Czy wiesz, że:urodziłeś się z pewną liczbą indywidualnych cech twojej osobowości, tzw. cech rdzennych, które wpływają na to, jak postępujesz, jak postrzegasz świat oraz jak wchodzisz w interakcje z innymi ludźmi;cechy rdzenne są mocną stroną twojego charakteru i źródłem inspiracji do działania;lecz jednocześnie brak zachowania równowagi cech rdzennych może powodować liczne problemy, z jakimi się zmagasz na przykład nadmierna elastyczność może powodować problemy z zachowaniem stabilności, przemieniając mocną stronę w słabość;poznanie i właściwe wykorzystanie swoich naturalnych cech rdzennych pozwala lepiej radzić sobie z wyzwaniami w życiu osobistym i zawodowym oraz w relacjach z innymi.Kiedy w 1992 roku Daniel Ofman po raz pierwszy przedstawił model Core Quadrant(R) (Kwadrant Ofmana) oparty na cechach rdzennych, nikt nie przypuszczał, jak szybko koncepcja ta rozprzestrzeni się na całym świecie. Dziś trudno znaleźć jakiekolwiek szkolenie, które nie nawiązywałoby do nich w swoim programie. Znajdziemy je i na wyższych uczelniach, i w firmach, i na kursach dla ekonomistów, pielęgniarek, menedżerów czy terapeutów. Cechy rdzenne nadają się także do omówienia z nastoletnimi dziećmi: w czym nasze pociechy są dobre, a czego jeszcze muszą się nauczyć. Dlaczego? Ponieważ cechy rdzenne w łatwy sposób umożliwiają identyfikację indywidualnych skłonności, które będzie trzeba umieć w sobie zaakceptować, oraz tych cech, których doceniania będzie się trzeba nauczyć.Niniejsza książka jest poświęcona właśnie temu zagadnieniu. Daniel Ofman objaśnia, czym są cechy rdzenne i jak szybko budować własne kwadranty rdzenne, które pokażą nam między innymi, co jest naszą pułapką i co może się zadziać, gdy nadużywamy naszych mocnych stron. Bo im lepiej rozumiemy samych siebie, w tym większym stopniu będziemy w stanie zrozumieć innych i dobrze wykonywać swoje obowiązki rodzica, przyjaciela, coacha czy menedżera. Metoda Core Quadrant(R) wykorzystywana jest także w pracy zespołowej. Analiza kwadrantów rdzennych członków danego zespołu pomaga w usprawnieniu współpracy oraz wzmocnieniu rezyliencji całej grupy.***Ta książka stanowi wspaniały wkład w nasze rozumienie powiązań między cechami osobistymi a przywództwem. Model Core Quadrant(R) pokazuje z wielką jasnością zarówno mocne strony, jak i pułapki każdego stylu przywództwa. Uświadamia też wyzwania, które warto pokonać, a także alergie, które często mogą mieć niekorzystny wpływ na kulturę firmy. Książka dostarcza liderom cenny schemat, który pomoże im zrozumieć siebie oraz wybory, których mogą dokonać, aby poprawić swoją skuteczność.Gareth Morgan, autor Obrazów organizacji***Daniel Ofman jest holenderskim trenerem i konsultantem w obszarze zarządzania i dyrektorem firmy Core Quality International. Jest autorem modelu Core Quadrant(R) (Kwadrant Ofmana). Jego książki poświęcone temu tematowi stały się bestsellerami.Więcej informacji znajduje się na stronie corequality.nl
Jeff Bezos osobiście wyjaśnia podstawowe zasady i filozofię tworzenia, budowania oraz przewodzenia takim firmom jak Amazon czy Blue Origin. Ta książka zawiera niepowtarzalne i oryginalne doroczne listy do akcjonariuszy oraz liczne wykłady i wywiady Jeffa Bezosa, ukazujące historię życia, pracę i ewolucję poglądów miliardera. Autor uchyla rąbka tajemnicy swojego sukcesu, poruszając szereg tematów z zakresu biznesu i polityki publicznej – od innowacji i strategicznych decyzji, poprzez zarządzanie operacyjne firmą i zatrudnianie odpowiednich pracowników, aż po zmiany klimatyczne i przestrzeń kosmiczną. W książce znajdziemy też wnioski dotyczące tego, czego nauczyła nas pandemia Covid-19, oraz rozważania, dokąd może nas zaprowadzić przyszłość. Jego książka to cenne lekcje mistrzostwa w zakresie wartości biznesowych, strategii oraz sposobów ich realizacji. Dzięki jej lekturze dowiesz się m.in.: Co to jest „Mentalność Dnia Pierwszego” Dlaczego tak istotne są skupienie się na perspektywie długoterminowej i rezygnacja z zysków na rzecz rozwoju Czym w istocie jest obsesja na punkcie klienta, a nie konkurencji Jak założyć firmę i utrzymać wzrost prosperującego przedsiębiorstwa Dlaczego kultura organizacji ma znaczenie fundamentalne Dlaczego innowator nie obawia się porażki Bezos prezentuje nowe podejście nie tylko do doświadczeń dnia dzisiejszego, ale i – co ważniejsze – do wyzwań przyszłości. A przede wszystkim pokazuje konieczność nieustającej ucieczki do przodu oraz ostrzega, by nigdy nie spocząć na laurach. Jego cenne wskazówki nie tylko pozwolą ci stworzyć swoją własną drogę innowacji i wyprzedzić innych, ale także nie zgubić się na jej bezdrożach. Nie bój się błądzić daje nam bardzo rzadki wgląd w to, jak Jeff Bezos myśli o świecie, i jednocześnie wyjątkową szansę poznania tajników sukcesu jednego z najwybitniejszych innowatorów naszych czasów. *** Gdzie rodzi się wyobraźnia? Gdzie szukać źródeł kreatywności? Ten sławny, wpływowy człowiek o głośnym, dominującym śmiechu w pewnym sensie pozostaje tajemnicą. Studiując historię życia Jeffa Bezosa oraz wczytując się w jego teksty, możemy poznać go bliżej. Czytelnik niniejszej książki wyciągnie z niej cenne lekcje i pozna sekrety ujawnione przez Jeffa Bezosa w wywiadach, tekstach oraz listach do udziałowców, które pisał własnoręcznie, począwszy od roku 1997. „Pragniemy wynalazków, szukamy czegoś nowego” – mówi Bezos. „Jestem przekonany, że działania innowacyjne wymagają czasu, ponieważ po drodze czeka nas niejedna porażka. Fascynacja kosmosem pomaga Bezosowi zachować szerokie horyzonty myślenia. Wśród licznych zalet to właśnie umiejętność postrzegania rzeczywistości w perspektywie długoterminowej okazała się dźwignią sukcesu, również w Amazon.com. Myślenie długoterminowe stało się nawet elementem misji, jaką biznesmen sformułował dla swojej firmy kosmicznej – „Blue Origin będzie cierpliwie, krok po kroku, realizować postawione przez nią cele długofalowe”. Na herbie firmy widoczne jest łacińskie hasło Gradatim Ferociter („Krok po kroku. Bez wytchnienia”). – ze wstępu WALTER ISAACSON, autor książek, m.in. Innowatorzy oraz Leonardo da Vinci, dziennikarz, były szef CNN i redaktor naczelny magazynu „Time” *** JEFF BEZOS jest założycielem i dyrektorem generalnym firmy Amazon oraz twórcą przedsiębiorstwa przemysłu kosmicznego Blue Origin, które pracuje nad obniżeniem kosztów i zwiększeniem bezpieczeństwa lotów kosmicznych. Ponadto Bezos jest właścicielem dziennika „Washington Post”. W 2018 roku powołał do życia fundusz charytatywny Day One Fund w celu wsparcia finansowego organizacji non profit, które zajmują się pomocą biednym bezdomnym rodzinom oraz tworzeniem sieci przedszkoli w ubogich społecznościach lokalnych. Bezos ukończył summa cum laude wydział elektrotechniki oraz informatyki na Uniwersytecie Princeton w roku 1986. Członek prestiżowego bractwa Phi Beta Kappa. Uhonorowany tytułem Człowieka Roku 1999 przez magazyn „Time”.
