Kolejna powieść mistrza literatury fantastycznej z cyklu Świat Dysku. Ukryte we wnętrzu kamer chochliki błyskawicznie malują kolejne klatki na celuloidowej taśmie. Świat Dysku odkrywa magię Srebrnego Ekranu! Nie wystarczy jednak usiąść w kinowym fotelu i z przejęciem śledzić losy bohaterów Porwanego wiatrem, najdziwniejszego filmu o Wojnie Domowej, jaki kiedykolwiek powstał. Przede wszystkim trzeba wyjaśnić, jaką tajemnicę skrywa wzgórze Świętego Gaju (czyli Holy Woodu), nie przejmując się tym, że Gaspode, Cudowny Pies, ma wielką ochotę na to, by uratować świat
Coś zaginęło na Niewidocznym Uniwersytecie - najbardziej prestiżowej (tzn. jedynej) instytucji naukowej w Ankh-Morpork. Brakuje profesora - ale grupa poszukiwawcza jest w drodze! Zespół starszych magów podąży jego tropem, dokądkolwiek by prowadził, nawet na drugi koniec Dysku, gdzie Ostatni Kontynent, Czteriksy, wciąż jest w stadium budowy. Wyobraźcie sobie magiczną krainę, gdzie deszcz jest tylko mitem, gdzie to, co zwykłe, jest niezwykłe, a przeszłość i teraźniejszość biegną ramię w ramię. Przeżyjcie grozę spotkania z Szalonym Krasnoludem, Wojownikiem Szos, Śmiercią, jednym czy drugim Stwórcą i przerażającym Pasztecikowym Pływakiem Wczujcie się w tę pasję, kiedy mieszkańcy Ostatniego Kontynentu odkrywają, co się dzieje, kiedy pada deszcz, a rzeki wypełniają się wodą (na przykład trzeba odwołać regaty)
Moist von Lipwig to artysta oszustwa. A także hochsztapler i człowiek, który musi dokonać życiowego wyboru: zostanie powieszony, albo postawi na nogi konające usługi pocztowe w Ankh-Morpork. To trudna decyzja. Musi dopilnować, by przesyłki docierały na miejsce, choćby na przeszkodzie stanął im deszcz, grad, śnieg, psy, Przyjazne i Dobroczynne Stowarzyszenie Pracowników Pocztowych, zły prezes zarządu kompanii semaforowej Wielkiego Pnia oraz nocny zabójca. Randka z Adorą Belle Dearheart też byłaby miła.
Wszystko zaczęło się od nagłego, dziwnego kaprysu. Polly Perks musiała szybko stać się chłopcem. Ścięcie włosów i noszenie spodni było łatwe. Trudniej przyszło jej nauczyć się puszczać bąki i bekać w towarzystwie, a także chodzić jak małpa Teraz zaciągnęła się do wojska i szuka zaginionego brata. Ale trwa wojna. Zawsze trwa jakaś wojna. Polly i inni rekruci wpadają w jej wir bez żadnego przeszkolenia. I ściga ich nieprzyjaciel. Po swojej stronie mają najchytrzejszego sierżanta w całej armii oraz wampira dręczonego żądzą kawy. No - mają też pewien sekret. A kiedy uderzają w samo serce sił przeciwnika, muszą wykorzystać wszystkie zdolności potwornego regimentu.
Narodził się Czarodziciel – czarownik tak potężny, że w porównaniu z jego mocą wszelka magia jest tylko dziecinną zabawką. Samo jego istnienie doprowadza Świat Dysku, który oczywiście jest płaski i płynie w przestrzeni na grzbiecie gigantycznego żółwia, na krawędź totalnej wojny taumaturgicznej. To niedobrze. Na jego drodze stoi jedynie Rincewind, nieudany mag, który chce ocalić świat, a przynajmniej tę część, która zawiera jego osobę. W przygodzie uczestniczą nowe postaci: Conena, barbarzyńska fryzjerka, Nijel Niszczyciel (którego matka wciąż zmusza do noszenia wełnianej bielizny) i być może pierwszy dżin-yuppie, który zajmuje się lampami jako potencjalnie obiecującym rynkiem. Los prowadzi ich na Wschód, czy też w stronę Osi czy jakoś tak.
