Ta kategoria dedykowana jest współczesnym czytelniczkom literatury kobiecej. Bardzo szeroki wybór romansów, kryminałów, powieści obyczajowe, poruszająca literatura kobieca, erotyki, harlequiny polskich i zagranicznych autorów. Każda lubiąca czytać kobieta znajdzie coś szczególnego dla siebie.
Polecamy literaturę Sergiusza Piaseckiego, Stanisława Srokowskiego, Diany Palmer czy w końcu Blanki Lipińskiej.
Najgłośniejsza polska powieść po 1989 roku.
Szalony, anarchiczny, samozwańczy queerowy Dekameron.
"The Observer"
Pierwsza polska powieść queer, crossoverowy bestseller.
"The Independent"
Język Witkowskiego lśni jak ciemna podmiejska ulica obmyta deszczem i oświetlona latarniami.
"Frankfurter Allgemeine Zeitung"
Pulsujący życiem, genialny językowo, wywrotowy portret środowiska homoseksualistów schyłku PRL.
"Polityka"
Przezabawna, pikantna, błyskotliwa, cierpka opowieść.
"The Guardian"
Nominacja do Nagrody Literackiej Nike w 2006 roku, Nagroda Literacka Gdynia w kategorii "Proza" za rok 2006, miejsce na shortliście Independent Foreign Fiction Prize 2011.
Książka ukazała się w ponad 30 krajach, . we Francji, w Niemczech, Izraelu, Rosji, Hiszpanii, Szwecji, Holandii, Wielkiej Brytanii.
Wkrótce film w reżyserii Pawła Maślony!
Laureat Paszportu "Polityki", Nagrody Literackiej Gdynia, trzykrotnie nominowany do Nagrody Nike, finalista Angelusa. Tłumaczony na 30 języków.
Wymazane to miasteczko na Dzikim Wschodzie, położone między Lasem, W Którym Rosną Same Trujaki a parkingiem dla TIR-ów "Tijuana". Kilka bloków postawionych na bagnach, w próżni. W tej scenerii, zapełnionej całą galerią oryginałów, rozgrywa się przewrotny romans, harlequin rebours. Wszystko odbywa się tu na odwrót niż w klasycznej historii miłosnej. Pięknego Damiana fascynują jedynie ciała stare, grube i porozciągane, a królowa pieczarek Alexis ma wobec niego podstępny plan. Historia pęcznieje od żądz i emocji.
Michał Witkowski, kronikarz Polski z pozłotka, dykty i blachy falistej, stworzył nową baśń o tej dziwnej krainie. Nie przestał być sobą, ale już na pierwszy rzut oka widać, że w Wymazanym obok absurdalnego poczucia humoru i groteski pojawia się nowy ton - poważny, miejscami gorzki.
Akcja tej napisanej z niewiarygodnym epickim rozmachem powieści rozgrywa się m. in. we współczesnej Polsce, w średniowieczu, przedwojennym i wojennym Grudziądzu, a nawet na Malediwach.
Zapomnijcie o Lubiewie, witajcie w Wymazanym!
Zwyciężczyni Nagrody Bookera w 2019 roku.Książka dekady wg Sunday Times i Guardiana,Książka roku m. in. wg Timea, Washington Post, New Yorkera i Kirkus Reviews.Znajdziecie tutaj Wielką Brytanię, o jakiej jeszcze nie czytaliście. Od Newcastle do Cornwall, od narodzin wieku dwudziestego do pierwszych dekad wieku dwudziestego pierwszego.Oto dwanaście postaci i ich podróż przez życie. Każda z nich czegoś szuka kogoś bliskiego, celu w życiu, przynależności, domu, kochanki, matki, utraconego ojca, czy choćby odrobiny nadziei.Przede wszystkim zaś jest to oszałamiająca, pulsująca życiem powieść o kobietach. O ich sile, słabościach, bolączkach, powodach do szczęścia, pragnieniach i miłości. Opowiada o artystkach, bankierkach, nauczycielkach, sprzątaczkach, gospodyniach domowych w różnym wieku i na różnych etapach życia.To książka, o której powinno być głośno. I będzie. Wreszcie ukazuje się w Polsce powieść, w której mogę się przejrzeć. Evaristo w istocie dała nam prezent: atlas różnorodności. I to jak napisany! Lektura obowiązkowa. SYLWIA CHUTNIK Autorka potrafi wziąć historię z dowolnego okresu i nasycić ją życiem. ALI SMITHBernardine Evaristo jest jedną z tych autorek, które powinni czytać wszyscy i wszędzie. ELIF SHAFAKTo jedna z tych naprawdę ważnych powieści... Bardzo zabawna, bardzo seksowna. ALAN HOLLINGHURSTNajbardziej wciągająca książka, jaką czytałam w tym roku. ROXANE GAYDajcie Evaristo więcej nagród! Dajcie jej wszystkie! GRAHAM NORTONMistrzowska powieść niczym wyśpiewana chórem pieśń miłosna.
