W tym dziale znajdziecie Państwo szeroki wybór fachowych książek, poradników, atlasów o różnego rodzaju chorobach i schorzeniach - wszystkie rodzaje chorób i schorzeń, profilaktyka, wykrywanie, leczenie, zapobieganie. Zapraszamy do naszego sklepu internetowego, tylko tutaj znajdziecie najlepszy i największy wybór książek z dziedziny zdrowia - DobreKsiazki.pl
Anatomia powięzi w działaniu
Mamy tendencję do myślenia o strukturze ciała jako składającej się z mięśni i kości, a zapominamy o układzie powięziowym, który dosłownie łączy i daje oparcie elementom ciała, tworzy jego strukturę. Książka przedstawia tkankę łączną jako strukturę podobną do “sieci” opasującej całe nasze ciało i mającą zasadniczy wpływ na kształt sylwetki.
TKANKA ŁĄCZNA do tej pory "niezauważana" przez rehabilitantów i terapeutów - okazuje się być niezwykle ważnym elementem ciała: reaguje na nasze emocje, kodują się w niej wszelkie urazy psychiczne, "twardnieje" podczas stresu czy zwiększonego wysiłku.
W życiu płodowym, tkanka łączna jest łożem różnicowania się komórek i z tego punktu widzenia jest pierwszą, podstawową bazą dla formy fizycznej. Z tej książki możemy się dowiedzieć, w jaki sposób wszystkie części tej sieci są powiązane i tworzą „pasma” o idealnych właściwościach, które nie są ani za luźne, ani zbyt ścisłe. Lektura tej książki wskazuje, że metoda zwana Rolfingiem dotyczy właśnie tkanki łącznej i jest niezwykle skuteczna w pracy terapeutycznej.
LEKTURA OBOWIĄZKOWA dla każdego lekarza, psychologa (psychiatry), fizjoterapeuty oraz studenta każdego z powyższych kierunków.
R. Louis Schultz, Ph.D., ukończył kurs Rolfingu w 1973. W następnym roku stworzył program nauczania anatomii dla The Rolf Institute i został nauczycielem Rolfing Movement. Prowadził warsztaty dla rolferów w wielu stanach w USA a także Niemczech, Włoszech, Anglii, Brazylii i Australii. W 1972 roku dr Schultz odszedł na emeryturę z University of Colorado School of Medicine and Dentistry, gdzie zajmował pozycję profesora i przewodniczącego Wydziału Biologii Człowieka. Jest autorem ponad czterdziestu publikacji naukowych. Tytuł doktora fizjologii otrzymał na University of Wisconsin w 1955 r.
Rosemary Feitis, D.O., uczęszczała do Barnard College i University of California w Berkeley. Początkowo pracowała z dr Rolf nad książką o Rolfingu (Rolfing, The Integration of Human Structure) i w końcu przeszła trening w tym zakresie w 1969 r. Przez wiele lat intensywnie pracowała z dr Idą Rolf, “utrzymując noworodka (jakim był rolfing) przy życiu”, jak powiedziała kiedyś dr Rolf. Odkrywała także interesujące aspekty potencjału ruchowego człowieka (human potential movement). W 1978, widząc potrzebę mniej formalnej książki o rolfingu, wydała Rolfing and Physical Reality, będącą zbiorem cytatów z wykładów dr Rolf. Wraz z Luisem Schultzem są współwydawcami książki zatytułowanej Remembering Ida Rolf - zbioru historii o twórczyni rolfingu. Dr Feitis otrzymała tytuł osteopaty w 1990 r. i obecnie prowadzi prywatną praktykę rolfingu i homeopatii w Nowym Jorku.
Fragment książki
Wstęp
Koncepcja układu mięśniowo-szkieletowego prezentowana w podręcznikach anatomicznych, pokazuje czysto mechaniczny model ruchu i - dzieląc go na pojedyncze elementy - nie daje obrazu niepodzielnej, zintegrowanej całości, jaką stanowi żywy organizm. Gdy bowiem porusza się jedna część ciała, to reaguje ono jako całość. Z funkcjonalnego punktu widzenia jedyną tkanką, umożliwiającą takie zachowanie, jest tkanka łączna. Stanowi ona trzon podejścia proponowanego w tej książce. Włączenie zrozumienia funkcji powięzi (tkanki łącznej) w ewaluację ruchu daje pełniejszy obraz fizycznej rzeczywistości ciała.
Omawiana tutaj koncepcja układu tkanki łącznej przyczyniła się w dużym stopniu do sukcesu Rolfłngu. Ten model, stworzony przez dr Idę Rolf, był oryginalny i jedyny w czasach, gdy rozwijała ona swoją metodę pracy z ciałem. Początki tej pracy przypadają na koniec lat 30-tych XX wieku. Od tamtego czasu aż do lat 50-tych według powszechnie przyjętej wiedzy zakładano, że tkanki miękkie nie ulegają trwałej zmianie. Układ mięśniowo-powięziowy jako taki, nie był nawet brany pod uwagę jako wyznacznik struktury ciała. Za jedynie skuteczne formy jej uzdrawiania uważano metody manipulacji na kościach (osteopatia, chiropraktyka). Obecnie techniki działania na tkankach miękkich są stosowane w wielu formach pracy z ciałem.
