Masa przykładów wziętych z codziennego życia. Tona dowcipów i anegdot. Kilogramy ilustracji. Garść ćwiczeń i testów. Przestępny język. Wartościowe podpowiedzi. Praktyczne narzędzia. To wszystko znajdziesz w jednej książce: Komunikacja bez barier. Jak rozumieć i być rozumianym.
Efektywne komunikowanie się jest podstawą w relacjach biznesowych, rodzinnych i uczuciowych. Jest kluczową umiejętnością człowieka. Ludzie, którzy potrafili rozmawiać naprawdę efektywnie, porzucili swoje monologi na rzecz wartościowych dialogów zmieniali swoje życie na lepsze. Odnosili sukcesy w pracy i w życiu prywatnym. Stawali się szczęśliwsi. Gdyż od tego w jaki sposób potrafisz się komunikować zależy jakość twojego życia.
Świat idzie do przodu a wraz z nim kolejne pokolenia Igreków i Zetów sięgają po coraz nowsze narzędzia komunikacji. Pokolenia „teleinformatyczne” w przeważającej mierze wykorzystują social media i inne komunikatory, które z jednej strony pozwalają im pokonać barierę czasu i przestrzeni, jednak zubożają ludzkie relacje. Jednak nawet najnowsze zdobycze technologii nie zastąpią zwyklej międzyludzkiej rozmowy, dialogu, wspólnego porozumienia, bliskości. Ale rozmawiać tak, aby się wzajemnie rozumieć, aby rozmowa była prawdziwym dialogiem trzeba się najpierw nauczyć.
Z książki Komunikacja bez barier. Jak rozumieć i być rozumianym dowiesz się, między innymi:
dlaczego skuteczna komunikacja jest ważna w życiu każdego z nas, jak wygląda proces komunikacji, podstawowych błędach i barierach w komunikacji i jak sobie z nimi radzić, podstawowych narzędziach utrzymywania rozmowy na właściwym kursie i docierania do wybranego portu, jak sobie radzić z emocjami i reakcjami swoimi i innych, jak rozmawiać szanując innych i zachowując szacunek do siebie, jak, dzięki komunikacji bez przemocy żyć w harmonii z innymi i budować pozytywne relacje osobiste i zawodowe. Po uważnym przeczytaniu tej książki dowiesz się, jak umiejętnie budować satysfakcjonujące relacje zawodowe oraz dobre relacje osobiste.
Jeśli jesteś:
mężem bądź żoną,
dziewczyną swojego chłopaka lub chłopakiem swojej dziewczyny,
rodzicem bądź dzieckiem,
nauczycielem lub uczniem,
szefem bądź pracownikiem…
to niewątpliwie książka dla ciebie! Dlaczego? Ponieważ to bardzo praktyczny poradnik z przykładami problemów w komunikacji, które przydarzają się każdemu oraz prostymi podpowiedziami, jak ich unikać i poprawić relacje międzyludzkie za pomocą odpowiedzialnego porozumiewania się. A do tego napisana z poczuciem humoru i ilustrowana świetnymi rysunkami Kate Bauer.
***
Żadna pojedyncza konwersacja na gwarantuje zmiany ścieżki kariery, firmy, relacji czy życia, każda pojedyncza rozmowa MOŻE to uczynnić.
Susan Scott,
Jak mówić, by inni nas słuchali? Jak słuchać, by inni nam mówili? Te pytania zadajemy sobie od dawna, bo nikt nie ma wątpliwości, jak wielka jest moc porozumienia i destruktywna siła nieporozumień - na szczęście przybywa nam wiedzy na temat komunikacji - a ta książka jest świetnym, praktycznym przewodnikiem dla każdego z nas.
Jacek Santorski , założyciel Akademii Psychologii Przywództwa
Jeżeli podkreślimy rolę komunikacji w stosunkach biznesowych, a tym zagadnieniem w tej książce byłem szczególnie zainteresowany – to warto zadać sobie pytanie, czy komunikacji można się nauczyć, czy też skazani jesteśmy na kod zapisany w genach. W tym zakresie zgadzam się z opinią, którą wygłosił Brian Tracy, że „komunikacja to umiejętność, której można się nauczyć”. To jak jazda na rowerze, czy pisanie na maszynie. Jeśli tylko nad nią popracujesz, możesz bardzo szybko poprawić jakość każdej części swojego życia”. Mając to na uwadze tym bardziej polecam omawianą książkę, bowiem stanowi ona znakomity podręcznik do nauki komunikacji pomiędzy ludźmi.
Przemysław Trawa, Prezes Zarządu Międzynarodowe Targi Poznańskie
Teoria gier. Być może coś o niej słyszałeś lub może widziałeś ?lm PIĘKNY UMYSŁ i zacząłeś się zastanawiać, jak owa teoria może ci pomóc w rozegraniu własnego życia. Ta książka powie, jak to zrobić.
Praca i życie prywatne to ciąg niekończących się decyzji. Każdy z nas jest strategiem, niezależnie od tego, czy nam się to podoba, czy nie.
Pamiętasz, jak ostatnio targowałeś się z własnym dzieckiem, o której godzinie powinno pójść spać? A może zastanawiasz się właśnie, jak twoja ?rma powinna zareagować na cięcie cen rywala? Czy udało ci się kiedykolwiek dotrzymać postanowień noworocznych? Każdy z nas codziennie napotyka niezliczoną ilość sytuacji, które wymagają strategicznego działania. Możesz jakoś brnąć dalej w nadziei na łut szczęścia, albo możesz dowiedzieć się, jak rozpoznawać, a nawet przewidywać takie sytuacje i nauczyć się, jak wtedy reagować.
Avinash K. Dixit i Barry J. Nalebuff to światowi eksperci w teorii gier. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w nauczaniu i praktyce zrozumieli, że najlepszym sposobem wyłożenia tej nauki i przekształcenia jej w użyteczne narzędzie dnia codziennego jest zilustrowanie pojęć mnóstwem historii i przykładów.
SZTUKA STRATEGII pełna jest opowieści ze świata biznesu, polityki, sportu. Znajdziesz tu coś o muzyce, coś o negocjacjach, coś o ?lmach. Niezależnie od tego, czy autorzy omawiają sposoby zrzucenia wagi, zdobycia upragnionej rzeczy na eBayu, czy też to, jak stać się lepszym negocjatorem, rodzicem, tenisistą, zawsze dostarczają czytelnikowi sporej dawki rozrywki i wnikliwych spostrzeżeń.
Dzięki lekcjom zawartym w książce dowiesz się, jak wyprowadzić rywali w pole, ale również jak znaleźć z innymi wspólny język i osiągnąć to, do czego dążysz. A jeśli chcesz grać czysto, poleć tę książkę swoim rywalom.
***
Gdy już przeczytasz tę fantastyczną książkę, będziesz znał całkowicie nowe i wielce przebiegłe sposoby podejmowania decyzji. Anegdoty i przykłady w niej zawarte zadziwią cię.
Sylvia Nasar, autorka Pięknego umysłu
Przez lata zadawano mi te same pytania – co przeczytać, by nauczyć się teorii gier albo chociaż się z nią zapoznać. Wreszcie wybrałem MYŚLENIE STRATEGICZNE Dixita i Nalebuffa. Teraz mogę polecić z jeszcze większym entuzjazmem ich cudownie genialną nową książkę. A jeśli już znacie teorię gier, po prostu się nią cieszcie.
Thomas C. Shelling, laureat Nagrody Nobla w dziedzinie ekonomii
***
AVINASH DIXIT wykłada ekonomię na Uniwersytecie Princeton. Zajmuje tam stanowisko profesorskie funduszu Johna J.F. Sherrerda.
BARRY NALEBUFF wykłada ekonomię w Yale School of Management. Zajmuje tam stanowisko profesorskie funduszu Miltona Steinbacha.
Dixit jest jednym z najwybitniejszych naukowców i wykładowców wśród ekonomistów. Nalebuff wykorzystuje teorię gier w pracy konsultanta. Jest również współzałożycielem jednej z najprężniej rozwijających się ?rm w Stanach Zjednoczonych – Honest Tea.