Śmierć zaginął, zapewne już… gdzieś odszedł. A to prowadzi do chaosu, jaki pojawia się zawsze, kiedy ulega załamaniu ważny społecznie sektor usług. Pan Reg Shoe, aktywista Martwych Praw – Połączmy swe siły, bo inaczej leżymy – nagle ma więcej pracy, niż mógłby sobie wymarzyć. A niedawno zmarły mag Windle Poons budzi się w trumnie i odkrywa, że powrócił na świat jako zwłoki.
Ale to właśnie Windle i członkowie niezbyt przerażającej grupy nieumarłych z Ankh-Morpork muszą uratować świat dla żyjących.
Tymczasem daleko od miasta, na małej farmie, pewien mroczny przybysz okazuje się znakomitym kosiarzem. Plon czeka na żniwa… A poza tym czeka go całkiem inna walka.
Przedstawienie trwa, póki nie zaśpiewa gruba dama! Upiór grasuje w budynku Opery w Ankh-Morpork. Nosi maskę białą jak kość i terroryzuje cały zespół, w tym nieśmiertelnego Enrico Basilicę, który je bez przerwy, nawet kiedy śpiewa. Głównie spaghetti w sosie pomidorowym. Czy jest lepszy sposób na pozbycie się upiora niż czarownica Na scenę wkracza najnowsza operowa diwa, Perdita X. Nitt, o takiej skali głosu, że może śpiewać chórem sama ze sobą. I robi to. Aby bardziej skomplikować sytuację (bo czemu nie), za sceną pojawia się kot, który czasami zmienia się w człowieka tylko dlatego, że to łatwe. Nie wspominając już o starym przyjacielu babci Weatherwax, Śmierci, którego od zbyt częstego używania boli już ostrze kosy. I który także niekiedy wkłada maskę
Obyś żył w ciekawych czasach - starożytna klątwa. Kiedy kurierski albatros przybywa z żądaniem przysłania Wielkiego Maga, Rincewind zostaje wezwany do trapionego niepokojami Imperium Hongów, Sungów, Fangów, Tangów i Mc Sweeneyów, gdzie decydują się losy tronu. Rincewindowi pomaga Cohen Barbarzyńca, a także napędzany mrówkami komputer HEX, fraktalny motyl pogody ze skrzydełkami Mandelbrota oraz przerażająca, choć dość powolna armia, złożona z sześciu staruszków - Srebrna Orda. Ich misją jest albo obronić, albo zdobyć Zakazane Miasto Hunghung. Niestety, instrukcje nie są jasne Książce Terry Pratchetta Ciekawe czasy przyznano tytuł Asa Empiku 2003, w kategorii Fantastyka Zagraniczna.
Przygodowa powieść o dynamicznej akcji, mówiąca o ważnych sprawach.Filip zachorował w wyniku nieostrożnego czaru. By go uratować Kuki, Wiki i Melania muszą znaleźć Most Zapomnienia. Wędrują przez góry i jaskinie. Walczą z olbrzymim pająkiem, niedźwiedziem i trójoką Gretą. Znajdują tajemniczy most w Wenecji, lecz czar Grety zatapia miasto. Na ratunek rusza niezwykły robot i kotka Latte.Nowa wersja powieści, z wieloma nowymi zdarzeniami. Kilkadziesiąt specjalnych ilustracji.
JAK WŁADAĆ MAGIĄ?
Alanna z Trebondu, świeżo pasowana na rycerza, szuka przygód na rozległej tortallskiej pustyni. Pojmana przez tubylców, musi dowieść swojej wartości w pojedynku na śmierć i życie: albo zginie, albo zostanie przyjęta do plemienia Krwawych Jastrzębi.
