KATEGORIE

Kategorie

Okładka książki Efekty zewnętrzne w gospodarce przestrzennej

Efekty zewnętrzne w gospodarce przestrzennej

  • Autor: Artur Hołuj
  • ISBN: 9788372528995
  • EAN: 9788372528995
  • Oprawa: oprawa: broszurowa
  • Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Karkowie
  • Format: 239x171 mm
  • Liczba stron: 352
  • Rok wydania: 2024
  • Wysyłamy w ciągu: niedostępny
  • Brak ocen
  • 76,65
     zł
Artykuł chwilowo niedostępny
Wpisz e-mail, jeśli chcesz otrzymać powiadomienie o dostępności produktu
x

Przedmiotem rozważań przedstawionych w monografii są efekty zewnętrzne w gospodarce przestrzennej. Uwagę skoncentrowano na zdefiniowaniu, klasyfikacji, atrybutach i internalizacji efektów zewnętrznych. Scharakteryzowano także efekty zewnętrzne w świetle koncepcji teoretycznych. Następnie zaproponowano autorskie metody ustalania cech i typów efektów zewnętrznych w gospodarce przestrzennej. Rezultatem jest podział efektów zewnętrznych w obszarze: planowania przestrzennego i polityki przestrzennej, gospodarki nieruchomościami, uwarunkowań przyrodniczych, środowiskowych i rolniczych oraz infrastruktury technicznej i transportu. Zwrócono szczególną uwagę na relacje człowiekśrodowiskoprzestrzeń (planistyczna), analizując główne nurty, jak również teorie służące pogłębionej dyskusji o polityce i gospodarce przestrzennej. Omówiono cechy efektów zewnętrznych w gospodarce przestrzennej oraz zaproponowano ich podział, uwzględniając m.in. potencjalność i systematyczność, formę i lokalizację ich wystąpienia oraz możliwość identyfikacji w układach przestrzennych. Wszystkie propozycje są próbą nowatorskiego podejścia do analizowanego zagadnienia, w szczególności dotyczy to pojęcia amfoterycznych efektów zewnętrznych w gospodarce przestrzennej. Przeprowadzono delimitację obszarów dotkniętych efektami zewnętrznymi generowanymi w wyniku procesów żywiołowej suburbanizacji miast. Opierając się na teorii dyfuzji, wprowadzono rozróżnienie efektów zewnętrznych typu spillover dla gospodarki przestrzennej (dyfuzyjnych efektów zewnętrznych) wraz z ich niezbędną charakterystyką. Podjęto także rozważania na temat istoty gospodarki przestrzennej oraz planowania przestrzennego i strategicznego, jak również wartości ekonomicznej przestrzeni wobec związanych z nią efektów zewnętrznych.

Publikacja może być przydatna dla szerokiej grupy naukowców i praktyków zainteresowanych efektami zewnętrznymi, a także studentów zarówno kierunków: gospodarka przestrzenna, urbanistyka, inżynieria środowiska, jak i kierunków ekonomicznych.

Treść:

1. Teoriopoznawcze podstawy efektów zewnętrznych

2. Przestrzenne uwarunkowania powstawania efektów zewnętrznych

3. Efekty zewnętrzne w systemach interwencji publicznej

4. Koncepcja definicji oraz podziału efektów zewnętrznych

5. Propozycja typologii efektów zewnętrznych w gospodarce przestrzennej

6. Chaos przestrzenny i efekty zewnętrzne. Implikacje dla gospodarki przestrzennej

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj