Czekolada
-
Autor: Amon Katarzyna
- ISBN: 9788328738201
- EAN: 9788328738201
- Oprawa: oprawa: broszurowa
- Wydawca: Muza
- Format: 215x150 mm
- Język: polski
- Liczba stron: 416
- Rok wydania: 2025
- Wysyłamy w ciągu: 48h
-
Brak ocen
-
47,22złCena detaliczna: 79,91 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 47,38 zł
NAJSŁODSZA *** NIEZASTĄPIONA *** WARTA GRZECHU
Wszystko zaczęło się od ziarenka kakaowca, przekrętu stulecia i owianego tajemnicą przepisu na napój czekoladowy. Z czasem pokochały go znamienite kobiety: cesarzowa Sisi, po której zachowały się gigantyczne rachunki za czekoladę, czyElżbieta II, która z kolei miała słabość do torebek w kształcie tabliczki czekolady.
Picie czekolady stało się szczytem mody, a nawet uzależnieniem.
Jej aromat niósł się ulicami Londynu, Paryża czy Warszawy. Nazwiskanajwiększych potentatów czekoladowych: Candbury, Fry, Rowntree, Wedel były na ustach wszystkich.
Czekolada zrobiła karierę w medycynie i na noblowskich salonach. SamaMaria Montessori uczyniła ją kluczem do autorskiej metody nauczania. A Roald Dahl - symbolem twórczości i spełnienia dziecięcych pragnień.
Stała się też gwiazdą reklamy, czyniąc z niej sztuką. To jej uległ Alfons Mucha, tworząc plakaty w wyrafinowanym secesyjnym stylu. Słynny również stał się spot reklamowy, w którym Salvador Dal odłamuje kawałek czekolady, wkłada go do ust, a jego wąsy gwałtownie się wyprostowują i stają dęba.
Sama też nie raz ulega głównie sztuce formowania i tworzenia z niej architektonicznych dzieł. I mimo że najsłynniejsi cukiernicy prześcigają się w tworzeniu dla niej przepisów, to: Julia Child, SophiaLoren i Nigella Lawson od lat zajmują w tej dziedzinie mistrzowskie miejsce.
Jedno jest pewne. Gdyby nie czekolada, nie byłoby: Psychozy Alfreda Hitchcocka, croissanta, inkluzyjności w modzie, pewnego słynnego hollywoodzkiego torciku do podrasowania ego i Herkulesa Poirot.
I ta pełna magii opowieść jest właśnie o tym.