
Wychowanie w rodzinie
Tożsamości rodzin na przestrzeni XIX i XXI wieku
- ISBN: 9788362618118
- EAN: 9788362618118
- Oprawa: Miękka
- Wydawca: Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
- Format: 17.0x24.0cm
- Język: polski
- Liczba stron: 350
- Rok wydania: 2015
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
47,27złCena detaliczna: 68,85 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 47,27 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Rozdział 1, Kulturowe oblicza rodziny współczesnej
Więzy rodzinne i relacje międzypokoleniowe w rodzinach europejskich w XX wieku
Kulturowy potencjał wychowania w rodzinie na styku kultur – orientacje rodziców i dzieci
Czy miłość nie rozróżnia kolorów? Międzyrasowa adopcja w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych
Wychowanie w rodzinie w Rumunii w czasach komunizmu
Dorastanie i wychowanie w tradycyjnej rodzinie w Bośni i Hercegowinie
Rola rodziny i szkoły w kształtowaniu kultury myślenia, tożsamości kulturowej i tolerancji u młodej osoby
Rola i znaczenie przekazu pokoleniowego w krzewieniu świadomości narodowo-kulturowej na przykładzie współczesnej Polonii w Niemczech
Wyzwania związane z przekazywaniem wartości rodzinnych w kontekstach wielokulturowych
Rozdział 2, Rodzina kolebką tożsamości narodowej młodego pokolenia
Żony XIX-wiecznych zesłańców jako organizatorki życia rodzinnego na Syberii
Rola dziadków w rodzinie i wychowaniu dzieci wśród Rosjan mieszkających w Estonii
Rodzinny poziom przekazywania tradycji katolickich przez Polaków i Białorusinów na Syberii
Uwarunkowania społeczno-kulturowe wychowania w rodzinach tatarskich w Drugiej Rzeczypospolitej
Ukraińskie narodowe tradycje rodzinnej edukacji dzieci i młodzieży
Chata góralska jako środowisko życia rodzinnego na Podhalu (XIX – początek XX wieku)
Rozdział 3, Pomoc i wsparcie czy monopol państwa na wychowanie w rodzinie
Opiekuńczo-wychowawcze placówki ukraińskich towarzystw zakonnych Galicji jako forma kompensacji wychowania rodzinnego (koniec XIX – pierwsza połowa XX wieku)
Instytucje wychowania przedszkolnego w wielokulturowej Łodzi w latach 1924–1939. Organizacja, zadania, formy działania
Wsparcie dziecka romskiego przez rodzinę w integracji społecznej
Postrzeganie instytucji wspomagających rodzinę w perspektywie doświadczeń dzisiejszych skazanych Polaków i cudzoziemców