W życiu codziennym każdy z nas chciałby częściej słyszeć słowo „tak”. „Tak” łączy nas z innymi. Otwiera zamknięte drzwi. Choć „tak” jest prostym słowem, nie znaczy to wcale, że łatwo jest zapewnić sobie to, by słyszeć je od innych. A przynajmniej bez znajomości określonych aspektów procesu perswazji.
Niniejsza książeczka, Świat na TAK!, pełna mądrych, przydatnych informacji oraz praktycznych rad i wskazówek, których udzielają autorzy – mistrzowie sztuki wywierania wpływu i perswazji – jest idealnym poradnikiem dla każdego, kto pragnie dla siebie od świata czegoś więcej.
Składa się z 21 praktycznych rozdziałów, z których każdy omawia sposób, w jaki możesz zwiększyć szanse na to, by dana osoba zgodziła się na twoją prośbę lub spełniła twoje żądanie. Te ponadczasowe zasady możesz wykorzystywać w celu pokonywania mnóstwa różnego rodzaju wyzwań – od naprawy popsutych relacji z drugą osobą do wynegocjowania wyższego wynagrodzenia za pracę, od skutecznego przekonywania niezdecydowanego przyjaciela do budowania własnej marki na rynku.
Dzięki niej odkryjesz:
• jaka pojedyncza zmiana w doborze słów oraz timingu wypowiedzi może zwiększyć szanse na to, że twoja prośba zostanie spełniona;
• znaczenie i pozytywne oddziaływanie „osobistego podejścia”;
• jak w porównaniu z innymi zrobić jak najlepsze wrażenie.
Ten kieszonkowy poradnik to klucz do pomnożenia twoich szans i zwiększenia twoich możliwości, który sprawi, że świat będzie odtąd mówił „tak” tobie, twoim ideom i prośbom.
Ta książka pokaże ci, jak wydobyć to, co najlepsze, z najgorszych ludzkich wcieleń.
Ludzie, których nie możesz znieść, to te trudne osoby, które albo nie robią tego, czego od nich oczekujesz, albo robią to, czego nie chcesz – i zupełnie nie wiesz, co masz z tym począć. Cóż, od tej chwili nie musisz już być ofiarą!
Chociaż nie jesteś w stanie zmienić trudnych ludzi, możesz komunikować się z nimi w taki sposób, że sami się zmienią. Cała sztuka polega na tym, aby wiedzieć, jak do nich dotrzeć, kiedy się źle zachowują. Kirschner i Brinkman pomogą ci wycisnąć pozytywne rezultaty z nawet najbardziej skomplikowanych interakcji, których prawdopodobnie doświadczasz.
Ich książka Jak radzić sobie z ludźmi, których nie da się znieść pomoże ci radzić sobie ze złymi zachowaniami w pozytywny, profesjonalny sposób. Dzięki niej nauczysz się wykonywać zadania i dobrze współżyć nawet z osobami, które mają zadziwiającą zdolność sabotowania, psucia i zakłócania twoich planów, potrzeb i pragnień. Dowiesz się, jak:
używać wyrafinowanych technik słuchania, które otworzą ci drzwi do ludzkich umysłów, serc i najgłębszych potrzeb; stosować umiejętności przejmowania kontroli, które zmieniają konflikt we współpracę poprzez redukowanie różnic pomiędzy ludźmi; przekształcać destrukcyjne zachowania Czołgów, Snajperów, Wszystkowiedzących, Malkontentów, Męczenników, Wścibskich i innych trudnych rodzajów ludzkich. Czy masz do czynienia ze współpracownikiem, który próbuje zebrać poklask za twoją pracę, czy członkiem dalszej rodziny, który nie respektuje żadnych osobistych granic, książka Jak radzić sobie z ludźmi, których nie da się znieść zapewni ci narzędzia i konkretne strategie postępowania w obliczu tych sytuacji. Dowiesz się dokładnie, co możesz zrobić, aby przestali jęczeć, atakować cię, wybuchać czy łamać obietnice.
Ta książka pomoże ci stawić czoło nawet najgorszym typom osobowościowym!
***
Dr Rick Kirschner i dr Rick Brinkman są zawodowymi mówcami i trenerami. Jeżdżą po całym świecie, wygłaszając zabawne mowy przewodnie i prowadząc programy treningowe. Ich portfolio klientów obejmuje NASA, AT&T, Hewletta-Packarda, Texaco, Inc. 500 Conference, Young Presidents Organization, U.S. Army i setki innych korporacji, agencji rządowych i stowarzyszeń zawodowych.
Są także współautorami wielu programów treningowych, w tym bestsellerowego How to Deal with Difficult People. Ich książka Jak radzić sobie z ludźmi, których nie da się znieść stała się międzynarodowym bestsellerem i została przetłumaczona na ponad 20 języków.
Inspirujący kurs (książka + płyta audio) pokaże ci wiele metod pracy nad sobą, które pozwolą ci określić swoje cechy osobowości, a także wyćwiczyć przydatne umiejętności i ukształtować nawyki. Wiara w siebie, wnikliwość, wytrwałość, odwaga oraz entuzjazm uzupełniony realistycznym spojrzeniem na rzeczywistość, zaprzężone do tworzenia i urzeczywistniania śmiałych planów, mogą przynieść znakomite rezultaty. Wzmacniając się wzajemnie, cechy te sprawią, że będziesz miał coraz więcej mądrej pewności siebie, staniesz się bardziej otwarty na otoczenie oraz będziesz czerpać z życia prawdziwą satysfakcję.
Do książki dołączona jest płyta z nagraniem kursu w wykonaniu Olgierda Łukaszewicza, Piotra Borowca i Grażyny Wolszczak, którzy wraz z zespołem Personality Improvement Institute pomogą ci w szukaniu odpowiedzi m.in. na takie zagadnienia:
Czy wierzysz w siebie? Czy masz świadomość ogromu możliwości twojego umysłu? Jak traktujesz niepowodzenia? Są dla ciebie tylko nieodłącznym elementem realizacji planu czy raczej powodem do rezygnacji?
Co jest istotą wnikliwości? Co wnikliwość ma wspólnego z kreatywnością? Jak wpływa na realizację zamierzeń w różnych sferach życia? Czy i w jakim stopniu strzeże przed popełnianiem błędów?
Jak rozwinąć wytrwałość? Jak w pełni wykorzystać jej moc w codziennym życiu? Co przeszkadza w byciu wytrwałym?
Czym jest odwaga w dzisiejszych czasach? Jak dbać o jej właściwy poziom, czyli zarówno chronić się przed rezygnacją z marzeń z powodu braku odwagi, jak i nie działać brawurowo wskutek jej nadmiaru?
Dlaczego entuzjazm jest cechą kluczową? Czy można spowodować, by pojawiał się „na życzenie”, nawet przy zadaniach traktowanych jak przykry obowiązek?
Co oznacza pojęcie realizm? Czy można wykształcić w sobie pozytywny realizm, który pozwala śmiało patrzeć w przyszłość i nie popadać w narzekanie?
Jeśli myślisz, że ludzie, którzy osiągnęli sukces, zrobili karierę i są szczęśliwi, dostali po prostu więcej od losu, to się mylisz. Oni są tacy sami jak my, tylko odkryli swoje talenty i uzdolnienia i zrobili z nich użytek. Dzięki niniejszemu kursowi ty także możesz rozwinąć kluczowe cechy osobowości umożliwiające urzeczywistnienie własnych marzeń i nadać swojemu życiu właściwy kierunek.
*** Dr Zofia Migus-Bębnowicz - Od 14 lat doradca biznesowy w zakresie systemów zarządzania, m.in.: jakości, ochrony środowiska, bezpieczeństwa i higieny pracy, bezpieczeństwa informacji. Audytor wiodący systemów zarządzania jakością ISO 9001, ekspert Warmińsko-Mazurskiej Nagrody Jakości, akredytowany przy PARP ekspert CSR, Trener Lloyd’s Register Quality Assurance Ltd.
