, jest również historią, którą chcemy pamiętać? Czy nadaje się na tożsamościowy mit? Pakuła pisze tak, że głowa mała, oczy ogromne, flaki powywracane, ręce drżące, a nogi z waty. To jest mistrzostwo świata w opowiadaniu historii osobistych i zarazem tych szerszych, społecznych. W przyszłość można patrzeć tylko mierząc się wciąż z przeszłością. JAN PESZEK Ta historia to więcej niż rodzinna opowieść. ‘Skóra po dziadku’ to książka, w której źli bohaterowie bywają dobrzy, a dobrzy nie zawsze czynią dobro. To książka, w której przenikają się pokoleniowe perspektywy, a wzajemne oceny z czasem ustępują miejsca rozumieniu relacji międzyludzkich. ‘Skóra po dziadku’ to kolejny tekst Mateusza Pakuły, w którym czytelniczki i czytelnicy mogą się przejrzeć. MIKOŁAJ GRYNBERG Wielką siłą powieści Mateusza Pakuły jest jej hybrydyczna forma. Gdzieś pomiędzy prozą, poezją, dramatem a esejem Pakuła odkrywa kolejne warstwy historii – rekonstruuje ją, domyśla, dopowiada, zaprzecza swoim dopowiedzeniom, przez co obnaża cały mechanizm tego, jak pamiętamy i co pamiętamy; jak funkcjonuje opowieść w przekazie ustnym i co możemy ustalić na podstawie dostępnej dokumentacji. Metanarracja w połączeniu z nieunikaniem trudnych tematów robi piorunujące wrażenie. Miazga! ISHBEL SZATRAWSKA Mateusz Pakuła (1983) – pisarz i reżyser teatralny. Autor kilkudziesięciu sztuk teatralnych. Laureat Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej (2014) i jej czterokrotny finalista, laureat Nagrody Literackiej im. Witolda Gombrowicza (2022) i Olśnień Onetu (2024), nominowany do Nagrody Literackiej Gdynia (2022) i Paszportu Polityki (2023). Jako prozaik zadebiutował książką Jak nie zabiłem swojego ojca i jak bardzo tego żałuję, która została uznana za jedną z najciekawszych książek 2021 roku i nominowana do Odkryć Empiku, Nagrody Literackiej Gdynia oraz Nagrody Literackiej im. Witolda Gombrowicza (wyróżniona rezydencją w Vence), znalazła się także w finałowej piątce europejskiej Prix Grand Continent. Spektakl na podstawie Jak nie zabiłem…, w adaptacji i reżyserii autora, został okrzyknięty najważniejszym spektaklem ostatnich sezonów, zdobył do tej pory ponad dwadzieścia nagród – zespołowych i indywidualnych, w tym czterokrotnie Grand Prix (m.in. Międzynarodowego Festiwalu Boska Komedia i Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej). Skóra po dziadku jest jego drugą książką prozatorską, w przygotowaniu trzecia – powieść dla młodzieży pt. Sprawa Świętego Jogurta.
Wiedeń, 1889 rok. Klara von Altenburg mieszka z bratem Ottonem i ojcem Alfredem, sławnymkompozytorem. Klara odziedziczyła po nim talent, ojciec jednak zabiera stworzone przez nią dzieła i przedstawia je jako prace syna, aby uczynić zeń wielkiego muzyka. Pewnego wieczoru Otto niespodziewanie znika, a Alfred, nie chcąc angażować w sprawę policji i wywoływać skandalu, każe córce go odnaleźć. W poszukiwaniach pomaga jej Franz Weber, nauczyciel historii, który niedawno stracił posadę i nie stać go na zapłacenie czynszu za mieszkanie w kamienicy Altenburgów. Z racji poglądów nie pałają do siebie sympatią, ale łączy ich wspólny cel, a może nie tylko… Perfekcyjnie oddany klimat epoki, dynamiczna akcja, koloryt bohaterów sprawiają, że książka ta to idealna podróż w czasie, z której nie chcemy wracać. Paulina Rabczak – pochodzi z Rzeszowa, obecnie mieszka w Wiedniu, gdzie studiuje na Uniwersytecie Wiedeńskim. Interesuje się historią, szeroko pojętą sztuką i językami obcymi. Pisze odkąd potrafi sobie przypomnieć, a szczególnie bliskie są jej historie osadzone w dawnych czasach.
