W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Interesariusz to słowo odmieniane przez wszystkie przypadki w nowoczesnym biznesie, gospodarce i administracji w kontekście zrównoważonego rozwoju, społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) czy mitygacji ryzyk ESG. Interesariusze są jednak przede wszystkim podmiotami w modelu biznesowym i łańcuchu tworzenia wartości. Głównym założeniem teorii interesariuszy jest tworzenie wartości dla połączonych ze sobą, współzależnych bądź współistniejących podmiotów. Książka Perspektywa interesariuszy we współczesnych problemach zarządzania ukazuje siedem różnych kontekstów myślenia o organizacjach przez pryzmat teorii interesariuszy i praktyki zarządzania nimi. Wydaje się, że ta perspektywa nie ma alternatywy i stała się obowiązującym sposobem myślenia o tworzeniu wartości dla i przez interesariuszy w biznesie. „Niniejsza książka, napisana przez młodych badaczy, absolwentów studiów uzupełniających magisterskich w Instytucie Ekonomii, Finansów i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego, stanowi istotny krok w stronę promowania w Polsce perspektywy interesariuszy w nowoczesnym zarządzaniu oraz przekonuje, że nie powinniśmy mieć już dylematu shareholders versus stakeholders”. Dr Anna Sławik „Odbiorcami monografii będą pracownicy akademiccy i naukowcy zajmujący się problematyką interesariuszy, praktycy zarządzania (szczególnie w kwestii stosowania metodyki MISS®), a także studenci, słuchacze studiów podyplomowych i doktoranci kierunków ekonomicznych oraz nauk o zarządzaniu i jakości”. Dr hab. Patrycja Zwiech, prof. US Anna Sławik jest doktorem nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i adiunktem w Instytucie Ekonomii, Finansów i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się wokół tworzenia wartości jako głównego celu każdego systemu społecznego. Szczególnie interesuje ją, w jaki sposób czynniki społeczne, organizacyjne i poznawcze kształtują procesy podejmowania decyzji i strategiczne wybory dotyczące interesariuszy. Ponadto, jej praca naukowa obejmuje zastosowanie perspektywy interesariuszy w badaniach nad CSR, ESG oraz zrównoważonym i odpowiedzialnym inwestowaniem (SRI). Jest autorką Metodologii Identyfikacji Strategicznych Interesariuszy MISS®. To metoda wspierająca praktyczną analizę interesariuszy, a także narzędzie do badania percepcji interesariuszy w systemach społecznych zorientowanych na tworzenie wartości (takich jak organizacje, instytucje, projekty, miasta). Posiada duże doświadczenie praktyczne zdobyte w przedsiębiorstwach przemysłowych. Uczestniczyłam w tworzeniu strategii, programach restrukturyzacji i projektach rozwojowych, pełniąc jednocześnie funkcję menedżera ds. komunikacji korporacyjnej i polityki CSR. Połączenie praktycznego doświadczenia z pracą akademicką w obszarze zarządzania i komunikacji społecznej sprawia, że jej celem jest prowadzenie badań mających wpływ na otoczenie społeczno-gospodarcze. Autorka i współautorka licznych publikacji naukowych. Członek Strategic Management Society oraz European Group for Organizational Studies (EGOS). Zaangażowana w stałą współpracę z University of Canterbury Business School (Nowa Zelandia). Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego na kierunkach Zarządzanie i Marketing oraz Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna.
