Kapitalizm. Nieznany ideał
- 
                        Autor: Rand Ayn
 - ISBN: 978-83-7506-660-9
 - EAN: 9788375066609
 - Oprawa: Miękka
 - Wydawca: Zysk i S-ka
 - Format: 195x125x29mm
 - Język: polski
 - Liczba stron: 556
 - Rok wydania: 2013
 - Wysyłamy w ciągu: niedostępny
 - 
                    
                    Brak ocen
 - 
                    26,93złCena detaliczna: 39,90 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,93 zł
 
Artykuł chwilowo niedostępny
                    
                    x
        
            Kapitalizm jest jedynym w dziejach ustrojem, który sprzyja istotom rozumnym, jest też jedyny moralnym ustrojem polityczno-gospodarczym. Ayn Rand oraz obiektywiści podejmują wielką batalię w imię nowej moralności. W kolejnych, pełnych pasji artykułach wykazują, iż kapitalizm jest ideałem ciągle jeszcze nieznanym i dlatego grozi mu zagłada, gdyż nie dano mu szans wykazania swych racji, a opinia publiczna nie zna jego zasad, natury, dziejów i moralnej doniosłości. Polityczna filozofia Ayn Rand, którą przepojone są jej bestsellerowe powieści, tutaj przedstawiona jest w szokująco bezkompromisowej ocenie najwybitniejszych umysłów naszej epoki, ocenie formułowanej przez ,,radykałów w służbie kapitalizmu"".Ayn Rand to amerykańska pisarka i filozof pochodząca z rodziny rosyjskich Żydów, najbardziej znana dzięki swojej filozofii obiektywistycznej. Autorka powieści, w których stałym wątkiem jest obraz bohatera, który osiąga sukces dzięki własnej pracy, pomimo wynikających z tego konfliktów z innymi. Ayn Rand uważała prezentację pozytywnych wzorców obiektywizmu za główny cel swojej literatury.W Polsce ukazały się drukiem: Hymn (Anthem), Źródło (The Fountainhead), Cnota egoizmu (The Virtue of Selfishness), Powrót człowieka pierwotnego (The Return of the Primitive) i Atlas zbuntowany (Atlas Shrugged).Egoizm Rand bywa przedstawiany jako ,,nieludzki"", tj. pozbawiony uczuć; Rand natomiast twierdziła, że to właśnie odrzucenie egoizmu prowadzić musi do wyrzeczenia się uczuć; biorąc za przykład miłość, dowodziła wewnętrznej sprzeczności pojęcia ""miłości bezinteresownej"", w którym postrzegała ""obojętność wobec tego, co najbardziej cenimy"" (Etyka sytuacji krytycznych, w: Cnota egoizmu), jako że prawdziwa miłość jest ""wyrazem i potwierdzeniem poczucia własnej godności, odpowiedzią na własne wartości w osobie innego. Doznajemy całkowicie osobistej, egoistycznej radości wskutek samego istnienia osoby, którą kochamy"".