Oprócz koncepcji pracy z układem mięśniowo-powięziowym, dr Rolf opracowała metodę pracy z ciałem bazującą na oddziaływaniu grawitacji na ciało fizyczne, mówiącą o istniejących w ciele liniach napięcia, które dokładnie ustanawiają i wzmacniają jego strukturę fizyczną.. To podejście również znajduje swoje zastosowanie poprzez układ powięziowy. W rzeczywistości, wiodąca rola tego układu w rolfingu oraz nasza próba zrozumienia go, zainicjowały powstanie tej książki.
Sposób, w jaki ciało zmienia się podczas sesji rolfingu, nie został dostatecznie wyjaśniony przez żadną z dostępnych koncepcji budowy ciała człowieka. Tradycyjne, anatomiczne podejście do tkanek miękkich nie daje „żywego" obrazu dynamiki zaangażowanej w zmiany, jakie stają się efektem tej pracy. Nasze zainteresowanie wzbudziła, wyraźnie widoczna, duża zdolność ciała w każdym wieku do zmian strukturalnych. Spotykamy się codziennie z szeroką gamą odstępstw od przyjętych norm anatomicznych u ludzi, którzy mimo to doskonale funkcjonują. Każdy człowiek wygląda inaczej, mimo że jest zbudowany z tych samych elementów. Stworzyliśmy więc roboczą hipotezę, mówiącą o tym, że funkcjonalną różnorodność tkanki łącznej najlepiej zilustrować, analizując jej rozwój od zarodkowej mezodermy do dojrzałej tkanki. Pomysły i koncepcje, zawarte w tej książce, wywodzą się bezpośrednio z naszego ponad 45-letniego doświadczenia wyniesionego z pracy Rolferów.
Ludzie mają tendencję do akceptowania lub nieakceptowania pewnych części swojego ciała. Rzadko się zdarza, aby ktoś, patrząc na siebie powiedział, że jego wygląd jest w całości dobry lub zły. Pojawiają się raczej stwierdzenia typu: „Mam wystający brzuch", „Zawsze miałam koślawe kolana", „Moja prawa stopa jest większa niż lewa". Natomiast w przypadku oceny pozytywnej, podoba im się np. kształt głowy lub ramion. Kobiety mówią, że „dobrze wyglądają w tych butach", a mężczyźni, że „ten krój marynarki podkreśla dobrą linię ich barków". Dla wielu ludzi określone części ciała są bardziej atrakcyjne: „Najładniejsze we mnie są nogi" lub „Lubię barczystych mężczyzn". Ten sposób postrzegania dotyczy nie tylko siebie, ale również innych. Wydaje się, iż w naszej kulturze powszechnie akceptowanym faktem jest przekonanie, że osoby otyłe odnoszą mniejszy sukces w biznesie, ekonomii, życiu towarzyskim i seksualnym. Mężczyźni obawiają się, że swobodne poruszanie miednicą w chodzie, biegu czy innym ruchu, może spowodować zakwestionowanie ich preferencji seksualnych, zaś szerokie barki u kobiety są odbierane jako znak agresji i maskulinizacji.
Świadomość tego, co dzieje się we wnętrzu ciała, również jest fragmentaryczna i zwykle negatywna: „Boli mnie żołądek", „Boli mnie kolano", „Mam zesztywniały kark", „Mój nos jest zatkany". Stanowi ona pozostałość purytańskiego poglądu, że mówienie dobrze o sobie samym jest czymś niestosownym. Kiedy chwalę samego siebie, jestem zarozumiały, a to niedobrze. Pogląd ten został upowszechniony w tak dużym stopniu, że kiedy dobrze myślimy o sobie, dobrze czujemy się w naszym ciele, to pojawia się poczucie winy.
Nawet wówczas, gdy celem staje się rozwój fizyczny, nasza uwaga jest skierowana na jedną rzecz, jeden obszar ciała. Mężczyzna będzie robił . pompki i podnosił ciężary, aby powiększyć swoje barki; kobieta będzie ćwiczyć przysiady, aby wyszczuplić swoje nogi i biodra, i nawet przez myśl im nie przejdzie, że te biodra lub ramiona są ekspresją pozostałych części ciała, że są one zależne, nie tylko od struktury tych części, ale także od ich wzajemnego oddziaływania i sposobu funkcjonowania.
Najlepszym przykładem, ułatwiającym zrozumienie połączeń pomiędzy częściami naszego ciała, jest wpływ urazów. Kiedy uderzę się w palec u nogi, to uraz odbija się echem w całym ciele, aż do głowy, niezależnie czy to zauważę, czy nie. Ból owego palca powoduje, że nie chcę na nim stawać i całe ciało ustawia się w taki sposób, by nie obciążyć bolącej części. Idąc, delikatnie staję na bolącej stronie stopy, natomiast mocniej obciążam tę wolną od bólu. Jeżeli nie jestem tego świadomy, tendencja do przesuwania ciężaru ciała na jedną stronę utrzymuje się jeszcze długo po zniknięciu bólu. Ta strona ciała, po której ból występuje, stara się od niego uciec, tworząc napięcie, przez co kurczy się i skraca. Szczególnie dzieje się tak w przypadku złamania palca u nogi i utrzymywania się bólu przez długi czas. Wówczas kompensacja (skrócenie i odkształcenie) staje się stałym elementem struktury ciała.