Konsul Tomek przybywa do polskiej placówki dyplomatycznej w Omanie i z miejsca zostaje wplątany w sieć intryg i tajemniczych wydarzeń. Romanse, zazdrość, rywalizacja… Losy trzech kobiet, które dzieli wiek i doświadczenie, niespodziewanie krzyżują się, a każda z nich pragnie, by Tomek wyciągnął do niej pomocną dłoń. Jakie pułapki czyhają na młodą polską absolwentkę londyńskiej uczelni, która dostała intratną pracę w Maskacie? Dlaczego piękna żona ambasadora będzie potrzebować wsparcia konsula i przebojowej dziennikarki? Czy handel żywym towarem kwitnie nawet w takim statecznym kraju jak Oman? Akcja powieści toczy się w trudnym i niebezpiecznym okresie arabskiej wiosny, która ogarnęła kraje muzułmańskie, niejednokrotnie czyniąc w nich straszliwe spustoszenie. Powieść „Sultan, moja miłość” jest oparta na osobistych przeżyciach autora. „Sultan, moja miłość” to trzecia część serii „Kulisy zakazanych związków” autorstwa Igora Kaczmarczyka po „Islamskim fatum” i „We władzy szejka”. Igor Kaczmarczyk – absolwent arabistyki na UJ oraz stosunków międzynarodowych i współczesnej dyplomacji na UW. Pracował jako tłumacz języka arabskiego w firmach eksportowych w Libii, a następnie dyplomata w polskich placówkach w Trypolisie, Rijadzie i Dżakarcie w funkcji konsula RP oraz radcy politycznego i radcy ekonomicznego. Długoletni zastępca szefów placówek. Mieszkał ponad dwadzieścia pięć lat w krajach muzułmańskich, w tym w Libii i Arabii Saudyjskiej, a następnie w Indonezji. W 2018 roku zakończył dyplomatyczną karierę i wrócił do Polski.
Choć Calla ma już 21 lat, to wciąż jeszcze nie zaznała wielu rzeczy: nie widziała morza, nie była w wesołym miasteczku, z nikim się jeszcze nie całowała Dorastając, doświadczyła za to przeżyć, które nie powinny stać się udziałem nikogo, wszystko jedno, dziecka czy dorosłego. Bolesne doznania pozostaną z nią na zawsze - i tylko z nią. To sekrety, które Calla ukrywa przed wszystkimi, także przed wąskim gronem przyjaciół z college'u. Marzy o tym, żeby tak pozostało na zawsze, ale los chce inaczej. Zdruzgotana wiadomością o kolejnym, paskudnym postępku matki, dziewczyna musi wrócić do miejsc i ludzi, z którymi wolałaby nie mieć już nigdy do czynienia. I wtedy, w najmniej oczekiwanej chwili, pojawia się ktoś, kto może w cudowny i zaskakujący sposób odmienić jej życie
JEŚLI CENĄ MOJEJ MIŁOŚCI BYŁABY TWOJA ŚMIERĆ, BYŁBYŚ GOTOWY UMRZEĆ?Dragovich nie ma słabości. Dopóki w jego życiu nie zjawia się kobieta, która chce go zniszczyć. Tą kobietą jest Sofia Draycone, a to nazwisko zawsze oznacza niebezpieczeństwo.Rosyjska bratwa odebrała Sofii brata i tym samym wydała na siebie wyrok. Dziewczyna wiedziała, że nie zazna spokoju, dopóki nie poczuje słodkiego smaku zemsty. Zatrudnia się w klubie Dragovicha i wchodzi w paszczę lwa, z której nie ma już odwrotu. Co zrobi, kiedy odkryje, kto naprawdę powinien być jej wrogiem?Dragovich zrobi wszystko, by piękna Sofia była tylko jego. Czy jest gotowy ponieść za to najwyższą cenę?Książka przeznaczona dla osób powyżej osiemnastego roku życia.
Ivy jest młodą, pełną życia i optymizmu dziewczyną, ogromnie podekscytowaną zbliżającymi się studiami. Wydaje się, że po przeprowadzce do nowego miasta wszystko ułoży się doskonale, ale właśnie wtedy los niespodziewanie stawia na jej drodze bardzo nieodpowiedniego mężczyznę. Cameron jest całkowitym przeciwieństwem Ivy: dużo starszy, oziębły i tajemniczy. Jest też najlepszym przyjacielem narzeczonego jej kuzynki oraz chętnie odwiedza bar, w którym Iva zatrudniła się jako kelnerka. Najgorsze jednak jest to, że wcale nie jest obcy. Ivy poznała go niespełna rok wcześniej. To on obronił ją przed namolnym adoratorem po czym wspólnie spędzili noc. Teraz ich drogi ponownie się krzyżują, co oznacza, że nadzieje na spokojne, bezproblemowe życie bezpowrotnie prysły
Zmieniający się obraz życia polskiego ziemiaństwa końca XIX wieku. Ścieranie się i przenikanie tradycji z wyzwaniami nowych czasów, w których dorabianie się majątku przestaje być czymś wstydliwym dla szlachcica, zwłaszcza gdy celem jest odzyskanie rodzinnego gniazda. Wspaniała opowieść o miłości. Według niektórych badaczy literatury, książka zawiera wątki autobiograficzne.