Wygrywa i zamieszkuje w namiocie, ale to nie koniec trudnych prób, jakie czekają ją w pustynnej osadzie. Kierowana tajemniczymi wyrokami losu zostaje pierwszą kobietą szamanem. Uczy się wykorzystywać swoje magiczne moce, ale musi też walczyć o zmianę odwiecznych tradycji – dla dobra plemienia i całego Tortallu.
Czy podczas swojego pierwszego roku w roli rycerki i szamanki znajdzie miejsce w sercu na miłość? I którego ukochanego wybierze?
Trzeci tom tetralogii „Pieśń Lwicy” kontynuuje opowieść o wojowniczce Alannie, która uparcie szuka swojej drogi w świecie zdominowanym przez mężczyzn.
– Nazywam się Halef Seif. Pochodzę z ludu zwanego Bazhirami i jestem wodzem plemienia Krwawych Jastrzębi – przedstawił się oficjalnie. – Ci, którzy tu zginęli, wbrew prawu i bez pozwolenia przekroczyli granice naszego terytorium. Wy również przybyliście
tu nieproszeni. Dlaczego nie mielibyśmy rozprawić się z wami tak, jak rozprawiliśmy się z nimi, Kobieto, Która Jeździsz Konno Jak Mężczyzna?
Alanna znużonym gestem rozmasowała głowę. Była zbyt zmęczona i oszołomiona, by uczestniczyć w korowodzie uprzejmości, który wśród Bazhirów uchodził za konwersację. Kontakty z pustynnymi wojownikami nigdy nie należały do łatwych. Całe szczęście, że plemiennych manier uczyła się od najlepszych.
Wierny wspiął się jej na ramię, a wtedy wśród mieszkańców pustyni poniósł się pomruk. Alanna spiorunowała kota wzrokiem; doskonale wiedziała, że to jego widok ich zaniepokoił.
„Rzadko pewnie widują czarne koty z fiołkowymi ślepiami”, pomyślała.
Nadciąga ostateczna Nawałnica.W pojedynkę nikt nie ujdzie z życiem!Fuks i jego kompani pokonali psy Terrora, lecz w ich nowym świecie wciąż kryje się mnóstwo zagrożeń. Sfora dociera na brzeg dziwnego jeziora, które wydaje się rozpościerać bez końca. Fuks odkrywa smutną prawdę, że pożywienia nie wystarczy dla wszystkich, a woda wokoło jest niezdatna do picia. Opuszczone obozowisko Długonogich może okazać się wybawieniem, ale też i pułapką Choć nadchodzi zima i psom coraz trudniej znaleźć schronienie, alfa dba przede wszystkim o własne potrzeby. Gdy Psy Bojowe próbują zmieść sforę alfy z powierzchni ziemi, Fuks stara się zapewnić przyjaciołom bezpieczeństwo. Dręczą go jednak wizje Nawałnicy Psów - potwornej bitwy, która z dnia na dzień jest coraz bliżej.
Nowy świat? Może i nowy, ale wcale nie lepszy Noemi Price może coś o tym powiedzieć. Dziewczyna nie ma rodziny, jest sama i dobrze wie, że wyjście na zewnątrz oznacza śmierć z zimna lub z głodu. Większość jej rówieśników, tak samo zagrożonych, robi wszystko, by przeżyć. Tymczasem Noemi postanawia się poddać. Jednak nie umiera. Niespodziewanie dostaje szansę, za którą inni byliby skłonni oddać duszę diabłu. Kiedy wkracza do świata, o którym dotąd jedynie słyszała, zdaje sobie sprawę, że musi zapomnieć o wszystkim, co dotychczas przeżyła, a na twarz nałożyć kolejną maskę. Dziewczyna ma nadzieję, że to pozwoli jej przetrwać. Szybko się jednak przekonuje, że życie w Akademii Magii właściwie niczym się nie różni od pobytu w sierocińcu. Czy wbrew swojej naturze Noemi podejmie walkę? Czy przezwycięży obezwładniający ją strach? I najważniejsze - czy jej wyjątkowe magiczne umiejętności okażą się błogosławieństwem, czy raczej przekleństwem? Potęga i władza kuszą, ale grożą utratą kontroli. A to może się okazać śmiertelnie niebezpieczne... Dosłownie.