Vesta Gul po śmierci męża mieszka z dala od cywilizacji wraz ze swoim psem. Pewnego dnia, podczas spaceru po lesie, znajduje liścik rozpoczynający się od słów: Miała na imię Magda. Nikt nigdy się nie dowie, kto ją zabił. (...) Tu spoczywają jej zwłoki. Tyle że ciała nie ma. Vesta postanawia, że notatkę pozostawiono specjalnie dla niej, musi więc znaleźć mordercę tajemniczej Magdy, inaczej ofiara dla której tworzy całe wymyślone życie zostanie zapomniana. Historia rozwija się w zaskakujący sposób, a czytelnik nabiera przekonania, że nie do końca powinien wierzyć w to, co opowiada Vesta, oględnie mówiąc kobieta jedyna w swoim rodzaju. Czy przypadkiem żałoba po śmierci męża Waltera nie doprowadziła jej do obłędu? Czy przerwanie terapii przeciwlękowej może wyjaśnić kolejne obsesje, w tym śniadaniową i biblioteczną? A może działa tu jakaś mroczna siła nie z tego świata? Śmierć w jej dłoniach to kolejna ukazująca się po polsku powieść cenionej przez krytyków i uwielbianej przez czytelników pisarki, autorki między innymi powieści Mój rok relaksu i odpoczynku, Lapvona oraz Eileen. Jak zawsze prowokacyjna Ottessa Moshfegh przedstawia czytelnikom bohaterkę, której nie da się zapomnieć. Elementy horroru, czarny humor i suspens tworzą niesamowitą opowieść podważającą to, co zwykle myślimy o istnieniu obiektywnej prawdy. Moshfegh nie pierwszy raz pokazuje nam, jak często nie zwracamy uwagi na to, co istotne, jak wiele rzeczy z łatwością przegapiamy. Ile przez to tracimy? Jak często (nie)świadomie staramy się zacierać prawdę? Moshfegh jest jedną z najbardziej utalentowanych współczesnych pisarek. Nie przychodzi mi do głowy nikt, kto pisałby z większą wnikliwością o odosobnieniu i często potwornych sposobach, w jakie potrafi ono wypaczyć ludzką psychikę.The Washington Independent Review of Books Ottessa Moshfegh, duchowa siostra pustelników i dziwaków, mizantropów i odludków, powraca z powieścią, w której narrację prowadzi osamotniona bohaterka to jej zagadkowy, ekscentryczny głos namawia nas do czytania. Śmierć w jej dłoniach to jednocześnie satyra i metafikcyjny komentarz do powieści kryminalnej, studium wpływu traumy na psychikę i refleksja nad procesem twórczym. Niezwykła i fascynująca pozycja we wspaniałej bibliografi i autorki.The Boston Globe Dar Ottessy Moshfegh do zaglądania w ciemność oraz znajdowania schludnych pudełeczek na okropności jest rzadki i zaskakująco wciągający.The Atlantic Moshfegh, niczym chirurg albo seryjny morderca, odziera ze skóry swoich bohaterów i czytelnika, aż zostaje tylko pustka.The New Yorker
W historii jak ta zawsze jest jesień. Chłodna, niepokojąca jesień. Kłęby wydmuchiwanej pary giną bombardowane kroplami deszczu tuż za czubkiem nosa. Zmęczone latarnie z trudem wyszarpują fragmenty otoczenia z objęć czerni, wspomagane raz po raz błyskami piorunów. Frustracja miesza się z lękiem, kiedy telefon wydobywany z kieszeni celem wywołania taksówki wysuwa się z dłoni i upada, by w sekundę umrzeć w kałuży pod stopami. Dźwięk kroków dochodzących z oddali zdaje się o wiele głośniejszy. Nagle błysk, grzmot, serce podchodzi do gardła. Kroki słyszane wcześniej zza pleców w jednej chwili zmieniły kierunek. Czy to możliwe? Nie, to na pewno echo. Ich miarowy rytm dociera nie tylko z naprzeciwka, ale i z boku, to z jednej, to z drugiej strony, głośniejszy, szybszy, jest tuż tuż... To ona, przeszłość, stoi teraz vis-a-vis, szczerząc się złowrogo.
