Yuval Noah Harari zapowiada narodziny nowego gatunku: ludzi bogów. Magda Gacyk już spotkała jego przedstawicieli.
Kim są cyborgi? Postaciami z literatury i kina SF? Rojeniami o fuzji białka i krzemu, ludzkiego ciała i najnowocześniejszej technologii? Nie, ludzie maszyny to nie jest fikcja ani przyszłość. To teraźniejszość. Cyborgi żyją wśród nas, próbując prześcignąć siebie, swoje niedoskonałości, ewolucję. Udoskonalają się dzięki nowoczesnym technologiom. Fundują sobie dodatkowe zmysły: echolokację, szkła kontaktowe zapewniające widzenie w ciemności, biofosforyzującą skórę, egzoszkielety pozwalające sparaliżowanym na sprawne poruszanie się, implanty, dzięki którym można odbierać zmiany pola elektromagnetycznego. Próbują wygrać ze swoimi ludzkimi słabościami, korzystając z osiągnięć techniki czy genetyki.
Jednak Magda Gacyk, polska dziennikarka mieszkająca w Dolinie Krzemowej, sercu technologicznej rewolucji, pisze nie tylko o cyborgach. „Zabawy w Boga” to również opowieść o nadziei na świetlaną przyszłość człowieka, która ma leczyć ze strachu przed zagładą ludzkości. O wierze w triumf nauki, ale i o nieufności wobec postępu. O transhumanizmie, który wziął się za bary z najtrudniejszymi problemami ludzkości i postanowił raz na zawsze rozprawić się z chorobami i starością, wyeliminować śmierć.
Zanim poznacie „Cyberpunka 2077”, spójrzcie, jak wygląda prawdziwy cyberpunk, świat ludzi o magnetycznych palcach.
Kontynuacja „Ruchomego zamku Hauru”
Daleko na południu Ingarii, w Sułtanatach Raszputu, w mieście zwanym Zanzib mieszkał młody i niezbyt zamożny sprzedawca dywanów o imieniu Abdullah. Młodzieniec uwielbiał marzyć. Żył beztrosko, aż pewnego dnia nieznajomy sprzedał mu zaczarowany dywan. Tej nocy dywan zaniósł go do magicznego ogrodu. Tam Abdullah poznał i zakochał się w pięknej księżniczce. Niestety nie dane im było żyć długo i szczęśliwie, a przynajmniej nie od razu…
„Zamek w chmurach” to drugi tom trzyczęściowego cyklu, rozpoczętego przez kultowy „Ruchomy zamek Hauru”.
Witajcie na planecie Kepler62. Przygoda trwa.Pełna dramatycznych wydarzeń podróż przez bezkresny i lodowaty kosmos dobiegła końca, lecz tylko dwa z trzech żaglowców docierają na miejsce. Bujna, zielona planeta Kepler62, w porównaniu do jałowej Ziemi wydaje się rajem. Bohaterowie zaczynają budować osadę, ale szybko znajdują ślady innych form życia. Olivia ewidentnie coś ukrywa. Joni jest coraz bardziej chory, a Ari i Marie są zmuszeni poszukać pomocy u obcych. Czy tajemnicze istoty okażą się przyjaciółmi, czy wrogami?Międzynarodowy bestseller. Wciągająca lektura również dla początkujących lub opornych czytelników.Książka wydana w ramach projektu Bliskie-dalekie sąsiedztwo.
Międzynarodowy bestseller Kepler62!
Przygoda trwa. Bądź częścią historii!
Tylko dwa z trzech statków docierają do celu. Bujna, zielona planeta Kepler62, w porównaniu do jałowej Ziemi wydaje się rajem. Dzieci zaczynają budować osady, ale szybko znajdują ślady innych form życia. Czy tajemnicze istoty okażą się przyjaciółmi, czy wrogami? Tymczasem Joni jest coraz bardziej chory, a Ari i Marie muszą poszukać pomocy u obcych.
Książka wydana w ramach projektu Bliskie-dalekie sąsiedztwo. Projekt współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej "Kreatywna Europa".