Nieskończona siećSpis treści
CZĘŚĆ I Wczesny rozwój.
Przed i po narodzinach 1
1 Embriologia. Tkanka łączna - wprowadzenie 3
2 Wczesny rozwój embrionalny 6
3 Czynniki wpływające na rozwój embrionu 11
4 Rozwój tkanki mezodermalnej 14
5 Ograniczenia embrionalne
i wczesna organizacja strukturalna 17
CZĘŚĆ II Tkanka łączna 21
6 Skutki porodu 23
7 Zmiany rozwojowe u noworodka
i małego dziecka 26
8 Struktury mięśniowo-powięziowe.
Kręgosłup jako przykład "żywej anatomii" 31
9 Ruch i grawitacja 39
10 Kontur ciała 36
11 Emocje i układ powięziowy.
Świadomość ciała a wzorce odpowiedzi 53
CZĘŚĆ III Troczki (Pasma/pasy) 59
12 Pasmo piersiowe.
Implikacje dla ruchu i zachowania 61
13 Pasmo pachwinowe oraz struktura
i funkcja kręgosłupa w odniesieniu do pasm 69
14 Pasmo oczne i podbródkowe 77
15 Pasmo obojczykowe, pasmo pępkowe,
pasmo łonowe 82
CZĘŚĆ IV Anatomia i funkcja 89
16 Propriocepcja. Świadomość wnętrza ciała 91
17 Górna połowa ciała 94
18 Szkielet osiowy 103
19 Miednica i uda 108
20 Układ horyzontalnych i wertykalnych
struktur mięśniowo-powięziowych 117
21 Układ wzajemnego oddziaływania ruchu 119
22 Stawy 126
CZĘŚĆ V Zastosowania praktyczne 131
23 Praca z ciałem oparta na koncepcji
tkanki łącznej
Ewaluacja - Pierwsza interwencja -
Jak pracować głębiej? - Jak dotykać? -
Jak spowodować aby zmiany się utrzymały?
Książka przeznaczona jest dla terapeutów, logopedów, pedagogów, nauczycieli przedszkoli, rodziców i opiekunów dzieci zdrowych oraz dzieci z różnymi zaburzeniami rozwojowymi. Opisuje w sposób przystępny wszystkie sfery rozwojowe dzieci od pierwszego miesiąca do zakończenia szóstego roku życia (tj. motoryka, spostrzeganie wzrokowe, słuchowe, mowa, zabawa, także rozwój społeczny). Podaje wiele przykładów ćwiczeń stymulujących dla każdego etapu rozwojowego. Dodatkowo posiada rozdział zawierający wskazówki dotyczące wczesnej nauki czytania. Autorki są terapeutkami z wieloletnim doświadczeniem zdobytym w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju mowy oraz z różnorodnymi zespołami chorobowymi.
W leczeniu części chorób znane współczesnej medycynie formy terapii okazują się niekiedy nieskuteczne i niekorzystne dla zdrowia. Dotyczy to m.in. leczenia niemowląt, kobiet w ciąży i ludzi w starszym wieku, kiedy zastosowane leki odznaczają się dużą toksycznością, szkodliwymi działaniami ubocznymi, względnie są przez chorych źle tolerowane. Wówczas w uzasadnionych przypadkach zachodzi konieczność skorzystania z niekonwencjonalnych metod leczenia. Jedną z nich jest apiterapia, czyli leczenie za pomocą produktów pszczelich.
W niniejszej książce podano przykłady zastosowania miodu, propolisu, pyłku kwiatowego, mleczka pszczelego, wosku pszczelego i jadu pszczelego w niektórych, trudnych do leczenia chorobach dermatologicznych.
Autorzy publikacji, prof. dr hab. n. farm. Bogdan Kędzia i mgr farm. Elżbieta Hołderna-Kędzia, są wybitnymi znawcami apiterapii. W swoim dorobku mają wiele artykułów i książek z tej dziedziny.
Za propagowanie wiedzy o leczniczych właściwościach produktów pszczelich prof. Bogdan Kędzia uhonorowany został Medalem Oddziału Pszczelnictwa w Puławach oraz Złotą Odznaką Polskiego Związku Pszczelarskiego.
Trudności w uczeniu się mowy są najczęściej spowodowane kłopotami w uruchomieniu strategii lewopółkulowych. Proponowane ćwiczenia przeznaczone są dla dzieci z trudnościami w nauce języka przede wszystkim dla zagrożonych dysleksją, ale także dla niesłyszących, z zespołem Aspergera, z dyslalią i innymi dysfunkcjami rozwojowymi.
Atlas anatomiczny ?Tajemnice ciała? z elementami fizjologii, cytologii, histologii i genetyki jest przeznaczony przede wszystkim dla uczniów gimnazjum i liceum.
Zawiera niezwykłe ilustracje oraz oryginalne fotografie, które pozwalają przyjrzeć się elementom ludzkiego organizmu. Unikalne kalki umożliwiają równoczesne przyglądanie się budowie zewnętrznej i wewnętrznej wybranych narządów człowieka.
Atlas zawiera treści, które ułatwią zrozumienie zagadnień omawianych na lekcjach biologii oraz skuteczne przygotowanie się do egzaminów.