„Naprzeciw przeszłości” to zbiór pięciu opowiadań, nasycony atmosferą grozy, niepewności, ale też niepozbawiony refleksji. Wspólnym mianownikiem tych historii jest ścigająca bohaterów ich własna przeszłość – mroczna i trudna. Przeszłość, która domaga się przypomnienia i zadośćuczynienia, która musi nadejść i stanąć naprzeciw nich.
Kilkunastoletni błękitnooki chłopak kocha Magdę, swoją rówieśniczkę, jest jednak zafascynowany ponad dwukrotnie starszą od niego nauczycielką języka polskiego Ewą Jadach. Prowokuje ją, a ona go uwodzi. Przekonany, że kobieta jest innym wymiarem, wyższym poziomem doznań, czymś prawie nierzeczywistym, co przytrafia się nielicznym, wikła się w długotrwały romans. Nauczycielka go wykorzystuje i sprawa uwiedzenia nieletniego trafia do sądu. Jego dziewczyna walczy o niego i o jego miłość. Która z nich zwycięży? Kilkunastoletnia Magda czy elegancka i czarująca Ewa z dużym bagażem życiowych doświadczeń?
„Głupi byłem. Uważałem na początku, że ja jestem motorem napędowym tych wszystkich zdarzeń, a tak nie było. Powinienem wiedzieć. Za późno Agata to odkryła, a nawet gdyby wcześniej ktoś mi powiedział, nie wsłuchałbym się w jego słowa. Trudno jest zrozumieć motyw mojego postępowania. Zawiniłem, a nie chcę się bronić i zrzucać winy na drugą osobę. Każdy, kto usłyszy tę opowieść, sam ją oceni i wyciągnie z niej wnioski. Muszę zatem cofnąć się do początku, nie do pierwszego spotkania z Ewą, nauczycielką języka polskiego, czy z Agatą, kilka miesięcy później, ani nie do pierwszego dnia, gdy wszedłem po schodach i otworzyłem ciężkie, skrzypiące, pomalowane na brązowo drzwi budynku szkoły średniej. Jeszcze wcześniej, bo do ostatnich dni w szkole podstawowej w Tomaszowie Mazowieckim przy ulicy Stolarskiej, a nawet do początku roku szkolnego w ósmej klasie. Od tego zacznę moją opowieść.”
Czarodziejska opowieść o odwadze, która pokonuje zło.Książka uwielbiana przez dzieci, polecana również jako magiczne lekarstwo na pewność siebie!Mały, trzynastoletni chłopiec, sierota z tajemniczą blizną, odważnie stawia czoło potężnemu czarownikowi. Wbrew pozorom to nie Harry Potter, tylko skromny Bartek z Krakowa, bohater słynnej powieści Doroty Terakowskiej.Bartek, samotny mieszkaniec domu dziecka, bardzo pragnie odnaleźć swoich rodziców. W swoich poszukiwaniach trafia na Wawel, który okazuje się drzwiami do innego, zaczarowanego miasta, podobnego do Krakowa i odmiennego zarazem. Niestety, świat ten jest we władaniu potężnego i niebezpiecznego władcy Lewawu. Mieszkańcy miasta, choć sympatyczni, panicznie się go boją, a strach sprawia, że nawet dobry człowiek jest zdolny do złych czynów.Czy Bartkowi uda się przekonać zastraszonych mieszkańców do walki i sprzeciwienia się złu? Czy w magicznym świecie odnajdzie rodziców? Opowieść o pokonywaniu zła, o potrzebie wolności i przyjaźni, która trzyma w napięciu do ostatnich stron.
>>Podwójne „O“, czyli obolała i ocalała<< to historia prawdziwa kobiety, która przeszła przez piekło, by w końcu odnaleźć siebie oraz osiągnąć w życiu równowagę i szczęście. Tą kobietą jest autorka książki, a problemy, z którymi musiała się zmagać, poruszą nawet kamienne serce.