Bezpieczeństwo psychologiczne a efektywność zespołu Szczególnie w dzisiejszej gospodarce opartej na wiedzy tradycyjna kultura „dopasowywania się” i „kontynuowania” oznacza zagładę. Dziś sukces wymaga ciągłego napływu nowych pomysłów, zdolności do poszukiwania rozwiązań i krytycznego myślenia. Profesor Harvard Business School, autorka niniejszej książki, Amy C. Edmondson, już w 1999 roku przeprowadziła badania, pokazujące, że psychologiczne bezpieczeństwo podnosi wydajność zespołów. Spopularyzował je projekt „Arystoteles”, przeprowadzony przez Google, który wykazał, że jest ono głównym czynnikiem, dzięki któremu pracownicy są gotowi podjąć ryzyko, zgłaszają i realizują ambitne pomysły. Praca bez lęku Niniejsza książka krok po kroku pokazuje, jak stworzyć organizację bez lęku – taką, w której każdy może być w pracy sobą, wnosić swój wkład, rozwijać się, świetnie funkcjonować i współpracować, by uzyskiwać znakomite rezultaty. Jak zbudować kulturę organizacyjną, która sprzyja kreatywności, rozwojowi i efektywności. Jak stawiając na bezpieczeństwo psychiczne w swoim zespole lub organizacji, zyskać przewagę konkurencyjną na rynku. Znajdziemy w niej zarówno liczne wnioski z badań przeprowadzonych przez autorkę, jak i ponad 20 analiz case study dotyczących typowych błędów (m.in. Volkswagen, Wells Fargo, Nokia) oraz skutecznych rozwiązań (m.in. Pixar Animation Studios, Google) pozwalających tworzyć środowisko pracy, w którym ludzie mogą się uczyć, wprowadzać innowacje i rozwijać się. Amy C. Edmondson przygląda się też znanym firmom, w których lęk w miejscu pracy przyczynił się do powstania iluzji sukcesu, a tym samym opóźnił odkrywanie istniejących problemów, co w rezultacie doprowadziło do porażki, której można było uniknąć. Zatrudnianie utalentowanych osób nie wystarcza Liderzy, którym zależy na uwolnieniu indywidualnych i zbiorowych talentów, znajdą w Firmie bez lęku konkretne wskazówki i narzędzia pozwalające stworzyć atmosferę bezpieczeństwa psychologicznego, w której pracownicy mogą swobodnie przedstawiać swoje pomysły, dzielić się informacjami i zgłaszać błędy. I choć tworzenie bezpiecznego środowiska pracy wymaga wysiłku i umiejętności, jest podstawą do uzyskania wysokiej efektywności w świecie VUCA. *** Amy Edmondson, przeplatając ze sobą wyniki badań, opowieści i własne przemyślenia będące rezultatem dekad prowadzonych przez nią badań, pokazuje, dlaczego bezpieczeństwo psychologiczne stanowi kluczowy czynnik niezbędny do tworzenia efektywnych, przyjaznych i elastycznych organizacji. Ta cenna publikacja opisuje kroki, jakie mogą poczynić liderzy, aby ludzie byli skłonni mówić o błędach i obawach oraz by towarzyszyło im przekonanie, że nie zostaną upokorzeni, zignorowani czy obarczeni winą za wyrażenie swojej opinii. Robert Sutton, profesor na Uniwersytecie Stanforda oraz autor bestsellera Dobry szef, zły szef Dzisiejsze organizacje są uzależnione od uzdolnionych ludzi, lecz istnieje wiele powodów, dla których sam talent nie wystarczy. Amy Edmondson poświęciła 20 lat na to, by poznać zagadnienie bezpieczeństwa psychologicznego w organizacjach. W tej wydanej w doskonałym momencie, ważnej książce dzieli się z nami swoimi wnioskami. Opisuje to, jak lęk może tłumić kreatywność i umiejętność pracy w zespole, a następnie proponuje mądre, praktyczne rozwiązania, pozwalające na pokonanie tych przeszkód oraz budowanie organizacji wolnej od lęku. To książka, którą powinien przeczytać każdy lider i postępować zgodnie z przedstawionymi w niej zaleceniami. Daniel H. Pink, autor książek Kiedy oraz Drive Główne przesłanie książki Amy Edmondson jest następujące: przywództwo wymaga tworzenia w miejscu pracy warunków, w których ludzie mają poczucie, że mogą mówić o swoich pomysłach, a błędy są traktowane jako okazje do uczenia się. Zbuduj organizację wolną od lęku i zobacz, jakie niezwykłe rzeczy się wydarzą. To nie tylko właściwy sposób postępowania, ale również najlepsza droga do uzyskania przewagi konkurencyjnej!
Nie ulega kwestii, że oceniając nasze doświadczenia, nie wyciągamy średniej z wrażeń, jakich doznajemy minuta po minucie. Pamiętamy raczej momenty flagowe: szczyty, dołki oraz przejścia. Wspominając swoje doświadczenie z parku Disneya, najlepiej zapamiętamy przejażdżkę rollercoasterem (szczyt) i mysie uszy (koniec). Wszystko inne rozpłynie się w niepamięci. Niestety na co dzień zdajemy się ignorować tę prawidłowość i niezbyt dobrze wychodzi nam inwestowanie w takie pamiętne momenty. Przykłady można mnożyć. Nauczyciel, planując program nauczania na cały semestr, poświęca każdemu działowi taką samą ilość uwagi i nawet nie podejmuje próby stworzenia kilku „szczytowych” momentów. Menedżer wprowadza firmę w okres szybkiego wzrostu, ale w praktyce jeden tydzień niewiele różni się od następnego. Każdy weekend spędzamy z dziećmi, ale w naszych wspomnieniach wszystkie te dni zlewają się w jedną plamę. Jak wyjść poza tę nijakość i tworzyć momenty, które pozostają w pamięci? Na podstawie wieloletnich badań i praktycznych obserwacji bracia Heath pokazują, dlaczego niektóre przełomowe momenty tak naprawdę decydują o tym, kim jesteśmy i w jakim kierunku idą nasze działania oraz jak można kreować doświadczenia, które pozytywnie zmieniają zaangażowanie pracowników, ocenę klientów czy własne rozumienie siebie i świata. W ich książce znajdziesz porywające historie osób, które wyreżyserowały swoje własne wyjątkowe momenty, m.in. hotelarzy, którzy wyczarowali dla swoich gości chwile magii i z całkowicie przeciętnego obiektu stworzyli jedną z najbardziej rozchwytywanych lokalizacji w Los Angeles. Poznasz niezwykłą procedurę, która sprawia, że dwie obce osoby stają się najbliższymi przyjaciółmi po zaledwie 45 minutach spędzonych wspólnie w jednym pokoju (Co się dzieje w trakcie tych trzech kwadransów?), a także historię najmłodszej miliarderki na świecie, która przypisuje swoją niebywałą siłę pytaniu, jakie jej ojciec regularnie zadawał rodzinie przy kolacji. (O co pytał?) Ta książka ma coś do zaoferowania dla każdego – lekarza chcącego poprawić jakość doświadczenia pacjenta; lidera wielkiej korporacji, który zastanawia się, jak zwiększyć zaangażowanie pracowników; małej firmy szukającej sposobu na wyróżnienie się z tłumu konkurencji; nauczyciela marzącego o prowadzeniu lekcji, które zapadają w pamięć. Powinien ją przeczytać każdy, kto chce dokonać nadzwyczajnych rzeczy i poszukuje planu działania. *** Dawno nie czytałem tak interesującej, praktycznej i przydatnej książki. Mam głowę pełną nowych pomysłów na motywowanie pracowników, uszczęśliwianie klientów, angażowanie uczniów, a nawet planowanie rodzinnych wakacji. Dzięki historiom opowiedzianym w Decydujących momentach uświadamiają nam, że możemy stać się bardziej wpływowymi liderami w życiu osobistym i zawodowym, jeśli zaczniemy dostrzegać „momenty” i nauczymy się je tworzyć. Craig Kreeger, dDyrektor generalny Virgin Atlantic Chip Heath ze Stanford i Dan Heath z Uniwersytetu Duke’a przekonują, że każda organizacja, która tworzy szczytowe momenty dla swoich klientów, pracowników czy uczniów, uzyska niebagatelne korzyści – od wręcz fanatycznej lojalności po wzrost przychodów. Z tej zabawnej i pouczającej lektury dowiesz się, jak tworzyć takie momenty i zdobyć dzięki nim przewagę konkurencyjną. Magazyn BizEd *** Chip Heath jest profesorem w Stanford Graduate School of Business, gdzie prowadzi zajęcia z rozwoju strategii i teorii organizacji. Pomógł ponad 450 start-upom udoskonalić strategię i formy przekazu. Dan Heath jest starszym wykładowcą w Center for the Advancement of Social Entrepreneurship (CASE) przy Uniwersytecie Duke’a, gdzie wspiera przedsiębiorców działających na rzecz dobra publicznego. Bracia Heath są autorami kilku bestsellerów z listy „New York Timesa”, m.in. takich tytułów jak Przyczepne historie, Pstryk! czy Decyduj. Ich książki sprzedały się na całym świecie w nakładzie ponad dwóch milionów egzemplarzy i zostały przetłumaczone na 33 języki.