Doktor nauk humanistycznych w zakresie filozofii łączący myślenie filozoficzne z praktyką zarządzania. Nauczyciel akademicki przedmiotów: zarządzanie jakością, komunikacja, negocjacje, przedsiębiorczość, etyka biznesu, prakseologia, ekofilozofia, zarządzanie organizacją, zarządzanie zespołem.
Co muszę zrobić, aby piąć się w górę w tej organizacji? Na co będzie zwracać uwagę mój szef, oceniając mój potencjał? Co się stanie, gdy trafię na listę talentów? Czy z tej listy można zostać wykreślonym – i co robić, gdyby taki scenariusz się zrealizował?
Potencjał przywódczy to klucz do awansów i najwyższych szczebli hierarchii organizacyjnej. Większość firm trzyma jednak listy swoich największych talentów w ścisłej tajemnicy. Jeszcze ściślej strzeże się informacji dotyczących procesów oceniania wykorzystywanych do typowania przyszłych liderów.
Niniejsza książka uchyla rąbka tej tajemnicy i podpowiada, jak obrać i utrzymać właściwy kurs – jak podążać ścieżką szybkiej kariery. Jay Conger i Allan Church, eksperci w dziedzinie rozwoju kompetencji przywódczych, odwołują się do wyników licznych badań i swoich wieloletnich doświadczeń, aby udzielić odpowiedzi na powyższe pytania. Prezentują pięć kluczowych umiejętności, które odróżniają ludzi o dużym potencjale od wszystkich innych. Skupiając się na zwiększaniu swoich kompetencji w każdym z tych obszarów, możesz wywrzeć wpływ na proces oceny twojej osoby i oddziaływać na to, jak twój szef i współpracownicy postrzegają cię w warunkach zawodowych.
Swoje rady dotyczące praktyki i doskonalenia się w każdym z tych kluczowych obszarów autorzy ilustrują licznymi przykładami – dotyczącymi zarówno doświadczeń ludzi, którzy właśnie otrzymali swój pierwszy awans, jak i tych, którym niewiele już brakuje do objęcia najwyższych stanowisk w firmie. W książce znalazły się też wskazówki, dzięki którym można rozpoznać konkretne procesy stosowane przez firmę do identyfikacji i wspierania talentów, jak również wskazać te kompetencje, do których firma przywiązuje największą wagę.
Dzięki tej książce nie tylko rozwiniesz swój potencjał przywódczy, ale także dowiesz się, jak świadomie pokierować swoją karierą zawodową.
***
To praktyczny przewodnik dotyczący pięciu podstawowych kompetencji, które musi posiąść każdy lider, który się pragnie wspinać po korporacyjnej drabinie. Rewelacyjny zbiór porad!
Tina Daniels, dyrektor Agency Business Development, Google
Praktyczna i poparta faktami naukowymi książka o tym, jak maksymalnie wykorzystać swój potencjał i utrzymać się na szczycie. To lektura obowiązkowa dla każdego, kto pragnie zostać przywódcą i sprawnie dostosowywać się do zmieniających się realiów świata.
Peter M. Fasolo, wiceprezes i dyrektor ds. HR, Johnson & Johnson
Książka Awans gwarantowany wskazuje czynniki, które mogą znacząco przyspieszyć twoją karierę i zagwarantować, że podczas dyskusji o rozwoju talentów twoje nazwisko nie zostanie pominięte.
Chris Kempczinski, prezes, McDonald’s USA
Przekazując tę książkę swoim czytelnikom, Conger i Church w zasadzie gwarantują im awans. To niezwykle czytelna mapa drogowa, z której jasno wynika, co należy robić, żeby się wyróżnić i przewodzić z maksymalną skutecznością.
Claudia Raigoza, menedżer produktu, First Data Corporation
***
Jay A. Conger jest ekspertem w dziedzinie wspierania rozwoju kompetencji przywódczych. Pracował z tysiącami liderów i napisał piętnaście książek oraz ponad sto artykułów dotyczących różnych aspektów przywództwa. Prowadzi badania nad przywództwem w Claremont McKenna College i jest jednym z najbardziej cenionych nauczycieli zarządzania.
Allan H. Church jest wiceprezesem w firmie PepsiCo i odpowiada w niej za ocenę i rozwój talentów w skali globalnej. Jest doświadczonym praktykiem w dziedzinie zarządzania talentami i rozwojem organizacją. Opracował wiele różnych strategii i narzędzi wykorzystywanych do wspierania rozwoju talentów na całym świecie. Jest autorem kilku książek oraz ponad stu pięćdziesięciu artykułów dotyczących teorii i praktyki przywództwa, jak również badań prowadzonych w tej dziedzinie. Prowadzi zajęcia z zarządzania talentami na Teachers College przy Columbia University. Prowadzi również badania w ramach Society for Industrial and Organizational Psychology.
„Kreatywność” to książka dla menedżerów, którzy chcą budować wraz ze swoimi współpracownikami środowisko pracy oparte kreatywności oraz jak, poprzez odrzucenie konwencji, usprawniać procesy w firmie, To także pierwszy wgląd za kulisy wytwórni filmów animowanych Pixar.
Dzięki niej możemy zajrzeć na spotkania, autopsje, narady „zespołu mózgowców" (Braintrust), podczas których powstawały jedne z najpopularniejszych filmów w historii kinematografii. W założeniu jest to książka o tym, w jaki sposób można zbudować w firmie kreatywną kulturę – ale również, jak pisze sam współzałożyciel i prezes Pixara, Ed Catmull, „wyraz idei, które według mnie pozwalają wyzwolić w nas to, co najlepsze".
Od blisko dwudziestu lat Pixar zajmuje dominującą pozycję w świecie animacji, tworząc takie filmy, jak trylogia „Toy Story”, „Potwory i spółka”, „Gdzie jest Nemo”, „Iniemamocni”, „Odlot” i „WALL-E”, które biły rekordy widowni i zebrały łącznie 30 Oscarów. Radość opowiadania historii, pomysłowe scenariusze, autentyczne emocje: pod wieloma względami filmy wytwórni Pixar same w sobie pokazują, czym jest kreatywność. Catmull ujawnia ideały i techniki wykorzystywane przez Pixara, które sprawiły, że wytwórnia jest dziś tak podziwiana – i zyskowna.
Ta książka zawiera mnóstwo sprawdzonych recept na to, by stale podkręcać kreatywność, nie zabijać jej biurokracją i uważnie przyglądać się wszystkiemu, co może jej zagrozić.
A oto garść porad Eda Catmulla:
Jeśli uda ci się zebrać odpowiedni zespół, także pomysły mogą okazać się właściwe. Zawsze staraj się zatrudniać ludzi mądrzejszych od siebie. Jeśli w twojej organizacji są ludzie, którzy nie mają swobody działania, przegrasz. Nie odrzucaj żadnych pomysłów, nawet jeśli pochodzą z nieoczekiwanych kierunków. Nie wystarczy być jedynie otwartym na pomysły innych. ***
Ta książka to największy prezent, jaki mógł podarować czytelnikom Ed Catmull. To zbiór złotych zasad i idei, których podstawą jest rozwijanie kreatywności. Bez względu na stopień biznesowego zaawansowania jest to także uniwersalny podręcznik nie tylko o zarządzaniu.
- Piotr Jaworowski, Ars Thanea
***
Ed Catmull jest współzałożycielem Pixar Animation Studios i prezesem Pixar Animation oraz Disney Animation. Zdobył pięć Nagród Akademii Filmowej, w tym nagrodę imienia Gordona E. Sawyera za wkład w branżę filmową w dziedzinie grafiki komputerowej. Doktorat z zakresu informatyki uzyskał na Uniwersytecie Utah. Mieszka w San Francisco z żoną i dziećmi.
Amy Wallace jest dziennikarką, której artykuły publikowane były na łamach „GQ”, „Wired”, „The New Yorker” oraz „The New York Times Magazine”. obecnie zajmuje stanowisko redaktora naczelnego magazynu „Los Angeles”. Wcześniej pracowała w charakterze reportera i redaktora w „Los Angeles Times”, a także prowadziła własną kolumnę w dziale biznesowym niedzielnego wydania „The New York Times”.