Druga część ekscytującej trylogii Strażnicy Cytadeli.Drogi Axlin i Xeina znów się krzyżują, ale oboje wydają się oddalać od siebie bardziej niż kiedykolwiek. Kronikarka pracuje w bibliotece, zbierając informacje potrzebne jej do ukończenia bestiariusza i jednocześnie próbuje rozwikłać zagadkę zaskakującej obecności potworów w Cytadeli.W międzyczasie pomaga swojemu przyjacielowi Dexowi w rozwiązaniu pewnej osobistej sprawy i zostaje uwikłana w konflikt kilku rodów ze starego miasta.
Misje Merlina to nowy cykl przygód bohaterów znanych z bestsellerowej serii Magiczny domek na drzewie. Zupełnie nowe przygody dla nieco starszych czytelników.Czarodziej Merlin i Morgan Le Fay zniknęli! Aby ich odnaleźć, Jacek i Ania podróżują z ze swoimi przyjaciółmi, Teddym i Kathleen, do krainy lodu i śniegu. Tam muszą pokonać swój strach i rozwiązać zagadkę czarnoksiężnika, aby uratować Merlina i Morgan.Ponad 130 milionów sprzedanych egzemplarzy na całym świecie. Numer jeden na liście bestsellerów New York Timesa.
Sage Fowler jako szpieg i doradca korony zdołała zapewnić swojemu krajowi zwycięstwo, choć zapłaciła za to wysoką cenę. Teraz, jako reprezentująca Demorę ambasadorka, staje przed jeszcze trudniejszym zadaniem: nie dopuścić do wybuchu wojny pomiędzy Demorą a wrogim jej do tej pory królestwem Kimisary. Dwa królestwa mogą tylko stracić , jeśli wybuchnie konflikt zbrojny. Zagrożenie czyhające na nową królową sprawia, że jej zaufana ambasadorka opracowuje desperacki plan. Kiedy rozmowom pokojowym grozi zerwanie z powodu zamachu stanu, Sage i jej narzeczony, major Alex Quinn, muszą podjąć ryzyko i wprowadzić w życie ten niebezpieczny plan, by odkryć, kto stoi za nasłanymi zabójcami. Stawka jest wyższa niż kiedykolwiek wcześniej, zaś w tej rozgrywce pomiędzy zdrajcami jedyną pewną rzeczą jest kolejna zdrada.
Magiczny i fantastyczny świat, w którym toczy się odwieczna walka między dwoma królestwami elfów, znany polskiemu czytelnikowi z trylogii ,,Okrutny książę” i innych książek autorki. Szesnastoletnia Kaye jest współczesną koczowniczką. Uparta i niezależna, podróżuje z miasta do miasta z zespołem rockowym swojej matki, póki złowróżbne wydarzenie nie zmusi jej do powrotu w rodzinne strony. Tam, w przemysłowym krajobrazie New Jersey, Kaye odkrywa, że stała się pionkiem w odwiecznej walce o władzę między dwoma rywalizującymi królestwami elfów, walce, która może się skończyć jej śmiercią.
Lubisz czuć gęsią skórkę na ciele i przygody z dreszczykiem? Zapraszamy do Strachocin, miasta pełnego przerażających legend, które mieszkają bliżej, niż ci się zdaje… W Strachocinach się od nich nie uwolnisz!
Patryk Szarewski krótko cieszył się nowym rowerem. Skomplikowana akrobacja na leśnej ścieżce kończy się bolesnym upadkiem i roztrzaskaniem prezentu od rodziców. Jak się przed nimi wytłumaczy? I jak ich przekona, że gonił go NAJPRAWDZIWSZY strach na wróble…? Przyjaciele też mu nie wierzą, ale wystarczy zajrzeć do miejskiej kroniki, aby się przekonać, że przerażająca legenda ma wiele wspólnego z prawdziwymi wydarzeniami.