Świat potrzebuje zmiany jak nigdy dotąd. Zewsząd otaczają nas problemy: podziały, gniew, przemoc, korupcja, ubóstwo, bezdomność i rozpad rodzin. Bardzo często czujemy się zbyt słabi, by coś z tym zrobić. Dlaczego nikt nic z tym nie robi? – zastanawiamy się. Dobra wiadomość jest taka, że ktoś może to zrobić. Tym kimś, kto zmieni świat wokół siebie, możesz być TY. John C. Maxwell i Rob Hoskins przez całe swoje życie byli katalizatorami zmiany. Teraz po raz pierwszy tych dwóch szanowanych globalnych liderów zmiany dzieli się z czytelnikami własnymi doświadczeniami w transformowaniu społeczności, firm i życia milionów ludzi na całym świecie. Gdy zaczynali pomagać ludziom, nie wiedzieli, że zmienią swój świat. Zaczynali od małych rzeczy, po prostu pomagali innym w swoim otoczeniu, ponieważ chcieli dodawać ludziom wartość. Po kilkudziesięciu latach zaangażowania w czynienie różnicy stworzyli prosty plan wywoływania pozytywnej zmiany. Teraz chcą podzielić się swoimi historiami zmiany i nauczyć ciebie, jak czynić różnicę. Ich książka nie tylko zachęci cię do wprowadzania pozytywnych zmian w odpowiedzi na potrzeby, jakie dostrzegasz w swoim otoczeniu, ale również wyposaży cię w konkretne narzędzia, abyś już dziś mógł podjąć działania i zacząć wywierać wpływ. Niezależnie od tego, czy przewodzisz wielkiej organizacji, czy prowadzisz małą firmę, chodzisz do szkoły, w wolnym czasie pracujesz jako wolontariusz, czy utrzymujesz rodzinę, Maxwell i Hoskins pokażą ci, jak zmieniać swój świat na lepsze. Nie musisz być bogaty. Nie musisz być sławny. Nie musisz wyjeżdżać do innego kraju. Nie musisz być bardziej wykształcony. Niepotrzebna ci organizacja. I na pewno niepotrzebna ci niczyja zgoda. Możesz być zmianą, którą chcesz widzieć w świecie. Bądź kimś, kto coś robi. Zmieniaj swój świat. *** JOHN C. MAXWELL zajmuje pierwszą pozycję na liście bestsellerowych autorów „New York Timesa”. Jest pisarzem, mówcą, coachem i liderem, który sprzedał ponad 33 miliony książek w pięćdziesięciu językach. Został uznany za numer 1 wśród liderów biznesu i za najbardziej wpływowego na świecie eksperta w dziedzinie przywództwa. Jest laureatem nagrody Horatio Algera i nagrody Matki Teresy za Pokój Globalny i Przywództwo, którą otrzymał od Luminary Leadership Network. Jego organizacje – John Maxwell Company, John Maxwell Team, EQUIP i John Maxwell Leadership Foundation – przetłumaczyły swoje lekcje na siedemdziesiąt języków i wykorzystały je do przeszkolenia milionów liderów ze wszystkich krajów na świecie. Więcej informacji na jego temat można znaleźć na JohnMaxwell.com. Nazwany przez Johna Maxwella „liderem liderów” ROB HOSKINS poświęcił swoje życie na kształtowanie młodych liderów i służbę wielkim liderom. Realizuje to przez opiekę nad startupami czy doradztwo i kierowanie modernizacją istniejących przedsiębiorstw. Jest również konsultantem dla korporacji i pomaga im w ożywianiu ich misji i wizji oraz stymulowaniu wzrostu. Hoskins znany jest również z niestrudzonego wykorzystywania badań, danych i miar do przyśpieszania osiągnięcia pożądanych wyników. Był pionierem innowacyjnego procesu pomiaru konkretnych efektów, a nie wyników. Od 2004 roku jest Prezydentem organizacji OneHope, Inc. Dowiedz się więcej na RobHoskins.net.