Zmarły w 1972 roku krakowski lekarz - psychiatra, pozostawiając niezwykle bogatą spuściznę serca i myśli zachowuje swoją aktualność wyrażoną słowami ?non omnis moriam?. Jego życie, które wybiegało poza tradycyjne ramy medycyny i psychiatrii dedykował człowiekowi choremu. Zaś dorobek intelektualny, który doczekały się wielu wznowień, pozostawał i pozostaje przedmiotem refleksji naukowej różnych dziedzin wiedzy. Jako filozofujący psychiatra zastanawiał się nad etiologią zaburzeń psychicznych i strukturą człowieka w jego sferze biologicznej, psychicznej i etycznej. ?Myśl etyczna? jest ukazaniem aksjologii i etyki życia ludzkiego poprzez doświadczenie sytuacji granicznych oraz zaburzeń psychicznych. Związek etyki z psychologią a nawet z psychiatrią ukazany przez prof. Kępińskiego pozwala na poznanie psychicznych uwarunkowań decyzji człowieka, funkcjonowania jego sumienia oraz odpowiedzialności moralnej. Jest to całościowe opracowanie koncepcji etycznej ?krakowskiego Judyma?, dzięki której możemy bardziej poznać mechanizmy postaw i decyzji człowieka w bogactwie jego sfery przeżyć duchowych i psychicznych.
Wywiad motywujący ma tak silne podstawy teoretyczne i empiryczne, że powinien stanowić część standardowego wykształcenia z zakresu ochrony zdrowia somatycznego bądź psychicznego. Niniejsza książka jest znakomitym wprowadzeniem do wywiadu motywującego i atrakcyjnym opracowaniem przeglądowym jego zastosowań w pracy z nastolatkami, czyli w rozwijającej się dziedzinie zasługującej na dalsze badania. Publikacja zawiera także wskazówki dotyczące etyki oraz ustawicznego samokształcenia, dlatego powinna być lekturą obowiązkową dla osób zainteresowanych wykorzystaniem wywiadu motywującego w interakcjach z młodzieżą i młodymi dorosłymi.
Dr Bradley H. Smith, Wydział Psychologii, Uniwersytet Karoliny Południowej
Książka oparta na licznych pracach badawczych jest przeznaczona dla psychologów klinicznych, specjalistów zajmujących się leczeniem uzależnień, pracowników socjalnych, terapeutów oraz psychiatrów zajmujących się młodzieżą. Może również zainteresować pediatrów, pielęgniarki oraz innych pracowników służby zdrowia, którzy chcą skutecznie wspierać swoich pacjentów.
Książka prezentuje skondensowany przegląd wiedzy na temat patogenezy (mechanizmów powstawania) chorób, ich zasadniczych objawów i charakteryzujących je makro- oraz mikroskopowych zmian morfologicznych. Czytelnik znajdzie tu wyjaśnienie najważniejszych pojęć dotyczących patologii, a wnikliwa lektura pozwala zrozumieć podstawowe zagadnienia patologii komórki, patologii schorzeń zapalnych, autoagresyjnych, chorób układu krążenia, nowotworowych, wybranych schorzeń metabolicznych i genetycznych oraz środowiskowych. Publikację wzbogacają osobne rozdziały poświęcone zasadniczym metodom badawczo-diagnostycznym stosowanym w patomorfologii. Jest to więc w istocie zwięzły podręcznik patologii chorób człowieka nie ograniczony tylko do (pato)morfologii, ale umożliwiający zrozumienie w podstawowym, a także w szerszym zakresie patologii człowieka w znaczeniu ogólnym, zawiera bowiem również elementarną wiedzę dotyczącą patofizjologii i symptomatologii. Książka adresowana jest głównie do studentów wszelkich dyscyplin medycznych i biomedycznych, zwłaszcza nielekarskich, jak również do studentów medycyny i stomatologii. Może ona także ułatwić przygotowanie do części ćwiczeń i seminariów z patomorfologii. Dr hab. med. Dariusz Adamek
Tom ten obejmuje dwie najsłynniejsze historie przypadków: znaną potocznie jako historia "małego Hansa", pracę "Analiza fobii pięciolatka" (1909) oraz powszechnie nazwane analizą "Człowieka wilka" studium pt. "Z historii nerwicy dziecęcej" (1914).
Obie przedstawione tu historie łączy fakt, że są to analizy nerwic dziecięcych i z tego względu nawzajem się uzupełniają i wspierają.Teskty zawierają dyskusję na temat kilku kluczowych pomysłów psychoanalitycznych Freuda, a zatem omawiają problem seksualności dziecęcej
Sigmund Freud, właściwie Sigismund Szlomo Freud (ur. 6 maja 1856 we Freibergu na Morawach, obecnie Příbor w Republice Czeskiej; zm. 23 września 1939 w Londynie), austriacki neurolog i psychiatra. Uważa się go za "ojca" jednego z najważniejszych kierunków we współczesnej psychologii – psychoanalizy.