W książce tej każdy z nas odnajdzie jakąś cząstkę siebie, ponieważ doświadczenia bohaterki są bardzo życiowe, dotykają ludzi na całym świecie. Nieszczęśliwa, toksyczna miłość z dużo starszym mężczyzną, anoreksja, zajadanie problemów, gwałt, życie z alkoholikiem, zagrożenia i pułapki w modelingu, trudna relacja z samą sobą, wpływ psychiki na nasze ciało… – to tylko niektóre z wątków poruszonych przez autorkę.
Książka uczy nas przede wszystkim samoakceptacji, łagodności i miłości do siebie. Autorka udowadnia w niej, że nigdy nie wolno się poddawać – nawet wtedy, gdy jest bardzo źle. A kiedy nauczymy się akceptować swoje słabości i po prostu cieszyć się życiem oraz przyjmować ze spokojem to, co przynosi nam los, stanie się ono o wiele łatwiejsze.
Na sztuce miłości podobno najlepiej znają się Francuzi, ale randkowanie do perfekcji opanowali... Japończycy. W czasie pobytu w Tokio młoda paryżanka Vanessa Montalbano postanawia poznać ich tajniki. Zakłada konto na Tinderze, a relacje, które za jego pośrednictwem nawiązuje, okazują się prawdziwą skarbnicą wiedzy o Japończykach i ich kulturze.
W tym miłosnym labiryncie odwiedza love hotele i bary z tajemniczą klientelą. Odkrywa istnienie wszechobecnych lokali seks branży, wirtualnychchłopaków i świątyń, w których pielgrzymujący proszą o zgrabne nogi czy większe piersi. Dowiaduje się też, że przyszłego partnera można rozpoznać po tym, jak pakuje swój lunch do pracy.
Czemu Japończycy nie chcą umawiać się z "mięsożernymi kobietami"?
Jaki wpływ na związek może mieć grupa krwi?
Dlaczego na pierwszej randce nie można spacerować pod jednym parasolem?
TokyoCrush to nie tylko zabawny, lekki, a miejscami zaskakujący reportaż o japońskim świecie randkowania. To także książka, która zmieni wasze spojrzenie na sztukę uwodzenia i zainspiruje was do miłosnych poszukiwań!
The first novel from Izumi Suzuki to be published in English: a candid, intimate exploration of passion, music and transgression
Hope I’m in for a good time, I thought. Even if it’s just for tonight.
Set in the underground bar and club scene of 1970s Tokyo, Set My Heart On Fire tells the story of Izumi in her turbulent twenties. Through a series of disarmingly frank vignettes, author Izumi Suzuki presents an unforgettable portrait of a young woman encountering missteps and miscommunication, good music and unreliable men, powerful drugs and disorientating meds. Izumi usually keeps her relationships short but complicated, until she meets Jun.
Set My Heart on Fire is a visceral novel about mistaken relationships and the convolutions of desire, about regret and acceptance. Pulsing through the narration is the protagonist’s love of music, a vital soundtrack spanning the Zombies, T. Rex and the Rolling Stones as well as underground Japanese psychedelic-rock bands such as the Tigers and the Tempters.
Wytatuowany nieznajomy. Przygoda na jedną noc, a teraz również jej nowy współlokator. Seraphina Carter po przeprowadzce i zmianie uczelni nie ma innego wyjścia, jak zamieszkać ze swoim starszym bratem i jego dwoma kolegami z drużyny hokejowej. Dziewczyna nie jest z tego faktu zadowolona. Będzie musiała znosić nie tylko śmierdzące sportowe ciuchy i facetów z tendencją do zjadania wszystkiego, co znajduje się w lodówce, ale też panienki wpadające do ich domu jak do siebie. To dlatego sportowcy to zdecydowanie nie jej typ. Kiedy różowowłosa Sera wkracza do mieszkania obładowana pudłami ze swoim dobytkiem, zderza się z nieprzewidzianymi problemami. Tyler Donohue, facet, z którym dwa miesiące wcześniej przeżyła przygodę, zostaje jej nowym współlokatorem. W dodatku to najseksowniejszy facet, z jakim kiedykolwiek spała. Na szczęście oboje postanawiają, że będą udawać, że to nigdy się nie wydarzyło. Równie szybko jednak okazuje się, że to nie takie łatwe, jak oboje myśleli. Książka zawiera treści nieodpowiednie dla osób poniżej osiemnastego roku życia. Opis pochodzi od Wydawcy.
