Ideologie codzienności to druga książka serii Oblicza Komunikacji poświęcona problemom ideologii. Wrocławscy lingwiści zaprosili do udziału w niej reprezentantów różnych dziedzin wiedzy, których artykuły (w sumie 33 teksty) tworzą interdyscyplinarną perspektywę badań relacji zachodzących w obszarze język ? komunikacja ? ideologia. Prace składające się na tom, zebrane w czterech grupach tematycznych: Polityka ? media ? społeczeństwo, Religia, Reklama oraz Płeć w kulturze masowej, są cennym przyczynkiem w dyskusji nad rolą ideologii i mediów we współczesnej kulturze.
Badania nad materiałem rzeźby. Uporządkowanie problemów
Kamień w Katedrze Wrocławskiej - jak to widzi petrograf
Technika wykonania XIV-wiecznego zespołu rzeźbiarskiego w kościele NMP na Zamku Wysokim w Malborku i jej artystyczne konsekwencje
Zastosowanie brązu w greckiej plastyce VI i V wieku p.n.e. Jako przyczynek do rozważań nad estetyką oraz hierarchią materiałów rzeźbiarskich
Barokowa iluzja. O roli materiału w aranżacji reprezentacyjnych barokowych wnętrz
Celem pracy jest wprowadzenie do doktryny społecznej papieża Benedykta XVI. Ma ona charakter otwarty i podobnie jak doktryna św. Augustyna zbudowana jest na metodzie platońskiej. Idee papieża dotyczą przede wszystkim ochrony człowieka. Cele i zadania państwa są związane z zabezpieczeniem godności człowieka i wspólnoty społecznej lokalnej, narodowej i międzynarodowej.
ze Wstępu
Wprowadzenie do teorii marketingu politycznego
Marketing polityczny i kampanie wyborcze w USA
Wyborca na rynku politycznym
Public relations w polityce
Lobbing jako strategia promocji interesów grupowych
Obecność Boga w Jego wizerunku czy kult słynących z łask świętych obrazów to zagadnienia intrygujące nie tylko teologów czy religioznawców, ale także innych humanistów. W książce Figura i hostia autor z naukowego punktu widzenia w fascynujący sposób ukazuje, jak w średniowieczu postrzegano obecność boską w artystycznych przedstawieniach i w jaki sposób te wizerunki oddziaływały na wiernych. Książka ta to nie tylko opracowanie z zakresu historii sztuki, ale także studium o szeroko pojętej kulturze ludzi z przeszłości.
Książka poświęcona jest doświadczeniu Zagłady widzianej z perspektywy żydowskiego dziecka. Wyjątkowość dziecięcego punktu widzenia polega na tym, że Holokaust nie burzy żadnej poprzedzającej go wizji świata, staje się natomiast obszarem pierwszych rozpoznań. Prowadzone tu analizy ukazują, w jaki sposób owe rozpoznania są dokonywane, gdzie w wypowiedziach dziecka przebiega granica wyrażalności, o której tak często mówimy w odniesieniu do kategorii traumy. W pierwszej części zatytułowanej „Okupacyjne »tu i teraz«” przedmiotem rozważań są dzienniki i wypracowania napisane po polsku przez dzieci żydowskie podczas drugiej wojny światowej. Część druga „Literackie powroty do dzieciństwa czasu Zagłady” poświęcona jest polskiej literaturze wspomnieniowej, której autorzy wracają pamięcią do lat dziecinnych naznaczonych doświadczeniem Holokaustu.
Wielkie pielgrzymki do Ziemi Świętej, do Rzymu i do grobu św. Jakuba w Composteli mogły trwać rok i dłużej. Człowiek je podejmujący wyruszał na niepewne, opuszczał rodzinę, towarzyszy pracy, parafię, miasto. Przed nim – niebezpieczeństwa i trudy drogi, nowi ludzie i nowe krajobrazy; przed nim nieznane. Nieznane? Późnośredniowieczny pielgrzym wiedział którędy, dokąd i po co podąża – jego poprzednicy pozostawili mu relacje, itineraria, przewodniki i opisy miejsc świętych. Konfrontował więc nieustannie swoją wiedzę i wyobraźnię z doświadczaną w czasie pielgrzymki rzeczywistością.
Oparte na najobszerniejszych relacjach badania dały wspaniały fresk późnośredniowiecznego wielkiego pielgrzymowania, kierujący uwagę na to, co można by określić jako najwyższy stopień przyswojenia i zracjonalizowania wiedzy religijnej i odrębności kultur, percepcji czasu i przestrzeni. Nie wszyscy mogli się nań wspiąć. W zapisie zbiorowego doświadczenia drogi, wspólnego uczestnictwa w pielgrzymim rytuale możemy odczytać odmienne przeżywanie świętości, różne dostrzeganie i postrzeganie śladów kultury starożytnej w Rzymie czy obcości cywilizacji islamu na Bliskim Wschodzie, indywidualne, wreszcie, spotkanie z wielkim dziedzictwem fabularnym i legendarnym na drodze św. Jakuba. I o tej konfrontacji – zderzeniu percepcji późnośredniowiecznego mieszczanina z bogactwem obrazów i treści, jakie oferowała mu wielka pielgrzymka, a które w pełni dostępne było tylko nielicznym, najlepiej wykształconym pątnikom – jest ta książka.
