Informacja i decyzja w ekonomii behawioralnej
- 
                        Autor: Bielański Adam
 - ISBN: 9788373065406
 - EAN: 9788373065406
 - Oprawa: miękka
 - Wydawca: Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego
 - Format: 240x165x15mm
 - Język: polski
 - Liczba stron: 222
 - Rok wydania: 2019
 - Wysyłamy w ciągu: niedostępny
 - 
                    
                    Brak ocen
 - 
                    23,40złCena detaliczna: 45,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 23,40 zł
 
Artykuł chwilowo niedostępny
                    
                    x
        
            Autor prezentuje kognitywny i aplikacyjny potencjał podejścia behawioralnego w ekonomii i naukach społecznych. Potencjał ten leży głównie w możliwościach teoretycznych i metodologicznych pojęć i metod behawioralnych, a zwłaszcza badań eksperymentalnych. Jednym z pól aplikacji mogłyby być m.in. refleksje nad podejmowaniem decyzji i poszukiwaniem informacji w realiach konkretnego życia człowieka. Na przykład, można sformułować szczegółowe pytania odnoszące się do sytuacji wyboru zawodu/powołania: Ile alternatywnych zawodów bierze pod uwagę student lub absolwent, wybierając swoją drogę życiową? Jakie procesy kognitywne i emocjonalne zachodzą podczas podejmowania decyzji dotyczących wyboru zawodu? Jakiego rodzaju inwestycje podejmuje student lub absolwent, poszukując potrzebnych mu informacji? W jakim stopniu wybór zawodu jest decyzją ekonomiczną i egzystencjalną? Odpowiedź na te pytania dałaby nam orientację pomocną w rozważaniach ontologicznych, epistemologicznych i metodologicznych, mogących posłużyć stworzeniu ram teoretycznych mających praktyczne zastosowanie w doradztwie karier i w polityce gospodarczej. Wybór zawodu bowiem powinien być interpretowany jako decyzja ekonomiczna o długofalowych społeczno-ekonomicznych konsekwencjach - nie tylko dla danej osoby, ale także dla jej rodziny, społeczności lokalnej, pracodawcy, dla regionu, kraju i makrostruktur, na przykład Unii Europejskiej.