Czy wszyscy przeżyją tę noc?Kiedy grupka fanów miejskich legend umawia się w realu, żeby zagrać w grę o północy, mają tylko jeden plan - wezwać przerażającego Midnight Mana. Zasady gry są proste: nie włączaj światła, nie idź spać, nie wychodź z budynku. Jedna noc. Szóstka nieznajomych. Czy upiorna zjawa naprawdę istnieje? A może mordercą jest jedno z nich?Trzecia powieść królowej młodzieżowego horroru, Cynthii Murphy, autorki "Czeka cię śmierć" oraz "Wygraj, przegraj, zabij, zgiń", trzyma czytelnika w niepewności aż do ostatniej strony. Narracja, prowadzona po kolei z punktu widzenia każdego z bohaterów, jest przeplatana postami z forów internetowych, fragmentami czatów oraz artykułami z gazet, które rzucają nowe światło na opisywane wydarzenia."Zabójcza gra" to horror dla pokolenia mediów społecznościowych.
Bestsellerowa autorka "Wall Street Journal" powraca z nową serią fantasy, w której magia jest źródłem niesprawiedliwości i zwykli ludzie potrzebują kogoś, kto to zmieni.W tym świecie jedni władają czarami, inni mają moc, by się im przeciwstawić. Elsie Camden wykorzystuje swoje umiejętności, by ochronić niewinnego człowieka, jednak jako nielegalna czarodziejka działa poza prawem. Kiedy naraża się potężnemu magowi Bacchusowi, pozostaje jej tylko jedno - zawrzeć z nim układ. Ona pomaga mu z czarami, on zaś obiecuje, że jej nie wyda. Tymczasem niepokojąco rośnie liczba morderstw na czarodziejach, a ktoś kradnie ich księgi z zaklęciami. Jak współpraca z magiem skończy się dla Elsie, coraz bardziej zafascynowanej przypadkowym wspólnikiem? Czy zbuntowanej czarodziejce uda się odnaleźć własne miejsce w magicznej hierarchii, rozwikłać sprawy rodzinne, okiełznać swoje moce i odkryć tajemnicę, która za tym wszystkim stoi?
NAJLEPSZA GRA KSIĄŻKOWA W ŚWIECIE WIEDŹM, WAMPIRÓW, WILKOŁAKÓW I WSZELKICH ISTOT MAGICZNYCH
Pokieruj losami młodej wiedźmy Medei Rockster i poznaj każdy magiczny zakątek słynnej Akademii Istot Nadprzyrodzonych. Od Twoich decyzji zależy, czy sprzymierzy się z wilkołakami, które snują swój niecny plan spisku, czy straci serce dla buntowniczej elfki Selene, a może zdoła przekonać rektora, wampira Albina de Vertrinair, by jej zaufał... lub rozwikła na własną rękę zagadkę gaju, gdzie drzemią siły niechcące już dłużej być w ukryciu. Odkryj sekrety na wiele sposobów i przeżyj niezapomniane chwile w Ransmoor. Jedno wszak jest pewne: sześćset siedemdziesiąty siódmy rok akademicki nie będzie taki, jak poprzednie.
