PRZEWODNIK PO MODZIE WSPÓŁCZESNEJ DLACZEGO W TAKIM STROJU MOŻNA SIĘ POKAZAĆ
Dlaczego w takim stroju można się pokazać?
-
Autor: Fogg Marnie
- ISBN: 978-83-213-5065-3
- EAN: 9788321350653
- Oprawa: zintegrowana
- Wydawca: Arkady
- Format: 200x145x20mm
- Język: polski, angielski
- Liczba stron: 224
- Rok wydania: 2023
- Wysyłamy w ciągu: 48h
-
Brak ocen
-
26,95złCena detaliczna: 49,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,40 zł
x
Nie możesz wyjść tak ubrana! to częsty komentarz do wielu oryginalnych projektów wyłamujących się z obowiązujących kanonów mody. Marnie Fogg udowadnia, że współczesna moda, choć prowokująca, nie jest aż tak niewygodna i niedorzeczna, jak się czasem uważa. Autorka analizuje 100 wyrafinowanych strojów słynnych projektantów, którzy wykorzystując futurystyczne materiały i kontrowersyjne koncepcje, poszerzają granice twórczej kreatywności.
Dlaczego Paul Poiret zaprojektował strój przypominający abażur? Czy Rudi Gernreich naprawdę myślał, że zarówno mężczyźni, jak i kobiety będą nosili jego topless monokini? I co skłoniło Jeremy'ego Scotta do włączenia połyskliwego nikabu w lamparci wzór do kolekcji ubiorów dla kobiet? W przemyślany sposób broniąc nowatorskiej mody, Marnie Fogg wyjaśnia, dlaczego łamanie ustalonych kodów stroju może być wysoce kreatywne, choć bywa niezwykle kontrowersyjne. W dziejach ewoluującej mody pojawiali się liczni projektanci, wprowadzający nowatorskie, skrajnie inne niż dotychczas ubiory.
Przewodnik po modzie współczesnej przedstawia 100 ich najlepszych projektów, od trudnych w odbiorze koncepcji Comme des Garons, do specyficznie podkreślających budowę ciała kreacji Thierry'ego Muglera i sylwetki mężczyzny o przesadnie szerokich ramionach, proponowanej przez Thoma Browne'a. Czytelnicy mogą też odkryć, jak wyzwolone projekty Jeana-Paula Gaultiera, Vivienne Westwood i Waltera Van Beirendoncka przedefiniowały pojęcia wielkości, akceptowalności i osobowości. Zbyt często brak wyraźnego dopasowania lub oczywistego zamysłu uważany jest za brak wyrafinowania czy wręcz umiejętności.
Marnie Fogg udowadnia, że nowoczesna moda nie jest tak szokująca i nie do noszenia, jak by się wydawało.
Dlaczego Paul Poiret zaprojektował strój przypominający abażur? Czy Rudi Gernreich naprawdę myślał, że zarówno mężczyźni, jak i kobiety będą nosili jego topless monokini? I co skłoniło Jeremy'ego Scotta do włączenia połyskliwego nikabu w lamparci wzór do kolekcji ubiorów dla kobiet? W przemyślany sposób broniąc nowatorskiej mody, Marnie Fogg wyjaśnia, dlaczego łamanie ustalonych kodów stroju może być wysoce kreatywne, choć bywa niezwykle kontrowersyjne. W dziejach ewoluującej mody pojawiali się liczni projektanci, wprowadzający nowatorskie, skrajnie inne niż dotychczas ubiory.
Przewodnik po modzie współczesnej przedstawia 100 ich najlepszych projektów, od trudnych w odbiorze koncepcji Comme des Garons, do specyficznie podkreślających budowę ciała kreacji Thierry'ego Muglera i sylwetki mężczyzny o przesadnie szerokich ramionach, proponowanej przez Thoma Browne'a. Czytelnicy mogą też odkryć, jak wyzwolone projekty Jeana-Paula Gaultiera, Vivienne Westwood i Waltera Van Beirendoncka przedefiniowały pojęcia wielkości, akceptowalności i osobowości. Zbyt często brak wyraźnego dopasowania lub oczywistego zamysłu uważany jest za brak wyrafinowania czy wręcz umiejętności.
Marnie Fogg udowadnia, że nowoczesna moda nie jest tak szokująca i nie do noszenia, jak by się wydawało.