Efektywność osobista stała się jedną z najważniejszych kompetencji naszych czasów. Pandemia COVID-19 pokazała, jak bardzo jesteśmy nieprzygotowani na zmiany oraz czego tak naprawdę potrzebujemy do efektywnego funkcjonowania. Wyciągnijmy z tej sytuacji konstruktywne wnioski i lepiej przygotujmy się na to, co przyniesie nam przyszłość. Jak to zrobić? Aby skutecznie funkcjonować w szybko zmieniających się okolicznościach i przy rosnącej presji oczekiwań otoczenia, nie wystarczą już pojedyncze techniki poprawy efektywności. Potrzebujesz spójnego, kompleksowego systemu efektywności osobistej, który przygotuje cię na nowe, zaskakujące wyzwania i trudności. Niniejsza książka omawia wszystkie cztery podstawowe wymiary efektywności osobistej i pokazuje ich wzajemne powiązania. Są to: iQ – podejmowanie decyzji i wykorzystanie czasu, eQ – zarządzanie emocjami i stresem, sQ – efektywne relacje z otoczeniem i synergia we współpracy, pQ – zarządzanie swoją energią, zdrowiem i finansami. Dzięki temu holistycznemu spojrzeniu otrzymujesz kompletny i skuteczny system 4x4 do zarządzania swoją efektywnością, który pozwoli ci zwiększyć swoją osobistą produktywność. Przeczytaj tę książkę, uruchom napęd 4x4 i już dziś: WYDOSTAŃ SIĘ z nadmiaru zadań do wykonania, chronicznego stresu, złych relacji oraz niezdrowego stylu życia; poznaj 60 NAJLEPSZYCH PRAKTYK, które uwolnią twój potencjał rozwoju umysłu, kontroli emocji i stresu, wywierania wpływu oraz kondycji fizycznej; zadbaj o regularną REGENERACJĘ 4 Odnawialnych Źródeł Energii Twojego Organizmu. Jeżeli w każdym kolejnym roku rośnie ilość spraw, które masz do załatwienia, i masz coraz mniej czasu na ich realizację, a jednocześnie masz nadal poczucie marnowania czasu oraz braku równowagi między sprawami zawodowymi i prywatnymi, to ta książka jest dla ciebie. Dzięki zawartym w niej konkretnym narzędziom treningu mentalnego, m.in. z zakresu zarządzania sobą, stresem i zadaniami, przekonasz się, jak duże rezerwy rozwoju efektywności osobistej masz nadal do wykorzystania! Być może ta książka niejeden raz cię zaskoczy. Czy wiesz, że: Staranne planowanie dnia jest bez sensu! Perfekcjonizm jest marnowaniem czasu! Stres jest ci niezbędny do życia i może być zdrowy! To nie stres ci szkodzi, tylko twoja negatywna reakcja na bodźce stresowe! Najskuteczniej przekonujesz kogoś, jak nie chcesz go przekonać! Za rok twój organizm może być młodszy, niż jest teraz! *** Wiktor Siegel, mentor i trener, lekarz medycyny, specjalista radiolog. Absolwent studiów podyplomowych w Instytucie Zdrowia Publicznego Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz w Chartered Institute of Marketing w Londynie. Podróżnik na sześciu kontynentach, przewodnik tatrzański, organizator inspirujących wypraw górskich dla liderów w Dolomity Włoskie, Himalaje, Hindukusz, Karakorum i Pamir. Efektywnością osobistą zajmuje się zawodowo od ponad 20 lat – jako trener i mentor. Wszystkie praktyki zawarte w poradniku sam stosuje codziennie w swoim życiu prywatnym i zawodowym. Ma na swoim koncie realizację ponad 1500 dni szkoleniowych oraz ponad 500 sesji mentoringowych. Jest wykładowcą w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie oraz w Wyższej Szkole Turystyki i Ekologii w Krakowie.
Większość książek zajmuje się tym, co trzeba zrobić, aby odnieść sukces. Ta mówi nie tylko o tym, co trzeba zrobić, ale też jak to zrobić. Tom Hopkins przedstawia konkretne, praktyczne kroki. Sukces. Wszyscy go pragniemy. Wiele osób nigdy go nie osiąga. Innym zdaje się spadać z nieba. Czy to jest tylko kwestia szczęścia i niektórzy mają go po prostu więcej? Nie. Sukces jest w zasięgu ręki każdego. Przeczytaj, co ma ci do powiedzenia mistrz sprzedaży, Tom Hopkins, który został milionerem, zanim skończył 27 lat. Przy zastosowaniu narzędzi wyodrębnionych przez Hopkinsa pokonasz trudności, pozbędziesz się złych nawyków i zaczniesz w pełni korzystać ze swojego wewnętrznego potencjału. Po lekturze tej książki staniesz się zupełnie inną osobą. Nie tylko będziesz myślał inaczej, ale także dzięki lepszym i silniejszym procesom myślowym zaczniesz działać w inny sposób.
Dzięki tej książce: zrozumiesz, dlaczego lepiej jest pracować mądrzej, niż ciężej; dowiesz się, w jaki sposób korzystać z czegoś, co Tom Hopkins nazywa „samoinstrukcjami”, aby przejąć kontrolę nad sytuacjami, które przydarzają się w twoim życiu; dowiesz się, jak „znaleźć samego siebie” i wygrać dzięki specjalnej technice planowania życia; poznasz sposoby trenowania swojej podświadomości do rozwiązywania trudnych problemów; poznasz trzy podstawowe kroki do bogactwa; rozwiniesz swoje umiejętności sprzedaży i poznasz wiele innych sekretów Toma Hopkinsa!
Podobnie jak Tony Robbins omawia złe przyzwyczajenia, wyjaśnia, dlaczego im ulegamy i w jaki sposób można zastąpić je lepszymi nawykami. W przeciwieństwie do Robbinsa nie traktuje tego procesu zastępowania bieżących myśli bardziej konstruktywnymi jako nowej technologii. Według niego jest to po prostu to, co należy robić. Ta książka to swoisty przewodnik dla opornych po życiu w ogóle. KEVIN HARVILLE Tom Hopkins był tym, który jako pierwszy pokazał mi, na czym polega wyznaczanie celów. (O rety! To było już prawie 25 lat temu!) Ta zwięzła książka jest pełna celnych uwag i składa się z krótkich, przyjemnych w lekturze rozdziałów. Co najważniejsze, znajdują się tu PRAKTYCZNE narzędzia, które KAŻDY może wykorzystać. JOHN DAVIS Zainwestowałem w tę książkę, gdy otwierałem mój biznes i bardzo się bałem. Doskonałe wskazówki Hopkinsa dotyczące wzbudzania w sobie entuzjazmu, zarządzania czasem i motywacją naprawdę pomogły mi przetrwać te trudne czasy. Polecam tę książkę każdemu, kto próbuje odnieść sukces w życiu prywatnym lub zawodowym. J.C. KEY
Tom Hopkins jest znanym na całym świecie ekspertem strategii sprzedaży. Swoją karierę rozpoczął jako agent nieruchomości (ponosząc klęskę i kończąc z zarobkami na poziomie 42 dolarów miesięcznie). Dzięki zainwestowaniu ostatnich pieniędzy w kurs umiejętności sprzedaży szybko się rozwijał, stając się najlepszym handlowcem w historii i ustanawiając wiele niepobitych do dziś rekordów. Został milionerem jeszcze przed osiągnięciem 27. roku życia. Wierząc, że nikt nie rodzi się handlowcem, poświęcił swoje zawodowe życie szkoleniu i inspirowaniu innych, pomagając im w ten sposób w pełni rozwinąć swój potencjał. Często wykłada podczas publicznych seminariów, które odbywają się regularnie w wielu miastach USA i Kanady.
Jak to możliwe, że napisana przez fizyka książka na temat przemian fazowych stała się bestsellerem polecanym przez „Wall Street Journal” i zachwalanym jako biznesowa lektura obowiązkowa przez takie sławy jak Malcolm Gladwell, Tim Ferriss czy Daniel Pink? Sekret tkwi w tym, że Odlotowe pomysły pokazują zaskakujący sposób myślenia o tajnikach zachowań grupowych, który stawia pod znakiem zapytania wszystko to, co do tej pory wiedzieliśmy na ten temat.
Wszechstronna książka Druckera, czerpiąca z jego najlepszych prac, traktuje o zarządzaniu, o jednostce i o społeczeństwie. Te problemy współczesnego świata, w połączeniu z jasnym i pełnym rozmachu stylem tworzą dzieło, które w jednym tomie zawiera wszystkie najistotniejsze i najbardziej twórcze myśli autora. W trzech częściach książki rozważa Drucker takie problemy, jak działalność społeczna nienastawiona na zysk, edukacja i informacja - wszystko, czego potrzebuje współczesny menedżer. W rozdziale poświęconym jednostce autor radzi, jak poznać samego siebie, swoje mocne strony i atuty, swoje możliwości czasowe i - co najbardziej intrygujące - jak przeżyć drugą połowę życia. Trzecia część, koncentrująca się na społeczeństwie, obwieszcza nadejście społeczeństwa przedsiębiorczości i obywatelstwa wyrażającego się przez działalność sektora społecznego. Ta książka jest książką dla każdego i może stanowić zarówno wstęp do szczegółowej lektury dzieł autora, jak i kompletny przegląd jego dorobku.