STAŃ SIĘ MEDEIĄ I ZAGRAJ W TĘ KSIĄŻKĘ, JEŚLI MARZYSZ O LIŚCIE Z AKADEMII MAGII
Pierwszy tom bestsellerowej trylogii sprzedanej w 21 krajach w prawie 1 000 000 egzemplarzy.Przeznaczenie ich połączyło. Bogowie chcą ich rozłączyć.Pasjonująca opowieść o miłości dwojga amerykańskich nastolatków. Miłości, która zaczęła się tysiące lat wcześniej w świecie greckich bogów i śmiertelników.Szesnastoletnia Helen Hamilton zawsze czuła się inna niż wszyscy. Usiłowała to ukryć, co nie było łatwe w Nantucket - na tak małej i odciętej od świata wysepce. A teraz jest coraz trudniej. Zaczyna dręczyć ją sen... Powraca co noc. Helen błądzi przez jałową ziemię dotkniętą klęską suszy. Rano budzi się w pyle, jej stopy pokrywa kurz. Ukazują się jej trzy płaczące krwią kobiety w bieli...A kiedy w szkole zjawia się Lucas Delos, nieśmiałą i łagodną Helen ogarniają dwie myśli: Pierwsza - że Lucas to najpiękniejszy chłopak, jakiego spotkała. Druga - że chce go zabić gołymi rękami...Helen odkrywa tajemnice swojego pochodzenia i pojmuje, że mity to nie zawsze tylko legenda. Greccy bogowie nie zginęli. A boginie zemsty skazały rody Helen i Lucasa na odwieczną nienawiść.Czy ich miłość zdoła przezwyciężyć przeznaczenie?Wciągająca fabuła pełna niespodziewanych zwrotów akcji, oparta na pasjonującym wątku nieuchronnego i okrutnego przeznaczenia, odzwierciedla dzisiejsze lęki, marzenia, bezsilność młodych ludzi, ale daje też siłę i nadzieję do walki o swój los. Booklist JOSEPHINE ANGELINI, młoda Amerykanka, wywołała swoim debiutem burzę wśród wydawców na całym świecie. Amerykańskie wydawnictwo zapłaciło na podstawie nieukończonego tekstu ponad milion dolarów za prawa do publikacji Starcrossed. I kupiło dwa dalsze tomy - nienapisane jeszcze - Dreamless i Goddess. Trylogia stała się bestsellerem w 21 krajach i sprzedała się w blisko 1 000 000 egzemplarzy.Wyjątkowość tej serii polega na niezwykłym połączeniu greckiej mitologii i codziennego życia współczesnych nastolatków, ich pięknej i niemożliwej miłości.
Pierwszy tom nowej serii fantasy Alexandry Bracken, autorki cyklu Mroczne umysły oraz bestsellerowej powieści „Lore”. Historia inspirowana legendą arturiańską, pełna miłości, pragnienia zemsty i czystej adrenaliny!
Czarna magia, ryzykowne wyprawy do starożytnych krypt w poszukiwaniu skarbów, tajemnicze zniknięcia i śmiertelny sekret, zdolny przebudzić duchy przeszłości - czy Tamsin podejmie wyzwanie i postawi na szali własne życie, by uratować brata?
Alexandra Bracken jest jedną z czołowych amerykańskich autorek fantasy, jej książki stale goszczą na listach bestsellerów New York Timesa, a na ich podstawie powstają popularne produkcje filmowe. W przygotowaniu ekranizacja książki „Lore”. Adaptacji ma dokonać studio UNIVERSAL. Projekt, opisywany jako połączenie „Igrzysk śmierci” z grecką mitologią, będzie filmową petardą!
Tamsin Lark nie prosiła, żeby zostać Zgłębiającym. Jako śmiertelniczka bez talentu magicznego, miała nigdy nie włamywać się do starożytnych krypt ani też nigdy nie rywalizować z czarodziejkami i Oświeconymi o znajdujące się w środku skarby. Ale po tym, jak jej przybrany ojciec zniknął bez pożegnania, tylko w ten sposób mogła utrzymać przy życiu siebie i swojego brata, Cabella.
Dziesięć lat później pojawiają się plotki, że jej opiekun zniknął z potężnym pierścieniem rodem z legendy arturiańskiej. Spotkanie z rywalizującym z Tamsin chłopakiem, Emrysem, rozpala w niej nadzieję, że pierścień może uwolnić Cabella od klątwy, która zagraża rodzeństwu. Sęk w tym, że nie tylko oni pragną go zdobyć.
