Leczenie chorób - Św. Hildegarda z Bingen
- ISBN: 9788375953107
- EAN: 9788375953107
- Oprawa: Miękka
- Wydawca: M
- Format: 14.0x20.2cm
- Język: polski
- Liczba stron: 240
- Rok wydania: 2011
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
18,23złCena detaliczna: 29,90 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 18,23 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Ten poradnik każdemu zainteresowanemu w możliwie prosty i konkretny sposób przybliży podane przez Świętą Hildegardę z Bingen zasady zdrowego życia.
Pochylenie się nad zasadami życia Hildegardy z Bingen otwiera nieoczekiwane i niezwykłe perspektywy, które bardzo szybko wzbogacają i urozmaicają życie człowieka. W powodzi zalewających nas informacji są jasnym drogowskazem w codziennym życiu. Dopiero kiedy zostaniemy skonfrontowani z chorobą dociera do nas, że za dobre samopoczucie, zdrowie i szczęście jesteśmy odpowiedzialni my sami. Koncepcja zdrowia w ujęciu Hildegardy wychodzi z założenia ujęcia całości, jest poniekąd komplementarna. Oznacza to, że kiedy cierpi któryś z członków ciała, wówczas należy leczyć nie tylko chory narząd, lecz cały organizm, a ponadto duszę i ducha.
Hildegarda z Bingen opisuje wyczerpująco 35 cnót, ewentualnie wad, z którymi jesteśmy konfrontowani w trakcie naszego życia, aby na ich fundamencie wzrastać. Dokładnie wyjaśnia, jak należy postępować, np. z wygodnictwem, tchórzostwem, zazdrością, kłótliwością. Zaleca refleksję i działanie w sposób pozytywny - przeciwstawienie wadom cnót.
Kto jest skąpy, ten możliwie jak najczęściej ma ćwiczyć się we wspaniałomyślności. Komu brak cierpliwości, niech się uczy bycia cierpliwym. Celem tej „psychoterapii" jest wzmocnienie duchowego systemu obronnego za pomocą cnót, aby możliwy stał się komplementarny powrót do zdrowia. Oprócz discretio ważną cnotą jest tnisericordia, miłosierdzie. Zarówno w łacińskim jak i polskim źródłosłowie tego pojęcia kryje się termin „serce". Według Hildegardy to w nim zamieszkują dusza i myśli. Kto z twardym sercem idzie przez życie, ciągle tylko oceniając, krytykując, osądzając, ten staje się sztywny, zimny i statyczny. Tymczasem miłosierdzie inspiruje, „wyzwala do życia". Stąd też jest ważną rzeczą ciągłe aktywowanie go i korzystanie z niego. Kto jest miłosierny, ten uczestniczy, wykazuje zrozumienie, współczuje. Miłosierdzie dysponuje ogromną siłą będącą w stanie znieść blokady, zmiękczyć skostnienia, zaleczyć stare rany odnośnie do własnej osoby, a także i innych. Ciepłem, delikatnością i bliskością spaja serca pozwalając odnosić się do siebie ze zrozumieniem i życzliwością. Choroba jest przeważnie jedynie zewnętrznym symptomem wewnętrznej i duchowej kontuzji. Nie chodzi o to, aby symptom ten usunąć, lecz o komplementarny powrót do zdrowia na wszystkich trzech płaszczyznach. Choroba nie jest naszym wrogiem, lecz wskazówką, iż w naszym życiu coś nie jest w porządku, ewentualnie nie odpowiada zdrowemu umiarowi.
Życzymy drogiemu gronu Czytelniczek i Czytelników odnalezienia własnego zdrowego umiaru, co pozwoli na prowadzenie zdrowego i pełnego radości życia. Przedstawione na kartach tej książki środki lecznicze oferują pomoc w sprawniejszym osiągnięciu tego celu.