Mimo że Freud nie był filozofem w ścisłym tego słowa znaczeniu, jego koncepcje funkcjonowania umysłu ludzkiego, odrzucające racjonalność ludzkich wyborów i zachowań na rzecz czynników irracjonalnych i emocjonalnych, wywarły ogromny wpływ na filozofów, uczonych i artystów końca XIX i XX wieku. Ma też ogromny, wciąż żywy wpływ na nauki o kulturze, religioznawstwo i inne nauki społeczne (Totem i tabu, Kultura jako źródło cierpień). O wiele mniej znane są prace Freuda z neurologii. We wczesnym okresie pracy naukowej opublikował artykuł na temat porażenia mózgowego dziecięcego i afazji.
Cukrzyca oraz hipoglikemia to schorzenia zależne od stylu życia. Ich powstawaniu towarzyszą przyrost masy ciała, spadek aktywności fizycznej i stres. Poznaj rewelacyjny, niezwykle skuteczny program terapeutyczny i
profilaktyczny, który obejmuje:
właściwe żywienie
regularne ćwiczenia fizyczne
kontrolę stresu i relaks
normalizację masy ciała.
Program umożliwia:
uzyskanie właściwej masy ciała i utrzymanie jej do końca życia
obniżenie dawek leków lub całkowite ich odstawienie
uniknięcie powikłań, hospitalizacji i leczenia chirurgicznego
odzyskanie nadziei na zdrowie i dobre samopoczucie
odzyskanie energii, radości i chęci do życia.
Rodzić po ludzku. Profesjonalny informator i poradnik porodowy dla rodziców i położnych, który zwraca uwagę na indywidualność cudownego procesu narodzin. Książka czytelnie przedstawia wartość porodu naturalnego, w szczególności zaś takiego, który może przebiegać w domu kobiety rodzącej. Autorka nie tylko opisuje warunki konieczne do takiego porodu, ale ukazuje również niezwykłą wartość pracy położnej i jej wiary w naturalną siłę, mądrość i miłość rodzącej kobiety. Książka uzupełniona jest niezwykłymi świadectwami i autentycznymi zdjęciami wspólnie rodzących rodziców, a nawet momentów narodzin dziecka. Dzięki poradnikowi przyszli rodzice mogą poznać wartość porodu naturalnego, kiedy to kobieta otoczona jest najbliższymi, rodzi w najdogodniejszej dla niej pozycji, a dziecko przychodzi na świat w najlepszym dla niego miejscu bo we własnym domu. Autorką książki jest doświadczona położna.
Nieuleczalna choroba nie musi oznaczać przegranego życia. Co zrobić, jeśli na diagnozę musimy czekać kilka lat? Jak pokonać wątpliwości i bezsilność? Kolejna książka Beaty Peszko to opis kilku lat życia autorki, od wystąpienia pierwszych objawów SM do poznania diagnozy choroby i konieczności stawienia jej czoła.Jak odnalazłam nadzieję i drogę ku zdrowiu
Nieuleczalna choroba nie musi oznaczać przegranego życia. Co zrobić, jeśli na diagnozę musimy czekać kilka lat? Jak pokonać wątpliwości i bezsilność? Kolejna książka Beaty Peszko to opis kilku lat życia autorki, od wystąpienia pierwszych objawów SM do poznania diagnozy choroby i konieczności stawienia jej czoła. Autorka przekonuje nas, że choroba nie musi nami rządzić, że mądrym, przemyślanym postępowaniem możemy dyktować jej warunki. Niezbędna jest wiara, nadzieja i pozytywne myślenie.
Książka jest napisana w formie pamiętnika i odpowiada na wiele pytań, które zadają sobie osoby dotknięte nieuleczalną chorobą.
Stwardnienie Rozsiane - wstęp
Po napisaniu pierwszej książki pt. Powrót do życia czyli o stwardnieniu rozsianym i chorobach nowotworowych inaczej, poczułam niedosyt. Odniosłam wrażenie, że zbyt mało miejsca poświęciłam w niej pierwszym symptomom choroby oraz obawom, które towarzyszyły mi do czasu otrzymania diagnozy. Dlatego postanowiłam te trudne doświadczenia przedstawić w osobnej publikacji. Pierwsze lata zmagań z chorobą spisałam w formie pamiętnika, wierząc, że ten osobisty przekaz będzie dla Czytelnika ciekawszy niż suchy opis następujących po sobie zdarzeń. Ujęłam w nim okres od wystąpienia pierwszych objawów choroby aż do otrzymania diagnozy, kiedy jak każdy człowiek, który znalazł się na życiowym zakręcie, musiałam odpowiedzieć sobie na wiele pytań i podjąć niełatwe decyzje.
Po latach obserwuję zmiany, jakie się we mnie dokonały. Pragnę podzielić się tym doświadczeniem. Mam nadzieję, że książka pomoże Czytelnikom spojrzeć na życie i chorobę z innej perspektywy. Chcę wskazać drogę, którą sama przeszłam i którą z powodzeniem kontynuuję. Choroba nie musi nami rządzić, to my mądrym oraz przemyślanym postępowaniem możemy dyktować jej warunki - oto jest moja dewiza.
Wierzę, że zawarte w książce uwagi będą pomocne dla wszystkich, którzy tak jak ja z natury są uparciuchami i zdecydowali się na jej pokonanie.
