KATEGORIE [rozwiń]

Socjologia

Socjologia to nauka systematycznie zajmująca się badaniem całego życia społecznego człowieka. Badane są chociażby społeczne reguły, procesy i kultury, które łączą​ lub dzielą ludzi. W tym dziale zatem proponujemy wszelkie fachowe podręczniki, poradniki i publikacje właśnie z dziedziny socjologii. Czytając nasze lektury zapoznasz się z podstawami psychologii, dzięki którym zrozumiesz istotę kształtowania konkretnych postaw, emocji i cech osobowości ludzkich, zgłębisz podstawy takich nauk jak: filozofia czy logika. Poza tym bedziesz mógł udoskonalić posiadane kompetencje interpersonalne, które przydadzą ci się zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym.

 
 
Okładka książki Dojrzałe, spełnione, niezależne…?

37,80 zł 30,60 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Oddając do rąk Czytelników niniejsze opracowanie należy na wstępie zaznaczyć, iż jego bohaterki – kobiety 50+1 ulokowane zostały, zgodnie z koncepcją cyklów życia, w fazie życia pomiędzy średnią i późną dorosłością. Zagadnienia poruszane w niniejszym opracowaniu stanowią pewną syntezę tej problematyki. Koncepcje odnoszące się do etapu życia kobiet dojrzałych odwołują się do propozycji psychologów, socjologów, psychologów społecznych, a także wiedzy medycznej. Wykorzystano również bogatą literaturę z zakresu gender oraz różnorodne dane statystyczne. Tak zarysowana baza teoretyczna pozwala na wprowadzenie czytelnika w badaną problematykę, która w świetle zgromadzonej wiedzy ma swoje ulokowanie w kilku dyscyplinach. Biorąc pod uwagę główny cel opracowania, którym jest próba naszkicowania socjologicznego portretu kobiet dojrzałych, uwzględnione zostały zachodzące zmiany społeczne i przeobrażenia ról społecznych kobiet, co w efekcie może skutkować pojawianiem się nowych stylów życia, charakterystycznych właśnie dla tej kategorii społecznej – kobiet dojrzałych.
Okładka książki Edukacja medialna a nauczanie religii w szkole

29,40 zł 23,80 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Aktualne Rozporządzenie MEN z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół nakłada na nauczycieli obowiązek wychowania do mediów, czego wyrazem jest m.in. zawarte w preambule dokumentu stwierdzenie: „ponieważ środki społecznego przekazu odgrywają we współczesnym świecie coraz większą rolę, zarówno w życiu społecznym, jak i indywidualnym, każdy nauczyciel powinien poświęcić dużo uwagi wychowaniu swoich uczniów do ich właściwego odbioru i wykorzystania, czyli edukacji medialnej”. Przedmiotem naszych badań jest zagadnienie, w jaki sposób nauczyciel religii może podjąć to zobowiązanie w szkole? Potrzebę podjęcia tego problemu badawczego zaznaczył w jednym ze swoich ostatnich artykułów ks. Antoni Lewek, założyciel i pierwszy dyrektor Instytutu Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Zachęcał, aby „edukację medialną, pojmowaną nie jako technikę, lecz jako etykę, prowadzili odpowiednio przygotowani do tego nauczyciele religii”.
Okładka książki Zaufaj mi, jestem kłamcą. Wyznania eksperta ...

44,90 zł 30,96 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Łatwa sztuka manipulowania mediami Media są w stanie wynieść ludzi na piedestał w jednej chwili, po czym bez wahania ich z niego strącają. Złośliwa plotka może kosztować firmę miliony, polityczny skandal zmusza kandydata na urząd państwowy do wycofania się z wyborów, zaś nikomu nieznana osoba z dnia na dzień zostaje celebrytą. Mało które media są dziś niezależne, dlatego takie rzeczy nie dzieją się przypadkiem. To doskonale zorganizowane akcje, za którymi stoją specjaliści kontrolujący media. Chcesz się dowiedzieć, jak to się robi? Zaczerpnij informacji z samego źródła. Manipulowanie mediami to mój zawód. W świecie, gdzie blogi kształtują i wypaczają treść newsów, moje zadanie polega na kontrolowaniu tych blogów — to samo robić może w zasadzie każdy. Dlaczego ujawniam te wszystkie sekrety? Ponieważ jestem zmęczony światem, gdzie blogerzy przyjmują łapówki, marketerzy pomagają pisać newsy, lekkomyślni dziennikarze rozpowszechniają kłamstwa — i wszystkim to uchodzi na sucho. Zabieram Was za kulisy, ponieważ nie chcę, aby ktoś jeszcze dał się niemile zaskoczyć. Przeczytaj tę szokującą książkę i podziel przez dwa wszystko, o czym czytasz.
Okładka książki Kapłan i rodzina w mediach