Osiemnastoletnia Florence Ladis nie przepadała za hucznymi imprezami, w których tak chętnie uczestniczyli jej rówieśnicy. Wolała założyć pointy i tańczyć, ponieważ tylko balet pomagał jej zapomnieć o wszystkim, co ją otaczało. Jej ukochana mama odeszła, zostawiając po sobie niewyobrażalną pustkę. Na domiar złego młodsza siostra Florence zachorowała i obie wraz z ojcem musiały przeprowadzić się do Las Vegas, gdzie mała Charlotte mogła otrzymać szansę na skuteczniejsze leczenie. Wtedy też ze względu na złą sytuację rodzinną Florence musiała zrezygnować z baletu, mimo że ten tak wiele dla niej znaczył. Gdy tańczyła, mogła poczuć się tak, jakby jej mama znów znalazła się obok. Los jednak sprawił, że dziewczyna przypadkowo trafiła do teatru, gdzie poznała Nicholasa Toretto. Nie miała pojęcia, jak ta znajomość odmieni jej życie i że pozwoli jej poznać gorzki smak zakłamanych obietnic. Książka zawiera treści nieodpowiednie dla osób poniżej szesnastego roku życia. Opis pochodzi od Wydawcy.
Trzeci i finałowy tom ""Trylogii Bogowie"". Scarlett i Dominic zostali małżeństwem. Ku niezadowoleniu nowożeńców w ich sprawy zaczęła wtrącać się matka mężczyzny. Państwo Findlay decydują się na podjęcie poważnych kroków, aby naprawić swoją relację, ale osoby trzecie im tego nie ułatwiają. W życiu małżeństwa pojawia się eksdziewczyna Dominica, poddając ich uczucie testowi, choć nie byli na niego przygotowani. Intrygi dawnej partnerki Findlaya zmuszają parę do rozłąki. Scarlett ma tylko jeden cel: pragnie się dowiedzieć, kto stoi za pożarem, w którym zginęli jej rodzice. Książka zawiera treści nieodpowiednie dla osób poniżej osiemnastego roku życia. Opis pochodzi od Wydawcy.
Saga „Bez pożegnania” – klasyczna polska saga rodzinna – powraca w nowym wydaniu.
Pierwszy tom historii Zofii i jej córki Kasi. Młoda matka wraz z małą córeczką zostają wywiezione z Baranowicz na Syberię. Czas próby udaje im się przetrwać dzięki niezwykłemu hartowi ducha matki, przychylnym ludziom, których spotykają na swej drodze, i dzięki sile matczynej miłości, która nawet w takiej gehennie jest w stanie zapewnić dziecku poczucie bezpieczeństwa i szczęśliwe dzieciństwo.
Saga „Bez pożegnania” to napisana ujmującym, ciepłym językiem historia dwóch niezwykłych kobiet, matki i córki, na tle burzliwych dziejów Polski od roku 1939 do czasów współczesnych. Pomimo tragicznych zdarzeń, które były ich udziałem, udało im się zachować radość życia i rodzinne ciepło.
Barbara Rybałtowska jako mała dziewczynka podczas II wojny światowej została wraz z matką wywieziona na Syberię, skąd przez Pakistan, Iran i Ugandę wróciła do Polski. Przeżycia te posłużyły za kanwę sagi, którą zaczęła pisać już w latach 60., zachęcona do tego przez samego Jana Brzechwę. Historia bohaterek sagi ściśle splata się z doświadczeniami Autorki, choć – jak podkreśla – nie jest to jej biografia, lecz opowieść literacka, bazująca również na losach innych Polaków. „To historia, która chwyta za serce i – jak powiedział reżyser »Nocy i dni« Jerzy Antczak – gotowy scenariusz filmowy”. Dziś, wobec toczącej się bezpośrednio za naszą wschodnią granicą wojny, nabiera nowego znaczenia, szczególnie że została opowiedziana przez świadka historii.
Saga „Bez pożegnania” – klasyczna polska saga rodzinna – powraca w nowym wydaniu.