„Strachociny” to nowa polska seria dla fanów opowieści grozy. Jej bohaterowie, młodzi mieszkańcy Strachocin, niezwykłego miasta pełnego dziwów, w każdym tomie przeżywają niesamowitą przygodę, od której włos jeży się na głowie. Książki możesz czytać niezależnie od siebie. O ile się odważysz…
Fragment:
Straszydło buszowało w jego małym królestwie. Chłopak rozpoznał stracha na wróble. Jego łachmany śmierdziały, a patykowate ręce przewracały zabawki. Targały książki i komiksy. Strach skakał na jednej nodze, którą był długi, szeroki badyl. Wszędzie, jak okiem sięgnąć, było siano, które wylatywało mu spod łachmanów. Przerażony Patryk westchnął głośno. Za głośno. Straszydło go usłyszało. Zatrzymało się. Przestało rozrzucać zabawki. Powoli, bardzo powoli odwróciło głowę, ukazując rzędy ostrych zębów i palące się bursztynowym światłem oczy. Patryk zamarł. Znów poczuł, jak jego nogi zmieniają się w galaretę. Znalazł jednak w sobie siłę, żeby się odwrócić. Pomknął w stronę sypialni rodziców. — Mamo! Tato! Ratunku! — krzyczał tak głośno, jak tylko mógł. Czuł, że straszydło jest tuż za nim. Widział jego cień padający na panele w korytarzu. — Otwórzcie! Błagam! — Dobiegł do drzwi pokoju rodziców i walił w nie z całej siły. — Czemu nie otwieracie?! Pomocy! Zaczął płakać. Po jego policzkach spływały kolejne łzy. Nie przestawał uderzać w drzwi, pełen nadziei, że tata lub mama już do nich podchodzą. I wtedy poczuł, jak na jego karku zaciskają się patykowate palce. Straszydło go
Ty zdecydujesz, kto umrze
Świrownia — tak młodzież nazywa opuszczony budynek szpitala psychiatrycznego znajdujący się na obrzeżach miasta. O tym, jakie sekrety skrywa to miejsce, krążą legendy, ciekawość podsyca liczba wypadków wśród śmiałków, którzy nocą odwiedzili to miejsce. Czwórka przyjaciół planuje tam pojechać, by móc się potem chwalić przed znajomymi. Czy dotrą na miejsce? Czy odkryją tajemnice Świrowni? Czy przeżyją? O tym zdecydujesz TY, Czytelniku!
Połączenie horroru i gry paragrafowej w wykonaniu uznanego autora grozy Łukasza Radeckiego. Mroczna zabawa nie tylko dla młodzieży. Poprowadź grupkę przyjaciół i odkryj sekrety Świrowni. Kluczowe decyzje, które podejmiesz, zaprowadzą Cię do różnych rozdziałów, w tym do jednego z niemal dwudziestu możliwych zakończeń. Czy się odważysz?
„Jako fan kooperacyjnych planszówek i nałogowy czytelnik literatury grozy jestem »Świrownią« oczarowany. To idealny tytuł, aby rozpocząć przygodę i zapałać miłością do gier paragrafowych. Wciągająca jak diabli! Nieodkładalna! Pełna grozy i doskonale przemyślana gra przygodowa w przebraniu książki, ale i książka podana w formie gry fabularnej, gdzie od każdej, z pozoru nieistotnej i nieprzewidzianej w skutkach decyzji, zależy życie bohaterów.”
Grzegorz Kopiec — autor powieści „Czas pokuty”
Fani Szkoły Magii i Czarodziejstwa znają pewien pociąg, który Harry’ego i jego przyjaciół zawiózł do Hogwartu. A co byście powiedzieli, gdyby to sam POCIĄG był szkołą? Może nie szkołą magii, ale szkołą magiczną? Szkołą z internatem, która z założenia nie ma adresu, bo porusza się po całym świecie? Flinn co wieczór siedzi na nieczynnym dworcu – tam, skąd dwa lata wcześniej zniknął jej starszy brat Jonte. Pewnej nocy w tej zabitej deskami miejscowości zatrzyma się nadzwyczajny pociąg – pociąg z pocztówki od Jontego! Pełna wątpliwości Flinn wsiądzie na jego pokład (jako pasażerka na gapę) i wpadnie w wir przygody! Będzie musiała rozwiązać tajemnicę zniknięcia chłopaka w napędzanym magiczną technologią internacie pełnym wyjątkowych dzieci; miejscu, w którym znajdzie przyjaciół, wrogów i wiele sekretów. Dziewczyna nie wie jeszcze, że największy sekret skrywa ona sama... Pełen tajemnic internat na kołach. Dziewczyna, która musi odnaleźć brata. Podróż napędzana węglem, parą i… magią. Dla fanów serii o Harrym Potterze, „Nevermoor” i „Złotego kompasu”.