Beata Peszko,
grudzień 2011 r. Jak przeciwstawiać się złu Spis Treści
WSTĘP
1. Początek choroby. Październik 1997,
2. Wrzesień 1998
3. Październik 1999
4. Kwiecień 2001
5. Moja dalsza droga
6. W pogoni za marzeniem
7. Finał
8. Pierwsze symptomy choroby i właściwa na nie reakcja
9. J a k postępować, gdy diagnoza nic jest jeszcze znana?
10. Znamy diagnozę i co dalej?
11. Rola modlitwy w procesie zdrowienia
LITERATURA
Pamięć fascynuje badaczy od wielu wieków, gdyż jest jednym z najważniejszych procesów związanych z ludzką egzystencją.
W ostatnich latach, dzięki dynamicznemu rozwojowi nowoczesnych technik badawczych, obserwujemy ogromny postęp w poznaniu tego fenomenu, tak w ujęciu neuropsychologicznym, jak i neurobiologicznym. Pozwoliło to na usystematyzowanie wiedzy na temat istoty pamięci, jej poszczególnych aspektów, związku z czynnością kluczowych dla nich obszarów mózgu oraz na temat znaczenia zaburzeń pamięci w chorobach neurologicznych, w których zaburzenia pamięci są jednym z podstawowych objawów klinicznych choroby.
Szczególne zainteresowanie badaczy skupiło się ostatnio na możliwościach badania wczesnych etapów chorób przebiegających z otępieniem, m.in. na zjawisku tzw. łagodnych zaburzeń poznawczych (MCI, ang. mild cognitive impairment). Zaburzenie to stanowi pośredni etap pomiędzy naturalnym osłabieniem funkcji poznawczych związanych z wiekiem a otępieniem, chociaż etiopatogeneza MCI nie jest jeszcze w wystarczającym stopniu poznana.
Warto więc przybliżyć Czytelnikowi najważniejsze informacje na temat funkcjonowania procesów poznawczych, zwłaszcza pamięciowych, na temat ich znaczenia w etiopatogenezie i w obrazie klinicznym chorób neurologicznych, podstawowych metod rozpoznawania zaburzeń w tym zakresie oraz przedstawić najnowsze dane na temat możliwości poprawy funkcji kognitywnych za pomocą metod farmakologicznych i pozafarmakologicznych.
Podręcznik ten przeznaczony jest dla tych wszystkich, którzy interesują się praktycznymi aspektami psychiatrii. Powstał przede wszystkim z myślą o lekarzach w trakcie specjalizacji z psychiatrii, a także o studentach medycyny, lekarzach medycyny rodzinnej i lekarzach innych specjalności. Książka składa się z szeregu rozdziałów poświęconych najbardziej istotnym zagadnieniom psychiatrii, takim jak schizofrenia, zaburzenia afektywne i zaburzenia lękowe. Czytelnik znajdzie w niej też informacje na temat psychiatrii dzieci i młodzieży, psychiatrii wieku podeszłego, uzależnień od substancji psychoaktywnych i wiele innych.
Podręcznik ten kierujemy do lekarzy, którzy potrzebują zwięzłej, ale mimo to kompletnej wiedzy dotyczącej różnych aspektów zdrowia psychicznego. Dlatego autorzy dołożyli wszelkich starań, aby przedstawić aktualne informacje na temat podstaw diagnostyki i leczenia różnych zaburzeń psychicznych.
Szósty tom podręcznika pogłębia zagadnienia teorii i metod psychoterapii. Poszerza problematykę opracowaną w zakresie głównych szkół i nurtów w tomie "Psychoterapia. Teoria" o takie ujęcia, jak psychoanaliza brytyjska i francuska, terapia postjungowska, metapoznawcza, Ericksonowska, Mindella, terapie postmodernistyczne czy psychoterapia pozytywna.
Wśród omawianych metod są: metody narracyjne i dialogowe, hipnoza, trans hipnotyczny i metafory w terapii Ericksonowskiej, trening relaksacji, praca z podosobowościami czy interwencje z udziałem zwierząt.
Książka przedstawia wszechstronną koncepcję rozpoznawania zespołu stresu pourazowego (PTSD), depresji, lęku i innych objawów związanych z urazem psychicznym oraz wskazówki do opracowania elastycznego planu terapii przystosowanego do indywidualnych potrzeb. Chociaż model ten jest oparty głównie na teorii poznawczo-behawioralnej, autorzy kładą także znaczny nacisk na czynniki rozwojowe, znaczenie systemu rodzinnego oraz wartości humanistyczne. Przykładowe instrukcje, przypadki kliniczne oraz wskazówki dotyczące przezwyciężania możliwych trudności pomagają terapeucie w zachęceniu dzieci, nastolatków i ich rodziców do wspólnej pracy nad kształtowaniem i utrwalaniem zasadniczych umiejętności w takich sferach, jak regulacja emocji i bezpieczeństwo. Szczególną uwagę poświęcono sposobom dopasowania terapii do potrzeb pacjentów wywodzących się z różnych kultur oraz tych ze złożonymi problemami klinicznymi, a także trudną sytuacją rodzinną. W przydatnych aneksach można znaleźć listę lektur, ulotki oraz informacje na temat uzyskania dodatkowego przeszkolenia.
Miarodajny, bardzo praktyczny przewodnik, stanowi niezbędną pozycję wśród lektur psychologów i psychiatrów klinicznych, pracowników socjalnych oraz specjalistów w dziedzinach pokrewnych. Jest to także nieocenione źródło dla badaczy i studentów zainteresowanych terapią dzieci oraz PTSD.
