Zapraszamy do zapoznania się z najbardziej interesującymi bestsellerami z kategorii fantastyka i horror. Oto najciekawsi autorzy, najlepszych bestsellerów z literatury fantastycznej i horroru: Stephen King, Harlan Coben, Herbert George Wells, Brandon Sanderson, Wojciech Siudmak, Siri Pettersen,
J.R.R. Tolkien, Anna Karnicka, Andrzej Sapkowski i wiele innych. Zapraszamy do mrożącej krew w żyłach literatury.
Zaczyna się od niespodziewanej śmierci. A później napięcie rośnie dosłownie odbierając oddech, aż do finału, który zaciska się na gardle niczym pętla. Finału, w którym katharsis przeplata się ze stadium szaleństwa a my, nawet poznawszy całą historię, nadal nie jesteśmy pewni, kto jest ofiarą a kto czarnym charakterem. A może, jak w życiu, w tej historii nie ma czarnych charakterów i niewinnych ofiar. Może są tylko mniej lub bardziej zdeterminowane postaci. Ludzie w różnym stopniu zanurzeni w szambie wyścigu po sukces i z nierówną furią obrzuceni błotem przez "opinię publiczną". Yellowface pokazuje rynek wydawniczy, działanie social mediów i drogę do spełniania marzeń od strony, której nigdy nie chcielibyście oglądać. A jednak nie odłożycie tej książki, dopóki nie przeczytacie ostatniej strony. Przebojowy bestseller New York Timesa! Niewinne kłamstewka. Czarny humor. Fatalne konsekwencje. Juniper Song, wschodząca gwiazda literatury nie jest tym, za kogo się podaje, nie jest autorką książki, pod którą się podpisała, a przede wszystkim nie jest amerykańską Azjatką. To najkrótsze możliwe streszczenie przejmującej a jednocześnie przezabawnie kąśliwej powieści R.F. Kuang, autorki bestsellerowej powieści Babel. Dwie młode pisarki, June Hayward i Athena Liu miały zostać bliźniaczymi gwiazdami na literackim firmamencie: w tym samym momencie skończyły studia na Yale, w tym samym roku wydały debiutanckie powieści. Lecz to Athena została ulubienicą czytelników i całej branży wydawniczej, a książka June nie doczekała się nawet wydania w miękkiej oprawie. Cóż, myśli June, nikogo nie interesują opowieści o przeciętnych, białych dziewczynach. Tak więc, kiedy Athena ginie w koszmarnym wypadku, June, która była jego świadkiem, działa odruchowo: kradnie rękopis najnowszej książki przyjaciółki, eksperymentalnej powieści opisującej zapomniane losy chińskich robotników wspomagających w czasie pierwszej wojny światowej brytyjsko-francuski wysiłek wojenny na europejskim froncie zachodnim. Co złego się stanie, jeśli June zredaguje rękopis Atheny i wyśle agentowi jako własny utwór? Co złego w tym, że pozwoli wydawnictwu nadać sobie pseudonim Juniper Song – a także uzupełnić go dwuznaczną pod względem rasowym fotografią na okładce? Czyż ten zapoznany fragment historii nie zasługuje na opowiedzenie, bez względu na to, kto go opowie? Tak twierdzi June, a lista bestsellerów New York Timesa zdaje się ją popierać. June nie jest jednak w stanie wyjść z cienia Atheny, a wychodzące na jaw poszlaki zagrażają (nieuczciwie osiągniętemu) sukcesowi młodej autorki. Starając się ochronić swą tajemnicę, dziewczyna odkrywa, do czego jest w stanie się posunąć by zachować to, na co w swoim mniemaniu zasługuje. Yellowface, posługując się pochłaniającą pierwszoosobową narracją, podejmuje kwestie różnorodności, rasizmu i kulturowego zawłaszczenia, istotne nie tylko w branży wydawniczej, lecz jako problem tłumienia w białym społeczeństwie Zachodu głosu amerykańskich Azjatów. Powieść R.F. Kuang jest aktualna i ostra jak brzytwa, a przy tym wspaniale się ją czyta. Zjadliwa satyra na tożsamość i uprzywilejowaną pozycję białych – Guardian Thriller, który znajdzie się na ustach wszystkich – Grazia Ostra jak brzytwa – Time Wolna jazda bez trzymanki – Stylist Intrygująca – Elle Skrząca się dowcipem satyra – Cosmopolitan Cięty dowcip. Książka, której nie sposób odłożyć – Gal-Dem Początek fantastycznej kariery – Observer PIEKIELNIE DOBRA HISTORIA. TROCHĘ SZKODA, ŻE CUDZA. Rebecca F. Kuang jest stypendystką Fundacji Marshalla, tłumaczką języków chińskiego i angielskiego, oraz laureatką takich nagród literackich jak Astounding Award, Huo, Nebula, Locus i World Fantasy Award, którymi obsypano jej trylogię Wojen Makowych oraz powieść Babel. Kuang ma na koncie również nagrodę Crawford Award oraz Nagrodę Compton Crook za najlepszy debiut powieściowy.