Ważne lekcje, które każdy lider może wykorzystać, by wprowadzić innowacje w swojej firmie.
Najlepsze firmy na świecie wiedzą, że obecnie jedynym prawdziwym źródłem przewagi konkurencyjnej jest posiadanie najlepszych produktów i usług. Organizacje te rozumieją, że działania podejmowane na etapie rozwoju produktów będą miały wpływ na firmę przez wiele kolejnych lat.
Na kartach tej książki ekspert z zakresu szczupłego rozwoju produktu, James Morgan, wraz z cieszącym się światowym uznaniem guru Lean, Jeffreyem K. Likerem, krok po kroku przedstawiają proponowany przez siebie model szczupłego rozwoju produktów i usług. Autorzy uczą, jak zaprojektować dynamiczny, skoncentrowany na człowieku i ciągle doskonalący się system, który pozwoli dokonać transformacji całej organizacji poprzez oferowanie najwyższej jakości produktów i usług, które znajdą uznanie w oczach klientów.
Dzięki lekturze tej książki dowiesz się, jak:
• określić rzeczywiste potrzeby klienta i zapewnić mu to, co dla niego najcenniejsze,
• utworzyć przepływ i zapewnić transparentność procesu rozwoju produktu,
• budować skuteczne i efektywne zespoły,
• rozwijać głównych architektów procesu, dysponujących pełną odpowiedzialnością za produkt i przedsiębiorstwo,
• akumulować wiedzę, która będzie siłą napędową dla ciągłego doskonalenia,
• rozwijać nową wartość produktów i usług.
Uczyń swoją organizację liderem w swojej branży, zapewniając jej nową przyszłość dzięki wprowadzeniu szczupłego rozwoju produktów.
Magia, którą autorzy dzielą się na łamach tej książki, ma postać praktycznych rad i wskazówek, dzięki którym każdy może stanąć na czele zmian w swojej organizacji, rozwinąć swoich ludzi i zbudować trwałą kulturę innowacyjności.
JAMES P. WOMACK, współautor książek Maszyna, która zmieniła świat i Lean thinking – szczupłe myślenie; założyciel Lean Enterprise Institute
To przewodnik dla każdego, kto jest zainteresowany procesem rozwoju produktu. Morgan i Liker przedstawiają zarówno sprawdzone fundamenty, jak i najnowsze praktyki, tworząc tym samym pierwsze na rynku tak bogate źródło informacji na ten temat.
KEVIN NOLAN, dyrektor generalny G.E. Appliances
Zdolność do ciągłego tworzenia produktów i usług, które są entuzjastycznie przyjmowane przez klientów, jest źródłem ostatecznej przewagi konkurencyjnej. W tej przełomowej książce Morgan i Liker przedstawiają bogaty katalog właściwych praktyk, popartych licznymi przykładami ze świata
rzeczywistego, które pozwolą każdemu liderowi skokowo zwiększyć możliwości jego zespołu w zakresie rozwoju produktu.
JOE HINRICHS, wiceprezes ds. globalnych operacji, Ford Motor Company
***
JAMES M. MORGAN był jednym z pomysłodawców inicjatywy Lean Product & Process Development (LPPD – szczupły rozwój produktów i usług) w Lean Enterprise Institute i obecnie pracuje w tej organizacji na stanowisku starszego doradcy. Dr Morgan jest wielokrotnym laureatem Shingo Prize, autorem, badaczem i cieszącym się światowym uznaniem ekspertem w zakresie rozwoju produktu i procesu. Zanim dołączył do ekipy LEI, przez ponad 30 lat był liderem rozwoju produktu, pracując między innymi na stanowisku globalnego dyrektora ds. technologii w Ford Motor Company w czasach, gdy dyrektor generalny, Alan Mulally, przeprowadzał rewitalizację tej firmy, napędzaną zmianami w procesie rozwoju produktu.
JEFFREY K. LIKER jest profesorem inżynierii przemysłowej (prof. em.) na Uniwersytecie Michigan i prezesem firmy doradczej Liker Lean Advisors. Na jego książkach sławiących system zarządzania w Toyocie, z których pierwszą była Droga Toyoty: 14 zasad zarządzania wiodącej firmy produkcyjnej świata, wychowało się już całe pokolenie liderów, praktyków Lean oraz innych specjalistów z zakresu usprawniania operacji biznesowych. Prace Likera przyniosły mu w sumie 13 prestiżowych nagród Shingo, a także zapewniły członkostwo w Shingo Academy oraz miejsce w Galerii Sław organizacji Association for Manufacturing Excellence.
Poznaj myślenie inwestorów i zobacz, jak pozyskać venture capital.
Jeżeli przyjąć, że Dolina Krzemowa to największa na świecie maszynka do produkowania majątku, to Sand Hill Road należałoby uznać za napędzający ją silnik. To właśnie tam znajdziesz najbardziej znane nazwiska w branży venture capital, w tym słynną firmę inwestycyjną Andreessen Horowitz, gdzie partnerem zarządzającym jest Scott Kupor – prawnik, który postanowił zostać przedsiębiorcą, a potem również inwestorem VC.
Bez względu na to, czy próbujesz właśnie rozkręcić nową firmę, czy ten etap masz już za sobą i chcesz skalować jej działalność, musisz koniecznie zrozumieć, jak myślą inwestorzy VC. Trzymasz w rękach pierwszą książkę, która wyjaśnia, jak dokładnie inwestorzy ci decydują, w co i ile zainwestować.
Dzięki niej uzyskasz najlepsze możliwe warunki współpracy i najbardziej skorzystasz na relacjach z inwestorami VC. Dowiesz się z niej na przykład:
• dlaczego większość inwestorów VC zazwyczaj inwestuje tylko w jeden startup z danej branży,
• dlaczego na etapie pozyskiwania finansowania VC najbardziej przyda ci się umiejętność opowiadania historii,
• jak podejść do pozyskiwania finansowania po niższej wycenie niż w przypadku pierwszych rund finansowania,
• dlaczego finansowanie pomostowe (ponowne otwieranie ostatniej rundy finansowania dla dotychczasowych inwestorów) jest raczej nie najlepszym rozwiązaniem,
• co zrobić, gdy inwestorzy VC w zbyt dużym stopniu angażują się w codzienną działalność operacyjną twojej firmy,
• dlaczego powinieneś budować relacje z potencjalnymi podmiotami przejmującymi na długo przed tym, zanim podejmiesz decyzję o sprzedaży firmy.
W książce nie brakuje doświadczeń Kupora z pierwszej ręki, jego branżowych rad i praktycznych wskazówek. Ta książka to podręcznik, dzięki któremu o twoim startupie może usłyszeć cały świat.
***
Polski rynek VC dopiero się rodzi. Scott Kupor zapewnił nam najlepszą szkołę na świecie. Otworzył przed czytelnikami „czarną skrzynkę”, tłumacząc cierpliwie, skąd biorą się pieniądze w funduszach, jakie są oczekiwania ich dysponentów, jaki ma to wpływ na strategię inwestycyjną, wybór konkretnych firm do portfela, czy wreszcie warunki transakcji z poszczególnymi przedsiębiorcami. Niech ta książka znajdzie się na półkach wszystkich przedsiębiorców i funduszy. Wracajmy do niej i czytajmy za każdym razem, kiedy przyjdzie nam do głowy wymyślać koło na nowo.
