Ekwiwalencja w międzynarodowych badaniach rynku
-
Autor: Magdalena Jaciow
- ISBN: 9788378754336
- EAN: 9788378754336
- Oprawa: Miękka
- Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
- Format: 17.0x24.0cm
- Język: polski
- Liczba stron: 202
- Rok wydania: 2018
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
16,12złCena detaliczna: 19,90 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 16,12 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
W rozdziale I zdefiniowano pojęcie „badań rynku”, charakteryzując ich międzynarodowy wymiar i wskazując na konsekwencje, z jakimi badacz musi się liczyć, realizując badania w wielu krajach. Omówiono procedurę międzynarodowych badań rynku z zachowaniem ekwiwalencji, wskazując na rozstrzygnięcia metodyczne wynikające z przyjętego celu badań, a wpływające na jego przebieg.
W rozdziale II omówiono znaczenie słowa ekwiwalencja, wskazując na zakres jego stosowania w naukach humanistycznych (w tym w językoznawstwie) i społeczno-ekonomicznych (w tym w ekonomii, socjologii, psychologii). Szersze omówienie wpływu kultury na zachowanie ekwiwalencji badań rynku zawarto w rozdziale III. Wskazano w nim konieczność rozstrzygnięć metodologicznych na etapie projektowania.
W rozdziale IV dokonano oceny ekwiwalencji danych zgodnie z podejściem eksperckim (jakościowym) i empirycznym (ilościowym). W rozdziale V omówiono istotę modelowania jako obszaru metodycznego w badaniach naukowych, związanego z opisem, wyjaśnianiem i predykcją rzeczywistości.