W nowym tysiącleciu układ odpornościowy człowieka będzie narażony na ciągły atak nowych i znacznie groźniejszych niż dotąd bakterii i wirusów. Jestem przekonana, że częste stosowanie antybiotyków w połączeniu ze wzrostem poziomu zanieczyszczenia środowiska, stresem i niewłaściwymi zwyczajami żywieniowymi doprowadziły nas do stanu, który nazywam poziomem niskim lub nawet niższym niż niezbędny do życia w zdrowiu. Uważam, że wielu ludzi funkcjonuje na owym najniższym poziomie, próbując jednocześnie przetrzymać psychicznie, fizycznie, finansowo i, co najważniejsze, duchowo. Życie na tym poziomie zdrowia znacznie osłabia układ odpornościowy, co oznacza zwiększenie podatności na choroby.
W tej książce pragnę przedstawić opracowany przeze mnie program odbudowy układu odpornościowego w 90 dni. Zastosowałam go sama, aby powrócić do zdrowia po zespole przewlekłego zmęczenia, na który cierpiałam. Ta choroba trapi również setki moich pacjentów, zmagających się z zakłóceniem równowagi w organizmie. Uważam ów program Za najlepszą broń przeciwko dysfunkcji odporności. Bóg obdarzył nas naturalnymi związkami chemicznymi, o ogromnej mocy, które potrafią ulepszyć pracę układu odpornościowego tak, aby mógł skutecznie zwalczać bakterie, wirusy i pasożyty. Możemy się psychicznie, fizycznie i duchowo uzbroić przeciwko atakom na nasze ciało. Jeśli chcesz chronić zdrowie i wzmocnić układ odpornościowy - czytaj dalej, a nauczę cię, jak wzmacniać odporność i unikać zagrożeń. Po przeczytaniu tej książki będziesz dobrze wiedział, co w tym celu powinieneś czynić.
Cudowny Wewnętrzny Lekarz
Spis Treści
Podziękowania
Oświadczenie autora i wydawcy
SŁOWO WSTĘPNE
WSTĘP
MOJA WŁASNA HISTORIA
CZĘŚĆ PIERWSZA: Pierwsze 30 dni
PIERWSZE 30 DNI
DETOKSYKACJA
Oczyszczające kąpiele
ODPOWIEDŹ IMMUNOLOGICZNA
KWESTIONARIUSZ ODPOWIEDZI IMMUNOLOGICZNEJ
WODA
CUKIER
Bez cukru? Ale jak?
Dlaczego należy wyeliminować sztuczne słodziki?
NABIAŁ
PSZENICA
KOFEINA
Nie pić kawy? A co w zamian?
ALKOHOL
PALENIE TYTONIU
SÓL
ZIELONA SUPERŻYWNOŚĆ
WSPANIAŁE GRZYBY
PRZECIWUTLENIACZE
Nauka potwierdza: wypij filiżankę herbaty
OLIWA Z OLIWEK - ZASTRZYK ODPORNOŚCI
PLAN DIETETYCZNY
ĆWICZENIA FIZYCZNE
Dobry program ćwiczeń
"Wybierz ćwiczenia, które są najbardziej odpowiednie do twego stanu zdrowia
CZEGO SIĘ SPODZIEWAĆ
PODSUMOWANIE - TWOJA ODPORNOŚĆ: CO MOŻE JEJ ZAGROZIĆ?
CZĘŚĆ DRUGA: 60 dni
60 DNI
UKŁAD ODPORNOŚCIOWY POD LUPĄ. POMYŚL O CYNKU! OSIĄGANIE I UTRZYMYWANIE IDEALNEJ WAGI CIAŁA
SEN
BŁONNIK
TEST FUNKCJI JELIT
WAPŃ I MAGNEZ
DROŻDŻYCA
CO MOŻESZ JEŚĆ?
Zupa z kapusty
Zdrowe chili warzywne
Grecka kanapka z prosa
Ratatouille
60 DNI „OBUMIERANIA" (REAKCJA HERXHEIMERA)
ENZYMY POPRAWIAJĄ ODPORNOŚĆ
Enzymy i fibromyalgia
PROBIOTYKI - OBROŃCY ŻOŁĄDKA I JELIT
SKUP SIĘ NA TŁUSZCZACH
Omega-3
Zestaw omega-3 i omega-6
NATURALNE ANTYBIOTYKI
ZDROWA TARCZYCA A UKŁAD ODPORNOŚCIOWY
NADNERCZA - BATERIE ORGANIZMU
Test sprawdzający działanie nadnerczy
HORMONY A ZDROWIE
STRES A UKŁAD ODPORNOŚCIOWY
Cztery wskaźniki stresu
Stres: podejście naturalne
Pogromca stresu
Rozluźnienie mięśni uwalniające od stresu
Sposoby na szybkie rozluźnienie
Reakcja „uciekaj albo walcz"
Nowa granica w medycynie: umyśl
MODLITWA A ODPORNOŚĆ
CO BIBLIA MÓWI O STRESIE, TROSCE I LĘKU?