Drugi tom serii pełnej magii kontynuacja Papierowego maga Charlie HolmbergNie trzeba być w posiadaniu mrocznej magii, aby robić mroczne rzeczy.Minęło zaledwie kilka miesięcy, od kiedy Ceony Twill zwróciła mistrzowi jego serce, przy okazji oddając mu swoje. Emery Thane zachowuje się jednak tak, jakby nic się nie stało, a uzyskanie przez dziewczynę tytułu Składacza, czyli papierowego maga, było najważniejszą rzeczą na świecie!Chociaż Lira, niebezpieczna Wycinaczka władająca zakazaną magią krwi, została unieszkodliwiona, to na wolności wciąż grasują jej współmagowie. Grath Cobalt jest równie groźny i o wiele bardziej przebiegły. Na celowniku ma Ceony i jej mały sekret.Kiedy rodzina i przyjaciele dziewczyny znajdują się w niebezpieczeństwie, młoda adeptka magii papieru nie może siedzieć bezczynnie i czekać, aż inni Magowie podejmą jakieś kroki. Wie, że Wycinacze nie mają serca i bardziej niż chętnie pozbywają go innych.Przyszła pora na walkę i Ceony zrobi wszystko, aby ocalić tych, których kocha.
Fuks i Alfa zawarli niepewny rozejm, ale w na nowo zjednoczonej sforze nadal nie zapanował spokój. Po ucieczce od Sfory Psów Bojowych, psy poszukują nowego domu. Odkrywają jednak, że żadne terytorium nie jest w pełni bezpieczne. Spotykają też kolejną sforę, która przetrwała Wielkie Warczenie. Fuks i spółka mają nadzieję, że znaleźli sprzymierzeńców, jednak prawda może okazać się zupełnie inna...
Spika jest lekko zbuntowaną, za to silnie rozczarowaną życiem nastolatką. Podczas nudnej klasówki dostaje dziwnego ataku, w wyniku którego przenosi się do tytułowej Ery Zero. To miejsce w przyszłości Ziemi, gdzie cywilizacja ludzka wyewoluowała w wyższe byty, zniknęły wszelkie konflikty, podziały, panuje pokój i harmonia. Dziewczyna musi przejść kolejne próby by stać się pełnoprawnym obywatelem Ery Zero. Czy jednak rzeczywiście wszystko jest tu tak idealne? Jakie prawdy o tym świecie odkryje Spika? A jakie o sobie? Zwariowana mieszanka powieści fantastycznej, młodzieżowej i psychologicznej, gdzie Ferdydurke spotyka Monty Pythonów w Las Vegas Parano.
Chwyć omnikulary i przyjrzyj się dokładnie, o co chodzi w tym najbardziej popularnym sporcie w świecie czarodziejów! Dowiedz się WSZYSTKIEGO, co trzeba wiedzieć na temat quidditcha, a nawet JESZCZE WIĘCEJ! Kennilworthy Whisp zabiera nas w podróż przez ZABAWNĄ (i pełną FAULI) tradycyjną historię słynnej gry, bajecznie zilustrowaną przez obdarzoną MAGICZNĄ wyobraźnią (dwukrotną laureatkę Kate Greenaway Medal) mugolską artystkę Emily Gravett. To wyjątkowe wydanie zawiera imponujące rozkładówki ukazujące piłki do quidditcha naturalnej wielkości (!), liczne zapiski czarownic i czarodziejów, artefakty, fragmenty manuskryptów, wizerunki graczy quidditcha o światowej sławie i mnóstwo ciekawostek, które czynią ten podręcznik (opatrzony wstępem samego Albusa Dumbledore’a) prawdziwie magicznym. Wpływy z niniejszego wydania zostaną przekazane fundacjom Lumos i Comic Relief wspierającym dzieci i młodzież w trudnej sytuacji, by zmieniać ich życie na lepsze.