Spis Treści :
Introduction
The method
Chapter 1. Basic information on polygraph examination 1.1. Examination techniques
1.1.1. Control question technique
1.1.2. “Guilty knowledge test” technique
1.2. Polygraph and the recording technique
Chapter 2. Slandering innocent people by the murderer
2.1. Prosecutor’s hypothesis
2.1.1. 1st version
2.1.2. 2nd version
2.2. Verifi cation of the 1st version of the murder
2.2.1. Examination of the main suspect (the would-be father)
2.2.2. Examination of the second suspect (the young man’s father)
2.3. Verifi cation of the 2nd version of the murder
2.3.1. Examination of the victim’s father
2.3.2. Examination of the victim’s sister
2.4. Further investigation versions
2.5. Conclusion of the case
Chapter 3. Tragic end of a love affair when the wife was away 3.1. Investigation hypothesis
3.1.1. Examination of a probable witness
3.1.2. Examination of the main suspect
3.2. Conclusion of the case
Chapter 4. Gypsies murdered by Gypsies – breaking a tribal taboo
4.1. The prosecutor’s hypothesis
4.1.1. Examination of the fi rst suspect (Jacek D.)
4.1.2. Examination of the second suspect (Szymon G.)
4.2. Conclusion of the case
4.3. Comments ....
Książka analizuje skomplikowane relacje polityczne między władzami Królestwa Kongresowego a ruchem chasydzkim w latach 1815–1864. Jednym z najważniejszych jej ustaleń jest konstatacja, że czynnikiem kształtującym w przemożny sposób politykę państwa wobec chasydyzmu nie były plany i dalekosiężne strategie państwowe, lecz raczej mikropraktyki biurokratyczne i mentalność urzędników wszystkich szczebli, począwszy od namiestnika, przez ministrów, po burmistrzów i żandarmów. studium skupia się więc na analizie wpływu tego typu postaw i sposobów działania administracji, procesów decyzyjnych, mikropolitycznych mechanizmów czy czynników „niskich” i pozamerytorycznych na ostateczny kształt polityki państwa wobec ruchu chasydzkiego i zapewne wobec całej społeczności żydowskiej. W tym sensie praca jest monografią polityki uprawianej przez władze Królestwa Kongresowego nie tylko wobec chasydyzmu, ale także ogólniejszego rozwoju polityki tego państwa, jej mechanizmów, uwarunkowań i ograniczeń. Drugim, równie istotnym zagadnieniem analizowanym w książce jest rozwój chasydzkiego zaangażowania politycznego i jego związek z dziejami samego ruchu chasydzkiego oraz kontekstem Królestwa Kongresowego. Wydaje się bowiem, że wysoka polityczna aktywność i skuteczność chasydzkich przywódców stanowiły jedną z najbardziej charakterystycznych cech chasydyzmu polskiego w XiX wieku. Czynnikami, które do takiej aktywności skłaniały, były przede wszystkim „polityka żydowska” i praktyka administracyjna królestwa kongresowego, ułatwiające skuteczne interwencje na drodze administracyjno-prawnej, a wraz ze zmianą kierunku tej polityki – wręcz do współpracy zachęcały. Skuteczność chasydzkich interwencji nie mogła pozostać bez wpływu na ocenę tego ruchu przez całą społeczność żydowską, która właśnie w chasydyzmie zaczęła postrzegać swojego prawomocnego przedstawiciela i najskuteczniejszego obrońcę. To wszystko odcisnęło piętno na dynamice rozwoju ruchu chasydzkiego na ziemiach centralnej Polski, a w pewnym sensie także na ogólniejszych dziejach społeczności żydowskiej.
Opactwo Cystersów to zbiór 23 artykułów historyków sztuki, historyków, architektów, muzealników i konserwatorów z Polski, Słowacji i Niemiec, które dotyczą zarówno przeszłości klasztoru w Lubiążu, jak i twórców związanych z tym ośrodkiem. Książka stanowi pokłosie konferencji naukowej zorganizowanej w Lubiążu ramach “Tygodnia Willmannowskiego” w 2006 roku.
Czy w szkołach publicznych dopuszczalne są praktyki religijne? Czy państwo powinno subsydiować wyznaniowe szkoły i organizacje pożytku publicznego? Czy związki wyznaniowe powinny płacić podatki? Czy państwo ma obowiązek uwzględniać wolność religijną pewnych grup obywateli, ustanawiając prawa obowiązujące powszechnie? Analizując rozstrzygnięcia tych i wielu innych dylematów, autor przedstawia amerykański model relacji pomiędzy państwem a Kościołem i, szerzej, religią. Tytułowa granica wolności religijnej to linia demarkacyjna, która musi oddzielać zakres swobodnego praktykowania przez każdego człowieka własnej religii od uzasadnionych roszczeń innych do respektowania ich fundamentalnych praw, bezpieczeństwa, zdrowia itd. W swych rozważaniach autor uwzględnia zarówno aktualny stan prawny, wynikający z ustawodawstwa Kongresu i przede wszystkim orzecznictwa Sądu Najwyższego, jak i faktyczną obecność religii w amerykańskim życiu publicznym oraz szerokie spektrum poglądów i postaw różnych środowisk społecznych i religijnych w tej dziedzinie.
Ukraińskie tłumaczenia Biblii na tle europejskim
Pismo św. w kulturze europejskiej
Biblia w językach zachodnioeuropejskich
Pismo św. w językach słowiańskich
Biblia w języku ukraińskim
Dualizm przypadka rzeczownikow męskonieżywotnych
Zdania mono- i polipredykatywne
Predykat w formie f u t u r u m syntetycznego
Predykat w formie p l u s q u a m p e r f e c t u m
Predykat w formie bezosobowe
Situational Sequencing Tests in Polygraph Examination.
Premises for elaboratong the SST technique in the legal and methodological context of polygraph examination in Polen.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?