Kontynuacja dziejów Zofii i Kasi. Bohaterki przedostają się wraz z Armią Andersa do Afryki. Historia przedstawiona z perspektywy córki, Kasi, w zajmujący sposób opisuje codzienne życie Polaków w Ugandzie, fascynującą Afrykę i tęsknotę za ojczyzną. Książka, napisana w 1969 roku jako pierwszy tom Sagi, podbiła serca wielu pokoleń Czytelniczek i Czytelników.
Saga „Bez pożegnania” to napisana ujmującym, ciepłym językiem historia dwóch niezwykłych kobiet, matki i córki, na tle burzliwych dziejów Polski od roku 1939 do czasów współczesnych. Pomimo tragicznych zdarzeń, które były ich udziałem, udało im się zachować radość życia i rodzinne ciepło.
Barbara Rybałtowska jako mała dziewczynka podczas II wojny światowej została wraz z matką wywieziona na Syberię, skąd przez Pakistan, Iran i Ugandę wróciła do Polski. Przeżycia te posłużyły za kanwę sagi, którą zaczęła pisać już w latach 60., zachęcona do tego przez samego Jana Brzechwę. Historia bohaterek sagi ściśle splata się z doświadczeniami Autorki, choć – jak podkreśla – nie jest to jej biografia, lecz opowieść literacka, bazująca również na losach innych Polaków. „To historia, która chwyta za serce i – jak powiedział reżyser »Nocy i dni« Jerzy Antczak – gotowy scenariusz filmowy”. Dziś, wobec toczącej się bezpośrednio za naszą wschodnią granicą wojny, nabiera nowego znaczenia, szczególnie że została opowiedziana przez świadka historii.
Saga „Bez pożegnania” – klasyczna polska saga rodzinna – powraca w nowym wydaniu.
Dalsze losy Zofii i Kasi – wymarzony powrót do powojennej Polski. Tam jednak matkę i córkę czeka brutalne spotkanie z komunistyczną rzeczywistością. Rodzina osiedla się w Zamościu i wbrew wszelkim trudnościom stara się budować nowe życie. Niesie ono wiele niespodzianek, niekoniecznie przyjemnych…
Saga „Bez pożegnania” to napisana ujmującym, ciepłym językiem historia dwóch niezwykłych kobiet, matki i córki, na tle burzliwych dziejów Polski od roku 1939 do czasów współczesnych. Pomimo tragicznych zdarzeń, które były ich udziałem, udało im się zachować radość życia i rodzinne ciepło.
Barbara Rybałtowska jako mała dziewczynka podczas II wojny światowej została wraz z matką wywieziona na Syberię, skąd przez Pakistan, Iran i Ugandę wróciła do Polski. Przeżycia te posłużyły za kanwę sagi, którą zaczęła pisać już w latach 60., zachęcona do tego przez samego Jana Brzechwę. Historia bohaterek sagi ściśle splata się z doświadczeniami Autorki, choć – jak podkreśla – nie jest to jej biografia, lecz opowieść literacka, bazująca również na losach innych Polaków. „To historia, która chwyta za serce i – jak powiedział reżyser »Nocy i dni« Jerzy Antczak – gotowy scenariusz filmowy”. Dziś, wobec toczącej się bezpośrednio za naszą wschodnią granicą wojny, nabiera nowego znaczenia, szczególnie że została opowiedziana przez świadka historii.
Saga Bez pożegnania klasyczna polska saga rodzinna powraca w nowym wydaniu.Kontynuacja historii Zofii i jej córki Kasi. Akcja rozgrywa się w Polsce na przełomie lat 50. i 60., w pierwszych latach PRL-u. Opowieść przywołuje klimat epoki wraz z jej absurdami. Kasia odbywa podróż na Daleki Wschód z zespołem Mazowsze, a dramatyczne zdarzenia w życiu osobistym wywracają jej świat do góry nogami...Saga Bez pożegnania to napisana ujmującym, ciepłym językiem historia dwóch niezwykłych kobiet, matki i córki, na tle burzliwych dziejów Polski od roku 1939 do czasów współczesnych. Pomimo tragicznych zdarzeń, które były ich udziałem, udało im się zachować radość życia i rodzinne ciepło.Barbara Rybałtowska jako mała dziewczynka podczas II wojny światowej została wraz z matką wywieziona na Syberię, skąd przez Pakistan, Iran i Ugandę wróciła do Polski. Przeżycia te posłużyły za kanwę sagi, ktorą zaczęła pisać już w latach 60., zachęcona do tego przez samego Jana Brzechwę. Historia bohaterek sagi ściśle splata się z doświadczeniami Autorki, choć jak podkreśla nie jest to jej biografia, lecz opowieść literacka, bazująca również na losach innych Polaków. To historia, która chwyta za serce i jak powiedział reżyser Nocy i dni Jerzy Antczak gotowy scenariusz filmowy. Dziś, wobec toczącej się bezpośrednio za naszą wschodnią granicą wojny, nabiera nowego znaczenia, szczególnie że została opowiedziana przez świadka historii.