Ile razy zgodziłeś się spełnić czyjąś prośbę, nawet się nad tym nie zastanawiając? Ile razy żałowałeś, że zgłosiłeś się do realizacji jakiegoś zadania, i zastanawiałeś się, co cię do tego podkusiło? Jak często mówisz „tak” tylko po to, żeby sprawić komuś przyjemność? Albo uniknąć kłopotów? Albo dlatego, że „tak” stało się twoją automatyczną odpowiedzią na wszystko?
Droga esencjalizmu nie polega na powzięciu postanowienia noworocznego, by częściej mówić „nie”, zmniejszyć ilość napływającej korespondencji albo opanować nową strategię zarządzania czasem. Chodzi w niej o to, żeby jak najczęściej zatrzymywać się i odpowiadać sobie na pytanie, czy inwestujemy swoje siły i zasoby w odpowiednie przedsięwzięcia.
Esencjalista nie robi więcej w krótszym czasie.
Esencjalista robi tylko właściwe rzeczy.
Czy kiedykolwiek miałeś wrażenie, że rozmieniasz się na drobne? Czy czujesz się przepracowany i jednocześnie mało użyteczny? Czy często jesteś zajęty, ale nie produktywny? Czy czujesz się tak, jakby inni ludzie nieustannie kradli twój czas? Jeżeli odpowiedziałeś twierdząco na którekolwiek z powyższych pytań – wejdź na drogę esencjalizmu.
Jeżeli sam nie ustalisz priorytetów w swoim życiu, ktoś inny zrobi to za ciebie.
Esencjalizm to coś więcej niż strategia zarządzania czasem czy zwiększanie produktywności. To systematyczne i metodyczne rozpoznawanie najważniejszych rzeczy, eliminowanie zbędnych i skupianie się na najistotniejszych kwestiach.
Chodzi o to, żeby robić mniej, ale lepiej, i to w każdej dziedzinie życia. Esencjalizm to filozofia życia, której czas właśnie nadszedł.
***
Przedsiębiorcy odnoszą sukcesy, gdy wybierają odpowiednie projekty we właściwym momencie i realizują je w należyty sposób. Aby to osiągnąć, muszą być dobrzy w odrzucaniu wszystkich innych pomysłów. Autor Esencjalisty w sposób zwięzły i czytelny radzi, jak określić, co jest dla ciebie najważniejsze, i jak gospodarować energią, żeby przyniosło ci to najwięcej korzyści.
Reid Hoffman, współzałożyciel i prezes LinkedIn oraz autor bestsellera z pierwszego miejsca listy „New York Timesa” zatytułowanego Jesteś start-upem
Esencjalista zawiera klucz do rozwiązania jednej z największych życiowych zagadek: „Jak robić mniej, ale osiągać więcej?”. To bardzo aktualna i ważna lektura dla każdego, kto czuje się przytłoczony zobowiązaniami, przeciążony i przepracowany. Słowem, dla każdego. Zmieniła mój sposób myślenia o priorytetach. Gdyby więcej liderów przyjęło opisaną w tej książce filozofię, nasza praca i życie byłyby mniej stresujące, za to bardziej produktywne. Dlatego rzuć to, czym się aktualnie zajmujesz, i zabierz się za czytanie.
Adam Grant, wykładowca Wharton School i autor książki Buntownicy. Kreatywni liderzy zmieniają świat
Większość z tego, co istnieje we wszechświecie – naszych działań oraz wszystkich innych sił, zasobów i idei – ma bardzo małą wartość i nie przynosi prawie żadnych rezultatów. Z drugiej strony nieliczne rzeczy działają fantastycznie i mają ogromne znaczenie.
Richard Koch, autor bestsellera Menedżer 80/20. Pracuj mniej, osiągaj więcej
***
GREG McKEOWN przekazuje ludziom na całym świecie wiedzę na temat znaczenia esencjalizmu w życiu i w biznesie. Do współpracy zapraszają go Apple, Google, Facebook, LinkedIn, Salesforce.com, Symantec i Twitter. Należy do najpopularniejszych blogerów w serwisie „Harvard Business Review” oraz znajduje się na liście wpływowych ludzi (Influencers) serwisu LinkedIn. Jest Młodym Globalnym Liderem Światowego Forum Ekonomicznego. Posiada dyplom MBA Uniwersytetu Stanforda.
Żyjemy w dobie prezentacji PowerPoint, które choćby były przepiękne i niezwykle fascynujące pod względem merytorycznym nie zaskakują formą. Idąc na wykład lub szkolenie, spodziewamy się, że będą nam prezentowane slajdy! Oczekujemy nawet, że po owym szkoleniu lub wykładzie otrzymamy te slajdy, tak by nie musieć notować.Dotarliśmy więc do momentu, gdzie zaskakuje nas trener, mówca, wykładowca czy menedżer w dużej firmie, który nie przynosi prezentacji z rozszerzeniem .ppt, a narzędzia, jakie ma przy sobie, to jedynie mazaki.Karolina Jóźwik jako trener biznesu, który 90 procent swojego czasu pracy spędza w sali szkoleniowej, stała się nałogowcem eksperymentowania.Tym razem zaprasza na przygodę z MYŚLENIEM WIZUALNYM. By w pełni zrozumieć i wykorzystać tę książkę, potrzebne będą:dobry humor,dystans do świata,kilka kolorowych mazaków,głowa pełna inspiracji.BAWCIE SIĘ DOBRZE!Przed wami mnóstwo inspiracji rysunkowych, trenerskich, prezenterskich sami zresztą zobaczcie.
Występujesz publicznie, robisz dużo prezentacji, często prowadzisz spotkania biznesowe? Jesteś coachem, mówcą, a może studentem, który dużo notuje?
Ta książka jest właśnie dla ciebie! Uchwyć swoje myślenie wizualnie, naucz się jaśniej przedstawiać najważniejsze informacje.
Autorzy pokazują, jak włączyć techniki wizualizacji rysunkowej w proces tworzenia notatek i prezentacji – niezależnie od twoich umiejętności artystycznych. Już nie musisz się obawiać przedstawiania na rysunku ludzi czy prostych obiektów.
Podręcznik wyjaśnia krok po kroku praktyczne techniki wizualnych notatek sporządzanych we własnym tempie, jak również w czasie rzeczywistym podczas spotkań i szkoleń.
Kompleksowa formuła przeprowadzi cię przez cały alfabet myślenia wizualnego:
- rysowanie ludzi
- techniki pisania
- podkreślanie treści
- ikony biznesowe
- podstawy wizualizacji danych
- gotowe szablony i schematy planowania przestrzeni
***
Karolina Jóźwik - Certyfikowany Trener Biznesu z zakresu sprzedaży i rysunku biznesowego. Ekspert z zakresu komunikacji z klientem i metod pozyskiwania klientów na rynku. Na swoich szkoleniach uczy umiejętności wykorzystania rysunku jako elementu wspierającego procesy sprzedażowe.
Szymon Zwoliński - ekspert z zakresu optymalizacji procesów biznesowych i podnoszenia efektywności sprzedaży. Pasjonat zarządzania wizualnego i eksperymentowania. Prowadzi szkolenia z zakresu Lean Management, rozwiązywania problemów, sprzedaży i zastosowania rysunku w biznesie.
Za każdym sukcesem w biznesie stoi odpowiednio zarządzana drużyna.
Rewolucja cyfrowa i postęp technologiczny radykalnie wpłynęły na to, jak pracujemy, nawiązujemy relacje czy spędzamy wolny czas. Wraz z globalnymi zmianami oraz zachodzącymi przemianami społecznymi i pokoleniowymi modyfikacji uległ także portret skutecznego lidera. Rynek potrzebuje dziś nowego modelu kompetencji przywódczych.