Bartłomiej Gola, General Partner SpeedUp Venture Capital Group
Kolejka innowacyjnych przedsiębiorców, która zdaje się ustawiać do drzwi działających na naszym rynku funduszy, rośnie. Szacuje się, że w Polsce mamy trochę ponad dwa tysiące startupów. Niniejsza publikacja to świetne źródło wiedzy dla tych, którzy chcieliby profesjonalnie zarządzać procesem pozyskiwania kapitału VC, ale także dla tych, którzy nim dysponują.
Maciej Ćwikiewicz, prezes PFR Ventures
***
Scott Kupor jest partnerem zarządzającym w firmie Andreessen Horowitz. To pod jego wodzą firma rozwinęła się do bieżącego poziomu, na którym zatrudnia 150 osób i zarządza aktywami o wartości ponad 7 miliardów dolarów. Kupor jest również współzałożycielem i współprowadzącym Stanford Venture Capital Director’s College, ponadto prowadzi zajęcia w zakresie inwestowania VC i ładu korporacyjnego w Haas School of Business oraz w Boalt School of Law przy University of California w Berkeley. Pełni
także funkcję wiceprzewodniczącego komitetu inwestycyjnego w St. Jude Children’s Research Hospital, wcześniej był również przewodniczącym rady dyrektorów National Venture Capital Association.
Co zrobić, aby zapewnić klientom większe zadowolenie i zaspokajać lepiej ich potrzeby? Jak ograniczyć ogólne koszty, aby zachować konkurencyjność? Co zrobić, aby praca stała się ciekawsza i stanowiła źródło większej satysfakcji? Co robić, aby uczyć się szybciej dzięki współpracy? Jak stworzyć w zespole atmosferę zaufania i wspólnej pracy?
Odkąd dwie dekady temu Toyota wypracowała system zarządzania lean, firmy z całego świata szukają sposobów na eliminację marnotrawstwa, usprawnienie procesów i obniżanie kosztów, wykorzystując w tym celu właśnie strategię lean. Niektóre osiągają na tym polu spektakularne sukcesy, inne się rozczarowują. Z przekonaniem można jednak stwierdzić, że tylko nieliczne spośród tych firm w pełni wykorzystują to, co metodologia lean ma do zaoferowania.
Aby poruszać się szybko, trzeba pierwszy odcinek drogi przemierzyć samemu. Aby jednak dotrzeć daleko, trzeba podróżować razem.
Książka Strategia lean obala powszechne mity dotyczące lean, w szczególności rozprawia się z przekonaniem, że istota tej metodologii sprowadza się do wyciskania kolejnych soków z posiadanych zasobów, a zwłaszcza z ludzi. Nic bardziej mylnego. W lean chodzi o to, aby się uczyć i aby działać – aby uczyć się przez działanie. Chodzi o rozwiązywanie problemów. Chodzi także o to, aby zawsze na pierwszym miejscu stawiać klienta – i tylko klienta.
Myślenie LEAN to kompleksowa STRATEGIA biznesowa. Dzięki niej nauczysz się konkurować w sposób zasadniczo odmienny od dotychczasowego.
Autorzy krok po kroku przedstawiają proces kształtowania strategii lean, która pozwala zapewnić trwałą wartość dla klienta. Trzeba bowiem pamiętać, że rentowność, jakkolwiek pożądana, nie jest podstawowym celem w metodologii lean. Lean to nie tylko metoda skuteczniejszego działania, ale również metoda skuteczniejszego myślenia. A pełne zrozumienie potencjału metody lean wymaga zmiany spojrzenia na zasoby, cele biznesowe, a nawet własne potrzeby i pragnienia.
Zmień sposób myślenia i zbuduj przewagę konkurencyjną opartą na wartości dla klienta.
Dzięki tej książce porzucisz tradycyjne podejście do kwestii strategii i przestawisz się na strategiczne myślenie lean. Dowiesz się także, jak w praktyce wykorzystać metodologię lean do budowania przewagi konkurencyjnej, inicjowania procesu innowacyjności i generowania stabilnego wzrostu.
Autorzy tej książki to autorytety cieszące się powszechnym poważaniem w świecie lean.
Dr Michael Ballé od dwudziestu lat wspiera menedżerów jako trener. Jest założycielem Institut Lean France i autorem pięciu książek poświęconych tematyce lean, które w istotnym stopniu wpłynęły na międzynarodową myśl i praktykę w tym zakresie.
Daniel T. Jones jest współautorem bestsellerów, za sprawą których świat poznał metodologię lean (Maszyna, która zmieniła świat, Lean thinking – szczupłe myślenie, Szczupłe rozwiązania). Jest również założycielem UK Lean Enterprise Academy oraz Lean Global Network.
Jacques Chaize był dyrektorem generalnym Danfoss Water Controls, wiodącej francusko-duńskiej firmy specjalizującej się w produkcji zaworów i będącej wzorcem wdrażania praktyki lean. Jest również współzałożycielem francuskiego oddziału Society for Organizational Learning.
Orest J. Fiume był dyrektorem oraz dyrektorem finansowym Wiremold Company, jest także emerytowanym dyrektorem Lean Enterprise Institute. Jest współautorem książki Real Numbers: Management Accounting in a Lean Organization oraz współtwórcą ruchu Lean Accounting.
Bądź skutecznym menedżerem! Osiągaj sukcesy z Brianem Tracy!
Brian Tracy, światowej sławy ekspert w kwestii zarządzania i przywództwa, poświęcił lata pracy, by odkryć, co odróżnia wybitnych menedżerów od całej reszty – a teraz podaje w pigułce szczegóły ich prostych, ale niezwykle skutecznych strategii. Dzięki jego Bibliotece Sukcesu dowiesz się, jak: Strategia biznesowa
- zadawać pięć kluczowych pytań niezbędnych do tworzenia planu strategicznego;
- wyciągać ważne wnioski przy wykorzystaniu matrycy produkt/rynek oraz analizy działań strategicznych i operacyjnych;
- zmienić pozycję firmy, bazując na nowych produktach, usługach i technologii;
- mierzyć efekty przy pomocy jasno określonych celów finansowych.
Przywództwo
- pozyskiwać zaufanie ludzi i cieszyć się ich lojalnością;
- budzić w organizacji poczucie celu;
- podejmować właściwe ryzyko;
- jasno mówić o celach i strategiach oraz zdobywać poparcie dla nich.
Motywowanie
- wyzwalać pasję pracowników w wykonywaniu przydzielonych im zadań;
- stawiać pracownikom wyzwania, które pomagają im w rozwoju;
- zaspokajać ich potrzebę poczucia niezależności, a jednocześnie przynależności do zespołu;
- ograniczać obawę przed porażką i usuwać przeszkody z ich drogi rozwoju zawodowego.
Delegowanie & kontrolowanie
- określić zadania, przydzielić je oraz ustalić sposób pomiaru ich wykonania;
- dobrać umiejętności do wymagań na danym stanowisku;
- zapewnić szybką opinię zwrotną i uzyskać aktywny udział członków zespołu;
- zapewnić sobie więcej czasu na zadania o charakterze strategicznym.
Spotkania biznesowe
- panować nad dyskusją oraz doprowadzać do wyciągania wniosków,
- unikać niebezpieczeństwa grupowego myślenia,
-uzyskiwać konsensus, przydzielać zakresy odpowiedzialności i ustalać terminy,
- maksymalizować zwrot z zainwestowanego czasu.
Bądź skutecznym menedżerem! Osiągaj sukcesy z Brianem Tracy!