Kiedy Maja Nowicka przeżywa załamanie nerwowe, a na jaw wychodzą jej zdrada i fakt, że ostrzegła Artura Konopa, kobieta wpada w śmiertelne niebezpieczeństwo. Mężczyzna rusza jej z odsieczą, odczytując otrzymane hasło bezpieczeństwa jako rozpaczliwe wołanie o pomoc, ale na jego drodze pojawiają się kolejne przeciwności. Nierozwiązana sprawa rtęci powraca i zbiera krwawe żniwo. Pojawiają się też odpowiedzi na wciąż zadawane pytania. Pszczółka i Śnieg zostają brutalnie rozdzieleni. Stają na rozdrożu, a ich rozterki nie są tylko emocjonalną huśtawką, lecz także konsekwencją ich dotychczasowego postępowania. Oboje zatrzymują się w miejscu, w którym człowiek traci wszelką nadzieję, a jedynym, co wydaje się pewne, jest śmierć. Z pozoru spisali się wzajemnie na straty i dobro drugiej strony przestało mieć znaczenie. Nic bardziej mylnego. Okazuje się, że sposób, w jaki o siebie walczyli, nie był tym, który powinni wybrać. Właściwym posunięciem może być wyłącznie trwanie u swojego boku oraz to, co robili już wielokrotnie osłanianie siebie nawzajem. W końcu doskonale wiedzą, że zawsze, gdy się rozstają, dzieje się coś złego. I teraz nie będzie inaczej. Tlen to rozwinięcie serii Paradoks Cnót historii kryminalnej o zabarwieniu erotycznym, osadzonej w realiach polskiej gangsterki. Farion i Gostyński ponownie łączą siły w duecie, który jest zlepkiem wielu gatunków. Zaczynając od kryminału, akcji i sensacji, a kończąc na obyczajowej rozprawce emocjonalnej. Pokazują, że nie zawsze utarte ścieżki są najcenniejszymi cnotami, ale niekiedy trzeba zmienić kierunek, aby paradoksalnie osiągnąć zamierzony cel.
"Szepty niespokojne" to pozycja wyjątkowa, która w niekonwencjonalny a zarazem wzruszający sposób oddaje obraz życia rodziny w cieniu autyzmu. Osobiste doświadczenia i przeżycia autorki ujęte w tematyczne wpisy oraz wiersze traktują o wyzwaniach i przeszkodach, z jakimi mierzą się opiekunowie dzieci niepełnosprawnych. Subtelnie powiązane wątki tabu, szczere refleksje i subiektywne spostrzeżenia mogą być drogowskazem dla wszystkich poszukujących otuchy i zrozumienia w swoich trudnych emocjonalnych podróżach.
A
Savannah O’Neal ma wykonać sesję zdjęciową potraw znanego greckiego szefa kuchni Dimitrisa Kyriakou. Potrzebuje pieniędzy, więc nie może zrezygnować z tej pracy, choć obawia się spotkania z przystojnym Dimitrisem. Kiedyś go kochała, a on złamał jej serce i ma wiele powodów, żeby unikać z nią kontaktu. Ponowne spotkanie uświadamia im, że ich dawne uczucia wciąż są gorące…
B – reprint
Bogata Caroline Sullivan i Roman Kazarow bardzo się kochali. Ojciec Caroline pozbył się jednak niechcianego adoratora córki i nakłonił ją do małżeństwa korzystnego dla interesów rodziny. Po pięciu latach Kazarow wraca jako milioner i chce przejąć firmę Sullivanów. Caroline jest zdecydowana walczyć o swoje dziedzictwo, ale uświadamia sobie, że uczucie do Romana nie wygasło...
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?