Czas twardych, wszystkowiedzących wodzów minął bezpowrotnie. Dziś wartość menedżerów określa ich stosunek do ludzi – stwarzanie warunków do maksymalnego wykorzystania zdolności i możliwości każdego pracownika z osobna i wszystkich razem. Wymaga to od nich umiejętności pracy nad sobą, wzmacniania mocnych i korygowania słabych stron. Ale jak być skutecznym liderem w dzisiejszym świecie? Coraz większe wymagania i coraz mniej czasu – to codzienność współczesnych menedżerów! Oczywiście ta codzienność przekłada się bezpośrednio na deficyt czasu potrzebnego na pracę z ludźmi. Wiele dotychczasowych narzędzi kierowania przestaje sprawdzać się w praktyce. Nowe wyzwania wymagają nowych rozwiązań.
Odpowiedzią na to zapotrzebowanie jest Leadership Toolbox. To zestaw łatwych do zastosowania modeli zachowań, pozwalających skutecznie reagować w sytuacjach związanych z kierowaniem ludźmi.
Leadership Toolbox zawiera techniki, z których może korzystać zarówno brygadzista pracujący na linii produkcyjnej, menedżer kierujący zespołem handlowców, dyrektor ministerialnego departamentu, jak i menedżer wyższego szczebla w międzynarodowej korporacji. Modele zachowań mogą być adaptowane do określonych sytuacji, bez względu na profil czy wielkość firmy.
W książce znajdziecie też specjalny kod upoważniający do pobrania ze strony wydawnictwa bezpłatnej wersji audio (plik mp3) wszystkich case studies zawartych w Leadership Toolbox.
Na naszych oczach zmienia się charakter i rola liderów, pojawia się nowe przywództwo. I jak we wszystkim, ci, którzy jako pierwsi zastosują je w swoich organizacjach, wygrają. W tym wyścigu nie będzie srebrnych medali. A my? Czy chcemy takiego przywództwa? Czy jesteśmy gotowi zrezygnować z przynależnej nam władzy i podzielić się nią z naszymi ludźmi? Czy potrafimy właściwie dobrać sobie współpracowników – o różnych kompetencjach, umiejętnościach i doświadczeniach? Czy umiemy zmodyfikować swój obecny styl zarządzania w kierunku wspierania, a nie wyręczania zespołu? Po przeczytaniu tej książki wielu czytelników z pełnym przekonaniem odpowie: „Tak!”. I co ważniejsze, będzie wiedziało, jak to zrobić!
***
Robert St. Bokacki – trener, konsultant, coach i mówca motywacyjny. Współtwórca i wiceprezes Kontekst HR International Group. Pracuje dla renomowanych firm i instytucji publicznych w Polsce i za granicą. Uczy przywództwa, kierowania ludźmi, motywowania i sprzedaży.
Jest autorem lub współautorem kilkudziesięciu publikacji i książek z zakresu przywództwa oraz pomysłodawcą koncepcji Leadership Tool Box®.
Więcej informacji o autorze znajduje się na konteksthr.pl.
Jeżeli jesteś szefem, to czy jesteś tym dobrym? W jaki sposób możesz nieustannie szlifować swoje umiejętności i dopingować ludzi, aby dawali z siebie wszystko i byli dumni z faktu, że dla ciebie pracują? Czy zdajesz sobie sprawę, jak twoje słowa i czyny (i twoje miny) wpływają na podwładnych? Czy jesteś świadom tego, jak cię widzą, czy też żyjesz w świecie złudzeń? Gdyby twoi pracownicy mieli wybór, czy nadal by u ciebie pracowali?
Do napisania Dobrego szefa, złego szefa zainspirowały dr. Roberta Suttona tysiące e-maili, artykuły, wpisy na blogu oraz rozmowy będące odzewem na jego bestseller The No Asshole Rule. Zastosował on swoje zdroworozsądkowe podejście, aby pokazać, czym wspaniali szefowie naszego świata różnią się od tych, którzy są tacy sobie albo, co gorsza, zupełnie niekompetentni.
Przeplatając przykłady z życia stosownymi naukowymi badaniami behawioralnymi, Sutton przedstawia staranny i miejscami zaskakujący raport na temat tego, co robią najlepsi szefowie. Pokazuje sposób myślenia, środki działania i postępowanie najlepszych szefów oraz wyciąga wnioski z błędów, jakie ci najgorsi popełniają raz po raz. Zestawia dobre i złe posunięcia szefów w czasie pełnienia podstawowych obowiązków: obejmowania kierownictwa, podejmowania mądrych decyzji, potwierdzania słów czynami czy wykonywania „brudnej roboty”.
Jego książka Dobry szef, zły szef to ostateczny plan działania dla każdego, kto jest liderem, menedżerem lub kierownikiem, kto ma bezpośredni i częsty kontakt z podwładnymi i jest osobiście odpowiedzialny za kierowanie nimi oraz ocenę ich pracy, a także droga wybawienia dla tych, których szefowie nie rozumieją problemu.
***
Poradnik na czasie, jak stać się lepszym menedżerem.
- „Financial Times”
Pełna kapitalnych spostrzeżeń... materiał do przemyśleń w organizacjach dużych i małych.
- Agencja Reutera
Przeczytanie i zrozumienie tej książki powinno należeć do obowiązków każdego szefa.
- John Lilly, dyrektor generalny Mozilla Corporation
Sutton czerpie z bogactwa anegdotycznych doświadczeń oraz badań naukowych, aby wyjaśnić, co liderzy i menedżerowie powinni robić każdego dnia.
- magazyn „Inc.”
Sutton to świetny pisarz. (...) Jego prosty język sprawia, że niektóre z opisanych co skrajniejszych przypadków dobrych i złych szefów stają się tym bardziej wiarygodne, a nawet przejmujące. Książka wzbudza niesłabnące zainteresowanie, gdyż [Sutton] zarówno przekazuje informacje, jak i po trosze uczy.
- „Miami Herald”
***
Robert Sutton jest profesorem teorii i techniki zarządzania na Uniwersytecie Stanforda oraz profesorem honorowym w dziedzinie zachowań organizacyjnych w Podyplomowej Szkole Biznesu Stanforda. Prowadzi także warsztaty dla dyrektorów i menedżerów z dziesiątków branż i z ponad 25 krajów. Szczególnie bliska jest mu uczelnia Hasso Plattner Institute of Design, powszechnie nazywana „szkołą myślenia projektowego na Stanfordzie”. Sutton jest współtwórcą jej wielokierunkowego programu edukacyjnego, który pozwala stosować w praktyce i rozpowszechniać „myślenie projektowe”.
Cierpisz na „słomiany zapał”? Prześladują cię nieukończone zadania i nieosiągnięte cele? Podobają ci się wszystkie nowe pomysły? Z zaczynaniem nie masz problemu, ale nie potrafisz niczego doprowadzić do końca?
Badania dowodzą, że niepowodzeniem kończy się aż 92 procent wszelkich postanowień noworocznych. Wielu ludzi prowadzi życie na krawędzi… Na krawędzi realizacji. Dlaczego? Ponieważ najtrudniejszą przeszkodą na drodze do osiągania celów nie jest lenistwo czy fakt, że się za mało staramy – jest nią perfekcjonizm. Jesteśmy swoimi najostrzejszymi krytykami. Kiedy wydaje nam się, że nie zrobimy czegoś porządnie, wolimy w ogóle tego nie robić. Właśnie dlatego najczęściej rezygnujemy z jakiegoś wyzwania już w pierwszym albo drugim dniu, wtedy, gdy zaczynamy odchodzić od ideału – wtedy, gdy uzyskiwane przez nas wyniki niemal zawsze okazują się gorsze od naszych ambicji.
Jesteś zmęczony wiecznym zaczynaniem i chcesz zacząć wreszcie regularnie kończyć rozpoczęte projekty? Masz dwa wyjścia: możesz dalej robić sobie wyrzuty i starać się bardziej, bo przecież tym razem w końcu ci się uda, albo możesz przeczytać tę książkę i zmienić swoje podejście.