29,40 zł 23,80 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Dominująca rola środków społecznego przekazu we współczesnym świecie nie ulega wątpliwości. Mass media w decydujący sposób rozstrzygają zarówno o tym, co ma stanowić przedmiot zainteresowania, jak o sposobach postrzegania oraz interpretowania rozmaitych wymiarów rzeczywistości oraz fenomenów kultury popularnej. Prezentowane w niniejszym tomie artykuły i referaty są owocem naukowej refleksji dotyczącej przede wszystkim medialnych obrazów kapłana oraz rodziny, a także studiów poświęconych badaniom skutków oddziaływania mass mediów na współczesnych odbiorców. Postulat edukacji medialnej, rozumianej jako przygotowanie do świadomego, selektywnego, krytycznego odbioru przekazów medialnych, jest aktualną odpowiedzią katolickich teologów-medioznawców wobec wyzwań współczesności, charakteryzującej się swoistą mediokracją. Przedstawione w niniejszym tomie rozmaite studia mają charakter interdyscyplinarny; łączą bowiem harmonijnie refleksję teologiczną, etyczną, pedagogiczną oraz medioznawczą. W intencji Autorów, naukowców pracujących w Instytucie Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa na Wydziale Teologicznym Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, prezentowane artykuły w najogólniejszym zarysie stanowią konfrontację obrazów medialnych z realną rzeczywistością. Sformułowane oceny i wnioski wynikają zaś zarówno z wiedzy teologicznej, jak i wyników rozmaitych dziedzin nauki o środkach społecznego przekazu oraz komunikacji medialnej. Ks. Andrzej Adamski, Kamila Kwasik, Grzegorz Łęcicki
Okładka książki Błędne rondo marginalizacji?

37,80 zł 30,60 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Zamysł badania przedstawionego w niniejszej książce pojawił się w trakcie naszego wcześniejszego badania polityki władz wielkich miast w stosunku do dzielnic zaniedbanych1. W trakcie obserwacji miejskich programów rewitalizacji uderzyło nas, że w ich tworzeniu i realizacji niemal nieobecne są organy samorządu jednostek (dzielnic, osiedli), do których te programy są skierowane. Zadaliśmy sobie pytanie, czy tak jest zazwyczaj czy tylko w tych przypadkach, z którymi się zetknęliśmy? Nurtowało nas również, czy możliwa jest inna sytuacja, w której to samorząd mieszkańców staje się głównym partnerem władz miasta w ukierunkowanych terytorialnie działaniach rewitalizacyjnych. A jeśli tak, to dlaczego tak się nie dzieje w polskich miastach? Wiemy przecież, że w niektórych krajach (np. w Wielkiej Brytanii) analogiczne programy są czasem zarządzane przez specjalne instytucje tworzone oddolnie w zainteresowanych dzielnicach.
Okładka książki Rozważania o zagrożeniach