Monografia stanowi istotne wsparcie dla nowoczesnych metod w nauczaniu makroekonomii na poziomie zaawansowanym, ekonomii matematycznej czy teorii wzrostu gospodarczego. Może być także przyczynkiem do wskazania możliwości zastosowania teorii równań różniczkowych do opisu zjawisk ekonomicznych. Wartością dodaną publikacji jest włączenie do każdego rozdziału sporej liczby zadań przeznaczonych do samodzielnego rozwiązania oraz pytań testu wielokrotnego wyboru wraz ze szczegółowymi odpowiedziami. Potencjalnymi odbiorcami książki są studenci i doktoranci nauk ekonomicznych i ścisłych, kadra naukowa oraz wszystkie osoby zainteresowane zastosowaniem matematyki do opisu procesów wzrostu gospodarczego. Z recenzji dr hab. Iwony Świeczewskiej Katarzyna Filipowicz – doktor nauk ekonomicznych, adiunkt w Katedrze Ekonomii Matematycznej Uniwersytetu Jagiellońskiego Adam Krawiec – doktor habilitowany nauk ekonomicznych (prof. UJ), profesor nadzwyczajny w Katedrze Ekonomii Matematycznej Uniwersytetu Jagiellońskiego Tomasz Tokarski – profesor nauk ekonomicznych, kierownik Katedry Ekonomii Matematycznej Uniwersytetu Jagiellońskiego
Ta wyjątkowa książka ukazuje przywództwo z szerokiej, mniej oczywistej perspektywy, osadzając je w kontekście współczesnych wyzwań, takich jak zaufanie, tempo zmian otaczającego nas świata, rozwój człowieka dorosłego czy potencjał. Napisana w duchu evidence-based, opiera się na solidnych podstawach naukowych, oferując różnorodne spojrzenia na przywództwo, które inspirują do refleksji i działania.Autorzy pomagają czytelnikowi zrozumieć, jak różne konteksty (osobiste, organizacyjne i społeczne) wpływają na definiowanie i praktykowanie przywództwa. Dzięki modelowi "Power NAP" oraz części: Refleksja, Działanie, Inspiracja książka stanowi praktyczny przewodnik dla liderów i menedżerów, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności w sposób świadomy, elastyczny i etyczny.To pozycja dla tych, którzy pragną przewodzić z odwaga i adekwatnością w dynamicznym i złożonym świecie.Książka jest skierowana do liderów na każdym etapie kariery - od doświadczonych menedżerów po osoby, które dopiero aspirują do swojej pierwszej roli liderskiej. Jest wartościowym źródłem wiedzy dla przedstawicieli różnorodnych organizacji, zarówno dużych korporacji, jak i małych firm, a także dla liderów w sektorze publicznym, NGO-sach czy edukacji. To również inspirujące narzędzie dla dziennikarzy i publicystów piszących o zarzadzaniu, wykładowców oraz studentów kierunków takich jak zarzadzanie czy psychologia. Publikacja zachęca także do refleksji osoby spoza tych środowisk, które są zainteresowane rozwijaniem kompetencji liderskich i głębszym zrozumieniem roli przywództwa. To wreszcie wartościowa lektura dla osób wspierających liderów i liderki w rozwoju: trenerów, mentorów oraz coachów.
Publikacja w praktyczny sposób przedstawia różnorodne zastosowania sztucznej inteligencji (AI) i wirtualnej rzeczywistości (VR) w biznesie, edukacji i zarządzaniu zespołami. Pierwsza część książki dotyczy AI i jej rosnącej roli w rekrutacji, rozwoju pracowników oraz zarządzaniu talentami. W drugiej części autorki opisują, jak wirtualna rzeczywistość ułatwia tworzenie angażujących i efektywnych szkoleń (m.in. poprzez symulacje, treningi praktyczne i budowanie zespołów w wirtualnej przestrzeni). Kolejne, omawiane zagadnienia to wykorzystanie AI i VR w projektowaniu spersonalizowanych programów rozwojowych i pomiarze skuteczności szkoleń. Książka jest przeznaczona dla menedżerów wszelkich szczebli, dyrektorów, a także pracowników działów zasobów ludzkich.