Opisywane w tej książce strategie są na pierwszy rzut oka nielogiczne. Warto jednak wiedzieć, że opierają się one na badaniach przeprowadzonych przez uniwersyteckiego pracownika naukowego na kilkusetosobowej próbie. Kto by pomyślał, że zwiększanie frajdy, eliminowanie własnych tajnych zasad czy celowe wykreślanie niektórych aspektów naprawdę działa! Dane nie kłamią. Ludzie, którzy dobrze się bawią, są o 43 procent skuteczniejsi. Wyobraź sobie, że gdy zastosujesz się do tych kilku prostych zasad, możesz być o 43 procent skuteczniejszy w nauce gry na gitarze, przestrzeganiu diety czy prowadzeniu firmy. Tak więc jeśli jesteś gotowy zakończyć sprawy, na których naprawdę ci zależy, z tej książki dowiesz się, jak dokładnie masz to zrobić. Przeczytaj ją i skończ wreszcie to, co zaczynałeś już tyle razy!
***
Świat jest usłany niedokończonymi książkami, niemal założonymi firmami i prawie zaczętymi dietami. Kto wiedział, że tajemnica tkwi w tym, aby lepiej się bawić, wyeliminować wyznawane tajne zasady oraz pogodzić się ze swoją niedoskonałością? Wie o tym Jon Acuff, niedługo dowiesz się i ty.
- Steven Pressfield, autor książki The War of Art
UWAGA: Jeżeli dalej chcesz beztrosko wieść życie, w którym wszelkie prawdziwe wyzwania osobiste i zawodowe odkładasz na później, nie czytaj tej książki! Jon Acuff pisze z polotem, dowcipnie – i co najważniejsze – z wielką wyrozumiałością, tym samym utrzymując miejsce lidera w moim rankingu autorów książek biznesowych.
- Lindsay Teague Moreno, autorka książki Getting Noticed
Prześladują cię nieukończone zadania i nieosiągnięte cele? Ja należę do tych, którym podobają się wszystkie nowe pomysły, więc doskonale wiem, jak to jest zaczynać coś w poczuciu ekscytacji, a potem doświadczać trudności z kończeniem tego. Na szczęście na ratunek spieszy nam jak zawsze zabawny Jon Acuff. Jego książka wymienia wiele sposobów, na które sami sabotujemy własne postępy, daje nam również potężne narzędzia pomocne w kończeniu rozpoczętych spraw. Przeczytaj książkę Jona i wykorzystaj zawartą w niej mądrość, a gwarantuję, że osiągniesz swoją prywatną metę i będziesz się przy tym znakomicie bawił.
- Ken Blanchard, współautor książek Jednominutowy Menedżer i Jednominutowy mentor
***
Jon Acuff, autor takich bestsellerów „New York Timesa”, jak Start, Quitter czy Do Over. Popularny prelegent, bloger, aktywny użytkownik Twittera i twórca wyzwania internetowego „30 Days of Hustle”. Mieszka w Nashville z żoną Jenny i dwiema córkami. Więcej na stronie acuff.me.
To działa! Bez względu na to, czy jesteś odpowiedzialny za gospodarstwo domowe, przedsiębiorstwo, rodzinę czy fabrykę!
Jednominutowy Menedżer odniósł jeden z najbardziej spektakularnych sukcesów w historii. Tytuł ten osiągnął wielką popularność nie tylko w kręgach związanych z wielkimi korporacjami, ale również wśród właścicieli małych film, przedstawicieli handlowych, gospodyń domowych i nauczycieli. Został doceniony przez reprezentantów zarządów wielu firm znajdujących się na liście Fortune 500, którzy często określali go jako lekturę obowiązkową. Jednominutowy Menedżer opanował teoretyczne i praktyczne aspekty uzyskanej wiedzy – wyznacza jednominutowe cele, wygłasza jednominutowe pochwały oraz udziela jednominutowych reprymend. Teraz oddajemy kolejną odsłonę światowego bestsellera – praktyczny poradnik umożliwiający zamianę tych trzech tajemnic w umiejętności i natychmiastowe zastosowanie ich w codziennej pracy! Techniki Jednominutowego Menedżera w praktyce to kolejny etap prostego i wyjątkowo skutecznego programu mającego niebagatelny wpływ na kształt nowoczesnego biznesu. Skorzystaj z tej unikalnej wiedzy już dzisiaj! Poznaj praktyczne tajniki jednominutowego zarządzania organizacją.
Każdy może zostać Jednominutowym Menedżerem!
Program opisany w książce Jednominutowy Menedżer odniósł nieprawdopodobny sukces, szturmem zajmując pierwsze miejsce na liście bestsellerów „New York Timesa” i wykraczając poza świat wielkiego biznesu. Zawartą w nim wiedzę wykorzystały gospodynie domowe, studenci, niezależni fachowcy i wszyscy ci, którzy również chcieli efektywniej zarządzać swoim czasem i zasobami. Kolejna część serii zawiera opisy technik pozwalających w praktyce zastosować jednominutowe definiowanie celów, jednominutowe pochwały oraz jednominutowe reprymendy. Dzięki niej każdy będzie mógł skorzystać z osiągnięć tego rewolucyjnego programu!
***
Dr Kenneth Blanchard wraz ze Spencerem Johnsonem napisał książkę Jednominutowy Menedżer. Jest przewodniczącym zarządu w firmie Blanchard Training and Development, Inc. Oraz profesorem przywództwa i behawioryzmu organizacyjnego na uniwersytecie w Amherst, Massachusetts. Zyskał międzynarodową sławę jako jeden z twórców modelu Przywództwa Sytuacyjnego. Od tego czasu szkolił wielu spośród najlepszych menedżerów na świecie. Mieszka wraz ze swoją rodziną w San Diego, w Kalifornii.
Dr Robert Lorber to międzynarodowej sławy ekspert w dziedzinie zwiększania wydajności. Jest prezesem firmy RL Lorber & Associates, Inc. W ciągu ostatnich dziesięciu lat pod jego kierownictwem wiele małych, średnich i dużych firm z listy Fortune 500 na całym świecie rozpoczęło programy mające na celu zwiększenie wydajności, bezpieczeństwa, jakości oraz ilości produkowanych towarów. W rezultacie przedsiębiorstwa te zaoszczędziły miliony dolarów. Dr Robert Lorber mieszka wraz ze swoją rodziną w Villa Park, w Kalifornii.
***
Dla menedżera zarządzanie w praktyce to przede wszystkim realizacja 3-etapowego procesu, na który składają się: wyznaczanie celów, kontrola realizacji i ocena wykonanych zadań. Sztuką jest znaleźć sposoby i zastosować techniki, które pomogą nam w efektywniejszym zarządzaniu tym procesem, w którym najważniejszym ogniwem są ludzie. Warto poświęcić więcej niż pięć minut, aby poznać idee jednominutowego zarządzania w praktyce i w efekcie osiągać ze swoim zespołem lepsze wyniki.
- Anna Buczyńska, dyrektor serwisu qpracy.pl
Jeśli w tym roku masz czas na przeczytanie tylko dwóch książek... Przeczytaj tę dwa razy!
- Robert A. Elliot, były prezes i dyrektor naczelny firmy Shiley, Inc., jednostki zależnej firmy Pfitzer, Inc.
Książka zawiera opisy subtelnych i skutecznych strategii zwiększających wydajność i satysfakcję z pracy wszystkich osób związanych z nowoczesnym środowiskiem biznesowym.
- John Naisbitt, autor bestsellera Megatrendy
W ciągu szesnastu miesięcy poprzedzających śmierć Petera Druckera, powszechnie uważanego za ojca współczesnego zarządzania, autorka niniejszej książki poświęciła wiele czasu na rozmowy z nim. Dyskutowali głównie o rozwoju nowoczesnej firmy, który dokonał się w trakcie życia Druckera i wciąż zachodzi w nieustannie rosnącym tempie.
Przesłanie Druckera prezentuje wizjonerskie koncepcje zarządzania Petera Druckera i odnosi je do głównych zagrożeń i możliwości biznesowych nadchodzących dziesięcioleci. Przybliża także Czytelnikowi jego poglądy dotyczące współczesnych praktyk biznesowych, zmian gospodarczych i trendów – których większość Drucker przewidział wiele lat temu.