29,40 zł 23,80 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Celem moich wysiłków intelektualnych oraz mozołu pisarskiego było podjęcie „dialogu z sobą” oraz osiągnięcie pełniejszej samoświadomości w zakresie problematyki wybranych zagrożeń antropogenicznych. Po wtóre moim zamiarem było przedstawienie własnych poglądów i odniesień wobec zaprezentowanych wyzwań życia społecznego. Innymi słowy podczas analizowania niniejszych zagrożeń i formułowania swoich przemyśleń kierowałem się zarówno potrzebą autorefleksji, jak również potrzebą podzielenia się nimi z potencjalnymi Czytelnikami. Zdaję sobie sprawę, że wyłożone rozważania mogą wzbudzać kontrowersje. I liczę na to, że je wywołają. Książka stanowi zbiór jednolicie ustrukturyzowanych esejów naukowych poświęconych analizie określonych zagrożeń bezpieczeństwa powszechnego i bezpieczeństwa personalnego. Na strukturę każdego rozdziału składają się cztery aspekty omawianego zagrożenia: jego istota, rodzaje, przyczyny i skutki. Każdy rozdział finalizuje zestawienie wybranych publikacji, które inspirowały umysł autora. Ich treść poszerza i pogłębia charakterystykę problemów pomieszczonych w rozdziale
Okładka książki Słowa i ludzie

25,20 zł 20,40 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

O etyce słowa zaczęto mówić w Polsce na początku lat osiemdziesiątych XX wieku za sprawą Jadwigi Puzyniny. Językoznawcy dostrzegali konieczność podjęcia problematyki etycznej, ale ich wątpliwości budziła możliwość badań etycznego aspektu funkcjonowania systemu językowego za pomocą metod typowo językoznawczych, czyli uznania etyki słowa za gałąź językoznawstwa. Objęcie badaniami wielu złożonych kwestii pragmatycznych oraz uczynienie przedmiotem analiz lingwistycznych komunikacji, a nie samego języka, wydawało się wtedy nieuprawnionym rozszerzaniem zakresu lingwistyki. Nie znaczy to, że problemów etycznych w tym czasie nie obserwowano. Zagadnieniem manipulacji za pomocą języka zajmowali się przedstawiciele kilku różnych dyscyplin naukowych – filozofowie, językoznawcy, socjolodzy i historycy. Badania takie zdawały się jednak czymś bardzo swoistym, odrębnym i jednocześnie zdecydowanie wykraczającym poza ramy zarówno tradycyjnie rozumianego językoznawstwa, jak i etyki. Uświadomienie sobie niszczycielskiej siły manipulacji politycznej, jej ogromnego zasięgu w polskim życiu społecznym sprawiało, że inne zjawiska, które widziano również w aspekcie etycznym, znalazły się na dalszym planie, a najważniejszym problemem z tego zakresu stała się relacja języka i prawdy, milczenia i kłamstwa. Dwa ważne wydarzenia – wystąpienie Michała Głowińskiego na temat nowomowy w warszawskim Pen Clubie (wiosną 1980 roku) oraz sesję poświęconą nowomowie (w styczniu 1981 roku w Krakowie) – można dziś uznać za początek badań mieszczących się w granicach etyki słowa. Wtedy jednak, choć dyskutowano właśnie nad etycznymi właściwościami i skutkami zjawisk językowych, nie mówiono jeszcze o etyce języka, lecz o jego nietycznym użyciu. (ze wstępu)
Okładka książki Kurs dziennikarstwa dla samouków

24,90 zł 17,17 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Praca na temat praktycznych aspektów wykonywania zawodu dziennikarza napisana w luźnej, felietonowej formie z propozycjami ćwiczeń. Autorka odsłania przed czytelnikami tajniki dziennikarskiej profesji. Swoją wiedzę opiera na wieloletnim doświadczeniu, jakie nabyła pracując jako dziennikarka prasowa i telewizyjna oraz jako blogerka i pisarka. "Kurs dziennikarstwa dla samouków" będzie bez wątpienia pożytecznym podręcznikiem dla adeptów sztuki dziennikarskiej. Nie zastąpi pracy ani praktyki, ale na pewno pomoże w wyrobieniu sprawności w zbieraniu wiadomości i przygotowaniu ich dla czytelników gazet, czasopism, portali internetowych.
Okładka książki Radio-aktywna, czyli jak zostałam głosem z ...