Jak wieść niesie, chciwi Zgłębiający zaczynają drążyć temat, a wielu z nich gotowych jest zabić, byle tylko dostać ten pierścień. Emrys jest ostatnią osobą, z którą Tamsin zdecydowałaby się na współpracę, ale sama nie zdoła wyprzedzić konkurentów w wyścigu po cenny relikt. Dlatego wspólnie zanurkują do gniazda żmij i zasmakują czarnej magii, ujawniając śmiertelny sekret zdolny przebudzić duchy przeszłości i zniszczyć ostatnią nadzieję dziewczyny na uratowanie brata…
„Wywar pełen magii, niebezpieczeństwa, romansu i bólu! Historie Bracken wciągną cię w wir legend i tęsknot, których nigdy nie będziesz chciał opuścić”.
Leigh Bardugo, autorka Cień i kość
„Wciągająca, trzymająca w napięciu, pełna akcji i niemożliwie romantyczna, książka Srebro w kościach jest absolutnie legendarna”.
Jennifer Lynn, autorka The Inheritance Games
Spowita w mroku kraina Kurhan stała się wyzwaniem dla ogromnej liczby śmiałków. Ze wszystkich stron świata wyruszyły okręty pełne wojowników żądnych przygód. Dali skusić się mirażem łatwych bogactw, będących niemal w zasięgu ręki…
Los jednak nie był dla nich łaskawy. Zło uwięzione przed wiekami na wyspie, dotąd poza nią nieznane, zostało uwolnione. Nie trzeba było długo czekać na to, co musiało nastąpić. Krwawa łuna ogarnęła całą krainę.
Śmierć ruszyła śladem wojowników.
Druga część znakomitej serii Zrodzeni z legendy - retellingu mitu o królu Arturze. Bestseller z list "New York Timesa". Książka nominowana w plebiscycie Goodreads Choice Awards 2022 w kategorii najlepsza powieść Young Adult fantasy i science-fiction.Bree Matthews chciała jedynie poznać prawdę o śmierci matki. Dlatego dołączyła do tajnego stowarzyszenia Legendarian, którego członkowie są potomkami rycerzy Okrągłego Stołu.Dziewczyna trafia w sam środek wojny między Cieniogonami a Zakonem, która toczy się na kampusie uniwersytetu Chapel Hill. Odkrywa też znacznie więcej niż pragnęła: swoją moc, prawdziwe pochodzenie, miłość do Nicka i pełnego mroku, fascynującego Sela.Kiedy wychodzi na jaw, że przodkiem Bree jest sam król Artur, a zagrażający przyszłości konflikt z demonami wywołał ojciec jej ukochanego, sprawy się komplikują. Nick zostaje porwany, a regenci rządzący Legendarianami nie zamierzają go szukać.Na ratunek Nickowi rusza więc Bree z Selem. To niebezpieczna wyprawa: wrogowie czają się wszędzie, moce dziewczyny bywają nieprzewidywalne, a ona sama coraz bardziej ulega urokowi Sela.
Chcesz bitwy?Będziesz miał wojnę!Piorun odwrócił się od ojca, który okazał się tyranem nieuznającym słabości i współczucia. Jednak powrót do normalności na wrzosowisko nie jest tak prosty, jak mogłoby się wydawać. Gorycz i zawiść, które poróżniły Skrzydło Szare i Niebo Czyste, zmieniły spokojny las w nieprzyjazne, pełne napięcia miejsce, a braterski konflikt zmusił wszystkie dzikie koty do opowiedzenia się po jednej ze stron. I chociaż Skrzydło Szare i Piorun robią, co w ich mocy, aby znaleźć pokojowe rozwiązanie, wiedzą, że nie mogą powstrzymać narastających tarć. Na horyzoncie maluje się bowiem widmo bitwy, która pochłonie wiele ofiar
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?