Brian Tracy, światowej sławy ekspert w kwestii zarządzania i przywództwa, poświęcił lata pracy, by odkryć, co odróżnia wybitnych menedżerów od całej reszty – a teraz podaje w pigułce szczegóły ich prostych, ale niezwykle skutecznych strategii. Dzięki jego Bibliotece Sukcesu dowiesz się, jak: Zarządzanie sprzedażą
- opracować plan działań sprzedażowych;
- obudzić w zespole poczucie wspólnego celu i stworzyć skuteczny team profesjonalnych sprzedawców;
- właściwie motywować ludzi do osiągania ponadprzeciętnych wyników oraz podnosić ich samoocenę i tym samym zwiększać zyski;
- przeprowadzać konstruktywne oceny pracownicze.
Negocjowanie
- wykorzystać sześć najważniejszych stylów negocjacji;
- wykorzystać czas w celu osiągnięcia przewagi;
- przygotować się jak zawodowiec i przystąpić do negocjacji z pozycji siły;
- klarownie analizować obszary porozumienia i różnicy zdań.
Marketing
- wykorzystać badania rynku i dane z grup fokusowych, by podejmować lepsze decyzje;
- wyróżnić się na tle konkurencji;
- odpowiadać na podstawowe potrzeby emocjonalne kupujących;
- wyznaczać optymalne punkty cenowe dla swoich ofert i w pełni wykorzystać dostępne kanały dystrybucji.
Zarządzanie czasem
- radzić sobie z nieustającymi zakłóceniami, naradami, wiadomościami e-mailowymi i rozmowami telefonicznymi;
- przeznaczać dostateczną ilość czasu na sprawy najważniejsze;
- pokonać skłonność do zwlekania;
- planować i określać zadania, które mogą być delegowane.
Sukces osobisty
- wyznaczać jasne cele (bo nie da się osiągnąć celu, którego się nie widzi);
- wyrzec się wszelkich przekonań, którymi sami się ograniczamy, oraz wzmacniać pewność siebie;
- ćwiczyć się w sztuce odwagi (ludzie sukcesu nie boją się podejmować ryzyka);
- nawykowo prowadzić działania networkingowe.
To nie jest książka do czytania. To talia technik wpływu!
Perswazyjny poker to książka oparta na pomyśle krótkich i praktycznych rozdziałów. Jej struktura to 54 karty, tak jak w klasycznej talii kart do gry. Znajdziesz w niej przekrojową wiedzę z zakresu perswazji konwersacyjnej, komunikacji, prezentacji i etycznych technik wywierania wpływu, a nowatorska forma książki da ci możliwość praktycznego treningu.
Trzy minuty! Tyle czasu potrzeba, aby zapoznać się z jedną z kart.
Techniki są proste i gotowe do natychmiastowego zastosowania. Mimo że ich źródłem jest wiele naukowych prac i badań, autorzy przetłumaczyli ich treść na przystępny i łatwy język. W każdym rozdziale jest szereg przykładów z różnych obszarów życia i biznesu, aby zainspirować cię do użycia omawianych technik w codziennej praktyce. Skuteczność każdej techniki została wielokrotnie przetestowana, aby dać ci gotowe narzędzia, których użycie wywołuje konkretny rezultat po stronie rozmówcy. Opanowanie wszystkich technik może być oczywiście wyzwaniem, ale na szczęście można wprowadzać je w życie sukcesywnie i ciągle doskonalić biegłość w ich stosowaniu. Ucz się na świadomym i nieświadomym poziomie. Talia została stworzona w taki sposób, że techniki pojawiają nie tylko w przykładach, ale przede wszystkim zostały ukryte w opisach. W kartach są „zaszyte” również techniki z innych kart i wszystko to łączy się i przenika. Taki nowoczesny sposób uczenia się jest niezwykle skuteczny.
Niektóre z kart znalazły swoją ilustrację w trwającym 60 sekund filmie, gdzie autorzy prezentują, jak używać danej techniki w dialogu handlowym i w przypadku konkretnych obiekcji rozmówcy. Wówczas link do tego filmu na YouTube znajdziesz u dołu karty.
Obojętnie czy jesteś menedżerem, sprzedawcą, negocjatorem, nauczycielem czy rodzicem – te techniki są dla ciebie. Książka pokazuje, jak w praktyczny sposób można zachęcić innych do naszych rozwiązań i zmieniać przekonania rozmówcy tak, aby dostrzegł nowe możliwości.
***
Grzegorz Załuski - doświadczony negocjator, konsultant i trener biznesu. Od wielu lat wspiera działania negocjacyjne osób prywatnych, menedżerów i właścicieli firm oraz całych organizacji. Wieloletni praktyk zarządzania sprzedażą oraz całymi strukturami przedsiębiorstwa. Czynne Mediator, wpisany do wykazu instytucji osób godnych zaufania w sądzie Okręgowym w Warszawie. Certyfikowany coach, współpracujący z menadżerami najwyższych szczebli oraz właściciela mi firm. Certyfikowany hipnoterapeuta, specjalizujący się w hipnozie konwersacyjnej, wykorzystywanej w procesach perswazyjnych. Ekspert mowy ciała a także certyfikowany instruktor programu „YOU CAN’T LIE TO ME” Body Language Institute w Waszyngtonie. Od wielu lat prowadzi szkolenia grupowe oraz wspomaga doskonalenie klientów w relacjach „face to face”. Autor książki „Negocjacyjne ZOO”.
Adam Czajkowski – doświadczony trener biznesu. Praktyk i pasjonat sprzedaży oraz negocjacji. Ekspert w dziedzinie perswazji konwersacyjnej i technik wywierania wpływu. Od wielu lat uczy praktycznego wykorzystania technik perswazyjnych w procesach sprzedażowych, negocjacyjnych i zarządczych, a także w codziennej konwersacji.
Autor programów szkoleniowych dla sprzedawców i managerów sprzedaży. Konsultuje personalne i negocjacyjne decyzje firm. Wspiera firmy w strategicznych działaniach rynkowych i tworzy dla nich praktyczne modele oparte na nowoczesnych technikach perswazji. Posiada zaawansowane uprawnienia do badań osobowości, skutecznie wspiera klientów w rozwiązywaniu problemów, wyjściu z kryzysu i konfliktu.
Certyfikowany trener Body Language Institute Polska, aktywnie szkoli grupy i prowadzi indywidualne treningi wspierające rozwój personalny klientów.
Czy wiesz, jaki jest najlepszy sposób na stymulowanie rozwoju własnej firmy? Jeśli nie, nadszedł czas, aby poprawić swoją inteligencję wzrostu, tak by móc mądrze podejmować strategiczne decyzje.
Próby odgadnięcia, jaki ruch należy wykonać, by poprawić wyniki firmy, mogą nas przytłoczyć. A przecież, jak dowiesz się z tej książki, istnieje tylko dziesięć prostych – choć często błędnie pojmowanych – ścieżek rozwoju. Każda dobra strategia wzrostu może być sprowadzona do wyboru właściwej kombinacji i sekwencji owych ścieżek w zależności od aktualnej sytuacji, w jakiej się znaleźliśmy.
Tiffani Bova pomaga firmom na całym świecie w rozwiązaniu najbardziej dotkliwego problemu: „Jak dalej się rozwijać w obliczu ostrej konkurencji i szybko zmieniającego się otoczenia biznesowego?”.