36,90 zł 20,29 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Czy można mieć w życiu dwie miłości? Beata Sabała-Zielińska, dziennikarka i rodowita góralka, udowadnia, że tak. Miłość do Zakopanego miesza się w tej książce z miłością do radia, a anegdoty o Bollywood pod Tatrami przeplatają z historią reporterskiej kariery. Błyskotliwa opowieść dla tych, którzy chcą poznać góry i tych, którzy pragną odnowić stare sentymenty.
Okładka książki Oczy szeroko otwarte

39,99 zł 21,99 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Ta książka mówi o tym, jak sprostać we współczesnym świecie zalewowi informacji, dokonywać lepszych wyborów i podejmować mądre decyzje, kiedy stawka jest wysoka, a wynik naprawdę ważny – bez względu na to, czy jest się rodzicem, przedsiębiorcą, przedstawicielem wolnego zawodu czy politykiem. Ma ona pomóc wzmocnić naszą kontrolę nad sobą na tyle, żebyśmy podczas podejmowania codziennych decyzji stali się ludźmi bardziej pewnymi siebie i niezależnymi. Ludźmi, którzy nie akceptują ślepo dyktatu innych, ale też nie opierają się bezkrytycznie na swoich pierwotnych instynktach i niezbyt rzetelnych analizach – ludźmi, którzy potrafią samodzielnie dokonywać inteligentnych wyborów oraz podejmować mądre decyzje. Autorka jest jedną z najznamienitszych intelektualistek. Wpływa na politykę państw, bezpieczeństwo publiczne i wzrost ekonomiczny.
Okładka książki Rolnicze strategie pracy i przetrwania

34,00 zł 29,22 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka ta jest poświęcona rolniczym strategiom pracy i przetrwania, codziennym sposobom radzenia sobie z rzeczywistością, nieustającym próbom zmieniania świata tak, by był jak najprzyjaźniejszy, by życie w nim było jak najłatwiejsze i najlepsze. [...] Wychodziłam od spraw związanych ze sferą ekonomiczną działalności rolników, ale - w zgodzie z przyjmowaną przeze mnie tezą, że działania ekonomiczne są zanurzone w kontekście społecznym i kulturowym - nie ograniczałam tej sfery i nie kreśliłam wyraźnych jej granic. W rezultacie w książce pojawia się szereg wątków, które okazały się nierozerwalnie związane ze strategiami pracy i przetrwania. (fragment Wstępu) Autorka podjęła temat nieczęsto angażujący uwagę badaczy społecznych, a mianowicie problem kulturowych i społecznych aspektów działalności ekonomicznej współczesnych rolników w Polsce ukazany w perspektywie antropologicznej. Zagadnienia związane ze sferą gospodarowania w rolnictwie indywidualnym bywają najczęściej rozważane w języku klasycznej ekonomii, absolutnie niedostosowanym do specyfiki funkcjonowania i do mentalności rolników, na co już wielokrotnie zwracali uwagę historycy gospodarczy (Witold Kula i Jacek Kochanowicz) i tacy badacze jak Aleksander Czajanow. [...] Zaprezentowana przez Amandę Krzyworzekę analiza antropologiczna skutecznie koryguje słabości dotychczasowych ujęć i ukazuje rolnicze strategie jako w pełni racjonalne, choć ?zanurzone? w skomplikowanej rzeczywistości kulturowo-społecznej sposoby radzenia sobie z post-transformacyjną, a więc rynkową i europejską rzeczywistością. (z recenzji prof. dr hab. Izabelli Bukraby-Rylskiej)
Okładka książki Zrozumieć kulturę popularną