Czy kłamstwa i sekrety ujrzą światło dzienne?W szkole doszło do kradzieży! Z szafki Sashy zniknęła torba Kamery umieszczone przy głównym wejściu uchwyciły czworo uczniów wchodzących do budynku. Teraz to oni stają się głównymi podejrzanymi. Każdy z nich ma powód, aby nie lubić Sashy. Każdy ma coś do ukrycia. Ale który z nich jest odpowiedzialny za włamanie? I czy uda im się odkryć, kto jest złodziejem, zanim Sasha dokona zemsty na nich wszystkich? "Wiem, że kłamiesz" to wciągający i trzymający w napięciu thriller dla młodszej młodzieży autorstwa Daphne Benedis-Grab. Czytelnikom może spodobać się także inny tytuł pisarki - "Znam Twój sekret".
Kiedy Azar Nafisi rezygnuje z prowadzenia zajęć z literatury na Uniwersytecie Teherańskim w proteście przeciw nakazowi noszenia chusty, tworzy u siebie tajne seminarium. Przez dwa lata co tydzień spotyka się ze swoimi siedmioma studentkami, by dyskutować o powieściach Nabokova, Fitzgeralda i Austen. Nawiązują z sobą na tyle bliską relację, że dyskusje o literaturze przeradzają się w rozmowy o tym, co w ich życiu najważniejsze - o poszukiwaniu osobistej wolności i sile płynącej z budowania wspólnoty, o dążeniu do samorealizacji i szczęścia w sytuacji, gdy kobietom odbierane są podstawowe prawa. W miarę jak na liście zakazanych w kraju książek pojawia się coraz więcej tytułów, coraz wyraźniej wybrzmiewa także pytanie o to, dlaczego reżim tak boi się fikcji. Jak pisze Nafisi, „tam, w tamtym salonie odkrywałyśmy na nowo, że my też jesteśmy żywymi, oddychającymi ludzkimi istotami. I bez względu na to, jak represyjna stałaby się władza, bez względu na to, jak bardzo byłybyśmy zastraszone i przerażone, podobnie jak Lolita próbowałyśmy wyrwać się z tego narzuconego nam świata i stworzyć sobie własne enklawy wolności. I podobnie jak Lolita przy każdej możliwej okazji dumnie demonstrowałyśmy naszą niesubordynację”.
Retelling Pięknej i Bestii w bliskowschodnich klimatach. Dalia pamięta ponure bajki z dzieciństwa i wie, że lepiej trzymać się z daleka od spalonej ziemi. Przeznaczenie ma jednak na ten temat inne zdanie. Wplątana w niezrozumiałą intrygę sułtana, Dalia zostaje przyrzeczona Bestii z Nieziemia - czarnoksiężnikowi, o którym dotąd nie śmiały nawet szeptać pustynne piaski. To, co kiedyś wydawało się dziecięcym koszmarem, powoli staje się prawdą, a Dalia odkrywa, że ta może mieć różne oblicza. Przygotuj się na fascynującą podróż przez świat, w którym zderzają się magia i przeznaczenie!
Pierwszy tom serii Garnet
Anglia, 1898 rok.
Debiutująca na salonach Isabelle wkracza nie tylko do londyńskiego tonu, ale także w dorosłość. Ten sezon ma zagwarantować jej znalezienie męża - najlepiej z pokaźnym rocznym dochodem i odpowiednim tytułem.
W tym samym czasie jej siostra Catherine zdobywa serce kapitana Allena. Przyszłość dla obu hrabianek zdaje się więc ustalona. Jednakże los postanawia wystawić siostry na próbę. Przetestować ich charaktery, miłość do rodziny, ale także do siebie nawzajem, kiedy ich ukochany papa wysyła je w daleką podróż do Montany, co okaże się najtrudniejszą lekcją w ich życiu.
Długo oczekiwany prozatorski powrót Doroty Masłowskiej. Trashowa powieść, która w obłąkańczo zabawny i zarazem śmiertelnie poważny sposób chwyta kawał współczesnej rzeczywistości.