JESTEŚ ZESTRESOWANY? ZAŻYJ GABA
CZĘŚĆ TRZECIA: 90 dni
90 DNI
A CO Z PLANEM WŁAŚCIWEGO ODŻYWIANIA
90 DNI - SUKCES
KWESTIONARIUSZ ODPOWIEDZI IMMUNOLOGICZNEJ
PRZEPISY KULINARNE NA WZMOCNIENIE ODPORNOŚCI
Sałatka z kurczakiem w zielonej herbacie
Sałatka antipasto
Owoce z jogurtem w salaterkach
Makaron immunivera
Owocowa sałatka
Pieczona pierś indyka w sosie grillowym
Papryka nadziewana kukurydzą, fasolą i ryżem
Opiekane steki rybne z sosem pomidorowo-paprykowym
Zupa marchwiowa z curry
Indyk ze słodką papryką i grzybami shiitake
Pasta z natki pietruszki
SPRAWDŹ SWOJĄ WIEDZĘ
OCEŃ SWOJE UMIEJĘTNOŚCI
MEDYCYNA W NOWYM MILENIUM
NAJNOWSZE WIADOMOŚCI
ŻYWNOŚĆ WZMACNIAJĄCA ODPORNOŚĆ
NOWY CZYNNIK ZWALCZAJĄCY RAKA - IP6
NAUCZ SIĘ PRZYSTOSOWYWAĆ RAZEM Z ADAPTOGENAMI
KOCHANA LECYTYNA SŁUŻY CIAŁU I MÓZGOWI
ZIOŁA WZMACNIAJĄCE ODPORNOŚĆ
Aloes - Boży naturalny bandaż
Traganek (Astragalus)
Pieprz cayenne
Rumianek
Jeżówka (Echinacea)
Gorzknik kanadyjski (ang. goldenseal)
Palma sabatowa (ang. saw palmetto)
Dziurawiec (Hypericum)
Koziek lekarski (Yaleriana) - niebiański pomocnik snu
SOKI
Koktajl wzmacniający odporność
POKOCHAJ PRZEPŁUKIWANIE WĄTROBY
NATURALNE LECZENIE POWSZECHNYCH CHORÓB
Przepuklina rozworu przełykowego
Wysoki poziom cholesterolu
Zapalenie pęcherza moczowego
Zapalenie stawów
Zespól przewlekłego zmęczenia i wirus Epsteina-Barra
TRZY DODATKOWE SPOSOBY NA WZBOGACENIE EFEKTÓW PROGRAMU
ODBUDOWY
Krem z progesteronem
Krem z glukozaminą
Krem do twarzy
EPILOG: SZPITALE, HOLLYWOOD I UZDROWIENIE
ŚWIADECTWA ZWYCIĘSTWA!
Załącznik A: ŹRÓDŁA ORAZ PROPOZYCJE INTERESUJĄCYCH KSIĄŻEK Załącznik B: DODATKOWE INFORMACJE
?...To książka, dzięki której miliony osób na całym świecie odzyskało poprawny wzrok. Każdy człowiek z wadą wzroku koniecznie powinien się z nią zapoznać...?
Po blisko 50 latach praktyki, na podstawie analizy tysięcy skutecznie wyleczonych przypadków wad wzroku prof. Dr William H. Bates udowodnił, że większość ludzi z wadami wzroku nie musi, a nawet nie powinna, nosić okularów.
Oczy w okularach stają się ?leniwe?. Potrzebują treningu. Metoda Batesa jest serią prostych, łatwych do wykonania ćwiczeń relaksujących oraz usprawniających mięśnie oczu. Dzięki tej metodzie można przywrócić prawidłowe widzenie i używać oczu bez stanu napięcia i stresu, a dzięki temu stać się bardziej efektywnym we wszystkich podejmowanych działaniach.
Dr Bates wyprzedził o wiele lat rozwój medycyny, dopiero badania w stanie nieważkości potwierdziły to, do czego on doszedł kilkadziesiąt lat wcześniej.
Książka ta jest znakomitym uzupełnieniem pozycji Samoleczenie wzroku ? dobrze znanej na naszym rynku.
Trzy cechy - przywiązanie cechujące się poczuciem bezpieczeństwa, elastyczność i umiejętność wychowywania dzieci mających poczucie bezpieczeństwa - są skorelowane ze zdolnością jednostki do refleksji nad własnym doświadczeniem. Te same trzy motywy organizują model terapii jako przemiany przez relację. W tym modelu relacja pacjenta z terapeutą jest podłożem zmian i ma pierwszorzędne znaczenie. Stanowi bezpieczną bazę będącą warunkiem koniecznym eksploracji, rozwoju i zmiany. Relacja jest także kontekstem, w którym terapeuta i pacjent po znalezieniu przestrzeni psychicznej dla tych doznań mogą starać się je zrozumieć.
Jasne i przystępne opracowanie naukowe prezentujące najnowsze osiągnięcia w teorii przywiązania, intersubiektywności, neuronauki społecznej i uważności. Autor nakłada te "mapy pojęciowe" na praktykę terapii, by zapoznać z nią czytelnika i stworzyć nową wizję terapii. To lektura obowiązkowa dla psychoterapeutów pragnących pozostać na bieżąco w swojej dziedzinie oraz bogate źródło wiedzy dla uczących się klinicystów.
dr Christopher K. Germer, Cambridge, Massachusetts.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?