39,90 zł 30,22 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

To chyba najbardziej dojrzałe opracowanie o kulturze popularnej, najmocniej przy tym nasycone detalem świetnie interpretowanym przez oryginalne założenia autorskiej teorii. prof. dr hab. Wojciech Józef Burszta Nie wyobrażam sobie jakiekolwiek kursu dotyczącego kultury popularnej, czy szerzej – socjologii kultury, antropologii współczesności, medioznawstwa, w którego sylabusach nie pojawiłaby się ta książka. Będzie ona z pewnością przydatna również osobom studiującym nauki polityczne i dziennikarstwo, bo zawarte w niej koncepcje władzy i sposobu funkcjonowania oraz statusy mediów nie straciły na aktualności, a niektóre jej wątki dopiero wraz z rozwojem internetu stały się prawdziwie doniosłe. dr hab. Marek Krajewski, prof. UAM John Fiske nadaje całkowicie nowy wymiar badaniom nad takimi wytworami kultury, jak jeansy, centra handlowe, brukowce i teleturnieje telewizyjne. Wprowadza rozróżnienie między kulturą masową („produktami” kulturalnymi wprowadzanymi na rynek przez uprzemysłowione społeczeństwo) a kulturą popularną, która przejawia się w sposobach wykorzystania, nadużywania i niszczenia owych produktów przez człowieka, nadającego im własne znaczenia i komunikaty. Książka przedstawia całkowicie oryginalne ujęcie znaczenia, jakie dla praktykowania kultury ma bycie popularną. Kultury popularnej nie narzuca się człowiekowi – to on sam jest jej twórcą. Jej znaczenie i przyjemność, którą z niej czerpiemy, stanowią odbicie naszych gustów i zainteresowań. Autor obala mit bezmyślnego masowego odbiorcy, w zamian przedstawiając teorię, że kultura popularna rozwija się w tak wielu kierunkach właśnie dlatego, że ów odbiorca odznacza się o wiele większą świadomością, niż się powszechnie sądzi.
Okładka książki Zrozumieć utratę

34,65 zł 28,05 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka jest poświęcona filozoficznym poszukiwaniom odpowiedzi na pytanie Dlaczego?, które człowiek stawia w okresie żałoby wywołanej śmiercią swojego dziecka lub utratą jakiejś innej ważnej dla siebie wartości. W monografii kwestia pytania Dlaczego? omawiana jest z punktu widzenia osób osieroconych oraz z pozycji umierającego dziecka lub człowieka dorosłego. Refleksje zawarte w książce dowodzą, że wszystkie próby udzielania filozoficznych odpowiedzi na pytanie Dlaczego? ostatecznie kończą się fiaskiem. Pomimo to niewskazana jest rezygnacja z pytania i chęć zastąpienia go innym, łatwiejszym. Zaniechanie dociekań w tej materii nie unieważnia skandalu zła, lecz tylko tłumi cierpienia. Wartość rozprawy podkreśla fakt, iż powstała na podstawie własnych kilkuletnich doświadczeń zawodowych jej autora. Książka może stać się ważną lekturą nie tylko dla osób osieroconych, lecz także pracowników służby zdrowia, którzy w swej praktyce często konfrontowani są z moralnymi dylematami umierania, śmierci i żałoby.
Okładka książki Reklama jako tworzenie rzeczywistości społecznej

32,55 zł 25,13 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Jeśli zastanowić się, co stanowi dominującą aktywność w społeczeństwie przełomu wieków, okaże się, że kupowanie i sprzedawanie. I stąd tak istotnym zjawiskiem, przenikającym życie społeczne jest reklama. Nie sposób się od niej izolować. (...) Autorka książki nie pozostaje na poziomie oczywistej funkcji reklamy, polegającej na zwiększeniu sprzedaży produktów, lecz poszukuje funkcji ukrytych, głębszych, prowadzących do modyfikowania świadomości indywidualnej i zbiorowej, a nawet konstruowania zepełnie nowych stanów rzeczywistości społecznej. Do analizy konstruktywnej, kreującej rzeczywistość roli reklamy, autorka buduje bogaty aparat teoretyczny, nie stroniąc od refleksji filozoficznej ? ontologicznej i epistemologicznej.
Okładka książki Jak rozpętałem aferę taśmową