Spostrzeżenia Druckera zostały podzielone na pięć głównych obszarów tematycznych, na które organizacja jutra musi zwracać uwagę:
• łączność z klientami,
• innowacje i rezygnacje,
• nawiązywanie trwałej współpracy,
• pozyskiwanie wykształconych pracowników i umożliwianie im rozwoju,
• ustanawianie rygorystycznych procedur decyzyjnych.
Penetrujące pytania Druckera pomogły wielu firmom, korporacjom i przywódcom politycznym XX wieku spojrzeć na ich pracę z nowego punktu widzenia. Przeprowadzone przez Elizabeth Edersheim obszerne wywiady z Jimem Collinsem, Jackiem Welchem, Michaelem Hammerem, A.G. Lafley’em i innymi specjalistami z dziedziny zarządzania stały się źródłem ważnych komentarzy do spuścizny Druckera.
MOTYWACJA / NEGOCJACJE
Negocjacje to gra, podczas której ludzie używają emocji i taktyk, aby przekonać innych, że mają rację.
Dlaczego ludzie negocjują?
Ponieważ jest to najlepszy sposób na uzyskanie tego, czego akurat chcą.
Jak wygrać negocjacje?
Sprawić, aby ci uwierzyli – jeżeli to zrobią, to wygrywasz.
Jak sprawić, aby mi uwierzyli?
Poznaj ich – naucz się z nimi rozmawiać.
Uwierz w to, co mówisz – nie udawaj, ale uwierz.
Pamiętaj, że negocjacje to wymiana – coś dostajesz, ale także coś dajesz.
Sięgnij po talię kart prezentującą praktyczne podejście do negocjacji handlowych w przystępnej formie.
Co wspólnego mają negocjacje z zoo?
Autor odwołuje się do pięciu gatunków zwierząt: słonia, żółwia, lisa, ryby i geparda, przypisując ich cechy określonym typom negocjatorów.
Dlaczego akurat do zwierząt? Odpowiedzi znajdziesz w środku.
Zestaw negocjacyjny zawiera książkę Negocjacyjne ZOO oraz talię, którą nie tylko zagrasz w dowolną grę karcianą czy grę negocjacyjną, ale także utrwalisz swoją wiedzę o taktykach stosowanych w negocjacjach.
Zostań Asem negocjacji!
GRZEGORZ ZAŁUSKI - doświadczony negocjator, konsultant i trener biznesu. Od wielu lat wspiera działania negocjacyjne: osób prywatnych, managerów i właścicieli firm oraz całych organizacji.
Wieloletni praktyk w zarządzaniu sprzedażą oraz całymi strukturami przedsiębiorstwa. Przez kilkanaście lat pracy zawodowej zajmował wysokie stanowiska managerskie w największych firmach międzynarodowych.
Jako pasjonat procesów negocjacyjnych, w swojej pracy trenerskiej koncentruje się przede wszystkim na efektywności przekazywanej wiedzy, tak aby szybko zamieniała się ona w praktyczne umiejętności.
Czynny mediator, wpisany do wykazu instytucji i osób godnych zaufania w Sądzie Okręgowym w Warszawie.
Certyfikowany Coach, współpracujący z managerami najwyższych szczebli oraz właścicielami firm.
Certyfikowany hipno-terapeuta, specjalizujący się w hipnozie konwersacyjnej, wspierającej wysiłki perswazyjne.
MOTYWACJA / NEGOCJACJENegocjacje to gra, podczas której ludzie używają emocji i taktyk, aby przekonać innych, że mają rację.Dlaczego ludzie negocjują?Ponieważ jest to najlepszy sposób na uzyskanie tego, czego akurat chcą.Jak wygrać negocjacje?Sprawić, aby ci uwierzyli jeżeli to zrobią, to wygrywasz.Jak sprawić, aby mi uwierzyli?Poznaj ich naucz się z nimi rozmawiać.Uwierz w to, co mówisz nie udawaj, ale uwierz.Pamiętaj, że negocjacje to wymiana coś dostajesz, ale także coś dajesz.Sięgnij po talię kart prezentującą praktyczne podejście do negocjacji handlowych w przystępnej formie.Co wspólnego mają negocjacje z zoo?Autor odwołuje się do pięciu gatunków zwierząt: słonia, żółwia, lisa, ryby i geparda, przypisując ich cechy określonym typom negocjatorów.Dlaczego akurat do zwierząt? Odpowiedzi znajdziesz w środku.Talia 56 kart, którą nie tylko zagrasz w dowolną grę karcianą czy grę negocjacyjną, ale także utrwalisz swoją wiedzę o taktykach stosowanych w negocjacjach.Zostań Asem negocjacji!GRZEGORZ ZAŁUSKI - doświadczony negocjator, konsultant i trener biznesu. Od wielu lat wspiera działania negocjacyjne: osób prywatnych, managerów i właścicieli firm oraz całych organizacji.Wieloletni praktyk w zarządzaniu sprzedażą oraz całymi strukturami przedsiębiorstwa. Przez kilkanaście lat pracy zawodowej zajmował wysokie stanowiska managerskie w największych firmach międzynarodowych.Jako pasjonat procesów negocjacyjnych, w swojej pracy trenerskiej koncentruje się przede wszystkim na efektywności przekazywanej wiedzy, tak aby szybko zamieniała się ona w praktyczne umiejętności.Czynny mediator, wpisany do wykazu instytucji i osób godnych zaufania w Sądzie Okręgowym w Warszawie.Certyfikowany Coach, współpracujący z managerami najwyższych szczebli oraz właścicielami firm.Certyfikowany hipno-terapeuta, specjalizujący się w hipnozie konwersacyjnej, wspierającej wysiłki perswazyjne.
Wbrew temu, co twierdzą ludzie, którzy osiągają słabe wyniki, sukces w sprzedaży nie jest wynikiem pomyślnych okoliczności. Można go osiągnąć bez względu na rynek, produkt, firmę czy konkurencję. Wszystko zależy od człowieka – od sprzedawcy.
Niniejsza książka nie przypomina żadnego innego podręcznika sprzedaży.
NIE jest oparta na wynikach szeroko zakrojonych, kosztownych badań przeprowadzonych przez globalną firmę doradczą.
NIE jest poświęcona procedurom i metodologiom sprzedaży, mimo że pozycje zawierające informacje o nich są niezwykle przydatne.
NIE opisuje też doświadczeń i przygód autora w świecie sprzedaży (choć znajdziesz na jej kartach kilka krótkich anegdot).
Jest w niej jednak mowa o TOBIE – o sposobie myślenia i zestawie umiejętności, których potrzebujesz, żeby odnieść sukces.
Anthony Iannarino zamiast mówić to, co chcemy usłyszeć, i wciskać nam kolejny poradnik typu „jak szybko się wzbogacić” albo „jak zrzucić wagę bez ćwiczeń, podwajając spożycie węglowodanów”, skupia się na tym, co łączy wszystkich skutecznych sprzedawców na świecie, bez względu na branżę i organizację, w której pracują: na ich cechach osobowości oraz posiadanych umiejętnościach. Opisuje szczegółowo dziewiętnaście takich cech i umiejętności najwybitniejszych sprzedawców, w tym:
samodyscyplinę, czyli dotrzymywanie zobowiązań podejmowanych wobec siebie i innych; odpowiedzialność, czyli przyznawanie się do osiąganych wyników; konkurencyjność, czyli otwartość na rywalizację zamiast strachu przed nią; pomysłowość, czyli umiejętność tworzenia wyjątkowego rozwiązania na bazie wyobraźni, doświadczenia i wiedzy; opowiadanie historii, czyli budowanie mocnych relacji poprzez prezentowanie opowieści, w których klient jest bohaterem a sprzedawca jego przewodnikiem; diagnozowanie, czyli zaglądanie pod podszewkę rzeczywistości w celu zrozumienia prawdziwych wyzwań i potrzeb klienta. Kiedy już poznasz najważniejsze strategie zaprezentowane przez Iannarino, będzie ci znacznie łatwiej wybrać konkretne taktyki sprzedaży twojego produktu swoim klientom.