Przez karty książki przewijają się osobliwe, choć jakby skądś nam znane postaci: kobiety w rozsypce i bywalcy siłki, wystylizowani mieszczanie i świadome swoich praw małolaty. Widzimy je w najróżniejszych miejscach – w ekskluzywnych mieszkaniach, na wege weselu, w craftowej piekarni i przeznaczonym do rozbiórki hotelu. Postaci te napędzane są przez rozmaite fantazmaty, mniej lub bardziej wygórowane aspiracje i niemożliwe do zaspokojenia pragnienia.
Autorka w niepodrabialny i sobie tylko właściwy sposób tropi popkulturowe schematy i językowe klisze tworzące ich sztucznie wygenerowany świat. I hakuje ten świat wyobraźnią, która podpowiada także surrealistyczne scenariusze.
Rewelacyjna proza, napisana z ogromnym literackim szwungiem. Mistrzostwo Polski w obserwowaniu Polski oraz krajów zagranicznych.
Tryptyk oksytański to zebrane w jednym tomie trzy książki Adama Wodnickiego: Notatki z Prowansji, Obrazki z krainy dOc i Arelate. Obrazki z niemiejsca w nowym wydaniu poprawionym, poszerzonym, uzupełnionym nowymi fragmentami. Złączone w jednym tomie, zyskują nową tożsamość. Opisy, obrazy ukazują w nim pełniejszy obraz kraju, który choć zbudowany z mitów i marzeń jest bardziej rzeczywisty niż rzeczywistość. Tryptyk oksytański to wyznanie miłosne i erudycyjny esej, portret kreślony z wyjątkową wrażliwością na barwy, zapach, dźwięki i medytacja o kulturze. A także jak wszystkie wybitne dzieła podróżopisarstwa traktat o samopoznaniu. Tomasz Fiałkowski (Lektor), Czas i słowo, Tygodnik Powszechny, nr 37 (3349), 15 września 2013
One of the government’s former behavioural scientists reveals how you can do what you want, whilst everybody tries to influence you into doing what they want.
Influence makes you think what you think and do as you do. You use it to change the thoughts and behaviours of others – just as others use it change yours.
We have been perfecting our influence for millions of years, but in the last 20 years digital technologies have revolutionised how influence works. We are now connected to old school friends and niche interest groups – but unwittingly also to organised criminals, terrorists and hostile states who infiltrate our societies. The course of history is being shaped: elections have been hijacked, lies spread about pandemics and the rapidly heating climate, and information has become as important as bullets and bombs to winning wars. More than ever, influence has become the crucial currency for commercial and political gain: If you don’t understand it, you will likely become its victim.
Written by a former government behavioural scientist working at the cutting edge of this field, Influence is a groundbreaking guide to the chaotic and murky world we live in. Through examining five key factors we are taken on a tour from the past to our real-world present, to build a picture of the major role influence plays in everyday life.
Influence provides a simple personal plan illustrating how you can use influence to achieve your goals – whether gaining that promotion, getting your friends to a music festival, or your children to eat their greens. But by understanding the nature of influence, you will also see how it is changing in the information age, enabling dangerous adversaries to gain power, leaving our societies in peril. Most importantly, by using the tools of influence you will be empowered to play your part in protecting us – it will be down to you and everyone you know.
Influence is a fascinating guide to how you can help by understanding it, using it and resisting it.
From the internationally bestselling author of The Hidden Life of Trees
An illuminating manifesto on ancient forests: how they adapt to climate change by passing their wisdom through generations, and why our future lies in protecting them.
In his beloved book The Hidden Life of Trees, Peter Wohlleben revealed astonishing discoveries about the social networks of trees and how they communicate. Now, in The Power of Trees, he turns to their future, with a searing critique of forestry management, tree planting and the exploitation of old growth forests.
As human-caused climate change devastates the planet, forests play a critical role in keeping it habitable. While politicians and business leaders would have us believe that cutting down forests can be offset by mass tree planting, Wohlleben offers a warning: many tree planting schemes lead to ecological disaster. Not only are these trees more susceptible to disease, flooding, fires and landslides, we need to understand that forests are more than simply a collection of trees. Instead, they are ecosystems that consist of thousands of species, from animals to fungi and bacteria. The way to save trees, and ourselves? Step aside and let forests – which are naturally better equipped to face environmental challenges – heal themselves.
With the warmth and wonder familiar to readers from his previous books, Wohlleben also shares emerging scientific research about how forests shape climates both locally and across continents; that trees adapt to changing environmental conditions through passing knowledge down to their offspring; and how old growth may in fact have the most survival strategies for climate change.
At the heart of The Power of Trees lies Wohlleben's passionate plea: that our survival is dependent on trusting ancient forests and allowing them to thrive.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?