Leczenie chorób Św Hildegadrda
Leczenie chorób Św Hildegadrda – wproadzenie
Zgodnie z definicją Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) zdrowie jest „nie tylko brakiem choroby, lecz stanem dobrego samopoczucia, cielesnego, duchowego i socjalnego". Stan ten należy osiągnąć, ewentualnie utrzymać, gdyż sens naszego życia polega między innymi na tym, aby dbać o życie jako takie. Przynależy do tego refleksja nad sobą samym, własnymi siłami i słabościami, a także talentami i cnotami. Jednym z centralnych pojęć koncepcji Hildegar-dy z Bingen jest discretio, zdrowy umiar. Zarówno co do jedzenia jak i picia, pracy i wypoczynku, snu oraz czuwania discretio jest matką wszelkich cnót. Zdrowy umiar oddziałuje zdecydowanie na nasze zdrowie oraz samopoczucie. Jak jednak znaleźć go w naszych czasach? Dzieje się to na drodze złotego środka, kiedy działając we wszystkich zakresach życia wybierzemy „zdrową" dyscyplinę - dalszą cnotę zalecaną przez Mistrzynię z Bingen. Odnosi się to zarówno do fizykalnej, metafizycznej, jak i duchowej płaszczyzny. Obecnie po macoszemu traktuje się duchowe potrzeby, a przecież dopiero usunięcie blokad i usterek w tym względzie daje gwarancję komplementarnego powrotu do zdrowia.Hildegarda z Bingen opisuje wyczerpująco 35 cnót, ewentualnie wad, z którymi jesteśmy konfrontowani w trakcie naszego życia, aby na ich fundamencie wzrastać. Dokładnie wyjaśnia, jak należy postępować, np. z wygodnictwem, tchórzostwem, zazdrością, kłótliwością. Zaleca refleksję i działanie w sposób pozytywny - przeciwstawienie wadom cnót.
Kto jest skąpy, ten możliwie jak najczęściej ma ćwiczyć się we wspaniałomyślności. Komu brak cierpliwości, niech się uczy bycia cierpliwym. Celem tej „psychoterapii" jest wzmocnienie duchowego systemu obronnego za pomocą cnót, aby możliwy stał się komplementarny powrót do zdrowia. Oprócz discretio ważną cnotą jest tnisericordia, miłosierdzie. Zarówno w łacińskim jak i polskim źródłosłowie tego pojęcia kryje się termin „serce". Według Hildegardy to w nim zamieszkują dusza i myśli. Kto z twardym sercem idzie przez życie, ciągle tylko oceniając, krytykując, osądzając, ten staje się sztywny, zimny i statyczny. Tymczasem miłosierdzie inspiruje, „wyzwala do życia". Stąd też jest ważną rzeczą ciągłe aktywowanie go i korzystanie z niego. Kto jest miłosierny, ten uczestniczy, wykazuje zrozumienie, współczuje. Miłosierdzie dysponuje ogromną siłą będącą w stanie znieść blokady, zmiękczyć skostnienia, zaleczyć stare rany odnośnie do własnej osoby, a także i innych. Ciepłem, delikatnością i bliskością spaja serca pozwalając odnosić się do siebie ze zrozumieniem i życzliwością. Choroba jest przeważnie jedynie zewnętrznym symptomem wewnętrznej i duchowej kontuzji. Nie chodzi o to, aby symptom ten usunąć, lecz o komplementarny powrót do zdrowia na wszystkich trzech płaszczyznach. Choroba nie jest naszym wrogiem, lecz wskazówką, iż w naszym życiu coś nie jest w porządku, ewentualnie nie odpowiada zdrowemu umiarowi.
Życzymy drogiemu gronu Czytelniczek i Czytelników odnalezienia własnego zdrowego umiaru, co pozwoli na prowadzenie zdrowego i pełnego radości życia. Przedstawione na kartach tej książki środki lecznicze oferują pomoc w sprawniejszym osiągnięciu tego celu.
Leczenie chorób Św Hildegadrda
Spis Treści
- Wprowadzenie
- Życiorys Hildegardy z Bingen
- Schorzenia od A do Z
- Środki lecznicze i eliksiry od A do Z
- Post
- Puszczanie krwi i stawianie baniek
- Sześć złotych reguł życia
- Odżywianie
- Napoje
- Apteka Hildegardy dla początkujących
- Skorowidz
- Literatura/źródła