Fatalne jaja Diaboliada
-
Autor: Michaił Bułhakow
- ISBN: 978-83-65499-64-6
- EAN: 9788365499646
- Oprawa: miękka
- Wydawca: Wydawnictwo CM
- Format: 190x130x15mm
- Język: polski
- Liczba stron: 150
- Rok wydania: 2017
- Wysyłamy w ciągu: 48h
-
Brak ocen
-
17,28złCena detaliczna: 28,42 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 17,24 zł
x
Michaił Afanasjewicz Bułhakow - jeden z najwybitniejszych rosyjskich prozaików. Jego pierwsze powieści wśród nich Diaboliada i Fatalne jaja przyniosły pisarzowi spory rozgłos i jednocześnie nieprzychylność ówczesnych prominentów. Zarzucano mu zbytni krytycyzm w stosunku do nowego, porewolucyjnego ładu społecznego.
Autor napisał Diaboliadę w 1923 roku, odmalowuje w niej sowiecką rzeczywistość, przez którą prowadzi nas urzędnik zagubiony w świecie biurokracji, zależności i absurdów, od których roi się na każdym kroku. Dla Bułhakowa nasza rzeczywistość to faktycznie fantastyczna diaboliada, w której autor nie może istnieć pisał jeden z krytyków.
Fatalne jaja Bułhakow ukończył w październiku 1924 roku, a cztery miesiące później ukazały się w almanachu wydawnictwa Niedra. To utwór z gatunku science-fiction, który jest równocześnie parodią powieści katastroficznej. Akcja toczy się w przyszłości, w 1928 roku, kiedy to na Związek Radziecki spada plaga potwornych gadów. Utwór jest także satyrą na sytuację w Związku Radzieckim po rewolucji.
Autor napisał Diaboliadę w 1923 roku, odmalowuje w niej sowiecką rzeczywistość, przez którą prowadzi nas urzędnik zagubiony w świecie biurokracji, zależności i absurdów, od których roi się na każdym kroku. Dla Bułhakowa nasza rzeczywistość to faktycznie fantastyczna diaboliada, w której autor nie może istnieć pisał jeden z krytyków.
Fatalne jaja Bułhakow ukończył w październiku 1924 roku, a cztery miesiące później ukazały się w almanachu wydawnictwa Niedra. To utwór z gatunku science-fiction, który jest równocześnie parodią powieści katastroficznej. Akcja toczy się w przyszłości, w 1928 roku, kiedy to na Związek Radziecki spada plaga potwornych gadów. Utwór jest także satyrą na sytuację w Związku Radzieckim po rewolucji.