Z głośnym gwizdem odjeżdża ze stacji nocny pociąg. Jest to absolutnie wyjątkowa maszyna, ponieważ wiezie dziecięce marzenia. Można w niej spotkać yeti, baletnicę, przyjaznego potwora czy księżniczkę. Nagle pociąg zatrzymuje się gwałtownie, ponieważ na torach leży przewrócone drzewo. Zaczyna się wyścig z czasem - dzieci czekają, pociąg powinien dojechać na stację przed północą! Aby się to udało, magiczni pasażerowie muszą zacząć współpracować
A BRAND NEW FANTASY FROM THE #1 NEW YORK TIMES BESTSELLING AUTHOR
The only way to win, is to survive.
'Each page is fierce and filled with yearning - I loved it' ANDREA STEWART
Every year, thousands flock to San-Er, the dangerously dense capital twin cities of the kingdom of Talin, where the palace hosts a set of deadly games. Those confident in their ability to jump between bodies can enter a fight to the death - for the chance to win unimaginable riches.
Princess Calla Tuoleimi has been in hiding for five years, ever since she murdered her parents to free the people of Talin from her tyrannical family. Only one person stands in her way of finishing the job: her reclusive uncle King Kasa. However, she knows he always greets the victor of the games. If she wins, she will finally get the chance to kill him.
Enter Anton Makusa, whose childhood love has lain in a coma since they were both ousted from the palace. He's deep in debt trying to keep her alive. Which means his last chance at saving her is entering the games and winning.
When Anton proposes an unexpected alliance with Calla, they quickly find their partnership spiraling into something all-consuming. But before the games close, Calla must decide what she's playing for - her lover or her kingdom. For no matter what, only one of them can walk out alive . . .
#1 New York Times bestselling author Chloe Gong's adult epic fantasy debut, inspired by Shakespeare's Antony and Cleopatra, is a fiery collision of power plays, spilled blood, and romance amidst a set of deadly games.
*** READERS LOVE IMMORTAL LONGINGS ***
'OH MY GOD I CANNOT PUT INTO WORDS HOW MUCH I LOVED THIS BOOK!' Netgalley - 5 star review
'The world of San-Er is possibly the most unique thing I've ever read and if you love The Hunger Games you will most certainly love this' Netgalley - 5 star review
'EXCUSE MEEE??? WHO GAVE CHLOE GONG THE RIGHT TO UTTERLY OBLITERATE MY MIND AND SOUL???' Netgalley - 5 star review
'5. big. shiny. stars. good f******g god dude she has done it AGAIN. NO MISSES. BANGER AFTER BANGER . . . AND I WILL ALSO BE SENDING MISS GONG MY THERAPY BILL. thank you very much' Netgalley - 5 star review
'The Hunger Games x 90s Asian Noir x Shakespeare's Antony and Cleopatra. RUN DON'T WALK to pre-order this bad boy, trust me you need it in your life' Netgalley - 5 star review
We all change, when you think about it. We're all different people all through our lives . . .
Amy Pond looks for her Raggedy Man, Jo Grant remembers her childhood, the Master hunts the past . . . a young girl discovers a love for explosives.
Eleven incredible stories from the world of Doctor Who - the early lives of friends and foes that have never been told before. The characters and their writers include:
Ace by Sophie Aldred
Sarah-Jane Smith by Mark Griffiths
The Master, Kate Lethbridge-Stewart and Madame Vastra by Dave Rudden
Ryan Sinclair and Yaz Khan by Emma Norry
Clara Oswald by Jasbinder Bilan
Amy Pond by Nikita Gill
Davros by Temi Oh
Martha Jones by Faridah Àbíké-Íyímídé
Jo Grant by Katy Manning
To jeden z najlepszych współczesnych horrorów. Nastrój grozy i napięcia potęguje się w niej z każdą minutą. Pięcioletni chłopiec Danny znalazł się z rodzicami w opustoszałym na zimie hotelu. Wrażliwe, obdarzone zdolnościami wizjonerskimi dziecko odbiera fluidy czające się w jego murach, były one świadkami krwawych porachunków świata przestępczego i milionerów. Straszliwe zdarzenia, które kończą fabułę, są jednak niczym w porównaniu z przejściami psychicznymi bohaterów.
NOMINATED FOR BEST HORROR NOVEL in the GOOD READS READERS CHOICE AWARDS...
'A lurid, luscious debauch of a book.' Guardian
'An unforgettable feast of decadence and depravity, House of Hunger cements Henderson's place as one of the great gothic writers of our generation.' S T GIBSON, author of A Dowry of Blood
A young woman is drawn into the upper echelons of a society where blood is power in this dark and enthralling Gothic novel from the author of The Year of the Witching.
WANTED: A bloodmaid of exceptional taste. Must have a keen proclivity for life's finer pleasures. Girls of weak will need not apply.