Teraz zdecydowała się – nawiązując do swojego wieloletniego doświadczenia – podzielić się z nami kilkudziesięcioma fascynującymi i dogłębnie przeanalizowanymi studiami przypadku, które świetnie ilustrują szanse i zagrożenia wiążące się z obraniem każdej z dziesięciu ścieżek, to, jak owe ścieżki ze sobą współdziałają, a także jakie zastosowanie znajdują w dzisiejszym świecie biznesu. Dowiesz się, jak:
Red Bull przełamał monopol Coca-Coli i PepsiCo na rynku napojów bezalkoholowych dzięki obraniu ścieżki penetracji bazy klientów, aby zdobyć punkt zaczepienia w sektorze entuzjastów sportu, a następnie przeniknąć do rynku głównego. Marvel przeobraził się z borykającego się z problemami wydawnictwa komiksowego w olbrzyma branży rozrywkowej dzięki obraniu strategii dywersyfikacji klientów i produktów, przenosząc uwagę z komiksów na filmy z bohaterami ze swoich komiksów. Starbucks przeszedł kryzys marki, kiedy to przytłoczył swoich klientów strategią ekspansji produktowej, a następnie skorygował kurs z przywróconym na stanowisko prezesa Howardem Schulzem u sterów i powrócił na ścieżkę doświadczenia konsumenckiego. Dzięki wnikliwym analizom tych i wielu innych studiów przypadku dowiesz się, dlaczego powielanie strategii, które sprawdziły się u twoich konkurentów, albo poleganie na strategiach, które sprawdziły się u ciebie w przeszłości, może okazać się błędem. Nabranie pewności w rozwijaniu firmy wymaga rozwinięcia w sobie inteligencji wzrostu.
***
Książka Bovy, godna następczyni prac Michaela Portera, to rzadki dar – otwiera nam drzwi do nowych pomysłów i działań. Żadnych pięknych słówek, tylko ciężko zdobyta wiedza, która może zainicjować wielkie zmiany w organizacjach małych i dużych.
Seth Godin, autor książki To jest marketing!
Wszyscy pragniemy, aby nasze firmy dobrze się rozwijały, ale jak możemy tego dokonać? Na szczęście Tiffani Bova ma odpowiedzi na nasze pytania. W swojej książce prezentuje nam dziesięć ścieżek rozwoju – od stworzenia fascynującego doświadczenia konsumenckiego po niekonwencjonalne rozwiązania. Swoje spostrzeżenia popiera solidnymi danymi i przykładami świetnie prosperujących przedsiębiorstw. Masz wybór: dalej krocz utartą ścieżką albo podążaj za Tiffani Bovą prosto w przyszłość.
Daniel H. Pink, autor książki Drive. Kompletnie nowe spojrzenie na motywację
***
TIFFANI BOVA
zajmuje się strategiami rozwoju i innowacji w firmie Salesforce. Z jej doradztwa korzystają klienci na całym świecie. Przez ostatnie dwadzieścia lat stała na czele generujących przychody oddziałów w rozmaitych firmach – zarówno tych umieszczonych na liście Fortune 500, jak i należących do grupy start-upów. Dziesięć lat pracowała jako wybitny pracownik analityczno-badawczy dla firmy Gartner – światowego lidera sektora doradczo-badawczego specjalizującego się w strategicznym wykorzystaniu nowoczesnych technologii. Jej wnikliwe analizy i spostrzeżenia pomogły zwiększyć udział w rynku i przychody takim firmom jak Microsoft, Cisco, Hewlett-Packard, IBM, Oracle, SAP, AT&T, Dell, Amazon-AWS i wielu innym wiodącym przedsiębiorstwom. W ręku trzymasz pierwszą książkę autorki.
Kod kulturowy został dotychczas przetłumaczony na 12 języków (ostatnia edycja w Korei Południowej sprzedana w 250 000 egzemplarzy). Planowane jest kolejne wydanie książki w USA, m.in. w związku z premierą książki w Polsce oraz serialem Netflixa 13 kodów, 13 kultur. Książka jest lekturą obowiązkową na wielu amerykańskich uczelniach wyższych o profilu biznesowym.
Co różni ludzi na całym świecie? Co takiego sprawia, że wybieramy jakiś styl życia i kupujemy takie, a nie inne rzeczy? Co kształtuje nasze podejście do miłości, uwodzenia i seksu? Odpowiedzią na te pytania jest kod kulturowy.
Clotaire Rapaille, światowej sławy badacz kultur i ekspert rynku, doradca większości firm z listy Forbes 100, spędził dekady, odkrywając tajemnice zachowań konsumentów i przekazując je największym firmom świata, współtworząc produkty trafiające w sedno potrzeb rynku. Tworzył kampanie dla takich gigantów, jak Boeing, LG, Honda, Lego oraz kilkudziesięciu innych światowych korporacji.
Rapaille złamał system kodujący nasze zachowania. Częścią tego systemu stajemy się w chwili naszych narodzin. Nieświadomie przyswajamy programy funkcjonowania w świecie – kody kulturowe. To właśnie one czynią z przedstawicieli Homo sapiens Amerykanów, Niemców czy Polaków. To one sprawiają, że przeżywamy swoje jednostkowe życie według zasad, których sens pozostaje przed nami głęboko ukryty. System kulturowego kodowania działa bowiem w sposób milczący i niewidzialny, delikatnie, acz stanowczo popychając nas w kierunkach, w których poruszamy się na co dzień.
Clotaire Rapaille zastosował swoją metodę do odkrycia tożsamości USA, przeniknięcia istoty sera we Francji czy wydobycia idei samochodu w Niemczech. Odkryte przez niego kody pozwalają zrozumieć fenomen amerykańskiego prezydenta oraz przyczyniają się do sukcesu rynkowego produktów pochodzących od firm ze szczytu światowego biznesu. Na szczęście my również możemy poznać unikalną metodę łamania kodów kulturowych, zyskując nowy rodzaj wolności w otchłani otaczających nas zjawisk.
***
Kluczem do nieświadomych procesów zachodzących w naszych umysłach są historie, metafory i symbole związane z „filtrami”, poprzez które odbieramy świat, nadajemy znaczenia, podejmujemy decyzje.
Wiedza o tym zaszyta jest w antropologicznych studiach nad mitami, w koncepcji archetypów niezwykłego psychoanalityka C.G. Junga, a współcześnie potwierdzona w badaniach nad mózgiem – i w odniesieniu do naszych decyzji ekonomicznych opisana przez badaczy ekonomii behawioralnej, z odkryciami noblisty Daniela Kahnemana tak zwanych dwóch ścieżek myślenia – ta szybsza jest właśnie symboliczna (Thinking, Fast and Slow).
Autor tej niezwykłej książki daje nam do użytku „klucze” do tych nieświadomych procesów, które – oby etycznie – mogą być wykorzystane w wielu obszarach marketingu, wpływu społecznego i perswazji.
To równie wymagająca co obiecująca lektura, zaś przed nami praca nad lokalną – tu w Polsce – adaptacją tych modeli i narzędzi.
Jacek Santorski, twórca i dyrektor programowy Akademii Psychologii Przywództwa
***
Doktor Clotaire Rapaille – prezes Archetype Discoveries Worldwide, światowej sławy badacz kultur i ekspert rynku, osobisty doradca pierwszej dziesiątki CEO świata, konsultant ponad połowy firm z rankingu Forbes 100.
Jego wyjątkowe podejście do marketingu łączy w sobie głębokość analizy psychoanalityka z uwagą biznesmena na kwestie praktyczne. Dr Rapaille napisał ponad 17 książek.
Doktor Rafał Paprocki – prezes ADW Eastern Europe, badacz zachowań konsumentów. Ekspert w zakresie kodów kulturowych oraz utajonych sterowników konsumpcji w Polsce. Twórca systemu analizy postaw FREQSEM. Wykładowca akademicki, tłumacz, podróżnik, medalista MŚ w trójboju siłowym klasycznym.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?