Bez względu na to, czy obsługujesz wielkie korporacje, małe firmy, czy klientów indywidualnych, będziesz raz po raz wracał do tej książki po sprawdzoną wiedzę, wypróbowane strategie i naprawdę użyteczne wskazówki.
***
ANTHONY IANNARINO jest znanym na całym świecie mówcą, autorem książek i liderem sprzedaży. Jego ceniony blog przyciąga średnio 65 tysięcy czytelników miesięcznie. Iannarino jest szefem bardzo skutecznego zespołu sprzedawców, wygłasza prelekcje w organizacjach sprzedażowych w całym kraju i wykłada w Capital School of Management and Leadership, będącej częścią Capital University. Mieszka z rodziną w Westerville w stanie Ohio.
Od ponad 25 lat książka Pieniądze albo życie należy do obowiązkowych lektur dla każdego, kto pragnie odzyskać możliwość cieszenia się pełnią życia poprzez transformację swoich relacji z pieniędzmi. Setki tysięcy czytelników podążało już drogą wyznaczoną przez przedstawiony w niej program dziewięciu kroków, ucząc się pod kierunkiem Vicki Robin tego, jak żyć w sposób bardziej świadomy i rozważny, przydając swojemu życiu większego niż dotąd sensu i znaczenia. To nowa, gruntownie przepracowana i unowocześniona wersja tej klasycznej już dziś, bestsellerowej pozycji.
Bez względu na to, czy dopiero zaczynasz swoją karierę zawodową i wchodzisz w życie finansowe, czy też zmierzasz właśnie ku emeryturze i przejściu w stan spoczynku, książka ta wskaże ci właściwy kierunek postępowania:
jak wyjść z długów i zacząć powiększać oszczędności; jak oszczędzać pieniądze raczej dzięki przemyślanym i dobrym nawykom niż ścisłej kontroli budżetu; jak posprzątać swoje życie, usunąć zeń wszystkie zbędne i niepotrzebne rzeczy, które je zagracają, i żyć „równie dobrze, mając mniej”; jak inwestować swoje oszczędności, generować zysk i zapewniać sobie regularne dochody; jak oszczędzając pieniądze, dbać jednocześnie o dobrostan naszej planety… i jeszcze wiele, wiele więcej. Kiedy zdobędziesz pełnię kontroli nad swoimi pieniędzmi, będziesz mógł przestać zapracowywać się na śmierć i zacząć rzeczywiście zarabiać na życie, i to takie, które będzie ci sprawiało znacznie większą radość i przyjemność niż dotychczas.
To po prostu wspaniała książka, która naprawdę może zmienić twoje życie.
Oprah Winfrey
Nowatorski i inspirujący przewodnik, wprowadzający nas w świat nowej moralności w naszych osobistych relacjach z pieniędzmi.
„Los Angeles Times”
***
Vicki Robin, autorka książki Blessing the Hands That Feed Us i współautorka bestellera Pieniądze albo życie, jest bardzo aktywną i dobrze znaną innowatorką społeczną, pisarką oraz mówczynią. Poza tym od wielu lat jest działaczką ruchu na rzecz zrównoważonego stylu życia, organizując takie projekty, jak Suistainable Seattle, 10-Day Local Food Challenge, Transition Whidbey czy Center for a New American Dream i kierując nimi. Pisuje liczne artykuły do gazet i czasopism, a także występuje w wielu różnego rodzaju audycjach i programach, będąc obecna we wszelkiego rodzaju mediach, takich jak „New York Times”, NPR, The Oprah Winfrey Show czy People. Mieszka na Whidbey Island w stanie Waszyngton.
Joe Dominguez (1938–1997) był uznanym analitykiem finansowym na Wall Street, by następnie, w wieku 31 lat, zakończyć swoją karierę zawodową, stosując się do opracowanej przez siebie i przedstawionej w niniejszej książce, Pieniądze albo życie, strategii kolejnych kroków w celu osiągnięcia niezależności finansowej. Założenia swojego programu przedstawił również w formie kursu audio pt. Transforming Your Relationship with Money and Achieving Financial Independence (Sounds True). Od 1969 roku pracował wyłącznie jako wolontariusz, przeznaczając cały dochód ze sprzedaży materiałów edukacyjnych swojego autorstwa na finansowanie projektów transformacyjnych.
Peter Adeney, znany lepiej jako Mr. Money Mustache, jest wpływowym blogerem finansowym, który krótko po ukończeniu 30 lat, uzyskawszy niezależność finansową, przestał pracować zawodowo, poświęcając się pisaniu na temat tego, w jaki sposób wieść skromne i oszczędne, a jednocześnie bardzo przyjemne i wolne od trosk życie.
Bądź skutecznym menedżerem! Osiągaj sukcesy z Brianem Tracy!
Delegowanie & kontrolowanie
Zarządzaj zespołem efektywnie. Dowiedz się, jak:
- określić zadania, przydzielić je oraz ustalić sposób pomiaru ich wykonania;
- dobrać umiejętności do wymagań na danym stanowisku;
- zapewnić szybką opinię zwrotną i uzyskać aktywny udział członków zespołu;
- zapewnić sobie więcej czasu na zadania o charakterze strategicznym.
Motywowanie
Bądź menedżerem, który stwarza satysfakcjonujące i wyzwalające energię warunki pracy. Dowiedz się, jak:
- wyzwalać pasję pracowników w wykonywaniu przydzielonych im zadań;
- stawiać pracownikom wyzwania, które pomagają im w rozwoju;
- zaspokajać ich potrzebę poczucia niezależności, a jednocześnie przynależności do zespołu;
- ograniczać obawę przed porażką i usuwać przeszkody z ich drogi rozwoju zawodowego;
- zapewniać opinię zwrotną niezbędną do osiągnięcia sukcesu.
Negocjowanie
Negocjacje stanowią ważny element prawie wszystkich naszych relacji – osobistych i zawodowych. Dowiedz się, jak:
- wykorzystać sześć najważniejszych stylów negocjacji;
- wykorzystać czas w celu osiągnięcia przewagi;
- przygotować się jak zawodowiec i przystąpić do negocjacji z pozycji siły;
- klarownie analizować obszary porozumienia i różnicy zdań;
- kiedy i w jaki sposób przerwać negocjacje.
Przywództwo
Wybitne przywództwo jest umiejętnością, której można się nauczyć. Dowiedz się, jak:
- pozyskiwać zaufanie ludzi i cieszyć się ich lojalnością;
- budzić poczucie celu w organizacji;
- podejmować właściwe ryzyko;
- jasno mówić o celach i strategiach oraz zdobywać poparcie dla nich;
- pielęgnować wartościowe relacje i wykorzystywać prawo wzajemności.
Sukces osobisty
Nawet niewielkie korekty nastawienia i zachowań mogą przełożyć się na istotny wzrost osiąganych wyników.
Dowiedz się, jak:
- wyznaczać jasne cele (bo nie da się osiągnąć celu, którego się nie widzi);
- wyrzec się wszelkich przekonań, którymi sami się ograniczamy, oraz wzmacniać pewność siebie;
- ćwiczyć się w sztuce odwagi (ludzie sukcesu nie boją się podejmować ryzyka);
- nawykowo prowadzić działania networkingowe.
Zarządzanie sprzedażą
Bądź inspiracją dla swoich sprzedawców, zwiększ wyniki całego zespołu i nadaj rozpęd swojej karierze.
Dowiedz się, jak:
- opracować plan działań sprzedażowych;
- obudzić w zespole poczucie wspólnego celu i stworzyć skuteczny team profesjonalnych sprzedawców;
- właściwie motywować ludzi do osiągania ponadprzeciętnych wyników oraz podnosić ich samoocenę i tym samym zwiększać zyski;
- przeprowadzać konstruktywne oceny pracownicze.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?