Szósty zmysł hakera. O hakowaniu systemów społecznych i przywracaniu sprawiedliwych zasad gry Pomyśl o hakowaniu jako o metodzie wykorzystania luk w regułach systemu. Zauważ, jak bezlitośnie hakowane są praktycznie wszystkie systemy, na których opiera się funkcjonowanie społeczeństwa. Spójrz na prawo jak na skomplikowany system zawierający podatności, dzięki którym można unikać na przykład opodatkowania. W wyszukiwaniu luk specjalizują się hakerzy, w tym wypadku księgowi, doradcy podatkowi i prawnicy. Jeśli pójdziesz tym tropem, przekonasz się, że we wszystkich ważnych systemach pozostawia się luki, które służą wtajemniczonym do naginania reguł i czerpania korzyści kosztem innych. Dzięki tej książce spojrzysz na hakowanie jak na zajęcie możnych, którzy podważają obowiązujące wszystkich innych reguły. Różnego rodzaju hacki pozwalają tym osobom na czerpanie korzyści i równocześnie utrwalają ich bogactwo i władzę. Przekonasz się, że hakowanie to główny powód, dla którego czujemy się bezradni wobec interesów korporacji i wpływowych ludzi. Dodatkowo stoimy u progu ery nowych hacków z użyciem systemów AI. Sztuczna inteligencja zacznie hakować nie tylko nasze komputery, ale także rządy, rynki, a nawet umysły. Czas najwyższy nauczyć się rozpoznawać hacki i poznać sposoby, jak się przed nimi bronić. Dzięki temu być może uda się stworzyć bardziej sprawiedliwy świat. I właśnie o tym jest ta książka. Ten, kto ma władzę, nie musi nikogo za nic przepraszać. Niccol Machiavelli, Książę
Sztuka przywództwa technicznego. Jak zostać skutecznym dyrektorem inżynierii Jako menedżer działu inżynierii oprogramowania wiesz już wszystko. Uznajesz, że czas pomyśleć o wyższym stanowisku. Tak, chcesz spróbować swoich sił jako dyrektor! Zacznij jednak od chwili namysłu. Jeśli uważnie przyjrzysz się karierom świeżo upieczonych dyrektorów, zauważysz, że wielu z nich rozpoczyna pracę na tym stanowisku z entuzjazmem tylko po to, by w ciągu 18 miesięcy odejść sfrustrowanym. Jak nie podzielić ich losu? Tego dowiesz z tej książki! Jej autor pokaże Ci, czego potrzebujesz, by zdobyć pracę na stanowisku dyrektora inżynierii oprogramowania, a także zapozna Cię ze sposobami na szybkie wdrożenie się w obowiązki. Następnie przedstawi sytuacje, które zapewne będą dla Ciebie nowością: pomiar wydajności zespołów przeprowadzany na potrzeby inżynierów, jak również dyrektora generalnego, planowanie zatrudnienia w skali całej firmy czy też skuteczna komunikacja w rozwijającej się organizacji. Ponadto zrozumiesz, czym jest strategia technologiczna, i otrzymasz mnóstwo praktycznych wskazówek, które przydadzą się do skutecznego rozwiązywania problemów w obliczu wielu różnych wyzwań. Na koniec dowiesz się, jak rozpoznać moment, w którym należy... odejść z pracy, by zdobyć lepsze, ciekawsze i korzystniejsze stanowisko. To książka pełna przystępnych i praktycznych porad do natychmiastowego zastosowania! Michael Lopp, starszy kierownik do spraw inżynierii
Biologika Sukcesji Pokoleniowej. Sezon 3. Konflikty na terytorium BIOLOGIKA SUKCESJI to cykl książek opisujących ścisłe związki sukcesyjnych zachowań człowieka w konfrontacji ze światem zwierząt, na równi z multidyscyplinarnym prawnym, notarialnym, finansowym, psychologicznym i medycznym podejściem do kwestii SUKCESJI. Zawarte w tym cyklu wartości mogą odmienić świat na lepszy, w nowym paradygmacie, który wykorzystuje Twój poziom świadomości dla osobistego i kolektywnego dobra. To książki, które inspirują do anabolicznej zmiany, która nigdy się nie kończy. Sukcesja "w poprzek"? Bynajmniej. To postawiony na nogi przepis na sukces w sukcesji. Dla kogo jest ta książka? SUKCESJA to inaczej kontynuacja i przetrwanie. Jesteś rodzicem? Ta książka jest dla Ciebie! To obowiązkowa pozycja nie tylko dla tych, którzy są przedsiębiorcami! Czytając tę książkę ze zrozumieniem, rozwiążesz problem i zyskasz szansę na lepsze wychowanie dzieci! To tak zwany MENTORING 0-7. Czysta Biologika Sukcesji. Największą wartością tej książki jest gruntowne poznanie siebie. Od tego momentu możesz już przestać oceniać i osądzać siebie i innych. To skok kwantowy do poziomu spokoju i bezpieczeństwa, a w konsekwencji do wszelkiej obfitości w finansach. Po prostu więcej pieniędzy na koncie, lepsza firma, dobre relacje i zdrowie. Porażka w wychowaniu dzieci i przegrana w biznesie mogą zniszczyć nasze zdrowie i życie. Dowiesz się, jak tego uniknąć. Twoja przewaga nad (nie)świadomą KONKURENCJĄ jest w zasięgu ręki. Biologika pomaga - to panaceum na niewiedzę o życiu. A jeśli jesteś przedsiębiorcą, dzięki niej zwiększasz szansę na kontynuację swojej firmy o 70%! Możesz już przestać tracić energię na myślenie o sprzedaży firmy. Zwiększ jej wartość dzięki dostępowi do tajników BIOLOGIKI w SUKCESJI. Do wszystkiego dojdziesz sam, krok po kroku, ale najpierw przeczytaj pierwszy sezon BIOLOGIKI SUKCESJI. Zapraszam na pokład.
