Czym (nie) jest coaching?Prawdy i mity o coachingu
prawdy i mity o coachingu
- ISBN: 9788374892889
- EAN: 9788374892889
- Oprawa: Miękka
- Wydawca: GWP
- Format: 14.5x20.5cm
- Język: polski
- Liczba stron: 152
- Rok wydania: 2010
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Średnia ocena: 5,00 (1)
-
15,64złCena detaliczna: 24,90 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 15,64 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Prawdy i mity o coachingu
Początkowo „coachingiem” nazywano instruktaż, zwykłe wprowadzanie pracownika w arkana pracy. Potem „coachingiem” zaczęto nazywać towarzyszenie sprzedawcom i dawanie im na gorąco informacji zwrotnej oprocesie sprzedaży. Często obejmowało to bardzo nieprzyjemne krytykowanie sprzedawcy. Również rozwijanie umiejętności innych niż sprzedawanie czyli „trening” umiejętności takich jak prezentacje, wystąpienia publiczne, nawiązywanie kontaktu, negocjacje znalazły się pod szyldem coachingu. W miarę pojawiania się kolejnych szkół coachingu w Polsce, które realizują programy szkoleniowe zgodne ze standardami międzynarodowymi (International Coach Federation, International Coach Community i inne), coaching zaczął nabierać nowego znaczenia. Zaczął reprezentować pewną postawę życiową, charakteryzować podejście do drugiego człowieka, w którym obowiązują pewne bazowe założenia sprawiające, że coaching stał się inną formą wspierania drugiego człowieka niż instruowanie, trening, nauczanie, psychoterapia, doradztwo, mentoring, consulting… I o takim coachingu jest ta książka.
Intrygujące, budzące ciekawość, nieco tajemnicze i od pewnego czasu bardzo modne słowo - coaching. Pojawiło się w naszym języku jako próba opisania czegoś odmiennego od już istniejących sposobów oddziaływania na drugiego człowieka. W miarę powstawania w Polsce kolejnych szkół coachingu pojęcie to zaczęło ewoluować i nabierać nowego znaczenia, wyrażając określoną postawę życiową, podejście do drugiego człowieka i formę wspierania go - inną niż instruowanie, trening, nauczanie, psychoterapia, doradztwo, mentoring czy konsulting. Autorki, odwołując się do wielu przykładów z własnej praktyki, pokazują, dlaczego coaching jest wyjątkowo piękną metodą współpracy - niezwykle inspirującą i rozwijającą tego, kto się jej poddaje. W niniejszej książce znajdziesz rzetelną wiedzę i ogromne doświadczenie przedstawione lekko i z ogromnym poczuciem humoru.
Czym nie jest coaching
Początkowo „coachingiem” nazywano instruktaż, zwykłe wprowadzanie pracownika w arkana pracy. Potem „coachingiem” zaczęto nazywać towarzyszenie sprzedawcom i dawanie im na gorąco informacji zwrotnej oprocesie sprzedaży. Często obejmowało to bardzo nieprzyjemne krytykowanie sprzedawcy. Również rozwijanie umiejętności innych niż sprzedawanie czyli „trening” umiejętności takich jak prezentacje, wystąpienia publiczne, nawiązywanie kontaktu, negocjacje znalazły się pod szyldem coachingu. W miarę pojawiania się kolejnych szkół coachingu w Polsce, które realizują programy szkoleniowe zgodne ze standardami międzynarodowymi (International Coach Federation, International Coach Community i inne), coaching zaczął nabierać nowego znaczenia. Zaczął reprezentować pewną postawę życiową, charakteryzować podejście do drugiego człowieka, w którym obowiązują pewne bazowe założenia sprawiające, że coaching stał się inną formą wspierania drugiego człowieka niż instruowanie, trening, nauczanie, psychoterapia, doradztwo, mentoring, consulting… I o takim coachingu jest ta książka.
Intrygujące, budzące ciekawość, nieco tajemnicze i od pewnego czasu bardzo modne słowo - coaching. Pojawiło się w naszym języku jako próba opisania czegoś odmiennego od już istniejących sposobów oddziaływania na drugiego człowieka. W miarę powstawania w Polsce kolejnych szkół coachingu pojęcie to zaczęło ewoluować i nabierać nowego znaczenia, wyrażając określoną postawę życiową, podejście do drugiego człowieka i formę wspierania go - inną niż instruowanie, trening, nauczanie, psychoterapia, doradztwo, mentoring czy konsulting. Autorki, odwołując się do wielu przykładów z własnej praktyki, pokazują, dlaczego coaching jest wyjątkowo piękną metodą współpracy - niezwykle inspirującą i rozwijającą tego, kto się jej poddaje. W niniejszej książce znajdziesz rzetelną wiedzę i ogromne doświadczenie przedstawione lekko i z ogromnym poczuciem humoru.
Czym nie jest coaching
Spis Treści
- O autorkach
- Wstęp wstępny
- Katarzyna Rybczyńska
- Wstęp poważny
- Monika Zubrzycka-Nowak
- Koziot ofiarny na dywaniku u szefa
- Katarzyna Rybczyńska
- Coaching to nie krytyka ani wytykanie błędów
- Sylwia Monostori
- Coaching to nie pouczanie
- ani „wymądrzanie się"
- Monika Zubrzycka-Nowak
- Coaching to nie instruktaż
- Monika Zubrzycka-Nowak
- Coaching to nie szkolne nauczanie
- Monika Zubrzycka-Nowak
- Coaching to nie trenowanie
- Sylwia Monostori
- Coaching to nie konsulting
- Katarzyna Rybczyńska
- Coaching to nie doradztwo
- Katarzyna Rybczyńska
- Coaching to nie terapia
- Monika Zubrzycka-Nowak
- Coaching to nie schlebianie
- Sylwia Monostori
- Coaching to nie umacnianie egoizmu ani narcyzmu
- Monika Zubrzycka-Nowak
- Postawa coacha
- Monika Zubrzycka-Nowak
- Tematy na coaching
- Monika Zubrzycka-Nowak
- Jak wybrać właściwego coacha
- Monika Zubrzycka-Nowak
- Na dobre zakończenie
- Katarzyna Rybczyńska
✖ Opinia niepotwierdzona zakupem
magickey, ocena: 5/5
2012-01-07
Lekka a zarazem pełna informacji, napisana prosto i konkretnie, ale też z poczuciem humoru. Więcej na: http://magickey.pl/czym-jest-coaching/