Trzecia część młodzieżowej serii o Nellie zwyczajnej nastolatce, która podczas burzy wpadła w rozdarcie czasoprzestrzenne i trafiła do równoległej rzeczywistości. Aby przetrwać w świecie, w którym wciąż panuje monarchia, musiała przybrać arystokratyczne nazwisko i nauczyć się dworskich manier. Intensywnie poszukując drogi powrotnej, Nellie zdążyła trafić do królewskiego więzienia, dołączyć do rewolucjonistów i zakochać się w księciu.Przypadek sprawia, że dziewczyna wraca do domu. Radość z odzyskania rodziny psuje jej jednak myśl o ludziach, których pozostawiła za sobą. Czy Nellie zdoła zapomnieć o tych, których pokochała po tamtej stronie? Czy znajdzie sposób, by podróżować pomiędzy światami? I który z nich ostatecznie wybierze?
Genialny debiut, pełen wszystkiego, co kocham: z nietuzinkową bohaterką z krwi i kości, pokręconym i śmiercionośnym systemem magii oraz płomiennym romansem, który sprawiał, że zarywałam noce, czytając kolejne strony. Gołąb i wąż to absolutna perełka wśród książek.Sarah J. MaasLouise uciekła przed dwoma laty z sabatu, wyrzekając się magii i swoich mocy. Plan był prosty: schronić się w Cesarine i żyć z tego, co będzie w stanie ukraść dzięki własnej przebiegłości i sprytowi. Ale tu, w mieście ogarniętym strachem przed magią, wiedźmy takie jak Lou są ścigane. I palone na stosach.Reid Diggory, łowca czarownic na usługach Kościoła, kieruje się w życiu jedną zasadą: wiedźmy muszą zginąć! Ścieżki Reida i Lou miały się nigdy nie przeciąć, lecz niegodziwy rozkaz zmusza ich do niemożliwego małżeństwa.Pradawna wojna wiedźm z Kościołem trwa, a najniebezpieczniejsi wrogowie Lou szykują się, by zgotować jej los o wiele gorszy od stosu. Niezdolna do ignorowania coraz potężniejszych uczuć i zmiany tego, kim jest, Lou musi podjąć decyzję, która zaważy na jej przyszłości, i odpowiedzieć sobie na pytanie Czy miłość robi z nas głupców?
W czwartym tomie bestsellerowej serii tworzonej dla National Geographic Cruz z pomocą przyjaciół próbuje odnaleźć następny fragment sekretnej receptury. I tym razem nie będzie łatwo. Przed odkrywcami misja ratowania goryli górskich, testowanie nowoczesnego sprzętu i... lęk o życie jednego z uczniów Akademii. Kolejne zagadki zaprowadzą Cruza na pustynię, gdzie rozegrają się dramatyczne wydarzenia. Czy wszystko pójdzie zgodnie z planem?
Międzynarodowy bestseller Kepler62!Bądź częścią historii! Dołącz do kosmicznej przygody!Kepler62 przygoda trwa. Marie ma 14 lat i bardzo chce dotrzeć na ostatni poziom gry, używa do tego niekonwencjonalnych metod. Tymczasem wśród dzieci szerzą się opowieści o tajemniczej wyprawie na odległą planetę. Czy będzie można na niej zamieszkać? Co kryje strzeżona strefa 51 i czy zasługuje na swoją reputację? I gdzie przebywają Ari i Joni?Druga część wielokrotnie nagradzanej serii Kepler62. Krótkie teksty, przemyślane suspensy i świetne ilustracje sprawiają, że seria idealnie nadaje się dla początkujących lub opornych czytelników.Książka wydana w ramach projektu Bliskie-dalekie sąsiedztwo. Projekt współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Kreatywna Europa.
Wsi spokojna, wsi wesoła... ale nie dla tej ekipy!Kiedy Dora, Miron i Joshua uciekają z Thornu i ukrywają się w domu na wsi, liczą na spokój, czas na lizanie ran i odpoczynek po chryi, w jaką wpędzili ich bogowie.Sielanka nie trwa długo. Awantury, nowe moce, emocjonalne burze, rodzinne tajemnice i potężni wrogowie znajdą ich nawet na końcu świata.Nie ma takiego miejsca na ziemi, w piekle czy w niebie, w którym ta trójka byłaby bezpieczna.Dora Wilk nie uchyla się przed żadnym wyzwaniem, ale czy Sąd Ostateczny to nie za dużo dla wiedźmy?
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?