29,90 zł 16,44 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Murzyńskość, ośmiorniczki, robienie loda Amerykanom, ch..., d... i kamieni kupa. Te słowa i zwroty weszły już do powszechnego obiegu i użytku językowego. Wszyscy słyszeli o aferze taśmowej, niewiele jednak wiadomo o jej kulisach. Ujawnia je dziennikarz śledczy, który dotarł do najbardziej sensacyjnych nagrań ostatnich lat. - O, to ty jeszcze nie siedzisz? - zagadnął mnie jeden ze znajomych urzędników państwowych. Faktycznie. Jeszcze nie siedzę, choć prześwietlano już moje połączenia telefonicznie, analizowano znajomości, podsłuchiwano, śledzono, sprawdzano moją rodzinę, a nawet - jak dowiedziałem się z dwóch źródeł - służby miały założyć tzw. dziuplę tuż obok mojego mieszkania. Przedstawiam Państwu: OPIS WYDARZEŃ CO JEDLI I PILI PODSŁUCHIWANI STENOGRAMY NAGRAŃ REAKCJĘ MEDIÓW SKUTKI POLITYCZNE Przedstawione w książce zdarzenia to dowód na matematycznie dającą się opisać prawidłowość: jakość demokracji, poczucie oferowanej przez nią wolności, są wprost proporcjonalne do rzeczywistej wolności mediów i odwrotnie proporcjonalne do ilości sił usiłujących tą wolność ograniczać. Płk Mieczysław Tarnowski, były wiceszef ABW wcześniej UOP Dziś większość dziennikarzy to ,,mordercy zza biurka"". Nisztor w redakcji bywał rzadko. Nie da się bowiem robić dziennikarstwa śledczego siedząc przy biurku. Cezary Gmyz, dziennikarz śledczy, tygodnik ,,Do Rzeczy"" Rolą dziennikarza jest ujawnianie prawdy, nawet jeśli nie dla wszystkich jest ona wygodna. Piotr Nisztor bezkompromisowo dążył do ujawnienia taśm, które wstrząsnęły polską sceną polityczną. Lektura tej książki pozwala spojrzeć na sprawę jego oczami, oczami jednego z bohaterów afery, który spotkał się z niespotykanym atakiem niektórych mediów.
Okładka książki Marka, media, komunikacja

29,00 zł 23,48 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Michał Ulidis, Wizerunek krajów Europy Wschodniej na przykładzie komunikacji reklamowej wybranych państw: Ukrainy oraz Rosji Igor Borkowski, Zarządzanie sytuacją kryzysową w instytucjach konfesyjnych. Studium przypadku rzecznika prasowego Dawid Szkoła, Ścieżki nocy Stanisława Czycza i Anda Rafał Siekiera, Kreowanie medialnego obrazu świata przez narzucanie odbiorcy punktu widzenia nadawcy
Okładka książki Jak wygrać wybory samorządowe?

39,90 zł 27,52 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

 Jak wygrać wybory samorządowe? Do tej pory nikt nie pokusił się jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. W przypadku wyborów samorządowych jest to o tyle trudne, iż każdy region ma inne potrzeby, problemy, ""rządzi się swoimi prawami"". Elektoratu regionalnego nie można oceniać poprzez pryzmat kampanii parlamentarnych.Bohaterowie książki ""Jak wygrać wybory samorządowe?"" próbują wspólnie z autorem zaprezentować pewne obszary strategii wyborczych, które są niezbędne w drodze do sukcesu. Poruszane są aspekty kreowania wizerunku politycznego, metody wykorzystania mediów w działaniach wyborczych czy zagadnienia budowania marki politycznej. Przedstawiono również przykłady udanych manewrów przedwyborczych.Książka ma formę wywiadów z ekspertami różnych dziedzin. Rozmówcami autora, Grzegorza Wierzchołowskiego są m.in.:- dr Marek Kochan, który porusza problem politycznego wizerunku,- Piotr Legutko opowiada o metodach wyborczego wykorzystania mediów,- Piotr Lutek naświetla zagadnienie kreowania marki politycznej,- dr Rafał Chwedoruk kreśli obraz ,,żelaznych elektoratów"" poszczególnych formacji,- dr Jarosław Flis podaje przykłady udanych manewrów przedwyborczych,- Tamara Bieńkowska (coach i spin doctor) dzieli się z czytelnikami swoimi uwagami na temat zasad tzw. treningu medialnego.
Opakowanie Stereotypy - walka z wiatrakami?

