Integracja sensoryczna. Jak pomóc dziecku z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego w rozwijaniu umiejętności samoregulacji w nauce uważności
Jak pomóc dziecku z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego w rozwijaniu umiejętności samoregulacji
-
Autor: Foster Stephanie M.
- ISBN: 978-83-67665-19-3
- EAN: 9788367665193
- Oprawa: miękka ze skrzydełkami
- Wydawca: GWP Profesjonalne
- Format: 245x190mm
- Język: polski
- Liczba stron: 133
- Rok wydania: 2024
- Wysyłamy w ciągu: 48h
-
Brak ocen
-
52,48złCena detaliczna: 64,90 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 51,17 zł
60 ĆWICZEŃ DLA DZIECI W WIEKU 3-12 LAT
Dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego (czyli zaburzeniami integracji sensorycznej) mogą gorzej radzić sobie w interakcjach z nauczycielami, rówieśnikami, a nawet rodzicami.
Przetwarzanie sensoryczne to normalny proces, który występuje u każdego człowieka. Wszystkim nam zdarzają się lepsze i gorsze dni, ale dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej czasami odbierają bodźce zmysłowe tak intensywnie, że utrudnia im to codzienne funkcjonowanie. W ich oczach drobne trudności mogą urastać do rangi poważnych problemów. Dzieci te mają kłopot z samoregulacją, którą na szczęście można usprawnić!
Właśnie w tym pomaga książka dr Stephanie M. Foster, terapeutki zajęciowej z ponad trzydziestoletnim doświadczeniem. Składa się ona z dwóch części.
Z części pierwszej dowiesz się, czym jest przetwarzanie sensoryczne i jak zachowują się dzieci, u których jest ono zaburzone. Autorka przybliża tu także pojęcie samoregulacji i wyjaśnia, na czym polega praktyka uważności.
W części drugiej znajdziesz 60 przyjemnych i ciekawych ćwiczeń do pracy z dzieckiem z zaburzoną integracją sensoryczną. Zaspokoją one potrzeby sensoryczne twojego dziecka, a także pomogą mu poprawić samoregulację i nauczyć się uważności. W rezultacie ono:
- zacznie odczuwać radość i spokój;
- pogłębi współczucie;
- rozwinie wyobraźnię i kreatywność;
- poprawi umiejętność koncentracji;
- zwiększy pewność siebie.