Marion Shaw has been raised in the slums, where want and deprivation are all she knows. Despite longing to leave the city and its miseries, she has no real hope of escape until the day she spots a strange advertisement in the newspaper, seeking a 'bloodmaid'.
Though she knows little about the far north - where wealthy nobles live in luxury and drink the blood of those in their service - Marion applies to the position. In a matter of days, she finds herself at the notorious House of Hunger. There, Marion is swept into a world of dark debauchery - and there, at the centre of it all is her.
Her name is Countess Lisavet. Loved and feared in equal measure, she presides over this hedonistic court. And she takes a special interest in Marion. Lisavet is magnetic, charismatic, seductive - and Marion is eager to please her new mistress. But when her fellow bloodmaids begin to go missing in the night, Marion is thrust into a vicious game of cat and mouse. She'll need to learn the rules of her new home - and fast - or its halls will soon become her grave.
The final pulse-raising adventure in bestselling author Chris Bradford's explosive trilogy.
Genna has lost everything. Her home, her parents, and now her only safe sanctuary. Forced to flee Haven, she faces a difficult decision: hide and survive, or stand and fight?
Determined not to let Tanas win, Genna embarks on a desperate quest across continents to save the Light of Humanity. But can she and her friends complete their mission before Tanas and her Hunters catch up with them?
Time is running out. And the clues to their quest are few and far between. Genna can only hope her soul will survive long enough to save the world . . .
A queer paranormal romance framed by a gripping mystery, with a dash of dark academia and a refreshing look into the world of vampires, perfect for fans of Vampire Academy and First Kill.
High school sucks. Especially for the undead.
When Kat Finn arrives at Harcote, a prestigious vampire-only boarding school, she's in unchartered territory. After living amongst humans and struggling to make ends meet, she's suddenly thrust into the alluring world of elite vampires - and her fortune is about to change.
Taylor Sanger is tired of the vampire world's out-of-touch views, especially as an out-and-proud lesbian. She's willing to fly under the radar for two more years at Harcote before she's free, but Kat's arrival changes everything.
Kat and Taylor were once best friends. It didn't end well.
A horrifying discovery means they have to set their differences aside and investigate the deep secrets at Harcote and the conspiracy underpinning all of Vampiredom.
As they investigate, will their old friendship be rekindled into something more?
Sink your teeth into this sapphic enemies-to-lovers romance and the glamorous world of the vampire elite, perfect for fans of First Kill and Vampire Academy.
"This is the lesbian vampire boarding school story I've always needed, but it's smarter, nastier, and more fun than I ever could have dreamed." - Kylie Schachte, author of You're Next
Trust no one.
It is six months since the Arcadia set sail for the first time in forty years. But this wasn't the freedom the inhabitants were hoping for. Esther Crossland did what she had to do, but it has left a trail of destruction in her wake. Now the wrecked ship is abandoned. Its inhabitants are in exile, trapped in sprawling make-shift shelters made up of warehouse, tents, shipping containers.
Esther and Nik, architects of the rebellion, are on the run. Esther is in hiding, desperate to do something to help her people, and Nik seems to have abandoned all hope, on a journey taking him further and further from home. And neither of them want to face up to their true feelings about one another . . .
Not only that, there is a new villain in town. With the fall of Commander Hadley, it's left to the ruthless Admiral Janek to deal with the traitors, and her own past is beginning to catch-up with her.
Then the shaky ceasefire negotiated by General Lall, Nik's mum, falls apart. Nik and Esther find themselves in a world of betrayals and double crossings - a game of power, with no one to trust but themselves.
It's time for the final showdown.
If monsters are real, so are the women who defeat them. Ava Reid's YA dark academic fantasy is The Hazel Wood meets A Deadly Education.
FROM THE SUNDAY TIMES BESTSELLING AUTHOR OF THE WOLF AND THE WOODSMAN
If the monsters are real, so are the women who defeat them.
Effy has always believed in fairy tales. She's had no choice. Since childhood, she's been haunted by visions of the Fairy King. She's found solace only in the pages of Angharad - a beloved epic about a mortal girl who falls in love with the Fairy King, and then destroys him.
Effy's tattered copy is all that's keeping her afloat through her stifling first term her prestigious architecture college. So when the late author's family announces a contest to design his house, Effy fells certain this is her destiny.
But Hiraeth Manor is an impossible task: a musty, decrepit estate on the brink of crumbling into a hungry sea. And when Effy arrives, she finds she isn't the only one who's made a temporary home there. Preston Héloury, a stodgy young literature scholar, is studying Myrddin's papers and is determined to prove her favourite author is a fraud.
As the two rival students investigate the reclusive author's legacy, piecing together clues through his letters, books, and diaries, they discover that the house's foundation isn't the only thing that can't be trusted. There are dark forces, both mortal and magical, conspiring against them - and the truth may bring them both to ruin.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?