Odkryj buntownicze podejście, które może być największym atutem w rozwiązywaniu problemów i budowaniu nowej jakości w pracy i życiu.
Nie wiesz, jak wykroczyć poza schemat i znaleźć nowe drogi wyjścia z impasu?
Czujesz, że twój zespół utknął w rutynie?
Chcesz unikać poważnych błędów wynikających z podążania utartymi ścieżkami?
W świecie, gdzie często dominuje jedna narracja i myślenie schematami, Matthew Syed udowadnia, że prawdziwy przełom rodzi się z różnorodności. Ta książka jest dla tych, którzy chcą iść pod prąd i wierzą, że innowacyjne podejście może rozwiązać nawet najbardziej złożone problemy.
Co zyskasz dzięki tej książce?
Dowiesz się, jak wykorzystać myślenie „out of the box” w zespole, by wypracowywać lepsze rozwiązania.
Nauczysz się, jak unikać błędów wynikających z myślenia w utarty sposób.
Poznasz sposoby na tworzenie zespołów, które wspierają się nawzajem i korzystają ze swoich mocnych stron.
Dowiesz się, jak wykorzystać siłę różnorodności poznawczej, czyli wypadkową różnych stylów myślenia, perspektyw i nawyków.
„Buntownicze idee. Potęga odmiennego myślenia w życiu i biznesie” to przewodnik dla tych, którzy nie boją się kwestionować status quo.
Rebel Ideas to manifest siły różnorodności w myśleniu. Matthew Syed przekonuje, że rozwiązywanie najtrudniejszych współczesnych wyzwań wymaga czegoś więcej niż tylko indywidualnego talentu - wymaga zbiorowej inteligencji z różnych perspektyw. Bardzo polecam szczególnie liderom w dużych organizacjach!
Artur Kurasiński, przedsiębiorca, twórca, inwestor, obserwator, autor książek i tech-realista
W dobie globalizacji i intensywnej rywalizacji zdobycie przewagi rynkowej przez mikroprzedsiębiorstwa, małe i średnie przedsiębiorstwa staje się głównym zadaniem dla wielu branż, w tym sektora meblarskiego w Polsce. Autor niniejszej książki dokładnie analizuje, jak polskie przedsiębiorstwa mogą osiągnąć sukces, opierając się na unikatowych atutach i innowacyjności. Publikacja oferuje kompleksowy przegląd strategii i czynników konkurencyjnych, które umożliwiają przedsiębiorstwom wyróżnienie się na rynku, w tym czynniki ceny i jakości, zaawansowane technologie, efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi oraz umiejętność adaptacji do szybko zmieniającego się otoczenia ekonomicznego. Monografia ta jest niezbędnym kompendium dla każdego, kto interesuje się nie tylko przetrwaniem czy rozwojem w sektorze przedsiębiorstw MŚP, ale także budowaniem i zdobywaniem pożądanej pozycji na rynkach krajowym i światowym. Wskazuje główne źródła przewag konkurencyjnych będących podstawą sukcesu. Dr Mateusz Janas – pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej, w Instytucie Ekonomii, Finansów i Zarządzania. Menedżer z wieloletnim doświadczeniem, łączy wiedzę praktyczną z obszaru zarządzania z badaniami. Koncentruje się na zagadnieniach związanych z konkurencyjnością, innowacyjnością, internacjonalizacją przedsiębiorstwa oraz na kwestiach ich zrównoważonego rozwoju w dynamicznie zmieniającej się gospodarce globalnej.
Książka stanowi kompleksowe opracowanie dotyczące zarządzania cyberbezpieczeństwem w dynamicznie zmieniającym się środowisku cyfrowym. Publikacja przedstawia różne podejścia do zarządzania cyberbezpieczeństwem, omawiając zarówno aspekty teoretyczne, jak i praktyczne - od wprowadzenia podstawowych pojęć, przez analizę modeli i strategii, po omówienie konkretnych przypadków oraz wyniki badań empirycznych (ankiet i wywiadów eksperckich). Książka skierowana jest do menedżerów, specjalistów IT oraz osób zainteresowanych zarządzaniem cyberbezpieczeństwem, poszukujących rzetelnych wskazówek odnoszących się do zarządzania w obliczu współczesnych wyzwań cyfrowych.
Nowoczesny świat został stworzony przy wykorzystaniu siedmiu tanich rzeczy - natury, pieniądza, pracy, opieki, żywności, energii i życia - a ich potanianie jest jedną ze strategii wykorzystywanych do zarządzania naszą planetą, jej transformacją i dewastacją. W Historii świata w siedmiu tanich rzeczach Raj Patel i Jason W. Moore przyglądają się siedmiu ostatnim wiekom naszej historii ze szczególnym uwzględnieniem historii kolonializmu, walk społeczności rdzennych, buntów niewolników oraz innych zbrojnych powstań uciskanej ludności. Autorzy prowadzą swoją analizę kontekście najnowszej wiedzy naukowej dotyczącej zmian klimatu, by pokazać, że kryzysy zawsze rodziły nowe strategie mające doprowadzić do tego, by świat był tani i bezpieczny dla kapitalizmu. W burzliwym XXI wieku pilnie potrzebujemy zmiany myślenia o złożonych związkach łączących ludzi z naturą, co pomoże nam zrozumieć - i odzyskać - zamieszkiwany przez nas świat.
Cyfryzacja, automatyzacja, sztuczna inteligencja i Internet rzeczy (IoT) zmieniają podejście do pracy i redefiniują kluczowe kompetencje pracowników. Publikacja "Wyzwania dla zarządzania kapitałem ludzkim w erze Przemysłu 4.0" stanowi solidną bazę wiedzy dla osób zainteresowanych nowoczesnym podejściem do zarządzania kapitałem ludzkim. To niezbędna lektura dla liderów i menedżerów, którzy chcą rozwijać swoje zespoły zgodnie z najnowszymi trendami, stawiając na zrównoważony rozwój i innowacyjność. Przeznaczona jest również dla pracowników akademickich i studentów, którzy zajmują się zarządzaniem kapitałem ludzkim i technologiami. Przestudiowanie tej książki pozwoli: poznać historię i ewolucję zarządzania kapitałem ludzkim oraz zrozumieć, jak zmieniające się warunki rynkowe kształtują tę dziedzinę; zgłębić wpływ Przemysłu 4.0 i cyfryzacji na funkcje zarządzania zasobami ludzkimi oraz wyzwania związane z tym procesem; opracować i dostosować strategię rozwoju kariery, uwzględniając wyzwania i możliwości wynikające z koncepcji Przemysłu 4.0; rozwinąć kompetencje w zakresie zarządzania kapitałem ludzkim, dostosowane do elektronicznego zarządzania zasobami ludzkimi (e-HRM); nauczyć się stosowania zasad zrównoważonego rozwoju w praktykach HR, integrując je z cyfrowymi strategiami zarządzania.
"Praca dotyczy ważnego i aktualnego zagadnienia, jakim bez wątpienia jest transformacja energetyczna polskiej gospodarki. Autor wnosi wartościowy wkład do obecnie prowadzonej debaty dzięki nakreśleniu oryginalnej i realistycznej ścieżki osiągnięcia zerowej emisyjności. [] Wysoko oceniam umiejętności analityczne Autora, który swobodnie posługuje się zaawansowanymi metodami ilościowymi, łącząc metody analizy input-output z ekonometrycznymi. [] Książka może zainteresować osoby kształtujące politykę klimatyczno-energetyczną oraz zarządzające przemysłowymi aktywami państwowymi []. Powinna również przyciągnąć uwagę środowiska akademickiego (nie tylko ekonomistów, ale także energetyków i ekologów) oraz niezależnych think-tanków ze względu na kompleksowe ujęcie sposobu modelowania systemów energetycznych, ukazanie zastosowania nowatorskiego wielosektorowego modelu energetycznego do analiz energetyczno-środowiskowych i dokładne rozpoznanie teoretyczne badanego problemu."Z recenzji prof. dr. hab. inż. Henryka GurgulaJurand Skrzypek - doktor nauk społecznych w dyscyplinie ekonomia i finanse, pracownik Instytutu Ekonomii, Finansów i Zarządzania na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Specjalizuje się w modelowaniu systemów energetycznych z wykorzystaniem metod analizy input-output oraz modeli zorientowanych procesowo. W swoich pracach porusza takie problemy, jak przewidywanie skutków realizacji polityk energetyczno-klimatycznych, transformacja energetyczna gospodarek opartych na paliwach kopalnych czy możliwości wdrażania technologii CCUS w przemyśle i elektroenergetyce.
Multidyscyplinarna monografia składająca się z jedenastu tekstów poświęconych problemowi bezpieczeństwa energetycznego Polski, rozpatrywanego w kontekście: uwarunkowań międzynarodowych, własnych zasobów surowcowych, dostępnych technologii oraz potrzeb zarówno polskiego przemysłu, jak i gospodarstw domowych. Autorzy dokonują przeglądu rozmaitych rozwiązań technicznych (od wykorzystania wód geotermalnych po rozwój energetyki jądrowej) i prawnych (przedstawiając stan prawodawstwa w Polsce oraz stopień niezależności polskich organów prawodawczych od organów Unii Europejskiej), a także sposobów planowania polityki energetycznej Polski i jej zależności od tendencji światowych.
Energy Security of Poland. Conditions, Resources, Perspectives
This multidisciplinary monograph consists of eleven texts devoted to the problem of Poland’s energy security, examined within the context of international conditions, country’s own resources, available technologies and the needs of Polish industry and households. The authors review various technical solutions (from the use of geothermal water to the development of nuclear energy), as well as the legal ones (presenting the state of legislation in Poland and the degree of independence of Polish legislative bodies from the European Union ones), they also discuss planning Polish energy policy and its dependence on global trends.
BIZNES ? KULTURA SPOŁECZEŃSTWA Monografia porusza kwestie zróżnicowania kulturowego pomiędzy poszczególnymi powiatami Polski, a dokładniej sposobu, w jaki przekłada się ono na funkcjonowanie małych i średnich przedsiębiorstw. Autor wyznaczył dla poszczególnych powiatów wartości sześciu wymiarów kultury: dystansu władzy, indywidualizmu, skłonności do unikania niepewności, męskości versus kobiecości, orientacji długoterminowej i pobłażliwości. Następnie poddał analizie empirycznej wpływ skonstruowanych wymiarów kultury na funkcjonowanie małych i średnich przedsiębiorstw – na częstość ich powstawania, pozyskiwanie przez nie kapitału, inwestowanie i rozwój, a także ryzyko i zdolność do utrzymania się na rynku. Z analizy tej wynika m.in., że nie ma takiej kultury, którą można uznać za wzorcową ze względu na stymulowanie działalności przedsiębiorstw. Przydatność określonych postaw kulturowych oceniać należy bowiem z perspektywy fazy i obszaru działalności przedsiębiorstwa.
Tematyka innowacji społecznych zyskuje ostatnio coraz większą popularność. Wykorzystując specyfikę tych działań, szukamy odpowiedzi na złożone wyzwania społeczne, takie jak: ubóstwo, wykluczenie, zmiany klimatyczne. Upatruje się w nich również szansy na integrację przedstawicieli akademii, organizacji pozarządowych oraz sektora publicznego i prywatnego. Współczesne podejście do innowacji społecznych obejmuje szeroki wachlarz działań i koncepcji, zróżnicowanych pod względem charakteru i zasięgu. Także różne dziedziny nauki - od psychologii, nauk o zarządzaniu i jakości, po socjologię - próbują analizować innowacje społeczne pod kątem ich wpływu na jednostki, grupy i społeczeństwa. Równocześnie realizowane są liczne projekty, które przynoszą realne korzyści ich interesariuszom.Monografia jest próbą ukazania od strony teoretycznej i praktycznej innowacji społecznych. Składa się z ośmiu rozdziałów podzielonych na dwie części. Pierwsza część zawiera trzy rozdziały, w których autorzy ujęli innowacje społeczne z perspektywy ogólnej. W drugiej znalazło się z kolei pięć rozdziałów poświęconych konkretnym rozwiązaniom z tego obszaru.Publikacja ta jest adresowana do szerokiego grona odbiorców. Z pewnością będzie cennym źródłem wiedzy dla osób zainteresowanych współczesnymi koncepcjami zarządzania, socjologią czy ekonomią. Może także stanowić inspirację dla wszystkich, którzy prowadzą badania naukowe w obszarze nauk społecznych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?