31,50 zł 23,85 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Praca wpisuje się, dzięki podejmowanej problematyce, w nurt aktualnych i niezmiernie istotnych rozważań, badań i analiz dotyczących współczesnych stereotypów społecznych, ich genezy, uwarunkowań oraz znaczenia w życiu jednostek i grup społecznych. Stereotypy towarzyszą ludzkości od początku dziejów społecznych, są w różnym stopniu uświadamiane, ale zawsze mają wpływ na relacje międzyludzkie i postawy społeczne.
Okładka książki Obraz i pielgrzymka w kulturze chrześcijańskiej

47,25 zł 38,25 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka Obraz i pielgrzymka jest szczegółową analizą dwóch aspektów praktyki pielgrzymowania, niezwykle ważnych z perspektywy antropologicznej. Jednym z nich jest kontekst, czyli teologiczne tło każdej pielgrzymki, oraz tradycje ludowe, dzięki którym pielgrzymi uświadamiają sobie inicjacyjny charakter tego wydarzenia. Drugi to zespół symboli i wizerunków ucieleśniających doświadczenie pielgrzymki, nakładających się w bardzo różny sposób na pierwotne objawienie. Autorzy przedstawiają fascynującą interpretację fenomenu pielgrzymek w kulturze chrześcijańskiej w różnych regionach świata oraz oferują narzędzia teoretyczne do analizy zjawiska stanowiącego przedmiot zainteresowania także polskich antropologów. Książka w podziwu godny sposób łączy symboliczne i poznawcze podejście do kultury z funkcjonalizmem społecznym. Może być przydatna zarówno dla studentów pierwszego roku, jak i specjalistów z zakresu antropologii, religioznawstwa i socjologii. Choice
Okładka książki Newsy w sieci

31,49 zł 25,48 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Newsy w sieci Stuarta Allana to nowe i odkrywcze spojrzenie na różne kierunki rozwoju dziennikarstwa internetowego. W przeciwieństwie do wielu innych autorów, Allan ukazuje dziennikarstwo internetowe w perspektywie międzynarodowej. Na szczególną uwagę zasługują jego wyraziste opisy rozwoju dziennikarstwa uczestniczącego i obywatelskiego w erze cyfrowej. To niewątpliwie książka, którą trzeba przeczytać! John V. Pavlik, Rutgers, The State University of New Jersey, USA Stuart Allan przeprowadza dogłębną analizę dziennikarstwa internetowego. Jest to ważny głos w debacie nad rozwojem dziennikarstwa w Internecie, a zwłaszcza warunkującymi go czynnikami. Autor śledzi rozwój dziennikarstwa internetowego na podstawie relacji z najważniejszych wydarzeń ostatnich lat, takich jak zamach bombowy w Oklahoma City, afera obyczajowa związana z prezydentem Billem Clintonem i Moniką Levinsky, tragedia 11 września, amerykańskie kampanie wyborcze i wojna w Iraku. Opisując powstanie blogów, autor skupia się na ich wpływie na zawód dziennikarza. Omawia też rozwój dziennikarstwa uczestniczącego, którego przykładem są takie strony internetowe, jak Indymedia, OhmyNews i Wikinews, oraz dziennikarstwa obywatelskiego, w którym główną rolę odegrały amatorskie relacje z południowej Azji po przejściu tsunami, z Londynu po zamachach bombowych i ze Stanów Zjednoczonych po uderzeniu huraganu Katrina. We wszystkich tych przypadkach na uwagę zasługuje wykorzystanie nowych technologii ? od kamer cyfrowych po telefony komórkowe i inne urządzenia ? czego rezultatem bywały zaskakujące modyfikacje dziennikarskich metod relacjonowania. Książka jest obowiązkową lekturą dla studentów i pracowników naukowych z dziedziny dziennikarstwa oraz dla publicystów i dziennikarzy. Stuart Allan jest wykładowcą medioznawstwa i dziennikarstwa na Uniwersytecie Zachodniej Anglii w Bristolu. Napisał między innymi: Kultura newsów (Wydawnictwo Uniwrsytetu Jagiellońskiego, 2006), Media, Risk and Science (Open University Press, 2002), oraz Journalism: Critical Issues (Open University Press, 2005).

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj